abonnement Unibet Coolblue
pi_174068809
Hoi,

ik zit te twijfelen om een auto te gaan leasen.
ik ben eerlijk gezegd klaar met het lopen van het risico op een kapotte auto met de stress dat ik weer een garage moet zoeken etc.

ik rijd weinig, 10.000 km per jaar ofzo naar het werk
de afstand is te groot om te fietsen

heeft iemand tips? het gaat me om dat ik een zo goedkoop mogelijke auto rijdt.
Of bestaat iets als een tweedehands auto leasen (waarbij ook onderhoud in zit?)

ik hoor graag van jullie :)

Groeten
  vrijdag 29 september 2017 @ 10:35:19 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_174068859
Occasion lease is wel mogelijk. Denk alleen niet dat onderhoud en dergelijke daarbij inbegrepen zijn.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 29 september 2017 @ 10:36:13 #3
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_174068878
Ah, toch wel

quote:
Gegarandeerde vaste maandbedrag (incl. onderhoud, wegenbelasting, autoverzekering, onvoorziene reparaties
Geen dure investering
Geen aankoop risico
Elke drie jaar een nieuwe prive occasion
Geen aflever- of aankoopkosten
Geen bijtelling
Rij altijd in een nieuw model
Geen risico bij waarde vermindering
Geen hogere verzekering bij schade
Even googelen, valt genoeg te vinden in NL.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_174069018
aha! occasion lease heet dat. ik ga dat eens nalezen
pi_174069108
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 10:36 schreef Dven het volgende:
Ah, toch wel

[..]

Even googelen, valt genoeg te vinden in NL.
Wat is het addertje bij dit soort dingen? Veel bijbetalen bij extra kilometers buiten het pakket?
  vrijdag 29 september 2017 @ 11:03:43 #6
81996 Bond
License to kill
pi_174069258
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 10:53 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Wat is het addertje bij dit soort dingen? Veel bijbetalen bij extra kilometers buiten het pakket?
Dat. En dat je vaak niet zomaar van je contract afkan. Dus geen baan meer ofzo dan zal je die auto toch moeten blijven betalen (even verkopen gaat niet).
Geen commentaar
  vrijdag 29 september 2017 @ 11:13:23 #7
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_174069376
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 11:03 schreef Bond het volgende:

[..]

Dat. En dat je vaak niet zomaar van je contract afkan. Dus geen baan meer ofzo dan zal je die auto toch moeten blijven betalen (even verkopen gaat niet).
Je bent gewoon direct eigenaar van de auto. Wil je verkopen, dan verkoop je. Betalingsverplichtingen tegenover de maatschappij vervallen uiteraard niet.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 29 september 2017 @ 11:14:04 #8
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_174069390
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 10:53 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Wat is het addertje bij dit soort dingen? Veel bijbetalen bij extra kilometers buiten het pakket?
Tsja, dat is allemaal afhankelijk van hoe en waar. De ene maatschappij is de andere niet uiteraard.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 29 september 2017 @ 11:26:10 #9
81996 Bond
License to kill
pi_174069590
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 11:13 schreef Dven het volgende:

[..]

Je bent gewoon direct eigenaar van de auto. Wil je verkopen, dan verkoop je. Betalingsverplichtingen tegenover de maatschappij vervallen uiteraard niet.
Als je zelf eigenaar ben dan is het financial lease. Eigenlijk gewoon lenen voor de aankoop. Daach dat onderhoud etc er vaak allemaal niet in zit dan.
Ik ging er van uit dat het hier over operational lease ging, dat de auto dus niet van jou is.
Geen commentaar
  vrijdag 29 september 2017 @ 11:30:00 #10
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_174069669
Wat is budget?
Ik heb het ooit eens uitgerekend en mensen zeggen dat het veel duurder is maar velen vergeten afschrijving mee te rekenen. Het is duurder dat klopt maar het is echt tientjes tot max 100 euro per maand wat het duurder is maar geen zorgen qua onderhoud etc.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 11:13 schreef Dven het volgende:

[..]

Je bent gewoon direct eigenaar van de auto. Wil je verkopen, dan verkoop je. Betalingsverplichtingen tegenover de maatschappij vervallen uiteraard niet.
Ik kreeg pas alle papieren toen ik de lening (financial lease) helemaal had afbetaald.
Dus ik weet niet of je de auto kan verkopen eigenlijk binnen de looptijd.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_174070050
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 11:30 schreef nils7 het volgende:

Ik heb het ooit eens uitgerekend en mensen zeggen dat het veel duurder is maar velen vergeten afschrijving mee te rekenen. Het is duurder dat klopt maar het is echt tientjes tot max 100 euro per maand wat het duurder is maar geen zorgen qua onderhoud etc.

Dat is toch 4800 euro over een leaseperiode van 4 jaar. Die steek ik graag in mijn zak.
pi_174070270
Denk dat je meer risico loopt bij het afsluiten van zo'n contract dan wanneer je een occasion koopt
pi_174070485
Private lease wordt al lening gezien. Dit kan in je nadeel werken als je een maximale hypotheek wil afsluiten.
En je zit er een X aantal jaar aan vast. Wat nadelig is als je zonder werk komt te zitten.

Stel je koopt een nieuwe auto (Twingo) van 15000 euro met behulp van een lening van de bank.
15000 tegen 4.5 %rente in 10 jaar waarbij versneld aflossen mogelijk is. Dit kost 21.750 euro totaal (Puur rente en aflossing):
21750 / 10 / 12 = 181,25 per maand aan aflossing
Allrisk verzekering Twingo (5 schadevrije jaren) 50 euro per maand
Wegenbelasting 851-950kg 25 per maand

Meeste auto's hebben 2 jaar garantie, je kan er voor kiezen on dit te verlengen naar b.v. 4 jaar.
Als ik kijk bij b.v. een Renault Twingo, kostje dan eenmalig 329 euro extra: 329 / 48 = 6,85 per maand extra zolang de garantie periode loopt.

Dus voor 263,10 euro per maand Excl brandstof kan je 4 jaar zorgeloos rond rijden.

Na vier jaar verkoop je je auto en met de rest waarde los je je schuld af.
Twingo's uit 2013 met 40-50K op de teller gaan momenteel weg voor ca 6500 - 7000 euro.

Dus na 4 jaar rijden en aflossen: 181,25 x 12 x 4 heb je 8700 euro aan aflossing betaald
Met de restwaarde van 6500 los je de resterende lening met af.
En dan hou je 200 euro over.

Bij een private lease betaal je ongeveer het zelfde bedrag per maand maar dan steekt de lease maatschappij de rest waarde in zijn zak. Met een persoonlijke lening ben je wat flexibeler.
pi_174071621
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 11:30 schreef nils7 het volgende:
Wat is budget?
Ik heb het ooit eens uitgerekend en mensen zeggen dat het veel duurder is maar velen vergeten afschrijving mee te rekenen. Het is duurder dat klopt maar het is echt tientjes tot max 100 euro per maand wat het duurder is maar geen zorgen qua onderhoud etc.

[..]

Ik kreeg pas alle papieren toen ik de lening (financial lease) helemaal had afbetaald.
Dus ik weet niet of je de auto kan verkopen eigenlijk binnen de looptijd.
Ligt er aan waarmee je vergelijkt.

Vergelijk je het met dezelfde auto die je nieuw aanschaft, maakt het inderdaad allemaal weinig uit.

Koop je voor een paar duizend euro een goede 2e hands, dan kun je heel veel geld stuk slaan op onderhoud voordat je duurder uit bent dan met een nieuwe auto of private lease. Simpelweg omdat de afschrijving van een tweedehands auto heel laag is.

Met een oude auto die verder geen kuren vertoont is een keer een grondige onderhoudsbeurt van tussen de 1000 en 1200 euro niet erg, als voor dat geld allerlei slijtage-delen vervangen worden. Meeste mensen doen dat niet 'omdat de auto nog maar 1500 euro waard is'. Penny wise, pound foolish.
  vrijdag 29 september 2017 @ 13:17:10 #15
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_174071796
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 13:05 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Ligt er aan waarmee je vergelijkt.

Vergelijk je het met dezelfde auto die je nieuw aanschaft, maakt het inderdaad allemaal weinig uit.

Koop je voor een paar duizend euro een goede 2e hands, dan kun je heel veel geld stuk slaan op onderhoud voordat je duurder uit bent dan met een nieuwe auto of private lease. Simpelweg omdat de afschrijving van een tweedehands auto heel laag is.

Met een oude auto die verder geen kuren vertoont is een keer een grondige onderhoudsbeurt van tussen de 1000 en 1200 euro niet erg, als voor dat geld allerlei slijtage-delen vervangen worden. Meeste mensen doen dat niet 'omdat de auto nog maar 1500 euro waard is'. Penny wise, pound foolish.
Met mijn financial lease auto ben ik na 2 jaar (en dus buiten garantie) al tegen 2x flinke kosten aangelopen, zo'n 1800 euro (exl. beurten) totaal. En nog binnen looptijd. Natuurlijk is dat niet bij elke auto zo maar als ik zie wat er al aan onderhoud heeft plaats gevonden (ook binnen garantie) en dan er buiten had het voor mij weinig uit gemaakt.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_174073932
Bij snappcar kan je een auto leasen op voorwaarde dat je hem ook gaat verhuren.

Maar zoals alles bij snappcar lijkt het mooi tot het een keer misgaat. Dan ben je wel verantwoordelijk voor die auto.

Oftewel ieder pitje wat jij over het hoofd ziet bij het inleveren mag je later voor betalen
pi_174074127
Ik zou het niet doen. Als je het geld niet hebt kan je beter via een partij geld lenen en een nieuwe bak kopen. Bijvoorbeeld een Kia Picanto met 7 jaar garantie.

Voordeel is dat de auto van jouw is en blijft. Qua kosten zal het weinig uitmaken. Nog een voordeel is dat een persoonlijke lening in principe tussentijds afgelost kan worden, een lease contract moet je uitzingen.

Dus stel dat je na 2 jaar werkeloos raakt dan kan je de auto verkopen en van dat geld de lening (voor een groot deel) aflossen. Ben je er in 1 klap vanaf.
pi_174075167
Ik heb een Opel Karl voor 168 euro per maand, private lease, 48 maand en 12000 kilometer per jaar. Bevalt uitstekend!

Ik ben gaan private leasen toen mijn vorige eigen auto echt op was. Dan kom je op de keus, goede tweedehands (+-¤7500) of Private lease. Ik heb ervoor gekozen die ¤7500 in de zak te houden en vier jaar te gaan leasen. Man en ik beide wel al jaren vaste goede baan en niet voornemens om binnenkort tophypotheek af te sluiten.

Service is perfect, ik ben er dik tevreden over.
Alius aliud dicit
pi_174075461
Private lease werkt goed maar je moet je wel heel goed bewust zijn van de risico's. En dan heb ik het vooral over het eigen risico bij schade. Zo hebben wij ook private lease en geldt er voor schade(iemand die schade toebrengt aan je lease-auto) een eigen risico van 450e per schadegeval.

De leasemaatschappij eist van veel schade dat je deze meldt en laat repareren. Dat kan flink in de papieren lopen. Een flinke kras bij je eigen auto zorgt ook voor waardevermindering maar zeker niet zoveel als de reparatieprijs. Voor de leasemaatschappij zal dat een zorg wezen. Repareren zal je.
pi_174076256
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 16:31 schreef Mrmime het volgende:
Ik heb een Opel Karl voor 168 euro per maand, private lease, 48 maand en 12000 kilometer per jaar. Bevalt uitstekend!

Ik ben gaan private leasen toen mijn vorige eigen auto echt op was. Dan kom je op de keus, goede tweedehands (+-¤7500) of Private lease. Ik heb ervoor gekozen die ¤7500 in de zak te houden en vier jaar te gaan leasen. Man en ik beide wel al jaren vaste goede baan en niet voornemens om binnenkort tophypotheek af te sluiten.

Service is perfect, ik ben er dik tevreden over.
Voor 2 tientjes meer per maand heb ik een volledig aangeklede Karl Innovation gekocht :D
pi_174076625
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 17:40 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Voor 2 tientjes meer per maand heb ik een volledig aangeklede Karl Innovation gekocht :D
Haha ja klopt dat heb ik ook overwogen! Fijn autootje hoor.
Maar ik wil echt compleet ontzorgd zijn, geen onderhoudskosten e.d. Eigenlijk wil ik gewoon geen eigen auto meer, met alles wat erbij komt kijken. En dan is dit ideaal voor mij. Plus dat ik niet aan mijn spaarrekening hoef te komen.
Ik zal onder aan de streep zeker niet goedkoper uit zijn, maar vind het wel relaxed zo ;)
Alius aliud dicit
pi_174078017
De afschrijving van een kleine auto is laag, net als de rente. Dus in principe is het leasen ervan helemaal niet duur. Zolang je niet teveel kilometers maakt, vroegtijdig wil inleveren of schade rijdt. Kijk ook naar hoe ze omgaan met kleine schades bij inlevering.
.
pi_174078594
Even voor de duidelijkheid, ik heb het geld wel hoor. Maar gewoon geen zin om atm veel in een auto te drukken. Maar zeer interessante berichten van velen!
pi_174081388
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 19:34 schreef Fer het volgende:
De afschrijving van een kleine auto is laag, net als de rente. Dus in principe is het leasen ervan helemaal niet duur. Zolang je niet teveel kilometers maakt, vroegtijdig wil inleveren of schade rijdt. Kijk ook naar hoe ze omgaan met kleine schades bij inlevering.
Precies dit. Ik rijd 30 kilometer per dag en hoop geen schade te maken haha. Eigen risico is ¤150.

Ik heb het uitgebreid berekend, een tweedehands Ford Ka uit 2013 (die ik wilde kopen) en private lease Opel Karl. Na alle af en bijschrijvingen ben ik nu per maand ongeveer ¤20 duurder uit. Maar ik rij nu gloednieuw en loop niet het risico van een klote tweedehands auto kopen, ik rijd nieuw. Ik rijd zorgeloos en dat vind ik heerlijk. Auto moest voor beurtje, wordt opgehaald bij huis, leenautootje voor terug, lekker hoor :)
Alius aliud dicit
pi_174081812
Voorbeeldje
BMW 1-Serie 116i-3deurs.

In de private lease 439¤ per maand voor 24 maanden
Totaal na looptijd betaald ¤10k

Stel je koopt hem is het 29K
Ze staan 2de hands voor 20k te koop met 20k kilometerstand uit 2015

Kortom je bent 1k/2k duurder uit door te leasen bij deze auto.
Met wel de voordelen van private lease.
pi_174082119
Voor 2 tientjes meer per maand heb ik een volledig aangeklede Karl Innovation gekocht :D
[/quote]

Ben toch wel benieuwd naar je maandelijkse kosten inclusief belasting, verzekering, onderhoud en afschrijving :) .

De nieuwe innvation kost ¤14.449-, dus ben wel benieuwd hoe jij voor ¤20 euro per maand in vier jaar tijd (48 maand) goedkoper uit zou zijn dan private lease van ¤168 per maand inclusief alles (verzekering, onderhoud, belasting etc.)

Ik weet dat private lease altijd wat duurder zal zijn, je betaalt tenslotte voor gemak en comfort. Maar mijn inziens is het verschil minimaal en het gemak groot. Maar ben benieuwd naar andere inzichten ;)
Alius aliud dicit
pi_174082569
https://privatelease.snappcar.nl

99 euro pm wel deelauto
pi_174082672
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 23:01 schreef chesstiger het volgende:
https://privatelease.snappcar.nl

99 euro pm wel deelauto
Ja das geen volledig vergelijk natuurlijk met normale private lease :{
Alius aliud dicit
pi_174084527
Hier een Opel Corsa 1.0 turbo edition in de private lease.

36 maanden, 130 euro eigen risico, 30.000km per jaar, vervangend vervoer.

352 euro per maand.

Wil hem mogelijk overnemen over 1,5 jaar als het contract afloopt. Ligt een beetje aan de prijs. Maar bevalt mij prima.

All-risk zou ik 60 euro in de maand kwijt zijn en wegenbelasting zo’n 40.

Dus voor afschrijving, onderhoud betaal ik 250 euro per maand en geen gezeik verder. (Is mij veel waard).

Extra kilometers boven de 30k kost mij 2,8 cent per km extra.

En ook geen BKR registratie bij deze aanbieder... maar moet zeggen dat ik wel een mooie aanbieding had, wilde contract verlengen maar dan zou de maandprijs stijgen 🤣 dus maar niet gedaan.
pi_174086457
Ik snap nooit zo goed wat voor 'gezeik' dat dan is.. Hoeveel zorgen heb je nou tegenwoordig aan een auto van één of twee jaar oud?
pi_174086473
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 22:36 schreef Mrmime het volgende:
Voor 2 tientjes meer per maand heb ik een volledig aangeklede Karl Innovation gekocht :D

Ben toch wel benieuwd naar je maandelijkse kosten inclusief belasting, verzekering, onderhoud en afschrijving :) .

De nieuwe innvation kost ¤14.449-, dus ben wel benieuwd hoe jij voor ¤20 euro per maand in vier jaar tijd (48 maand) goedkoper uit zou zijn dan private lease van ¤168 per maand inclusief alles (verzekering, onderhoud, belasting etc.)

Ik weet dat private lease altijd wat duurder zal zijn, je betaalt tenslotte voor gemak en comfort. Maar mijn inziens is het verschil minimaal en het gemak groot. Maar ben benieuwd naar andere inzichten ;)
Voor 14449 was ik niet klaar hoor. Dan heb je de instap variant. Easytronic, Plus pakketje, reservewiel en winterbandjes met velg zijn helaas niet gratis.

Sowieso heb ik 60 termijnen genomen, maar los af in minder omdat ik extra inleg. Onderhoud is de eerste 5 jaar niet noemenswaardig, paar bandjes en wat olie. Belasting is iets van 16 per maand en verzekering 35 all risk.
Maar het belangrijkste is, na 48 (of 60, wat je wil) heb ik nog een auto met een waarde.

Maar als wil vergelijken is dat prima, maar dan moeten we eerst het exacte model en waarde van de lease variant vaststellen. Dan kunnen we echt vergelijken.
pi_174086522
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2017 09:19 schreef The_Temp het volgende:
Ik snap nooit zo goed wat voor 'gezeik' dat dan is.. Hoeveel zorgen heb je nou tegenwoordig aan een auto van één of twee jaar oud?
Op banden, remblokken en een accu na niets boeiends. Maar die kosten heb je ook met een auto van 5, 10 of 30 jaar oud. Dus die neem ik zelf niet mee in de vergelijking. Ik kijk zelf naar bijzondere kosten als distributieriemen, versnellingsbakken, sensoren die op zijn, egr klep, etc. En die heb je echt niet met 5 jaar en 10-15k kilometers per jaar.
Hooguit een vaste onderhoudsbeurt per jaar. Maar ook die is amper noemenswaardig, neem bv bij Opel. Voor 250 een beurt, maar wel gratis EU mobiliteitsgarantie erbij die je dus niet bij de ANWB voor 100 euro hoeft te nemen.
pi_174086558
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 18:03 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Haha ja klopt dat heb ik ook overwogen! Fijn autootje hoor.
Maar ik wil echt compleet ontzorgd zijn, geen onderhoudskosten e.d. Eigenlijk wil ik gewoon geen eigen auto meer, met alles wat erbij komt kijken. En dan is dit ideaal voor mij. Plus dat ik niet aan mijn spaarrekening hoef te komen.
Ik zal onder aan de streep zeker niet goedkoper uit zijn, maar vind het wel relaxed zo ;)
Wat voor een zorgen en kosten heb je nou in de eerste 4 of 5 jaar? Als je netjes standaard onderhoudsbeurten doet en eventueel je garantie verlengd na 2 jaar?

Een extra risico wat je loopt is dat als je niet meer kan betalen ze de auto ophalen, maar je contract loopt wel door. Geen auto, wel kosten.

1 ding is zeker, de leasemaatschappij verdient geld aan die auto. Dus is het altijd duurder dan zelf doen. Zeker met 4 jaar en 40k kilometers in die tijd, de eerste 2 jaar hebben ze ook garantie en de kosten in volgende 2 jaar zullen laag zijn. 1 setje banden en een setje remblokken.
En na 4 jaar verkopen ze hem voor veel geld, want mooie leeftijd met erg lage kilometers. Erg gewild in de markt.

Als je het geld leent hoef je ook niet in te hakken op je spaarrekening. En je moet natuurlijk niet 100% lenen, altijd zorgen dat de waarde van de auto hoger is dan de lening. Bij verkoop ga je dan niks inleveren.
pi_174087839
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 09:32 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Wat voor een zorgen en kosten heb je nou in de eerste 4 of 5 jaar? Als je netjes standaard onderhoudsbeurten doet en eventueel je garantie verlengd na 2 jaar?

Een extra risico wat je loopt is dat als je niet meer kan betalen ze de auto ophalen, maar je contract loopt wel door. Geen auto, wel kosten.

1 ding is zeker, de leasemaatschappij verdient geld aan die auto. Dus is het altijd duurder dan zelf doen. Zeker met 4 jaar en 40k kilometers in die tijd, de eerste 2 jaar hebben ze ook garantie en de kosten in volgende 2 jaar zullen laag zijn. 1 setje banden en een setje remblokken.
En na 4 jaar verkopen ze hem voor veel geld, want mooie leeftijd met erg lage kilometers. Erg gewild in de markt.

Als je het geld leent hoef je ook niet in te hakken op je spaarrekening. En je moet natuurlijk niet 100% lenen, altijd zorgen dat de waarde van de auto hoger is dan de lening. Bij verkoop ga je dan niks inleveren.
Vergeet niet dat de leasemaatschappij ook kortingen bedingt bij verkoop en onderhoud en de hele lage rente, daar pakken ze ook voor een groot deel hun winst. Maar eigenlijk is dezelfde auto nieuw kopen altijd wel iets goedkoper, je moet alleen wel 20k op de bank hebben.

Vergelijken met een 6 jaar oude gebruikte is denk ik wel eerlijker en als je dan er geen verstand van hebt en je laat afzetten door de garage, dan snap ik dat wel dat mensen liever leasen, dan een oudje voor 10000 kopen.
.
  zaterdag 30 september 2017 @ 12:34:54 #35
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_174089865
Je wilt de komende jaren geen hypotheek aanvragen of een huidige hypotheek oversluiten?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_174090475
quote:
4s.gif Op zaterdag 30 september 2017 12:34 schreef MichaelScott het volgende:
Je wilt de komende jaren geen hypotheek aanvragen of een huidige hypotheek oversluiten?
Ligt dus ook aan de aanbieder, de een registeerd het bij het BKR de andere niet.

En uiteraard ook aan zijn salaris wie weet kan die 3 ton lenen en heeft er maar 1,5 nodig 😉
  zaterdag 30 september 2017 @ 13:12:07 #37
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_174090607
Je kunt ook leasen met korte opzegtermijn. 1 ste schade kost niks 2e schade kost 200 euro pas bij de 3 e schade ga je 400 Euro betalen. Wel geen goedkope lease maatschappij. Geen gevolgen als je een hypotheek nodig hebt is trouwens ook een voordeel.
https://helder.nl
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_174090678
Private lease is voor mensen die een nieuwe auto willen rijden, maar het niet kunnen betalen.
  zaterdag 30 september 2017 @ 13:21:43 #39
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_174090772
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2017 13:03 schreef DaRealDeal het volgende:

[..]

Ligt dus ook aan de aanbieder, de een registeerd het bij het BKR de andere niet.

En uiteraard ook aan zijn salaris wie weet kan die 3 ton lenen en heeft er maar 1,5 nodig 😉
Toch belangrijk om even naar te kijken voor hij een handtekening onder het contract zet. Beetje lullig als hij over een jaar zijn droomhuis niet kan kopen door een lease-auto.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_174090947
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 22:18 schreef khochner het volgende:
Voorbeeldje
BMW 1-Serie 116i-3deurs.

In de private lease 439¤ per maand voor 24 maanden
Totaal na looptijd betaald ¤10k

Stel je koopt hem is het 29K
Ze staan 2de hands voor 20k te koop met 20k kilometerstand uit 2015

Kortom je bent 1k/2k duurder uit door te leasen bij deze auto.
Met wel de voordelen van private lease.
Bij bmw is private lease gewoon een lening zonder rob, verzekering en mrb
pi_174091012
Je kan het gewoon doen het zijn allemaal zeer scherpe tarieven. Te verklaren door het feit dat leasemaatschappijen korting krijgen op onderhoud die jij niet krijgt, korting op inkoop, verzekering etc.

Het is mogelijk om een privatelease contract tussentijds over te schrijven op iemand anders naam, marktplaats staat er vol mee en vaak betaalt de verkopende partij dan geld.

Waar je goed op moet letten zijn de algemene voorwaarde over extra kilometers en schade. Ik heb wel eens een leasemaatschapij gezien die ¤7 per extra kilometer vroeg.
pi_174094821
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2017 13:16 schreef spiritusbus het volgende:
Private lease is voor mensen die een nieuwe auto willen rijden, maar het niet kunnen betalen.
Misschien sommige maar toch niet iedereen lijkt me.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_174094871
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2017 13:16 schreef spiritusbus het volgende:
Private lease is voor mensen die een nieuwe auto willen rijden, maar het niet kunnen betalen.
Vaak omdat het onzekerheid wegneemt en de autokosten makkelijk budgeteerbaar zijn.
pi_174097028
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2017 17:10 schreef terrorsjaak het volgende:

[..]

Vaak omdat het onzekerheid wegneemt en de autokosten makkelijk budgeteerbaar zijn.
Als je zo strak moet budgetteren dat je onverwacht onderhoud niet kan opvangen, kun je een nieuwe auto eigenlijk niet betalen.
pi_174097453
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2017 19:07 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Als je zo strak moet budgetteren dat je onverwacht onderhoud niet kan opvangen, kun je een nieuwe auto eigenlijk niet betalen.
Met een nieuwe auto heb je over het algemeen veel minder onkosten dan met een oude auto dus die opmerking snap ik niet.

En ja, er zijn heel veel mensen die alles strak moeten of willen budgetteren en dit biedt een zekerheid voor die mensen.
pi_174097472
Koop een auto met de kop er af met weinig kilometers. Voor dat bedrag kan je echt nooit leasen...
pi_174099985
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2017 19:07 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Als je zo strak moet budgetteren dat je onverwacht onderhoud niet kan opvangen, kun je een nieuwe auto eigenlijk niet betalen.
En wat als je gewoon geen onverwachte kosten wilt hebben, ongeacht of je ze kan betalen?
Makkelijk en strak budgetteren zeggen niets over iemand zijn financiele situatie. Ook met 100 miljoen op de bank kan je strak of makkelijk willen budgetteren.

Je kraamt nonsens uit. Niks mis met private lease, als je dit verstandig aanpakt.
pi_174100098
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2017 11:02 schreef Fer het volgende:

[..]

Vergeet niet dat de leasemaatschappij ook kortingen bedingt bij verkoop en onderhoud en de hele lage rente, daar pakken ze ook voor een groot deel hun winst. Maar eigenlijk is dezelfde auto nieuw kopen altijd wel iets goedkoper, je moet alleen wel 20k op de bank hebben.

Vergelijken met een 6 jaar oude gebruikte is denk ik wel eerlijker en als je dan er geen verstand van hebt en je laat afzetten door de garage, dan snap ik dat wel dat mensen liever leasen, dan een oudje voor 10000 kopen.
En LM heeft ook hoge kosten die die korting zo teniet doen. Zo kosten reparaties beduidend meer (eigen ervaring mee, banden zijn zo 1,5 keer duurder) en verzekeren ze zich vaak niet all risk. Ook lopen ze risico op betalingsproblemen of compleet afgeragde auto’s.

Voor zelf kopen of private lease is beiden wat te zeggen. Je moet wel goed rekenen voor je iets kiest.
pi_174100257
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 21:19 schreef Coritchando het volgende:

[..]

En wat als je gewoon geen onverwachte kosten wilt hebben, ongeacht of je ze kan betalen?

Je kraamt nonsens uit. Niks mis met private lease, als je dit verstandig aanpakt.
Dan maak je (bijvoorbeeld) een bufferpotje voor jezelf aan en stort je daar maandelijks een vast bedrag in. Heb je het ook opgelost.

Al snap ik sowieso niet wat het grote probleem is met onverwachte kosten, als je je financiën gewoon goed op orde hebt. Je hebt toch voortdurend mee en tegenvallers, waarom zou je daar voor je auto opeens aparte (en dure) constructies voor gaan bedenken?

Ik vermoed dan ook dat voor de meerderheid de aantrekkingskracht van financial lease neerkomt op het rijden van een auto boven je stand. Bijvoorbeeld je hebt een buffer van 20.000 euro, je zou het liefst een auto van 18.000 rijden maar vindt dit (terecht) een te grote aanslag op je financiën. Dus dan maar die auto van 18.000 leasen, ook al is dat financieel vaak net zomin handig.
pi_174100276
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 21:24 schreef Coritchando het volgende:

[..]

En LM heeft ook hoge kosten die die korting zo teniet doen. Zo kosten reparaties beduidend meer (eigen ervaring mee, banden zijn zo 1,5 keer duurder) en verzekeren ze zich vaak niet all risk. Ook lopen ze risico op betalingsproblemen of compleet afgeragde auto’s.

Voor zelf kopen of private lease is beiden wat te zeggen. Je moet wel goed rekenen voor je iets kiest.
Ik denk dat het voor een beetje autokenner/liefhebber niet zo interesant is. Maar als je nu goed verdient, maar nog niet perse flink gespaard hebt. Geen verstand van auto onderhoud hebt, maar wel behoefte aan een nieuwe zuinige auto. Dat leasen dan best interesant kant zijn. De financiele verplichting waar je je aan verbind moet je voor jezelf afwegen.

De paar leasevoorstellen die ik ooit heb gezien, heb ik weleens doorgerekend en echt veel duurder is het niet.
.
pi_174100444
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2017 21:34 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik denk dat het voor een beetje autokenner/liefhebber niet zo interesant is. Maar als je nu goed verdient, maar nog niet perse flink gespaard hebt. Geen verstand van auto onderhoud hebt, maar wel behoefte aan een nieuwe zuinige auto. Dat leasen dan best interesant kant zijn. De financiele verplichting waar je je aan verbind moet je voor jezelf afwegen.

