Bij Duitse auto's werken ze nooit lijkt het wel...quote:Op woensdag 4 oktober 2017 21:48 schreef karr-1 het volgende:
Het lijkt wel alsof een knipperlicht tegenwoordig in het extra optie pakket zit en niemand er voor wil betalen. Het is echt niet verboden om die dingen te gebruiken als je van richting gaat veranderen, we zijn niet allemaal helderziend of zo.
Duitsers kunnen per definitie niet rijden, daar hou ik al rekening mee als ik er achter of naast zit.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 21:55 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Bij Duitse auto's werken ze nooit lijkt het wel...
Zie post #82quote:Op woensdag 4 oktober 2017 20:50 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Toch mooi hoe jij invoegstrooksituaties erbij tovert terwijl de post die je quote uitleg geeft over hoe gehandeld moet worden bij een bord "ritsen vanaf hier". Chapeau.
Dus hoe je überhaupt al kunt aannemen van daaruit dat ik zou doorrijden tot het einde van een invoegstrook vind ik al best knap.
Wat bedoel je anders met "aan het einde"?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:19 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Nee. Vanaf dat punt moet op beide stroken ruimte gemaakt worden zodat aan het einde netjes geritst kan worden.
Het einde van een rijstrook. Je weet wel, waar het van (bijvoorbeeld) 3 naar 2 rijstroken gaat en waar van te voren het "ritsen vanaf hier" bord staat. Dat bord staat niet naast een invoegstrook.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 22:06 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Zie post #82
[..]
Wat bedoel je anders met "aan het einde"?
Het verschil tussen blokmarkering en een gewone 3-9 streep is lastig blijkbaar .quote:Op woensdag 4 oktober 2017 22:43 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Het einde van een rijstrook. Je weet wel, waar het van (bijvoorbeeld) 3 naar 2 rijstroken gaat en waar van te voren het "ritsen vanaf hier" bord staat. Dat bord staat niet naast een invoegstrook.
Een forum is toch een plaats voor discussie. Je kunt beter stellen dat ze een eigen topic moeten openen over ritsen.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 23:53 schreef Sounddragon het volgende:
Mensen snappen hints niet geloof ik.
Deze keer wat duidelijker dan maar;
Kunnen we nokken met die onzinnige kutdiscussie over ritsen? Er staat een filmpje hoe het moet/hoort, als jullie verder willen zeikviolen en smilies naar elkaar willen gooien, en lekker op de man spelen mag dat best, maar wel lekker via DM of zo.
Eens, en dan maar achterlijk links blijven hangen want ik bang en zacht rijden, jij dan ook is hun motto denk.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 20:31 schreef bokkepoot het volgende:
Mensen die niet kunnen omgaan met een beetje water op de weg..
Ik heb vandaag zelfs al weer mistlichten aangezien..
Wat een ongelooflijke debielen worden het ook als er een paar druppels vallen.
'Gloednieuw' zegt helemaal niks.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 19:49 schreef kurk_droog het volgende:
Nee, gloednieuwe auto en die schijnen gewoon netjes naar de grond.
Of 4 rijstroken 'spray' en helemaal geen verlichting.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 20:31 schreef bokkepoot het volgende:
Mensen die niet kunnen omgaan met een beetje water op de weg..
Ik heb vandaag zelfs al weer mistlichten aangezien..
Wat een ongelooflijke debielen worden het ook als er een paar druppels vallen.
bedankt voor je bijdrage frits. Het zegt ook niets maar daarna zeg ik toch dat die netjes naar de grond schijnenquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 15:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
'Gloednieuw' zegt helemaal niks.
Geen probleem, Heinz. Dat het wegdek voor je auto verlicht is, betekent ook niet automatisch dat ze niet te hoog staan.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 19:16 schreef kurk_droog het volgende:
.... zeg ik toch dat die netjes naar de grond schijnen
moet je toch rekening mee houden.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 21:17 schreef ManianMan het volgende:
Kut mensen die opeens naar links gaan met een gangetje van 100 terwijl er kort op een peloton van 130 rijders aankomen.
Flink de remmen getest nog net niet rokend...
Liever dat dan die mensen die bij elke druppel gaan remmen en 20 onder de max gaan rijden. 140 is overdreven maar 100/120/130 waar het mag kan ook tijdens een goede bui. Als je zo angstig bent blijf dan lekker helemaal rechts rijdenquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 19:56 schreef aloa het volgende:
Mensen die geen idee hebben dat er veel water op de weg ligt en met een gangetje van 140+ door racen De chauffeur voor mij maakte een rare schuiver, maar hield zijn auto nog op de weg.
Dit gebeurd dagelijks meerdere keren. Wordt er gestoord van! Zat ruimte achter me, maar nog ff snel 1 auto inhalen en dan ertussen douwen.....quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:31 schreef sneakydesert het volgende:
Vanmiddag was het rustig op de snelweg, ik reed op de rechterrijstrook. Komt er een auto aan die gaat invoegen. Dat kan ie prima achter mij, ruimte zat. Blijft ie op dezelfde snelheid naast me rijden en gaat naar links, bijna tegen mijn rechterportier aan. Hij schrok er zelf van want hij week uit en zat ineens op de vluchtstrook. Schrok me dood, gek.
Liever wat rustiger aan, dan de weg afglijden.quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:27 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Liever dat dan die mensen die bij elke druppel gaan remmen en 20 onder de max gaan rijden. 140 is overdreven maar 100/120/130 waar het mag kan ook tijdens een goede bui. Als je zo angstig bent blijf dan lekker helemaal rechts rijden
Het ergste is nog het onverwacht remmen zodra het begint te regenen. Of tijdens het regenen, of erna, of als er een wolkje langsdrijft...quote:Op zondag 8 oktober 2017 17:29 schreef aloa het volgende:
[..]
Liever wat rustiger aan, dan de weg afglijden.
Het regende dan ook als een gek.
Maar idd, bij de eerste de beste druppel meteen terug naar 80 is ook wat overdreven
Remmen als het gewoon droog is...nog erger!quote:Op zondag 8 oktober 2017 18:19 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Het ergste is nog het onverwacht remmen zodra het begint te regenen. Of tijdens het regenen, of erna, of als er een wolkje langsdrijft...
Die gaan met een beetje geluk ook niet blind naar links, hoewel je wel eens anders zietquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 21:47 schreef aloa het volgende:
[..]
moet je toch rekening mee houden.
Vrachtwagens rijden ook 100
Het was idd een vrachtwagen. Ze moeten eigenlijk een algemeen verbod er op zetten. 130 en 100 is een wezenlijk verschilquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 21:47 schreef aloa het volgende:
[..]
moet je toch rekening mee houden.
Vrachtwagens rijden ook 100
Tja ik heb ook felle verlichting en een hoge auto het betreft de standaard verlichting. Ik kan er niks aan doen.quote:Op maandag 9 oktober 2017 00:43 schreef Diqiu-Long het volgende:
Het word weer donker.... dus ik begin mij weer te irriteren aan al die patserbakken met hun felle witte licht
Bij sommige lijkt het net alsof ze groot licht voeren, zo fel is het. En dan vol in die linkerbuitenspiegel van mij, waardoor ik om de haverklap geblindeerd word!
Heb al van alles geprobeerd: de spiegel buiten werking stellen, mijn hand ervoor houden ( werkt ) en zelfs een nieuwe bril.... Maja helpt toch allemaal geen ene f*ck, Want zelfs sommige achterlichten bij moderne bakken zijn behoorlijk fel!
En dan zijn in Duitsland de snelwegen nauwelijks verlicht, dus dat helpt ook niet echt. Enige wat wel help: is als een idioot rijden, want dan word je niet steeds ingehaald en haal jij andere in.
De verblinding vind namelijk plaats wanneer ik links in gehaald word, dus in Duitsland onvermijdelijk.
Pluspunt van die felle verlichting: Die linksplakkers gaan mooi aan de kant als ik erachter zit.quote:Op maandag 9 oktober 2017 00:43 schreef Diqiu-Long het volgende:
Het word weer donker.... dus ik begin mij weer te irriteren aan al die patserbakken met hun felle witte licht
Bij sommige lijkt het net alsof ze groot licht voeren, zo fel is het. En dan vol in die linkerbuitenspiegel van mij, waardoor ik om de haverklap geblindeerd word!
Heb al van alles geprobeerd: de spiegel buiten werking stellen, mijn hand ervoor houden ( werkt ) en zelfs een nieuwe bril.... Maja helpt toch allemaal geen ene f*ck, Want zelfs sommige achterlichten bij moderne bakken zijn behoorlijk fel!
En dan zijn in Duitsland de snelwegen nauwelijks verlicht, dus dat helpt ook niet echt. Enige wat wel help: is als een idioot rijden, want dan word je niet steeds ingehaald en haal jij andere in.
De verblinding vind namelijk plaats wanneer ik links in gehaald word, dus in Duitsland onvermijdelijk.
Nee dat weet ik ook wel, maar toch irriteert het mij mateloos. En mijn spiegel buiten werking zetten, is ook niet zo'n goed plan want die heb ik juist nodig.quote:Op maandag 9 oktober 2017 07:09 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Tja ik heb ook felle verlichting en een hoge auto het betreft de standaard verlichting. Ik kan er niks aan doen.
ik klap vaak de binnenspiegel omhoog als er zo één achter me zit.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:38 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Nee dat weet ik ook wel, maar toch irriteert het mij mateloos. En mijn spiegel buiten werking zetten, is ook niet zo'n goed plan want die heb ik juist nodig.
Die zet ik standaard op nachtstand in het donker....quote:Op maandag 9 oktober 2017 17:53 schreef aloa het volgende:
[..]
ik klap vaak de binnenspiegel omhoog als er zo één achter me zit.
rijd stuk beter.quote:Op maandag 9 oktober 2017 17:54 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Die zet ik standaard op nachtstand in het donker....
Hij heeft het over een buitenspiegel helder lichtquote:Op maandag 9 oktober 2017 17:53 schreef aloa het volgende:
[..]
ik klap vaak de binnenspiegel omhoog als er zo één achter me zit.
Ja ik word enkel nog verblind door het licht dat weerkaatst word door de linkerbuitenspiegel En die heeft geen nachtstandquote:
dat is minder iddquote:Op maandag 9 oktober 2017 17:59 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ja ik word enkel nog verblind door het licht dat weerkaatst word door de linkerbuitenspiegel En die heeft geen nachtstand
vandaag bijna de hele dag op de weg gezeten; krap 400 km gereden ofzo, en als ik 20% van de tijd de max toegestane snelheid heb kunnen rjden is het veel. Kansloos.quote:Op maandag 9 oktober 2017 18:30 schreef karr-1 het volgende:
Ja het regende vandaag een klein beetje, maar dat is geen reden om je meteen als een debiel te gedragen op de weg. Bijzonder truttig gaan rijden, constant remmen als het niet nodig is en inderdaad ook mistlampen al weer gezien.
Hoe sommige mensen ooit een rijbewijs gehaald hebben........
Eensquote:Op maandag 9 oktober 2017 19:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
vandaag bijna de hele dag op de weg gezeten; krap 400 km gereden ofzo, en als ik 20% van de tijd de max toegestane snelheid heb kunnen rjden is het veel. Kansloos.
Vind het niet erg dat je in je broek poept met aaaaal die miezerdruppeltjes op je voorruit, maar pleur dan effe lekker op naar rechts ofzo
quote:Op maandag 9 oktober 2017 20:00 schreef Fer het volgende:
Kleven met een Arosa is ook een beetje als die voorligger een keer zijn brake assist aanspreekt kun jij op ziek naar een nieuwe auto en hij een nieue achterbumper.
De A28 is vanaf dat punt al zo'n 25-30 km een 130 wegquote:Op maandag 9 oktober 2017 20:13 schreef Fer het volgende:
Tja, ik klik ook steeds vaker mijn cc op 100 of 110. Op bepaalde momenten heb je ook niet meteen door dat je op een 130km weg rijdt.
staat toch op je navi?quote:Op maandag 9 oktober 2017 20:13 schreef Fer het volgende:
Tja, ik klik ook steeds vaker mijn cc op 100 of 110. Op bepaalde momenten heb je ook niet meteen door dat je op een 130km weg rijdt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |