Even googelen, valt genoeg te vinden in NL.quote:Gegarandeerde vaste maandbedrag (incl. onderhoud, wegenbelasting, autoverzekering, onvoorziene reparaties
Geen dure investering
Geen aankoop risico
Elke drie jaar een nieuwe prive occasion
Geen aflever- of aankoopkosten
Geen bijtelling
Rij altijd in een nieuw model
Geen risico bij waarde vermindering
Geen hogere verzekering bij schade
Wat is het addertje bij dit soort dingen? Veel bijbetalen bij extra kilometers buiten het pakket?quote:Op vrijdag 29 september 2017 10:36 schreef Dven het volgende:
Ah, toch wel
[..]
Even googelen, valt genoeg te vinden in NL.
Dat. En dat je vaak niet zomaar van je contract afkan. Dus geen baan meer ofzo dan zal je die auto toch moeten blijven betalen (even verkopen gaat niet).quote:Op vrijdag 29 september 2017 10:53 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Wat is het addertje bij dit soort dingen? Veel bijbetalen bij extra kilometers buiten het pakket?
Je bent gewoon direct eigenaar van de auto. Wil je verkopen, dan verkoop je. Betalingsverplichtingen tegenover de maatschappij vervallen uiteraard niet.quote:Op vrijdag 29 september 2017 11:03 schreef Bond het volgende:
[..]
Dat. En dat je vaak niet zomaar van je contract afkan. Dus geen baan meer ofzo dan zal je die auto toch moeten blijven betalen (even verkopen gaat niet).
Tsja, dat is allemaal afhankelijk van hoe en waar. De ene maatschappij is de andere niet uiteraard.quote:Op vrijdag 29 september 2017 10:53 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Wat is het addertje bij dit soort dingen? Veel bijbetalen bij extra kilometers buiten het pakket?
Als je zelf eigenaar ben dan is het financial lease. Eigenlijk gewoon lenen voor de aankoop. Daach dat onderhoud etc er vaak allemaal niet in zit dan.quote:Op vrijdag 29 september 2017 11:13 schreef Dven het volgende:
[..]
Je bent gewoon direct eigenaar van de auto. Wil je verkopen, dan verkoop je. Betalingsverplichtingen tegenover de maatschappij vervallen uiteraard niet.
Ik kreeg pas alle papieren toen ik de lening (financial lease) helemaal had afbetaald.quote:Op vrijdag 29 september 2017 11:13 schreef Dven het volgende:
[..]
Je bent gewoon direct eigenaar van de auto. Wil je verkopen, dan verkoop je. Betalingsverplichtingen tegenover de maatschappij vervallen uiteraard niet.
Dat is toch 4800 euro over een leaseperiode van 4 jaar. Die steek ik graag in mijn zak.quote:Op vrijdag 29 september 2017 11:30 schreef nils7 het volgende:
Ik heb het ooit eens uitgerekend en mensen zeggen dat het veel duurder is maar velen vergeten afschrijving mee te rekenen. Het is duurder dat klopt maar het is echt tientjes tot max 100 euro per maand wat het duurder is maar geen zorgen qua onderhoud etc.
Ligt er aan waarmee je vergelijkt.quote:Op vrijdag 29 september 2017 11:30 schreef nils7 het volgende:
Wat is budget?
Ik heb het ooit eens uitgerekend en mensen zeggen dat het veel duurder is maar velen vergeten afschrijving mee te rekenen. Het is duurder dat klopt maar het is echt tientjes tot max 100 euro per maand wat het duurder is maar geen zorgen qua onderhoud etc.
[..]
Ik kreeg pas alle papieren toen ik de lening (financial lease) helemaal had afbetaald.
Dus ik weet niet of je de auto kan verkopen eigenlijk binnen de looptijd.
Met mijn financial lease auto ben ik na 2 jaar (en dus buiten garantie) al tegen 2x flinke kosten aangelopen, zo'n 1800 euro (exl. beurten) totaal. En nog binnen looptijd. Natuurlijk is dat niet bij elke auto zo maar als ik zie wat er al aan onderhoud heeft plaats gevonden (ook binnen garantie) en dan er buiten had het voor mij weinig uit gemaakt.quote:Op vrijdag 29 september 2017 13:05 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Ligt er aan waarmee je vergelijkt.
Vergelijk je het met dezelfde auto die je nieuw aanschaft, maakt het inderdaad allemaal weinig uit.
Koop je voor een paar duizend euro een goede 2e hands, dan kun je heel veel geld stuk slaan op onderhoud voordat je duurder uit bent dan met een nieuwe auto of private lease. Simpelweg omdat de afschrijving van een tweedehands auto heel laag is.
Met een oude auto die verder geen kuren vertoont is een keer een grondige onderhoudsbeurt van tussen de 1000 en 1200 euro niet erg, als voor dat geld allerlei slijtage-delen vervangen worden. Meeste mensen doen dat niet 'omdat de auto nog maar 1500 euro waard is'. Penny wise, pound foolish.
Voor 2 tientjes meer per maand heb ik een volledig aangeklede Karl Innovation gekochtquote:Op vrijdag 29 september 2017 16:31 schreef Mrmime het volgende:
Ik heb een Opel Karl voor 168 euro per maand, private lease, 48 maand en 12000 kilometer per jaar. Bevalt uitstekend!
Ik ben gaan private leasen toen mijn vorige eigen auto echt op was. Dan kom je op de keus, goede tweedehands (+-¤7500) of Private lease. Ik heb ervoor gekozen die ¤7500 in de zak te houden en vier jaar te gaan leasen. Man en ik beide wel al jaren vaste goede baan en niet voornemens om binnenkort tophypotheek af te sluiten.
Service is perfect, ik ben er dik tevreden over.
Haha ja klopt dat heb ik ook overwogen! Fijn autootje hoor.quote:Op vrijdag 29 september 2017 17:40 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Voor 2 tientjes meer per maand heb ik een volledig aangeklede Karl Innovation gekocht
Precies dit. Ik rijd 30 kilometer per dag en hoop geen schade te maken haha. Eigen risico is ¤150.quote:Op vrijdag 29 september 2017 19:34 schreef Fer het volgende:
De afschrijving van een kleine auto is laag, net als de rente. Dus in principe is het leasen ervan helemaal niet duur. Zolang je niet teveel kilometers maakt, vroegtijdig wil inleveren of schade rijdt. Kijk ook naar hoe ze omgaan met kleine schades bij inlevering.
Ja das geen volledig vergelijk natuurlijk met normale private leasequote:Op vrijdag 29 september 2017 23:01 schreef chesstiger het volgende:
https://privatelease.snappcar.nl
99 euro pm wel deelauto
Voor 14449 was ik niet klaar hoor. Dan heb je de instap variant. Easytronic, Plus pakketje, reservewiel en winterbandjes met velg zijn helaas niet gratis.quote:Op vrijdag 29 september 2017 22:36 schreef Mrmime het volgende:
Voor 2 tientjes meer per maand heb ik een volledig aangeklede Karl Innovation gekocht
Ben toch wel benieuwd naar je maandelijkse kosten inclusief belasting, verzekering, onderhoud en afschrijving .
De nieuwe innvation kost ¤14.449-, dus ben wel benieuwd hoe jij voor ¤20 euro per maand in vier jaar tijd (48 maand) goedkoper uit zou zijn dan private lease van ¤168 per maand inclusief alles (verzekering, onderhoud, belasting etc.)
Ik weet dat private lease altijd wat duurder zal zijn, je betaalt tenslotte voor gemak en comfort. Maar mijn inziens is het verschil minimaal en het gemak groot. Maar ben benieuwd naar andere inzichten
Op banden, remblokken en een accu na niets boeiends. Maar die kosten heb je ook met een auto van 5, 10 of 30 jaar oud. Dus die neem ik zelf niet mee in de vergelijking. Ik kijk zelf naar bijzondere kosten als distributieriemen, versnellingsbakken, sensoren die op zijn, egr klep, etc. En die heb je echt niet met 5 jaar en 10-15k kilometers per jaar.quote:Op zaterdag 30 september 2017 09:19 schreef The_Temp het volgende:
Ik snap nooit zo goed wat voor 'gezeik' dat dan is.. Hoeveel zorgen heb je nou tegenwoordig aan een auto van één of twee jaar oud?
Wat voor een zorgen en kosten heb je nou in de eerste 4 of 5 jaar? Als je netjes standaard onderhoudsbeurten doet en eventueel je garantie verlengd na 2 jaar?quote:Op vrijdag 29 september 2017 18:03 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Haha ja klopt dat heb ik ook overwogen! Fijn autootje hoor.
Maar ik wil echt compleet ontzorgd zijn, geen onderhoudskosten e.d. Eigenlijk wil ik gewoon geen eigen auto meer, met alles wat erbij komt kijken. En dan is dit ideaal voor mij. Plus dat ik niet aan mijn spaarrekening hoef te komen.
Ik zal onder aan de streep zeker niet goedkoper uit zijn, maar vind het wel relaxed zo
Vergeet niet dat de leasemaatschappij ook kortingen bedingt bij verkoop en onderhoud en de hele lage rente, daar pakken ze ook voor een groot deel hun winst. Maar eigenlijk is dezelfde auto nieuw kopen altijd wel iets goedkoper, je moet alleen wel 20k op de bank hebben.quote:Op zaterdag 30 september 2017 09:32 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Wat voor een zorgen en kosten heb je nou in de eerste 4 of 5 jaar? Als je netjes standaard onderhoudsbeurten doet en eventueel je garantie verlengd na 2 jaar?
Een extra risico wat je loopt is dat als je niet meer kan betalen ze de auto ophalen, maar je contract loopt wel door. Geen auto, wel kosten.
1 ding is zeker, de leasemaatschappij verdient geld aan die auto. Dus is het altijd duurder dan zelf doen. Zeker met 4 jaar en 40k kilometers in die tijd, de eerste 2 jaar hebben ze ook garantie en de kosten in volgende 2 jaar zullen laag zijn. 1 setje banden en een setje remblokken.
En na 4 jaar verkopen ze hem voor veel geld, want mooie leeftijd met erg lage kilometers. Erg gewild in de markt.
Als je het geld leent hoef je ook niet in te hakken op je spaarrekening. En je moet natuurlijk niet 100% lenen, altijd zorgen dat de waarde van de auto hoger is dan de lening. Bij verkoop ga je dan niks inleveren.
Ligt dus ook aan de aanbieder, de een registeerd het bij het BKR de andere niet.quote:Op zaterdag 30 september 2017 12:34 schreef MichaelScott het volgende:
Je wilt de komende jaren geen hypotheek aanvragen of een huidige hypotheek oversluiten?
Toch belangrijk om even naar te kijken voor hij een handtekening onder het contract zet. Beetje lullig als hij over een jaar zijn droomhuis niet kan kopen door een lease-auto.quote:Op zaterdag 30 september 2017 13:03 schreef DaRealDeal het volgende:
[..]
Ligt dus ook aan de aanbieder, de een registeerd het bij het BKR de andere niet.
En uiteraard ook aan zijn salaris wie weet kan die 3 ton lenen en heeft er maar 1,5 nodig 😉
Bij bmw is private lease gewoon een lening zonder rob, verzekering en mrbquote:Op vrijdag 29 september 2017 22:18 schreef khochner het volgende:
Voorbeeldje
BMW 1-Serie 116i-3deurs.
In de private lease 439¤ per maand voor 24 maanden
Totaal na looptijd betaald ¤10k
Stel je koopt hem is het 29K
Ze staan 2de hands voor 20k te koop met 20k kilometerstand uit 2015
Kortom je bent 1k/2k duurder uit door te leasen bij deze auto.
Met wel de voordelen van private lease.
Misschien sommige maar toch niet iedereen lijkt me.quote:Op zaterdag 30 september 2017 13:16 schreef spiritusbus het volgende:
Private lease is voor mensen die een nieuwe auto willen rijden, maar het niet kunnen betalen.
Vaak omdat het onzekerheid wegneemt en de autokosten makkelijk budgeteerbaar zijn.quote:Op zaterdag 30 september 2017 13:16 schreef spiritusbus het volgende:
Private lease is voor mensen die een nieuwe auto willen rijden, maar het niet kunnen betalen.
Als je zo strak moet budgetteren dat je onverwacht onderhoud niet kan opvangen, kun je een nieuwe auto eigenlijk niet betalen.quote:Op zaterdag 30 september 2017 17:10 schreef terrorsjaak het volgende:
[..]
Vaak omdat het onzekerheid wegneemt en de autokosten makkelijk budgeteerbaar zijn.
Met een nieuwe auto heb je over het algemeen veel minder onkosten dan met een oude auto dus die opmerking snap ik niet.quote:Op zaterdag 30 september 2017 19:07 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Als je zo strak moet budgetteren dat je onverwacht onderhoud niet kan opvangen, kun je een nieuwe auto eigenlijk niet betalen.
En wat als je gewoon geen onverwachte kosten wilt hebben, ongeacht of je ze kan betalen?quote:Op zaterdag 30 september 2017 19:07 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Als je zo strak moet budgetteren dat je onverwacht onderhoud niet kan opvangen, kun je een nieuwe auto eigenlijk niet betalen.
En LM heeft ook hoge kosten die die korting zo teniet doen. Zo kosten reparaties beduidend meer (eigen ervaring mee, banden zijn zo 1,5 keer duurder) en verzekeren ze zich vaak niet all risk. Ook lopen ze risico op betalingsproblemen of compleet afgeragde auto’s.quote:Op zaterdag 30 september 2017 11:02 schreef Fer het volgende:
[..]
Vergeet niet dat de leasemaatschappij ook kortingen bedingt bij verkoop en onderhoud en de hele lage rente, daar pakken ze ook voor een groot deel hun winst. Maar eigenlijk is dezelfde auto nieuw kopen altijd wel iets goedkoper, je moet alleen wel 20k op de bank hebben.
Vergelijken met een 6 jaar oude gebruikte is denk ik wel eerlijker en als je dan er geen verstand van hebt en je laat afzetten door de garage, dan snap ik dat wel dat mensen liever leasen, dan een oudje voor 10000 kopen.
Dan maak je (bijvoorbeeld) een bufferpotje voor jezelf aan en stort je daar maandelijks een vast bedrag in. Heb je het ook opgelost.quote:Op zaterdag 30 september 2017 21:19 schreef Coritchando het volgende:
[..]
En wat als je gewoon geen onverwachte kosten wilt hebben, ongeacht of je ze kan betalen?
Je kraamt nonsens uit. Niks mis met private lease, als je dit verstandig aanpakt.
Ik denk dat het voor een beetje autokenner/liefhebber niet zo interesant is. Maar als je nu goed verdient, maar nog niet perse flink gespaard hebt. Geen verstand van auto onderhoud hebt, maar wel behoefte aan een nieuwe zuinige auto. Dat leasen dan best interesant kant zijn. De financiele verplichting waar je je aan verbind moet je voor jezelf afwegen.quote:Op zaterdag 30 september 2017 21:24 schreef Coritchando het volgende:
[..]
En LM heeft ook hoge kosten die die korting zo teniet doen. Zo kosten reparaties beduidend meer (eigen ervaring mee, banden zijn zo 1,5 keer duurder) en verzekeren ze zich vaak niet all risk. Ook lopen ze risico op betalingsproblemen of compleet afgeragde auto’s.
Voor zelf kopen of private lease is beiden wat te zeggen. Je moet wel goed rekenen voor je iets kiest.
Klopt, zeker als je over 4 jaar kijkt ontloopt het mekaar weinig. Belangrijkste verschillen zijn het eigendom, wat te doen als je geld op is en wat je na 4 jaar doet.quote:Op zaterdag 30 september 2017 21:34 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor een beetje autokenner/liefhebber niet zo interesant is. Maar als je nu goed verdient, maar nog niet perse flink gespaard hebt. Geen verstand van auto onderhoud hebt, maar wel behoefte aan een nieuwe zuinige auto. Dat leasen dan best interesant kant zijn. De financiele verplichting waar je je aan verbind moet je voor jezelf afwegen.
De paar leasevoorstellen die ik ooit heb gezien, heb ik weleens doorgerekend en echt veel duurder is het niet.
Waarom lees je niet?quote:Op zaterdag 30 september 2017 21:33 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Dan maak je (bijvoorbeeld) een bufferpotje voor jezelf aan en stort je daar maandelijks een vast bedrag in. Heb je het ook opgelost.
Al snap ik sowieso niet wat het grote probleem is met onverwachte kosten, als je je financiën gewoon goed op orde hebt. Je hebt toch voortdurend mee en tegenvallers, waarom zou je daar voor je auto opeens aparte (en dure) constructies voor gaan bedenken?
Ik vermoed dan ook dat voor de meerderheid de aantrekkingskracht van financial lease neerkomt op het rijden van een auto boven je stand. Bijvoorbeeld je hebt een buffer van 20.000 euro, je zou het liefst een auto van 18.000 rijden maar vindt dit (terecht) een te grote aanslag op je financiën. Dus dan maar die auto van 18.000 leasen, ook al is dat financieel vaak net zomin handig.
Jij geeft aan dat het zo makkelijk is om een vast bedrag per maand uit te geven. Ik geef een makkelijk alternatief waarop je dat ook kan bereiken. Dus waarom dan toch financial lease? Omdat het niet om die voorspelbaarheid gaat maar om een auto boven je stand te kunnen rijden.quote:Op zaterdag 30 september 2017 21:42 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Waarom lees je niet?
We hebben het niet over wel of niet kunnen betalen, we of geen bufferpotjes en wel of niet om kunnen gaan met geld.
Private lease geeft je gemak en neem zorgen weg. Dat is het standpunt en alles wat jij aandraagt daartegen is niet relevant bij dat standpunt.
Omdat ik die maandlasten eenvoudig kan dragen en mijn geld liever in zaken stop die meer rendement opleveren. Die 3% rente bij Opel verdien ik dubbel en dwars terug via beleggingen en crowdfunding. Ik zou wel gek zijn om mijn geld in een auto te stoppen.quote:Op zaterdag 30 september 2017 21:46 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Jij geeft aan dat het zo makkelijk is om een vast bedrag per maand uit te geven. Ik geef een makkelijk alternatief waarop je dat ook kan bereiken. Dus waarom dan toch financial lease? Omdat het niet om die voorspelbaarheid gaat maar om een auto boven je stand te kunnen rijden.
Want wees eerlijk: waarom koop jij een auto die je in 60 termijnen afbetaalt? Omdat je het financieel allemaal zo makkelijk kan dragen?
Dat ontzorgen is voor mij ook echt een rede om te leasen. Ik heb tot nog toe alle auto's gekocht en vrijwel altijd viel de inruilprijs vies tegen.quote:Op zaterdag 30 september 2017 22:06 schreef Coritchando het volgende:
En al je alternatieven zijn prachtig. Maar zeggen niks over ontzorgen, en daar gaat het mensen soms om. Dat jij dat niet begrijpt is prima, ik begrijp dat ook niet (daarom lease ik ook niet) maar ik begrijp wel dat andere mensen dat prettig vinden.
En lease is niet duur, uitgaande van 4 jaar looptijd is het lood om oud ijzer financieel gezien.
Onzin, kan gewoon de auto kopen die ik lease. Maar vond het concept wel handig, zelf had ik een auto anders van 1/2 jaar oud gekocht omdat daar de kop vanaf is. Maar nieuw was geen probleem 😉quote:Op zaterdag 30 september 2017 13:16 schreef spiritusbus het volgende:
Private lease is voor mensen die een nieuwe auto willen rijden, maar het niet kunnen betalen.
Zeker wel handig 😉quote:Op zaterdag 30 september 2017 13:21 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Toch belangrijk om even naar te kijken voor hij een handtekening onder het contract zet. Beetje lullig als hij over een jaar zijn droomhuis niet kan kopen door een lease-auto.
Daar hebben wij zaterdag ook naar gekeken maar we denken er nog even over na. Prima auto en leuke actieprijsquote:Op maandag 16 oktober 2017 15:38 schreef Lonsje het volgende:
Beetje late reactie. Anyway ik heb zojuist een lease contract afgesloten voor een Skoda Citog voor 2 jaar, 15.000 km voor ¤ 162,- direct vervangend vervoer, 125¤ eigen risico !
hele basic auto, maar voor mij prima!
13 cent per kilometer, niet duur. Het enige irritante lijt me dat je continue moet nadenken over de maximaal aantal km's. Ook niet echt relaxt.quote:Op maandag 16 oktober 2017 15:38 schreef Lonsje het volgende:
Beetje late reactie. Anyway ik heb zojuist een lease contract afgesloten voor een Skoda Citog voor 2 jaar, 15.000 km voor ¤ 162,- direct vervangend vervoer, 125¤ eigen risico !
hele basic auto, maar voor mij prima!
In de OP had TS het over 10.000km. Nu een contract van 15.000 per jaar.quote:Op maandag 16 oktober 2017 16:20 schreef RamboDirk het volgende:
13 cent per kilometer, niet duur. Het enige irritante lijt me dat je continue moet nadenken over de maximaal aantal km's. Ook niet echt relaxt.
Ik heb zelf een private lease met 30k km op jaarbasis voor 3 jaar. Zit nu naar 1 jaar en 9 maanden op 60k. Dus ga er sowieso overheen. Betaal per extra km 0.024 cent zo uit mijn hoofd. Meeste contracten zijn idd wat duurder dan dat tbh.quote:Op maandag 16 oktober 2017 16:20 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
13 cent per kilometer, niet duur. Het enige irritante lijt me dat je continue moet nadenken over de maximaal aantal km's. Ook niet echt relaxt.
Precies! koste echt maar een paar euro meer per maand, en dan niet hoeven nadenken over de KM's past prima binnen het plaatje zorgeloos rijden waar ik op uit wasquote:Op maandag 16 oktober 2017 16:30 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
In de OP had TS het over 10.000km. Nu een contract van 15.000 per jaar.
(60.000 in vier jaar.) Hij mag dus in 4 jaar 50% meer rijden dan verwacht. TS hoeft dus echt niet steeds na te denken.
Je krijgt de teveel betaalde km terug betaald als je na 1 jaar minder hebt gereden. Is echt een prima deal hoor.quote:Op maandag 16 oktober 2017 16:30 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
In de OP had TS het over 10.000km. Nu een contract van 15.000 per jaar.
(60.000 in vier jaar.) Hij mag dus in 4 jaar 50% meer rijden dan verwacht. TS hoeft dus echt niet steeds na te denken.
Natuurlijk wille ze die auto’s dan terug, zit een dikke winst in. 2 jaar oud, kop eraf, goed onderhouden. Prima voor de verkoop als occasion.quote:Op maandag 16 oktober 2017 17:37 schreef Speekselklier het volgende:
Ik snap trouwens niks van die deal van skoda.
Als ik de auto langer dan 24 maanden neem dan wordt hij per maand duurder.
Bij eigenlijk alle andere is een langer looptijd een lagere prijs per maand.
Willen ze die gele gebakjes graag na 2 jaar weer snel terug.
meerprijs 2,6ct per kilometer is wel heel laag. Wat is de adder?
Bedankt voor de tip, heb mij gelijk ingeschreven bij Snappcar. Gebruik het al regelmatig om een auto te huren maar dit is een leukere optie.quote:Op vrijdag 29 september 2017 23:01 schreef chesstiger het volgende:
https://privatelease.snappcar.nl
99 euro pm wel deelauto
ja, maar meestal is 3 of 4 jaar goedkoper (per maand) dan 2 jaar.quote:Op maandag 16 oktober 2017 17:56 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Natuurlijk wille ze die auto’s dan terug, zit een dikke winst in. 2 jaar oud, kop eraf, goed onderhouden. Prima voor de verkoop als occasion.
klopt heb ik ook even nagevragd bij hun.quote:Op maandag 16 oktober 2017 17:37 schreef Speekselklier het volgende:
Ik snap trouwens niks van die deal van skoda.
Als ik de auto langer dan 24 maanden neem dan wordt hij per maand duurder.
Bij eigenlijk alle andere is een langer looptijd een lagere prijs per maand.
Willen ze die gele gebakjes graag na 2 jaar weer snel terug.
meerprijs 2,6ct per kilometer is wel heel laag. Wat is de adder?
Dat kan door de metallic lak komen toch ? Die is duurder maar beter kras bestendig.quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 10:14 schreef Speekselklier het volgende:
Dat is inderdaad de enig logische verklaring.
Het 3e en 4e jaar heb je dus eigenlijk geen subsidie van skoda.
En blijkbaar is de subsidie alleen voor gele autotjes, want de andere kleuren zijn ook duurder.
Groen was ook een standaard kleur, geen metalic.quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 10:19 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat kan door de metallic lak komen toch ? Die is duurder maar beter kras bestendig.
Ik vond geel ook leuk maar mijn man doet moeilijk omdat metallic dus beter kras bestendig is en vrouwen met hun lange nagels zegt hij.... Maar er kan dan wel een coating overheen en dan ben je dus weer duurder uit.quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 10:23 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Groen was ook een standaard kleur, geen metalic.
