abonnement Unibet Coolblue
pi_174106681
Zojuist heb ik vliegtickets geboekt. Ik ga een lange vlucht terug naar Nederland maken, dan blijf ik een paar weken in Nederland, om vervolgens weer terug te vliegen naar mijn werkplek.

De heenreis is eigenlijk vanzelfsprekend

Lokale Vliegmaatschappij ---> Tussenstop (14+uur wachten) --> KLM

Terugreis is anders

KLM --> Tussenstop (iets meer dan 3 uur) --> Lokale Vliegmaatschappij

Ik heb het allemaal in 1 pakket geboekt maar de lokale vliegmaatschappij heeft geen code share agreement met KLM en ze zitten ook niet in dezelfde alliantie.

Mocht ik bij de terugreis mijn aansluiting missen door vertraging is KLM dan verantwoordelijk voor een nieuwe vlucht?

Dank!
pi_174107817
Serieus, wat denk je zelf?
pi_174108797
Als je de tickets los geboekt heb ben je zelf verantwoordelijk.
Overstap van 3uur moet zelfs voor strenge landen als Usa of trage landen als Brasil voldoende zijn.
pi_174108882
3 uur overstaptijd! Ik heb soms maar één uur of 45 minuten....
pi_174109033
quote:
99s.gif Op zondag 1 oktober 2017 11:00 schreef Mr.Ping het volgende:
3 uur overstaptijd! Ik heb soms maar één uur of 45 minuten....
Is in principe ook te doen. Hangt echt van land. Maar kan spannend zijn idd.
pi_174109220
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 11:04 schreef DeBaba het volgende:

[..]

Is in principe ook te doen. Hangt echt van land. Maar kan spannend zijn idd.
Ik maak me altijd meer zorgen of mijn koffer het haalt.
pi_174109430
Als je koffer niet door gelabeld is en je hem zelf opnieuw moet inchecken dan is het krap idd. Zo heb ik wel eens aansluiting gemist. Met doorlabelen komt het altyd wel goed
pi_174109914
Al heb je gelijk, bij luchtmaatschappijen is het eenmaal moeilijk om ook gelijk te krijgen.
pi_174109994
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 11:36 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Al heb je gelijk, bij luchtmaatschappijen is het eenmaal moeilijk om ook gelijk te krijgen.
Yes. Het blijven sky nazis
  zondag 1 oktober 2017 @ 12:13:15 #10
43615 RIVDSL
Impossible Mission
pi_174110868
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 11:17 schreef DeBaba het volgende:
Als je koffer niet door gelabeld is en je hem zelf opnieuw moet inchecken dan is het krap idd. Zo heb ik wel eens aansluiting gemist. Met doorlabelen komt het altyd wel goed
Al meerdere malen meegemaakt dat een koffer doodleuk werd doorgelabeld, maar dat je alsnog zelf je bagage moet overchecken. Is erg afhankelijk van het vliegveld, komt volgens mij alleen voor als je overstapt tussen een internationale en binnenlandse vlucht.
pi_174111015
Als het op een boeking is heb je geen probleem. Als je apart hebt geboekt is het je eigen probleem.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_174114041
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 12:13 schreef RIVDSL het volgende:

[..]

Al meerdere malen meegemaakt dat een koffer doodleuk werd doorgelabeld, maar dat je alsnog zelf je bagage moet overchecken. Is erg afhankelijk van het vliegveld, komt volgens mij alleen voor als je overstapt tussen een internationale en binnenlandse vlucht.
Klopt. Dan moet je vaak door de douane
pi_174115121
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 11:17 schreef DeBaba het volgende:
Als je koffer niet door gelabeld is en je hem zelf opnieuw moet inchecken dan is het krap idd. Zo heb ik wel eens aansluiting gemist. Met doorlabelen komt het altyd wel goed
Dit dus, moet hem zelf halen, wel zelfde Terminal dus dat scheelt. Ik heb ze als een pakket geboekt als in dat ik de hele reis in een keer heb geboekt. Maar beide maatschappijen hebben geen band, het is dus niet zo dat ik met KLM op Delta of Air France overstap, of British Airways op Qatar of Qantas ofzo, en ik weet niet precies of het dan ook geldt.
pi_174115156
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 12:18 schreef miro86 het volgende:
Als het op een boeking is heb je geen probleem. Als je apart hebt geboekt is het je eigen probleem.
Ik heb de boeking in 1x gedaan maar via een externe site, niet via KLM.nl ofzo, gewoon een expedia-achtige site.
pi_174115412
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 15:12 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dit dus, moet hem zelf halen, wel zelfde Terminal dus dat scheelt. Ik heb ze als een pakket geboekt als in dat ik de hele reis in een keer heb geboekt. Maar beide maatschappijen hebben geen band, het is dus niet zo dat ik met KLM op Delta of Air France overstap, of British Airways op Qatar of Qantas ofzo, en ik weet niet precies of het dan ook geldt.
In theorie moet je het met 3uur wel lukken. Waar moet je overstappen ?
Doe wat voor onderzoek online over de aiport zodat je weet waar je heen moet daar
pi_174116952
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 15:20 schreef DeBaba het volgende:

[..]

In theorie moet je het met 3uur wel lukken. Waar moet je overstappen ?
Doe wat voor onderzoek online over de aiport zodat je weet waar je heen moet daar
Ik ben niet zo bang voor het overstappen zelf, in Singapore dus dat gaat allemaal prettig en snel (zelfde Terminal normaal gesproken mooi), maar indien de KLM vlucht vertraging heeft, en KLM is behoorlijk stipt, maar toch.
pi_174146623
3 uur moet in principe goed lukken. Het enige risico is dat er bij begin van je vlucht vanaf schiphol iets mis is met het vliegtuig, dan loopt de vertraging snel op.

Omdat het losse tickets zijn, ben je zelf verantwoordelijk voor het halen van de aansluitende vlucht.
Bij vertraging gelden de passagiersrechten ook alleen per losse vlucht. Dus als je met KLM een vertraging van 2,5 uur hebt, daardoor je vlucht mist en vervolgens met bijvoorbeeld 24 uur vertraging aankomt, moet je én zelf dokken voor je nieuwe aansluitende vlucht en krijg je van KLM geen compensatie omdat het voor hun maar als 2,5 uur vertraging geldt.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:35:31 #18
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_174160911
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 15:13 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik heb de boeking in 1x gedaan maar via een externe site, niet via KLM.nl ofzo, gewoon een expedia-achtige site.
Welke site? Heb je 1 PNR (die code van 6 karakters)?

Als je via zulke sites boekt kan het best voorkomen dat je het daar weliswaar als 1 boeking doet, maar dat zij het bij de vliegmaatschappij toch als 2 tickets boeken. Dat kan je dus nagaan door je PNR te checken. 1 PNR is 1 boeking en dan ben je dus beschermd, 2 PNR's is 2 boekingen en dan heb je pech bij vertraging.

Overigens, ook al heb je 1 PNR en dus 1 boeking, dan nog kan het bij vertraging wel eens vervelend worden. Op papier ben niet jij, maar de externe site de klant van de luchtvaartmaatschappij dus het zou zomaar kunnen dat ze niet met jou willen praten als je naar de desk gaat voor een nieuwe vlucht, maar dat die communicatie via de externe site moet lopen. Dat zou iig niet voor het eerst zijn als het zo werkt.
pi_174163111
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 15:13 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik heb de boeking in 1x gedaan maar via een externe site, niet via KLM.nl ofzo, gewoon een expedia-achtige site.
Dit is toch echt het enige juiste antwoord. Als je 1 boekingsnummer hebt is het 1 ticket en boeken ze je door bij vertraging en gemiste overstappen.
pi_174227382
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:35 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Welke site? Heb je 1 PNR (die code van 6 karakters)?

Als je via zulke sites boekt kan het best voorkomen dat je het daar weliswaar als 1 boeking doet, maar dat zij het bij de vliegmaatschappij toch als 2 tickets boeken. Dat kan je dus nagaan door je PNR te checken. 1 PNR is 1 boeking en dan ben je dus beschermd, 2 PNR's is 2 boekingen en dan heb je pech bij vertraging.

Overigens, ook al heb je 1 PNR en dus 1 boeking, dan nog kan het bij vertraging wel eens vervelend worden. Op papier ben niet jij, maar de externe site de klant van de luchtvaartmaatschappij dus het zou zomaar kunnen dat ze niet met jou willen praten als je naar de desk gaat voor een nieuwe vlucht, maar dat die communicatie via de externe site moet lopen. Dat zou iig niet voor het eerst zijn als het zo werkt.
Ik heb 1 boekingsnummer, even gecontroleerd om zeker te zijn, excuus voor de late reactie.
pi_174227385
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 13:07 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dit is toch echt het enige juiste antwoord. Als je 1 boekingsnummer hebt is het 1 ticket en boeken ze je door bij vertraging en gemiste overstappen.
Gelukkig, ik hoorde net dat de lokale vluchtmaatschappij vaak dit regelt voor passagiers omdat ze berucht zijn voor annuleringen en lange vertragingen, gelukkig leveren ze dan die extra service nog wel voor de passagiers in dit geval ergens.

[ Bericht 3% gewijzigd door DeParo op 06-10-2017 06:53:24 ]
pi_174285325
Gewoon vertrouwen hebben, altijd spannend maar komt meestal goed.
Heb ook wel eens gehad dat KLM met uur vertraging vertrok, en ik ook meteen zat te flippen ivm korte overstap. Maar in de lucht kunnen ze ook nog tijd inhalen. Je hebt toch geen invloed er meer op als je eenmaal ingestapt ben.
Wil je goed voorbereid zijn, kan je nog ff checken welke vluchten er zijn naar je eindbestemming mocht je de geboekte vlucht toch missen, heb je je huiswerk vast gedaan. Suces !
pi_174433558
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 19:58 schreef DeBaba het volgende:
Gewoon vertrouwen hebben, altijd spannend maar komt meestal goed.
Heb ook wel eens gehad dat KLM met uur vertraging vertrok, en ik ook meteen zat te flippen ivm korte overstap. Maar in de lucht kunnen ze ook nog tijd inhalen. Je hebt toch geen invloed er meer op als je eenmaal ingestapt ben.
Wil je goed voorbereid zijn, kan je nog ff checken welke vluchten er zijn naar je eindbestemming mocht je de geboekte vlucht toch missen, heb je je huiswerk vast gedaan. Suces !
Klopt. Dank :).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')