De paar leasevoorstellen die ik ooit heb gezien, heb ik weleens doorgerekend en echt veel duurder is het niet.
Klopt, zeker als je over 4 jaar kijkt ontloopt het mekaar weinig. Belangrijkste verschillen zijn het eigendom, wat te doen als je geld op is en wat je na 4 jaar doet.
pi_174100474
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2017 21:33 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Dan maak je (bijvoorbeeld) een bufferpotje voor jezelf aan en stort je daar maandelijks een vast bedrag in. Heb je het ook opgelost.

Al snap ik sowieso niet wat het grote probleem is met onverwachte kosten, als je je financiën gewoon goed op orde hebt. Je hebt toch voortdurend mee en tegenvallers, waarom zou je daar voor je auto opeens aparte (en dure) constructies voor gaan bedenken?

Ik vermoed dan ook dat voor de meerderheid de aantrekkingskracht van financial lease neerkomt op het rijden van een auto boven je stand. Bijvoorbeeld je hebt een buffer van 20.000 euro, je zou het liefst een auto van 18.000 rijden maar vindt dit (terecht) een te grote aanslag op je financiën. Dus dan maar die auto van 18.000 leasen, ook al is dat financieel vaak net zomin handig.
Waarom lees je niet?
We hebben het niet over wel of niet kunnen betalen, we of geen bufferpotjes en wel of niet om kunnen gaan met geld.

Private lease geeft je gemak en neem zorgen weg. Dat is het standpunt en alles wat jij aandraagt daartegen is niet relevant bij dat standpunt.
pi_174100564
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 21:42 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Waarom lees je niet?
We hebben het niet over wel of niet kunnen betalen, we of geen bufferpotjes en wel of niet om kunnen gaan met geld.

Private lease geeft je gemak en neem zorgen weg. Dat is het standpunt en alles wat jij aandraagt daartegen is niet relevant bij dat standpunt.
Jij geeft aan dat het zo makkelijk is om een vast bedrag per maand uit te geven. Ik geef een makkelijk alternatief waarop je dat ook kan bereiken. Dus waarom dan toch financial lease? Omdat het niet om die voorspelbaarheid gaat maar om een auto boven je stand te kunnen rijden.

Want wees eerlijk: waarom koop jij een auto die je in 60 termijnen afbetaalt? Omdat je het financieel allemaal zo makkelijk kan dragen?
pi_174100981
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2017 21:46 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Jij geeft aan dat het zo makkelijk is om een vast bedrag per maand uit te geven. Ik geef een makkelijk alternatief waarop je dat ook kan bereiken. Dus waarom dan toch financial lease? Omdat het niet om die voorspelbaarheid gaat maar om een auto boven je stand te kunnen rijden.

Want wees eerlijk: waarom koop jij een auto die je in 60 termijnen afbetaalt? Omdat je het financieel allemaal zo makkelijk kan dragen?
Omdat ik die maandlasten eenvoudig kan dragen en mijn geld liever in zaken stop die meer rendement opleveren. Die 3% rente bij Opel verdien ik dubbel en dwars terug via beleggingen en crowdfunding. Ik zou wel gek zijn om mijn geld in een auto te stoppen.

En waarom ik nieuw wil rijden? Omdat ik geen stoel wil waar al 100.000km ruften op zijn gelaten bijvoorbeeld.

En al je alternatieven zijn prachtig. Maar zeggen niks over ontzorgen, en daar gaat het mensen soms om. Dat jij dat niet begrijpt is prima, ik begrijp dat ook niet (daarom lease ik ook niet) maar ik begrijp wel dat andere mensen dat prettig vinden.

En lease is niet duur, uitgaande van 4 jaar looptijd is het lood om oud ijzer financieel gezien.
  zaterdag 30 september 2017 @ 23:06:38 #55
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_174102619
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 22:06 schreef Coritchando het volgende:
En al je alternatieven zijn prachtig. Maar zeggen niks over ontzorgen, en daar gaat het mensen soms om. Dat jij dat niet begrijpt is prima, ik begrijp dat ook niet (daarom lease ik ook niet) maar ik begrijp wel dat andere mensen dat prettig vinden.

En lease is niet duur, uitgaande van 4 jaar looptijd is het lood om oud ijzer financieel gezien.
Dat ontzorgen is voor mij ook echt een rede om te leasen. Ik heb tot nog toe alle auto's gekocht en vrijwel altijd viel de inruilprijs vies tegen.
- grijskenteken nadat dit voor de particulier was afgeschaft
- maandag morgen model,
- incourante kleur...

Met lease heb je daar allemaal geen last van. Dat is het probleem van de leasemaatschappij.
Tot nooit .......
pi_174103734
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2017 13:16 schreef spiritusbus het volgende:
Private lease is voor mensen die een nieuwe auto willen rijden, maar het niet kunnen betalen.
Onzin, kan gewoon de auto kopen die ik lease. Maar vond het concept wel handig, zelf had ik een auto anders van 1/2 jaar oud gekocht omdat daar de kop vanaf is. Maar nieuw was geen probleem 😉
pi_174103745
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 13:21 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Toch belangrijk om even naar te kijken voor hij een handtekening onder het contract zet. Beetje lullig als hij over een jaar zijn droomhuis niet kan kopen door een lease-auto.
Zeker wel handig 😉
pi_174452754
Beetje late reactie. Anyway ik heb zojuist een lease contract afgesloten voor een Skoda Citog voor 2 jaar, 15.000 km voor ¤ 162,- direct vervangend vervoer, 125¤ eigen risico !
hele basic auto, maar voor mij prima!
  maandag 16 oktober 2017 @ 15:58:28 #59
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_174453165
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 15:38 schreef Lonsje het volgende:
Beetje late reactie. Anyway ik heb zojuist een lease contract afgesloten voor een Skoda Citog voor 2 jaar, 15.000 km voor ¤ 162,- direct vervangend vervoer, 125¤ eigen risico !
hele basic auto, maar voor mij prima!
Daar hebben wij zaterdag ook naar gekeken maar we denken er nog even over na. Prima auto en leuke actieprijs :Y
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_174453523
Dit is toch alleen interresant voor de kleinere modellen/boodschappen wagens?
pi_174453567
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 15:38 schreef Lonsje het volgende:
Beetje late reactie. Anyway ik heb zojuist een lease contract afgesloten voor een Skoda Citog voor 2 jaar, 15.000 km voor ¤ 162,- direct vervangend vervoer, 125¤ eigen risico !
hele basic auto, maar voor mij prima!
13 cent per kilometer, niet duur. Het enige irritante lijt me dat je continue moet nadenken over de maximaal aantal km's. Ook niet echt relaxt.
  maandag 16 oktober 2017 @ 16:30:00 #62
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_174453716
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 16:20 schreef RamboDirk het volgende:
13 cent per kilometer, niet duur. Het enige irritante lijt me dat je continue moet nadenken over de maximaal aantal km's. Ook niet echt relaxt.
In de OP had TS het over 10.000km. Nu een contract van 15.000 per jaar.
(60.000 in vier jaar.) Hij mag dus in 4 jaar 50% meer rijden dan verwacht. TS hoeft dus echt niet steeds na te denken.
Tot nooit .......
pi_174454088
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 16:20 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

