abonnement Unibet Coolblue
  zondag 1 oktober 2017 @ 16:32:29 #1
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174117062
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

En nog een wijze spreuk van George Carlin:

"Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?"

* Maar hou het wel gezellig aub!





Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_174117222
Mijn nummer 1 ergernis zijn mensen die gaan kleven of drukken of agressief inhalen terwijl je zelf al 10km/u harder gaat dan toegestaan.
  Moderator / Redactie Sport zondag 1 oktober 2017 @ 16:41:55 #3
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174117281
Mensen die denken dat 1km te hard op de teller al heel wat is en zo traag blijven rijden.

2. Mensen die beduidend onder de vmax rijden :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174117284
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 16:39 schreef Bas_Verstappen het volgende:
Mijn nummer 1 ergernis zijn mensen die gaan kleven of drukken of agressief inhalen terwijl je zelf al 10km/u harder gaat dan toegestaan.
Heb ik nooit last van, wel van mensen die niet aan de kant willen omdat ze zelf vinden dat ze al hard genoeg rijden.
pindazakje
  zondag 1 oktober 2017 @ 16:42:52 #5
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_174117301
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 16:41 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Heb ik nooit last van, wel van mensen die niet aan de kant willen omdat ze zelf vinden dat ze al hard genoeg rijden.
Ja idd
pi_174117324
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 16:41 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Heb ik nooit last van, wel van mensen die niet aan de kant willen omdat ze zelf vinden dat ze al hard genoeg rijden.
Ja lijkt me ook vervelend. Of mensen die 60 rijden waar je 80 mag en dan niet doorrijden als je dichtbij komt.
pi_174117717
Sounddragen,van rijstrook wisselen is een bijzondere verrichting, dan hoor jij dus sowieso wat meer ruimte te zoeken. Die ruimte om in te voegen moet je ook gegeven worden. Die ruimte had ik gegeven, zeeën van ruimte om mij heen die dus niet werd benut waardoor ik werd afgesneden. Je hoort niet op je rem te hoeven trappen omdat iemand op het laatste moment nog ff langs je heen wilt terwijl dat niet eens gaat zonder over het verdrijving vlak te rijden en mij te laten remmen. Dan blijf je achter mij rijden en hinder je niemand en gedraag je je niet als een asociaal.

Anyhow, basiskennis dat je als je een bijzondere verrichting verricht dat jij dan plaats moet zoeken en niet andersom.

https://www.anwb.nl/verkeer/veiligheid/invoegen

Mag hopen dat je dit een betrouwbare bron vindt omtrent het wisselen van rijbaan.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 1 oktober 2017 @ 17:10:27 #8
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_174117927
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 16:41 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Heb ik nooit last van, wel van mensen die niet aan de kant willen omdat ze zelf vinden dat ze al hard genoeg rijden.
Nog erger, mensen die vinden dat jij te hard rijd en besluiten dat ze je "een lesje moeten leren" en je dan aan alle kanten in de weg gaan zitten/rijden
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_174117932
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 17:02 schreef ludovico het volgende:
https://www.anwb.nl/verkeer/veiligheid/invoegen

Mag hopen dat je dit een betrouwbare bron vindt omtrent het wisselen van rijbaan.
Nee, dat vind ik eigenlijk niet. Alle situaties op die anwb-pagina gaan over invoegen, over het overschrijden van een blokmarkering.
Ik vind het wisselen van rijstrook waarbij beide rijstroken gelijkwaardig zijn zeker wel een andere situatie. Ritsen dus ook.
pi_174117958
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 17:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Nee, dat vind ik eigenlijk niet. Alle situaties op die anwb-pagina gaan over invoegen, over het overschrijden van een blokmarkering.
Ik vind het wisselen van rijstrook waarbij beide rijstroken gelijkwaardig zijn zeker wel een andere situatie. Ritsen dus ook.
"Artikel 54
Bestuurders die een bijzondere manoeuvre uitvoeren, zoals wegrijden, achteruitrijden, uit een uitrit de weg oprijden, van een weg een inrit oprijden, keren, van de invoegstrook de doorgaande rijbaan oprijden, van de doorgaande rijbaan de uitrijstrook oprijden en van rijstrook wisselen, moeten het overige verkeer voor laten gaan."

Rijstrook wisselen is een bijzondere manoeuvre, dat hoor je te weten, dan heb je nooit voorrang.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_174118009
Voor rellen, trollen, schelden, respectloos reageren en het steeds maar uitlokken van een verdediging bij degene die een irritatie post, wordt vanaf heden niet meer gewaarschuwd, maar worden er streng notes uitgedeeld die tot een ban kunnen leiden
pindazakje
pi_174118412
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 17:10 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Nog erger, mensen die vinden dat jij te hard rijd en besluiten dat ze je "een lesje moeten leren" en je dan aan alle kanten in de weg gaan zitten/rijden
Echt heel zielig rijgedrag :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_174118518
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 17:14 schreef Hyaenidae het volgende:
Voor rellen, trollen, schelden, respectloos reageren en het steeds maar uitlokken van een verdediging bij degene die een irritatie post, wordt vanaf heden niet meer gewaarschuwd, maar worden er streng notes uitgedeeld die tot een ban kunnen leiden
No fun allowed
  zondag 1 oktober 2017 @ 17:43:07 #14
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174118589
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 17:12 schreef ludovico het volgende:

[..]

"Artikel 54
Bestuurders die een bijzondere manoeuvre uitvoeren, zoals wegrijden, achteruitrijden, uit een uitrit de weg oprijden, van een weg een inrit oprijden, keren, van de invoegstrook de doorgaande rijbaan oprijden, van de doorgaande rijbaan de uitrijstrook oprijden en van rijstrook wisselen, moeten het overige verkeer voor laten gaan."

Rijstrook wisselen is een bijzondere manoeuvre, dat hoor je te weten, dan heb je nooit voorrang.
:')

Als je dat aanhoudt is ritsen dus domweg onmogelijk, want je mag dan pas naar rechts als er niemand rijdt of je duidelijk de ruimte krijgt, terwijl ritsen in 95% van de gevallen gebeurt in een situatie waarin iedereen snelheid moet minderen omdat je 2 rijstroken op één rijstrook gaat proppen. Er is dus nooit ruimte, zéker niet als je ook nog remafstand over wilt houden.

Zodra ik een ritsbord zie ga ik meestal uiterst rechts rijden, want je wéét gewoon dat er gebakkelei gaat ontstaan door figuren die denken dat ze het geblokte garen hebben uitgevonden. Links komt dan tot stilstand en de baan die ruimte moet geven doet dat in de helft van de gevallen niet, en dan heb je de poppen aan het dansen. Ik rijd er dan wel fluitend rechts langs :W
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 1 oktober 2017 @ 17:45:32 #15
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174118641
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 17:39 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

No fun allowed
there is a lot of room elsewhere on the webs.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_174118713
quote:
14s.gif Op zondag 1 oktober 2017 17:45 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

there is a lot of room elsewhere on the webs.
Je begrijpt dat die waarschuwing voor jou is?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_174119122
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 17:48 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je begrijpt dat die waarschuwing voor jou is?
Je begrijpt dat die waarschuwing voor meer dan één persoon bedoeld kan zijn?
pi_174119181
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 17:12 schreef ludovico het volgende:

[..]

"Artikel 54
Bestuurders die een bijzondere manoeuvre uitvoeren, zoals wegrijden, achteruitrijden, uit een uitrit de weg oprijden, van een weg een inrit oprijden, keren, van de invoegstrook de doorgaande rijbaan oprijden, van de doorgaande rijbaan de uitrijstrook oprijden en van rijstrook wisselen, moeten het overige verkeer voor laten gaan."

Rijstrook wisselen is een bijzondere manoeuvre, dat hoor je te weten, dan heb je nooit voorrang.
Jij zoekt ook echt overal wat achter he.
Ik reageer op de beperkte uitleg van dat ANWB verhaal die alleen over invoegstroken praat en niet over ritsen.

Nergens betwist ik het bestaan en/of gelijk hebben van die wetstekst.

Trouwens, meestal staan er bij rits-situaties verkeersborden met de tekst ‘geef ritser ruimte’. Het negeren daarvan is op z’n minst bestrafbaar met een artikel 5 lijkt me
pi_174119235
-weg-

[ Bericht 97% gewijzigd door Sounddragon op 01-10-2017 19:57:20 ]
pi_174119244
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 18:08 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Jij zoekt ook echt overal wat achter he.
Ik reageer op de beperkte uitleg van dat ANWB verhaal die alleen over invoegstroken praat en niet over ritsen.

Nergens betwist ik het bestaan en/of gelijk hebben van die wetstekst.

Trouwens, meestal staan er bij rits-situaties verkeersborden met de tekst ‘geef ritser ruimte’. Het negeren daarvan is op z’n minst bestrafbaar met een artikel 5 lijkt me
Ik zoek niet perse iets ergens achter ik verbaas me er gewoon over dat mensen niet weten dat rijstrook wisselen nooit voorrang heeft.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 1 oktober 2017 @ 18:28:43 #21
54408 Parzival
Where it happens
pi_174119584
is het in Nederland niet zo dat grotere / duurdere autos altijd voorrang krijgen.. lastig zeg
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_174119802
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 18:28 schreef Parzival het volgende:
is het in Nederland niet zo dat grotere / duurdere autos altijd voorrang krijgen.. lastig zeg
Oude roest gaat voor nieuw blik.
  zondag 1 oktober 2017 @ 19:11:16 #23
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_174120468
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 18:39 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Oude roest gaat voor nieuw blik.
Groot en oud boven alles :7 Ik plaats indien mogelijk gewoon het neusje van de 940 ertussen als ik ze het gat actief zie dichtrijden. Altijd mooi om daarna even via de binnenspiegel de reactie te checken.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 1 oktober 2017 @ 21:59:47 #24
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_174125995
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 17:34 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Echt heel zielig rijgedrag :')
Tja ik zie ze regelmatig rijden
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_174131130
Gisteren een omaatje die zonder op of omkijken haar rollator het fietspad op duwde om over te steken. Ze reageerde nergens op en liep stoïcijns rechtdoor. Mijn remmen zijn weer eens getest.
pi_174131374
Nauwelijks een irritatie te noemen maar wel een facepalmwaardige actie vanochtend tussen Arnhem en Apeldoorn. Een invoegende motorrijder vond kennelijk dat de rechterbaan moet opschuiven voor invoegers, en gaf de auto die daar niet aan meewerkte een braketest. Ook nog eens op een nat wegdek. Hij bleef zitten, maar wat ben je dan een oliedomme droeftoeter. :')

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2017 08:37:37 ]
pi_174131748
quote:
Op maandag 2 oktober 2017 08:37 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Nauwelijks een irritatie te noemen maar wel een facepalmwaardige actie vanochtend tussen Arnhem en Apeldoorn. Een invoegende motorrijder vond kennelijk dat de rechterbaan moet opschuiven voor invoegers, en gaf de auto die daar niet aan meewerkte een braketest. Ook nog eens op een nat wegdek. Hij bleef zitten, maar wat ben je dan een oliedomme droeftoeter. :')
Die heeft wel héél veel vertrouwen in z'n ziektekostenverzekeraar. :D
  maandag 2 oktober 2017 @ 11:33:46 #28
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174134495
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 17:12 schreef ludovico het volgende:

[..]

"Artikel 54
Bestuurders die een bijzondere manoeuvre uitvoeren, zoals wegrijden, achteruitrijden, uit een uitrit de weg oprijden, van een weg een inrit oprijden, keren, van de invoegstrook de doorgaande rijbaan oprijden, van de doorgaande rijbaan de uitrijstrook oprijden en van rijstrook wisselen, moeten het overige verkeer voor laten gaan."

Rijstrook wisselen is een bijzondere manoeuvre, dat hoor je te weten, dan heb je nooit voorrang.
Ritsen is een term uit de verkeerskunde die gebruikt wordt om aan te geven dat er verplicht moet worden gewisseld van strook op een ordelijke manier, namelijk om-en-om. Het ritsen is dus het beurtelings invoegen van voertuigen op een vrije rijstrook bij een vermindering van het aantal rijstroken. (dit geldt overigens alleen waar twee rijstroken worden samengevoegd tot één: bij het samenvoegen van drie tot twee stroken is de situatie iets ingewikkelder).

Het strookwisselen is noodzakelijk op autosnelwegen op knelpunten waar de rijbaan met één strook versmalt. Bestuurders op de wegvallende rijstrook moeten invoegen in het verkeer van de aanliggende strook. Wanneer dit invoegproces ordelijk plaatsvindt waarbij één voertuig van de wegvallende strook invoegt tussen twee voertuigen op de aanliggende strook, spreken we van ritsgedrag (en kan het strookwisselen 'ritsen' worden genoemd).

De overheid houdt campagnes om ritsgedrag te bevorderen omdat bij het ritsen snel irritaties, agressie en gevoelens van onveiligheid ontstaan. Vaak omdat bestuurders die te vroeg invoegen het niet leuk vinden om andere auto's te zien doorrijden tot het einde van wegvallende rijstrook. Toch is dat doorrijden onderdeel van het gewenste ritsgedrag. Om het ritsgedrag te stimuleren zijn op veel knelpuntlocaties verkeersborden geplaatst met de teksten 'Ritsen na 300 m' en 'Ritsen vanaf hier'. In België is ritsen vanaf 1 maart 2014 verplicht, en dat op de correcte manier, namelijk vlak voor de wegversmalling. Niet ritsen kan een boete van 55 euro opleveren.

Het mag duidelijk zijn dat 'ritsen' eigenlijk alleen van belang is tijdens drukke periodes, want bij weinig verkeer ontstaan er geen problemen bij het strookwisselen en het invoegen tussen voertuigen op een andere strook, voor zover die aanwezig zijn.

Goed ritsgedrag bestaat uit de volgende gedragscodes:

Zo lang mogelijk doorrijden op de invoegende rijstrook
Op ongeveer 300 meter voor de versmalling (aangegeven met bord) rijsnelheid aanpassen aan de snelheid van de voertuigen op de aanliggende strook
Voertuigen op aanliggende strook maken vrijwillig ruimte om invoegend voertuig tussen te laten;
Op circa 50 meter voor de versmalling zonder afremmen en verstoringen in de ontstane ruimte (hiaat) invoegen, zodat invoegend voertuig en de achterligger de rit kunnen vervolgen;



Als jij trouwens hard moest remmen vanwege een ritser, dan was jouw snelheid niet aangepast aan het overige verkeer.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174136269
Gistermiddag A2 dicht dat was mijn irritatie
pi_174138233
Ik vind ritsen prima, maar niet met twee tegelijk :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_174142789
quote:
6s.gif Op maandag 2 oktober 2017 09:09 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Die heeft wel héél veel vertrouwen in z'n ziektekostenverzekeraar. :D
Ik verbaas me er nog steeds over dat ie dat deed :D
pi_174150374
Vanmiddag op de A4 een irritatie naar mij blijkaar. Situatie: Bij het aquaduct reed ik rustig op de rechterbaan die tunnel in. Mijn verlichting staat op automatisch dus die sprong beneden aan. Daarna begon die bestuurder voor mij ineens raar te doen door te gaan remmen en meerdere keren ruitensproei te gebruiken om mij te irriteren?? ( heb een automatische wisser dus bedankt voor de schone ruit zonder moeite te doen). Echt geen idee wat die man bezielde.

Klacht daarna, een vrouw die van links de auto zonder richtingaanwijzer ertussen propt, als ik niet remde zat ze op mijn neus. :{
pi_174150770
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 21:36 schreef kurk_droog het volgende:
Vanmiddag op de A4 een irritatie naar mij blijkaar. Situatie: Bij het aquaduct reed ik rustig op de rechterbaan die tunnel in. Mijn verlichting staat op automatisch dus die sprong beneden aan. Daarna begon die bestuurder voor mij ineens raar te doen door te gaan remmen en meerdere keren ruitensproei te gebruiken om mij te irriteren?? ( heb een automatische wisser dus bedankt voor de schone ruit zonder moeite te doen). Echt geen idee wat die man bezielde.

Klacht daarna, een vrouw die van links de auto zonder richtingaanwijzer ertussen propt, als ik niet remde zat ze op mijn neus. :{
Dat was zo’n anti-automatische verlichting Fokker uit KLB.
.
  maandag 2 oktober 2017 @ 21:47:48 #34
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_174150862
Automatische verlichting genot.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_174152013
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 21:36 schreef kurk_droog het volgende:
Vanmiddag op de A4 een irritatie naar mij blijkaar. Situatie: Bij het aquaduct reed ik rustig op de rechterbaan die tunnel in. Mijn verlichting staat op automatisch dus die sprong beneden aan. Daarna begon die bestuurder voor mij ineens raar te doen door te gaan remmen en meerdere keren ruitensproei te gebruiken om mij te irriteren?? ( heb een automatische wisser dus bedankt voor de schone ruit zonder moeite te doen). Echt geen idee wat die man bezielde.

Heb je Xenon verlichting?
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  Moderator / Redactie Sport maandag 2 oktober 2017 @ 22:21:11 #36
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174152207
Mensen met xenon verdienen gezeik.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174152465
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 22:21 schreef Nattekat het volgende:
Mensen met xenon verdienen gezeik.
Mensen met kut afgesteld halogeen ook :w
  maandag 2 oktober 2017 @ 22:32:23 #38
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174152645
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 22:21 schreef Nattekat het volgende:
Mensen met xenon verdienen gezeik.
kom je het brengen?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 2 oktober 2017 @ 22:47:08 #39
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_174153066
quote:
14s.gif Op maandag 2 oktober 2017 21:47 schreef JDude het volgende:
Automatische verlichting genot.
Standaard dimlicht extase.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  maandag 2 oktober 2017 @ 23:23:55 #40
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174154059
quote:
17s.gif Op maandag 2 oktober 2017 22:47 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Standaard dimlicht extase.
een auto hebben waar je dat zelf kunt bepalen *O*
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_174154267
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2017 22:17 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Heb je Xenon verlichting?
Nee, het is normale verlichting die netjes op de weg schijnt. Ik denk eerder een gefrustreerd mannetje.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 oktober 2017 @ 00:11:40 #42
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174154780
quote:
5s.gif Op maandag 2 oktober 2017 22:32 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

kom je het brengen?
Als je mij er niet mee lastig valt, ben je veilig.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:54:18 #43
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174157678
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 00:11 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als je mij er niet mee lastig valt, ben je veilig.
Naar rechts gaan, dan voorkom je een hoop problemen :7 8-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:47:55 #44
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174159843
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 18:12 schreef ludovico het volgende:

Ik zoek niet perse iets ergens achter ik verbaas me er gewoon over dat mensen niet weten dat rijstrook wisselen nooit voorrang heeft.
Volgens mij weet iedereen waar jij op gereageerd hebt dat. Maar jij weet blijkbaar niet dat, ondanks de bijzondere verrichting, jij ruimte MOET laten als jij op de rijstrook rijdt waarnaartoe geritst wordt. Ik vind het zorgwekkender dat jij dat niet weet.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:49:30 #45
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174159893
Gistermiddag, windkracht 6 tot 7.

Je moet twee houten panelen van een slordige 2 tot 2,5 mtr vervoeren en je hebt alleen een Astra cabrio tot je beschikking. Wat doen je dan? Dan doe je het dak open en zet ze rechtop achter je stoel en ga je lekker op de snelweg rijden.

8)7
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:11:09 #46
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174161815
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 21:36 schreef kurk_droog het volgende:
Vanmiddag op de A4 een irritatie naar mij blijkaar. Situatie: Bij het aquaduct reed ik rustig op de rechterbaan die tunnel in. Mijn verlichting staat op automatisch dus die sprong beneden aan. Daarna begon die bestuurder voor mij ineens raar te doen door te gaan remmen en meerdere keren ruitensproei te gebruiken om mij te irriteren??
Staan je koplampen kut afgesteld, blijkbaar.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174162416
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 12:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Staan je koplampen kut afgesteld, blijkbaar.
Misschien schrok hij van een mug op zn raam.
pi_174167351
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 10:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Volgens mij weet iedereen waar jij op gereageerd hebt dat. Maar jij weet blijkbaar niet dat, ondanks de bijzondere verrichting, jij ruimte MOET laten als jij op de rijstrook rijdt waarnaartoe geritst wordt. Ik vind het zorgwekkender dat jij dat niet weet.
Je moet misschien ruimte geven, dat is wat anders dan dat jij plaats moet maken voor de persoon die wilt ritsen, het persoon dat komt ritsen zal toch echt moeten ritsen daar waar het kan.

Hoe kun je nou weer met zeeën van ruimte en plaats om te ritsen een persoon verantwoordelijk houden voor de plek waar hij op dat moment rijdt? C'mon, je zit niemand in de weg, iemand snijdt jou dan gewoon af. Ik begrijp oprecht niet waarom ik hier zoveel backfire over krijg.

Ik word verdomme afgesneden terwijl er alle ruimte is om een baan op te schuiven en dan noem je dat nog mijn schuld ook. :')
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_174167409
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 11:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Als jij trouwens hard moest remmen vanwege een ritser, dan was jouw snelheid niet aangepast aan het overige verkeer.
Of iemand snijdt je af, zoals in mijn irritatie staat omschreven en hou ik graag meer dan een halve meter ruimte op mijn voorganger.

Overigens gaat je stuk tekst over goed ritsgedrag, niet over wettelijke implicaties van als er ongelukken etc gebeuren, dan geldt artikel 54 nog steeds, het persoon dat wisselt van rijstrook maakt een bijzondere manoeuvre en zit dus fout bij een botsing.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_174172903
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 12:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Staan je koplampen kut afgesteld, blijkbaar.
Nee, gloednieuwe auto en die schijnen gewoon netjes naar de grond.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 20:04:56 #51
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_174173257
Vandaag op de terugweg een busje voor me gehad dat het nodig vond om overal de moraalridder uit te hangen door auto's te blokkeren verder te rijden voor het ritsmoment. Alles stond in file.

Drie ritsmomenten na elkaar. Eerst samenvoegen twee wegen voor oprit snelweg. Hier ging hij al halverwege de twede baan naar het midden zodat de tweede baan niet verder kon en achter hem moest invoegen. Dit dus nog ruim voor de pijlen op het wegdek die melden dat je moet ritsen.

Bij het invoegen op de snelweg voegde hij direct bij de blokmarkering in voor een vrachtwagen, en blokkeerde vervolgens iedereen die tot het einde van de invoegstrook wilde rijden.

Daarna werden de 2 banen snelweg 1 baan (pijl en kruis linkerbaan) en vond hij het ook nodig om 1 auto voor zich in te laten voegen en verder te blokkeren. Wederom nog ver voor de laatste pijl/het kruis.

Echt, wat ben je dan vervelend en zielig bezig.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 oktober 2017 @ 20:06:30 #52
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174173293
Held. Eigenhandig ervoor zorgen dat er goed geritst wordt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 20:12:04 #53
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_174173421
Ik deed dat vroeger ook wel eens :@ . Echter pakte mensen dan soms als nog de vluchtstrook

Ritsen is met gelijke snelheid van 2 rijbanen naar 1 rijbaan. Niet als een mongool iedereen voorbij en hem vooraan erin te proppen. Maar het is ook een fout van het overige verkeer dat te snel op de rijbaan wil.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 20:25:01 #54
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_174173753
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 20:12 schreef bokkepoot het volgende:
Ik deed dat vroeger ook wel eens :@ . Echter pakte mensen dan soms als nog de vluchtstrook

Ritsen is met gelijke snelheid van 2 rijbanen naar 1 rijbaan. Niet als een mongool iedereen voorbij en hem vooraan erin te proppen. Maar het is ook een fout van het overige verkeer dat te snel op de rijbaan wil.
Dat was hier echter absoluut niet het geval. Zoals ik al zei, alles was file. Stilstaan, klein stukje opschuiven. Ondertussen ritsen.

In eerste scenario is 't tweebaans, zijn baan waarnaar geritst moest worden stond 3 a 4 auto's langer vol dan de andere en hij stond vooraan bij het stoplicht toen't groen werd. Niemand van de andere baan liet hij door. Tweede punt had hij toevallig een gat vlak voor een vrachtwagen terwijl de auto's voor hem langzaam tot 't eind gingen en rustig invoegden. Maar hij liet niemand meer door.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_174177453
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 20:12 schreef bokkepoot het volgende:
Ik deed dat vroeger ook wel eens :@ . Echter pakte mensen dan soms als nog de vluchtstrook

Ritsen is met gelijke snelheid van 2 rijbanen naar 1 rijbaan. Niet als een mongool iedereen voorbij en hem vooraan erin te proppen. Maar het is ook een fout van het overige verkeer dat te snel op de rijbaan wil.
Je voelt je altijd wel een slome duikelaar als je met 20 km/h (stationair in zijn 2) alsnog het verkeer rechts inhaalt (waar je naar moet ritsen)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_174177762
- nice try -

[ Bericht 90% gewijzigd door Sounddragon op 03-10-2017 22:30:02 ]
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:37:56 #57
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174178722
Irritatie van vandaag; mensen die teeeeeeergend langzaam met 102 hele kilometers per uur een treintje van 8 auto's en 3 vrachtwagens gaan inhalen, want ja, je mag hier natuurlijk maar 100.

Echt, flikker dan gewoon naar rechts en tik die cc een kilometer omlaag ofzo, maar ga niet 10 minuten lang als een zombie de halve A2 op zitten houden, achterlijke klapjosti |:( :r
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_174179064
Bestuurders, die mij liggen te bumperkleven omdat er voor mij een vrachtwagen rijdt die i.p.v. 80km/u 60km/u rijdt.

En dan ook nog gaan claxoneren, terwijl het gewoon spits is. Dan kun je sowieso niet in gaan halen, want dat is veel te riskant met al het tegenverkeer.
pi_174179109
Proberen in te voegen met 60 km/h op een snelweg waar je 100 mag.

Een beetje mee met het verkeer mag wel. :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_174180596
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 22:37 schreef Sounddragon het volgende:
Irritatie van vandaag; mensen die teeeeeeergend langzaam met 102 hele kilometers per uur een treintje van 8 auto's en 3 vrachtwagens gaan inhalen, want ja, je mag hier natuurlijk maar 100.

Echt, flikker dan gewoon naar rechts en tik die cc een kilometer omlaag ofzo, maar ga niet 10 minuten lang als een zombie de halve A2 op zitten houden, achterlijke klapjosti |:( :r
Heel eerlijk , dat is 108 op mijn teller, hard genoeg voor een 100km weg toch?
.
pi_174181942
quote:
Heel eerlijk , dat is 108 op mijn teller, hard genoeg voor een 100km weg toch?
Dat is inderdaad hard genoeg. Helaas zijn er mensen (/primaten) die daar anders over denken (en dan moeten gaan plakken).
Yoda: Very dark the other side is.. hmm.. too dark... Obi-Wan: Yoda, shut up and eat your toast allready...
pi_174182489
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 22:53 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Proberen in te voegen met 60 km/h op een snelweg waar je 100 mag.

Een beetje mee met het verkeer mag wel. :{
Heb het idee dat jij dit bovengemiddeld vaak meemaakt. Rijd je soms vaak langs een korte invoegstrook waarbij de automobilisten vlak daarvoor uit een scherpe bocht komen? Waardoor automobilisten die niet zo goed begrijpen hoe ze moeten versnellen met zo'n snelheid aankomen?
  woensdag 4 oktober 2017 @ 08:47:35 #63
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174182522
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 00:24 schreef Fer het volgende:

[..]

Heel eerlijk , dat is 108 op mijn teller, hard genoeg voor een 100km weg toch?
als dat 2 km verschil is met het voertuig wat je inhaalt en je moet nog 200 meter, ben je wmb een eik0l. Dan geef je gas of je blijft er maar lekker achter zitten. Inhalen doe je met een fatsoenlijk snelheidsverschil.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_174183950
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 08:47 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

als dat 2 km verschil is met het voertuig wat je inhaalt en je moet nog 200 meter, ben je wmb een eik0l. Dan geef je gas of je blijft er maar lekker achter zitten. Inhalen doe je met een fatsoenlijk snelheidsverschil.
Dat is weer zo'n andere irritatie: verlaag je de snelheid netjes naar bijvoorbeeld 60km/u omdat moet, vanwege de wegwerkzaamheden. En dan vind het blijkbaar iedereen nodig om je in te halen.....

Kunnen die niet gewoon hun snelheid aanpassen en achter mij blijven, want ik rij immers precies de toegestane snelheid en misschien nog wel 1 of 2 km/u te snel!
  woensdag 4 oktober 2017 @ 11:23:33 #65
248821 Rauw.
op je bord.
pi_174184642
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 10:43 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Dat is weer zo'n andere irritatie: verlaag je de snelheid netjes naar bijvoorbeeld 60km/u omdat moet, vanwege de wegwerkzaamheden. En dan vind het blijkbaar iedereen nodig om je in te halen.....

Kunnen die niet gewoon hun snelheid aanpassen en achter mij blijven, want ik rij immers precies de toegestane snelheid en misschien nog wel 1 of 2 km/u te snel!
Knipperen met je lampen en opvoeden die schavuiten.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_174184692
quote:
10s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 11:23 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Knipperen met je lampen en opvoeden die schavuiten.
Onbegonnen werk :( Maar zou wel grappig zijn, als men ook op de linkerrijstrook precies 60km/u zouden rijden :P

Want blijkbaar zijn er altijd mensen die van zoiets hebben: die maximumsnelheid geld niet voor mij!

Zag gisteravond ook opvallend veel ( Duitse ) auto's langs rijden, waarvan een of meerdere lichten van niet werken. Merken ze dat zelf dan niet?
pi_174185383
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 11:25 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Onbegonnen werk :( Maar zou wel grappig zijn, als men ook op de linkerrijstrook precies 60km/u zouden rijden :P

Want blijkbaar zijn er altijd mensen die van zoiets hebben: die maximumsnelheid geld niet voor mij!

Zag gisteravond ook opvallend veel ( Duitse ) auto's langs rijden, waarvan een of meerdere lichten van niet werken. Merken ze dat zelf dan niet?
Viel me afgelopen week in Duitsland toevallig ook op, ontzettend veel auto's met een of meerdere niet werkende verlichtingen.
Flesje bier
pi_174186435
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 08:47 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

als dat 2 km verschil is met het voertuig wat je inhaalt en je moet nog 200 meter, ben je wmb een eik0l. Dan geef je gas of je blijft er maar lekker achter zitten. Inhalen doe je met een fatsoenlijk snelheidsverschil.
Nee 2km is best kut, maar kom veel te vaak mensen tegen die gas bij geven als je komt inhalen. Dan voel ik mij niet gelijk genoodzaakt de maximale snelheid te overschrijden.

Heb geen flitsmeiser of idee waar tegenwoordig palen staan als brave Hendrik.
.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 12:47:56 #69
248821 Rauw.
op je bord.
pi_174186441
Dat is niet echt nationaliteit afhankelijk. Wel automerk.

Het word weer wat natter en kouder dus van alle Peugots van rond 2010 gaan de lampen weer twee-wekelijks stuk.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_174186696
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 20:06 schreef Nattekat het volgende:
Held. Eigenhandig ervoor zorgen dat er goed geritst wordt.
Dan ben je een nietszeggende gefrusteerde getrouwde stakker die mij gaat vertellen wat ik moet doen, dat zal echt niet hoor, dat diegene thuis niks te vertellen heeft is zijn zorg maar dat moet hij niet in het verkeer proberen recht te praten. Ritsen is doorrijden tot het einde en dan ertussen, ik rij normaal met een klein snelheidsverschil helemaal tot het eind dan is er altijd plek, je moet niet met mach6 de rij voorbij scheuren en hem ertussen hoeken want dat werkt averechts bij de eigen rechtertjes in het verkeer.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 4 oktober 2017 @ 13:05:05 #71
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174186768
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:01 schreef cunial het volgende:

[..]

Dan ben je een nietszeggende gefrusteerde getrouwde stakker die mij gaat vertellen wat ik moet doen, dat zal echt niet hoor, dat diegene thuis niks te vertellen heeft is zijn zorg maar dat moet hij niet in het verkeer proberen recht te praten. Ritsen is doorrijden tot het einde en dan ertussen, ik rij normaal met een klein snelheidsverschil helemaal tot het eind dan is er altijd plek, je moet niet met mach6 de rij voorbij scheuren en hem ertussen hoeken want dat werkt averechts bij de eigen rechtertjes in het verkeer.
Fout :')

Ritsen is om-en-om samen naar een rijbaan. Als je er tussen kan, ga je ertussen. Nog even het rijtje voorbij, dat is kinderachtig.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174186801
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Fout :')
Als jij hem nou gewoon halverwege ertussen zet, lekker de rest ophouden dan rij ik door tot het eind. Ideaal.
pi_174186816
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Fout :')

Ritsen is om-en-om samen naar een rijbaan. Als je er tussen kan, ga je ertussen. Nog even het rijtje voorbij, dat is kinderachtig.
Kinderachtig? Ik maak gebruik van de ruimte.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 4 oktober 2017 @ 13:10:45 #74
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174186872
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:07 schreef cunial het volgende:

[..]

Kinderachtig? Ik maak gebruik van de ruimte.
Die ruimte is er niet om helemaal tot het einde door te kunnen rijden, maar om genoeg ruimte te geven om goed te ritsen. Jij maakt de file juist langer door tot het einde door te gaan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174186881
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Fout :')

Ritsen is om-en-om samen naar een rijbaan. Als je er tussen kan, ga je ertussen. Nog even het rijtje voorbij, dat is kinderachtig.
http://wegenenverkeer.be/ritsendoejezo

En als iedereen dat nu eens deed, dan zou het nog kunnen werken ook. Een rits ritst ook niet ergens in de midden... :')
pi_174186934
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Die ruimte is er niet om helemaal tot het einde door te kunnen rijden, maar om genoeg ruimte te geven om goed te ritsen. Jij maakt de file juist langer door tot het einde door te gaan.
Tuurlijk :')

Ik maak hem langer als we al rijdend ritsen, die snap ik niet helemaal..
  Moderator / Redactie Sport woensdag 4 oktober 2017 @ 13:14:10 #77
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174186943
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:10 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

http://wegenenverkeer.be/ritsendoejezo

En als iedereen dat nu eens deed, dan zou het nog kunnen werken ook. Een rits ritst ook niet ergens in de midden... :')
Daar staat toch echt niet 'rij gewoon door tot het einde en begin daar met ritsen'. En waar je het doet maakt geen biet uit, als het maar goed gebeurt als een rits.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 4 oktober 2017 @ 13:14:11 #78
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_174186944
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:10 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

http://wegenenverkeer.be/ritsendoejezo

En als iedereen dat nu eens deed, dan zou het nog kunnen werken ook. Een rits ritst ook niet ergens in de midden... :')
Maar dat is in België. Daar krijg je een boete als je niet ritst.
pi_174186979
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Daar staat toch echt niet 'rij gewoon door tot het einde en begin daar met ritsen'. En waar je het doet maakt geen biet uit, als het maar goed gebeurt als een rits.
"Rits vooraan en het gaat vooruit". Geen idee hoe jij dat leest, maar het staat er toch echt duidelijk. :)

Edit (waarin het nog eens duidelijk staat):
quote:
1. Zo lang mogelijk doorrijden op de rijstrook die gaat wegvallen;
2. Op ongeveer 300 meter voor de versmalling (vaak aangegeven met een bord) je rijsnelheid aanpassen aan de snelheid van de voertuigen op de aanliggende strook;
3. Voertuigen op aanliggende strook maken vrijwillig ruimte om invoegend voertuig tussen te laten;
4. Op circa 50 meter voor de versmalling zonder afremmen en verstoringen in de ontstane ruimte invoegen, zodat invoegend voertuig en de achterligger de rit kunnen vervolgen.
pi_174186981
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:14 schreef butz0rs het volgende:

[..]

Maar dat is in België. Daar krijg je een boete als je niet ritst.
Die reclames waren ook op tv in nederland, omdat niemand ritsen snapt zenden ze het nog maar een keer uit.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 4 oktober 2017 @ 13:18:25 #81
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174187023
quote:
15s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:15 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

"Rits vooraan en het gaat vooruit". Geen idee hoe jij dat leest, maar het staat er toch echt duidelijk. :)
In België krijgen ze hun rijbewijs bij een pakje boter, daar is het nog triester gesteld en wordt al 'geritst' voor de flessenhals in zicht is.

'Ritsen vanaf hier' betekent ook echt vanaf hier, en niet 200 meter verderop.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174187041
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]

In België krijgen ze hun rijbewijs bij een pakje boter, daar is het nog triester gesteld en wordt al 'geritst' voor de flessenhals in zicht is.

'Ritsen vanaf hier' betekent ook echt vanaf hier, en niet 200 meter verderop.
Nee. Vanaf dat punt moet op beide stroken ruimte gemaakt worden zodat aan het einde netjes geritst kan worden.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 13:22:39 #83
248821 Rauw.
op je bord.
pi_174187100
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]

In België krijgen ze hun rijbewijs bij een pakje boter, daar is het nog triester gesteld en wordt al 'geritst' voor de flessenhals in zicht is.

'Ritsen vanaf hier' betekent ook echt vanaf hier, en niet 200 meter verderop.
Hoezo?
Je kunt prima 200 meter bezig zijn met het matchen van je snelheid.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 4 oktober 2017 @ 13:27:46 #84
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174187213

En nou niet meer kiften en zeiken, zó hoort het :* O+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator / Redactie Sport woensdag 4 oktober 2017 @ 13:31:20 #85
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174187274
quote:
7s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:22 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Hoezo?
Je kunt prima 200 meter bezig zijn met het matchen van je snelheid.
Kan. Maar dat is anders dan pas naar rechts kijken als je aan het einde bent.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174187422
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Die ruimte is er niet om helemaal tot het einde door te kunnen rijden, maar om genoeg ruimte te geven om goed te ritsen. Jij maakt de file juist langer door tot het einde door te gaan.
|:( you're retarded?
pi_174187441
In Duitsland is het ook de regel om de rijstrook zo lang mogelijk te gebruiken. Ik doe zelf gewoon wat ik fijn vind. Als er genoeg ruimte is ga ik er tussen. Gaat iedereen krampachtig vlak achter elkaar rijden rijd ik wel door tot het eind.

Beetje geven en nemen.
pi_174188658
Gisteren bij het stoplicht een Audi voor me, politie achter me. Stoplicht op groen, Audi rijdt niet door. De twee politieagenten keken al door mijn auto bij hem naar binnen. Ik toeter 1x, Audi rijdt nog niet door. Ik toeter nogmaals, weer geen reactie.
Het ventje kijkt ineens op, ziet dat het groen is en rijdt met piepende banden weg.

Politie haalde me rechts in en hield hem staande, instant karma! :7

Verder: mensen die bij het stoplicht op hun telefoon kijken (want ja, je rijdt niet dus het kan toch?!) en dan de hele wereld compleet vergeten :r (overigens ook :r als je de wereld niet vergeet, blijf gewoon met je poten van je telefoon tot je thuis bent, zo belangrijk ben je niet)
pi_174188804
ritsen blijft altijd een issue, iedereen heeft zijn eigen opvatting over hoe het "zou" moeten, als iedereen dezelfde manier hanteert is er geen probleem, laat daar nou de crux zitten.

ook ik heb mijn "eigen" opvatting, op de voor mij bekende wegen ben ik ver (wellicht kilometers) van te voren al van die rijstrook af, op onbekende wegen voeg ik in zodra ik een gaatje zie waarbij ik weet dat mijn achterligger(s) niet hoeven te remmen voor mijn actie.

zie ik geen gaatje en moet ik ritsen, weet ik (nog) niet, tot nu toe nog niet gebeurd.
life happens while you're pusing the throttle.
  Moderator woensdag 4 oktober 2017 @ 15:40:49 #90
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_174189756
Een punt waar ik vaak moet ritsen is niet zo ver na een verkeerslicht. Daar zie ik ook constant iedereen al naar de rechterbaan gaan ruim voor het 'ritspunt' met als gevolg dat het complete kruispunt vol staat bij wat drukte, terwijl de linkerbaan nog vrij is. Maak dan ook gebruik van alle ruimte zou ik zeggen en rits op het einde
pi_174191267
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 15:40 schreef noodgang het volgende:
Een punt waar ik vaak moet ritsen is niet zo ver na een verkeerslicht. Daar zie ik ook constant iedereen al naar de rechterbaan gaan ruim voor het 'ritspunt' met als gevolg dat het complete kruispunt vol staat bij wat drukte, terwijl de linkerbaan nog vrij is. Maak dan ook gebruik van alle ruimte zou ik zeggen en rits op het einde
Ik pak altijd linkerbaan als er niemand staat, als er iemand staat dan niet.

Genoeg prutsers die het gaspedaal niet kunnen vinden waardoor de rechterbaan sneller is, resultaat? Een clusterfuck van heb je jou daar met invoegen.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_174192890
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:19 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Nee. Vanaf dat punt moet op beide stroken ruimte gemaakt worden zodat aan het einde netjes geritst kan worden.
Prima als jij pas aan het eind van de invoegstrook in wilt voegen, als je maar niet één van die koekwauzen bent die het stukje 'snelheid aanpassen' voor het gemak negeert en naar voren racet, om 'm vervolgens al remmend en sturend tussen twee voertuigen proberen te proppen.
Snelheid aanpassen begint al als je het verkeer op de snelweg ziet rijden. (Zó vroeg? Ja, zo vroeg!) Wanneer jij dan invoegt zal mij (en anderen) een worst zijn.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_174193006
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Die ruimte is er niet om helemaal tot het einde door te kunnen rijden, maar om genoeg ruimte te geven om goed te ritsen. Jij maakt de file juist langer door tot het einde door te gaan.
Dat stuk asfalt ligt er juist om benut te worden. Als je 500 meter invoegstrook onbenut laat tijdens het ritsen door stil te staan en aan het begin te ritsen, zorg je ervoor dat de file nog verder door slaat. Dus alsjeblieft: rijd netjes door tot het eind en voeg dan in, de capaciteit is er niet voor niets.
pi_174194146
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:21 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Prima als jij pas aan het eind van de invoegstrook in wilt voegen, als je maar niet één van die koekwauzen bent die het stukje 'snelheid aanpassen' voor het gemak negeert en naar voren racet, om 'm vervolgens al remmend en sturend tussen twee voertuigen proberen te proppen.
Snelheid aanpassen begint al als je het verkeer op de snelweg ziet rijden. (Zó vroeg? Ja, zo vroeg!) Wanneer jij dan invoegt zal mij (en anderen) een worst zijn.
Waar heb ik deze aanval aan te danken?
  woensdag 4 oktober 2017 @ 19:24:07 #95
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174194401
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 19:11 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Waar heb ik deze aanval aan te danken?
waar zie jij een aanval? :?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator / Redactie Sport woensdag 4 oktober 2017 @ 19:32:26 #96
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174194597
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:26 schreef jurgenov het volgende:

[..]

Dat stuk asfalt ligt er juist om benut te worden. Als je 500 meter invoegstrook onbenut laat tijdens het ritsen door stil te staan en aan het begin te ritsen, zorg je ervoor dat de file nog verder door slaat. Dus alsjeblieft: rijd netjes door tot het eind en voeg dan in, de capaciteit is er niet voor niets.
Als er x auto's per minuut langs de flessenhals kunnen, gaan er ook x auto's per minuut langs de flessenhals. Dan maakt het niet uit of ie op punt A of 100m verderop op punt B ligt. En ik heb het natuurlijk over het stuk asfalt vanaf 'Ritsen vanaf hier', niet 500 meter verderop.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174195428
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 19:11 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Waar heb ik deze aanval aan te danken?
Wie de schoen past, trekke hem aan. Als jij tot het groepje invoegstrookracers behoort tenminste.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_174197034
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 20:00 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Wie de schoen past, trekke hem aan. Als jij tot het groepje invoegstrookracers behoort tenminste.
Toch mooi hoe jij invoegstrooksituaties erbij tovert terwijl de post die je quote uitleg geeft over hoe gehandeld moet worden bij een bord "ritsen vanaf hier". Chapeau.

Dus hoe je überhaupt al kunt aannemen van daaruit dat ik zou doorrijden tot het einde van een invoegstrook vind ik al best knap.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 20:51:57 #99
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_174197063
Ritsen kennen ze in Belgie niet zo goed. Voorbijzoeven wel :(
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_174197190
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 20:51 schreef sararaats het volgende:
Ritsen kennen ze in Belgie niet zo goed. Voorbijzoeven wel :(
Daar schijnen ze ook weg te komen, met het niet betalen van boetes.
pi_174198396
Meneer in je Renault, Opel, Audi en BMW...gebruik verdomme je knipperlicht als je een rotonde verlaat.

Mevrouw bij een kronkel in de weg om een 30km zone te creëren, er passen 2 autos doorheen als je gewoon 30 rijdt. Wacht dan niet op die 20 auto's en pak je ruimte gewoon.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 4 oktober 2017 @ 21:34:55 #102
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_174198523
Mensen die geen richting aangeven bij een rotonde :r

Mensen die extreem traag invoegen :r

Mensen die voor elke bocht of drempel bijna stil gaan staan :r
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 4 oktober 2017 @ 21:48:58 #103
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_174199028
Het lijkt wel alsof een knipperlicht tegenwoordig in het extra optie pakket zit en niemand er voor wil betalen. Het is echt niet verboden om die dingen te gebruiken als je van richting gaat veranderen, we zijn niet allemaal helderziend of zo.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_174199250
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 21:48 schreef karr-1 het volgende:
Het lijkt wel alsof een knipperlicht tegenwoordig in het extra optie pakket zit en niemand er voor wil betalen. Het is echt niet verboden om die dingen te gebruiken als je van richting gaat veranderen, we zijn niet allemaal helderziend of zo.
Bij Duitse auto's werken ze nooit lijkt het wel...
  woensdag 4 oktober 2017 @ 21:58:05 #105
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_174199324
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 21:55 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Bij Duitse auto's werken ze nooit lijkt het wel...
Duitsers kunnen per definitie niet rijden, daar hou ik al rekening mee als ik er achter of naast zit.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_174199615
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 20:50 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Toch mooi hoe jij invoegstrooksituaties erbij tovert terwijl de post die je quote uitleg geeft over hoe gehandeld moet worden bij een bord "ritsen vanaf hier". Chapeau.

Dus hoe je überhaupt al kunt aannemen van daaruit dat ik zou doorrijden tot het einde van een invoegstrook vind ik al best knap.
Zie post #82
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:19 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Nee. Vanaf dat punt moet op beide stroken ruimte gemaakt worden zodat aan het einde netjes geritst kan worden.
Wat bedoel je anders met "aan het einde"?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_174199807
Mijn ervaring is dat als je vanaf het bordje ritsen evensnel gaat rijden en dan tegen het einde naar rechts gaat, ze altijd wel een gat maken. Wie dat niet doet zal iets harder moeten remmen, helaas.
.
pi_174200762
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:06 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Zie post #82

[..]

Wat bedoel je anders met "aan het einde"?

Het einde van een rijstrook. Je weet wel, waar het van (bijvoorbeeld) 3 naar 2 rijstroken gaat en waar van te voren het "ritsen vanaf hier" bord staat. Dat bord staat niet naast een invoegstrook.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 23:14:06 #109
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_174201442
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:43 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Het einde van een rijstrook. Je weet wel, waar het van (bijvoorbeeld) 3 naar 2 rijstroken gaat en waar van te voren het "ritsen vanaf hier" bord staat. Dat bord staat niet naast een invoegstrook.
Het verschil tussen blokmarkering en een gewone 3-9 streep is lastig blijkbaar :').
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  woensdag 4 oktober 2017 @ 23:53:07 #110
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174202224
Mensen snappen hints niet geloof ik.

Deze keer wat duidelijker dan maar;

Kunnen we nokken met die onzinnige kutdiscussie over ritsen? Er staat een filmpje hoe het moet/hoort, als jullie verder willen zeikviolen en :') smilies naar elkaar willen gooien, en lekker op de man spelen mag dat best, maar wel lekker via DM of zo.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_174202263
quote:
4s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 23:53 schreef Sounddragon het volgende:
Mensen snappen hints niet geloof ik.

Deze keer wat duidelijker dan maar;

Kunnen we nokken met die onzinnige kutdiscussie over ritsen? Er staat een filmpje hoe het moet/hoort, als jullie verder willen zeikviolen en :') smilies naar elkaar willen gooien, en lekker op de man spelen mag dat best, maar wel lekker via DM of zo.
Een forum is toch een plaats voor discussie. Je kunt beter stellen dat ze een eigen topic moeten openen over ritsen.
pi_174203138
- weg dus -

[ Bericht 98% gewijzigd door Sounddragon op 05-10-2017 08:38:07 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_174214234
Jezus wat een gekut op de weg vandaag man :r
  donderdag 5 oktober 2017 @ 18:59:20 #114
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174216817
Het was akelig druk, lekker relaxed op de cc met 105 meecruisen, goed voor de verbruiksscore (6.3/100) van vandaag.
Je kunt je er ook aan irriteren, maar daar gaan ze niet van weg.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 5 oktober 2017 @ 20:31:56 #115
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_174219132
Mensen die niet kunnen omgaan met een beetje water op de weg..

Ik heb vandaag zelfs al weer mistlichten aangezien..
Wat een ongelooflijke debielen worden het ook als er een paar druppels vallen.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_174220228
quote:
7s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 20:31 schreef bokkepoot het volgende:
Mensen die niet kunnen omgaan met een beetje water op de weg..

Ik heb vandaag zelfs al weer mistlichten aangezien..
Wat een ongelooflijke debielen worden het ook als er een paar druppels vallen.
Eens, en dan maar achterlijk links blijven hangen want ik bang en zacht rijden, jij dan ook is hun motto denk.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 15:22:40 #117
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174255754
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 19:49 schreef kurk_droog het volgende:

Nee, gloednieuwe auto en die schijnen gewoon netjes naar de grond.
'Gloednieuw' zegt helemaal niks.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 16:33:53 #118
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174257510
quote:
7s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 20:31 schreef bokkepoot het volgende:
Mensen die niet kunnen omgaan met een beetje water op de weg..

Ik heb vandaag zelfs al weer mistlichten aangezien..
Wat een ongelooflijke debielen worden het ook als er een paar druppels vallen.
Of 4 rijstroken 'spray' en helemaal geen verlichting.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174261548
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 15:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

'Gloednieuw' zegt helemaal niks.
bedankt voor je bijdrage frits. Het zegt ook niets maar daarna zeg ik toch dat die netjes naar de grond schijnen
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:26:07 #120
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174261807
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:16 schreef kurk_droog het volgende:

.... zeg ik toch dat die netjes naar de grond schijnen
Geen probleem, Heinz. Dat het wegdek voor je auto verlicht is, betekent ook niet automatisch dat ze niet te hoog staan.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174262859
Mensen die geen idee hebben dat er veel water op de weg ligt en met een gangetje van 140+ door racen |:( De chauffeur voor mij maakte een rare schuiver, maar hield zijn auto nog op de weg.
pi_174265203
Kut mensen die opeens naar links gaan met een gangetje van 100 terwijl er kort op een peloton van 130 rijders aankomen.

Flink de remmen getest nog net niet rokend... :')
pi_174266240
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 21:17 schreef ManianMan het volgende:
Kut mensen die opeens naar links gaan met een gangetje van 100 terwijl er kort op een peloton van 130 rijders aankomen.

Flink de remmen getest nog net niet rokend... :')
moet je toch rekening mee houden.
Vrachtwagens rijden ook 100 :7
pi_174270829
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:56 schreef aloa het volgende:
Mensen die geen idee hebben dat er veel water op de weg ligt en met een gangetje van 140+ door racen |:( De chauffeur voor mij maakte een rare schuiver, maar hield zijn auto nog op de weg.
Liever dat dan die mensen die bij elke druppel gaan remmen en 20 onder de max gaan rijden. 140 is overdreven maar 100/120/130 waar het mag kan ook tijdens een goede bui. Als je zo angstig bent blijf dan lekker helemaal rechts rijden
pi_174270888
Vanmiddag was het rustig op de snelweg, ik reed op de rechterrijstrook. Komt er een auto aan die gaat invoegen. Dat kan ie prima achter mij, ruimte zat. Blijft ie op dezelfde snelheid naast me rijden en gaat naar links, bijna tegen mijn rechterportier aan. Hij schrok er zelf van want hij week uit en zat ineens op de vluchtstrook. Schrok me dood, gek.
  zondag 8 oktober 2017 @ 00:41:28 #126
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_174270993
Dat is toch elke dag? Ik zat na een stoplicht met een opa die na de bocht vol over mijn rijlaan ging.
Bam, bijna de zijkant van "ons mam" haar Ford Ka eruit. Vol in ankers. Hoppa daar ging opa over de lijn.
Anders wassie er volledig doorheen gegaan.
pi_174273239
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:31 schreef sneakydesert het volgende:
Vanmiddag was het rustig op de snelweg, ik reed op de rechterrijstrook. Komt er een auto aan die gaat invoegen. Dat kan ie prima achter mij, ruimte zat. Blijft ie op dezelfde snelheid naast me rijden en gaat naar links, bijna tegen mijn rechterportier aan. Hij schrok er zelf van want hij week uit en zat ineens op de vluchtstrook. Schrok me dood, gek.
Dit gebeurd dagelijks meerdere keren. Wordt er gestoord van! Zat ruimte achter me, maar nog ff snel 1 auto inhalen en dan ertussen douwen.....
pi_174282632
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:27 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Liever dat dan die mensen die bij elke druppel gaan remmen en 20 onder de max gaan rijden. 140 is overdreven maar 100/120/130 waar het mag kan ook tijdens een goede bui. Als je zo angstig bent blijf dan lekker helemaal rechts rijden
Liever wat rustiger aan, dan de weg afglijden.
Het regende dan ook als een gek.
Maar idd, bij de eerste de beste druppel meteen terug naar 80 is ook wat overdreven :)
  zondag 8 oktober 2017 @ 18:19:12 #129
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_174283419
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 17:29 schreef aloa het volgende:

[..]

Liever wat rustiger aan, dan de weg afglijden.
Het regende dan ook als een gek.
Maar idd, bij de eerste de beste druppel meteen terug naar 80 is ook wat overdreven :)
Het ergste is nog het onverwacht remmen zodra het begint te regenen. Of tijdens het regenen, of erna, of als er een wolkje langsdrijft...
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_174283845
quote:
18s.gif Op zondag 8 oktober 2017 18:19 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Het ergste is nog het onverwacht remmen zodra het begint te regenen. Of tijdens het regenen, of erna, of als er een wolkje langsdrijft...
Remmen als het gewoon droog is...nog erger!
  zondag 8 oktober 2017 @ 18:48:29 #131
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_174283862
Vandaag ineens een auto die stilstond, midden op de 'snel'weg. Hobbelde uiteindelijk de berm in, vrouw stapt kwaad uit, loopt demonstratief weg met d'r armen over elkaar en man rent erachteraan. 8)7
pi_174284106
Vandaag een idiott die dacht z'n auto er wel ff tussen te kunnen gooien in het drukke verkeer.

Waar gehakt wordt, is het woensdag.
  zondag 8 oktober 2017 @ 20:41:23 #133
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_174286504
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 21:47 schreef aloa het volgende:

[..]

moet je toch rekening mee houden.
Vrachtwagens rijden ook 100 :7
Die gaan met een beetje geluk ook niet blind naar links, hoewel je wel eens anders ziet ;(
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_174292761
Het word weer donker.... dus ik begin mij weer te irriteren aan al die patserbakken met hun felle witte licht :(

Bij sommige lijkt het net alsof ze groot licht voeren, zo fel is het. En dan vol in die linkerbuitenspiegel van mij, waardoor ik om de haverklap geblindeerd word!

Heb al van alles geprobeerd: de spiegel buiten werking stellen, mijn hand ervoor houden ( werkt ) en zelfs een nieuwe bril.... Maja helpt toch allemaal geen ene f*ck, Want zelfs sommige achterlichten bij moderne bakken zijn behoorlijk fel!

En dan zijn in Duitsland de snelwegen nauwelijks verlicht, dus dat helpt ook niet echt. Enige wat wel help: is als een idioot rijden, want dan word je niet steeds ingehaald en haal jij andere in.

De verblinding vind namelijk plaats wanneer ik links in gehaald word, dus in Duitsland onvermijdelijk.
pi_174293804
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 21:47 schreef aloa het volgende:

[..]

moet je toch rekening mee houden.
Vrachtwagens rijden ook 100 :7
Het was idd een vrachtwagen. Ze moeten eigenlijk een algemeen verbod er op zetten. 130 en 100 is een wezenlijk verschil :')
pi_174293811
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 00:43 schreef Diqiu-Long het volgende:
Het word weer donker.... dus ik begin mij weer te irriteren aan al die patserbakken met hun felle witte licht :(

Bij sommige lijkt het net alsof ze groot licht voeren, zo fel is het. En dan vol in die linkerbuitenspiegel van mij, waardoor ik om de haverklap geblindeerd word!

Heb al van alles geprobeerd: de spiegel buiten werking stellen, mijn hand ervoor houden ( werkt ) en zelfs een nieuwe bril.... Maja helpt toch allemaal geen ene f*ck, Want zelfs sommige achterlichten bij moderne bakken zijn behoorlijk fel!

En dan zijn in Duitsland de snelwegen nauwelijks verlicht, dus dat helpt ook niet echt. Enige wat wel help: is als een idioot rijden, want dan word je niet steeds ingehaald en haal jij andere in.

De verblinding vind namelijk plaats wanneer ik links in gehaald word, dus in Duitsland onvermijdelijk.
Tja ik heb ook felle verlichting en een hoge auto het betreft de standaard verlichting. Ik kan er niks aan doen.
  maandag 9 oktober 2017 @ 09:47:40 #137
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_174295004
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 00:43 schreef Diqiu-Long het volgende:
Het word weer donker.... dus ik begin mij weer te irriteren aan al die patserbakken met hun felle witte licht :(

Bij sommige lijkt het net alsof ze groot licht voeren, zo fel is het. En dan vol in die linkerbuitenspiegel van mij, waardoor ik om de haverklap geblindeerd word!

Heb al van alles geprobeerd: de spiegel buiten werking stellen, mijn hand ervoor houden ( werkt ) en zelfs een nieuwe bril.... Maja helpt toch allemaal geen ene f*ck, Want zelfs sommige achterlichten bij moderne bakken zijn behoorlijk fel!

En dan zijn in Duitsland de snelwegen nauwelijks verlicht, dus dat helpt ook niet echt. Enige wat wel help: is als een idioot rijden, want dan word je niet steeds ingehaald en haal jij andere in.

De verblinding vind namelijk plaats wanneer ik links in gehaald word, dus in Duitsland onvermijdelijk.
Pluspunt van die felle verlichting: Die linksplakkers gaan mooi aan de kant als ik erachter zit. :Y)
pi_174297073
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 07:09 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Tja ik heb ook felle verlichting en een hoge auto het betreft de standaard verlichting. Ik kan er niks aan doen.
Nee dat weet ik ook wel, maar toch irriteert het mij mateloos. En mijn spiegel buiten werking zetten, is ook niet zo'n goed plan want die heb ik juist nodig.
pi_174306338
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 11:38 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Nee dat weet ik ook wel, maar toch irriteert het mij mateloos. En mijn spiegel buiten werking zetten, is ook niet zo'n goed plan want die heb ik juist nodig.
ik klap vaak de binnenspiegel omhoog als er zo één achter me zit.
pi_174306369
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 17:53 schreef aloa het volgende:

[..]

ik klap vaak de binnenspiegel omhoog als er zo één achter me zit.
Die zet ik standaard op nachtstand in het donker....
pi_174306437
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 17:54 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Die zet ik standaard op nachtstand in het donker....
rijd stuk beter.
pi_174306488
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 17:53 schreef aloa het volgende:

[..]

ik klap vaak de binnenspiegel omhoog als er zo één achter me zit.
Hij heeft het over een buitenspiegel helder licht :')
pi_174306509
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 17:56 schreef aloa het volgende:

[..]

rijd stuk beter.
Ja ik word enkel nog verblind door het licht dat weerkaatst word door de linkerbuitenspiegel :( En die heeft geen nachtstand :(
pi_174306557
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 17:59 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Ja ik word enkel nog verblind door het licht dat weerkaatst word door de linkerbuitenspiegel :( En die heeft geen nachtstand :(
dat is minder idd
  maandag 9 oktober 2017 @ 18:30:48 #145
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_174307213
Ja het regende vandaag een klein beetje, maar dat is geen reden om je meteen als een debiel te gedragen op de weg. Bijzonder truttig gaan rijden, constant remmen als het niet nodig is en inderdaad ook mistlampen al weer gezien.

Hoe sommige mensen ooit een rijbewijs gehaald hebben........
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 9 oktober 2017 @ 19:03:02 #146
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174308079
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 18:30 schreef karr-1 het volgende:
Ja het regende vandaag een klein beetje, maar dat is geen reden om je meteen als een debiel te gedragen op de weg. Bijzonder truttig gaan rijden, constant remmen als het niet nodig is en inderdaad ook mistlampen al weer gezien.

Hoe sommige mensen ooit een rijbewijs gehaald hebben........
vandaag bijna de hele dag op de weg gezeten; krap 400 km gereden ofzo, en als ik 20% van de tijd de max toegestane snelheid heb kunnen rjden is het veel. Kansloos.

Vind het niet erg dat je in je broek poept met aaaaal die miezerdruppeltjes op je voorruit, maar pleur dan effe lekker op naar rechts ofzo }:| :r
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 9 oktober 2017 @ 19:08:04 #147
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_174308239
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 19:03 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

vandaag bijna de hele dag op de weg gezeten; krap 400 km gereden ofzo, en als ik 20% van de tijd de max toegestane snelheid heb kunnen rjden is het veel. Kansloos.

Vind het niet erg dat je in je broek poept met aaaaal die miezerdruppeltjes op je voorruit, maar pleur dan effe lekker op naar rechts ofzo }:| :r
Eens
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 9 oktober 2017 @ 19:55:45 #148
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_174309655
Sommige mensen met hun Tesla.

Zat een tijdje geleden op de weg en kwam er weer een tegen.
Vrachtwagen inhalen met 100km/h waar je 130 mag.
Dus zat ik even hoofdschuddend zijn nummerbord te bewonderen(bumperkleven dus :( ).
Met een facking Seat arosa 8)7

Gaat die mafklapper nadat de vrachtwagen ingehaald is naar rechts. so good so far.
Nouja dan ga ik wel weer naar de 130, geeft die malloot even stevig gas naar de 140-160.
En dan daarna stoer doen dat ie mij eruit kan trekken. Stond een beetje te wuiven e.d.

Tsja das niet zo heel raar als je met 100 pk op 950 kg rijdt, dan rijdt bijna alles en iedereen je voorbij..
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_174309781
Kleven met een Arosa is ook een beetje :') als die voorligger een keer zijn brake assist aanspreekt kun jij op ziek naar een nieuwe auto en hij een nieue achterbumper.
.
  maandag 9 oktober 2017 @ 20:04:12 #150
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_174309912
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 20:00 schreef Fer het volgende:
Kleven met een Arosa is ook een beetje :') als die voorligger een keer zijn brake assist aanspreekt kun jij op ziek naar een nieuwe auto en hij een nieue achterbumper.
:D
Automatisme :') , als je niet zoveel vermogen hebt dan probeer je altijd een beetje gas te geven vlak voor dat de auto naar rechts kan. Op dat moment kom je soms wel aardig dichtbij.

Is een trucje wat ik ook meestal deed uit mijn busjestijdperk. Meestal wil dat wel aardig.
Is alleen niet erg netjes, maar met 100 een vrachtwagen inhalen terwijl je zo'n auto hebt vind ik ook wel zwaar treurig.

Kleine kanttekening was dat de beste man het geintje ook al een stukje voor me uithaalde met een andere auto
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_174310247
Tja, ik klik ook steeds vaker mijn cc op 100 of 110. Op bepaalde momenten heb je ook niet meteen door dat je op een 130km weg rijdt.
.
  maandag 9 oktober 2017 @ 20:17:00 #152
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_174310330
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 20:13 schreef Fer het volgende:
Tja, ik klik ook steeds vaker mijn cc op 100 of 110. Op bepaalde momenten heb je ook niet meteen door dat je op een 130km weg rijdt.
De A28 is vanaf dat punt al zo'n 25-30 km een 130 weg :P
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  maandag 9 oktober 2017 @ 21:27:30 #153
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174312772
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 20:13 schreef Fer het volgende:
Tja, ik klik ook steeds vaker mijn cc op 100 of 110. Op bepaalde momenten heb je ook niet meteen door dat je op een 130km weg rijdt.
staat toch op je navi?

En ook op je Flitsmeister trouwens :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_174316112
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 21:27 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

staat toch op je navi?

En ook op je Flitsmeister trouwens :P
Welke het wel eens bij het verkeerde eind heeft, maar bij Google Maps trouwens niet.
pi_174375917
Net de snelweg af, de provinciale weg op, komt er van links een auto met een andere op sleep ruim door rood heen denderen. Kilometertje of zeventig, tachtig per uur denk ik. Vervolgens gaan deze twee ook nog eens doodleuk de snelweg op. 8)7
pi_174386545
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 00:43 schreef Diqiu-Long het volgende:
Het word weer donker.... dus ik begin mij weer te irriteren aan al die patserbakken met hun felle witte licht :(

Bij sommige lijkt het net alsof ze groot licht voeren, zo fel is het. En dan vol in die linkerbuitenspiegel van mij, waardoor ik om de haverklap geblindeerd word!

Heb al van alles geprobeerd: de spiegel buiten werking stellen, mijn hand ervoor houden ( werkt ) en zelfs een nieuwe bril.... Maja helpt toch allemaal geen ene f*ck, Want zelfs sommige achterlichten bij moderne bakken zijn behoorlijk fel!

En dan zijn in Duitsland de snelwegen nauwelijks verlicht, dus dat helpt ook niet echt. Enige wat wel help: is als een idioot rijden, want dan word je niet steeds ingehaald en haal jij andere in.

De verblinding vind namelijk plaats wanneer ik links in gehaald word, dus in Duitsland onvermijdelijk.
Auto nemen met automatisch dimmende spiegels. Zelf ook gedaan, beste beslissing ooit.
pi_174386639
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 22:19 schreef eRKa het volgende:

[..]

