meestal is het op die baanvakken 100, en dan rijd ik 100 op de spitsstrook als daar ruimte voor is. Haal ik daarmee linkshangers in, so be it.quote:Op zondag 15 oktober 2017 22:34 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Af en toe (denk: spitsstrook) rijdt dat zó goed door dat het wel eens flink geld zou kunnen kosten.
Op de A2 tussen Roermond en Geleen vv is de spitsstrook vrijwel permanent open, daar kun je doorgaans ook tijdens de spits gewoon 130 rijden op de middelste/linkerbaan terwijl de Vmax 100 is bij open spitsstrook.quote:Op zondag 15 oktober 2017 22:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
meestal is het op die baanvakken 100, en dan rijd ik 100 op de spitsstrook als daar ruimte voor is. Haal ik daarmee linkshangers in, so be it.
Als spitsstroken open zijn is het in de regel sowieso te druk om harder te rijden, doorrijden heeft geen enkel nut als je om de 200 meter in de ankers moet, dus dan ga ik eco-mode rijden ter compensatie van het harder rijden als het eens wél kan.
spitsstrook is idd bijna de hele dag geopend daar.. Volgens mij gaat 'ie om 07.00 uur open en om 19.30 dicht.quote:Op zondag 15 oktober 2017 22:45 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Op de A2 tussen Roermond en Geleen vv is de spitsstrook vrijwel permanent open, daar kun je doorgaans ook tijdens de spits gewoon 130 rijden op de middelste/linkerbaan terwijl de Vmax 100 is bij open spitsstrook.
druk zat daar; snap ook niet wat iedereen daar zoektquote:Op zondag 15 oktober 2017 23:15 schreef Treinhomo het volgende:
Sowieso; een spitsstrook náár Limburg.
Richting Eindhoven kan ik nog begrijpen.
't zal tóch wel iets hebben.quote:Op zondag 15 oktober 2017 23:16 schreef Sounddragon het volgende:
druk zat daar; snap ook niet wat iedereen daar zoekt
dé route naar patatland en goedkope brandstofquote:Op zondag 15 oktober 2017 23:17 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
't zal tóch wel iets hebben.
Ze staan er voor in de rij, heb ik me laten vertellen.
Rare routeplanner die jou, op de A2, richting het zuiden naar de de verkeerde kant het noorden van de grote rivieren stuurt.quote:Op zondag 15 oktober 2017 23:19 schreef Sounddragon het volgende:
dé route naar patatland en goedkope brandstof
volgens mij kom je gewoon in België als je de A2 uitrijdt naar het zuiden.quote:Op zondag 15 oktober 2017 23:22 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Rare routeplanner die jou, op de A2, richting het zuiden naar de de verkeerde kant het noorden van de grote rivieren stuurt. [ afbeelding ]
notquote:
Allicht.quote:
Kán wel.quote:OT: die spitsstrook blijft voor velen nog heel eng helaas. Kan altijd wel rechts inhalen.
Patatland =/= Patattenland.quote:Op zondag 15 oktober 2017 23:30 schreef Sounddragon het volgende:
volgens mij kom je gewoon in België als je de A2 uitrijdt naar het zuiden.
Ligt eraan waar je het rijdt. In een woonwijk? Heb je absoluut gelijk! Snelweg met geopende spitsstrook op zondag? Heb je absoluut geen gelijk*. Snelweg 's nachts/'s ochtends heel vroeg? Heb je ook geen gelijk.quote:Op zondag 15 oktober 2017 21:11 schreef ManianMan het volgende:
[..]
School meester of niet die 20 30 plus is gewoon gevaarlijk vind ik
Pochen met een grote wagen zodat je overschrijding van het maximum goed keurt. Heb zelf een toyota verso s dus big dealquote:Op maandag 16 oktober 2017 00:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ligt eraan waar je het rijdt. In een woonwijk? Heb je absoluut gelijk! Snelweg met geopende spitsstrook op zondag? Heb je absoluut geen gelijk*. Snelweg 's nachts/'s ochtends heel vroeg? Heb je ook geen gelijk.
