abonnement Unibet Coolblue
pi_174075023
WW-I, WW-II, Mali, Srebrenica, Afghanistan, Midden Oosten en daarvoor Srebenica; De werkelijkheid erger als een horror roman.

Onlangs verloren 2 jonge Nederlandse soldaten hun leven door pure plichts-verzaking nalatigheid van de verantwoordelijke minister.
De minister hoeft daar geen consequenties aan te verbinden, althans zo zegt de minister.
Jarenlang frustreerde de VVD minister alle signalen van tekorten en slechte spullen en nu wil zij aanblijven om er voor te zorgen dat zoiets niet meer zal gebeuren. Tja, eerst willens en wetens uw kinderen de dood injagen en daarna zeggen de beste persoon te zijn dat dat niet nog een keer gebeurd. Uw kinderen zijn wisselgeld.
  vrijdag 29 september 2017 @ 16:26:21 #2
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174075059
Dat is wat je krijgt met een verheven en rechtse elite. Terug naar de eeuwen van het grauw
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_174075077
Ik heb geen kinderen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 29 september 2017 @ 16:28:17 #4
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_174075101
Erger dan.
And so is the past
pi_174076647
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 16:26 schreef Klopkoek het volgende:
Dat is wat je krijgt met een verheven en rechtse elite. Terug naar de eeuwen van het grauw
Zou het iets met rechts of links te maken hebben?
Bij Srebrenica was het de PvdA -inclusief andere regeringspartijen- die wel vrede wilde helpen stichtten maar de soldaten kregen niet de wapens om zich te kunnen verdedigen want dat zou er agressief uitzien. Hoe banaal en aftands kon het zijn? Zowel links als rechts waren en zijn geïnfecteerd. Het heeft best lang geduurd maar eindelijk schijnt er -o.a. met FvdD en PVV verandering te komen.
De door zware schuld veroorzaakte dood van de 2 jonge mannen roept om een parlementaire enquête.
pi_174076844
Wat is dit voor gefrustreerde OP. Kom eens met bronnen over de aantijgingen die je doet. Daarnaast is het maar afwachten of ze haar positie zal behouden. Dikke kans dat ze in het debat volgende week nat zal gaan en alsnog moet wieberen.
pi_174076867
Ah ik zie het al TS is een PVV/FvD adept.
  vrijdag 29 september 2017 @ 18:31:02 #8
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_174077028
Goed gefundeerd dit, kwaliteitsOP weer!
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_174077061
TS z'n kinderen zijn wisselgeld en projecteert dat direct op de rest van Nederland.
Conscience do cost.
pi_174077096
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 16:24 schreef visbox het volgende:
WW-I, WW-II, Mali, Srebrenica, Afghanistan, Midden Oosten en daarvoor Srebenica; De werkelijkheid erger als een horror roman.

Onlangs verloren 2 jonge Nederlandse soldaten hun leven door pure plichts-verzaking nalatigheid van de verantwoordelijke minister.
De minister hoeft daar geen consequenties aan te verbinden, althans zo zegt de minister.
Jarenlang frustreerde de VVD minister alle signalen van tekorten en slechte spullen en nu wil zij aanblijven om er voor te zorgen dat zoiets niet meer zal gebeuren. Tja, eerst willens en wetens uw kinderen de dood injagen en daarna zeggen de beste persoon te zijn dat dat niet nog een keer gebeurd. Uw kinderen zijn wisselgeld.
WW-I waren we niet bij betrokken hoor.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_174077123
In de toekomst, laten we zeggen over pakweg 30 jaar, zijn kinderen ook opnieuw noodzakelijk als oude dag voorziening wat betreft inwoning en verzorging.

Als de maatschappelijke tendens zich doorzet althans #participatiesamenleving.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_174077172
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 16:26 schreef Klopkoek het volgende:
Dat is wat je krijgt met een verheven en rechtse elite. Terug naar de eeuwen van het grauw
De linksen stuurden hun manschappen het spervuur van de nazi's in. Als ze terug wilden om dekking te zoeken kwam de kogel van links. Lekker terug naar die tijd, waar een mensenleven minder waard was dan een kopeke.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_174078612
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 18:34 schreef ems. het volgende:
TS z'n kinderen zijn wisselgeld en projecteert dat direct op de rest van Nederland.
EMS weet denk ik niet wat hij zegt, zou dit tegen de ouders wier kind geëxplodeerd zijn moeten zeggen. Had ook ems's kind of hemzelf kunnen zijn.
pi_174079263
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 20:01 schreef visbox het volgende:

[..]
zou dit tegen de ouders wier kind geëxplodeerd zijn moeten zeggen.
Dat TS denkt dat z'n kinderen wisselgeld zijn? Ik twijfel dat ze dat heel interessant vinden.
Conscience do cost.
  vrijdag 29 september 2017 @ 20:36:51 #15
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174079319
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 september 2017 18:43 schreef bijdehand het volgende:

[..]

De linksen stuurden hun manschappen het spervuur van de nazi's in. Als ze terug wilden om dekking te zoeken kwam de kogel van links. Lekker terug naar die tijd, waar een mensenleven minder waard was dan een kopeke.
Wat ze hadden afgekeken van de imperiale mogendheden maar dat terzijde.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 29 september 2017 @ 20:37:44 #16
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174079341
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 18:39 schreef Tomatenboer het volgende:
In de toekomst, laten we zeggen over pakweg 30 jaar, zijn kinderen ook opnieuw noodzakelijk als oude dag voorziening wat betreft inwoning en verzorging.

Als de maatschappelijke tendens zich doorzet althans #participatiesamenleving.
Ja, en dan vooral vrijblijvende riedeltjes over geboortebeperking en eigen verantwoordelijkheid gaan houden. Dat ontwikkelingshulp niet werkt want er worden teveel mensen geboren enzovoorts.
Doet rechts immers nu ook met de Afrikaantjes. Blaming the victim.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_174079586
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 18:39 schreef Tomatenboer het volgende:
In de toekomst, laten we zeggen over pakweg 30 jaar, zijn kinderen ook opnieuw noodzakelijk als oude dag voorziening wat betreft inwoning en verzorging.

Als de maatschappelijke tendens zich doorzet althans #participatiesamenleving.
Voor een participatiesamenleving is op zich nog best wat te zeggen, maar niet als er ondertussen belasting wordt geheven alsof het een verzorgingsstaat is.
  vrijdag 29 september 2017 @ 20:56:17 #18
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174079746
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 20:50 schreef noescom het volgende:

[..]

Voor een participatiesamenleving is op zich nog best wat te zeggen, maar niet als er ondertussen belasting wordt geheven alsof het een verzorgingsstaat is.
Er is nog steeds een verzorgingstaat zoals PvdD zegt. Voor bankiers en multinationals
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_174079756
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 20:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Er is nog steeds een verzorgingstaat zoals PvdD zegt. Voor bankiers en multinationals
Klopt.
pi_174079833
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 20:56 schreef noescom het volgende:

[..]

Klopt.
nee
  Moderator vrijdag 29 september 2017 @ 21:02:17 #21
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174079867
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 20:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Er is nog steeds een verzorgingstaat zoals PvdD zegt. Voor bankiers en multinationals
Dat is toch wel een gotspe komende van iemand die zelf in de bijstand zit.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_174079888
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 21:00 schreef DominusVobiscum het volgende:

[..]

nee
Ja. Zodra bankiers zulke slechte beslissingen nemen dat de bank failliet dreigt te gaan, dan mogen belastingbetalers de bank onvrijwillig uit het slop trekken. Zoiets noem ik een verzorgingsstaat voor banken. Multinationals kunnen dan weer effectief lobbyen om hun concurrenten met overheidshulp dwars te zitten.
pi_174080011
Het probleem is dat de staat/overheid het algemeen belang boven het individu stelt.

Als de gros er beter van wordt, moeten er enkele lijden.

Dat is het systeem waarin we gevangen zijn.

Waarom zijn het aantal kankertumoren verdubbeld in 20 jaar, maar worden we steeds rijker en ouder (over het algemeen)?

Meer voedselbanken en tegelijkertijd meer miljonairs.

Het systeem deugt niet, ondanks de goede bedoelingen van veel mensen.

Wij moeten ons afvragen waarmee we bezig zijn.
pi_174080057
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 21:08 schreef Super_Fucker_II het volgende:
Het probleem is dat de staat/overheid het algemeen belang boven het individu stelt.

Als de gros er beter van wordt, moeten er enkele lijden.

Dat is het systeem waarin we gevangen zijn.

Waarom zijn het aantal kankertumoren verdubbeld in 20 jaar, maar worden we steeds rijker en ouder (over het algemeen)?

Meer voedselbanken en tegelijkertijd meer miljonairs.

Het systeem deugt niet, ondanks de goede bedoelingen van veel mensen.

Wij moeten ons afvragen waarmee we bezig zijn.
Dat klopt ook. Er bestaat dan ook niet zoiets als het "algemeen belang". Er zijn enkel individuele belangen. Algemeen belang is niets anders dan een excuus om hoge belastingen te heffen. Ik weet trouwens niet of het aantal tumoren is verdubbeld. Ik kan me het niet voorstellen. Heb je daar cijfers van?
pi_174080157
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 21:10 schreef noescom het volgende:

[..]

Dat klopt ook. Er bestaat dan ook niet zoiets als het "algemeen belang". Er zijn enkel individuele belangen. Algemeen belang is niets anders dan een excuus om hoge belastingen te heffen.
Met algemeen bedoel ik niet iedereen, in de zin van de 'hele' samenleving.

"algemeen bijv.naamw.Uitspraak: [ˈɑlxəmen] als iets voor veel mensen of gevallen geldt"
pi_174080228
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 21:13 schreef Super_Fucker_II het volgende:

[..]

"algemeen bijv.naamw.Uitspraak: [ˈɑlxəmen] als iets voor veel mensen of gevallen geldt"

Met algemeen bedoel ik niet iedereen, in de zin van de 'hele' samenleving.
Ah oké. Dan zijn we het met elkaar eens. Uiteraard zijn er belangen die voor vrijwel iedereen belangrijk zijn, zoals onderwijs en zorg.
pi_174080411
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 21:10 schreef noescom het volgende:

[..]

Dat klopt ook. Er bestaat dan ook niet zoiets als het "algemeen belang". Er zijn enkel individuele belangen. Algemeen belang is niets anders dan een excuus om hoge belastingen te heffen. Ik weet trouwens niet of het aantal tumoren is verdubbeld. Ik kan me het niet voorstellen. Heb je daar cijfers van?
Onzin, een algemeen belang bestaat wel degelijk.

Zoals het belang van goede en toegankelijke zorg. Daar profiteert niet alleen de patiënt van, maar de hele samenleving doordat deze persoon door de kwaliteit en toegankelijkheid ervan weer sneller kan participeren en bijdragen aan de samenleving, en daar heeft de hele economie profijt van.

Zo zijn er tal van voorbeelden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_174080554
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 21:22 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Onzin, een algemeen belang bestaat wel degelijk.

Zoals het belang van goede en toegankelijke zorg. Daar profiteert niet alleen de patiënt van, maar de hele samenleving doordat deze persoon door de kwaliteit en toegankelijkheid ervan weer sneller kan participeren en bijdragen aan de samenleving, en daar heeft de hele economie profijt van.

Zo zijn er tal van voorbeelden.
Dat is geen algemeen belang, maar individueel belang dat voor veel mensen min of meer hetzelfde is. Dat lijkt misschien op het eerste gezicht hetzelfde, maar dat is het niet. Met algemeen belang wordt over het algemeen bedoeld dat het volk collectief één belang heeft dat men unaniem met één stem kan uitdragen. Zulk soort belang is er niet, want alhoewel vrijwel iedereen bijvoorbeeld zorg belangrijk vindt wil niet iedereen hetzelfde soort zorg. Ieder persoon wil het op zijn manier (of niet).

http://www.vrijspreker.nl(...)belang-bestaat-niet/
pi_174080628
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 21:26 schreef noescom het volgende:

[..]

Dat is geen algemeen belang, maar individueel belang dat voor veel mensen hetzelfde is. Dat lijkt misschien op het eerste gezicht hetzelfde, maar dat is het niet. Met algemeen belang wordt over het algemeen bedoeld dat het volk collectief één belang heeft dat men unaniem met één stem kan uitdragen. Zulk soort belang is er niet, want alhoewel vrijwel iedereen bijvoorbeeld zorg belangrijk vindt wil niet iedereen hetzelfde soort zorg. Ieder persoon wil het op zijn manier (of niet).
Tuurlijk is dat het wel. :')

Het is toch collectief belang dat mensen zo veel mogelijk en zo snel mogelijk kunnen bijdragen aan de economie waardoor de economie als geheel groeit?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_174080655
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 21:29 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Tuurlijk is dat het wel. :')

Het is toch collectief belang dat mensen zo veel mogelijk en zo snel mogelijk kunnen bijdragen aan de economie waardoor de economie als geheel groeit?
Nee, dat is in het belang van de mensen die met elkaar handelen.
  vrijdag 29 september 2017 @ 21:32:13 #31
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174080703
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 21:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is toch wel een gotspe komende van iemand die zelf in de bijstand zit.
Daar zit ik niet in en zelfs al zou dat zo zijn dan kan dat geen diskwalificatie zijn van mijn punt.

Realiteit is dat het serviceniveau is gedaald, maar de belastingen voor onderklasse en middenklasse niet evenredig. Rara hoe kan dat? Omdat de lastenverlaging aan anderen is gegeven. Dat is één. Geeft zelfs CBS toe. Ook blijft er veel aan de strijkstok hangen bij beunhazen en VVD middle men. Dat is twee.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_174080759
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 21:30 schreef noescom het volgende:

[..]

Nee, dat is in het belang van de mensen die met elkaar handelen.
Ook mensen die niet actief met elkaar handelen of die überhaupt niet handelen hebben profijt van een zo optimaal mogelijk functionerende economie en dus een zo hoog mogelijke participatiegraad.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_174080821
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 21:33 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ook mensen die niet actief met elkaar handelen of die überhaupt niet handelen hebben profijt van een zo optimaal mogelijk functionerende economie en dus een zo hoog mogelijke participatiegraad.
Uiteraard, maar als ik bijvoorbeeld een computer wil kopen dan wil ik dat niet omdat daarmee de economie vergroot wordt. Nee, ik vind die computer meer waard dan mijn geld en de verkoper vind mijn geld meer waard dan zijn computer. Zo komen we tot een voor beiden gunstige uitwisseling. De consequentie is dat de economie is vergroot, maar dat was niet het belang van de uitwisseling.
pi_174080916
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 21:10 schreef noescom het volgende:

[..]

(...) Ik weet trouwens niet of het aantal tumoren is verdubbeld. Ik kan me het niet voorstellen. Heb je daar cijfers van?
http://www.cijfersoverkan(...)aal/img568b9ade13f90
pi_174080951
quote:
Dank voor de cijfers. Dat is heel erg zorgelijk.
  vrijdag 29 september 2017 @ 22:18:24 #36
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174081806
quote:
En dat is domweg gezegd nou precies het failliet van de neoliberale politiek, inclusief "inspectievakanties" en de zorgmaffia die geen belang heeft bij preventie. Een groot land met veel inwoners kan het nog wel leien, maar voor een klein land is het funest.

Toont ook gelijk aan dat er wel degelijk een algemeen belang bestaat. Dat individuele belangen, vooral van grote spelers, voorop worden gezet en zelfs naar de mond worden gepraat doet daar niets aan af. Van Hoogervorst moesten de zorgaanbieders commercieel gaan denken, nou dan krijg je dat.
Dito voor de megavervuiling en relatief groot aantal ongelukken op het werk in Nederland.

Hoe zie jij deze ontwikkeling?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_174081974
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 22:18 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

En dat is domweg gezegd nou precies het failliet van de neoliberale politiek, inclusief "inspectievakanties" en de zorgmaffia die geen belang heeft bij preventie. Een groot land met veel inwoners kan het nog wel leien, maar voor een klein land is het funest.
Dat is helaas waar. De zorg is geen markt, maar een aaneenschakeling van van staatswege opgelegde budgetten, een kartel van vijf aangewezen verzekeraars waar je verplicht klant bent, inloting op de geneeskundestudie en een heel scala aan regels en plichten. In een vrije markt zou een verzekeraar inzetten op preventie om zo de uitbetalingen te minimaliseren. In het staatskartel wat het thans is lijkt men juist zoveel mogelijk te willen uitgeven, want hoe meer er uitgegeven wordt hoe hoger de budgetten en hoe leuker de snoepreisjes voor de select few. En dat kan, want de belastingbetaler betaalt toch wel.

[ Bericht 2% gewijzigd door noescom op 29-09-2017 22:33:29 ]
  † In Memoriam † vrijdag 29 september 2017 @ 22:40:32 #38
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_174082188
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 16:27 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik heb geen kinderen.
Ik ook niet, betaal altijd met een pasje, dus geen wisselgeld nodig.
Carpe Libertatem
pi_174082264
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 22:18 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

En dat is domweg gezegd nou precies het failliet van de neoliberale politiek, inclusief "inspectievakanties" en de zorgmaffia die geen belang heeft bij preventie. Een groot land met veel inwoners kan het nog wel leien, maar voor een klein land is het funest.

Toont ook gelijk aan dat er wel degelijk een algemeen belang bestaat. Dat individuele belangen, vooral van grote spelers, voorop worden gezet en zelfs naar de mond worden gepraat doet daar niets aan af. Van Hoogervorst moesten de zorgaanbieders commercieel gaan denken, nou dan krijg je dat.
Dito voor de megavervuiling en relatief groot aantal ongelukken op het werk in Nederland.

Hoe zie jij deze ontwikkeling?
Zorgwekkend.

[ Bericht 2% gewijzigd door Super_Fucker_II op 30-09-2017 01:06:44 ]
  vrijdag 29 september 2017 @ 22:48:58 #40
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174082324
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 22:27 schreef noescom het volgende:

[..]

Dat is helaas waar. De zorg is geen markt, maar een aaneenschakeling van van staatswege opgelegde budgetten, een kartel van vijf aangewezen verzekeraars waar je verplicht klant bent, inloting op de geneeskundestudie en een heel scala aan regels en plichten. In een vrije markt zou een verzekeraar inzetten op preventie om zo de uitbetalingen te minimaliseren. In het staatskartel wat het thans is lijkt men juist zoveel mogelijk te willen uitgeven, want hoe meer er uitgegeven wordt hoe hoger de budgetten en hoe leuker de snoepreisjes voor de select few. En dat kan, want de belastingbetaler betaalt toch wel.
Echter is ook in de VS en Hong Kong de preventie overduidelijk ondermaats, terwijl ze in progressieve landen als Zweden (schone lucht) voorop lopen.

Geen wonder ook dat Nederland niet meer mee telt in de wereldsporten. De basis qua volksgezondheid is voor een klein land buitengewoon matig. Inclusief de suiker en vetconsumptie (mede dankzij gesjoemel met voedsel).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 29 september 2017 @ 22:52:42 #41
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174082420
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 22:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Echter is ook in de VS en Hong Kong de preventie overduidelijk ondermaats, terwijl ze in progressieve landen als Zweden (schone lucht) voorop lopen.

Geen wonder ook dat Nederland niet meer mee telt in de wereldsporten. De basis qua volksgezondheid is voor een klein land buitengewoon matig. Inclusief de suiker en vetconsumptie (mede dankzij gesjoemel met voedsel).
https://mobile.twitter.co(...)s/912414576012152834

https://mobile.twitter.com/tvanheste/status/913740498459820034

https://mobile.twitter.co(...)s/913777962759094272
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_174082482
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 22:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Echter is ook in de VS en Hong Kong de preventie overduidelijk ondermaats, terwijl ze in progressieve landen als Zweden (schone lucht) voorop lopen.

Geen wonder ook dat Nederland niet meer mee telt in de wereldsporten. De basis qua volksgezondheid is voor een klein land buitengewoon matig. Inclusief de suiker en vetconsumptie (mede dankzij gesjoemel met voedsel).
De zorg is de VS is lang niet zo vrije markt als je zou denken. Over de zorg in Hong Kong en Zweden weet ik niets, dus daar kan ik niets over zeggen. De klant is koning, maar als de klant in feite niet de patiënt is, maar de overheid (want zij geven de budgetten uit) dan is er wel een probleem. Het gesjoemel met voedsel is mij ook een doorn in het oog, maar gelukkig is het ook weer niet zo rampzalig dat je nergens goede kwaliteit voedsel kunt kopen.

Interessant leesvoer: http://emigreren-naar-zweden.com/gezondheidszorg-in-zweden.html

[ Bericht 4% gewijzigd door noescom op 29-09-2017 23:05:27 ]
  vrijdag 29 september 2017 @ 23:13:24 #43
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174082798
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 22:55 schreef noescom het volgende:

[..]

De zorg is de VS is lang niet zo vrije markt als je zou denken. Over de zorg in Hong Kong en Zweden weet ik niets, dus daar kan ik niets over zeggen. De klant is koning, maar als de klant in feite niet de patiënt is, maar de overheid (want zij geven de budgetten uit) dan is er wel een probleem.
Jouw eerder genoemde Singapore dan. Qua kankerepidemie hetzelfde liedje. Dat neoliberale paradijs scoort net zo goed laag qua preventie. Bestaat ook geen incentive voor, in een commercieel systeem.

quote:
Het gesjoemel met voedsel is mij ook een doorn in het oog, maar gelukkig is het ook weer niet zo rampzalig dat je nergens goede kwaliteit voedsel kunt kopen.
Als je maar genoeg geld hebt kan dat altijd. Los daarvan is hier natuurlijk een informatie probleem. Je denkt dat het veilig is maar weet het niet. Tsja, zo zorgt ogenschijnlijk veilig voedsel dus voor handicaps, kanker en autisme.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_174082930
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 23:13 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Jouw eerder genoemde Singapore dan. Qua kankerepidemie hetzelfde liedje.
Die enorme stijging van het aantal kankerpatiënten is inderdaad erg zorgelijk. Duidelijk iets waarbij je aan preventie zou moeten doen. Immers: hoe eerder je het constateert, hoe groter de kans op genezing. Mensen die dingen doen die de kans op het krijgen van kanker vergroten zouden wat mij betreft een hogere premie mogen betalen. Dat zou in een vrije markt neem ik aan ook wel gebeuren.

quote:
Als je maar genoeg geld hebt kan dat altijd. Los daarvan is hier natuurlijk een informatie probleem. Je denkt dat het veilig is maar weet het niet. Tsja, zo zorgt ogenschijnlijk veilig voedsel dus voor handicaps, kanker en autisme.
Inderdaad. De fabrikant geeft die informatie niet, want ze kunnen veelal niet aansprakelijk worden gehouden voor de schade die hun product veroorzaakt. Ze zeggen gewoon: "we voldoen aan de wet". En zo kunnen ze massa's suiker, vet en zout in producten stoppen en dat maskeren met allerlei vage termen en cryptische indicaties. De zorg vaart daar weer wel bij met allerhande dotteroperaties en maagbanden.
  zaterdag 30 september 2017 @ 09:53:06 #45
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174086767
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 23:20 schreef noescom het volgende:

[..]

Die enorme stijging van het aantal kankerpatiënten is inderdaad erg zorgelijk. Duidelijk iets waarbij je aan preventie zou moeten doen. Immers: hoe eerder je het constateert, hoe groter de kans op genezing. Mensen die dingen doen die de kans op het krijgen van kanker vergroten zouden wat mij betreft een hogere premie mogen betalen. Dat zou in een vrije markt neem ik aan ook wel gebeuren.

[..]

Inderdaad. De fabrikant geeft die informatie niet, want ze kunnen veelal niet aansprakelijk worden gehouden voor de schade die hun product veroorzaakt. Ze zeggen gewoon: "we voldoen aan de wet". En zo kunnen ze massa's suiker, vet en zout in producten stoppen en dat maskeren met allerlei vage termen en cryptische indicaties. De zorg vaart daar weer wel bij met allerhande dotteroperaties en maagbanden.
En hoe gaat een 'vrije markt' a la crony capitalism Hong Kong dat oplossen?

In Nederland heeft het commerciële denken en de zelfregulering het rattige gedrag alleen maar versterkt. Op naar zuid Amerikaans toestanden, waar liegen en bedriegen een deugd is.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_174098151
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 23:20 schreef noescom het volgende:

[..]

Die enorme stijging van het aantal kankerpatiënten is inderdaad erg zorgelijk. Duidelijk iets waarbij je aan preventie zou moeten doen. Immers: hoe eerder je het constateert, hoe groter de kans op genezing. Mensen die dingen doen die de kans op het krijgen van kanker vergroten zouden wat mij betreft een hogere premie mogen betalen. Dat zou in een vrije markt neem ik aan ook wel gebeuren.
Dat is nogal een rare aanname.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator zondag 1 oktober 2017 @ 00:01:23 #47
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174103539
Mensen zijn rijker, leven ongezonder en langer en daarbij is de opsporing van kanker sterk verbeterd, nogal wiedes dat het aantal incident van kanker sterk toegenomen is.

Aangezien bijna heel Nederland langer leeft en waarschijnlijk op zijn minst een factor heeft die kanker kan veroorzaken zouden we dus allemaal meer moeten betalen...wat dan weer niet nodig is omdat de gezondheidszorg nu al geen tekort heeft.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_174104074
Waarom zou een parlementaire enquête nodig zijn? Zijn er vragen niet beantwoord door de OVV?
dag
  zondag 1 oktober 2017 @ 10:08:03 #49
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174107200
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 00:01 schreef Tijger_m het volgende:
Mensen zijn rijker, leven ongezonder en langer en daarbij is de opsporing van kanker sterk verbeterd, nogal wiedes dat het aantal incident van kanker sterk toegenomen is.

Aangezien bijna heel Nederland langer leeft en waarschijnlijk op zijn minst een factor heeft die kanker kan veroorzaken zouden we dus allemaal meer moeten betalen...wat dan weer niet nodig is omdat de gezondheidszorg nu al geen tekort heeft.
Deze bagatellisering negeert maar mooi dat in andere landen het aantal gezonde levensjaren toe neemt terwijl het in Nederland stagneert. Ook staat Nederland aan de top vwb frisdrank, suiker en vetconsumptie. En ja, dat komt ook mede door de subsidies, controles en neoliberale politiek
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Overall beste user 2022 zondag 1 oktober 2017 @ 12:45:00 #50
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174111653
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 16:24 schreef visbox het volgende:
Uw kinderen zijn wisselgeld.
Waarom accepteert geen enkele barman ze dan als fooi?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 1 oktober 2017 @ 13:11:25 #51
132458 noescom
Libertariër
pi_174112384
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2017 09:53 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

En hoe gaat een 'vrije markt' a la crony capitalism Hong Kong dat oplossen?
Crony capitalism is geen vrije markt.

quote:
In Nederland heeft het commerciële denken en de zelfregulering het rattige gedrag alleen maar versterkt. Op naar zuid Amerikaans toestanden, waar liegen en bedriegen een deugd is.
Commercieel denken? Er wordt helemaal niet commercieel gedacht in de zorg en concurrentie is verboden door de overheid.
  zondag 1 oktober 2017 @ 13:11:40 #52
132458 noescom
Libertariër
pi_174112393
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 20:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is nogal een rare aanname.
Verklaar je nader.
  zondag 1 oktober 2017 @ 13:15:08 #53
132458 noescom
Libertariër
pi_174112479
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 00:01 schreef Tijger_m het volgende:

...wat dan weer niet nodig is omdat de gezondheidszorg nu al geen tekort heeft.
De gezondheidstekort heeft voortdurend een tekort. Daarom worden voortdurend de prijzen opgeschroefd. Aangezien je de gevangenis in gaat als je geen klant wordt van één van de vijf aangewezen zorgverzekeraars - ongeacht welke absurde prijzen ze vragen - zal je gewoon moeten betalen.
pi_174112619
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 20:37 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja, en dan vooral vrijblijvende riedeltjes over geboortebeperking en eigen verantwoordelijkheid gaan houden. Dat ontwikkelingshulp niet werkt want er worden teveel mensen geboren enzovoorts.
Doet rechts immers nu ook met de Afrikaantjes. Blaming the victim.
Het blijven door produceren van kansarmen biedt geen gunstig klimaat.

Dan kan het niet anders door gericht en verplicht aan geboortebeperking te gaan doen in kansarme gebieden.
pi_174112673
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 13:21 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het blijven door produceren van kansarmen biedt geen gunstig klimaat.

Dan kan het niet anders door gericht en verplicht aan geboortebeperking te gaan doen in kansarme gebieden.
Ben je zelf al geknipt?
Conscience do cost.
pi_174112726
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 13:23 schreef ems. het volgende:

[..]

Ben je zelf al geknipt?
Nee, ik gun de wereld mijn kansrijke nageslacht.

Gods geschenk aan vrouwen laten knippen. De gedachte alleen al. :')
  zondag 1 oktober 2017 @ 13:26:16 #57
132458 noescom
Libertariër
pi_174112728
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 13:21 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het blijven door produceren van kansarmen biedt geen gunstig klimaat.

Dan kan het niet anders door gericht en verplicht aan geboortebeperking te gaan doen in kansarme gebieden.
Oorzaak en gevolg wordt hier omgedraaid. Dat kansarmen in arme landen veel kinderen produceren is een gevolg van de armoede. Er is geen sociaal vangnet, dus mensen zijn aangewezen op hun kinderen om op hun oude dag voor hen te zorgen. Aangezien er door ziekte nog weleens wat kinderen willen sneuvelen, moet men dus veel kinderen op de wereld zetten. Zodra de welvaart toeneemt zal het aantal kinderen afnemen.
pi_174112863
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 13:26 schreef noescom het volgende:

[..]

Oorzaak en gevolg wordt hier omgedraaid. Dat kansarmen in arme landen veel kinderen produceren is een gevolg van de armoede. Er is geen sociaal vangnet, dus mensen zijn aangewezen op hun kinderen om op hun oude dag voor hen te zorgen. Aangezien er door ziekte nog weleens wat kinderen willen sneuvelen, moet men dus veel kinderen op de wereld zetten. Zodra de welvaart toeneemt zal het aantal kinderen afnemen.
Dat zogenaamde vangnet blijkt vaak een misvatting. Méér armoede zorgt niet voor een fatsoenlijker vangnet.

Ontwikkelingshulp zou zoveel beter kunnen uitpakken bij één-kind gezinnen. Nu is het geven van ontwikkelingshulp als het geven van een druppel op een gloeiende plaat. De toenemende trek naar de rijkere landen bevestigd dit nogmaals.

Het systeem loopt daarmee vast en eigenlijk lopen we al veel te lang achter dezelfde problemen aan. Uiteindelijk zal geboortebeperking noodzakelijk zijn voor het overleven van de menselijke soort op deze planeet. Want van het alternatief wordt niemand vrolijk.
  zondag 1 oktober 2017 @ 13:39:19 #59
132458 noescom
Libertariër
pi_174113020
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 13:32 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat zogenaamde vangnet blijkt vaak een misvatting. Méér armoede zorgt niet voor een fatsoenlijker vangnet.
Meer welvaart zorgt voor een fatsoenlijker vangnet.

quote:
Ontwikkelingshulp zou zoveel beter kunnen uitpakken bij één-kind gezinnen. Nu is het geven van ontwikkelingshulp als het geven van een druppel op een gloeiende plaat. De toenemende trek naar de rijkere landen bevestigd dit nogmaals.
Ontwikkelingslanden zijn helemaal niet gebaat bij ontwikkelingshulp. Stel dat jij een kledingwinkel wil openen, maar iedere week komen er zakken vol gratis kleding uit het westen het land in gevlogen. Hoeveel kans denk je dat jouw kledingwinkeltje nog maakt? Ontwikkelingshulp frustreert de handel, en door de hoge handelsbarrières met betrekking tot de wereldhandel maakt men ook geen kans op de wereldmarkt. Stop dus met ontwikkelingshulp en gooi de handelsgrenzen open, maar dat doet men niet want ontwikkelingshulp is heel lucratief.
pi_174113208
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 13:39 schreef noescom het volgende:

[..]

Meer welvaart zorgt voor een fatsoenlijker vangnet.

[..]

Ontwikkelingslanden zijn helemaal niet gebaat bij ontwikkelingshulp. Stel dat jij een kledingwinkel wil openen, maar iedere week komen er zakken vol gratis kleding uit het westen het land in gevlogen. Hoeveel kans denk je dat jouw kledingwinkeltje nog maakt? Ontwikkelingshulp frustreert de handel, en door de hoge handelsbarrières met betrekking tot de wereldhandel maakt men ook geen kans op de wereldmarkt. Stop dus met ontwikkelingshulp en gooi de handelsgrenzen open, maar dat doet men niet want ontwikkelingshulp is heel lucratief.
Ik heb niets tegen het opengooien van bepaalde handelsgrenzen als daarmee meer welvaart wordt bereikt.

Maar dat neemt het probleem van de overbevolking niet weg. Want iedereen wil immers de laatste stuk van de taart. Goedschiks of kwaadschiks.
  zondag 1 oktober 2017 @ 13:47:27 #61
132458 noescom
Libertariër
pi_174113222
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 13:46 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik heb niets tegen het opengooien van bepaalde handelsgrenzen als daarmee meer welvaart wordt bereikt.

Maar dat neemt het probleem van de overbevolking niet weg. Want iedereen wil immers de laatste stuk van de taart. Goedschiks of kwaadschiks.
Er is geen overbevolkingsprobleem. Er is een welvaartsprobleem.
pi_174113256
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 13:47 schreef noescom het volgende:

[..]

Er is geen overbevolkingsprobleem. Er is een welvaartsprobleem.
Nee, het gaat wel terdege hand in hand.
  zondag 1 oktober 2017 @ 13:49:14 #63
132458 noescom
Libertariër
pi_174113270
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 13:48 schreef Elzies het volgende:

[..]

Nee, het gaat wel terdege hand in hand.
Het één is het gevolg van het ander.
  Moderator zondag 1 oktober 2017 @ 16:19:11 #64
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174116815
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 10:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Deze bagatellisering negeert maar mooi dat in andere landen het aantal gezonde levensjaren toe neemt terwijl het in Nederland stagneert. Ook staat Nederland aan de top vwb frisdrank, suiker en vetconsumptie. En ja, dat komt ook mede door de subsidies, controles en neoliberale politiek
Dus mijn "bagatellisering" is 100% accuraat. Dank je.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zondag 1 oktober 2017 @ 16:20:38 #65
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174116854
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 13:15 schreef noescom het volgende:

[..]

De gezondheidstekort heeft voortdurend een tekort. Daarom worden voortdurend de prijzen opgeschroefd. Aangezien je de gevangenis in gaat als je geen klant wordt van één van de vijf aangewezen zorgverzekeraars - ongeacht welke absurde prijzen ze vragen - zal je gewoon moeten betalen.
Er zijn geen aangewezen zorgverzekeraars, jij kan er morgen een beginnen en klanten werven. Doe eens niet zo idioot. En er worden geen absurde prijzen gevraagd.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 1 oktober 2017 @ 21:36:43 #66
132458 noescom
Libertariër
pi_174125209
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 16:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Er zijn geen aangewezen zorgverzekeraars, jij kan er morgen een beginnen en klanten werven. Doe eens niet zo idioot. En er worden geen absurde prijzen gevraagd.
In theorie misschien, maar in de praktijk is het door dichtgetimmerde regelgeving simpelweg onmogelijk. De laatste partij die het geprobeerd heeft is Anno12 en die faalde jammerlijk. Maar zelfs al zou het mogelijk zijn, dan heb je er niet veel aan aangezien verzekeraars totaal geen zeggenschap hebben over hun verzekeringspakketten. Die worden namelijk ingevuld door de staat.

Wat betreft die prijzen. We weten niet of de prijzen absurd zijn, want er is totaal geen prijstransparantie zoals je dat wel in de vrije markt hebt. Dat het waarschijnlijk veel te duur is is op twee vingers na te tellen: alles wat de overheid organiseert is te duur.
  Moderator zondag 1 oktober 2017 @ 21:39:07 #67
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174125295
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 21:36 schreef noescom het volgende:

[..]

In theorie misschien, maar in de praktijk is het door dichtgetimmerde regelgeving simpelweg onmogelijk. De laatste partij die het geprobeerd heeft is Anno12 en die faalde jammerlijk. Maar zelfs al zou het mogelijk zijn, dan heb je er niet veel aan aangezien verzekeraars totaal geen zeggenschap hebben over hun verzekeringspakketten. Die worden namelijk ingevuld door de staat.
Eh, er komt dit jaar een nieuwe partij op de markt. En het basis pakket zit de winst dan ook niet in maar die komt van de aanvullende verzekeringen maar dat wist je al.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 1 oktober 2017 @ 21:44:07 #68
132458 noescom
Libertariër
pi_174125409
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 21:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Eh, er komt dit jaar een nieuwe partij op de markt. En het basis pakket zit de winst dan ook niet in maar die komt van de aanvullende verzekeringen maar dat wist je al.
Ach ja, de winst. Wie heeft winst nodig als het grootste deel van de kosten door de belastingbetaler wordt betaald? Enfin. Alle verzekeraars bieden precies hetzelfde, want door de staat bepaalt. Oké, op de aanvullende verzekeringen na maar ook daar zie je weinig differentiatie. Prijzen zijn onbekend en kwaliteitscijfers op individueel niveau ook niet. Tot zover de "markt". Ik ben benieuwd wat IptiQ brengt.
pi_174162208
Vandaag wordt een minister incapabel verklaard en naar huis gestuurd. Zij beroept zich er nog op dat ze niet toerekeningsvatbaar was maar die vlieger gaat niet op. De over de jaren ontstane puinhopen op het ministerie zijn weliswaar ook haar voorgangers toe te rekenen maar ZIJ zwaaide er als laatste de scepter. Haar dieptepunten zijn o.a. de dood van een instructeur achter een wand van textiel -ipv een bullitproof wand- en de dood van 2 soldaten door gebruik van mortier granaten die NOOIT gebruikt had mogen worden. Uiteraard is ze ook mede verantwoordelijk voor het schrikbewind bij defensie. Zo'n minister is geen minister in de zin van de wet zoals burgers dat zien.
Het enkele bestaan van rechtszaak van de ouders tegen de defensie top wegens ZWARE plichts-verzaking laat zien hoe jammerlijk scheef het daar zit. Vandaag een feest voor de democratie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')