abonnement Unibet Coolblue
pi_174113061
Hallo allemaal,

Ik volg momenteel de Pre-Master voor de Master 'Finance'. Deze Master bereidt mij voor om later aan de slag te gaan in de aandelenmarkt, belegger of treasurer (beheersing geldstromen van een onderneming). Pre-Master vakken zijn onder andere Mathematics, Micro- en Macroeconomics, Business Research Methods en Intermediate Asset Pricing (omtrent portfolio/aandelen beheer).

Nu wil ik eigenlijk graag mijn Master zelf doen bij een andere Universiteit in de Randstad. Dit zodat ik al een netwerk/vrienden heb opgebouwd (met studiegenoten en het feit dat ik al een jaar dan woon in de randstad) wanneer ik mijn Master heb afgerond.

Mijn baankansen liggen ook in de Randstad en dat was ook mijn planning om daar, na de Master, naartoe te gaan. Als het eerder kan dan is dat alleen maar meegenomen. Daarnaast nog een laatste belangrijk detail: mijn vriendin woont ook in de Randstad. Dat is nu Amsterdam <-> Groningen. Niet ideaal dus op deze wijze sla ik twee á drie vliegen in één klap.

Ik kom er alleen niet helemaal uit of ik met mijn Pre-Master bij een andere Universiteit een (soortgelijke) Master voort kan zetten. Ik heb al wat gemaild met de Universiteiten, maar ik ontvang eigenlijk geen definitief antwoord. Heeft iemand hier ervaring mee?

[ Bericht 6% gewijzigd door JerBouma op 01-10-2017 13:48:08 ]
pi_174142041
Wat zei je docent/begeleider bij je pre master toen je dit vroeg?
There are only 151 Pokémon.
pi_174142378
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 13:41 schreef JerBouma het volgende:

Ik heb al wat gemaild met de Universiteiten, maar ik ontvang eigenlijk geen definitief antwoord.
Het is toch echt de universiteit waar jij heen wilt die uitsluitsel moet geven. De admission office stalken (en beller = sneller) is toch echt de enige mogelijkheid om een definitief, officieel ja of nee te krijgen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_174156051
Waarom ben je de pre-master in Groningen begonnen en niet in Amsterdam?
pi_174157836
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 03:23 schreef ibrkadabra het volgende:
Waarom ben je de pre-master in Groningen begonnen en niet in Amsterdam?
Dit vooral.

Een volgens mij kan je vaak niet zo maar overstappen, omdat die universiteiten die pre-masters op maat maken.
pi_174161101
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 03:23 schreef ibrkadabra het volgende:
Waarom ben je de pre-master in Groningen begonnen en niet in Amsterdam?
Ook mijn vraag... volgens mij heeft TS hier een reden voor (mischien werd hij niet toegelaten voor de pre-master in Amsterdam?)

Een pre-master is inderdaad een op maat gemaakt programma. Elke universiteit geeft weer net andere vakken en heeft weer net andere regels.
pi_174189714
Dank allen voor de reacties. Ik heb even verder onderzoek gedaan en heb meer contact gehad met de Universiteiten. Van de Universiteiten van Amsterdam (UvA) en Utrecht zijn we tot de conclusie gekomen dat ik dan vertraging op loop doordat er verschil tussen de Pre-Masters zit.

Echter bij de Vrije Universiteit van Amsterdam heb ik een reactie ontvangen dat ik direct kan doorstromen in de Master mits ik de Pre-Master van de RUG (Groningen) heb afgerond vóór 1 September 2018. Dat is dus een goed teken!

Ik heb destijds voor Groningen gekozen, omdat ik toen in twijfel was of ik aan Master wou beginnen of gaan werken. De tijd begon te dringen tot de deadline van aanmelding en angezien ik dicht bij Groningen woon was dat toen de eerste (en makkelijkste) keuze. Hier heb ik ook mijn HBO studie uitgevoerd (aan de Hanzehogeschool).

Nu wil ik dus toch graag naar de Randstad aangezien ik daar later ook wil werken. Om deze reden heb ik de vraag gesteld.
pi_174214790
Duidelijk! Zoals hierboven ook aangegeven worden pre-masters zó gemaakt waarbij de desbetreffende master aan diezelfde instelling zonder deficientie gevolgd kan worden (en omdat een master Finance in Groningen wellicht verschilt van een master in Amsterdam, is het niet altijd mogelijk te switchen). Nice dat ze het bij de VU wel goedkeuren! Succes.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')