Nee, die gooi ik altijd weg. En als klanten die krijgen zeg ik ook dat ze dat moeten doen. Of eigenlijk niet zo weggooien, je kunt via hun website aangeven dat het niet van toepassing is. En dan krijg je er ook nooit meer een.quote:Op woensdag 14 maart 2018 17:20 schreef junkiexp het volgende:
Betalen jullie die factuur van stichting Reprorecht?
Wat een onzin vind ik dat zeg.
Ok, en nooit gezeur gehad met incassobureaus?quote:Op woensdag 14 maart 2018 17:20 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee, die gooi ik altijd weg. En als klanten die krijgen zeg ik ook dat ze dat moeten doen.
Zie mijn aanvulling nu.quote:Op woensdag 14 maart 2018 17:21 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ok, en nooit gezeur gehad met incassobureaus?
Ja net als die Bumra/Stemra zooi waar ze ook nog eens frauderen met de cijfersquote:Op woensdag 14 maart 2018 17:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dit topic herinnert met er aan dat ik eens aan een vriendin moet vragen hoeveel geld er van Reprorechting bij haar werkgever, een uitgeverij in vakbladen, binnenkomt. Ik gok heel weinig.
Zelf heb ik gekozen voor een Broodfonds-achtige oplossing, https://commoneasy.nl/quote:
Via het lokale Broodfonds. Werkt echt heel fijn, super transparant want iedereen kent elkaar, en lage kosten.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 07:15 schreef Stefanovic83 het volgende:
Misschien dat jullie me kunnen helpen.
Ik wil graag een AOV afsluiten maar merk dat het toch een wat ingewikkeld product is, goede vergelijkers schaars zijn en transparantie vaak ver te zoeken is. Men lijkt je vooral aan tafel te willen krijgen voor een adviesgesprek om te laten kiezen uit een beperkte set verzekeraars inclusief addertjes onder het gras.
Hoe hebben jullie dit aangepakt?
Ik verbaas me er serieus over hoeveel klanten dat ding lukraak hebben betaaldquote:Op woensdag 14 maart 2018 17:38 schreef YoshiBignose het volgende:
ECHT ZIEDEND ja heb dat ding ook hier liggen. Nog geen tijd gevonden om helemaal op hun site aan te geven dat het niet van toepassing is. Dat dat soort legale oplichting nog mag in NL begrijp ik niet.
Nou ja als je zaken zo goed lopen dat tijd besteden aan zoiets meer kost dan de ¤35 of wat ze ook vragen... ja, dan kan ik het begrijpenquote:Op dinsdag 20 maart 2018 22:56 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik verbaas me er serieus over hoeveel klanten dat ding lukraak hebben betaald
En idd hoe suggestief allemaal .. mijn nekharen gingen er bij het lezen van overeind staan. Die zullen wel leuk binnen lopen zo op deze manier ...
Het is zo ver. Ik heb mijn parttime baan opgezegd en ben vanaf 1 april volledig zelfstandig ondernemer. Om niet meteen 20 uur per week aan inkomsten te missen heb ik bij mijn ex-werkgever bedongen dat hij mij nog een jaar inschakelt op ZZP basis met een aflopend aantal uren. Eigenlijk de ideale situatie om mijn klantenbestand uit te bouwen.quote:Op maandag 26 februari 2018 11:12 schreef Certeco het volgende:
Ik heb mijn eigen one-man belastingadvies- en administratiekantoor, maar combineer dat met een part-time baan. In de huidige situatie heb ik niet genoeg tijd om er klanten bij te nemen, maar als ik de baan opzeg mis ik een substantieel deel van mijn inkomsten.
Ik heb al besloten dat ik in de nabije toekomst toch de stap ga wagen, maar mijn vriendin is aan het solliciteren dus de timing is momenteel wat onhandig.
Ook niet van de kant van de Belastingdienst. Het lijkt mij niet onredelijk dat je 5 à 10 uur per week bezig bent met niet declarabele uren.quote:
Jawel joh, sowieso moet de belastingdienst het maar hard maken dat wat jij zegt niet zou kunnen.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 16:12 schreef Bleie het volgende:
maar daarnaast heb ik natuurlijk ook tijd gestopt in administratie, mijn website, acquisitie, enz. En dat is nooit meer hard te maken.
Nee, het is aan de ondernemer om te bewijzen dat de uren gemaakt zijn, bijvoorbeeld door een urenadministratie.quote:Op woensdag 28 maart 2018 00:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jawel joh, sowieso moet de belastingdienst het maar hard maken dat wat jij zegt niet zou kunnen.
Reeleezee is wel kneiter duur.quote:Op maandag 26 februari 2018 21:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik gebruik voor de meeste grotere klanten Reeleezee. Zeker niet perfect, maar ben eigenlijk nog geen perfect boekhoudpakket tegengekomen. Heb echt een hekel aan exact, behalve exact voor DOS .
Als boekhouder heb je een apart account en daarin zijn administraties goedkoper. Klant kan dan alleen niet zelf boekhouden, dat kost weer extra. Meeste hoeven er ook niets van te zien. Maar ik doe het alleen voor grotere klanten, daar helpt het automatisch bank inlezen, de rapportage mogelijkheden etc. wel mee. Voor kleine klantjes is het geldverspilling.quote:Op woensdag 28 maart 2018 16:59 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Reeleezee is wel kneiter duur.
* OscarMopperkont doet het maar met e-boekhouden. Relatief betaalbaar en voor mij meer dan genoeg.
Nee. Wat de fiscus zegt is waar, tenzij jij (of de rechter) ze weet te overtuigen van het tegendeel.quote:Op woensdag 28 maart 2018 00:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jawel joh, sowieso moet de belastingdienst het maar hard maken dat wat jij zegt niet zou kunnen.
Als wat jij zegt redelijk is - je weet ze te overtuigen want je situatie schets is immers gewoon redelijk - dan moet je toch zeker wel met bewijzen gaan komen dat het niet mogelijk is geweest dat je werkelijk die tijd erin hebt gestopt?quote:Op maandag 2 april 2018 17:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee. Wat de fiscus zegt is waar, tenzij jij (of de rechter) ze weet te overtuigen van het tegendeel.
Dan weet je ze blijkbaar voldoende te overtuigen. Als de belastingdienst zegt dat het niet klopt, dan mag jij bewijzen dat het wel klopt. Ze gaan natuurlijk niet roepen dat het niet klopt als het aankomt op 'n kwartiertje of zo.quote:Op maandag 2 april 2018 17:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als wat jij zegt redelijk is - je weet ze te overtuigen want je situatie schets is immers gewoon redelijk - dan moet je toch zeker wel met bewijzen gaan komen dat het niet mogelijk is geweest dat je werkelijk die tijd erin hebt gestopt?
Sowieso staat er over die urennorm ook op de site van de belastingdienst dat je het "aannemelijk" moet maken, dat hoeft geen perfecte administratie te zijn... Dus nee er wordt niet uitgegaan van omgekeerde bewijslast. Wel van "aannemelijkheid" maar die belastingwetgeving is wel vaker behoorlijk grijs...
Dan zijn we het wel eensquote:Op maandag 2 april 2018 17:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan weet je ze blijkbaar voldoende te overtuigen. Als de belastingdienst zegt dat het niet klopt, dan mag jij bewijzen dat het wel klopt. Ze gaan natuurlijk niet roepen dat het niet klopt als het aankomt op 'n kwartiertje of zo.
Vraagje, misschien weet jij dat.quote:Op woensdag 28 maart 2018 19:51 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Als boekhouder heb je een apart account en daarin zijn administraties goedkoper. Klant kan dan alleen niet zelf boekhouden, dat kost weer extra. Meeste hoeven er ook niets van te zien. Maar ik doe het alleen voor grotere klanten, daar helpt het automatisch bank inlezen, de rapportage mogelijkheden etc. wel mee. Voor kleine klantjes is het geldverspilling.
Ik begrijp hier dus geen reet van. Het factuur bedrag was 300 euro en er zat geen BTW in.quote:U hebt diensten afgenomen van een ondernemer uit een ander EU-land die de btw naar u heeft verlegd. U moet dan in Nederland btw aangeven.
Vul in de linkerkolom de aankoopprijs in van de goederen en diensten die van binnen de EU aan u zijn geleverd. In de rechterkolom geeft u de btw aan. U hoeft deze bedragen niet te splitsen naar de verschillende btw-tarieven.
De btw kunt u onder bepaalde voorwaarden als voorbelasting aftrekken bij vraag 5b. Per saldo betaalt u dan geen btw. Toch moet u vraag 4b en 5b volledig invullen.
Meer informatie vindt u in de toelichting bij de aangifte omzetbelasting.
De BTW wordt verlegd van de Deense ondernemer naar jou. Dat betekent dat jij de BTW aan moet geven, maar meteen ook als voorbelasting af mag trekken.quote:Op maandag 2 april 2018 22:04 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Vraagje, misschien weet jij dat.
Ik heb vorig jaar een factuur ontvangen vanuit Denemarken. Nu zou ik deze factuur volgens de site van de belastingdienst moeten opvoeren bij Rubriek 4: Prestaties vanuit het buitenland aan u verricht.
Vervolgens staat er deze uitleg van de belastingdienst, die verder niet helderder wordt als de uitleg download de site. Makkelijker kunnen ze het blijkbaar niet maken.
[..]
Ik begrijp hier dus geen reet van. Het factuur bedrag was 300 euro en er zat geen BTW in.
Hoe vul ik dit in godsnaam in? En wat is dat over dat IK alsnog BTW zou moeten afdragen over deze factuur?
De omschrijving van de belastingdienst is erg vaag en de belastingtelefoon kan het ook niet uitleggen. Jij hopelijk wel?
Thanks. Dit is inderdaad wat duidelijker dan dat tekstje van de Belastingdienst. Mooiste is nog dat ze bij dat stukje dus verwijzen naar hun handleiding. Staat in die handleiding exact hetzelfdequote:Op maandag 2 april 2018 22:43 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
De BTW wordt verlegd van de Deense ondernemer naar jou. Dat betekent dat jij de BTW aan moet geven, maar meteen ook als voorbelasting af mag trekken.
Dus je geeft inderdaad bij vraag 4B dat bedrag van ¤ 300 aan en bij BTW zet je ¤ 63. Vervolgens tel je bij de voorbelasting ook ¤ 63 op. Dan loopt het dus per saldo neutraal. Maar is de BTW wel aangegeven.
Dat is namelijk het kenmerk van BTW, ondernemers kost die niets, daar loopt het neutraal bij, alleen de eindconsument betaalt deze.
Hopelijk heb ik het nu wat duidelijker uitgelegd dan de belastingdienst...
Nou ja, ik werk vooralsnog 2 dagen in loondienst, en verder zelfstandig. Haal het urencriterium dus niet. En dan kijken ze kennelijk naar het aantal uren dat het uwv registreert, wat dus alleen gebaseerd is op mijn loondienst. Ik vond het niet heel vanzelfsprekend. Mijn man is al jaren zzp'er, en er is nooit enig bewijs gevraagd van hoeveel uren hij eigenlijk maakt.quote:Op dinsdag 3 april 2018 08:24 schreef nelisb het volgende:
Hoeft toch ook niet.
Kinderopvang wordt bepaald door je salaris.
Je salaris als zzper wordt bepaald door allemaal regels, waaronder je urencriterium. Zeker in je eerste 3 jaar heb je zoveel extra aftrek als je de norm haalt, wat van grote invloed kan zijn op je kinderopvangtoeslag.
Ik noem het logisch nadenken. Hoeft toch niet allemaal uigekauwd te worden.
Let wel op dat je deze BTW niet ook mag opgeven voor de KOR, mocht je daar gebruik van maken!quote:Op maandag 2 april 2018 23:26 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Thanks. Dit is inderdaad wat duidelijker dan dat tekstje van de Belastingdienst. Mooiste is nog dat ze bij dat stukje dus verwijzen naar hun handleiding. Staat in die handleiding exact hetzelfde
En dus verder geen uitleg zoals jij het nu uitlegt. Het vermoeden had ik al dat het zoiets moest zijn, maar goed, dacht voordat ik iets verkeerds invul, toch even checken.
Staat gewoon hier?quote:Op dinsdag 3 april 2018 07:43 schreef Bleie het volgende:
Zo, bezwaar is ingediend, en ik gebruik nu braaf een app om mijn administratie bij te houden. Beetje jammer wel dat dus echt nergens, voor zover ik heb kunnen vinden, vermeld wordt dat kinderopvangtoeslag ook een reden kan zijn om je uren bij te houden.
quote:Houd er rekening mee dat u gewerkte uren aannemelijk moet kunnen maken, bijvoorbeeld met een urenadministratie.
Was inderdaad nog wat beknopt in de omschrijving. Zowel groot als klein onderhoud door de eigenaar (indien het niet iets is wat zelf gesloopt wordt door mij ). Actieve VVE (betaald door eigenaar) die zorg draagt voor beveiliging, glazenwasser en onderhoud parkeerterrein.quote:Op dinsdag 3 april 2018 19:48 schreef nelisb het volgende:
Wie doet er onderhoud?
Wat valt onder klein onderhoud.
Mijn verhuurder wil dat ik het onkruid doe bijvoorbeeld.
Schoonmaken? Doe je dat zelf?
Schiet mij zo te binnen.
Je hoeft het niet mee te nemen in de afdracht, je mag het wel meenemen in de voorbelasting.quote:Op dinsdag 3 april 2018 12:28 schreef Burdie het volgende:
[..]
Let wel op dat je deze BTW niet ook mag opgeven voor de KOR, mocht je daar gebruik van maken!
quote:Volgens de belastingdienst:
Koopt u goederen of diensten uit andere EU-landen en wilt u de kleineondernemersregeling toepassen? Dan moet u bij de berekening van uw belastingvermindering de btw die u over uw aankopen zelf hebt berekend en aangegeven, niet meerekenen als te betalen btw, maar wel als voorbelasting.
Niet natuurlijk.... je kan ook apart je reiskosten berekenen op je factuur als je dat wilt.quote:Op donderdag 5 april 2018 18:35 schreef BlauweHoofd het volgende:
Hoe berekenen jullie als ZZP-er jullie tarief en rijskostenvergoeding (want dat gaat natuurlijk all-in)
Ah. een klant vraagt mij namelijk een all-in tarief te geven en eerst gaf ik ook los op.quote:Op donderdag 5 april 2018 20:00 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Niet natuurlijk.... je kan ook apart je reiskosten berekenen op je factuur als je dat wilt.
Dan bereken je toch de reiskosten die je normaal zou berekenen en deel je dat door het aantal uren van een gemiddelde werkdag en tel je dat grofweg op bij je uurtariefquote:Op donderdag 5 april 2018 20:51 schreef BlauweHoofd het volgende:
[..]
Ah. een klant vraagt mij namelijk een all-in tarief te geven en eerst gaf ik ook los op.
Ah, je hebt je dus helemaal nog niet ingelezen maar bent maar alvast nijdig geworden.quote:Op donderdag 17 mei 2018 09:44 schreef V. het volgende:
Dat vind ik dus een hoop gedoe.
Ik ben ZZP'er. Ik doe klussen voor bedrijven (stuk of 8 de afgelopen 2,5 jaar). De info van die bedrijven is vrijelijk beschikbaar voor iedereen. Ik heb mailadressen en telefoonnummers van mensen met wie ik aan projecten werk.
Ik heb alle mogelijke veiligheidssoftware draaien, gebruik pw-managers en vpns.
Ik heb geen boekhouder en geen advocaat. Moet ik die dus gaan zoeken voor een fucking AVG?
Oneens. Jij bent boekhouder toch? Onze boekhouder heeft inzicht in een deel van onze klantendatabase en hun betaalgegevens. Het lijkt me niet meer dan logisch dat onze klanten de zekerheid hebben dat onze boekhouder fatsoenlijk met hun gegevens omgaat.quote:
Nee, ik ben belastingadviseur. En natuurlijk ga ik goed met de gegevens van mijn klanten om. Alles goed beveiligd en discreet. Daarom vind ik het juist een onzinnige wet, dat is al inherent aan ons vak.quote:Op donderdag 17 mei 2018 12:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oneens. Jij bent boekhouder toch? Onze boekhouder heeft inzicht in een deel van onze klantendatabase en hun betaalgegevens. Het lijkt me niet meer dan logisch dat onze klanten de zekerheid hebben dat onze boekhouder fatsoenlijk met hun gegevens omgaat.
Dat het een draak van een wet is, doet niet af aan het belang van de wet.
Sorry, had je functie verkeerd onthouden.quote:Op donderdag 17 mei 2018 13:12 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee, ik ben belastingadviseur. En natuurlijk ga ik goed met de gegevens van mijn klanten om. Alles goed beveiligd en discreet. Daarom vind ik het juist een onzinnige wet, dat is al inherent aan ons vak.
En al die extra's die er nu bij komen, al die verwerkersovereenkomsten die ik af moet sluiten met klanten en en vastleggingen, dat vind ik nutteloos, overbodig, extra werk. Wat naar mijn mening ook niks toevoegt aan de veiligheid. Wat standaard vastleggingen omdat het moet en vervolgens kraait er geen haan meer naar.
De administratie/accountancybranche is er bij uitstek een met ongekend veel beunhazen en conservatievelingen die net de aan/uitknop van hun pc kunnen vinden. Als ze kleinere kantoren actief gaan controleren wordt het een slachtveld.quote:Op donderdag 17 mei 2018 12:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oneens. Jij bent boekhouder toch? Onze boekhouder heeft inzicht in een deel van onze klantendatabase en hun betaalgegevens. Het lijkt me niet meer dan logisch dat onze klanten de zekerheid hebben dat onze boekhouder fatsoenlijk met hun gegevens omgaat.
Dat het een draak van een wet is, doet niet af aan het belang van de wet.
Ik ben zeer tevreden over mijn fiscalist maar die stuurt ook rustig onbeveiligde PDF's via een onbeveiligde mailserver.quote:Op donderdag 17 mei 2018 13:12 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee, ik ben belastingadviseur. En natuurlijk ga ik goed met de gegevens van mijn klanten om. Alles goed beveiligd en discreet. Daarom vind ik het juist een onzinnige wet, dat is al inherent aan ons vak.
En al die extra's die er nu bij komen, al die verwerkersovereenkomsten die ik af moet sluiten met klanten en en vastleggingen, dat vind ik nutteloos, overbodig, extra werk. Wat naar mijn mening ook niks toevoegt aan de veiligheid. Wat standaard vastleggingen omdat het moet en vervolgens kraait er geen haan meer naar.
Bijlagen in PDF per mail sturen is zeker toegestaan, ook onder de AVG, als de klant daarmee instemt. Overigens gaat het om beveiliging van persoonsgegevens hè, niet om financiële gegevens. Wat bijvoorbeeld wel extra aandacht vereist is het versturen van loonstroken per mail indien er ook salarisadministraties voor klanten worden verzorgd. Dan moet er ook een verwerkersovereenkomst opgesteld worden.quote:Op donderdag 17 mei 2018 13:26 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
De administratie/accountancybranche is er bij uitstek een met ongekend veel beunhazen en conservatievelingen die net de aan/uitknop van hun pc kunnen vinden. Als ze kleinere kantoren actief gaan controleren wordt het een slachtveld.
[..]
Ik ben zeer tevreden over mijn fiscalist maar die stuurt ook rustig onbeveiligde PDF's via een onbeveiligde mailserver.
Nu kan het mij niet zoveel interesseren, maar never dat hij AVG compliant gaat zijn tijdens een audit. En ik denk niet dat hij in de minderheid is.
Nee, het is onduidelijk en er staat druk op. Dan raak ik geïrriteerd.quote:Op donderdag 17 mei 2018 12:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ah, je hebt je dus helemaal nog niet ingelezen maar bent maar alvast nijdig geworden.
Nou, dat is dus niet duidelijk. Ik heb idd geen particulieren als klant, maar bedrijven. Met een factuuradres en zo.quote:Als je geen personeel en geen particuliere klanten hebt, geldt de AVG niet voor jou.
Ze zijn niet bij je in dienst dus nee. Als ze in dienst zijn, heb je hun ID, BSN, bankgegevens, een voortgangsdossier, salarisgrgevens. Dat zijn allemaal persoonsgegevens die beschermd moeten worden.quote:Op donderdag 17 mei 2018 16:11 schreef V. het volgende:
[..]
Nee, het is onduidelijk en er staat druk op. Dan raak ik geïrriteerd.
[..]
Nou, dat is dus niet duidelijk. Ik heb idd geen particulieren als klant, maar bedrijven. Met een factuuradres en zo.
Maaaarrrr... ik heb ook mailadressen en telefoonnummers van mensen met wie ik voor die bedrijven direct heb samengewerkt. Dusssss; wel of niet?
Dat is wel een hele handige link om een privacyverklaring op te stellen.quote:Op donderdag 17 mei 2018 16:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ze zijn niet bij je in dienst dus nee. Als ze in dienst zijn, heb je hun ID, BSN, bankgegevens, een voortgangsdossier, salarisgrgevens. Dat zijn allemaal persoonsgegevens die beschermd moeten worden.
Je zou voor de zekerheid een privacy policy op kunnen stellen. Maar dat lijkt me echt onnodig. Mocht je dat wel willen, is dat in 5 minuten geregeld op veiliginternetten.nl
Voor ons kwam daar een prima policy uitrollen waar ik zelf nog weinig aan hoefde te veranderen.
Ja he? En hij is qua algemeenheden erg compleet. Ik heb hem uitgebreid vergeleken met andere verklaringen en de AVG zelf.quote:Op donderdag 17 mei 2018 16:36 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is wel een hele handige link om een privacyverklaring op te stellen.
