abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 28 september 2017 @ 14:27:12 #1
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_174052574
Helaas is een goede vriend van ons uit zijn huis gezet door zijn ex, met zijn 3 katten....
Nu hebben wij zelf al 3 katten, welke naar buiten gaan gezien wij een stuk bos achter hebben.
Nu willen we graag helpen door de katten in huis te nemen tot hij een eigen plek heeft, dit zal een aantal maanden zijn naar alle waarschijnlijkheid.

Wat is nu een slim plan van aanpak?

De katten binnen proberen te houden, opsluiten in een kamer, of de garage?
Ze toch lekker naar buiten laten, maar dan moeten ze helaas wel weer binnenkatten worden zodra hij een eigen stek heeft.

Iemand hier wat advies over?
pi_174052768
Een kat die nooit buiten komt mist dit ook niet, een kat die buiten kwam en daarna niet meer zal dit wel gaan missen. Ik zou ze binnen houden.
  donderdag 28 september 2017 @ 14:38:48 #3
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_174052800
wat diemux post. wat je kan doen is een kattenluik met chipdetectie halen. werkt hier perfect met 1 binnen en 1 buitenkant.
  donderdag 28 september 2017 @ 14:53:42 #4
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_174053084
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 14:38 schreef bleiblei het volgende:
wat diemux post. wat je kan doen is een kattenluik met chipdetectie halen. werkt hier perfect met 1 binnen en 1 buitenkant.
Nog nooit van gehoord, even opzoeken, zou wel een uitkomst zijn!
pi_174053233
Van buitenkatten weer binnenkatten maken gaat niet.
pi_174053432
Diemux en Krollie hebben gelijk. Ik heb het ooit moeten doen en onze katten werden er niet gelukkig van. Ze vlogen bij de muren op en waren constant aan het vechten en blazen. Toen ze beide weer naar buiten konden was dat gedrag over.
Wanneer ze het niet gewend zijn, zo houden.
  donderdag 28 september 2017 @ 15:19:48 #7
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_174053567
Duidelijk, bedankt allen.

Ik ga ze gewoon binnen houden, gaat wel lastig worden gezien we geen luik hebben en de andere 3 wel naar buiten gaan.
Dat wordt gewoon even goed opletten de komende maanden.
pi_174346775
Je kunt niet zo stellig aannemen dat het wel of niet zou kunnen.. Het ligt allemaal aan het karakter van de kat. En hoe snel de kat zich thuis voelt en jouw huis als thuisbasis accepteert. En dat is iets dat jezelf moet inschatten.. Angstige katten moet je deur niet voor open maken, dan zie je ze waarschijnlijk nooit meer terug. Dappere eigenheimers en aanhankelijke katten met zelfvertrouwen. Daar waar ze de juiste aandacht en vreten krijgen wordt hun thuis..

Ik heb nu altijd buiten katten gehad. De voorlaatste kwam volwassen met 2 jaar oud uit het asiel. Geen idee wat het was, maar bij mij werd het een buiten kat en heb hem 17 jaar gehad.. Halverwege die 17 jaar heb ikzelf ooit een ongelukje gehad met zware gevolgen waardoor ik 1 jaar lang intern in de revalidatiekliniek heb moeten revalideren voordat ik weer mijn eigen huis in kon. Dat jaar heeft mijn broer de kat bij zich genomen waar hij niet naar buiten kon. Dit is volgens mijn broer probleemloos verlopen, en heeft de kat zich netjes gedragen, nooit iets gesloopt en altijd zijn behoefte netjes op de kattenbak gedaan.

Mijn broer zei dat hij nooit zo'n lieve en relaxte kat had meegemaakt.. Daarna is ie na mijn thuiskomst weer vrolijk buiten kat geworden. En de eerste dag dat hij weer naar buiten kon kwam hij binnen een half uur weer terug naar binnen met een vogel in zijn bek. Dus dat had hij toch wel het meest van alles gemist.. :D :')

^O^
  vrijdag 17 november 2017 @ 00:46:54 #9
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_175124919
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 15:19 schreef _Dizzy_ het volgende:
Duidelijk, bedankt allen.

Ik ga ze gewoon binnen houden, gaat wel lastig worden gezien we geen luik hebben en de andere 3 wel naar buiten gaan.
Dat wordt gewoon even goed opletten de komende maanden.
Allereerst mijn complimenten Dizzy, dat je die vriend van je helpt met maar liefst drie katten tegelijk op te nemen. ^O^

Wat Krollie zegt klopt meestal wel.
Toch is er soms een uitzondering. Bij verhuizing.
Als die vriend van je weer een woning heeft, dan willen katten vaak eerst de woning leren kennen... ze zijn dan nog niet buiten die woning geweest. Als er een kans is om van buitenkatten weer binnenkatten te maken, dan is dat het moment.
Dit gezegd hebbende, raad ik het niet aan. Bij drie katten is er altijd wel eentje, die zelfs op dag 1 op verkenning uit wil gaan buiten's huis.

Wat je ook doet, veel succes gewenst.
  vrijdag 17 november 2017 @ 10:20:53 #10
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_175128067
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 00:46 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

Allereerst mijn complimenten Dizzy, dat je die vriend van je helpt met maar liefst drie katten tegelijk op te nemen. ^O^

Wat Krollie zegt klopt meestal wel.
Toch is er soms een uitzondering. Bij verhuizing.
Als die vriend van je weer een woning heeft, dan willen katten vaak eerst de woning leren kennen... ze zijn dan nog niet buiten die woning geweest. Als er een kans is om van buitenkatten weer binnenkatten te maken, dan is dat het moment.
Dit gezegd hebbende, raad ik het niet aan. Bij drie katten is er altijd wel eentje, die zelfs op dag 1 op verkenning uit wil gaan buiten's huis.

Wat je ook doet, veel succes gewenst.
We doen het met alle liefde en plezier!

Toevallig hebben we de katten begin van de week weer terug kunnen geven, hij had een appartement gevonden, ij heeft ook nog een week in onze garage geslapen, daar hield hij dan de katten de eerste week, toen hij bij een andere vriend tijdelijk onderdak kreeg zijn de katten hier gebleven.

Ze konden door het gehele huis, dat ging eigenlijk vrij goed samen met onze katten. Die van ons wilde naar buiten dus we hebben ze steeds handmatig naar buiten en terug naar binnen geholpen zodat de andere niet zouden ontsnappen.

1 Van onze katten kan helaas deuren open maken, ik was 1 keer vergeten de achterdeur op slot te doen. Ik kwam thuis van boodschappen en de achterdeur was open..... Paniek natuurlijk, maar alle 3 de gast katten zaten gewoon in de deuropening, ze wilde niet eens weg.

Dus alles is eind goed al goed !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')