abonnement Unibet Coolblue
pi_174157891
Dad, wij zijn alleen voor de vorm naar een tweede school gegaan. Zo van 'Je weet maar nooit'.

Wij hebben Aap 1 keer ingesteld en B drukt zelf op de knop om zijn ogen dicht te doen 's avonds. Wij hebben hem vooral gekocht omdat er zowel een digitale als een analoge wekker op zit. Kan hij hem een tijdje blijven gebruiken als wekker in de toekomst. En het paste wat beter bij zijn stoere graafmachine kamer :D

Wij moeten zondagochtend naar het AMC en aangezien B zaterdag dus ook al bij de oppas is, nemen we hem mee. Ik blijf dan beneden met hem bij de Starbucks etc. Daarna willen we Amsterdam met hem in. Iemand tips voor activiteiten? We willen die pont pakken van de GVB en in een tram. En ergens lunchen. Maar andere kleine ideetjes zijn welkom. (Nemo en Scheepvaartmuseum doen we een andere keer als we meer tijd hebben)
pi_174158023
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 08:41 schreef DevilsAndDust het volgende:
De Nijntjewekker is wel gemakkelijk in gebruik. Eén keer de tijd instellen en dan is het een kwestie van elke avond een knop indrukken.

Zijn er trouwens meer die de keuze voor de basisschool hebben gebaseerd op het bezoeken van slechts één school? Wij zijn gisteren bij onze eerste keus gaan kijken en we hebben er een heel goed gevoel over, maar het voelt alsof we ons er dan te gemakkelijk vanaf maken of zo. :+. (Wat ook niet helpt, is dat de school van onze tweede keus al vorige week een mail zou sturen met een overzicht met data waarop we langs kunnen komen, maar dat nog steeds niet heeft gedaan.)
Dat dacht ik na school 1 ook, maar het werd school 2... ondanks mijn eigen onderwijservaring realiseerde ik me pas bij school 2 wat er allemaal beter was dan op school 1 daar.

Ik zou gaan, al is het maar om zeker te weten dat je gevoel over deze school goed zit.
Kwak
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:27:08 #78
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174158208
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2017 22:15 schreef Spees_Eend het volgende:
Dat schaap heeft echt een draak van een bediening (gelukkig alleen bij logeerpartijtjes van de netstroom waarna je alles opnieuw moet instellen) maar werkt hier ook al bijna drie jaar prima.
Batterijen ftw!

Wij zijn gisteren voor Kuiken bij een school wezen kijken, en dat voelde zo goed dat ik er van moest huilen :o O+.
KuikenGuppy
pi_174158671
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 08:41 schreef DevilsAndDust het volgende:
De Nijntjewekker is wel gemakkelijk in gebruik. Eén keer de tijd instellen en dan is het een kwestie van elke avond een knop indrukken.

Zijn er trouwens meer die de keuze voor de basisschool hebben gebaseerd op het bezoeken van slechts één school? Wij zijn gisteren bij onze eerste keus gaan kijken en we hebben er een heel goed gevoel over, maar het voelt alsof we ons er dan te gemakkelijk vanaf maken of zo. :+. (Wat ook niet helpt, is dat de school van onze tweede keus al vorige week een mail zou sturen met een overzicht met data waarop we langs kunnen komen, maar dat nog steeds niet heeft gedaan.)
Wij hebben ook bij 1 school gekeken, voelde goed, en ingeschreven. :)
pi_174159429
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 09:17 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Dat dacht ik na school 1 ook, maar het werd school 2... ondanks mijn eigen onderwijservaring realiseerde ik me pas bij school 2 wat er allemaal beter was dan op school 1 daar.

Ik zou gaan, al is het maar om zeker te weten dat je gevoel over deze school goed zit.
Aan wat voor dingen moet ik dan denken?

Ik ben daar namelijk wel een beetje bang voor, dat we er te snel genoegen mee nemen of zo. Terwijl de school wel echt alle boxes tickte en ons gevoel er heel goed bij is. I vroeg gisteren ook al drie keer wanneer hij weer naar de school mocht - ook een goed teken lijkt me. Lastig hoor!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_174160178
Ik zou het niet moeilijker maken dan het is. Als de school aan jullie wensen voldoet, het voelt goed en I is ook enthousiast dan ben je toch klaar? 😀
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_174162659
Wij zijn ook verder gaan kijken toen de 1e school niet goed voelde :).
pi_174163171
Nou, ik zou het niet te moeilijk maken idd DaD. Uiteindelijk weet je toch pas hoe hij het vindt als hij er zit. Komt vast goed!
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:19:31 #84
56471 pinquit
oh my lama!
pi_174165157
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 09:27 schreef Burdie het volgende:

[..]

Batterijen ftw!

Wij zijn gisteren voor Kuiken bij een school wezen kijken, en dat voelde zo goed dat ik er van moest huilen :o O+.
O+ wat fijn!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:21:36 #85
56471 pinquit
oh my lama!
pi_174165199
Ikzelf zou 't hierbij laten DaD.

Maargoed, aan de andere kant is wat kwak zegt ook weer zo. Je zal dan ook later nooit hoeven denken: had ik maar..
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_174165940
Wij waren ook zo blij na school 1 maar zijn (voor de vorm eigenlijk) nog wel bij een tweede school gaan kijken. Want dan konden we tenminste iets vergelijken. En dat bezoek aan school 2 bevestigde onze voorkeur voor school 1 alleen maar O+

Maar dit is wel vanwege mijn drang naar overinformeren :@
pi_174166031
Het kan gewoon in één keer raak zijn toch? Klinkt erg goed. O+

Ik zit best met het hele scholengedoe. Ik twijfel of ik hier in de stad wil blijven wonen of toch liever richting een dorp of kleinere stad wil gaan, omdat dat me voor de kinderen toch fijner lijkt om op te groeien, maar man vindt het klinkklare onzin. Erg lastig, want wij zijn beide wel heel gek op het levendige stadscentrum, maar er zijn toch best veel slechte wijken en van wat ik zelf op de (middelbare, dat dan weer wel) scholen hier heb gezien vind ik (in vergelijking met de scholen die ik in andere plaatsen heb gezien) best wel heftig.

We zullen sowieso binnen 2 jaar verhuizen, maar het is dus lastig om ons al goed te oriënteren. N. staat al wel ergens ingeschreven.
pi_174166352
Maar waar ben je dan precies bang voor, Selvaria? Slechte invloed, 'verkeerde' vrienden e.d.? Of confrontatie met minder leuke zaken? Ik denk dat dit overal is, ook in een kleine stad of in een dorp. De romantiek daarvan is denk ik soms wat overschat. Ik ben opgegroeid in een dorp, en daar waren vrij veel slecht opgevoede, asociale kinderen. Waardoor mijn moeder het dan weer nodig vond om mij op een gereformeerd schooltje te doen (en daar zaten ook weer types waar ik ongelukkig van werd ;( .)
Onze kinderen groeien op in een grote stad en wij wonen dichtbij de Schilderswijk. Ik zie dat eigenlijk voornamelijk als iets positiefs. (Al zou ik dus best een tweede huisje in het bos willen 8-) .)
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:25:42 #89
149959 SQ
snelle trees
pi_174166407
Op mijn dorpsschool zat inderdaad ook meer asociaal tuig dan op de stadsschool hier om de hoek ;)
disclaimer
pi_174166508
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 15:01 schreef Selvaria het volgende:
Het kan gewoon in één keer raak zijn toch? Klinkt erg goed. O+

Ik zit best met het hele scholengedoe. Ik twijfel of ik hier in de stad wil blijven wonen of toch liever richting een dorp of kleinere stad wil gaan, omdat dat me voor de kinderen toch fijner lijkt om op te groeien, maar man vindt het klinkklare onzin. Erg lastig, want wij zijn beide wel heel gek op het levendige stadscentrum, maar er zijn toch best veel slechte wijken en van wat ik zelf op de (middelbare, dat dan weer wel) scholen hier heb gezien vind ik (in vergelijking met de scholen die ik in andere plaatsen heb gezien) best wel heftig.

We zullen sowieso binnen 2 jaar verhuizen, maar het is dus lastig om ons al goed te oriënteren. N. staat al wel ergens ingeschreven.
Ik woon in een dorp en hier is ook genoeg "tuig"
Wij hebben 2 scholen en zijn bij beide wezen kijken, en we dachten van tevoren voor de openbare te gaan maar het is nu toch de christelijke geworden, voelde veel beter.

Dad, het kan ook in 1x goed zijn... en ook als je 4 scholen bezoekt en de beste keuze maakt kan het uiteindelijk tegenvallen. Volg je gevoel.
S. 2014
J. 2016
pi_174166515
Ik vind het lastig het uit te leggen, het is vooral een gevoel. Ik ben zelf in een ontzettend kneuterig dorp opgegroeid en vind in vergelijking de stad zo hard. Natuurlijk weet ik dat het ook andere tijden zijn, maar mijn gevoel is toch best sterk.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:32:29 #92
149959 SQ
snelle trees
pi_174166524
Maar jij woont toch niet in zo'n lijpe metropool selvaria? Jouw stad is toch ook meer een soort groot dorp? Een soort Eindhoven light :')
(Ik vind Eindhoven al niet echt stads namelijk :'))
disclaimer
pi_174166849
Haihai!

Weet dat ik hier al tijden niet meer ben geweest, was niet helemaal ons jaar tot nu toe, maar wij hebben inmiddels ook al twee maanden een echte peuter :)

En ik had even een heel praktisch vraagje. Wij hebben een autostoel die ook achterstevoren kan, en dat adviseren ze ook zo lang mogelijk te doen, maar weet iemand waar je dan die peuterbeentjes moet laten? :+
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:04:21 #94
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174167146
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 15:48 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Haihai!