Mailen is uiteraard toegestaan. Privacy gevoelige informatie onbeveiligd uitwisselen is niet oké onder de AVG.quote:Op donderdag 17 mei 2018 13:35 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Bijlagen in PDF per mail sturen is zeker toegestaan, ook onder de AVG, als de klant daarmee instemt. Overigens gaat het om beveiliging van persoonsgegevens hè, niet om financiële gegevens. Wat bijvoorbeeld wel extra aandacht vereist is het versturen van loonstroken per mail indien er ook salarisadministraties voor klanten worden verzorgd. Dan moet er ook een verwerkersovereenkomst opgesteld worden.
Dat is geen criterium. Als telefoonnummers en e-mailadressen zijn te herleiden naar een privépersoon valt het onder bescherming van de AVG, en moet kunnen worden aangetoond welke organisatorische en technische maatregelen zijn genomen om de persoonsgegevens te beschermen.quote:Op donderdag 17 mei 2018 16:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ze zijn niet bij je in dienst dus nee.
quote:Op donderdag 17 mei 2018 16:57 schreef OscarMopperkont het volgende:
Ik ben zo blij dat ik geen reet hoef te ondernemen vanwege die AVG verder....
Denk dat het grootste deel zzp'er is en ik denk dat we nu niet echt in een periode zitten waarin je een gebrek aan opdrachten zou moeten hebbenquote:Op vrijdag 25 mei 2018 21:46 schreef Tomodachi het volgende:
Zitten hier ook freelancers/zzp'ers? Hebben jullie geen last van de onzekerheid en angst voor een gebrek aan opdrachten?
Hier wel ondernemer, geen zzp’er.quote:Op vrijdag 25 mei 2018 21:46 schreef Tomodachi het volgende:
Zitten hier ook freelancers/zzp'ers? Hebben jullie geen last van de onzekerheid en angst voor een gebrek aan opdrachten?
Niet meer. Al krijg ik het soms nog wel benauwd als het een weekje rustig is, maar dan loop ik een week later weer rond als kip zonder kop om alles op tijd af te krijgen.quote:Op vrijdag 25 mei 2018 21:46 schreef Tomodachi het volgende:
Zitten hier ook freelancers/zzp'ers? Hebben jullie geen last van de onzekerheid en angst voor een gebrek aan opdrachten?
Yep, hier. Maar maak me voorlopig geen zorgen, ik bouw apps en aan dat type software ontwikkelaar lijkt voorlopig geen gebrek. Tevens zeer ruime buffer.quote:Op vrijdag 25 mei 2018 21:46 schreef Tomodachi het volgende:
Zitten hier ook freelancers/zzp'ers? Hebben jullie geen last van de onzekerheid en angst voor een gebrek aan opdrachten?
Nee, eerder te veel werk.. Heb al best lang een klantenstop.quote:Op vrijdag 25 mei 2018 21:46 schreef Tomodachi het volgende:
Zitten hier ook freelancers/zzp'ers? Hebben jullie geen last van de onzekerheid en angst voor een gebrek aan opdrachten?
Wow dat heb je dan knap gedaan. Hoe kwamen jullie als beginnende zzp''er dan aan opdrachten? Ik ben vanuit een zzp (door ziekte) de Wajong ingerold, mede vanwege simpelweg te weinig opdrachten.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 14:58 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee, eerder te veel werk.. Heb al best lang een klantenstop.
Via via. Ik had stage gelopen en kon bij dat bedrijf blijven als freelancer, opleiding afgemaakt (staat ook leuk op je cv) en via een goede vriendin aan de slag gekund bij een ander bedrijf, en toen ging het balletje rollen.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 15:09 schreef Tomodachi het volgende:
[..]
Wow dat heb je dan knap gedaan. Hoe kwamen jullie als beginnende zzp''er dan aan opdrachten? Ik ben vanuit een zzp (door ziekte) de Wajong ingerold, mede vanwege simpelweg te weinig opdrachten.
Ligt denk ik aan het soort werk. Ben belastingadviseur, verzorg alle soorten aangiften, loonadministraties, jaarrekeningen. Daar is altijd veel werk in. Heb nog nooit reclame gemaakt, maar via via zit ik eigenlijk van begin af aan al vol.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 15:09 schreef Tomodachi het volgende:
[..]
Wow dat heb je dan knap gedaan. Hoe kwamen jullie als beginnende zzp''er dan aan opdrachten? Ik ben vanuit een zzp (door ziekte) de Wajong ingerold, mede vanwege simpelweg te weinig opdrachten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |