abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_174049913
Hoi!

Ben bezig met het schilderen van een muur op onze baby kamer. Nu wilden wij de helft van de muur beschilderen. Dus netjes afgeplakt tot waar de roze verf moest komen.

2 lagen er op zitten en wil de tape er af halen; komt de oude verf mee. Dus ook het nieuwe. Resultaat is dus bijzonder lelijk. Er zit behang op de muur. Is het nu het beste om het hele behang er af te halen, en opnieuw te behangen en dan te verven? Of beter de muur met het oude behang opnieuw witten en dan opnieuw roze maken?

Heb echt geen idee...
pi_174049946
Verven op het behang?
pi_174049976
Verven op bouwbehang is geen probleem. Wat voor tape is er gebruikt?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_174050072
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 11:50 schreef Megumi het volgende:
Verven op bouwbehang is geen probleem. Wat voor tape is er gebruikt?
Gewoon standaard gele schilders tape...

Je kan behang gewoon over schilderen toch?
pi_174050101
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 11:56 schreef Phone8 het volgende:

[..]

Gewoon standaard gele schilders tape...

Je kan behang gewoon over schilderen toch?
Dat kan heb ik zelf ook gedaan. Maar wel direct de tape verwijderd voor dat het helemaal droog was de verf.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_174050138
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 11:57 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat kan heb ik zelf ook gedaan. Maar wel direct de tape verwijderd voor dat het helemaal droog was de verf.
Het heeft er maar 2 dagen op gezeten. Maar het kwaad is nu al geschied. Hoe kan ik dit het beste oplossen?
pi_174050157
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 12:00 schreef Phone8 het volgende:

[..]

Het heeft er maar 2 dagen op gezeten. Maar het kwaad is nu al geschied. Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Bij schilderen of opnieuw schilderen. En de tape nooit laten zitten maar gelijk verwijderen als dat niet meer nodig is.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_174050176
Verkeerde tape gebruikt.
  donderdag 28 september 2017 @ 12:03:25 #9
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174050183
Na iedere laag zsm tape verwijderen
pi_174050203
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 12:01 schreef Megumi het volgende:

[..]

Bij schilderen of opnieuw schilderen. En de tape nooit laten zitten maar gelijk verwijderen als dat niet meer nodig is.
Denk je dat dat werkt? Andere optie is opnieuw behangen denk ik?
pi_174050210
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 12:03 schreef hugecooll het volgende:
Na iedere laag zsm tape verwijderen
Dat inderdaad. Gewoon gelijk de trap verwijderen.
pi_174050216
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 12:04 schreef Phone8 het volgende:

[..]

Denk je dat dat werkt? Andere optie is opnieuw behangen denk ik?
Dan zal je het oude geverfde behang moeten verwijderen. Opnieuw verven en de tape gelijk verwijderen is de beste optie. Door het drogen van de verf waardoor de verf aan de tape blijft hangen heeft denk ik tot het slechte resultaat geleid.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_174050330
Het blijft de verkeerde afplaktape die je gebruikt.
pi_174050334
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 12:05 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dan zal je het oude geverfde behang moeten verwijderen. Opnieuw verven en de tape gelijk verwijderen is de beste optie. Door het drogen van de verf waardoor de verf aan de tape blijft hangen heeft denk ik tot het slechte resultaat geleid.
Als ik het oude behang verwijder, en de muur glad maak; moet ik dan opnieuw behangen? Of kan ik dan de muur eerst in de witte grond verf zetten, en daarna sausen, en daarna de geld roze maken?
pi_174050340
quote:
2s.gif Op donderdag 28 september 2017 12:12 schreef machtpen het volgende:
Het blijft de verkeerde afplaktape die je gebruikt.
welke moet ik halen dan?
pi_174050396
3m scotch , wit
pi_174050487
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 12:12 schreef Phone8 het volgende:

[..]

Als ik het oude behang verwijder, en de muur glad maak; moet ik dan opnieuw behangen? Of kan ik dan de muur eerst in de witte grond verf zetten, en daarna sausen, en daarna de geld roze maken?
Ik zou er gewoon inderdaad zo doen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_174050497
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 12:22 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik zou er gewoon inderdaad zo doen.
Dus zonder te behangen?
pi_174050523
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 12:22 schreef Phone8 het volgende:

[..]

Dus zonder te behangen?
Dat inderdaad. Maar je kan eens vragen bij de wat kleinere ijzerwinkel of zij nog wat advies hebben.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_174050690
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 12:13 schreef Phone8 het volgende:

[..]

welke moet ik halen dan?
Volgens mij het blauwe, voor gevoelige ondergronden. Zelfs Action verkoopt het geloof ik.
pi_174051339
licht paars is voor gevoelige ondergronden, maar die zou ik bij een degelijke bouw/schilderszaak halen, die action tape laat al los als je er naar kijkt.

zoiets als deze:
https://www.toolstation.n(...)dCdogIxoC5qYQAvD_BwE

maar volgens mij, ik heb het niet getest, zijn er ook taperollen die net iets dunner zijn, waardoor je geen opstaande rand krijgt,
https://www.toolstation.nl/shop/p83752

Als je meteen de tape na het rollen weg haalt, heb je daar sowieso al minder last van.
pi_174051490
Dat is dus onzin van de Action, ik haal ze daar ook altijd en dat gaat best.

Die paarse, sensitive, vind ik juist veel te goed kleven.

De gele is perfect voor scherpe naden maar kleeft ook erg goed.

De witte is ook prima.

Alles valt en staat met ondergrond en met z.s.m. verwijderen.
Laat die handjes wapperen!
pi_174053293
Ja ik begrijp nu dat ik andere tape nodig heb. Zoek nu alleen nog een degelijke oplossing om de boel weer strak te maken.
pi_174055563
https://www.ecotools.nl/afplaktape-rijstpapier-19mm-x-50-meter/
Deze voor gewoon afplakwerk. Top kwaliteit voor een budgetprijs.

https://www.ecotools.nl/afplaktape-kip-19mm-x-50-meter-lila/
Deze is geschikt voor kwetsbare ondergronden, die moet je dus hebben.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 15:05 schreef Phone8 het volgende:
Ja ik begrijp nu dat ik andere tape nodig heb. Zoek nu alleen nog een degelijke oplossing om de boel weer strak te maken.
Opvullen met knauf finishpasta, lichtjes bijschuren en schilderen maar.

pi_174057796
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 13:19 schreef Gieliovd het volgende:
Dat is dus onzin van de Action, ik haal ze daar ook altijd en dat gaat best.

Die paarse, sensitive, vind ik juist veel te goed kleven.

De gele is perfect voor scherpe naden maar kleeft ook erg goed.

De witte is ook prima.

Alles valt en staat met ondergrond en met z.s.m. verwijderen.
De paarse kleeft tegoed van hun. De functie van ondergrond beschermen zit er dus niet in. Daarom kun je deze toch beter bij de vakhandel halen.

Blauw is voor buiten. UV
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')