abonnement Unibet Coolblue
pi_174101705
Even een topic enerzijds uit interesse en anderzijds ook om eventueel wat inspiratie op te doen.

Net als veel mensen heeft ook TS het idee gehad om eens een eigen boek te gaan schrijven. Niet om rijk te worden, niet om veel mensen te bereiken, maar eigenlijk gewoon omdat het een vet idee is om zelf eens zoiets gedaan te hebben!

Zijn er mensen die dit herkennen en die al min of meer een idee hadden waarover ze dan wilden (gaan?) schrijven? En tevens: als jullie een boek lezen; wat lees je dan graag? Wat zijn interessante onderwerpen/thema's?

TS begint: Op de een of andere manier heb ik altijd een fascinatie met het onderwerp Chernobyl gehad. Ik heb al eens een paar hoofdstukken geschreven over een verhaal omtrent dit onderwerp maar liep al vrij snel vast waardoor het nu nog steeds op een harde schijf staat opgeslagen.
  zaterdag 30 september 2017 @ 22:38:17 #2
468509 _--_
In varietate concordia
pi_174101822
spanning, spanning is zo goed in een boek. en het moet realistisch zijn. geen boek over draken ed.
Een boek over het leven in een gevangenis zou wel tof zijn. het zou al helemaal geweldig zijn als er een ontsnapping in verwerkt is.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_174101888
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 22:38 schreef _--_ het volgende:
spanning, spanning is zo goed in een boek. en het moet realistisch zijn. geen boek over draken ed.
Een boek over het leven in een gevangenis zou wel tof zijn. het zou al helemaal geweldig zijn als er een ontsnapping in verwerkt is.
Wat bedoel je met spanning? Dat het een thriller/misdaad moet zijn, of kan spanning ook in een fantasy of drama verhaal verwerkt worden volgens jou? Dat lijkt mij inderdaad ook gaaf. Ik denk meteen aan een soort 'prison break, the book' :P
  zaterdag 30 september 2017 @ 22:43:32 #4
468509 _--_
In varietate concordia
pi_174101967
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 22:40 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Wat bedoel je met spanning? Dat het een thriller/misdaad moet zijn, of kan spanning ook in een fantasy of drama verhaal verwerkt worden volgens jou? Dat lijkt mij inderdaad ook gaaf. Ik denk meteen aan een soort 'prison break, the book' :P
Een climax zeg maar.

of meerdere
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_174102254
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 22:43 schreef _--_ het volgende:

[..]

Een climax zeg maar.

of meerdere
Als je tips opzoekt voor mensen die een boek gaan schrijven zie je vaak iets staan als:'zorg voor een centraal probleem/thema'. Beetje de climax die jij bedoelt denk ik.Ik weet niet hoe het andere mensen af gaat, maar ik kwam er echt achter dat schrijven moeilijker is dan je aanvankelijk denkt. En ik dacht aanvankelijk al dat het sowieso moeilijk zou worden :P Tevens heb ik het hele cliche 'schrijven is schrappen' een hele nieuwe dimensie gegeven :P Heb nu 4 hoofdstukken geschreven en over hoofdstuk 2 heb ik volgens mij wel een week of 5 gedaan.
  zaterdag 30 september 2017 @ 22:56:03 #6
468509 _--_
In varietate concordia
pi_174102298
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 22:54 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Als je tips opzoekt voor mensen die een boek gaan schrijven zie je vaak iets staan als:'zorg voor een centraal probleem/thema'. Beetje de climax die jij bedoelt denk ik.Ik weet niet hoe het andere mensen af gaat, maar ik kwam er echt achter dat schrijven moeilijker is dan je aanvankelijk denkt. En ik dacht aanvankelijk al dat het sowieso moeilijk zou worden :P Tevens heb ik het hele cliche 'schrijven is schrappen' een hele nieuwe dimensie gegeven :P Heb nu 4 hoofdstukken geschreven en over hoofdstuk 2 heb ik volgens mij wel een week of 5 gedaan.
Je woordenschat moet zeg maar enorm zijn en je Nederlands perfect. Die 2 dingen zouden je al een enorme voorsprong moeten geven.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  zondag 1 oktober 2017 @ 16:53:11 #7
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_174117527
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 22:38 schreef _--_ het volgende:
spanning, spanning is zo goed in een boek. en het moet realistisch zijn. geen boek over draken ed.
Een boek over het leven in een gevangenis zou wel tof zijn. het zou al helemaal geweldig zijn als er een ontsnapping in verwerkt is.
Schrijf een boek over al je kloon accounts dan :')
  zondag 1 oktober 2017 @ 17:14:18 #8
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_174117995
Wat leuk dat je een boek wilt gaan schrijven, TS! Ik ben zelf helemaal geen woordkunstenaar, dus ik heb geen tips voor je. Maar ik wil je wel succes wensen ^O^.

Qua wat ik graag lees; ik ben heel erg fan van cultuur-historische thrillers/avonturenboeken. De serie van Dan Brown vind ik bijvoorbeeld helemaal fantastisch. Ook vind ik de boeken van John Grisham, David Baldacci en Karin Slaughter erg tof. Om maar wat te noemen.

En natuurlijk het fantasy genre, groot Potter- en Lord of the Rings-fan.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_174669268
Hallo,

al zolang ik me herinner schrijf ik voor hobby.
Sinds kort ben ik bezig met mijn eerste boek.
Erg spannend.
" No One Gets Left Behind "
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')