Ik zit er aan te denken om ook zo'n kuiken te leasen voor een paar jaar (in afwachting van elektrisch rijden).
Tegenwoordig al lang niet meer zo.quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 10:25 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik vond geel ook leuk maar mijn man doet moeilijk omdat metallic dus beter kras bestendig is en vrouwen met hun lange nagels zegt hij.... Maar er kan dan wel een coating overheen en dan ben je dus weer duurder uit.
geel is gewoon de standaard kleur, rood wit en groen zijn 1,88¤ duurder, en de blauwe zwarte en zilver is ¤ 6,- volgens mijquote:Op dinsdag 17 oktober 2017 10:14 schreef Speekselklier het volgende:
Dat is inderdaad de enig logische verklaring.
Het 3e en 4e jaar heb je dus eigenlijk geen subsidie van skoda.
En blijkbaar is de subsidie alleen voor gele autotjes, want de andere kleuren zijn ook duurder.
Na 4 jaar aflossen kom ik echt op een ander bedrag uitquote:Op vrijdag 29 september 2017 12:05 schreef von_manstein het volgende:
Private lease wordt al lening gezien. Dit kan in je nadeel werken als je een maximale hypotheek wil afsluiten.
En je zit er een X aantal jaar aan vast. Wat nadelig is als je zonder werk komt te zitten.
Stel je koopt een nieuwe auto (Twingo) van 15000 euro met behulp van een lening van de bank.
15000 tegen 4.5 %rente in 10 jaar waarbij versneld aflossen mogelijk is. Dit kost 21.750 euro totaal (Puur rente en aflossing):
21750 / 10 / 12 = 181,25 per maand aan aflossing
Allrisk verzekering Twingo (5 schadevrije jaren) 50 euro per maand
Wegenbelasting 851-950kg 25 per maand
Meeste auto's hebben 2 jaar garantie, je kan er voor kiezen on dit te verlengen naar b.v. 4 jaar.
Als ik kijk bij b.v. een Renault Twingo, kostje dan eenmalig 329 euro extra: 329 / 48 = 6,85 per maand extra zolang de garantie periode loopt.
Dus voor 263,10 euro per maand Excl brandstof kan je 4 jaar zorgeloos rond rijden.
Na vier jaar verkoop je je auto en met de rest waarde los je je schuld af.
Twingo's uit 2013 met 40-50K op de teller gaan momenteel weg voor ca 6500 - 7000 euro.
Dus na 4 jaar rijden en aflossen: 181,25 x 12 x 4 heb je 8700 euro aan aflossing betaald
Met de restwaarde van 6500 los je de resterende lening met af.
En dan hou je 200 euro over.
Bij een private lease betaal je ongeveer het zelfde bedrag per maand maar dan steekt de lease maatschappij de rest waarde in zijn zak. Met een persoonlijke lening ben je wat flexibeler.
Mijne is verlaagd voor de 14% bijtelling, terwijl een Seat vaak van zichzelf al vrij laag is. Dagelijks schrapt mijn onderlip over bijna iedere drempel, stoeprand enz heen, verbaas me dst dat ding er nog onder hangt na 106000km.quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 19:32 schreef deedeetee het volgende:
Hij lijkt wel laag aan de grond te liggen, dat kan lastig zijn met de vele verkeersdrempels ? Een stadsauto die verlaagd is. Ik snap de logica daarvan niet.....
Lijkt me niet zo best met een lease auto.quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 20:59 schreef Fer het volgende:
[..]
Mijne is verlaagd voor de 14% bijtelling, terwijl een Seat vaak van zichzelf al vrij laag is. Dagelijks schrapt mijn onderlip over bijna iedere drempel, stoeprand enz heen, verbaas me dst dat ding er nog onder hangt na 106000km.
Want? hoe lager de auto, hoe minder bijtelling of zo?quote:
Lagere CO2 uitstoot door lagere luchtweerstand. Vaak zie je ook een dichte grille bij soort autootjes.quote:Op woensdag 18 oktober 2017 10:48 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Want? hoe lager de auto, hoe minder bijtelling of zo?
Ik wist wel dat een SUV duur is met de bijteling, maar nooit beseft dat het met de hoogte te maken heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |