abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_174186934
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Die ruimte is er niet om helemaal tot het einde door te kunnen rijden, maar om genoeg ruimte te geven om goed te ritsen. Jij maakt de file juist langer door tot het einde door te gaan.
Tuurlijk :')

Ik maak hem langer als we al rijdend ritsen, die snap ik niet helemaal..
  Moderator / Redactie Sport woensdag 4 oktober 2017 @ 13:14:10 #77
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174186943
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:10 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

http://wegenenverkeer.be/ritsendoejezo

En als iedereen dat nu eens deed, dan zou het nog kunnen werken ook. Een rits ritst ook niet ergens in de midden... :')
Daar staat toch echt niet 'rij gewoon door tot het einde en begin daar met ritsen'. En waar je het doet maakt geen biet uit, als het maar goed gebeurt als een rits.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 4 oktober 2017 @ 13:14:11 #78
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_174186944
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:10 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

http://wegenenverkeer.be/ritsendoejezo

En als iedereen dat nu eens deed, dan zou het nog kunnen werken ook. Een rits ritst ook niet ergens in de midden... :')
Maar dat is in België. Daar krijg je een boete als je niet ritst.
pi_174186979
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Daar staat toch echt niet 'rij gewoon door tot het einde en begin daar met ritsen'. En waar je het doet maakt geen biet uit, als het maar goed gebeurt als een rits.
"Rits vooraan en het gaat vooruit". Geen idee hoe jij dat leest, maar het staat er toch echt duidelijk. :)

Edit (waarin het nog eens duidelijk staat):
quote:
1. Zo lang mogelijk doorrijden op de rijstrook die gaat wegvallen;
2. Op ongeveer 300 meter voor de versmalling (vaak aangegeven met een bord) je rijsnelheid aanpassen aan de snelheid van de voertuigen op de aanliggende strook;
3. Voertuigen op aanliggende strook maken vrijwillig ruimte om invoegend voertuig tussen te laten;
4. Op circa 50 meter voor de versmalling zonder afremmen en verstoringen in de ontstane ruimte invoegen, zodat invoegend voertuig en de achterligger de rit kunnen vervolgen.
pi_174186981
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:14 schreef butz0rs het volgende:

[..]

Maar dat is in België. Daar krijg je een boete als je niet ritst.
Die reclames waren ook op tv in nederland, omdat niemand ritsen snapt zenden ze het nog maar een keer uit.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 4 oktober 2017 @ 13:18:25 #81
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174187023
quote:
15s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:15 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

"Rits vooraan en het gaat vooruit". Geen idee hoe jij dat leest, maar het staat er toch echt duidelijk. :)
In België krijgen ze hun rijbewijs bij een pakje boter, daar is het nog triester gesteld en wordt al 'geritst' voor de flessenhals in zicht is.

'Ritsen vanaf hier' betekent ook echt vanaf hier, en niet 200 meter verderop.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174187041
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]

In België krijgen ze hun rijbewijs bij een pakje boter, daar is het nog triester gesteld en wordt al 'geritst' voor de flessenhals in zicht is.

'Ritsen vanaf hier' betekent ook echt vanaf hier, en niet 200 meter verderop.
Nee. Vanaf dat punt moet op beide stroken ruimte gemaakt worden zodat aan het einde netjes geritst kan worden.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 13:22:39 #83
248821 Rauw.
op je bord.
pi_174187100
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]

In België krijgen ze hun rijbewijs bij een pakje boter, daar is het nog triester gesteld en wordt al 'geritst' voor de flessenhals in zicht is.

'Ritsen vanaf hier' betekent ook echt vanaf hier, en niet 200 meter verderop.
Hoezo?
Je kunt prima 200 meter bezig zijn met het matchen van je snelheid.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 4 oktober 2017 @ 13:27:46 #84
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174187213

En nou niet meer kiften en zeiken, zó hoort het :* O+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator / Redactie Sport woensdag 4 oktober 2017 @ 13:31:20 #85
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174187274
quote:
7s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:22 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Hoezo?
Je kunt prima 200 meter bezig zijn met het matchen van je snelheid.
Kan. Maar dat is anders dan pas naar rechts kijken als je aan het einde bent.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174187422
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Die ruimte is er niet om helemaal tot het einde door te kunnen rijden, maar om genoeg ruimte te geven om goed te ritsen. Jij maakt de file juist langer door tot het einde door te gaan.
|:( you're retarded?
pi_174187441
In Duitsland is het ook de regel om de rijstrook zo lang mogelijk te gebruiken. Ik doe zelf gewoon wat ik fijn vind. Als er genoeg ruimte is ga ik er tussen. Gaat iedereen krampachtig vlak achter elkaar rijden rijd ik wel door tot het eind.

Beetje geven en nemen.
pi_174188658
Gisteren bij het stoplicht een Audi voor me, politie achter me. Stoplicht op groen, Audi rijdt niet door. De twee politieagenten keken al door mijn auto bij hem naar binnen. Ik toeter 1x, Audi rijdt nog niet door. Ik toeter nogmaals, weer geen reactie.
Het ventje kijkt ineens op, ziet dat het groen is en rijdt met piepende banden weg.

Politie haalde me rechts in en hield hem staande, instant karma! :7

Verder: mensen die bij het stoplicht op hun telefoon kijken (want ja, je rijdt niet dus het kan toch?!) en dan de hele wereld compleet vergeten :r (overigens ook :r als je de wereld niet vergeet, blijf gewoon met je poten van je telefoon tot je thuis bent, zo belangrijk ben je niet)
pi_174188804
ritsen blijft altijd een issue, iedereen heeft zijn eigen opvatting over hoe het "zou" moeten, als iedereen dezelfde manier hanteert is er geen probleem, laat daar nou de crux zitten.

ook ik heb mijn "eigen" opvatting, op de voor mij bekende wegen ben ik ver (wellicht kilometers) van te voren al van die rijstrook af, op onbekende wegen voeg ik in zodra ik een gaatje zie waarbij ik weet dat mijn achterligger(s) niet hoeven te remmen voor mijn actie.

zie ik geen gaatje en moet ik ritsen, weet ik (nog) niet, tot nu toe nog niet gebeurd.
life happens while you're pusing the throttle.
  Moderator woensdag 4 oktober 2017 @ 15:40:49 #90
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_174189756
Een punt waar ik vaak moet ritsen is niet zo ver na een verkeerslicht. Daar zie ik ook constant iedereen al naar de rechterbaan gaan ruim voor het 'ritspunt' met als gevolg dat het complete kruispunt vol staat bij wat drukte, terwijl de linkerbaan nog vrij is. Maak dan ook gebruik van alle ruimte zou ik zeggen en rits op het einde
pi_174191267
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 15:40 schreef noodgang het volgende:
Een punt waar ik vaak moet ritsen is niet zo ver na een verkeerslicht. Daar zie ik ook constant iedereen al naar de rechterbaan gaan ruim voor het 'ritspunt' met als gevolg dat het complete kruispunt vol staat bij wat drukte, terwijl de linkerbaan nog vrij is. Maak dan ook gebruik van alle ruimte zou ik zeggen en rits op het einde
Ik pak altijd linkerbaan als er niemand staat, als er iemand staat dan niet.

Genoeg prutsers die het gaspedaal niet kunnen vinden waardoor de rechterbaan sneller is, resultaat? Een clusterfuck van heb je jou daar met invoegen.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_174192890
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:19 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Nee. Vanaf dat punt moet op beide stroken ruimte gemaakt worden zodat aan het einde netjes geritst kan worden.
Prima als jij pas aan het eind van de invoegstrook in wilt voegen, als je maar niet één van die koekwauzen bent die het stukje 'snelheid aanpassen' voor het gemak negeert en naar voren racet, om 'm vervolgens al remmend en sturend tussen twee voertuigen proberen te proppen.
Snelheid aanpassen begint al als je het verkeer op de snelweg ziet rijden. (Zó vroeg? Ja, zo vroeg!) Wanneer jij dan invoegt zal mij (en anderen) een worst zijn.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_174193006
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Die ruimte is er niet om helemaal tot het einde door te kunnen rijden, maar om genoeg ruimte te geven om goed te ritsen. Jij maakt de file juist langer door tot het einde door te gaan.
Dat stuk asfalt ligt er juist om benut te worden. Als je 500 meter invoegstrook onbenut laat tijdens het ritsen door stil te staan en aan het begin te ritsen, zorg je ervoor dat de file nog verder door slaat. Dus alsjeblieft: rijd netjes door tot het eind en voeg dan in, de capaciteit is er niet voor niets.
pi_174194146
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:21 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Prima als jij pas aan het eind van de invoegstrook in wilt voegen, als je maar niet één van die koekwauzen bent die het stukje 'snelheid aanpassen' voor het gemak negeert en naar voren racet, om 'm vervolgens al remmend en sturend tussen twee voertuigen proberen te proppen.
Snelheid aanpassen begint al als je het verkeer op de snelweg ziet rijden. (Zó vroeg? Ja, zo vroeg!) Wanneer jij dan invoegt zal mij (en anderen) een worst zijn.
Waar heb ik deze aanval aan te danken?
  woensdag 4 oktober 2017 @ 19:24:07 #95
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174194401
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 19:11 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Waar heb ik deze aanval aan te danken?
waar zie jij een aanval? :?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator / Redactie Sport woensdag 4 oktober 2017 @ 19:32:26 #96
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174194597
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:26 schreef jurgenov het volgende:

[..]

Dat stuk asfalt ligt er juist om benut te worden. Als je 500 meter invoegstrook onbenut laat tijdens het ritsen door stil te staan en aan het begin te ritsen, zorg je ervoor dat de file nog verder door slaat. Dus alsjeblieft: rijd netjes door tot het eind en voeg dan in, de capaciteit is er niet voor niets.
Als er x auto's per minuut langs de flessenhals kunnen, gaan er ook x auto's per minuut langs de flessenhals. Dan maakt het niet uit of ie op punt A of 100m verderop op punt B ligt. En ik heb het natuurlijk over het stuk asfalt vanaf 'Ritsen vanaf hier', niet 500 meter verderop.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174195428
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 19:11 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Waar heb ik deze aanval aan te danken?
Wie de schoen past, trekke hem aan. Als jij tot het groepje invoegstrookracers behoort tenminste.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_174197034
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 20:00 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Wie de schoen past, trekke hem aan. Als jij tot het groepje invoegstrookracers behoort tenminste.
Toch mooi hoe jij invoegstrooksituaties erbij tovert terwijl de post die je quote uitleg geeft over hoe gehandeld moet worden bij een bord "ritsen vanaf hier". Chapeau.

Dus hoe je überhaupt al kunt aannemen van daaruit dat ik zou doorrijden tot het einde van een invoegstrook vind ik al best knap.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 20:51:57 #99
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_174197063
Ritsen kennen ze in Belgie niet zo goed. Voorbijzoeven wel :(
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_174197190
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 20:51 schreef sararaats het volgende:
Ritsen kennen ze in Belgie niet zo goed. Voorbijzoeven wel :(
Daar schijnen ze ook weg te komen, met het niet betalen van boetes.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')