13 cent per kilometer, niet duur. Het enige irritante lijt me dat je continue moet nadenken over de maximaal aantal km's. Ook niet echt relaxt.
Ik heb zelf een private lease met 30k km op jaarbasis voor 3 jaar. Zit nu naar 1 jaar en 9 maanden op 60k. Dus ga er sowieso overheen. Betaal per extra km 0.024 cent zo uit mijn hoofd. Meeste contracten zijn idd wat duurder dan dat tbh.

Word bij mij pas aan het eind van jet contract berekend. Maar kan er dus al wel rekening meebouwden dat ik iets extra betaal.
pi_174454125
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 16:30 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

In de OP had TS het over 10.000km. Nu een contract van 15.000 per jaar.
(60.000 in vier jaar.) Hij mag dus in 4 jaar 50% meer rijden dan verwacht. TS hoeft dus echt niet steeds na te denken.
Precies! koste echt maar een paar euro meer per maand, en dan niet hoeven nadenken over de KM's past prima binnen het plaatje zorgeloos rijden waar ik op uit was
  maandag 16 oktober 2017 @ 17:03:13 #65
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_174454181
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 16:30 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

In de OP had TS het over 10.000km. Nu een contract van 15.000 per jaar.
(60.000 in vier jaar.) Hij mag dus in 4 jaar 50% meer rijden dan verwacht. TS hoeft dus echt niet steeds na te denken.
Je krijgt de teveel betaalde km terug betaald als je na 1 jaar minder hebt gereden. Is echt een prima deal hoor.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 16 oktober 2017 @ 17:37:15 #66
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_174454709
Ik snap trouwens niks van die deal van skoda.

Als ik de auto langer dan 24 maanden neem dan wordt hij per maand duurder.
Bij eigenlijk alle andere is een langer looptijd een lagere prijs per maand.

Willen ze die gele gebakjes graag na 2 jaar weer snel terug.
meerprijs 2,6ct per kilometer is wel heel laag. Wat is de adder?
Tot nooit .......
pi_174455085
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 17:37 schreef Speekselklier het volgende:
Ik snap trouwens niks van die deal van skoda.

Als ik de auto langer dan 24 maanden neem dan wordt hij per maand duurder.
Bij eigenlijk alle andere is een langer looptijd een lagere prijs per maand.

Willen ze die gele gebakjes graag na 2 jaar weer snel terug.
meerprijs 2,6ct per kilometer is wel heel laag. Wat is de adder?
Natuurlijk wille ze die auto’s dan terug, zit een dikke winst in. 2 jaar oud, kop eraf, goed onderhouden. Prima voor de verkoop als occasion.
pi_174456118
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 23:01 schreef chesstiger het volgende:
https://privatelease.snappcar.nl

99 euro pm wel deelauto
Bedankt voor de tip, heb mij gelijk ingeschreven bij Snappcar. Gebruik het al regelmatig om een auto te huren maar dit is een leukere optie.
  maandag 16 oktober 2017 @ 20:09:35 #69
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_174457846
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 17:56 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Natuurlijk wille ze die auto’s dan terug, zit een dikke winst in. 2 jaar oud, kop eraf, goed onderhouden. Prima voor de verkoop als occasion.
ja, maar meestal is 3 of 4 jaar goedkoper (per maand) dan 2 jaar.
Tot nooit .......
pi_174465412
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 17:37 schreef Speekselklier het volgende:
Ik snap trouwens niks van die deal van skoda.

Als ik de auto langer dan 24 maanden neem dan wordt hij per maand duurder.
Bij eigenlijk alle andere is een langer looptijd een lagere prijs per maand.

Willen ze die gele gebakjes graag na 2 jaar weer snel terug.
meerprijs 2,6ct per kilometer is wel heel laag. Wat is de adder?
klopt heb ik ook even nagevragd bij hun.

ze zeggen skoda en lease maatschappij doen er (bijv.) 500 euro bij. dus totaal 1000 euro als korting

stel je verspreid dit over 48 maand dan is dit minder dan als je dit verspreid over 24 maand.
vandaar dat dit goedkoper is voor 24!
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:14:34 #71
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_174466160
Dat is inderdaad de enig logische verklaring.
Het 3e en 4e jaar heb je dus eigenlijk geen subsidie van skoda.

En blijkbaar is de subsidie alleen voor gele autotjes, want de andere kleuren zijn ook duurder.
Tot nooit .......
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:19:59 #72
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_174466256
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 10:14 schreef Speekselklier het volgende:
Dat is inderdaad de enig logische verklaring.
Het 3e en 4e jaar heb je dus eigenlijk geen subsidie van skoda.

En blijkbaar is de subsidie alleen voor gele autotjes, want de andere kleuren zijn ook duurder.
Dat kan door de metallic lak komen toch ? Die is duurder maar beter kras bestendig.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:23:07 #73
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_174466310
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 10:19 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat kan door de metallic lak komen toch ? Die is duurder maar beter kras bestendig.
Groen was ook een standaard kleur, geen metalic.
Ik zit er aan te denken om ook zo'n kuiken te leasen voor een paar jaar (in afwachting van elektrisch rijden).
Tot nooit .......
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:25:22 #74
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_174466347
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 10:23 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Groen was ook een standaard kleur, geen metalic.
Ik zit er aan te denken om ook zo'n kuiken te leasen voor een paar jaar (in afwachting van elektrisch rijden).
Ik vond geel ook leuk maar mijn man doet moeilijk omdat metallic dus beter kras bestendig is en vrouwen met hun lange nagels zegt hij.... -O- Maar er kan dan wel een coating overheen en dan ben je dus weer duurder uit.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_174466894
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 10:25 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik vond geel ook leuk maar mijn man doet moeilijk omdat metallic dus beter kras bestendig is en vrouwen met hun lange nagels zegt hij.... -O- Maar er kan dan wel een coating overheen en dan ben je dus weer duurder uit.
Tegenwoordig al lang niet meer zo.
pi_174468645
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 10:14 schreef Speekselklier het volgende:
Dat is inderdaad de enig logische verklaring.
Het 3e en 4e jaar heb je dus eigenlijk geen subsidie van skoda.

En blijkbaar is de subsidie alleen voor gele autotjes, want de andere kleuren zijn ook duurder.
geel is gewoon de standaard kleur, rood wit en groen zijn 1,88¤ duurder, en de blauwe zwarte en zilver is ¤ 6,- volgens mij

geel vond ik niks, dan maar rood. Wordt over 2 jaar toch niet mijn auto.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:52:52 #77
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_174468952
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 12:05 schreef von_manstein het volgende:
Private lease wordt al lening gezien. Dit kan in je nadeel werken als je een maximale hypotheek wil afsluiten.
En je zit er een X aantal jaar aan vast. Wat nadelig is als je zonder werk komt te zitten.

Stel je koopt een nieuwe auto (Twingo) van 15000 euro met behulp van een lening van de bank.
15000 tegen 4.5 %rente in 10 jaar waarbij versneld aflossen mogelijk is. Dit kost 21.750 euro totaal (Puur rente en aflossing):
21750 / 10 / 12 = 181,25 per maand aan aflossing
Allrisk verzekering Twingo (5 schadevrije jaren) 50 euro per maand
Wegenbelasting 851-950kg 25 per maand

Meeste auto's hebben 2 jaar garantie, je kan er voor kiezen on dit te verlengen naar b.v. 4 jaar.
Als ik kijk bij b.v. een Renault Twingo, kostje dan eenmalig 329 euro extra: 329 / 48 = 6,85 per maand extra zolang de garantie periode loopt.

Dus voor 263,10 euro per maand Excl brandstof kan je 4 jaar zorgeloos rond rijden.

Na vier jaar verkoop je je auto en met de rest waarde los je je schuld af.
Twingo's uit 2013 met 40-50K op de teller gaan momenteel weg voor ca 6500 - 7000 euro.

Dus na 4 jaar rijden en aflossen: 181,25 x 12 x 4 heb je 8700 euro aan aflossing betaald
Met de restwaarde van 6500 los je de resterende lening met af.
En dan hou je 200 euro over.

Bij een private lease betaal je ongeveer het zelfde bedrag per maand maar dan steekt de lease maatschappij de rest waarde in zijn zak. Met een persoonlijke lening ben je wat flexibeler.
Na 4 jaar aflossen kom ik echt op een ander bedrag uit
Uitgaande van een vast maandelijks bedrag
(15k op 4.5% voor 120 maanden) zit ik op 48x155.46 = 7462.08
en een restschuld van 9793.20 - 6500 = 3293.20

Met een linear bedrag moet je het ook anders gaan bereken aangezien je de meeste rente in de eerste jaren betaald.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:09:23 #78
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_174469322
Ik heb ook zojuist een private lease afgesloten voor 3 jaar.
Opel Astra ST 36.000km voor 460,-- pm

16560,-- voor de gehele looptijd
15,3 ct. p/km voor de auto
10.5 ct. p/km voor brandstof

Bij de ANWB autokosten berekenaar (zelfde auto nieuw)
29ct. p/km waarvan 10.5ct. p/km aan brandstof
dus 18.5ct. p/km excl. benzine

Bij de ANWB autokosten berekenaar maar dan 3 jaar oud met 108k op de teller
29ct. p/km waarvan 12.5ct. p/km aan brandstof

Zat aan te merken op de berekening van de ANWB natuurlijk, maar het is wel een redelijk gemiddelde. Uiteraard heeft de rest van de wereld een auto van 5 jaar oud waar nooit onderhoud aan hoeft te gebeuren of een auto die elke week bij de garage staat. Kortom, die ervaringen wisselen nogal en ik ga nu even uit van een conservatief gemiddelde.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:32:34 #79
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_174477273
Hij lijkt wel laag aan de grond te liggen, dat kan lastig zijn met de vele verkeersdrempels ? Een stadsauto die verlaagd is. Ik snap de logica daarvan niet..... -O-
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_174479962
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:32 schreef deedeetee het volgende:
Hij lijkt wel laag aan de grond te liggen, dat kan lastig zijn met de vele verkeersdrempels ? Een stadsauto die verlaagd is. Ik snap de logica daarvan niet..... -O-
Mijne is verlaagd voor de 14% bijtelling, terwijl een Seat vaak van zichzelf al vrij laag is. Dagelijks schrapt mijn onderlip over bijna iedere drempel, stoeprand enz heen, verbaas me dst dat ding er nog onder hangt na 106000km.
.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:04:29 #81
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_174480193
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 20:59 schreef Fer het volgende:

[..]

Mijne is verlaagd voor de 14% bijtelling, terwijl een Seat vaak van zichzelf al vrij laag is. Dagelijks schrapt mijn onderlip over bijna iedere drempel, stoeprand enz heen, verbaas me dst dat ding er nog onder hangt na 106000km.
Lijkt me niet zo best met een lease auto. :@
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_174488883
Zo laag is de auto niet hoor.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 10:48:22 #83
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_174489497
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 20:59 schreef Fer het volgende:
Mijne is verlaagd voor de 14% bijtelling
Want? hoe lager de auto, hoe minder bijtelling of zo?

Ik wist wel dat een SUV duur is met de bijteling, maar nooit beseft dat het met de hoogte te maken heeft.
Tot nooit .......
pi_174490528
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 10:48 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Want? hoe lager de auto, hoe minder bijtelling of zo?

Ik wist wel dat een SUV duur is met de bijteling, maar nooit beseft dat het met de hoogte te maken heeft.
Lagere CO2 uitstoot door lagere luchtweerstand. Vaak zie je ook een dichte grille bij soort autootjes.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')