abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_174094595
Lyrebird. Geld speelt in Amerika een nog grotere rol dan in Europa.

Kijk eens wat er volgend jaar naast Westbrook in het veld staat.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_174097536
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 10:57 schreef tong80 het volgende:

[..]

Muggeziften ook. Hoe had jij de TT aansprekend willen maken?

Door creatief en realistisch te zijn.
Op donderdag 10 augustus 2017 14:18 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
ALL HAIL KING VASION!
pi_174097858
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 september 2017 19:31 schreef Vasion het volgende:

[..]

Door creatief en realistisch te zijn.
:D

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_174098294
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 19:47 schreef tong80 het volgende:

[..]

Op donderdag 10 augustus 2017 14:18 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
ALL HAIL KING VASION!
pi_174104759
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 16:59 schreef tong80 het volgende:
Lyrebird. Geld speelt in Amerika een nog grotere rol dan in Europa.

Kijk eens wat er volgend jaar naast Westbrook in het veld staat.

De NBA is van alle professionele competities ws het minst gereguleerd. MLB, NFL en NASCAR hebben allerlei regels om macht aan de top te voorkomen, en om een zo groot mogelijk publiek te trekken. Werkt zeker niet altijd, maar men heeft er in ieder geval oog voor.
The gravest, most persistent sin of mankind lies in not treating everyone as an individual - Mark Helprin
  zondag 1 oktober 2017 @ 08:18:19 #56
418547 Old_Pal
Feit is dat ik deze mening heb
pi_174105323
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 05:33 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Maar verder is voetbal nog wel leuk hoor.

UEFA MAFFIA!!!
Voetbal is verworden tot een enorme corrupte bende. Ik volg het nog maar mondjesmaat en ik ben lang niet de enige. Ik hoop (waarschijnlijk vergeefs) dat het hele zooitje in elkaar klapt omdat de toeschouwers wegblijven. En onder de rokende puinhopen bloeit dan weer wat moois op.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  zondag 1 oktober 2017 @ 10:00:40 #57
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_174107000
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 08:18 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Voetbal is verworden tot een enorme corrupte bende. Ik volg het nog maar mondjesmaat en ik ben lang niet de enige. Ik hoop (waarschijnlijk vergeefs) dat het hele zooitje in elkaar klapt omdat de toeschouwers wegblijven. En onder de rokende puinhopen bloeit dan weer wat moois op.
Het probleem ligt toch echt bij Nederland en het Nederlandse voetbal zelf
En dat al in 1993
Gandhi - “The world has enough for everyone's need, but not enough for everyone's greed.”
  zondag 1 oktober 2017 @ 11:52:34 #58
418547 Old_Pal
Feit is dat ik deze mening heb
pi_174110345
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 10:00 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dus > § 200 mln. betalen voor 1 speler ligt aan Nederland? Dus de corrupte toewijzing van WK's ligt aan Nederland? Dus de onmetelijke macht van voetbalmakelaars ligt aan Nederland? Dus het wegkopen van jonge talentjes (wat vaak kinderhandel is) ligt aan Nederland? Dus matchfixing ligt aan Nederland?

OK. de ouderwetse opvattingen over het spel in Nederland ligt wel aan Nederland.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  zondag 1 oktober 2017 @ 11:56:31 #59
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_174110440
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 11:52 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Dus > § 200 mln. betalen voor 1 speler ligt aan Nederland? Dus de corrupte toewijzing van WK's ligt aan Nederland? Dus de onmetelijke macht van voetbalmakelaars ligt aan Nederland? Dus het wegkopen van jonge talentjes (wat vaak kinderhandel is) ligt aan Nederland? Dus matchfixing ligt aan Nederland?

OK. de ouderwetse opvattingen over het spel in Nederland ligt wel aan Nederland.
In de jaren 80 ging Michael Laudrup al op zijn 17e naar ItaliŽ.

Antwoord op je vragen
1) Nee
2) Nee
3) Ja, dat ligt wel aan Nederland. Het is voor een groot deel landafhankelijk.
4) Deels ja, deels nee
5) Ja. Ook matchfixing is een probleem van Nederland zelf.
En dat al in 1993
Gandhi - “The world has enough for everyone's need, but not enough for everyone's greed.”
  zondag 1 oktober 2017 @ 12:01:03 #60
262211 hhh38
Het dal is voorbij
pi_174110560
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 11:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Antwoord op je vragen
1) Nee
2) Nee
3) Ja, dat ligt wel aan Nederland. Het is voor een groot deel landafhankelijk.
4) Deels ja, deels nee
5) Ja. Ook matchfixing is een probleem van Nederland zelf.
Dat iets al veel langer gebeurt maakt iets nog niet wenselijk. Het is helemaal geŽscaleerd en als je niet meer mee kan met dat geweld (zoals Nederland nu en dat is een proces van 30 jaar geweest) dan word je dat gewoon zat.

Er had moeten worden ingegrepen toen het nog kon.
  zondag 1 oktober 2017 @ 12:02:34 #61
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_174110612
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 12:01 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Dat iets al veel langer gebeurt maakt iets nog niet wenselijk. Het is helemaal geŽscaleerd en als je niet meer mee kan met dat geweld (zoals Nederland nu en dat is een proces van 30 jaar geweest) dan word je dat gewoon zat.

Zoiets als de macht van spelersmakelaars ligt voor een deel aan het land zelf en de politieke wind die er waait.
En dat al in 1993
  zondag 1 oktober 2017 @ 12:07:20 #62
262211 hhh38
Het dal is voorbij
pi_174110715
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 12:02 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zoiets als de macht van spelersmakelaars ligt voor een deel aan het land zelf en de politieke wind die er waait.
Ik heb het nu over rijke eigenaren, transfersommen, salarissen, talentfabrieken in het buitenland en huurlegioenen.

De gangbare Nederlandse (en Duitse) clubstructuur is veel natuurlijker en eerlijker dan die clubs die hun succes en fanschare kopen.
  zondag 1 oktober 2017 @ 12:24:27 #63
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_174111109
Duitse clubs zijn nog wel bij machte om dit om te draaien.

I.T.T. Nederlandse clubs.
Ja ja
  zondag 1 oktober 2017 @ 12:38:09 #64
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_174111419
quote:

[..](zoals Nederland nu en dat is een proces van 30 jaar geweest)
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 12:07 schreef hhh38 het volgende:
Ik heb het nu over rijke eigenaren, transfersommen, salarissen, talentfabrieken in het buitenland en huurlegioenen.

De gangbare Nederlandse (en Duitse) clubstructuur is veel natuurlijker en eerlijker dan die clubs die hun succes en fanschare kopen.
Dat klopt. Maar het Duitse voorbeeld laat ook zien dat je de laatste 20 jaar prima stappen kan maken, ook al kan of wil je daar niet aan mee doen (clubeigenaren, extreme transfersommen en de andere aspecten die je noemt). Die hebben er minder last van, of zorgen dat een nadeel een voordeel wordt. Snap je wat ik bedoel? Zij verliezen ook veel talent aan Engelse clubs op jonge leeftijd.

Dito voor o.a. KroatiŽ, BelgiŽ enzovoorts. KroatiŽ speelt met recht een type voetbal met voetballers waar ze trots op kunnen zijn. Hebben maar 4 miljoen inwoners. Nee, wereldkampioen zullen ze niet worden, maar applaus vergaren door Spanje op de pijnbank te leggen is ook wat waard. Dat was de rol die Nederland vroeger had, en waar ook succes mee werd behaald (tov het natuurlijke potentieel). Juist dat 'realistische' voetballen (lees: anderen kopieren, die dat beter kunnen uitvoeren) heeft de zaak gesaboteerd.
En dat al in 1993
  zondag 1 oktober 2017 @ 13:27:58 #65
262211 hhh38
Het dal is voorbij
pi_174112764
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 12:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

[..]

Dat klopt. Maar het Duitse voorbeeld laat ook zien dat je de laatste 20 jaar prima stappen kan maken, ook al kan of wil je daar niet aan mee doen (clubeigenaren, extreme transfersommen en de andere aspecten die je noemt). Die hebben er minder last van, of zorgen dat een nadeel een voordeel wordt. Snap je wat ik bedoel? Zij verliezen ook veel talent aan Engelse clubs op jonge leeftijd.

Dito voor o.a. KroatiŽ, BelgiŽ enzovoorts. KroatiŽ speelt met recht een type voetbal met voetballers waar ze trots op kunnen zijn. Hebben maar 4 miljoen inwoners. Nee, wereldkampioen zullen ze niet worden, maar applaus vergaren door Spanje op de pijnbank te leggen is ook wat waard. Dat was de rol die Nederland vroeger had, en waar ook succes mee werd behaald (tov het natuurlijke potentieel). Juist dat 'realistische' voetballen (lees: anderen kopieren, die dat beter kunnen uitvoeren) heeft de zaak gesaboteerd.
Wij hebben Spanje toevallig de afgelopen 3 jaar ook twee keer op de pijnbank gelegd, dus dat is geen goed voorbeeld, maar goed.

Die vergelijking met Duitsland gaat niet op, die hebben een veel grotere binnenlandse markt. En nu lijken ze de aansluiting met de grootste clubs alsnog te verliezen vanwege hun structuur (en vanwege goedkopere stadiontickets en TV-abonnementen ten opzichte van vooral Engeland).

En in BelgiŽ en KroatiŽ zijn ze qua clubvoetbal net zo ver achterop geraakt, die hebben alleen een minder rijke historie om op terug te kijken waardoor het daar wellicht minder pijn doet.
  zondag 1 oktober 2017 @ 13:48:36 #66
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_174113261
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 13:27 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Wij hebben Spanje toevallig de afgelopen 3 jaar ook twee keer op de pijnbank gelegd, dus dat is geen goed voorbeeld, maar goed.
Met ordinair countervoetbal ja. KroatiŽ deed het met pro-actief spel. En op toernooien.
En dat al in 1993
  maandag 2 oktober 2017 @ 14:50:27 #67
7889 tong80
Spleenheup
pi_174138678
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 02:26 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

De NBA is van alle professionele competities ws het minst gereguleerd. MLB, NFL en NASCAR hebben allerlei regels om macht aan de top te voorkomen, en om een zo groot mogelijk publiek te trekken. Werkt zeker niet altijd, maar men heeft er in ieder geval oog voor.
Ze zijn niet grensoverschrijdend. Daarom was de Eerste Divisie zo'n leuke competitie.

maandag 2 oktober 2017 @ 14:53:03 #68
7889 tong80
Spleenheup
pi_174138724
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 08:18 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Was vroeger misschien nog wel meer het geval. Wim Landman werd geschorst en pleegde daarna zelfmoord omdat ie als doelman van BVV de landstitel verkocht.

Verder is Joan Havelange 40 jaar voorzitter van de FIFA geweest. Werd bij verstek veroordeeld na zijn carriere.

maandag 2 oktober 2017 @ 14:53:32 #69
7889 tong80
Spleenheup
pi_174138732
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 10:00 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Mede, het "probleem" is veel gecompliceerder.

maandag 2 oktober 2017 @ 14:57:12 #70
7889 tong80
Spleenheup
pi_174138793
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 11:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Toen mocht je per club maar 3 buitenlanders opstellen. Hij werd dan ook uitgeleend. Niet naar NAC of Vitesse. Maar aan Lazio Roma. Verder kwam hij toen bij Juve als 18jarige binnen als international en Deens voetballer van het jaar.

maandag 2 oktober 2017 @ 14:59:58 #71
7889 tong80
Spleenheup
pi_174138853
quote:

[..]

Door de UEFA en FIFA inderdaad. In Nederland hebben we 50 jaar aan de wereldtop gestaan. Echt veel is er niet fout gedaan. De laatste jaren is er echter stilstand geweest waar we vroeger een voortrekkers rol hadden. Maar ja, als je ouwe zakken als Hiddink, Beenhakker, en Advocaat het land laat reden is het vragen om moeilijkheden. Is al begonnen met Michels die Cruijff dwars zat.

maandag 2 oktober 2017 @ 15:00:20 #72
7889 tong80
Spleenheup
pi_174138860
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 12:02 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Leg eens uit.

maandag 2 oktober 2017 @ 15:01:50 #73
7889 tong80
Spleenheup
pi_174138892
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 12:07 schreef hhh38 het volgende:

[..]

AZ, Vitesse en FC Twente doen en deden niet anders. PSV is ook een stads of fabrieksclub. net zoals Bayern Leverkusen of KVMechelen zijn en waren. Alleen onze markt is te klein.

maandag 2 oktober 2017 @ 15:02:16 #74
7889 tong80
Spleenheup
pi_174138903
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 12:24 schreef Piebe het volgende:
Duitse clubs zijn nog wel bij machte om dit om te draaien.

I.T.T. Nederlandse clubs.
Dat denk ik ook. Daar is het hoop ik iets incidenteels.

maandag 2 oktober 2017 @ 15:03:13 #75
7889 tong80
Spleenheup
pi_174138925
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 12:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

[..]

Goeie post. Behalve dat van KroŠtie dat is ook maar tijdelijk.

abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')