Tuurlijkquote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die ruimte is er niet om helemaal tot het einde door te kunnen rijden, maar om genoeg ruimte te geven om goed te ritsen. Jij maakt de file juist langer door tot het einde door te gaan.
Daar staat toch echt niet 'rij gewoon door tot het einde en begin daar met ritsen'. En waar je het doet maakt geen biet uit, als het maar goed gebeurt als een rits.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:10 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
http://wegenenverkeer.be/ritsendoejezo
En als iedereen dat nu eens deed, dan zou het nog kunnen werken ook. Een rits ritst ook niet ergens in de midden...
Maar dat is in België. Daar krijg je een boete als je niet ritst.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:10 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
http://wegenenverkeer.be/ritsendoejezo
En als iedereen dat nu eens deed, dan zou het nog kunnen werken ook. Een rits ritst ook niet ergens in de midden...
"Rits vooraan en het gaat vooruit". Geen idee hoe jij dat leest, maar het staat er toch echt duidelijk.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daar staat toch echt niet 'rij gewoon door tot het einde en begin daar met ritsen'. En waar je het doet maakt geen biet uit, als het maar goed gebeurt als een rits.
quote:1. Zo lang mogelijk doorrijden op de rijstrook die gaat wegvallen;
2. Op ongeveer 300 meter voor de versmalling (vaak aangegeven met een bord) je rijsnelheid aanpassen aan de snelheid van de voertuigen op de aanliggende strook;
3. Voertuigen op aanliggende strook maken vrijwillig ruimte om invoegend voertuig tussen te laten;
4. Op circa 50 meter voor de versmalling zonder afremmen en verstoringen in de ontstane ruimte invoegen, zodat invoegend voertuig en de achterligger de rit kunnen vervolgen.
Die reclames waren ook op tv in nederland, omdat niemand ritsen snapt zenden ze het nog maar een keer uit.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:14 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Maar dat is in België. Daar krijg je een boete als je niet ritst.
In België krijgen ze hun rijbewijs bij een pakje boter, daar is het nog triester gesteld en wordt al 'geritst' voor de flessenhals in zicht is.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:15 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
"Rits vooraan en het gaat vooruit". Geen idee hoe jij dat leest, maar het staat er toch echt duidelijk.
Nee. Vanaf dat punt moet op beide stroken ruimte gemaakt worden zodat aan het einde netjes geritst kan worden.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In België krijgen ze hun rijbewijs bij een pakje boter, daar is het nog triester gesteld en wordt al 'geritst' voor de flessenhals in zicht is.
'Ritsen vanaf hier' betekent ook echt vanaf hier, en niet 200 meter verderop.
Hoezo?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In België krijgen ze hun rijbewijs bij een pakje boter, daar is het nog triester gesteld en wordt al 'geritst' voor de flessenhals in zicht is.
'Ritsen vanaf hier' betekent ook echt vanaf hier, en niet 200 meter verderop.
Kan. Maar dat is anders dan pas naar rechts kijken als je aan het einde bent.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:22 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Hoezo?
Je kunt prima 200 meter bezig zijn met het matchen van je snelheid.
you're retarded?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die ruimte is er niet om helemaal tot het einde door te kunnen rijden, maar om genoeg ruimte te geven om goed te ritsen. Jij maakt de file juist langer door tot het einde door te gaan.
Ik pak altijd linkerbaan als er niemand staat, als er iemand staat dan niet.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 15:40 schreef noodgang het volgende:
Een punt waar ik vaak moet ritsen is niet zo ver na een verkeerslicht. Daar zie ik ook constant iedereen al naar de rechterbaan gaan ruim voor het 'ritspunt' met als gevolg dat het complete kruispunt vol staat bij wat drukte, terwijl de linkerbaan nog vrij is. Maak dan ook gebruik van alle ruimte zou ik zeggen en rits op het einde
Prima als jij pas aan het eind van de invoegstrook in wilt voegen, als je maar niet één van die koekwauzen bent die het stukje 'snelheid aanpassen' voor het gemak negeert en naar voren racet, om 'm vervolgens al remmend en sturend tussen twee voertuigen proberen te proppen.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:19 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Nee. Vanaf dat punt moet op beide stroken ruimte gemaakt worden zodat aan het einde netjes geritst kan worden.
Dat stuk asfalt ligt er juist om benut te worden. Als je 500 meter invoegstrook onbenut laat tijdens het ritsen door stil te staan en aan het begin te ritsen, zorg je ervoor dat de file nog verder door slaat. Dus alsjeblieft: rijd netjes door tot het eind en voeg dan in, de capaciteit is er niet voor niets.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die ruimte is er niet om helemaal tot het einde door te kunnen rijden, maar om genoeg ruimte te geven om goed te ritsen. Jij maakt de file juist langer door tot het einde door te gaan.
Waar heb ik deze aanval aan te danken?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:21 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Prima als jij pas aan het eind van de invoegstrook in wilt voegen, als je maar niet één van die koekwauzen bent die het stukje 'snelheid aanpassen' voor het gemak negeert en naar voren racet, om 'm vervolgens al remmend en sturend tussen twee voertuigen proberen te proppen.
Snelheid aanpassen begint al als je het verkeer op de snelweg ziet rijden. (Zó vroeg? Ja, zo vroeg!) Wanneer jij dan invoegt zal mij (en anderen) een worst zijn.
waar zie jij een aanval?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:11 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Waar heb ik deze aanval aan te danken?
Als er x auto's per minuut langs de flessenhals kunnen, gaan er ook x auto's per minuut langs de flessenhals. Dan maakt het niet uit of ie op punt A of 100m verderop op punt B ligt. En ik heb het natuurlijk over het stuk asfalt vanaf 'Ritsen vanaf hier', niet 500 meter verderop.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:26 schreef jurgenov het volgende:
[..]
Dat stuk asfalt ligt er juist om benut te worden. Als je 500 meter invoegstrook onbenut laat tijdens het ritsen door stil te staan en aan het begin te ritsen, zorg je ervoor dat de file nog verder door slaat. Dus alsjeblieft: rijd netjes door tot het eind en voeg dan in, de capaciteit is er niet voor niets.
Wie de schoen past, trekke hem aan. Als jij tot het groepje invoegstrookracers behoort tenminste.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:11 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Waar heb ik deze aanval aan te danken?
Toch mooi hoe jij invoegstrooksituaties erbij tovert terwijl de post die je quote uitleg geeft over hoe gehandeld moet worden bij een bord "ritsen vanaf hier". Chapeau.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 20:00 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Wie de schoen past, trekke hem aan. Als jij tot het groepje invoegstrookracers behoort tenminste.
Daar schijnen ze ook weg te komen, met het niet betalen van boetes.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 20:51 schreef sararaats het volgende:
Ritsen kennen ze in Belgie niet zo goed. Voorbijzoeven wel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |