Jorrt. Online, actueel en zeer eenvoudig te hanteren. Facturen verstuur ik er ook uit en hij doet automatisch melden wanneer iemand nog niet betaald heeft. Na alle logge software, was dit een eye opener voor mij. Plus zeer betaalbaar.quote:Op maandag 26 februari 2018 21:12 schreef Certeco het volgende:
Ik bedien momenteel met name ZZP'ers in erg verschillende branches. Alles nog met een offline boekhoudprogramma, maar voor mijn klanten die wat meer mutaties hebben en behoefte hebben aan regulier inzicht in hun cijfers wil ik gaan werken met online boekhouden. Wat voor software hanteren jullie?
Het is een beetje jammer dat de demo-versie zo beperkt is. Wat facturen inboeken lukt nog wel, maar de accountancy functies werken niet, veel rapportages probeer ik af te drukken en dan gebeurt er niets, en ik kan niet eens een simpele BTW-aangifte maken. Lastig om zo te beoordelen wat ik van het pakket vind.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 00:25 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat bij Minox ook prettig is, is dat de lijnen heel kort zijn. Het is maar een kleine organisatie en toch professioneel. Heb wel eens gehad dat ik op zaterdagochtend een vraag mailde aan suport over het gebruik en dacht dan krijg ik maandag wel antwoord, maar tien minuten later was het antwoord er al en kon ik weer verder.
Nee, die gooi ik altijd weg. En als klanten die krijgen zeg ik ook dat ze dat moeten doen. Of eigenlijk niet zo weggooien, je kunt via hun website aangeven dat het niet van toepassing is. En dan krijg je er ook nooit meer een.quote:Op woensdag 14 maart 2018 17:20 schreef junkiexp het volgende:
Betalen jullie die factuur van stichting Reprorecht?
Wat een onzin vind ik dat zeg.
Ok, en nooit gezeur gehad met incassobureaus?quote:Op woensdag 14 maart 2018 17:20 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee, die gooi ik altijd weg. En als klanten die krijgen zeg ik ook dat ze dat moeten doen.
Zie mijn aanvulling nu.quote:Op woensdag 14 maart 2018 17:21 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ok, en nooit gezeur gehad met incassobureaus?
Ja net als die Bumra/Stemra zooi waar ze ook nog eens frauderen met de cijfersquote:Op woensdag 14 maart 2018 17:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dit topic herinnert met er aan dat ik eens aan een vriendin moet vragen hoeveel geld er van Reprorechting bij haar werkgever, een uitgeverij in vakbladen, binnenkomt. Ik gok heel weinig.
Zelf heb ik gekozen voor een Broodfonds-achtige oplossing, https://commoneasy.nl/quote:
Via het lokale Broodfonds. Werkt echt heel fijn, super transparant want iedereen kent elkaar, en lage kosten.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 07:15 schreef Stefanovic83 het volgende:
Misschien dat jullie me kunnen helpen.
Ik wil graag een AOV afsluiten maar merk dat het toch een wat ingewikkeld product is, goede vergelijkers schaars zijn en transparantie vaak ver te zoeken is. Men lijkt je vooral aan tafel te willen krijgen voor een adviesgesprek om te laten kiezen uit een beperkte set verzekeraars inclusief addertjes onder het gras.
Hoe hebben jullie dit aangepakt?
Ik verbaas me er serieus over hoeveel klanten dat ding lukraak hebben betaaldquote:Op woensdag 14 maart 2018 17:38 schreef YoshiBignose het volgende:
ECHT ZIEDEND ja heb dat ding ook hier liggen. Nog geen tijd gevonden om helemaal op hun site aan te geven dat het niet van toepassing is. Dat dat soort legale oplichting nog mag in NL begrijp ik niet.
Nou ja als je zaken zo goed lopen dat tijd besteden aan zoiets meer kost dan de ¤35 of wat ze ook vragen... ja, dan kan ik het begrijpenquote:Op dinsdag 20 maart 2018 22:56 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik verbaas me er serieus over hoeveel klanten dat ding lukraak hebben betaald
En idd hoe suggestief allemaal .. mijn nekharen gingen er bij het lezen van overeind staan. Die zullen wel leuk binnen lopen zo op deze manier ...
Het is zo ver. Ik heb mijn parttime baan opgezegd en ben vanaf 1 april volledig zelfstandig ondernemer. Om niet meteen 20 uur per week aan inkomsten te missen heb ik bij mijn ex-werkgever bedongen dat hij mij nog een jaar inschakelt op ZZP basis met een aflopend aantal uren. Eigenlijk de ideale situatie om mijn klantenbestand uit te bouwen.quote:Op maandag 26 februari 2018 11:12 schreef Certeco het volgende:
Ik heb mijn eigen one-man belastingadvies- en administratiekantoor, maar combineer dat met een part-time baan. In de huidige situatie heb ik niet genoeg tijd om er klanten bij te nemen, maar als ik de baan opzeg mis ik een substantieel deel van mijn inkomsten.
Ik heb al besloten dat ik in de nabije toekomst toch de stap ga wagen, maar mijn vriendin is aan het solliciteren dus de timing is momenteel wat onhandig.
Ook niet van de kant van de Belastingdienst. Het lijkt mij niet onredelijk dat je 5 à 10 uur per week bezig bent met niet declarabele uren.quote:
Jawel joh, sowieso moet de belastingdienst het maar hard maken dat wat jij zegt niet zou kunnen.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 16:12 schreef Bleie het volgende:
maar daarnaast heb ik natuurlijk ook tijd gestopt in administratie, mijn website, acquisitie, enz. En dat is nooit meer hard te maken.
Nee, het is aan de ondernemer om te bewijzen dat de uren gemaakt zijn, bijvoorbeeld door een urenadministratie.quote:Op woensdag 28 maart 2018 00:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jawel joh, sowieso moet de belastingdienst het maar hard maken dat wat jij zegt niet zou kunnen.
Reeleezee is wel kneiter duur.quote:Op maandag 26 februari 2018 21:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik gebruik voor de meeste grotere klanten Reeleezee. Zeker niet perfect, maar ben eigenlijk nog geen perfect boekhoudpakket tegengekomen. Heb echt een hekel aan exact, behalve exact voor DOS .
Als boekhouder heb je een apart account en daarin zijn administraties goedkoper. Klant kan dan alleen niet zelf boekhouden, dat kost weer extra. Meeste hoeven er ook niets van te zien. Maar ik doe het alleen voor grotere klanten, daar helpt het automatisch bank inlezen, de rapportage mogelijkheden etc. wel mee. Voor kleine klantjes is het geldverspilling.quote:Op woensdag 28 maart 2018 16:59 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Reeleezee is wel kneiter duur.
* OscarMopperkont doet het maar met e-boekhouden. Relatief betaalbaar en voor mij meer dan genoeg.
Nee. Wat de fiscus zegt is waar, tenzij jij (of de rechter) ze weet te overtuigen van het tegendeel.quote:Op woensdag 28 maart 2018 00:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jawel joh, sowieso moet de belastingdienst het maar hard maken dat wat jij zegt niet zou kunnen.
Als wat jij zegt redelijk is - je weet ze te overtuigen want je situatie schets is immers gewoon redelijk - dan moet je toch zeker wel met bewijzen gaan komen dat het niet mogelijk is geweest dat je werkelijk die tijd erin hebt gestopt?quote:Op maandag 2 april 2018 17:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee. Wat de fiscus zegt is waar, tenzij jij (of de rechter) ze weet te overtuigen van het tegendeel.
Dan weet je ze blijkbaar voldoende te overtuigen. Als de belastingdienst zegt dat het niet klopt, dan mag jij bewijzen dat het wel klopt. Ze gaan natuurlijk niet roepen dat het niet klopt als het aankomt op 'n kwartiertje of zo.quote:Op maandag 2 april 2018 17:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als wat jij zegt redelijk is - je weet ze te overtuigen want je situatie schets is immers gewoon redelijk - dan moet je toch zeker wel met bewijzen gaan komen dat het niet mogelijk is geweest dat je werkelijk die tijd erin hebt gestopt?
Sowieso staat er over die urennorm ook op de site van de belastingdienst dat je het "aannemelijk" moet maken, dat hoeft geen perfecte administratie te zijn... Dus nee er wordt niet uitgegaan van omgekeerde bewijslast. Wel van "aannemelijkheid" maar die belastingwetgeving is wel vaker behoorlijk grijs...
Dan zijn we het wel eensquote:Op maandag 2 april 2018 17:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan weet je ze blijkbaar voldoende te overtuigen. Als de belastingdienst zegt dat het niet klopt, dan mag jij bewijzen dat het wel klopt. Ze gaan natuurlijk niet roepen dat het niet klopt als het aankomt op 'n kwartiertje of zo.
Vraagje, misschien weet jij dat.quote:Op woensdag 28 maart 2018 19:51 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Als boekhouder heb je een apart account en daarin zijn administraties goedkoper. Klant kan dan alleen niet zelf boekhouden, dat kost weer extra. Meeste hoeven er ook niets van te zien. Maar ik doe het alleen voor grotere klanten, daar helpt het automatisch bank inlezen, de rapportage mogelijkheden etc. wel mee. Voor kleine klantjes is het geldverspilling.
Ik begrijp hier dus geen reet van. Het factuur bedrag was 300 euro en er zat geen BTW in.quote:U hebt diensten afgenomen van een ondernemer uit een ander EU-land die de btw naar u heeft verlegd. U moet dan in Nederland btw aangeven.
Vul in de linkerkolom de aankoopprijs in van de goederen en diensten die van binnen de EU aan u zijn geleverd. In de rechterkolom geeft u de btw aan. U hoeft deze bedragen niet te splitsen naar de verschillende btw-tarieven.
De btw kunt u onder bepaalde voorwaarden als voorbelasting aftrekken bij vraag 5b. Per saldo betaalt u dan geen btw. Toch moet u vraag 4b en 5b volledig invullen.
Meer informatie vindt u in de toelichting bij de aangifte omzetbelasting.
De BTW wordt verlegd van de Deense ondernemer naar jou. Dat betekent dat jij de BTW aan moet geven, maar meteen ook als voorbelasting af mag trekken.quote:Op maandag 2 april 2018 22:04 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Vraagje, misschien weet jij dat.
Ik heb vorig jaar een factuur ontvangen vanuit Denemarken. Nu zou ik deze factuur volgens de site van de belastingdienst moeten opvoeren bij Rubriek 4: Prestaties vanuit het buitenland aan u verricht.
Vervolgens staat er deze uitleg van de belastingdienst, die verder niet helderder wordt als de uitleg download de site. Makkelijker kunnen ze het blijkbaar niet maken.
[..]
Ik begrijp hier dus geen reet van. Het factuur bedrag was 300 euro en er zat geen BTW in.
Hoe vul ik dit in godsnaam in? En wat is dat over dat IK alsnog BTW zou moeten afdragen over deze factuur?
De omschrijving van de belastingdienst is erg vaag en de belastingtelefoon kan het ook niet uitleggen. Jij hopelijk wel?
Thanks. Dit is inderdaad wat duidelijker dan dat tekstje van de Belastingdienst. Mooiste is nog dat ze bij dat stukje dus verwijzen naar hun handleiding. Staat in die handleiding exact hetzelfdequote:Op maandag 2 april 2018 22:43 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
De BTW wordt verlegd van de Deense ondernemer naar jou. Dat betekent dat jij de BTW aan moet geven, maar meteen ook als voorbelasting af mag trekken.
Dus je geeft inderdaad bij vraag 4B dat bedrag van ¤ 300 aan en bij BTW zet je ¤ 63. Vervolgens tel je bij de voorbelasting ook ¤ 63 op. Dan loopt het dus per saldo neutraal. Maar is de BTW wel aangegeven.
Dat is namelijk het kenmerk van BTW, ondernemers kost die niets, daar loopt het neutraal bij, alleen de eindconsument betaalt deze.
Hopelijk heb ik het nu wat duidelijker uitgelegd dan de belastingdienst...
Nou ja, ik werk vooralsnog 2 dagen in loondienst, en verder zelfstandig. Haal het urencriterium dus niet. En dan kijken ze kennelijk naar het aantal uren dat het uwv registreert, wat dus alleen gebaseerd is op mijn loondienst. Ik vond het niet heel vanzelfsprekend. Mijn man is al jaren zzp'er, en er is nooit enig bewijs gevraagd van hoeveel uren hij eigenlijk maakt.quote:Op dinsdag 3 april 2018 08:24 schreef nelisb het volgende:
Hoeft toch ook niet.
Kinderopvang wordt bepaald door je salaris.
Je salaris als zzper wordt bepaald door allemaal regels, waaronder je urencriterium. Zeker in je eerste 3 jaar heb je zoveel extra aftrek als je de norm haalt, wat van grote invloed kan zijn op je kinderopvangtoeslag.
Ik noem het logisch nadenken. Hoeft toch niet allemaal uigekauwd te worden.
Let wel op dat je deze BTW niet ook mag opgeven voor de KOR, mocht je daar gebruik van maken!quote:Op maandag 2 april 2018 23:26 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Thanks. Dit is inderdaad wat duidelijker dan dat tekstje van de Belastingdienst. Mooiste is nog dat ze bij dat stukje dus verwijzen naar hun handleiding. Staat in die handleiding exact hetzelfde
En dus verder geen uitleg zoals jij het nu uitlegt. Het vermoeden had ik al dat het zoiets moest zijn, maar goed, dacht voordat ik iets verkeerds invul, toch even checken.
Staat gewoon hier?quote:Op dinsdag 3 april 2018 07:43 schreef Bleie het volgende:
Zo, bezwaar is ingediend, en ik gebruik nu braaf een app om mijn administratie bij te houden. Beetje jammer wel dat dus echt nergens, voor zover ik heb kunnen vinden, vermeld wordt dat kinderopvangtoeslag ook een reden kan zijn om je uren bij te houden.
quote:Houd er rekening mee dat u gewerkte uren aannemelijk moet kunnen maken, bijvoorbeeld met een urenadministratie.
Was inderdaad nog wat beknopt in de omschrijving. Zowel groot als klein onderhoud door de eigenaar (indien het niet iets is wat zelf gesloopt wordt door mij ). Actieve VVE (betaald door eigenaar) die zorg draagt voor beveiliging, glazenwasser en onderhoud parkeerterrein.quote:Op dinsdag 3 april 2018 19:48 schreef nelisb het volgende:
Wie doet er onderhoud?
Wat valt onder klein onderhoud.
Mijn verhuurder wil dat ik het onkruid doe bijvoorbeeld.
Schoonmaken? Doe je dat zelf?
Schiet mij zo te binnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |