abonnement Unibet Coolblue
pi_174077204
Ik heb in mijn keuken nog lamellen hangen :@

Dat kan echt niet meer heb ik me laten vertellen. Ze zijn ook al wat op leeftijd en her en der gerepareerd. Hoog tijd voor vervanging dus. Maar met wat?

Het mooie van lamellen vind ik dat ik ze een stukje open kan laten staan in een bepaalde hoek, waardoor ik wel licht binnen krijg maar mensen niet naar binnen kunnen kijken (nou ja, ik bepaal wat ze kunnen zien). Raam is in de keuken en die zit vlak aan een voetpad waar vaak mensen langs lopen.

Ben nu aan het kijken naar vervanging. Jaloezieën, plisségordijnen, zoveel mogelijkheden...

Op dit moment denk ik dat plisségordijnen de beste oplossing zijn. Die heb je in varianten waarbij zowel de onderkant omhoog kan als de bovenkant omlaag. Daarmee zou ik de bovenkant een stuk kunnen laten zakken om wel daglicht binnen te krijgen maar dat er niet naar binnen gekeken kan worden.

Maar eigenlijk wil ik zelf wel naar buiten kunnen kijken (contouren zijn genoeg).

Wat moet ik daarvoor hebben en is er misschien een betere keus dan plisségordijnen?

Extra info: het raam is zo'n 175 cm breed, 130 cm hoog en zit boven het aanrecht. Montage is "in de dag".
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_174077823
Dan doe je toch nieuwe en frisse lamellen als deze je goed bevallen. Deze bieden de door jou genoemde voordelen. Niets van andere mensen aantrekken of het moeten medebewoners zijn.
pi_174078446
Ik zou nooit gordijnen nemen in de keuken.. lamellen kun je veel makkelijker schoonhouden..
pi_174078701
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 19:24 schreef rutger05 het volgende:
Dan doe je toch nieuwe en frisse lamellen als deze je goed bevallen. Deze bieden de door jou genoemde voordelen. Niets van andere mensen aantrekken of het moeten medebewoners zijn.
pi_174078717
Ik heb laatst mijn lamellen vervangen met roljaloezieën,bevalt prima! Kunnen helemaal dicht,helemaal open en alles ertussenin :)
pi_174079224
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 20:07 schreef Dunnevandale het volgende:
Ik heb laatst mijn lamellen vervangen met roljaloezieën,bevalt prima! Kunnen helemaal dicht,helemaal open en alles ertussenin :)
Roljaloezieën zijn inderdaad ook een goede optie!
pi_174079475
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 20:33 schreef madam-april het volgende:

[..]

Roljaloezieën zijn inderdaad ook een goede optie!
Zeker weten! Had ik dit maar veel eerder gedaan, het schoonmaken zal alleen wel lastig worden denk ik...
pi_174082130
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 19:24 schreef rutger05 het volgende:
Dan doe je toch nieuwe en frisse lamellen als deze je goed bevallen. Deze bieden de door jou genoemde voordelen. Niets van andere mensen aantrekken of het moeten medebewoners zijn.
Ik wil zelf ook wel wat anders hoor, vindt dat men wel gelijk heeft. Zijn deels medebewoners.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 19:50 schreef madam-april het volgende:
Ik zou nooit gordijnen nemen in de keuken.. lamellen kun je veel makkelijker schoonhouden..
Gewoon gordijn niet nee. Plisségordijn is wel echt wat anders. Qua schoonmaken heb je misschien wel een punt, al hoeven de lamellen ook nooit schoongemaakt. Het raamkozijn zit boven het aanrechtdeel waar de spoelbak zit (geen kookplaat of iets dergelijks).

quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 20:07 schreef Dunnevandale het volgende:
Ik heb laatst mijn lamellen vervangen met roljaloezieën,bevalt prima! Kunnen helemaal dicht,helemaal open en alles ertussenin :)
Roljaloezie, kruising tussen gewone jaloezie en plisségordijn zo te zien (?).
Ik zie veel plaatjes, maar ze gaan bij allemaal aan de onderkant open. Als ik dan geen inkijk wil dan zitten ze altijd helemaal dicht. Of zijn er ook varianten die aan de bovenkant en aan de onderkant open kunnen?
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_174086423
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 22:37 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Ik wil zelf ook wel wat anders hoor, vindt dat men wel gelijk heeft. Zijn deels medebewoners.

[..]

Gewoon gordijn niet nee. Plisségordijn is wel echt wat anders. Qua schoonmaken heb je misschien wel een punt, al hoeven de lamellen ook nooit schoongemaakt. Het raamkozijn zit boven het aanrechtdeel waar de spoelbak zit (geen kookplaat of iets dergelijks).

[..]

Roljaloezie, kruising tussen gewone jaloezie en plisségordijn zo te zien (?).
Ik zie veel plaatjes, maar ze gaan bij allemaal aan de onderkant open. Als ik dan geen inkijk wil dan zitten ze altijd helemaal dicht. Of zijn er ook varianten die aan de bovenkant en aan de onderkant open kunnen?
Bij mijn weten niet
pi_174086972
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2017 09:16 schreef Dunnevandale het volgende:

[..]

Bij mijn weten niet
Ik zie het inderdaad, zit al de hele ochtend te klikken en te zoek.

Geloof dat er - naast lamellen - maar 1 optie is die biedt wat ik wil. Dus dan is het zoeken snel klaar. Prijzen vallen me nogal mee...
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_174087306
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 10:12 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Ik zie het inderdaad, zit al de hele ochtend te klikken en te zoek.

Geloof dat er - naast lamellen - maar 1 optie is die biedt wat ik wil. Dus dan is het zoeken snel klaar. Prijzen vallen me nogal mee...
Wat gaat het worden?
pi_174087361
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2017 10:32 schreef Dunnevandale het volgende:

[..]

Wat gaat het worden?
Heb net de plisségordijnen gekocht. Top-down bediening, dus mogelijkheid om de bovenzijde open te laten.

Met enige twijfel ook voor de verduisterende versie gekozen, dan kan de lelijke oude zonwering ook weg.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')