Voor mijzelf sprekend: Ik heb meer noodstoppen moeten maken bij lage snelheden terwijl ik al onder de maximale snelheid zat, dan wanneer ik harder reed dan toegestaan op bijvoorbeeld de snelweg. Zelfs in Duitsland, als je ergens ver boven de 200 zit als weer zo'n Nederlandse miep in een i10 besluit hem ervoor te gooien met 90, kan je het meestal met fors remmen nog wel af. In Nederland kan ik het eigenlijk altijd met alleen gas los af, ook al zit ik 30 boven de geldende vmax. Maargoed, daarvoor moet je wel je telefoon met rust laten, het verkeer blijven lezen en kunnen voorspellen wat mensen gaan doen. Als je op je telefoon zit te koekeloeren is iemand die in loopt op een vrachtwagen "opeens" op links. Als je normaal met het verkeer bezig bent, zie je dat aan komen dus kan je alvast wat snelheid terugnemen.
* Bij rijstrookgebruik alsof de spitsstrook niet open is, rijd ik ook de snelheid die hoort bij de situatie dat ie niet open is. En daar zit meestal, althans, hier in de regio, 20 tot 30 km/h verschil in.
Sowieso snap ik mensen nooit die zich ergeren aan zij die harder rijden op de snelweg. Het is nog nooit in mij opgekomen om mensen te gaan lopen zieken die harder rijden. Aan de andere kant komt het ook nooit in mij op om op iemands bumper te kruipen op het moment dat deze niet naar rechts kan en dat doen er ook velen. Of hard remmen als er iemand toevallig een moment even wat dichter achter je zit. Heb ik dit weekend ook weer een aantal keer zien gebeuren: Je flikkert hem ergens voor in een kleine ruimte, auto achter je (nee, was ik niet) moet gas lossen en komt dichterbij, dus dan hang je hem nog maar op de rem. Saillant detail: Het zijn consequent kleine autotjes waarvan de bestuurder op de rem trapt.
Overigens is 150 helemaal niet zo hard. 180 valt ook wel mee. Ja, het gaat wat vlotter en als je het in je ouwe golf doet voelt het waarschijnlijk ook heel erg hard, want die valt dan zo'n beetje uit elkaar. Maar verder? Beetje knappe reiswagen* en je rijdt eigenlijk ook wel erg relaxed met de cruise op 180 ofzo.
* Knappe reiswagen kan veel zijn. Alfa Giulia valt daaronder, maar ook het meeste Duitse limousine spul wel. Wat grotere Volvo's ook. Of een van de X.. gevallen van Jaguar. Zeker als er een laagtoerige diesel in ligt, die je bij 130 rond de 2000 toeren hebt zitten, is het vooral windgeruis en bandengeruis dat je hoort.
Zo denk ik ook: maar moet je eens opletten, als je zo blijft denken kom je nooit op links terechtquote:
Wanneer je 's avonds na 19u op de A2 rijdt en het gros blijft gewoon 100 rijden... Tja, dan heb ik niet zoveel moeite met die 20/30 kilometer meer. Verder was mijn auto niet echt gemaakt om veel harder te scheuren, maar dat is nu wel anders. Ik kan nu een stukje harder en ben ik het eens dat 150 - 180 dan ineens alles meevalt.quote:Op maandag 16 oktober 2017 00:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ligt eraan waar je het rijdt. In een woonwijk? Heb je absoluut gelijk! Snelweg met geopende spitsstrook op zondag? Heb je absoluut geen gelijk*. Snelweg 's nachts/'s ochtends heel vroeg? Heb je ook geen gelijk.
Voor mijzelf sprekend: Ik heb meer noodstoppen moeten maken bij lage snelheden terwijl ik al onder de maximale snelheid zat, dan wanneer ik harder reed dan toegestaan op bijvoorbeeld de snelweg. Zelfs in Duitsland, als je ergens ver boven de 200 zit als weer zo'n Nederlandse miep in een i10 besluit hem ervoor te gooien met 90, kan je het meestal met fors remmen nog wel af. In Nederland kan ik het eigenlijk altijd met alleen gas los af, ook al zit ik 30 boven de geldende vmax. Maargoed, daarvoor moet je wel je telefoon met rust laten, het verkeer blijven lezen en kunnen voorspellen wat mensen gaan doen. Als je op je telefoon zit te koekeloeren is iemand die in loopt op een vrachtwagen "opeens" op links. Als je normaal met het verkeer bezig bent, zie je dat aan komen dus kan je alvast wat snelheid terugnemen.
* Bij rijstrookgebruik alsof de spitsstrook niet open is, rijd ik ook de snelheid die hoort bij de situatie dat ie niet open is. En daar zit meestal, althans, hier in de regio, 20 tot 30 km/h verschil in.
Sowieso snap ik mensen nooit die zich ergeren aan zij die harder rijden op de snelweg. Het is nog nooit in mij opgekomen om mensen te gaan lopen zieken die harder rijden. Aan de andere kant komt het ook nooit in mij op om op iemands bumper te kruipen op het moment dat deze niet naar rechts kan en dat doen er ook velen. Of hard remmen als er iemand toevallig een moment even wat dichter achter je zit. Heb ik dit weekend ook weer een aantal keer zien gebeuren: Je flikkert hem ergens voor in een kleine ruimte, auto achter je (nee, was ik niet) moet gas lossen en komt dichterbij, dus dan hang je hem nog maar op de rem. Saillant detail: Het zijn consequent kleine autotjes waarvan de bestuurder op de rem trapt.
Overigens is 150 helemaal niet zo hard. 180 valt ook wel mee. Ja, het gaat wat vlotter en als je het in je ouwe golf doet voelt het waarschijnlijk ook heel erg hard, want die valt dan zo'n beetje uit elkaar. Maar verder? Beetje knappe reiswagen* en je rijdt eigenlijk ook wel erg relaxed met de cruise op 180 ofzo.
* Knappe reiswagen kan veel zijn. Alfa Giulia valt daaronder, maar ook het meeste Duitse limousine spul wel. Wat grotere Volvo's ook. Of een van de X.. gevallen van Jaguar. Zeker als er een laagtoerige diesel in ligt, die je bij 130 rond de 2000 toeren hebt zitten, is het vooral windgeruis en bandengeruis dat je hoort.
Als je die van een km afstand niet....quote:Op maandag 16 oktober 2017 09:27 schreef Rauw. het volgende:
Heb ik een wijziging in de regelgeving gemist omtrent rijden op de vluchtstrook bij file?
Bij <1000m afstand van de afrit is het toegestaan de vluchtstrook te pakken met 80 km/u mits je je richtingaanwijzer naar rechts gebruikt?
Kom op mensen... Voor hetzelfde geld staat daar iemand z'n wiel te wisselen...
ik maak me er niet druk om, maar hou er ook geen rekening mee.quote:Op zondag 15 oktober 2017 22:35 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Nee, 30 boven de Vmax is niet normaal, maar waarom zou ik mij er druk om maken? Ik vind het schoolmeestergedrag vaak een stuk irritanter.
Grote wagen Een grote wagen is een Rangerover Sport, Audi Q7, Volvo XC90, S-Klasse, XJ, A7, 7-serie e.d. Een V70, Giulia, A4/A6, E klasse, XE, 3 Serie e.d. zijn knappe reiswagens, maar absoluut geen grote wagens.quote:Op maandag 16 oktober 2017 07:42 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Pochen met een grote wagen zodat je overschrijding van het maximum goed keurt. Heb zelf een toyota verso s dus big deal
Dan heb je een nog groter probleem ja, want je hoort daar sowieso niet te rijden.quote:Op maandag 16 oktober 2017 17:49 schreef Fer het volgende:
[..]
Als je die van een km afstand niet....
Je mag nergens 'ruim' 130, vrachtwagens rijden geen 100, en 100 is minstens 11km/u sneller als die vrachtwagenquote:Op dinsdag 17 oktober 2017 09:31 schreef Diqiu-Long het volgende:
Een Fransman, die vrachtwagen ging inhalen met 100km/u terwijl je ruim 130km/u mocht rijden Echt vet irritant, blijf dan gezellig achter de vrachtwagen zitten.
Vorige keer zei je nog iets anders kwa maximum snelheidquote:Op dinsdag 17 oktober 2017 11:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je mag nergens 'ruim' 130, vrachtwagens rijden geen 100, en 100 is minstens 11km/u sneller als die vrachtwagen
Beetje geduld, schone zaak
ik som feiten op, hij zegt dat je daar ruim 130 mág.. Ik zeg niet dat hij dat niet zou moeten/mogen rijden toch, of zoek je gewoon iets om me effe te bashen?quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 12:33 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Vorige keer zei je nog iets anders kwa maximum snelheid
Een vrachtwagen mag 100 toch?quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 11:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je mag nergens 'ruim' 130, vrachtwagens rijden geen 100, en 100 is minstens 11km/u sneller als die vrachtwagen
Beetje geduld, schone zaak
Ik zou niet weten waar wel maar in NL en de rest van de EU niet voor zover ik weet.quote:
UR kidding, right?quote:
Die mag het ook alleen maar na een speciale goedkeuring, en dan zit er een 100 sticker op. Komt alleen voor bij touringcars, niet bij bussen in het stads- en streekvervoer.quote:
oké.quote:Op woensdag 18 oktober 2017 21:10 schreef Light het volgende:
[..]
Die mag het ook alleen maar na een speciale goedkeuring, en dan zit er een 100 sticker op. Komt alleen voor bij touringcars, niet bij bussen in het stads- en streekvervoer.
ja, 84, dan word je niet continu ingehaald en je krijgt precies geen prent op je tacho uitdraai. Bij 89 grijpt de begrenzer in, en ADR met benzine rijdt altijd streep 80.quote:Op woensdag 18 oktober 2017 21:26 schreef aloa het volgende:
[..]
oké.
Ik zie trouwens regelmatig vrachtwagens rijden die harder rijden dan 80....Ze rijden allemaal harder dan 80
Tenzij die touringcars in het openbaar vervoer rijden/ er mensen in mogen staan.quote:Op woensdag 18 oktober 2017 21:10 schreef Light het volgende:
[..]
Die mag het ook alleen maar na een speciale goedkeuring, en dan zit er een 100 sticker op. Komt alleen voor bij touringcars, niet bij bussen in het stads- en streekvervoer.
Ik heb dan ook niet gezegd dat alle touringcars 100 mogen. Bij de eisen staat iets als "geen staplaatsen" en "gordels voor alle passagiers".quote:Op woensdag 18 oktober 2017 22:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Tenzij die touringcars in het openbaar vervoer rijden/ er mensen in mogen staan.
Tussen Emmen en Groningen gaan Van Hool Astromega's rijden maar die mogen maar 80.
Niet gewoon standaard 90 rijden Ze controleren toch alleen maar Polenquote:Op woensdag 18 oktober 2017 22:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ja, 84, dan word je niet continu ingehaald en je krijgt precies geen prent op je tacho uitdraai. Bij 89 grijpt de begrenzer in, en ADR met benzine rijdt altijd streep 80.
Dat jij wel eens 95 op je teller ziet als je er achter hangt ligt aan jouw teller afwijking. Die van een vrachtwagen is geijkt.
Dat heb ik op een rotonde gehad. Fietste gelukkig nog redelijk rustig tegen de dure porsche aanquote:Op donderdag 19 oktober 2017 20:04 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die fietsers aanrijden terwijl ze zelf godverdomme een stopbord hadden... als ik een extra stoplicht tegen had gehad, had ik dit vanuit het ziekenhuisbed mogen schrijven.
Zulke mongolen mogen echt per direct hun rijbewijs inleveren. Geen enkel excuus voor.
DIt was niet een een rotonde, maar een kruispunt waar de auto in kwestie een stopbord had én voorrang moest verlenen aan auto's die op de kruisende voorrangsweg rijden. Als die auto zich netjes aan de regels had gehouden, was het afgelopen zoals jij nu schetst.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 20:21 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Dat heb ik op een rotonde gehad. Fietste gelukkig nog redelijk rustig tegen de dure porsche aan
Moet stoppen en weer optrekken is ook rete-irritant, zeker in bepaalde auto’squote:Op donderdag 19 oktober 2017 20:01 schreef Fixers het volgende:
Zeker als het donker is waardeer ik het heel erg als automobilisten volledig stil gaan staan wanneer ze me voorrang verlenen en niet zachtjes blijven doorrollen.
Met je fiets op de motorkap van een auto liggen is nog veel irritanter.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 20:35 schreef Fer het volgende:
[..]
Moet stoppen en weer optrekken is ook rete-irritant, zeker in bepaalde auto’s
Als ik zo naar de website kijk begrijp ik wel waaromquote:Op donderdag 19 oktober 2017 21:21 schreef Rewimo het volgende:
Alle bestuurders van auto's van McDoit die in de buurt van Nijmegen rondscheuren Stuk voor stuk idioten Altijd voordringen bij het verkeerslicht richting DLD, inhalen waar het niet mag en veel te snel rijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |