abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 4 oktober 2017 @ 10:41:08 #251
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_174183925
quote:
6s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 08:10 schreef onlogisch het volgende:

[..]

En geen eerste staan. Waar gaat dit fout?
Jouw aanname dat het meeste geld ook bovenaan moet staan is al fout...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  Moderator woensdag 4 oktober 2017 @ 10:44:11 #252
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_174183954
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 10:41 schreef Komakie het volgende:

[..]

Jouw aanname dat het meeste geld ook bovenaan moet staan is al fout...
Je hebt met het meeste geld nou eenmaal de meeste mogelijkheden om te behalen wat je doelstellingen zijn. Wanneer je daar niet in slaagt zitten er naar mijn idee niet de juiste mensen op de plek die in staat zouden moeten zijn dat te bewerkstelligen.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  woensdag 4 oktober 2017 @ 10:47:23 #253
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_174184016
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 09:50 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Wat ik wel eens mis bij Ajax is een grondige onafhankelijke evaluatie*. Bijvoorbeeld qua transfers: hoe komt het dat je Bailey, Sisto en Richarlison misloopt? Is dat overmacht, of speelt inderdaad zoals jij zegt de RvC een rol? Of ligt het aan Overmars die niet snel genoeg doorpakt? Nu moeten we een beetje gissen en tussen de regels doorlezen hoe het precies zit.

* Dus niet zo'n politiek gemotiveerde evaluatie die zegt dat alles slecht is met als doel een revolutie te ontketenen en een nieuw kamp aan de macht te helpen.
Van Richarlison heb ik begrepen dat alles al rond was met Ajax, maar dat hij een telefoontje van de trainer van Watford kreeg (wat een portugees is) en die heeft hem overtuigt om voor Watford te kiezen.
Kans is groot dat doordat het een portugees is (zelfde taal) hij daardoor gecharmeerd was door Watford.

Dan had het eerder geregeld moeten zijn, of het is gewoon stomme pech.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 4 oktober 2017 @ 10:54:22 #254
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_174184142
quote:
14s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 10:44 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Je hebt met het meeste geld nou eenmaal de meeste mogelijkheden om te behalen wat je doelstellingen zijn. Wanneer je daar niet in slaagt zitten er naar mijn idee niet de juiste mensen op de plek die in staat zouden moeten zijn dat te bewerkstelligen.
Minder geld zorgt ook voor creatievere oplossingen die ook nog wel eens positiever kunnen uitpakken. Kijk naar Feyenoord afgelopen jaar. Combinatie van jeugd en slim inkopen. Daarnaast beetje mazzel hebben dat die aankopen en jeugd ook nog eens goed renderen.

Daarnaast zorgt eigen vermogen niet per definitie voor veel meer mogelijkheden. Zeker niet in de structuur bij Ajax aangezien het een beurs genoteerd bedrijf is.

Bij de gemiddelde voetbalclub hoort "het geld op het veld te staan". Bij Ajax is winst en goede bedrijfsvoering iets waar een gewone voetbalclub veel minder mee te maken heeft.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  Moderator woensdag 4 oktober 2017 @ 10:58:17 #255
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_174184221
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 10:54 schreef Komakie het volgende:

[..]

Minder geld zorgt ook voor creatievere oplossingen die ook nog wel eens positiever kunnen uitpakken. Kijk naar Feyenoord afgelopen jaar. Combinatie van jeugd en slim inkopen. Daarnaast beetje mazzel hebben dat die aankopen en jeugd ook nog eens goed renderen.

Daarnaast zorgt eigen vermogen niet per definitie voor veel meer mogelijkheden. Zeker niet in de structuur bij Ajax aangezien het een beurs genoteerd bedrijf is.

Bij de gemiddelde voetbalclub hoort "het geld op het veld te staan". Bij Ajax is winst en goede bedrijfsvoering iets waar een gewone voetbalclub veel minder mee te maken heeft.
Wat is dan het doel van het eigen vermogen van Ajax? En hoezo 'zeker niet in de structuur van Ajax'? Wat is die specifieke structuur precies?

Winst en goede bedrijfsvoering is voor iedere voetbalclub van vitaal belang. Als er onder aan de streep niets overblijft is het gauw gedaan met een club, beursgenoteerd of niet.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_174184374
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 10:54 schreef Komakie het volgende:

[..]

Minder geld zorgt ook voor creatievere oplossingen die ook nog wel eens positiever kunnen uitpakken. Kijk naar Feyenoord afgelopen jaar. Combinatie van jeugd en slim inkopen. Daarnaast beetje mazzel hebben dat die aankopen en jeugd ook nog eens goed renderen.

Daarnaast zorgt eigen vermogen niet per definitie voor veel meer mogelijkheden. Zeker niet in de structuur bij Ajax aangezien het een beurs genoteerd bedrijf is.

Bij de gemiddelde voetbalclub hoort "het geld op het veld te staan". Bij Ajax is winst en goede bedrijfsvoering iets waar een gewone voetbalclub veel minder mee te maken heeft.
Tuurlijk kun je meer met meer eigen vermogen. Je kunt ook veel meer vreemd vermogen aantrekken zonder dat je in gevaar komt.

winst maken moet sowieso ieder bedrijf en hoeft sowieso niet slecht te zijn. Ik geloof niet dat beslissingen in laatste transferzomer daar mee te maken hebben bijvoorbeeld.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 11:09:43 #257
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_174184402
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 10:58 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Wat is dan het doel van het eigen vermogen van Ajax? En hoezo 'zeker niet in de structuur van Ajax'? Wat is die specifieke structuur precies?

Winst en goede bedrijfsvoering is voor iedere voetbalclub van vitaal belang. Als er onder aan de streep niets overblijft is het gauw gedaan met een club, beursgenoteerd of niet.
Goede bedrijfsvoering van een beursgenoteerd bedrijf is ietsje anders dan een goede bedrijfsvoering van een voetbal club. Daarom steekt het ook elke keer elkaar. Het een zit het ander gewoon in de weg.

Wil niet zeggen dat als Ajax van de beurs af zou (kunnen) gaan alle problemen gelijk afgelopen zijn, maar financieel wordt het dan een stuk overzichtelijker.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 4 oktober 2017 @ 11:13:59 #258
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174184483
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 11:09 schreef Komakie het volgende:

[..]

Goede bedrijfsvoering van een beursgenoteerd bedrijf is ietsje anders dan een goede bedrijfsvoering van een voetbal club. Daarom steekt het ook elke keer elkaar.

Wil niet zeggen dat als Ajax van de beurs af zou (kunnen) gaan alle problemen gelijk afgelopen zijn, maar financieel wordt het dan een stuk overzichtelijker.
mwa het voordeel van de beurs is juist dat ze met de billen bloot moeten al is het achteraf.
Het probleem zit hem meer in goed management, beter vooruit kijken en meer doen met de financiële mogelijkheden die je hebt als club.
pi_174184636
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 10:47 schreef Komakie het volgende:

[..]

Van Richarlison heb ik begrepen dat alles al rond was met Ajax, maar dat hij een telefoontje van de trainer van Watford kreeg (wat een portugees is) en die heeft hem overtuigt om voor Watford te kiezen.
Kans is groot dat doordat het een portugees is (zelfde taal) hij daardoor gecharmeerd was door Watford.

Dan had het eerder geregeld moeten zijn, of het is gewoon stomme pech.
Dat is eigenlijk precies mijn punt: je hebt geen idee. Vraag me af of men intern wel (zelf)kritisch is, of dat verantwoordelijkheden worden doorgeschoven.

Keuze voor Watford boven Ajax begrijp ik volledig, maar als de transfer rond is en alles getekend, dan kan je er niet meer onderuit. Dat was blijkbaar niet het geval; waar lag dat aan? Zwarte piet aan de Brazilianen toespelen is altijd makkelijk natuurlijk, maar in dit geval twijfelachtig als je ziet hoe snel Watford het kon afhandelen.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 11:50:16 #260
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174185142
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 11:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk precies mijn punt: je hebt geen idee. Vraag me af of men intern wel (zelf)kritisch is, of dat verantwoordelijkheden worden doorgeschoven.

Keuze voor Watford boven Ajax begrijp ik volledig, maar als de transfer rond is en alles getekend, dan kan je er niet meer onderuit. Dat was blijkbaar niet het geval; waar lag dat aan? Zwarte piet aan de Brazilianen toespelen is altijd makkelijk natuurlijk, maar in dit geval twijfelachtig als je ziet hoe snel Watford het kon afhandelen.
wat ik begreep vertraagde de RVC ( Van Duivenbode) het OK, daardoor kon Richarlison nog onder de mondelinge afspraken uit.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 12:06:21 #261
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_174185465
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 11:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk precies mijn punt: je hebt geen idee. Vraag me af of men intern wel (zelf)kritisch is, of dat verantwoordelijkheden worden doorgeschoven.
Blijkbaar is Van der Sar toch wel zo zelf critisch dat hij uit het technische hart stapt. Volgens mij doet hij dat in overleg met de anderen van het TH. Of hij is gedwongen door iemand, ook dat blijft onduidelijk.

Verder is zelf critisch zijn 1, maar het ook aan de buitenwereld kenbaar maken 2. Het eerste hoeft geen gevolgen te hebben voor je functie, dat 2de wel.

quote:
Keuze voor Watford boven Ajax begrijp ik volledig, maar als de transfer rond is en alles getekend, dan kan je er niet meer onderuit. Dat was blijkbaar niet het geval; waar lag dat aan? Zwarte piet aan de Brazilianen toespelen is altijd makkelijk natuurlijk, maar in dit geval twijfelachtig als je ziet hoe snel Watford het kon afhandelen.
De kans met Ajax om europees te spelen. Met een team dat het jaar ervoor de finale van de EL heeft gehaald. Ik had het logischer gevonden als hij voor Ajax had gekozen. Dat het uiteindelijk geen reet uitmaakt aangezien je strand in de voorronden is weer wat anders.

Watford handelt blijkbaar sneller, maar is dat niet onderdeel van het niet hoeven verantwoorden tegenover de aandeelhouders?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 4 oktober 2017 @ 12:15:10 #262
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174185708
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 12:06 schreef Komakie het volgende:

[..]

Blijkbaar is Van der Sar toch wel zo zelf critisch dat hij uit het technische hart stapt. Volgens mij doet hij dat in overleg met de anderen van het TH. Of hij is gedwongen door iemand, ook dat blijft onduidelijk.

Verder is zelf critisch zijn 1, maar het ook aan de buitenwereld kenbaar maken 2. Het eerste hoeft geen gevolgen te hebben voor je functie, dat 2de wel.

[..]

De kans met Ajax om europees te spelen. Met een team dat het jaar ervoor de finale van de EL heeft gehaald. Ik had het logischer gevonden als hij voor Ajax had gekozen. Dat het uiteindelijk geen reet uitmaakt aangezien je strand in de voorronden is weer wat anders.

Watford handelt blijkbaar sneller, maar is dat niet onderdeel van het niet hoeven verantwoorden tegenover de aandeelhouders?
heeft uiteraard alles met het salaris te maken, dat ligt bij Watford echt wel een stuk hoger dan bij Ajax.

De RVC had Overmars aan banden gelegd vanwege aankopen die (nog) niet veel toevoegen maar wel geld kosten zoals oa Cassiera en Neres, toen die weer kwam zo'n tropische verrassing kwam was het niet meteen ja en toen was hij weg.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 12:21:03 #263
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_174185893
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 12:15 schreef Tarado het volgende:

[..]

heeft uiteraard alles met het salaris te maken, dat ligt bij Watford echt wel een stuk hoger dan bij Ajax.

De RVC had Overmars aan banden gelegd vanwege aankopen die (nog) niet veel toevoegen maar wel geld kosten zoals oa Cassiera en Neres, toen die weer kwam zo'n tropische verrassing kwam was het niet meteen ja en toen was hij weg.
En uiteindelijk zorgt de RVC er voor dat er alleen maar middelmatige spelers worden gecontracteerd. Precies tegenovergesteld van wat zou moeten.

Dat kan alleen bij Ajax :')
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 4 oktober 2017 @ 12:29:38 #264
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174186093
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 12:21 schreef Komakie het volgende:

[..]

En uiteindelijk zorgt de RVC er voor dat er alleen maar middelmatige spelers worden gecontracteerd. Precies tegenovergesteld van wat zou moeten.

Dat kan alleen bij Ajax :')
Je zou als Ajax een paar spelers kunnen halen die echt wat toevoegen, waarmee je werkt met meer tekengeld en andere manieren om het voor de speler aantrekkelijk te maken zonder dat je meteen het salarisplafond in gevaar brengt, zie PSV met Guardado, voor PSV bleek dat te hoog gegrepen maar Ajax kan zich dat wel permitteren
  woensdag 4 oktober 2017 @ 13:45:58 #265
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_174187607
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 12:29 schreef Tarado het volgende:

[..]

Je zou als Ajax een paar spelers kunnen halen die echt wat toevoegen, waarmee je werkt met meer tekengeld en andere manieren om het voor de speler aantrekkelijk te maken zonder dat je meteen het salarisplafond in gevaar brengt, zie PSV met Guardado, voor PSV bleek dat te hoog gegrepen maar Ajax kan zich dat wel permitteren
Of het salarisplafond moet toch iets omhoog.
Financieel moet het niet moeilijk zijn. Je gaat dan niet gelijk mee spelen om grote spelers in Europa, maar misschien kun je wel bepaalde spelers langer vast houden en een paar spelers net wel kunnen overhalen om naar Ajax te komen.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_174187730
Dat gebeurt al wel hoor, bijvoorbeeld Klaassen zat boven het salarisplafond door allerlei bonussen.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 13:56:19 #267
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174187805
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Dat gebeurt al wel hoor, bijvoorbeeld Klaassen zat boven het salarisplafond door allerlei bonussen.
zal best maar ze hadden Sanchez ook in de winterstop met terugwerkende kracht moeten verhogen met een eventuele verlenging, dat soort dingen doen ze gewoon niet goed
  woensdag 4 oktober 2017 @ 14:20:30 #268
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_174188280
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:56 schreef Tarado het volgende:

[..]

zal best maar ze hadden Sanchez ook in de winterstop met terugwerkende kracht moeten verhogen met een eventuele verlenging, dat soort dingen doen ze gewoon niet goed
Dat soort dingen gaan al jaren niet goed. Maar dat hangt natuurlijk samen met dat ze spelers niet op waarde kunnen schatten. Als het niet lukt om te bepalen hoe goed/slecht een speler is kun je ook niet de juiste keuzes maken mbt verlengen etc. Zie Veltman.
wooblabalurg
  woensdag 4 oktober 2017 @ 14:22:00 #269
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_174188313
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:56 schreef Tarado het volgende:

[..]

zal best maar ze hadden Sanchez ook in de winterstop met terugwerkende kracht moeten verhogen met een eventuele verlenging, dat soort dingen doen ze gewoon niet goed
Dan hadden ze dat met Dolberg ook moeten doen, stel dat ze dat hadden gedaan zat je nu met een vetbetaalde speler die niet presteert. Dat had met Sanchez ook zo kunnen zijn
  woensdag 4 oktober 2017 @ 14:27:20 #270
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_174188407
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 14:22 schreef Heeinz het volgende:

[..]

Dan hadden ze dat met Dolberg ook moeten doen, stel dat ze dat hadden gedaan zat je nu met een vetbetaalde speler die niet presteert. Dat had met Sanchez ook zo kunnen zijn
Ik zie Sanchez en Dolberg wel echt als een totaal ander kaliber.
Dolberg kan een hele goede speler worden als hij dit vasthoudt.
Over Sanchez had ik na een paar wedstrijden geen enkele twijfel, dit is een topper.
Ik snap overigens wel de afweging die je bedoelt, dat kan lastig zijn.
wooblabalurg
  woensdag 4 oktober 2017 @ 14:27:28 #271
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174188408
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 14:22 schreef Heeinz het volgende:

[..]

Dan hadden ze dat met Dolberg ook moeten doen, stel dat ze dat hadden gedaan zat je nu met een vetbetaalde speler die niet presteert. Dat had met Sanchez ook zo kunnen zijn
altijd een risico natuurlijk maar je kan het geld ook naar de belastingdienst brengen
  woensdag 4 oktober 2017 @ 14:28:03 #272
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_174188416
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 14:27 schreef Tarado het volgende:

[..]

altijd een risico natuurlijk maar je kan het geld ook naar de belastingdienst brengen
Aandeelhouders willen je geld ook wel ontvangen.
wooblabalurg
  woensdag 4 oktober 2017 @ 14:31:17 #273
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174188458
quote:
14s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 14:28 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Aandeelhouders willen je geld ook wel ontvangen.
dat is dus niet het geval bij Ajax, wordt wel vaak gezegd maar voor het geld of rendement hoef je die aandelen niet te hebben
  woensdag 4 oktober 2017 @ 14:32:17 #274
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_174188477
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 14:31 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat is dus niet het geval bij Ajax, wordt wel vaak gezegd maar voor het geld of rendement hoef je die aandelen niet te hebben
Is meer een prestige dingetje, nietwaar?
Desondanks zouden ze het natuurlijk wel aannemen. :D
wooblabalurg
pi_174189263
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 14:27 schreef Tarado het volgende:

[..]

altijd een risico natuurlijk maar je kan het geld ook naar de belastingdienst brengen
Wat is de vermogensbelasting die Ajax betaalt?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')