Auto nemen met automatisch dimmende spiegels. Zelf ook gedaan, beste beslissing ooit.
Wat kost dat grapje?
pi_174386937
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 22:22 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Wat kost dat grapje?
De totale auto kost ¤37500,- en is afhankelijk van motorisatie en uitvoering. Automatisch dimmende spiegels buiten en binnen was highline uitvoering, dus dure optie.
pi_174387073
Vandaag, A2 richting Eindhoven vanuit zuid. Zit lekker in de rechterbaan op de spitsstrook met 100 kmh, en achter mij zat een busje met omhoog lopende blauwe verlichting. Reed keurig met het verkeer mee waardoor ik dacht dat het ziekenvervoer was. Bij mijn afslag haalde het busje me in. Bleek gewoon bezorgservice van een winkelketen te zijn..... chauffeur had een blauwe LED strook in de cabine hangen. Heb maar mailtje naar algemene adres gedaan. Zag er in het donker echt uit als een openbare dienst.
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 19:50:02 #160
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_174419553
Hyundai i10 die 40km rijdt op een rechte weg waar je 70 mag. Vervolgens in elk bochtje nog even tot de 30km remmen. En dan ook nog van schrik op de rem trappen als ik met grootlicht loop te seinen :') :r
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_174419660
Deze week al 1100km voor mijn werk gereden. Vandaag maar eens met het OV op stap gegaan.
.
pi_174422670
Afgelopen ochtend, rond tweeën, zag ik op de A10 een politieauto zonder verlichting rijden. Nu vind ik dat bij normale burgers best vervelend als ze niet doorhebben dat hun verlichting niet brandt, maar als een stel agenten van de LE het niet eens in de gaten hebben...

Of ze moeten het expres doen en een hele goede reden hebben, maar dat lijkt me sterk. Ook zonder licht valt een voormalig KLPD-Volvo op.


En daarna op de A2 (van A'dam naar Utrecht) een klein stadswagentje dat naar de rijstrook wilde gaan waar ik al reed. Het scheelde dat meneer/mevrouw het zelf op het laatste moment door had op.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ridocar op 15-10-2017 09:37:49 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_174424726
KLPD bestaat al een paar jaar niet meer hoor. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2017 23:39:23 ]
  FOK!fotograaf zondag 15 oktober 2017 @ 02:27:36 #164
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_174426141
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 19:50 schreef Rodgrod het volgende:
Hyundai i10 die 40km rijdt op een rechte weg waar je 70 mag. Vervolgens in elk bochtje nog even tot de 30km remmen. En dan ook nog van schrik op de rem trappen als ik met grootlicht loop te seinen :') :r
Daar trap je hem toch de eerste de beste mogelijkheid waar het inhalen niet fysiek onmogelijk is gemaakt voorbij?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_174427197
quote:
3s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 23:39 schreef k_man het volgende:
KLPD bestaat al een paar jaar niet meer hoor. :)
Speciaal voor jou heb ik 'm aangepast. Al vraag ik mij af of het zin heeft in een reeks waar users baan en strook niet van elkaar kunnen onderscheiden.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_174427314
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 09:40 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Speciaal voor jou heb ik 'm aangepast. Al vraag ik mij af of het zin heeft in een reeks waar users baan en strook niet van elkaar kunnen onderscheiden.
Wat ben je toch ook een lieverd. ^O^
pi_174427550
quote:
17s.gif Op zondag 15 oktober 2017 09:50 schreef k_man het volgende:

[..]

Wat ben je toch ook een lieverd. ^O^
I know.

:@
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_174427608
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 19:50 schreef Rodgrod het volgende:
Hyundai i10 die 40km rijdt op een rechte weg waar je 70 mag. Vervolgens in elk bochtje nog even tot de 30km remmen. En dan ook nog van schrik op de rem trappen als ik met grootlicht loop te seinen :') :r
en een jaar of 70 oud zeker?
  zondag 15 oktober 2017 @ 11:54:50 #169
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_174429406
Gisteravond rond half 12 's nachts op de A2 A'dam -> Utrecht alle rijstroken bezet door linksplakkers die niet harder dan 100 wilden. Ik snap dat de bordjes 100 km/u van 6-19 wat verwarrend zijn, maar tegenwoordig kent iedereen die toch wel? En het waren hele kuddes die 100 reden max. Elkaar inhaalden met 1 km/u verschil. Of gewoon lekker in baan 3 of 4 reden zonder reden.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_174430924
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 19:50 schreef Rodgrod het volgende:
Hyundai i10 die 40km rijdt op een rechte weg waar je 70 mag. Vervolgens in elk bochtje nog even tot de 30km remmen. En dan ook nog van schrik op de rem trappen als ik met grootlicht loop te seinen :') :r
Vreselijk inderdaad. Hier ook zo'n weg waar je 60 mag, maar letterlijk altijd als ik daar rij, rijd er wel weer iemand 40 of minder (meestal toeristen) ongeacht de vele bordjes met 60.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_174431615
_O_ _O_ _O_

life happens while you're pusing the throttle.
  Moderator / Redactie Sport zondag 15 oktober 2017 @ 14:36:23 #172
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174431909
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 14:12 schreef eXplorer1 het volgende:
_O_ _O_ _O_

[ afbeelding ]
Ik ga toch liever voor optie niet klem gereden worden zo lang er nog standaard een leger linksplakkers bestaat.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174431925
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 14:12 schreef eXplorer1 het volgende:
_O_ _O_ _O_

[ afbeelding ]
In de spits gaat dat niet echt lukken vrees ik. Je kan het ook omdraaien namelijk, op de linker baan moet je soms ook iemand de gelegenheid geven een vrachtwagen voorbij te gaan.
  zondag 15 oktober 2017 @ 16:32:32 #174
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174433702
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 14:12 schreef eXplorer1 het volgende:
_O_ _O_ _O_

[ afbeelding ]
de grijze knakworst moet afstand op die vrachtwagen houden zodat hij snelheid kan maken en met dezelfde snelheid als links invoegen zodat hij geen hinder veroorzaakt. (als iemand voor jou moet remmen heet dat hinder veroorzaken volgens de wet)
Helaas heeft gemiddeld maar 1 op de 50 automobilisten de skills en het inzicht om dat op een fatsoenlijke manier te doen, en ja, dat is kut.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  FOK!fotograaf zondag 15 oktober 2017 @ 17:01:53 #175
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_174434138
Wat is dat toch op zondag in de boog van de A5 naar de A9 bij Raasdorp. De lange doordraaier richting Haarlem. Alles vliegt er naar links. Vorige week zondag om 5:15 al, vanmiddag ook weer een rijtje trutters daar (met 100 op de teller vlieg je er nog voorbij). En ook gewoon pal voor je neus naar links gaan, beetje zoals links in het plaatje. Alleen dan rijdt er niets rechts.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 15 oktober 2017 @ 19:52:41 #176
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_174437293
Vanmiddag bijna van mijn fiets gereden door een auto met vier bejaarden erin, kwamen van links uit een uitrit. Ik uitwijken en remmen, gelukkig op tijd. Zijn vrouw keek me nog glazig aan terwijl hij de rijbaan op draaide. Hij reed gewoon door, hij zag me niet eens. :{w
pi_174438225
Vanavond 130 maximum snelheid op a73 wil naar links gaan komt er een oetlul aan met 150 derop. Flikker een end op joh gaat die ook nog staan blinken ook nog.
pi_174438295
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 20:38 schreef ManianMan het volgende:
Vanavond 130 maximum snelheid op a73 wil naar links gaan komt er een oetlul aan met 150 derop. Flikker een end op joh gaat die ook nog staan blinken ook nog.
Dus jij kijkt niet uit voor je naar links gaat en dat is zijn schuld?
pi_174438312
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 20:38 schreef ManianMan het volgende:
Vanavond 130 maximum snelheid op a73 wil naar links gaan komt er een oetlul aan met 150 derop. Flikker een end op joh gaat die ook nog staan blinken ook nog.
Moet toch kunnen? Is ook niet zoveel sneller...
.
pi_174438407
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 20:41 schreef Fer het volgende:

[..]

Moet toch kunnen? Is ook niet zoveel sneller...
Savonds is het gewoon lastig inschatten maar goed het moet maar kunnen om 20 kmh boven de max snelheid te zitten...

Als ik honderd reed en hij 120 dan boeide het mij niet maar noe denkt meneer even dat het allemaal zomaar even kan.
pi_174438509
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 20:45 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Savonds is het gewoon lastig inschatten maar goed het moet maar kunnen om 20 kmh boven de max snelheid te zitten...

Als ik honderd reed en hij 120 dan boeide het mij niet maar noe denkt meneer even dat het allemaal zomaar even kan.
Je moet gewoon uitkijken voor je een baan opschuift.
pi_174438545
quote:
7s.gif Op zondag 15 oktober 2017 20:49 schreef k_man het volgende:

[..]

Je moet gewoon uitkijken voor je een baan opschuift.
Doe ik ook ik had hem gezien maar dacht die zit nog een stuk weg rijd maximum dus ik zit goed. Blijkt dat ie veel harder reed dan mij. Dan is het toch niet mijn schuld.
  zondag 15 oktober 2017 @ 20:51:58 #183
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_174438582
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 20:50 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Doe ik ook ik had hem gezien maar dacht die zit nog een stuk weg rijd maximum dus ik zit goed. Blijkt dat ie veel harder reed dan mij. Dan is het toch niet mijn schuld.
Wie doet er een bijzondere manoevre dan?

En sinds wanneer is 1x kijken genoeg om een snelheid in te schatten?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_174438623
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 20:50 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Doe ik ook ik had hem gezien maar dacht die zit nog een stuk weg rijd maximum dus ik zit goed. Blijkt dat ie veel harder reed dan mij. Dan is het toch niet mijn schuld.
Nee? Jij wisselt van rijstrook.
pi_174438943
quote:
7s.gif Op zondag 15 oktober 2017 20:51 schreef daNpy het volgende:

[..]

Wie doet er een bijzondere manoevre dan?

En sinds wanneer is 1x kijken genoeg om een snelheid in te schatten?
Ik kijk altijd 2x waarschijnlijk is die andere dan opgeschoven voor iemand anders die hard aan kwam weet ik niet maar doordat ik altijd rustig naar links stuur en niet het stuur omgooi is het gewoon goed gegaan en ben rechts gebleven
  zondag 15 oktober 2017 @ 21:08:17 #186
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174439023
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 20:45 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Savonds is het gewoon lastig inschatten maar goed het moet maar kunnen om 20 kmh boven de max snelheid te zitten...

Als ik honderd reed en hij 120 dan boeide het mij niet maar noe denkt meneer even dat het allemaal zomaar even kan.
op de A73 kun je altijd +20/30 rijden, je moet alleen effe oppassen voor figuren die graag schoolmeesteren.
Enige uitzondering is het stukkie tussen Nijmegen en Haps in de spits, daar kun je alleen maar maximum snelheid rijden als je de rechtse rijstrook neemt :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_174439096
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 21:08 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

op de A73 kun je altijd +20/30 rijden, je moet alleen effe oppassen voor figuren die graag schoolmeesteren.
Enige uitzondering is het stukkie tussen Nijmegen en Haps in de spits, daar kun je alleen maar maximum snelheid rijden als je de rechtse rijstrook neemt :')
School meester of niet die 20 30 plus is gewoon gevaarlijk vind ik
  zondag 15 oktober 2017 @ 21:19:12 #188
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174439310
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 20:50 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Doe ik ook ik had hem gezien maar dacht die zit nog een stuk weg rijd maximum dus ik zit goed. Blijkt dat ie veel harder reed dan mij. Dan is het toch niet mijn schuld.
jawel hoor, en 20 km harder als jij is nou niet zoooooo vreselijk schokkend dat inschatten lastig wordt, zelfs niet in het donker bij dichte mist tijdens een sneeuwstorm.
Je keilde hem er ws gewoon voor en nu kom je hier popi doen dat hij je nekharen effe wilde bakken met zijn grootlicht en hij had gewoon gelijk.. Hinder veroorzaken omdat je vindt dat je in je recht staat, schoolmeester gedrag.. Irritatie top 10 op nummertje 4 of 5 ofzo.
Ik had je keihard rechts ingehaald, want je zat ws. ook nog eens 50 meter achter de auto die je wilde inhalen.

Ik rijd heeeeel regelmatig op de A73 en idd meestal te hard, en ik erger me kapot aan figuren zoals jij, want dat soort akties zijn echt schering en inslag. Prima dat jij geen haast hebt en/of 120 hard zat vindt, maar ga dan niet de klojo uithangen en mensen lastig vallen die graag een beetje doorrijden.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 15 oktober 2017 @ 21:23:58 #189
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174439443
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 21:11 schreef ManianMan het volgende:

[..]

School meester of niet die 20 30 plus is gewoon gevaarlijk vind ik
dan moet je lekker rechts blijven, of nog beter; veilig thuis op de bank.

Wat jij vindt, moet je gewoon niet aan een ander gaan opdringen, en al helemaal niet op zo'n manier.

Get a life, of word politieagent.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_174440230
Ik gooi hem er effe in...

quote:
Voor rellen, trollen, schelden, respectloos reageren en het steeds maar uitlokken van een verdediging bij degene die een irritatie post, wordt vanaf heden niet meer gewaarschuwd, maar worden er streng notes uitgedeeld die tot een ban kunnen leiden
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 15 oktober 2017 @ 22:15:47 #191
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174440797
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 21:55 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik gooi hem er effe in...

[..]

goh, zijn er echt mensen die dat lezen? Zou je niet zeggen als je soms de reakties hier leest :)

Ik rel niet, ik troll niet, ik zeg alleen wat ik en (honderden, zoniet duizenden) andere automobilisten vinden van mensen die met zulke redenaties de schoolmeester uithangen in hun auto.

Ik irriteer me daar aan, en laat dit nou net het topic zijn waar je dat kunt posten...
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_174440802
Dat mensen het ook normaal vinden om 30 km te hard te rijden. :')
Beetje sneu maar goed...
pi_174440817
quote:
Op zondag 15 oktober 2017 17:01 schreef Pizza_Boom het volgende:
Wat is dat toch op zondag in de boog van de A5 naar de A9 bij Raasdorp. De lange doordraaier richting Haarlem. Alles vliegt er naar links. Vorige week zondag om 5:15 al, vanmiddag ook weer een rijtje trutters daar (met 100 op de teller vlieg je er nog voorbij). En ook gewoon pal voor je neus naar links gaan, beetje zoals links in het plaatje. Alleen dan rijdt er niets rechts.
Datzelfde gedrag bevreemdt me bij de Drechttunnel. (in beide richtingen)
Je ziet mensen af en toe de meest angstaanjagende capriolen uithalen om tóch maar door die linker tunnelbuis te kunnen.
  zondag 15 oktober 2017 @ 22:19:25 #194
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174440890
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 22:15 schreef aloa het volgende:
Dat mensen het ook normaal vinden om 30 km te hard te rijden. :')
Beetje sneu maar goed...
A73 is Limburg, geen randstad.. Daar kan dat in de meeste gevallen gewoon, doe je helemaal niemand kwaad mee.
Zat snelwegen in het oosten van NL waar dat ook het geval is.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 15 oktober 2017 @ 22:20:20 #195
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_174440916
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 22:15 schreef aloa het volgende:
Dat mensen het ook normaal vinden om 30 km te hard te rijden. :')
Beetje sneu maar goed...
Omdat betutteling
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  zondag 15 oktober 2017 @ 22:20:29 #196
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174440919
quote:
6s.gif Op zondag 15 oktober 2017 22:16 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Datzelfde gedrag bevreemdt me bij de Drechttunnel. (in beide richtingen)
Je ziet mensen af en toe de meest angstaanjagende capriolen uithalen om tóch maar door die linker tunnelbuis te kunnen.
links is sneller toch? :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_174440992
quote:
Op zondag 15 oktober 2017 22:20 schreef Sounddragon het volgende:
links is sneller toch? :+
Linker rijstrook van de rechter tunnelbuis wel. :9
Dan ga je die enkele vrachtwagens en auto met aanhanger fluitend voorbij. :D
  zondag 15 oktober 2017 @ 22:31:16 #198
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174441196
quote:
6s.gif Op zondag 15 oktober 2017 22:22 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Linker rijstrook van de rechter tunnelbuis wel. :9
Dan ga je die enkele vrachtwagens en auto met aanhanger fluitend voorbij. :D
hehe, de nieuwe Waalbrug bij Nijmegen heeft dat ook; 2 + 2 rijstroken, en iedereen wil de 2 linker.. Rechts rijdt dus per definitie beter door :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_174441291
quote:
Op zondag 15 oktober 2017 22:31 schreef Sounddragon het volgende:
hehe, de nieuwe Waalbrug bij Nijmegen heeft dat ook; 2 + 2 rijstroken, en iedereen wil de 2 linker.. Rechts rijdt dus per definitie beter door :Y
Af en toe (denk: spitsstrook) rijdt dat zó goed door dat het wel eens flink geld zou kunnen kosten. :X
pi_174441295
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 22:15 schreef aloa het volgende:
Dat mensen het ook normaal vinden om 30 km te hard te rijden. :')
Beetje sneu maar goed...
Nee, 30 boven de Vmax is niet normaal, maar waarom zou ik mij er druk om maken? Ik vind het schoolmeestergedrag vaak een stuk irritanter.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 15 oktober 2017 @ 22:42:03 #201
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174441430
quote:
6s.gif Op zondag 15 oktober 2017 22:34 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Af en toe (denk: spitsstrook) rijdt dat zó goed door dat het wel eens flink geld zou kunnen kosten. :X
meestal is het op die baanvakken 100, en dan rijd ik 100 op de spitsstrook als daar ruimte voor is. Haal ik daarmee linkshangers in, so be it.
Als spitsstroken open zijn is het in de regel sowieso te druk om harder te rijden, doorrijden heeft geen enkel nut als je om de 200 meter in de ankers moet, dus dan ga ik eco-mode rijden ter compensatie van het harder rijden als het eens wél kan.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 15 oktober 2017 @ 22:45:23 #202
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_174441500
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 22:42 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

meestal is het op die baanvakken 100, en dan rijd ik 100 op de spitsstrook als daar ruimte voor is. Haal ik daarmee linkshangers in, so be it.
Als spitsstroken open zijn is het in de regel sowieso te druk om harder te rijden, doorrijden heeft geen enkel nut als je om de 200 meter in de ankers moet, dus dan ga ik eco-mode rijden ter compensatie van het harder rijden als het eens wél kan.
Op de A2 tussen Roermond en Geleen vv is de spitsstrook vrijwel permanent open, daar kun je doorgaans ook tijdens de spits gewoon 130 rijden op de middelste/linkerbaan terwijl de Vmax 100 is bij open spitsstrook.
Flesje bier
  zondag 15 oktober 2017 @ 23:12:34 #203
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174442013
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 22:45 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Op de A2 tussen Roermond en Geleen vv is de spitsstrook vrijwel permanent open, daar kun je doorgaans ook tijdens de spits gewoon 130 rijden op de middelste/linkerbaan terwijl de Vmax 100 is bij open spitsstrook.
spitsstrook is idd bijna de hele dag geopend daar.. Volgens mij gaat 'ie om 07.00 uur open en om 19.30 dicht.

Maandag om 06.45 in Geleen zijn, dus heb ik alleen op de terugweg dat geneuzel :+
Om half 8 kun je daar trouwens echt geen 130 rijden hoor, rond het middaguur misschien wel, maar in de spits echnie.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_174442079
Sowieso; een spitsstrook náár Limburg. _O-
Richting Eindhoven kan ik nog begrijpen.
  zondag 15 oktober 2017 @ 23:16:35 #205
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174442110
quote:
6s.gif Op zondag 15 oktober 2017 23:15 schreef Treinhomo het volgende:
Sowieso; een spitsstrook náár Limburg. _O-
Richting Eindhoven kan ik nog begrijpen.
druk zat daar; snap ook niet wat iedereen daar zoekt :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_174442134
quote:
Op zondag 15 oktober 2017 23:16 schreef Sounddragon het volgende:
druk zat daar; snap ook niet wat iedereen daar zoekt :+
't zal tóch wel iets hebben.
Ze staan er voor in de rij, heb ik me laten vertellen.
  zondag 15 oktober 2017 @ 23:19:28 #207
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174442165
quote:
6s.gif Op zondag 15 oktober 2017 23:17 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

't zal tóch wel iets hebben.
Ze staan er voor in de rij, heb ik me laten vertellen.
dé route naar patatland en goedkope brandstof _O_ ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_174442252
quote:
Op zondag 15 oktober 2017 23:19 schreef Sounddragon het volgende:
dé route naar patatland en goedkope brandstof _O_ ^O^
Rare routeplanner die jou, op de A2, richting het zuiden naar de de verkeerde kant het noorden van de grote rivieren stuurt. 11.gif
  zondag 15 oktober 2017 @ 23:25:16 #209
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_174442325
Het is friet.

OT: die spitsstrook blijft voor velen nog heel eng helaas. Kan altijd wel rechts inhalen.
Flesje bier
  zondag 15 oktober 2017 @ 23:30:47 #210
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174442494
quote:
6s.gif Op zondag 15 oktober 2017 23:22 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Rare routeplanner die jou, op de A2, richting het zuiden naar de de verkeerde kant het noorden van de grote rivieren stuurt. [ afbeelding ]
volgens mij kom je gewoon in België als je de A2 uitrijdt naar het zuiden.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 15 oktober 2017 @ 23:31:09 #211
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174442505
quote:
14s.gif Op zondag 15 oktober 2017 23:25 schreef Gezicht het volgende:
Het is friet.


not
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_174442528
quote:
Op zondag 15 oktober 2017 23:25 schreef Gezicht het volgende:
Het is friet.
Allicht.
Knipperlicht links-rechts-links.

quote:
OT: die spitsstrook blijft voor velen nog heel eng helaas. Kan altijd wel rechts inhalen.
Kán wel.
Schijnt niet te mogen. O-)
pi_174442598
quote:
Op zondag 15 oktober 2017 23:31 schreef Sounddragon het volgende:
not
Het schijnt dat er moderators om minder op zwart zijn gezet. }:|
pi_174442660
quote:
Op zondag 15 oktober 2017 23:30 schreef Sounddragon het volgende:
volgens mij kom je gewoon in België als je de A2 uitrijdt naar het zuiden.
Patatland =/= Patattenland. :N
  zondag 15 oktober 2017 @ 23:57:54 #215
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174443205
Ok, en nu weer on topic;

Iedereen morgen tussen 6 en 7 op de A73 en A2, naderend xenon met zilvergrijs in je spiegels betekent; opbokken naar rechts :P

Bij voorbaat dank O+ :*
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  FOK!fotograaf maandag 16 oktober 2017 @ 00:44:13 #216
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_174443967
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 21:11 schreef ManianMan het volgende:

[..]

School meester of niet die 20 30 plus is gewoon gevaarlijk vind ik
Ligt eraan waar je het rijdt. In een woonwijk? Heb je absoluut gelijk! Snelweg met geopende spitsstrook op zondag? Heb je absoluut geen gelijk*. Snelweg 's nachts/'s ochtends heel vroeg? Heb je ook geen gelijk.

Voor mijzelf sprekend: Ik heb meer noodstoppen moeten maken bij lage snelheden terwijl ik al onder de maximale snelheid zat, dan wanneer ik harder reed dan toegestaan op bijvoorbeeld de snelweg. Zelfs in Duitsland, als je ergens ver boven de 200 zit als weer zo'n Nederlandse miep in een i10 besluit hem ervoor te gooien met 90, kan je het meestal met fors remmen nog wel af. In Nederland kan ik het eigenlijk altijd met alleen gas los af, ook al zit ik 30 boven de geldende vmax. Maargoed, daarvoor moet je wel je telefoon met rust laten, het verkeer blijven lezen en kunnen voorspellen wat mensen gaan doen. Als je op je telefoon zit te koekeloeren is iemand die in loopt op een vrachtwagen "opeens" op links. Als je normaal met het verkeer bezig bent, zie je dat aan komen dus kan je alvast wat snelheid terugnemen.

* Bij rijstrookgebruik alsof de spitsstrook niet open is, rijd ik ook de snelheid die hoort bij de situatie dat ie niet open is. En daar zit meestal, althans, hier in de regio, 20 tot 30 km/h verschil in.

Sowieso snap ik mensen nooit die zich ergeren aan zij die harder rijden op de snelweg. Het is nog nooit in mij opgekomen om mensen te gaan lopen zieken die harder rijden. Aan de andere kant komt het ook nooit in mij op om op iemands bumper te kruipen op het moment dat deze niet naar rechts kan en dat doen er ook velen. Of hard remmen als er iemand toevallig een moment even wat dichter achter je zit. Heb ik dit weekend ook weer een aantal keer zien gebeuren: Je flikkert hem ergens voor in een kleine ruimte, auto achter je (nee, was ik niet) moet gas lossen en komt dichterbij, dus dan hang je hem nog maar op de rem. Saillant detail: Het zijn consequent kleine autotjes waarvan de bestuurder op de rem trapt.

Overigens is 150 helemaal niet zo hard. 180 valt ook wel mee. Ja, het gaat wat vlotter en als je het in je ouwe golf doet voelt het waarschijnlijk ook heel erg hard, want die valt dan zo'n beetje uit elkaar. Maar verder? Beetje knappe reiswagen* en je rijdt eigenlijk ook wel erg relaxed met de cruise op 180 ofzo.

* Knappe reiswagen kan veel zijn. Alfa Giulia valt daaronder, maar ook het meeste Duitse limousine spul wel. Wat grotere Volvo's ook. Of een van de X.. gevallen van Jaguar. Zeker als er een laagtoerige diesel in ligt, die je bij 130 rond de 2000 toeren hebt zitten, is het vooral windgeruis en bandengeruis dat je hoort.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_174445042
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 00:44 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ligt eraan waar je het rijdt. In een woonwijk? Heb je absoluut gelijk! Snelweg met geopende spitsstrook op zondag? Heb je absoluut geen gelijk*. Snelweg 's nachts/'s ochtends heel vroeg? Heb je ook geen gelijk.

Voor mijzelf sprekend: Ik heb meer noodstoppen moeten maken bij lage snelheden terwijl ik al onder de maximale snelheid zat, dan wanneer ik harder reed dan toegestaan op bijvoorbeeld de snelweg. Zelfs in Duitsland, als je ergens ver boven de 200 zit als weer zo'n Nederlandse miep in een i10 besluit hem ervoor te gooien met 90, kan je het meestal met fors remmen nog wel af. In Nederland kan ik het eigenlijk altijd met alleen gas los af, ook al zit ik 30 boven de geldende vmax. Maargoed, daarvoor moet je wel je telefoon met rust laten, het verkeer blijven lezen en kunnen voorspellen wat mensen gaan doen. Als je op je telefoon zit te koekeloeren is iemand die in loopt op een vrachtwagen "opeens" op links. Als je normaal met het verkeer bezig bent, zie je dat aan komen dus kan je alvast wat snelheid terugnemen.

* Bij rijstrookgebruik alsof de spitsstrook niet open is, rijd ik ook de snelheid die hoort bij de situatie dat ie niet open is. En daar zit meestal, althans, hier in de regio, 20 tot 30 km/h verschil in.

Sowieso snap ik mensen nooit die zich ergeren aan zij die harder rijden op de snelweg. Het is nog nooit in mij opgekomen om mensen te gaan lopen zieken die harder rijden. Aan de andere kant komt het ook nooit in mij op om op iemands bumper te kruipen op het moment dat deze niet naar rechts kan en dat doen er ook velen. Of hard remmen als er iemand toevallig een moment even wat dichter achter je zit. Heb ik dit weekend ook weer een aantal keer zien gebeuren: Je flikkert hem ergens voor in een kleine ruimte, auto achter je (nee, was ik niet) moet gas lossen en komt dichterbij, dus dan hang je hem nog maar op de rem. Saillant detail: Het zijn consequent kleine autotjes waarvan de bestuurder op de rem trapt.

Overigens is 150 helemaal niet zo hard. 180 valt ook wel mee. Ja, het gaat wat vlotter en als je het in je ouwe golf doet voelt het waarschijnlijk ook heel erg hard, want die valt dan zo'n beetje uit elkaar. Maar verder? Beetje knappe reiswagen* en je rijdt eigenlijk ook wel erg relaxed met de cruise op 180 ofzo.

* Knappe reiswagen kan veel zijn. Alfa Giulia valt daaronder, maar ook het meeste Duitse limousine spul wel. Wat grotere Volvo's ook. Of een van de X.. gevallen van Jaguar. Zeker als er een laagtoerige diesel in ligt, die je bij 130 rond de 2000 toeren hebt zitten, is het vooral windgeruis en bandengeruis dat je hoort.
Pochen met een grote wagen :') zodat je overschrijding van het maximum goed keurt. Heb zelf een toyota verso s dus big deal
pi_174445403
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 14:12 schreef eXplorer1 het volgende:
_O_ _O_ _O_

[ afbeelding ]
Zo denk ik ook: maar moet je eens opletten, als je zo blijft denken kom je nooit op links terecht :(

Het is gewoon een heel treintje van auto's, die zo weinig ruimte overlaten dat je er lastig tussen komt. Dus je moet toch afentoe brutaal zijn in het verkeer!
  maandag 16 oktober 2017 @ 08:54:04 #219
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_174445557
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 00:44 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ligt eraan waar je het rijdt. In een woonwijk? Heb je absoluut gelijk! Snelweg met geopende spitsstrook op zondag? Heb je absoluut geen gelijk*. Snelweg 's nachts/'s ochtends heel vroeg? Heb je ook geen gelijk.

Voor mijzelf sprekend: Ik heb meer noodstoppen moeten maken bij lage snelheden terwijl ik al onder de maximale snelheid zat, dan wanneer ik harder reed dan toegestaan op bijvoorbeeld de snelweg. Zelfs in Duitsland, als je ergens ver boven de 200 zit als weer zo'n Nederlandse miep in een i10 besluit hem ervoor te gooien met 90, kan je het meestal met fors remmen nog wel af. In Nederland kan ik het eigenlijk altijd met alleen gas los af, ook al zit ik 30 boven de geldende vmax. Maargoed, daarvoor moet je wel je telefoon met rust laten, het verkeer blijven lezen en kunnen voorspellen wat mensen gaan doen. Als je op je telefoon zit te koekeloeren is iemand die in loopt op een vrachtwagen "opeens" op links. Als je normaal met het verkeer bezig bent, zie je dat aan komen dus kan je alvast wat snelheid terugnemen.

* Bij rijstrookgebruik alsof de spitsstrook niet open is, rijd ik ook de snelheid die hoort bij de situatie dat ie niet open is. En daar zit meestal, althans, hier in de regio, 20 tot 30 km/h verschil in.

Sowieso snap ik mensen nooit die zich ergeren aan zij die harder rijden op de snelweg. Het is nog nooit in mij opgekomen om mensen te gaan lopen zieken die harder rijden. Aan de andere kant komt het ook nooit in mij op om op iemands bumper te kruipen op het moment dat deze niet naar rechts kan en dat doen er ook velen. Of hard remmen als er iemand toevallig een moment even wat dichter achter je zit. Heb ik dit weekend ook weer een aantal keer zien gebeuren: Je flikkert hem ergens voor in een kleine ruimte, auto achter je (nee, was ik niet) moet gas lossen en komt dichterbij, dus dan hang je hem nog maar op de rem. Saillant detail: Het zijn consequent kleine autotjes waarvan de bestuurder op de rem trapt.

Overigens is 150 helemaal niet zo hard. 180 valt ook wel mee. Ja, het gaat wat vlotter en als je het in je ouwe golf doet voelt het waarschijnlijk ook heel erg hard, want die valt dan zo'n beetje uit elkaar. Maar verder? Beetje knappe reiswagen* en je rijdt eigenlijk ook wel erg relaxed met de cruise op 180 ofzo.

* Knappe reiswagen kan veel zijn. Alfa Giulia valt daaronder, maar ook het meeste Duitse limousine spul wel. Wat grotere Volvo's ook. Of een van de X.. gevallen van Jaguar. Zeker als er een laagtoerige diesel in ligt, die je bij 130 rond de 2000 toeren hebt zitten, is het vooral windgeruis en bandengeruis dat je hoort.
Wanneer je 's avonds na 19u op de A2 rijdt en het gros blijft gewoon 100 rijden... Tja, dan heb ik niet zoveel moeite met die 20/30 kilometer meer. Verder was mijn auto niet echt gemaakt om veel harder te scheuren, maar dat is nu wel anders. Ik kan nu een stukje harder en ben ik het eens dat 150 - 180 dan ineens alles meevalt. :P
  maandag 16 oktober 2017 @ 09:27:41 #220
248821 Rauw.
op je bord.
pi_174445940
Heb ik een wijziging in de regelgeving gemist omtrent rijden op de vluchtstrook bij file?

Bij <1000m afstand van de afrit is het toegestaan de vluchtstrook te pakken met 80 km/u mits je je richtingaanwijzer naar rechts gebruikt?

Kom op mensen... Voor hetzelfde geld staat daar iemand z'n wiel te wisselen...
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_174454979
quote:
9s.gif Op maandag 16 oktober 2017 09:27 schreef Rauw. het volgende:
Heb ik een wijziging in de regelgeving gemist omtrent rijden op de vluchtstrook bij file?

Bij <1000m afstand van de afrit is het toegestaan de vluchtstrook te pakken met 80 km/u mits je je richtingaanwijzer naar rechts gebruikt?

Kom op mensen... Voor hetzelfde geld staat daar iemand z'n wiel te wisselen...
Als je die van een km afstand niet....
.
pi_174455242
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 22:35 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Nee, 30 boven de Vmax is niet normaal, maar waarom zou ik mij er druk om maken? Ik vind het schoolmeestergedrag vaak een stuk irritanter.
ik maak me er niet druk om, maar hou er ook geen rekening mee.
  FOK!fotograaf maandag 16 oktober 2017 @ 18:22:32 #223
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_174455615
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 07:42 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Pochen met een grote wagen :') zodat je overschrijding van het maximum goed keurt. Heb zelf een toyota verso s dus big deal
Grote wagen :') Een grote wagen is een Rangerover Sport, Audi Q7, Volvo XC90, S-Klasse, XJ, A7, 7-serie e.d. Een V70, Giulia, A4/A6, E klasse, XE, 3 Serie e.d. zijn knappe reiswagens, maar absoluut geen grote wagens.
Oh, en een Verso is geen grote wagen. Dat heet compacte MPV.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 09:25:36 #224
248821 Rauw.
op je bord.
pi_174465411
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 17:49 schreef Fer het volgende:

[..]

Als je die van een km afstand niet....
Dan heb je een nog groter probleem ja, want je hoort daar sowieso niet te rijden.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_174465467
Schroeven op de weg :( Al de 3e lekke band die ik in 7 jaar oploop bij kantoor.
pi_174465487
Een Fransman, die vrachtwagen ging inhalen met 100km/u terwijl je ruim 130km/u mocht rijden :( Echt vet irritant, blijf dan gezellig achter de vrachtwagen zitten.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:42:36 #227
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174467695
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 09:31 schreef Diqiu-Long het volgende:
Een Fransman, die vrachtwagen ging inhalen met 100km/u terwijl je ruim 130km/u mocht rijden :( Echt vet irritant, blijf dan gezellig achter de vrachtwagen zitten.
Je mag nergens 'ruim' 130, vrachtwagens rijden geen 100, en 100 is minstens 11km/u sneller als die vrachtwagen :P

Beetje geduld, schone zaak ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_174468569
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 11:42 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Je mag nergens 'ruim' 130, vrachtwagens rijden geen 100, en 100 is minstens 11km/u sneller als die vrachtwagen :P

Beetje geduld, schone zaak ;)
Vorige keer zei je nog iets anders kwa maximum snelheid
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:59:28 #229
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174469107
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 12:33 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Vorige keer zei je nog iets anders kwa maximum snelheid
ik som feiten op, hij zegt dat je daar ruim 130 mág.. Ik zeg niet dat hij dat niet zou moeten/mogen rijden toch, of zoek je gewoon iets om me effe te bashen? :*
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_174478047
Sta ik bij het stoplicht te wachten om rechtsaf te slaan de gracht op. Stoplicht springt op groen en ik laat de fietsters naast mij wegrijden. Ik begin langzaam te rijden, maar in mijn spiegel komen er nog 2 fietsers op een redelijk tempo aan, ik wacht geduldig tot ze voorbij komen, maar ze gaan steeds langzamer om naast mijn auto tot stilstand te komen. Blijken het twee kuttoeristen op huurfietsen te zijn die de regels net kennen. Terwijl het stoplicht op oranje springt en achter mij een steeds meer toeters klinken, gebaar ik de dames wild om door te fietsen.
.
pi_174478194
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 11:42 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Je mag nergens 'ruim' 130, vrachtwagens rijden geen 100, en 100 is minstens 11km/u sneller als die vrachtwagen :P

Beetje geduld, schone zaak ;)
Een vrachtwagen mag 100 toch?
pi_174482372
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 20:10 schreef aloa het volgende:

[..]

Een vrachtwagen mag 100 toch?
Ik zou niet weten waar wel maar in NL en de rest van de EU niet voor zover ik weet.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 04:30:04 #233
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174486919
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 20:10 schreef aloa het volgende:

[..]

Een vrachtwagen mag 100 toch?
UR kidding, right?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_174487368
Ben in de war met een bus :P
pi_174501117
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 07:42 schreef aloa het volgende:
Ben in de war met een bus :P
Die mag het ook alleen maar na een speciale goedkeuring, en dan zit er een 100 sticker op. Komt alleen voor bij touringcars, niet bij bussen in het stads- en streekvervoer.
pi_174501666
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 21:10 schreef Light het volgende:

[..]

Die mag het ook alleen maar na een speciale goedkeuring, en dan zit er een 100 sticker op. Komt alleen voor bij touringcars, niet bij bussen in het stads- en streekvervoer.
oké.
Ik zie trouwens regelmatig vrachtwagens rijden die harder rijden dan 80....Ze rijden allemaal harder dan 80 :+
  woensdag 18 oktober 2017 @ 22:41:55 #237
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174503802
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 21:26 schreef aloa het volgende:

[..]

oké.
Ik zie trouwens regelmatig vrachtwagens rijden die harder rijden dan 80....Ze rijden allemaal harder dan 80 :+
ja, 84, dan word je niet continu ingehaald en je krijgt precies geen prent op je tacho uitdraai. Bij 89 grijpt de begrenzer in, en ADR met benzine rijdt altijd streep 80.
Dat jij wel eens 95 op je teller ziet als je er achter hangt ligt aan jouw teller afwijking. Die van een vrachtwagen is geijkt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator woensdag 18 oktober 2017 @ 22:45:42 #238
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_174503903
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 21:10 schreef Light het volgende:

[..]

Die mag het ook alleen maar na een speciale goedkeuring, en dan zit er een 100 sticker op. Komt alleen voor bij touringcars, niet bij bussen in het stads- en streekvervoer.
Tenzij die touringcars in het openbaar vervoer rijden/ er mensen in mogen staan.

Tussen Emmen en Groningen gaan Van Hool Astromega's rijden maar die mogen maar 80.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_174504498
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 22:45 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Tenzij die touringcars in het openbaar vervoer rijden/ er mensen in mogen staan.

Tussen Emmen en Groningen gaan Van Hool Astromega's rijden maar die mogen maar 80.
Ik heb dan ook niet gezegd dat alle touringcars 100 mogen. Bij de eisen staat iets als "geen staplaatsen" en "gordels voor alle passagiers".
pi_174518744
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 22:41 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ja, 84, dan word je niet continu ingehaald en je krijgt precies geen prent op je tacho uitdraai. Bij 89 grijpt de begrenzer in, en ADR met benzine rijdt altijd streep 80.
Dat jij wel eens 95 op je teller ziet als je er achter hangt ligt aan jouw teller afwijking. Die van een vrachtwagen is geijkt.
Niet gewoon standaard 90 rijden :') Ze controleren toch alleen maar Polen
pi_174521912
Zeker als het donker is waardeer ik het heel erg als automobilisten volledig stil gaan staan wanneer ze me voorrang verlenen en niet zachtjes blijven doorrollen.
pi_174521995
Ballen die over een hek vliegen schrok mij wezenloos joh :')
  Moderator / Redactie Sport donderdag 19 oktober 2017 @ 20:04:46 #243
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174522022
Mensen die fietsers aanrijden terwijl ze zelf godverdomme een stopbord hadden... als ik een extra stoplicht tegen had gehad, had ik dit vanuit het ziekenhuisbed mogen schrijven.

Zulke mongolen mogen echt per direct hun rijbewijs inleveren. Geen enkel excuus voor.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174522545
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 20:04 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die fietsers aanrijden terwijl ze zelf godverdomme een stopbord hadden... als ik een extra stoplicht tegen had gehad, had ik dit vanuit het ziekenhuisbed mogen schrijven.

Zulke mongolen mogen echt per direct hun rijbewijs inleveren. Geen enkel excuus voor.
Dat heb ik op een rotonde gehad. Fietste gelukkig nog redelijk rustig tegen de dure porsche aan :')


Oh ja vandaag was iemand nog achteruit in aan het draaien in een eenrichtingstraat en in een gevaarlijke bocht; zeer gevaarlijke situatie :')
  Moderator / Redactie Sport donderdag 19 oktober 2017 @ 20:23:14 #245
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174522602
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 20:21 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Dat heb ik op een rotonde gehad. Fietste gelukkig nog redelijk rustig tegen de dure porsche aan :')
DIt was niet een een rotonde, maar een kruispunt waar de auto in kwestie een stopbord had én voorrang moest verlenen aan auto's die op de kruisende voorrangsweg rijden. Als die auto zich netjes aan de regels had gehouden, was het afgelopen zoals jij nu schetst.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174523010
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 20:01 schreef Fixers het volgende:
Zeker als het donker is waardeer ik het heel erg als automobilisten volledig stil gaan staan wanneer ze me voorrang verlenen en niet zachtjes blijven doorrollen.
Moet stoppen en weer optrekken is ook rete-irritant, zeker in bepaalde auto’s
.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 19 oktober 2017 @ 21:21:15 #247
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_174524842
Alle bestuurders van auto's van McDoit die in de buurt van Nijmegen rondscheuren :r Stuk voor stuk idioten :{w Altijd voordringen bij het verkeerslicht richting DLD, inhalen waar het niet mag en veel te snel rijden.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_174535242
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 20:35 schreef Fer het volgende:

[..]

Moet stoppen en weer optrekken is ook rete-irritant, zeker in bepaalde auto’s
Met je fiets op de motorkap van een auto liggen is nog veel irritanter.
  zondag 22 oktober 2017 @ 22:37:47 #249
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_174591976
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 21:21 schreef Rewimo het volgende:
Alle bestuurders van auto's van McDoit die in de buurt van Nijmegen rondscheuren :r Stuk voor stuk idioten :{w Altijd voordringen bij het verkeerslicht richting DLD, inhalen waar het niet mag en veel te snel rijden.
Als ik zo naar de website kijk begrijp ik wel waarom :P
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_174593209
Mensen die niet kunnen uitparkeren. Vanavond moest ik file parkeren. Makkie en ik wou hem in het vak hebben zoals het hoort. Komt er een kerel uit de auto achter ons. 'Hij kan niet dichterbij he?' Dus ik zei 'Nee idd.'

Hij en zn vriendin steeds kijken en hints geven dat ze vonden dat ik er te dicht op stond. Want nu konden zijn er op hun manier niet uitrijden. Voor hun was nog voldoende ruimte. 1x steken en auto was er uit. Maar dat inzicht ontbrak bij hun nogal.

Toen we terug kwamen bij de auto hadden ze ook nog heel kinderachtig 'Bedankt voor de moeite' achterop onze auto geschreven (in het vuil). :')
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
pi_174593333
Op het punt staan, naar de rechtsrijbaan te gaan om in te halen: komt er een gestoorde met hoge snelheid langs vliegen!

Ik voelde hem gewoon langs mijn auto schieten, en ondanks dat ik goed doe spiegelen. Vroeg ik mij nog steeds af: waar die vandaan gekomen was. Dus het kan niet anders, dan dat hij met hoge snelheid aankwam racen.

Want in Groot Brittannië mag je maar maximaal 70mijl/u of te wel: 112km/u en die automobilist, schoot met een veel hogere snelheid langs mij af. Echt onverantwoord van die bestuurder, had ook anders kunnen aflopen!
pi_174596191
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 23:02 schreef Diqiu-Long het volgende:
Op het punt staan, naar de rechtsrijbaan te gaan om in te halen: komt er een gestoorde met hoge snelheid langs vliegen!

Ik voelde hem gewoon langs mijn auto schieten, en ondanks dat ik goed doe spiegelen. Vroeg ik mij nog steeds af: waar die vandaan gekomen was. Dus het kan niet anders, dan dat hij met hoge snelheid aankwam racen.

Want in Groot Brittannië mag je maar maximaal 70mijl/u of te wel: 112km/u en die automobilist, schoot met een veel hogere snelheid langs mij af. Echt onverantwoord van die bestuurder, had ook anders kunnen aflopen!
Herkenbaar, die 70 mph is meer een adviessnelheid voor de meeste mensen. De rest gaat liever met een gangetje van zo'n 85/90mph over de weg ipv 70.
Politie vind het ook allemaal wel best als je met 85 voorbij komt, hebben ze geen tijd voor, gaan alleen achter de echte snelheidsduivels aan, zoals het ook hoort.
Overigens kom je er ook altijd mee weg als je een privé kenteken hebt, want dan breng je genoeg geld in het laatje , of een bestelbus rijdt, gezien ze geen bedrijven willen aanpakken.
pi_174596838
Gister moest ik helaas fietsen door de stortregen. Heb gewoon 2 keer meegemaakt dat ik voor niks heb gewacht op een auto die afsloeg zonder richting aan te geven.
Als je dat normaal doet, ben je al een tokkie eerste klas. Maar als je dat ook doet terwijl je ziet dat een fietser in de stortregen op jou aan het wacten is, san ben je ronduit asociaal. :r
Protège moi de mes désirs.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 23 oktober 2017 @ 06:37:40 #254
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_174596841
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 22:37 schreef Rodgrod het volgende:

Als ik zo naar de website kijk begrijp ik wel waarom :P
Daar waag ik me niet eens aan :+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 23 oktober 2017 @ 08:34:11 #255
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_174597323
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 23:02 schreef Diqiu-Long het volgende:
Op het punt staan, naar de rechtsrijbaan te gaan om in te halen: komt er een gestoorde met hoge snelheid langs vliegen!

Ik voelde hem gewoon langs mijn auto schieten, en ondanks dat ik goed doe spiegelen. Vroeg ik mij nog steeds af: waar die vandaan gekomen was. Dus het kan niet anders, dan dat hij met hoge snelheid aankwam racen.

Want in Groot Brittannië mag je maar maximaal 70mijl/u of te wel: 112km/u en die automobilist, schoot met een veel hogere snelheid langs mij af. Echt onverantwoord van die bestuurder, had ook anders kunnen aflopen!
Nooit in Rusland komen rijden, hier doen ze dat standaard. Links of rechts maakt niet eens uit. :+
pi_174597328
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 01:18 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Herkenbaar, die 70 mph is meer een adviessnelheid voor de meeste mensen. De rest gaat liever met een gangetje van zo'n 85/90mph over de weg ipv 70.
Politie vind het ook allemaal wel best als je met 85 voorbij komt, hebben ze geen tijd voor, gaan alleen achter de echte snelheidsduivels aan, zoals het ook hoort.
Overigens kom je er ook altijd mee weg als je een privé kenteken hebt, want dan breng je genoeg geld in het laatje , of een bestelbus rijdt, gezien ze geen bedrijven willen aanpakken.
Snelheid controles worden ook altijd ruim van tevoren aangekondigd, dus je kunt ook niet onverwacht geflitst worden.
pi_174597901
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 22:59 schreef Albert86 het volgende:
Mensen die niet kunnen uitparkeren. Vanavond moest ik file parkeren. Makkie en ik wou hem in het vak hebben zoals het hoort. Komt er een kerel uit de auto achter ons. 'Hij kan niet dichterbij he?' Dus ik zei 'Nee idd.'

Hij en zn vriendin steeds kijken en hints geven dat ze vonden dat ik er te dicht op stond. Want nu konden zijn er op hun manier niet uitrijden. Voor hun was nog voldoende ruimte. 1x steken en auto was er uit. Maar dat inzicht ontbrak bij hun nogal.

Toen we terug kwamen bij de auto hadden ze ook nog heel kinderachtig 'Bedankt voor de moeite' achterop onze auto geschreven (in het vuil). :')
_O-

In de straat bij mijn moeder heb je ook van die bejaarden die dubbel fileparkeren. In principe zijn er drie vakken, maar die zijn dan zo bezet dat ze zeg maar op de strepen staan en ze er twee vakken van maken. :') (de strepen zijn fictief, want zijn grastegelvakken zonder markeringen)

Als ik met een kleine auto ben wurm ik hem daar ook expres tussen :7
  maandag 23 oktober 2017 @ 19:11:42 #258
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_174610439
Kwam net iemand tegen die met ingeklapte spiegels reed :|W
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_174610480
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 19:11 schreef daNpy het volgende:
Kwam net iemand tegen die met ingeklapte spiegels reed :|W
Mij had gisteren iemand in geparkeerd, kwam nog maar net in mijn auto en mijn deur kwam mooi tegen zijn Mercedes aan :D
pi_174610482
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 19:11 schreef daNpy het volgende:
Kwam net iemand tegen die met ingeklapte spiegels reed :|W
Als je ze niet mist als je gaat rijden kun je niet rijden, wat een idioot joh.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_174610560
Misschien wilden de spiegels niet meer open, falende elektronica is niet vreemd voor bepaalde merken.
.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 08:39:35 #262
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_174620238
Altijd fijn: mensen die gewoon schijt hebben aan jouw spullen en dus niet even een briefje achterlaten als ze tegen je auto hebben gezeten. :r
pi_174626784
Zag van het weekend een auto rijden met dubbele achterwielen, en die was zo breed dat er bij het voorsorteren niemand naast kon staan. Snap het nut van de dubbele banden niet helemaal _O-
pi_174627035
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 19:11 schreef daNpy het volgende:
Kwam net iemand tegen die met ingeklapte spiegels reed :|W
Heb ik ook een keer gehad. :') :@ Ik keek wel steeds, maar had helemaal niet door dat ik niks zag. _O- Kwam er pas achter tijdens het parkeren.
Protège moi de mes désirs.
pi_174627791
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 19:11 schreef daNpy het volgende:
Kwam net iemand tegen die met ingeklapte spiegels reed :|W
Echt en die had het ook niet door zeker.? Zelfde als mensen zonder licht rijden.
pi_174628063
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 14:32 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Heb ik ook een keer gehad. :') :@ Ik keek wel steeds, maar had helemaal niet door dat ik niks zag. _O- Kwam er pas achter tijdens het parkeren.
Rijbewijs inleveren.
pi_174629144
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 15:13 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Rijbewijs inleveren.
k doei
Protège moi de mes désirs.
pi_174631028
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 14:32 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Heb ik ook een keer gehad. :') :@ Ik keek wel steeds, maar had helemaal niet door dat ik niks zag. _O- Kwam er pas achter tijdens het parkeren.
Spiegelen!
pi_174631879
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 19:16 schreef Fer het volgende:
Misschien wilden de spiegels niet meer open, falende elektronica is niet vreemd voor bepaalde merken.
Dan kun je altijd nog handmatig tegen zo'n elektromotortje op door gewoon de spiegels terug te duwen.
Dan de boel maar stuk (was het blijkbaar al), je spiegels heb je gewoon echt nodig.
pi_174638696
Gisteren een auto zien rijden in het donker zonder verlichting....dat valt je toch op als je aan het rijden bent?
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:29:30 #271
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_174638744
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 22:27 schreef Albert86 het volgende:
Gisteren een auto zien rijden in het donker zonder verlichting....dat valt je toch op als je aan het rijden bent?
Nee want tegenwoordig is het dashboard gewoon verlicht ook al heb je geen licht aan.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:30:01 #272
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_174638763
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 19:16 schreef Fer het volgende:
Misschien wilden de spiegels niet meer open, falende elektronica is niet vreemd voor bepaalde merken.
Lexus (Yotota), volgens de ANWB een der betrouwbaarste merken.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_174638802
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 22:29 schreef daNpy het volgende:

[..]

Nee want tegenwoordig is het dashboard gewoon verlicht ook al heb je geen licht aan.
Wat dacht je van zicht voor je buiten de auto? Of kijk jij tijdens het rijden alleen naar het dashboard?
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:36:49 #274
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_174638975
En de eerste automobilist die ik nu nog tegenkom die op een 3-baans snelweg met precies 100km/u standaard in de middelste rijbaan blijft rijden als er rechts ook plaats is, ga ik volgen tot zijn/haar bestemming om die persoon daar eens stevig op aan te spreken.

Mijn god wat is dat gruwelijk irritant zeg :')
pi_174639180
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 22:36 schreef Boezeidekoe het volgende:
En de eerste automobilist die ik nu nog tegenkom die op een 3-baans snelweg met precies 100km/u standaard in de middelste rijbaan blijft rijden als er rechts ook plaats is, ga ik volgen tot zijn/haar bestemming om die persoon daar eens stevig op aan te spreken.

Mijn god wat is dat gruwelijk irritant zeg :')
Ik doe dat ook hoor als de spitstrook open is. Ik ga toch niet iedere keer uitwijken voor vrachtwagens. Juist door baanwisseling ontstaat file. Dus jij hoort gewoon op de linkerbaan als je harder wilt.

:')
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:52:33 #276
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_174639413
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 22:44 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ik doe dat ook hoor als de spitstrook open is. Ik ga toch niet iedere keer uitwijken voor vrachtwagens. Juist door baanwisseling ontstaat file. Dus jij hoort gewoon op de linkerbaan als je harder wilt.

:')
Volgens mij heb ik duidelijk vermeld in mijn post dat ik de situatie bedoel wanneer er rechts voldoende ruimte is. Ik wil daar nog wel aan toevoegen dat ik doel op tijdstippen buiten de spits wanneer er normaal gesproken geen kans is op filevorming, en op normale 3-baans snelwegen zonder spitsstroken.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:52:34 #277
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_174639416
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 22:31 schreef Albert86 het volgende:

[..]

Wat dacht je van zicht voor je buiten de auto? Of kijk jij tijdens het rijden alleen naar het dashboard?
Dat hebben ze helemaal niet in de gaten, er zijn toch lantaarns?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_174639708
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 22:36 schreef Boezeidekoe het volgende:
En de eerste automobilist die ik nu nog tegenkom die op een 3-baans snelweg met precies 100km/u standaard in de middelste rijbaan blijft rijden als er rechts ook plaats is, ga ik volgen tot zijn/haar bestemming om die persoon daar eens stevig op aan te spreken.

Mijn god wat is dat gruwelijk irritant zeg :')
Ja maar 16 kilometer verderop moeten ze op die strook zitten omdat de snelweg splitst, duh
pi_174639908
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 23:05 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ja maar 16 kilometer verderop moeten ze op die strook zitten omdat de snelweg splitst, duh
Correct next!

Vandaag had iemand de auto achteruit op de stoep ingeparkeerd voor laden en lossen. Echter had ie de neus 1 meter de straat op terwijl die nog 3 meter verder achteruit kon...

:')
pi_174645333
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 22:52 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dat hebben ze helemaal niet in de gaten, er zijn toch lantaarns?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zulke mensen moeten gewoon het rijbewijs inleveren. Levensgevaarlijk als je dat al niet eens door hebt.

Die van mij zijn trouwens ook altijd aan. Standaard procedure geworden. Auto starten, lichten aan, gordel om.
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
pi_174645435
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 11:28 schreef Albert86 het volgende:

[..]

Zulke mensen moeten gewoon het rijbewijs inleveren. Levensgevaarlijk als je dat al niet eens door hebt.

Die van mij zijn trouwens ook altijd aan. Standaard procedure geworden. Auto starten, lichten aan, gordel om.
Dat is wel een uitkomst idd. Je vergeet ook niet meer je lichten uit te doen. Ideaal.
pi_174652800
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 22:44 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ik doe dat ook hoor als de spitstrook open is. Ik ga toch niet iedere keer uitwijken voor vrachtwagens. Juist door baanwisseling ontstaat file. Dus jij hoort gewoon op de linkerbaan als je harder wilt.

:')
Je moet zo veel mogelijk rechts rijden, dat weet je zelf ook wel.
En dat files ontstaan door rijSTROOK wisselen (het is strook, geen baan als je toch aan het zeuren bent) is onzin.
Door jouw gedrag is er maar 1 strook extra beschikbaar ipv 2 voor sneller verkeer omdat jij te lui bent om van strook te wisselen.
Dat wisselen files veroorzaakt is een slechte smoes om je eigen gedrag goed te praten maar dat lukt je helaas niet.
Kun je rechts rijden? Dan gá je rechts rijden. Zo simpel is het.
pi_174652839
En om nog even mezelf aan te vullen:
Iemand die wél rechts rijdt en jou in wil halen, moet hij/zij dat dan rechts doen of 2 stroken opschuiven?
Ook niet echt handig hè?
  woensdag 25 oktober 2017 @ 18:53:54 #284
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_174654508
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 22:44 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ik doe dat ook hoor als de spitstrook open is. Ik ga toch niet iedere keer uitwijken voor vrachtwagens. Juist door baanwisseling ontstaat file. Dus jij hoort gewoon op de linkerbaan als je harder wilt.

:')
Ben jij een van die hopeloosjes die verbeten voor zich uit blijven staren terwijl ik jullie per dozijn rechts inhaal?

Als je rechts kan rijden, rij je rechts. En als jij files veroorzaakt door van strook te wisselen, kun je beter helemaal niet achter het stuur gaan zitten.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_174656780
Ik ga alleen nog naar rechts als het een 2 strooks weg is EN diegene erachter duidelijk hard genoeg rijdt om mij vlot in te halen. Te langzaam of te veel afstand houden is pech.
.
pi_174656833
Dit is ook een irritante, om even door te gaan op het links rijders verhaal.

Als je een rijbaan hebt met zeg 4 rijstroken. Daar rijdt dan iemand al een hele tijd op rijstrook 2 (3e van rechts). Een zogenaamde links rijder dus. Maar er komt wel een splitsing aan. Rijstrook 1 en 2 gaan naar links, rijstrook 3 en 4 naar rechts. Dus het kan zijn dat die bestuurder naar links moet en gewoon al 1348km van te voren voorsorteert. Maar nee, de splitsing is er inmiddels (blokmarkering) en die bestuurder gaat naar rijstrook 3. En is dus ook na de splitsing weer een links rijder..
pi_174656912
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 18:18 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dan kun je altijd nog handmatig tegen zo'n elektromotortje op door gewoon de spiegels terug te duwen.
Dan de boel maar stuk (was het blijkbaar al), je spiegels heb je gewoon echt nodig.
Dat doe je toch niet, lomperik. Dan maar zonder en even beter opletten op weg naar de garage.
.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 20:26:32 #288
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174657041
Lomperik, hopeloosje, moet dat zo?

Beetje restecp mag wel. Discussie prima, maar houd het een beetje normaal als je elkaar adresseert.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 25 oktober 2017 @ 20:42:05 #289
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_174657548
quote:
4s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:26 schreef Sounddragon het volgende:
Lomperik, hopeloosje, moet dat zo?

Beetje restecp mag wel. Discussie prima, maar houd het een beetje normaal als je elkaar adresseert.
Sorry.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_174663709
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:21 schreef Fer het volgende:

[..]

Dat doe je toch niet, lomperik. Dan maar zonder en even beter opletten op weg naar de garage.
Spul is blijkbaar tóch al stuk anders waren de spiegels wel uitgeklapt toch?
En dat beter opletten zit er ook niet in aangezien er tijdens de hele rit niet opgemerkt was dat de spiegels niet op hun plek zaten.
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat er daadwerkelijk mensen zijn die zich zo in het verkeer mengen hoewel de bewijzen er elke dag duidelijk zijn.
Ik vraag me wel eens af wat de denkwijze van die mensen is....
"Ik rij al 30 jaar schadevrij!" Ja, dat komt omdat de rest van Nederland WEL oplet en jouw fouten opvangt.
pi_174669869
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:21 schreef Fer het volgende:

[..]

Dat doe je toch niet, lomperik. Dan maar zonder en even beter opletten op weg naar de garage.
Stelmotor zit met een nokje vast op de spiegel, kun je handmatig dicht/open doen zonder de boel te slopen, zodra de motor weer werkt (of je gebruikt het knopje weer) hoor je dat nokje er weer in vast klikken.

dus geen stressss....
life happens while you're pusing the throttle.
pi_174671537
Deze week al twee auto's op de snelweg die richting aangeven naar rechts om vervolgens links in te halen.. 8)7

Vast zitten achter een XC90 met 407PK op een provinciale weg mét inhaalverbod omdat de bestuurster niet harder dan 65 kan/mag/durft... :Z

Hier in de straat een boze taxichauffeur die niet wilde wachten. Rechts reed een vuilniswagen met een paar auto's erachter, aan de andere kant staan auto's op de weg geparkeerd en dan kunnen er geen twee auto's meer elkaar passeren. Toch proberen met boze gebaren zichzelf ertussendoor te duwen. Obstakels staan op zijn weghelft, dus gewoon even wachten ja. }:|
  donderdag 26 oktober 2017 @ 18:17:24 #293
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_174674976
Gisteren retourtje Almelo-Roosendaal; al voor Deventer 5 busjes zo kort achter me dat je de lampen in je nek voelt branden (met zelf snelheidslimiet+10 op de teller).

Grootste irritatie van de dag bleef toch echter wel mijn eigen auto. Krijg voor het werk steeds leenauto's mee. Naast de werk-eigen auto's (allemaal Peugeot) wordt er ook veel gebruik gemaakt van huurauto's. Wat je mee krijgt is elke keer een verassing. Dit keer een Citroen C3 gloednieuw met 20k op de teller.

Wat een rampenbak. Ik krijg de auto en eerste wat opvalt is de gordel van de bijrijdersstoel in het ding geprikt. Vaak doen ze dat bij huurauto's om op de bestuurdersstoel te kunnen zitten zonder piepje van de gordel, hier bleek echter de stoelsensor aan de bijrijderszijde defect. Kortom gordel er uit, piepje aan, gordel weer terug. Op de retourreis gaf de sensor van de bestuurdersgordel het ook; toen friemel friemel vloek met de eigen gordel in de houder en gelukkig was het toen weer goed.
Verder vingertje lichte stuurbekrachtiging bij langzaam rijden; ieder zijn ding maar ik vind dat irritant. Verder ruzie met de spraak commando's in die auto. Als je spraak bediening in bouwt zorg dan dat het werkt.
Geprobeerd mijn vrouw te bellen: "Kies 06-bladieblabla" en dan heeft hij perfect het nummer te pakken. Dan moet je "Kies" zeggen om dat nummer te laten bellen, of iets anders om er extra cijfers aan vast te plakken. Afhankelijk van hoe hard je dan "kies" roept wordt dat:
+0
3
16
"ik heb u niet verstaan"
6
.... alles behalve het woord dat 1 commando eerder perfect verstaan werd }:|
Kortom in 20km van alles voor de neus gehad behalve dat er gebeld werd.
Verlichting van het interieur springt verder niet aan ondanks dat de schakelaar goed staat. Paar keer schakelaar heen en weer en dan doet hij het weer wel....en ga zo maar door.

Deze wagen had al direct een streepje tegen; eerder ook al eens een C3 van 1 generatie ouder mee gehad. Ook een en al ergernis. Meest briljante feature van die was wel dat je met een beetje felle zon op de snelheidsmeter zo'n reflectie had dat totaal niet meer zichtbaar was hoe hard je reed.

Die dag ook aangereden geweest; als je toch aangereden word dan gelukkig maar zo'n rampenbak stukgereden en niet iets leuks. :W
pi_174679036
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 22:36 schreef Boezeidekoe het volgende:
En de eerste automobilist die ik nu nog tegenkom die op een 3-baans snelweg met precies 100km/u standaard in de middelste rijbaan blijft rijden als er rechts ook plaats is, ga ik volgen tot zijn/haar bestemming om die persoon daar eens stevig op aan te spreken.

Mijn god wat is dat gruwelijk irritant zeg :')
Ik nodig je uit op de A2 tussen Eindhoven en Weert.. ik waarschuw je wel, er is een hele grote kans dat je naar België zult moeten rijden....
pi_174679798
Dat je in de jaren ‘90 met je mistlampen voor aan reed om ze te showen kan ik nog wel begrijpen (toen weinig auto’s ze nog hadden). Maar om dat nu nog te doen..? Zelfs m’n bus heeft ze.

Maar goed. Ik reed dus net op een snelweg met 2 rijstroken, met mijn privé auto. Het was redelijk druk maar reed wel gewoon 120km/h. Ik zat op de linker rijstrook en reed gewoon mee met het treintje. In de verte zie ik alweer zo een stoere gabber aankomen met z’n mistlampen aan. En ja, meteen kleven en links rijden. Terwijl ik dus ook niet harder kon en het geen nut had om naar rechts te gaan. Nou goed, ik gaf ‘m de voordeel van de twijfel en reed dus gewoon door. Helaas ging Sjonnie toch weer heeeeel dichtbij rijden en over de linker strook. Of ik aan de kant wilde.. Nah ik kan niet door de vrachtwagen rechts en om te laten merken dat ik er niet heel erg van gedient was liet ik m’n gas even los. Blijkbaar begreep hij de hint niet, dus toen er eenmaal wat ruimte voor mij was gaf ik wat gas en weg was ik.

Tja, snap echt niet dat je zo stoer doet met een Nissan Micra 😂
pi_174682106
Vandaag vroeg een Belg nog aan mij of de beperkte snelheid van 100 alleen voor de spitsstrook (A2, tussen Maastricht en Echt) telt, of toch voor alle rijstroken...
pi_174694747
Vandaag weer de hele tijd... Gewoon iedereen behalve ik :r
pi_174739333


Gisteren stond ik bij dit kruispunt waar ik naar rechts moest. Waar de vrachtwagen staat, stond een vrouwelijke automobilist (daar gaat het meestal al fout) die ook dezelfde weg in moest. Het wordt groen, ik geef gas, snijdt dat mens me gewoon vol af... :{ Zal me niet verbazen als ze ook nog eens zat te bellen.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_174739398
Gister weer vol op de rem moeten trappen...

Door zo'n lul in een grijze skoda station die verdwaasd op zijn navigatie keek en spontaan een ruk aan het stuur gaf omdat hij waarschijnlijk te horen kreeg dat hij af moest slaan...

Echt zonder te kijken snel van baan wisselen wat een totaalidioot !!!

:(

Ik had mazel dat de personen achter mij net als ik ook scherp waren anders was het een kettingbotsing geweest :(
pi_174740927
Van de week 12 mensen rechts in gehaald op de snelweg met misschien 10 km harder dan toegestaan. Ik vraag me toch af wat nou de reden is dat mensen niet op een spitsstrook rijden. Naja, mij boeit het weinig, als er een rijbaan vrij is dan pak ik die, of het nou links of rechts is >:)
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:10:30 #301
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_174774214
Pff wat is er de laatste tijd in godensnaam aan de hand? Afgelopen twee weken zo ontiegelijk druk op de weg... Gister drie uur vast gestaan, twee uur over gedaan om van Den Haag naar Utrecht te rijden. Vanochtend ook weer, ritje van een half uur doe ik nu gemakkelijk twee uur over.. -O-
Disturbed Mind
Het leven: Soms ben je de duif, soms het standbeeld.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')