abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 1 oktober 2017 @ 23:12:48 #251
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174128270
quote:
7s.gif Op zondag 1 oktober 2017 23:09 schreef skysherrif het volgende:
Volgens mij was men hier veel feller tegen May toen zij extra controle inriep over GB, dan over onze regering in Nederland.
Volgens mij snap jij niet waar het over gaat als jij die twee vergelijkt.

Maar goed, even terzijde, May's tapwet werd door het EU hof verboden, dat kan met het Nederlandse ook.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 1 oktober 2017 @ 23:14:12 #252
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174128296
Dat die sleepwet niet prettig is snap ik, hij is wellicht ook in strijd met de wet op de privacy, maar degenen die nu het hardst staan te schreeuwen over die sleepwet (uitgezonderd wat IT Security jongens) staan ook het hardst verontwaardigd te zijn dat een terrorist, zijn hele familie en vriendenkring, inclusief een verre achterneef van de vriendin van de buurjongen van de tante van de terrorist niet gecontroleerd zijn om het drama dat die terrorist veroorzaakt heeft te voorkomen.

Waarmee ik niet stel dat die sleepwet wel prima is, want dat is hij niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174128306
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 23:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Jij bent naief liefie...
Ik vind het maar apart, na een aanslag hoor ik vrijwel de zelfde mensen roepen dat we nu vooral niet teveel drastische maatregelen moeten gaan nemen, die gezamenlijk voor veel meer inbreuk zorgen in de samenleving dan die ene aanslag.

Nu gaan we in feite die kant op en is eigenlijk het protest, of niet eens dat, de vraagtekens bijna afwezig.

Nu ben ik zelf ook niet zo'n oproepkraaier, maar ik had eigenlijk gehoopt dat juist over dit soort onderwerpen men zich eens wat meer liet horen.

Achjaaaaaa. Ik moet me meer druk maken om tentamen vrijdag hihi, even leren.
pi_174128320
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 23:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Jij bent naief liefie...
En je snapt geen hol van strafrechtspleging. Of de rechtsstaat als systeem. Is ook je vakgebied niet.
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 23:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Volgens mij snap jij niet waar het over gaat als jij die twee vergelijkt.

Maar goed, even terzijde, May's tapwet werd door het EU hof verboden, dat kan met het Nederlandse ook.
Ja dat klopt haha, goed ik hou verder weer even mn mond, soms is even een kleine rant ook fijn, joe.
  zondag 1 oktober 2017 @ 23:15:30 #255
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174128326
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 23:14 schreef Leandra het volgende:
Dat die sleepwet niet prettig is snap ik, hij is wellicht ook in strijd met de wet op de privacy, maar degenen die nu het hardst staan te schreeuwen over die sleepwet (uitgezonderd wat IT Security jongens) staan ook het hardst verontwaardigd te zijn dat een terrorist, zijn hele familie en vriendenkring, inclusief een verre achterneef van de vriendin van de buurjongen van de tante van de terrorist niet gecontroleerd zijn om het drama dat die terrorist veroorzaakt heeft te voorkomen.

Waarmee ik niet stel dat die sleepwet wel prima is, want dat is hij niet.
Dat is al een hele goede reden het niet in te voeren.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_174128337
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 23:14 schreef Leandra het volgende:
Dat die sleepwet niet prettig is snap ik, hij is wellicht ook in strijd met de wet op de privacy, maar degenen die nu het hardst staan te schreeuwen over die sleepwet (uitgezonderd wat IT Security jongens) staan ook het hardst verontwaardigd te zijn dat een terrorist, zijn hele familie en vriendenkring, inclusief een verre achterneef van de vriendin van de buurjongen van de tante van de terrorist niet gecontroleerd zijn om het drama dat die terrorist veroorzaakt heeft te voorkomen.

Waarmee ik niet stel dat die sleepwet wel prima is, want dat is hij niet.
Identificatie plicht vingerafdrukken sleepwet het gaat falen want ze kunnen het niet of willen het niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2017 23:16:49 ]
  zondag 1 oktober 2017 @ 23:16:42 #257
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174128351
quote:
7s.gif Op zondag 1 oktober 2017 23:14 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ik vind het maar apart, na een aanslag hoor ik vrijwel de zelfde mensen roepen dat we nu vooral niet teveel drastische maatregelen moeten gaan nemen, die gezamenlijk voor veel meer inbreuk zorgen in de samenleving dan die ene aanslag.

Nu gaan we in feite die kant op en is eigenlijk het protest, of niet eens dat, de vraagtekens bijna afwezig.

Nu ben ik zelf ook niet zo'n oproepkraaier, maar ik had eigenlijk gehoopt dat juist over dit soort onderwerpen men zich eens wat meer liet horen.