Weet dat ik hier al tijden niet meer ben geweest, was niet helemaal ons jaar tot nu toe, maar wij hebben inmiddels ook al twee maanden een echte peuter :)

En ik had even een heel praktisch vraagje. Wij hebben een autostoel die ook achterstevoren kan, en dat adviseren ze ook zo lang mogelijk te doen, maar weet iemand waar je dan die peuterbeentjes moet laten? :+
Kleermakerszit!
KuikenGuppy
pi_174167188
Bedankt voor jullie gedachten over mijn 'dilemma'! Ik neig wel heel erg naar het hierbij laten, eigenlijk. Nog maar even goed met Baard over hebben. :).
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:30:17 #96
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_174167682
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 09:27 schreef Burdie het volgende:

[..]

Batterijen ftw!


Jezus waarom heb ik hier zelf nog nooit aan gedacht ;( :') _O-

Dank!
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:39:53 #97
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_174167865
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 08:41 schreef DevilsAndDust het volgende:
De Nijntjewekker is wel gemakkelijk in gebruik. Eén keer de tijd instellen en dan is het een kwestie van elke avond een knop indrukken.

Zijn er trouwens meer die de keuze voor de basisschool hebben gebaseerd op het bezoeken van slechts één school? Wij zijn gisteren bij onze eerste keus gaan kijken en we hebben er een heel goed gevoel over, maar het voelt alsof we ons er dan te gemakkelijk vanaf maken of zo. :+. (Wat ook niet helpt, is dat de school van onze tweede keus al vorige week een mail zou sturen met een overzicht met data waarop we langs kunnen komen, maar dat nog steeds niet heeft gedaan.)
Wij hebben onze keuze gebaseerd op één bezoek, maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat dat voornamelijk te maken had met het feit dat hier in het dorp slechts 1 school is. Het alternatief wat bepaald niet onze voorkeur had, was een school in een ander dorp. Maar dan plaats je je kind meteen in een uitzonderingspositie (nog los van de praktische nadelen) dus alleen als onze indruk echt niet goed was geweest, was dat een overweging geweest.

Nu was onze indruk direct heel positief, dus ik denk dat de kans groot zou zijn geweest dat we ook direct voor deze school gekozen zouden hebben als er wel een andere basisschool was geweest.

Als je het fijn vindt om bij een andere school te kijken dan vooral doen, begrijp ik ook heel goed, maar ideeën als "me er te makkelijk vanaf maken" etc, dat zou echt niet in me opkomen, omdat je juist wél een heel goed gevoel hebt over deze school en je je blijkbaar fijn voelt bij het idee dat je kind hier naartoe gaat. Dat lijkt mij veruit het belangrijkste.

Slechts voor de vorm of "omdat het hoort" (says who ;) ) een andere school bezoeken lijkt me dan niet veel toevoegen.
pi_174168216
Hier ook 1 school bezocht en ingeschreven :)

Succes met bikkelen nog Kwak, lange dagen zo :*

Wennen zeker Room! Bevalt het wel, je bent toch ook op een nieuwe werkplek begonnen?

F wordt de afgelopen weken steeds wakker door z'n huilende/brabbelende zusje :{ Handig joh, 2 kinderen op 1 slaapkamer.
pi_174169223
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 15:32 schreef Stormqueen het volgende:
Maar jij woont toch niet in zo'n lijpe metropool selvaria? Jouw stad is toch ook meer een soort groot dorp? Een soort Eindhoven light :')
(Ik vind Eindhoven al niet echt stads namelijk :'))
Neh, maar wel veel achterstandswijken hier. Ik slaap er nog wel even heel wat nachtjes over hoor, maar het houdt me wel bezig.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:39:34 #100
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_174169343
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 10:32 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Aan wat voor dingen moet ik dan denken?

Ik ben daar namelijk wel een beetje bang voor, dat we er te snel genoegen mee nemen of zo. Terwijl de school wel echt alle boxes tickte en ons gevoel er heel goed bij is. I vroeg gisteren ook al drie keer wanneer hij weer naar de school mocht - ook een goed teken lijkt me. Lastig hoor!
School 1 leek leuk, maar in vergelijking met school 2 was het er eigenlijk wel erg rommelig en onaf (qua inrichting en qua duidelijkheid van het beleid en programma). Het was er veel drukker dan op school 2 (onrustig), en de directeur was vee chaotischer en had eigenlijk helemaal niet zovee verteld.

Dat merkten we door de rust op school 2, en de directeur die heel veel vertelde en ook aan ons vroeg, etc.

Lastig uit te leggen dus :@ maar ik denk dat als je al heel blij bent met school 1, je toch minder twijfels hebt dan wij hadden. Ik had na school 1 wel vraagtekens.

Maar ik ben ook net als Mineola zo dat ik sowieso twee scholen wilde bekijken om te kunnen vergelijken. School 3 hebben we ibv blij met school 2 en slechte verhalen maar laten zitten...
Kwak
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')