abonnement Unibet Coolblue
pi_174079103
SPOILER: Kampioen 2010-2014
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Transferbeleid 2012/2013
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Transferbeleid 2013/2014
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Transferbeleid 2014/2015
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Transferbeleid 2016/2017
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Transferbeleid 2017/2018
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Gifjes enzulks
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Nouri
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Onanagod
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_174079118
quote:
Bonusconstructies Van der Sar en Overmars

Ajax duidt de bonusconstructie van Van der Sar in het jaarverslag als volgt: 'Voor Van der Sar geldt een variabele beloning die deels verband houdt met vooraf vastgestelde doelen op het gebied van leiderschap, communicatie, kostenbeheersing en behalen van commerciële budgetten en die deels verband houdt met de sportieve prestaties van het eerste elftal. De Raad van Commissarissen heeft vastgesteld dat de doelstellingen zijn gerealiseerd en daarom besloten aan Van der Sar een variabele beloning toe te kennen van 200 duizend en op basis van sportieve prestaties 45 duizend.'
Dit zijn de beweegredenen achter de bonussen van Overmars: 'Voor Overmars geldt een variabele beloning die deels verband houdt met de sportieve prestaties van het eerste elftal en deels verband houdt met vooraf vastgestelde doelen op het gebied van management en organisatie, het budget spelersbeleid en transferzaken. De Raad van Commissarissen heeft vastgesteld dat de doelstellingen zijn gerealiseerd en daarom besloten aan Overmars een variabele beloning toe te kennen van 75 duizend. Op basis van sportieve prestaties is een beloning van 180 duizend toegekend.'

Goed seizoen
De Amsterdammers stuntten afgelopen seizoen in Europees verband. De club werkte zich onder leiding van de inmiddels naar Borussia Dortmund vertrokken Peter Bosz naar de finale van de Europa League. In de eindstrijd werd verloren van Manchester United (0-2). In de competitie eindigde Ajax in dat voetbaljaar als tweede, achter Feyenoord.
In het huidige seizoen spelen de hoofdstedelingen geen Europees voetbal. In de voorronde van de Champions League was OGC Nice over twee duels te sterk, in het kwalificatietoernooi van de Europa League ging het mis tegen Rosenborg BK. Momenteel staat Ajax zevende in de Eredivisie. Onlangs maakt de formatie uit Amsterdam al zeer florissante jaarcijfers bekend.
Goed seizoen????

"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_174079162
Bonussen op het gebied van leiderschap en communicatie vind ik wel een goede.

Neem aan dat Flappie dik heeft kunnen cashen na die bekerfinale tegen PEC
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_174079421
overmars heeft een hoger salaris dan de algemeen directeur van der Sar....329k om 282k

Volgens mij is een algemeen directeur de hoogste positie binnen een bedrijf. Dit kan ik niet zo goed volgen.

Is Overmars de baas van edwin van der Sar?
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_174079930
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 20:42 schreef klaasweetalles het volgende:
overmars heeft een hoger salaris dan de algemeen directeur van der Sar....329k om 282k

Volgens mij is een algemeen directeur de hoogste positie binnen een bedrijf. Dit kan ik niet zo goed volgen.

Is Overmars de baas van edwin van der Sar?
Ja, en Veltman is met 1,2 miljoen per jaar de baas van Overmars.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_174079987
TT _O_
Klaasgod _O_ _O_
pi_174080630
Dit zijn natuurlijk de..... nee.. ik reageer toch maar niet... :{
pi_174080726
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 september 2017 21:04 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ja, en Veltman is met 1,2 miljoen per jaar de baas van Overmars.
overmars zou zijn bonus moeten weigeren op basis van de huidige selectie. Daar is hij verantwoordelijk voor.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_174083806
om te kotsen die bonussen
  zaterdag 30 september 2017 @ 00:42:13 #10
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_174084294
quote:
15s.gif Op zaterdag 30 september 2017 00:12 schreef LethalNinja het volgende:
om te kotsen die bonussen
Vooral blijven denken dat dit nog iets heeft van een voetbalclub
Bedrijfselftal is bijzaak voor ze
RED ONS HENNIEGOD
  zaterdag 30 september 2017 @ 08:05:11 #11
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174086002
quote:
9s.gif Op zaterdag 30 september 2017 00:42 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Vooral blijven denken dat dit nog iets heeft van een voetbalclub
Bedrijfselftal is bijzaak voor ze
als ze volgend jaar dezelfde bonus krijgen wel ja, zo werkt het nu eenmaal, ik vind het allemaal reuze meevallen als je bijna 50 miljoen netto winst maakt.
pi_174086270
Nou nou wat een drama zeg
  zaterdag 30 september 2017 @ 09:16:39 #13
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174086422
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 08:05 schreef Tarado het volgende:

[..]

als ze volgend jaar dezelfde bonus krijgen wel ja, zo werkt het nu eenmaal, ik vind het allemaal reuze meevallen als je bijna 50 miljoen netto winst maakt.
Het ligt er aan welke prikkel er aan ten grondslag ligt. Is de bonus van Overmars gerelateerd aan de netto-winst? In een bedrijf is dat natuurlijk normaal, maar wanneer transferinkomsten de bonus van Overmars beïnvloeden, dan kun je je vraagtekens stellen bij de directe relatie tussen zijn bonus en het werk wat hij verricht. Je gaat met transfers (zeker op de korte termijn) meer inkomsten genereren dan met sportief succes. Dan betekent dat hogere bonussen bij een zwakkere selectie en is het steeds weer opnieuw op moeten leiden van spelers dus een verdienmodel voor de directie. Letterlijk, voor de directie.

Dan kun je je serieus afvragen of Ajax niet te veel een bedrijf is in de beloningsstructuur en of dat niet te veel sportieve risico's met zich meebrengt.
pi_174087893
In principe kun je gewoon nu van die bonus van overmars af leiden dat hij helemaal niet gebaat is bij een zo sterk mogelijk ajax elftal.

Die bonus is vooral gebasseerd op zijn verkopen van spelers. Niet inkopen en goed resultaat neerzetten met het hoogste elftal.

Marc overmars is dus nu al aan het broeden hoe hij bijvoorbeeld Dolberg kan verkopen voor een zo hoog mogelijk bedrag om volgend jaar weer zo een bonus op zijn bankrekening te krijgen.

Dit is dus een hele slechte situatie voor ajax.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_174088000
Wat sneu dat Keizer niet kan stoppen met verwijzen naar Nouri.
wooblabalurg
  zaterdag 30 september 2017 @ 11:24:22 #16
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174088343
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 11:04 schreef klaasweetalles het volgende:
In principe kun je gewoon nu van die bonus van overmars af leiden dat hij helemaal niet gebaat is bij een zo sterk mogelijk ajax elftal.

Die bonus is vooral gebasseerd op zijn verkopen van spelers. Niet inkopen en goed resultaat neerzetten met het hoogste elftal.

Marc overmars is dus nu al aan het broeden hoe hij bijvoorbeeld Dolberg kan verkopen voor een zo hoog mogelijk bedrag om volgend jaar weer zo een bonus op zijn bankrekening te krijgen.

Dit is dus een hele slechte situatie voor ajax.
Dat zeg ik, Klaas. Ongezond die 'club'. Maar als bedrijf doen ze het prima.
pi_174088390
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2017 11:24 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dat zeg ik, Klaas. Ongezond die 'club'. Maar als bedrijf doen ze het prima.
Volgende wedstrijd ga ik in driedelig kostuum met mijn aktetas.
wooblabalurg
pi_174088394
Overmars krijgt een groot deel van zijn bonus vanwege sportieve prestaties. Dus leuk gelul dat hij gebaat is bij verkopen.

Terug naar het voetbal. Op naar Heerenveen
  zaterdag 30 september 2017 @ 11:33:42 #19
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174088513
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 11:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
Overmars krijgt een groot deel van zijn bonus vanwege sportieve prestaties. Dus leuk gelul dat hij gebaat is bij verkopen.

Terug naar het voetbal. Op naar Heerenveen
Bron?
pi_174088534
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 11:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
Overmars krijgt een groot deel van zijn bonus vanwege sportieve prestaties. Dus leuk gelul dat hij gebaat is bij verkopen.

Terug naar het voetbal. Op naar Heerenveen
Overmars werkt voor de aandeelhouders.
En die moeten ook wat verdienen.
Anders heeft zo'n club toch helemaal geen zin.
wooblabalurg
pi_174088700
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2017 11:33 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Bron?
Heb je het überhaupt gelezen?
  zaterdag 30 september 2017 @ 11:46:20 #22
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174088757
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2017 11:43 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Heb je het überhaupt gelezen?
Ja. Ik lees dat 1/3 van de bonus, in een jaar waarin uitzonderlijk sportief gepresteerd is in Europa, niets met sportief te maken heeft.

Dus in een jaar waarin de sportieve prestaties normaal/conform verwachting zijn, is die verhouding nog zieker.

Kortom: slechte prikkel. Zeker omdat de vraag is of een vooraf gedefinieerd is.
pi_174088794
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2017 11:46 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ja. Ik lees dat 1/3 van de bonus, in een jaar waarin uitzonderlijk sportief gepresteerd is in Europa, niets met sportief te maken heeft.

Dus in een jaar waarin de sportieve prestaties normaal/conform verwachting zijn, is die verhouding nog zieker.

Kortom: slechte prikkel. Zeker omdat de vraag is of een vooraf gedefinieerd is.
Ik denk dat Overmars en Edje die prikkel wel lekker vinden. Niet dat ze het nodig hebben maar de volgende 5 generaties moeten ook eten. Gun die families ook een boterham.
wooblabalurg
pi_174088859
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2017 11:46 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ja. Ik lees dat 1/3 van de bonus, in een jaar waarin uitzonderlijk sportief gepresteerd is in Europa, niets met sportief te maken heeft.

Dus in een jaar waarin de sportieve prestaties normaal/conform verwachting zijn, is die verhouding nog zieker.

Kortom: slechte prikkel. Zeker omdat de vraag is of een vooraf gedefinieerd is.
Een sportieve prestatie, lees: een kampioenschap of ver komen in Europa, behaal je met een zo sterk mogelijke selectie. Dan heeft het voor Marc Netto geen zin om de beste spelers te gaan verkopen. Immers daarmee verklein je de kans op goede sportieve prestaties.

Ik geloof niet dat hij zich hierdoor laat leiden.
pi_174088878
Maar ja, in de tijd dat we overal om gaan zeiken omdat het niet zo lekker loopt met Ajax is dit natuurlijk een leuk bericht waar we weer azijn over heen kunnen pissen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')