Achjaaaaaa. Ik moet me meer druk maken om tentamen vrijdag hihi, even leren.
Ik ben tegen deze wet hoor.. Even voor de goede orde...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_174128370
Tegen of voor het zal er toch denkelijk van komen, deden ze het niet al?
pi_174128375
quote:
7s.gif Op zondag 1 oktober 2017 23:12 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Maar ze hebben niet meer mogelijkheden gebreken om bepaalde online apparatuur in je huishouden af te luisteren?
Juist wel. Ze mogen alle "geautomatiseerde werken die op een telecommunicatienetwerk zijn aangesloten" binnendringen. Daarbij mogen ze ook virussen etc gebruiken en beveiliging doorbreken (heb de tekst van het desbetreffende artikel in de spoiler gezet). Dat is dus in elk geval elk apparaat dat internettoegang heeft, van je slimme koelkast tot je telefoon, router, thermostaat, etc. Pechtold antwoordde zelfs bevestigend op de vraag of daar pacemakers onder zouden vallen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is denkbaar dat de overheid de camera in de babykamer hackt omdat je overbuurman misschien een terrorist is. :')
  zondag 1 oktober 2017 @ 23:17:42 #260
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_174128376
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 23:07 schreef Janneke141 het volgende:
Goed, stel er komt een referendum en men is in meerderheid tegen (wat waarschijnlijk wel gebeurt, maar dat komt omdat referenda altijd zullen worden aangevraagd omdat men tegenstander is van een reeds ingevoerde wet) dat gaat men het er in Den Haag dus nog eens over hebben. En mochten ze uiteindelijk besluiten om die wet te handhaven, dan rollen de GeenStijls weer over elkaar heen om te roepen dat 'de wil van het volk' op een schandalige manier wordt genegeerd.
De publieke opinie speelt al een veel te grote rol in de politiek. Laten we het niet erger maken dan het is.
Het kon wel eens effectiever zijn als een rechter in een strafzaak bepalende informatie niet ontvankelijk verklaard vanwege brakke opsporingsbevoegdheden. Is het zo beter geregeld, en zonder de onderbuik van het publiek.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  zondag 1 oktober 2017 @ 23:18:22 #261
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174128396
Overigens ga ik niet tekenen om een referendum over de sleepwet te krijgen, ze willen veel te veel gegevens hebben wat mij betreft.
https://sleepwet.nl/

Oh.... lekker trouwens, als je in de eerste fase, in augustus, al getekend hebt moet het opnieuw :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 1 oktober 2017 @ 23:18:24 #262
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174128398
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 23:14 schreef Leandra het volgende:
Dat die sleepwet niet prettig is snap ik, hij is wellicht ook in strijd met de wet op de privacy, maar degenen die nu het hardst staan te schreeuwen over die sleepwet (uitgezonderd wat IT Security jongens) staan ook het hardst verontwaardigd te zijn dat een terrorist, zijn hele familie en vriendenkring, inclusief een verre achterneef van de vriendin van de buurjongen van de tante van de terrorist niet gecontroleerd zijn om het drama dat die terrorist veroorzaakt heeft te voorkomen.

Waarmee ik niet stel dat die sleepwet wel prima is, want dat is hij niet.
Had ik het al eerder over: ja maardekinderenmasssa, jamaardeterroristenmassa, jamaarik heb niks teverbergenmassa...
Stuitend.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_174128404
quote:
15s.gif Op zondag 1 oktober 2017 23:17 schreef Tchock het volgende:

[..]

Juist wel. Ze mogen alle "geautomatiseerde werken die op een telecommunicatienetwerk zijn aangesloten" binnendringen. Daarbij mogen ze ook virussen etc gebruiken en beveiliging doorbreken (heb de tekst van het desbetreffende artikel in de spoiler gezet). Dat is dus in elk geval elk apparaat dat internettoegang heeft, van je slimme koelkast tot je telefoon, router, thermostaat, etc. Pechtold antwoordde zelfs bevestigend op de vraag of daar pacemakers onder zouden vallen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oke dan blijft mijn rant staan en blijf ik erbij.

Zeer onwenselijk dit.
  zondag 1 oktober 2017 @ 23:19:43 #264
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174128433
quote:
7s.gif Op zondag 1 oktober 2017 23:18 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Oke dan blijft mijn rant staan en blijf ik erbij.

Zeer onwenselijk dit.
Ik ben tegen de wet en tegen een referedum erover..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_174128436
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 23:18 schreef Leandra het volgende:
Overigens ga ik niet tekenen om een referendum over de sleepwet te krijgen, ze willen veel te veel gegevens hebben wat mij betreft.
https://sleepwet.nl/

Oh.... lekker trouwens, als je in de eerste fase, in augustus, al getekend hebt moet het opnieuw :X
Ze vragen nog net mijn pincode niet.
pi_174128444
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 23:18 schreef Leandra het volgende:
Overigens ga ik niet tekenen om een referendum over de sleepwet te krijgen, ze willen veel te veel gegevens hebben wat mij betreft.
https://sleepwet.nl/
Dat is verplicht volgens de Wet op het raadgevend referendum. Je moet eigenlijk een papieren versie opsturen maar met het formulier op de site maken ze het makkelijker voor je. Als je de organisatie niet vertrouwt kun je ook HIER een formulier uitprinten en opsturen naar de Kiesraad :)
  Moderator zondag 1 oktober 2017 @ 23:21:08 #267
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174128469
Even een vraagje, ipv referenda te organiseren is het mischien nuttiger om naar het ECJ te stappen? Zomaar een gedachte, die heeft het Britse plan op dit vlak ook al afgeschoten namelijk
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 1 oktober 2017 @ 23:21:23 #268
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_174128474
quote:
15s.gif Op zondag 1 oktober 2017 23:17 schreef Tchock het volgende:

[..]

Juist wel. Ze mogen alle "geautomatiseerde werken die op een telecommunicatienetwerk zijn aangesloten" binnendringen. Daarbij mogen ze ook virussen etc gebruiken en beveiliging doorbreken (heb de tekst van het desbetreffende artikel in de spoiler gezet). Dat is dus in elk geval elk apparaat dat internettoegang heeft, van je slimme koelkast tot je telefoon, router, thermostaat, etc. Pechtold antwoordde zelfs bevestigend op de vraag of daar pacemakers onder zouden vallen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben jij überhaupt tegen de mogelijkheid om van afstand te mogen inbreken op computers ofzo?

Dat overigens in een andere wet gaat worden geregeld, cc3.

Ik heb je meerdere onderdelen in de discussie. Het instrument An zich, bewaartermijnen, toezicht, en ruimte om instrument te kunnen inzetten.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_174128481
quote:
7s.gif Op zondag 1 oktober 2017 23:18 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Oke dan blijft mijn rant staan en blijf ik erbij.

Zeer onwenselijk dit.
Zie edit van de spoiler, was het belangrijkste vergeten te plakken.
pi_174128512
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 23:21 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Ben jij überhaupt tegen de mogelijkheid om van afstand te mogen inbreken op computers ofzo?
Nee, natuurlijk niet. Dat heb ik volgens mij ook al eerder aangegeven. Momenteel kunnen de diensten te weinig omdat de wetgeving verouderd is.
quote:
Dat overigens in een andere wet gaat worden geregeld, cc3.

Ik heb je meerdere onderdelen in de discussie. Het instrument An zich, bewaartermijnen, toezicht, en ruimte om instrument te kunnen inzetten.
Deze zin volg ik niet helemaal.
  zondag 1 oktober 2017 @ 23:23:22 #271
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174128528
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 23:21 schreef Tijger_m het volgende:
Even een vraagje, ipv referenda te organiseren is het mischien nuttiger om naar het ECJ te stappen? Zomaar een gedachte, die heeft het Britse plan op dit vlak ook al afgeschoten namelijk
Waarom niet HvJEG? Of bedoel je dat?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator zondag 1 oktober 2017 @ 23:24:04 #272
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174128543
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 23:23 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Waarom niet HvJEG? Of bedoel je dat?
ECJ is de engelstalige naam en veel korter ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_174128547
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 23:23 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Waarom niet HvJEG? Of bedoel je dat?
Die bestaat niet meer ;)

Hof van Justitie van de Europese Unie (HvJ) in het Nederlands, European Court of Justice (ECJ) in het Engels.
  zondag 1 oktober 2017 @ 23:24:37 #274
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174128559
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 23:22 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet. Dat heb ik volgens mij ook al eerder aangegeven. Momenteel kunnen de diensten te weinig omdat de wetgeving verouderd is.

[..]

Deze zin volg ik niet helemaal.
Niet?
Vergeet je even niet het standpunt van de onterecht beschuldigde mee te nemen?!?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 1 oktober 2017 @ 23:24:52 #275
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174128566
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 23:20 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat is verplicht volgens de Wet op het raadgevend referendum. Je moet eigenlijk een papieren versie opsturen maar met het formulier op de site maken ze het makkelijker voor je. Als je de organisatie niet vertrouwt kun je ook HIER een formulier uitprinten en opsturen naar de Kiesraad :)
Dat lijkt mij idd een stuk betrouwbaarder, want dat is een site van de Rijksoverheid.
Die andere site is van een of andere jorants apenstaartje gmail.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')