abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_174050314
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
14s.gif Op donderdag 28 september 2017 11:51 schreef cherrycoke het volgende:
bitcoin is gedoemd te falen omdat het uit hete lucht getrokken word is het markt waardig.all niks waard, er staat geen arbeid tegenover leuk voor jullie bijstandlopers en uitkeringstrekkers die gratis door computer calculatie een waarde kunnen genereren.
Dat lukt je niet gratis ;)
pi_174051087
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 11:48 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ja, 1.20 of 1.19 maakt heel veel uit.
Wellicht niet voor de hamburger die jij wilt kopen, maar wel als je veel handel doet in de VS.
1 muntunie creëert meer rust op dat gebied.
Dus jij wil zeggen dat de eurozone rustiger is geworden?

Voorheen waren er voor de handel niet veel problemen, de meest gebruikte valuta paren waren namelijk allang vastgezet. Zuid europa als voorbeeld heeft zeker geen profijt van één euro. Ze zitten namelijk helemaal vast en zijn afhanhelijk van vooral Duitsland.
pi_174051138
quote:
7s.gif Op donderdag 28 september 2017 11:48 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik heb ook jaren in het buitenland gewoond en gewerkt en dan is het echt fijn als je gewoon alles in euro’s kan doen net als in Nederland.

Milaan is nog steeds mijn tweede thuis en kom er nog steeds elke paar weken.
Ben ook in het buitenland geweest en het maakte mijn eigenlijk weinig uit met welk papier soort plus welk plaatje erop staat. Het werkt overal precies hetzelfde.
pi_174051170
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 12:00 schreef theguyver het volgende:

[..]

De Bitcoin heeft zijn ups en downs, de munt schommelt in waarde en zal nooit echt stabiel zijn.
Het idee er achter is niet verkeerd.
Denk dat over een aantal jaar de hype er af is.
https://www.businessinsid(...)weken-tijd-verdampt/
Leuk artikel maar één BTC staat bijna 100% hoger dan daar beschreven..
  donderdag 28 september 2017 @ 13:04:40 #30
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_174051228
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 13:02 schreef ITrade het volgende:

[..]

Leuk artikel maar één BTC staat bijna 100% hoger dan daar beschreven..
2 maand oud artikel!
en ik zei toch ook schommelt enorm!
https://www.businessinsid(...)j-voor-cryptomunten/
Gandhi shot first!!!
pi_174051328
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 13:01 schreef ITrade het volgende:

[..]

Ben ook in het buitenland geweest en het maakte mijn eigenlijk weinig uit met welk papier soort plus welk plaatje erop staat. Het werkt overal precies hetzelfde.
Dus een nieuwe munt invoeren is onzinnig...
pi_174051360
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 12:58 schreef ITrade het volgende:

[..]

Dus jij wil zeggen dat de eurozone rustiger is geworden?
Ja, crises zijn een stuk minder heftig dan in de tijd voor de Euro.

quote:
Voorheen waren er voor de handel niet veel problemen, de meest gebruikte valuta paren waren namelijk allang vastgezet. Zuid europa als voorbeeld heeft zeker geen profijt van één euro. Ze zitten namelijk helemaal vast en zijn afhanhelijk van vooral Duitsland.
Ze kunnen inderdaad hun mismanagement niet meer corrigeren door de munt waardeloos te maken. Maar dat zie ik niet als een minpunt.
pi_174051498
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 13:11 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ja, crises zijn een stuk minder heftig dan in de tijd voor de Euro.

[..]

Ze kunnen inderdaad hun mismanagement niet meer corrigeren door de munt waardeloos te maken. Maar dat zie ik niet als een minpunt.
De crisis van 2008 was anders aardig heftig, het enige verschil is dat ze nu de markt "stimuleren" met een hoop extra geld. De asset bubbel is nu nog groter, dus jij verwacht een matige volgende crisis?

Over het manipuleren heb je wel gelijk, het probleem alleen is dat de Noordelijke banken hier flink in geinvesteerd hadden met het idee dat als het fout gaat de ECB hun wel helpt. Nu staat deze schuld dus op de balans van de ECB en zijn wij daar de dubbe van dat ze niet meer terug gaan betalen. Vervolgens worden die landen teruggebracht tot derde wereld land.
  donderdag 28 september 2017 @ 15:33:15 #34
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_174053828
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 13:19 schreef ITrade het volgende:

[..]

De crisis van 2008 was anders aardig heftig, het enige verschil is dat ze nu de markt "stimuleren" met een hoop extra geld. De asset bubbel is nu nog groter, dus jij verwacht een matige volgende crisis?

Over het manipuleren heb je wel gelijk, het probleem alleen is dat de Noordelijke banken hier flink in geinvesteerd hadden met het idee dat als het fout gaat de ECB hun wel helpt. Nu staat deze schuld dus op de balans van de ECB en zijn wij daar de dubbe van dat ze niet meer terug gaan betalen. Vervolgens worden die landen teruggebracht tot derde wereld land.
Spanje ( een van de grote slachtoffers van de crisis) geeft meer geld uit aan voetbal dan aan de problemen wat ze hebben!
Doordat ze zoveel met bakken geld smijten is de Champions league bijna geen hol meer aan.
Gandhi shot first!!!
pi_174054517
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 15:33 schreef theguyver het volgende:
Doordat ze zoveel met bakken geld smijten is de Champions league bijna geen hol meer aan.
Ben niet echt thuis in de voetbal, maar volgens mij zijn het vooral de Russen en Arabieren die hier bakken met geld in gooien.
  donderdag 28 september 2017 @ 16:26:16 #36
104871 remlof
made in [Arnhem]
pi_174054729
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 13:01 schreef ITrade het volgende:

[..]

Voor de individuele vakantie maakt het niet zoveel uit, maar als je heel veel tussen landen reist en bankrekeningen hebt in verschillende landen is het echt veel en veel fijner als alles in dezelfde valuta is.
United we stand, divided we fall
pi_174054849
Maar TS, ben jij van mening dat als je maar de 'juiste' valuta invoert, opeens alle eventuele crissen voorkomen worden en iedereen gelukkig en tevreden is?

Dat 'we' het bv met de Gulden zo ontzettend veel beter hadden en alles wat nu 'verkeerd' zou zijn door de 'euro' zou komen en gelijk opgelost is als er een andere muntsoort ervoor in de plaats kan komen?
Der der den Wind der Veränderung spürt, sollte keinen Windschutz sondern eine Windmühle bauen.
pi_174055917
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 13:19 schreef ITrade het volgende:

[..]

Geld is sowieso schuld en de ECB creeert geld uit het niets, dus die balans is niet echt relevant.
De crisis in 2008 had inderdaad veel heftiger kunnen zijn als er geen gezamelijke munteenheid was.
pi_174055954
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 16:10 schreef ITrade het volgende:

[..]

Ben niet echt thuis in de voetbal, maar volgens mij zijn het vooral de Russen en Arabieren die hier bakken met geld in gooien.
Niet alleen dat, in landen als Italie, Spanje en Portugal is veel geld van Europese steunfondsen verdwenen in megalomane sportprojecten, ipv dat men het gebruikte om de economie gezond te maken.
pi_174056609
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 16:35 schreef RM-rf het volgende:
Maar TS, ben jij van mening dat als je maar de 'juiste' valuta invoert, opeens alle eventuele crissen voorkomen worden en iedereen gelukkig en tevreden is?

Dat 'we' het bv met de Gulden zo ontzettend veel beter hadden en alles wat nu 'verkeerd' zou zijn door de 'euro' zou komen en gelijk opgelost is als er een andere muntsoort ervoor in de plaats kan komen?
Nee je voorkomt geen crises met een andere valuta. Wel heeft de euro een groot verschil met bijvoorbeeld de gulden. De gulden/mark waren stabiele munten met focus op de toekomst (kijk nu nog naar CHF, al hoewel dit anders is). In de EU zijn deze oude gedachten veranderd en wordt bijvoorbeeld met protectionisme voor de industrie gezorgd dat de valuta koers richting buiten de EU sterk daalt.

De euro heeft een aantal grote weeffouten waar nooit echt over nagedacht is.
pi_174056653
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 17:32 schreef Wantie het volgende:
Geld is sowieso schuld en de ECB creeert geld uit het niets, dus die balans is niet echt relevant.
De crisis in 2008 had inderdaad veel heftiger kunnen zijn als er geen gezamelijke munteenheid was.
Gaan we dan een Amerika beleid voeren waarbij we dus eigenlijk gewoon blijven lenen en de leningen nooit meer zullen afbetalen?

Helaas zullen we dit nooit weten, ik denk dat de crisis dan anders was geweest in de zin van er direct slachtoffers vielen. Nu is door allerlei constructies eigenlijk niets veranderd maar zijn de problemen er nog steeds.
pi_174056707
quote:
7s.gif Op donderdag 28 september 2017 16:26 schreef remlof het volgende:

[..]

Voor de individuele vakantie maakt het niet zoveel uit, maar als je heel veel tussen landen reist en bankrekeningen hebt in verschillende landen is het echt veel en veel fijner als alles in dezelfde valuta is.
De gemiddelde Nederlander reist niet het hele jaar en dan is het best leuk om in een ander land met de munteenheid daar te betalen. Echt vakantiegevoel.
  donderdag 28 september 2017 @ 18:45:13 #43
104871 remlof
made in [Arnhem]
pi_174057126
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 18:19 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

De gemiddelde Nederlander reist niet het hele jaar en dan is het best leuk om in een ander land met de munteenheid daar te betalen. Echt vakantiegevoel.
Dat kan ook prima, maar dan moet je wel buiten de eurozone op vakantie.
  donderdag 28 september 2017 @ 18:48:14 #44
104871 remlof
made in [Arnhem]
pi_174057187
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 18:13 schreef ITrade het volgende:

[..]

Nee je voorkomt geen crises met een andere valuta. Wel heeft de euro een groot verschil met bijvoorbeeld de gulden. De gulden/mark waren stabiele munten met focus op de toekomst (kijk nu nog naar CHF, al hoewel dit anders is). In de EU zijn deze oude gedachten veranderd en wordt bijvoorbeeld met protectionisme voor de industrie gezorgd dat de valuta koers richting buiten de EU sterk daalt.

De euro heeft een aantal grote weeffouten waar nooit echt over nagedacht is.
Je weet dat de euro eigenljk al ingevoerd is in 1979 als ECU hè?

https://en.wikipedia.org/wiki/European_Currency_Unit
pi_174057270
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 11:56 schreef RM-rf het volgende:
Een interssant concept vind ik het 'Time Based Currency'
https://en.wikipedia.org/wiki/Time-based_currency

Het idee dat 1 Eenheid hiervan (vaak via locale LETS georganiseerd) gelijkstaat aan 1 uur werktijd, dus je kunt bv altijd iemand voor een bepaald klusje een uur inhuren voor 1 [eenheid]...

IN Italie en Griekenland zijn deze alternatieve waarde-uitwissel-/ruil-systemen ook sterk opgekomen in de nasleep vand e crisis en deels door de hoge werkloosheid daar, waardoor op die wijze mensen redelijk eenvoudig werkzaamheden kunnen uitwisselen op lokaal niveau
Krijg je fratsen zoals In Time.
Minuteman.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_174057291
quote:
14s.gif Op donderdag 28 september 2017 18:45 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat kan ook prima, maar dan moet je wel buiten de eurozone op vakantie.
Het gaf de vakantie ook altijd net dat beetje extra he, dat je geld moest wisselen. En omrekenen als je daar was. Spannend :D
  donderdag 28 september 2017 @ 20:03:28 #47
104871 remlof
made in [Arnhem]
pi_174058892
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 18:54 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het gaf de vakantie ook altijd net dat beetje extra he, dat je geld moest wisselen. En omrekenen als je daar was. Spannend :D
Het was wel de tijd dat ik een maandsalaris van een paar miljoen had in Milaan, maar ik was maar wat blij toen dat een paar duizend euro’s werd.
pi_174059205
quote:
7s.gif Op donderdag 28 september 2017 20:03 schreef remlof het volgende:

[..]

Het was wel de tijd dat ik een maandsalaris van een paar miljoen had in Milaan, maar ik was maar wat blij toen dat een paar duizend euro’s werd.
Een paar miljoen lires! In het vroegere Joegoslavië was het ook zo bizar hoog als ik me goed herinner.
pi_174060839
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 18:16 schreef ITrade het volgende:

[..]

Gaan we dan een Amerika beleid voeren waarbij we dus eigenlijk gewoon blijven lenen en de leningen nooit meer zullen afbetalen?
Feitelijk doen we dat al jaren, alleen voorheen lieten wij ook de FED het geld maken, nu doet de ECB dat zelf.
Beetje lood om oud ijzer.
En inderdaad, afbetalen is zinloos. Daarmee krimp je de economie.
pi_174060887
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 10:35 schreef ITrade het volgende:
We kennen allemaal het Oostenrijkse Wörgl.
Come again??
Dus.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')