abonnement Unibet Coolblue
pi_174031099
Hallo Mensen van Fok,

Hoe zal ik beginnen ik ben van mezelf een apart geval.

ik zit de laatste tijd (Ong, 1 jaar) in een strijd met mezelf
ik wil alles van deze wereld gezien hebben en daarmee bedoel ik ook echt alles,
Ik ga dus alles achter me laten hier in Nederland (Familie Vrienden)
Graag zou ik tips en tricks voor mijn reis willen krijgen en eventuele Feedback
pi_174031145
Het doel van mijn reis is Met ongeveer 1500 euro weg te gaan en onderweg geld bij te verdienen
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 27 september 2017 @ 15:15:32 #3
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_174032311
Zo een mooi leeg topic, schone lei om te beginnen in TRV
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_174032318
TRV / [Reisverslag] Arizona Trail (1270 km wildernis trek)

[ Bericht 75% gewijzigd door Nizno op 27-09-2017 15:16:36 ]
pi_174032321
quote:
99s.gif Op woensdag 27 september 2017 15:15 schreef Nizno het volgende:
Zo een mooi leeg topic, schone lei om te beginnen in TRV
Harstikke bedankt! ;)
pi_174032334
Oh en stel je niet te veel voor van het idee van "jezelf vinden door te reizen". Tuurlijk leer je jezelf in vreemde situaties wel wat beter kennen, reizen is best leerzaam, maar het is geen wondermiddel waardoor je verlichting gaat bereiken. Ga reizen omdat het leuk en interessant is, om mooie plekken te zien en toffe dingen te doen, maar vooral niet om voor problemen weg te rennen. Die problemen reizen namelijk gewoon met je mee.
pi_174032392
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 15:06 schreef TheSearchForMyself het volgende:

[..]

Nee hahah maar best zielig toch, dacht dat als iemand om tips en tricks vroeg dat je dat dan ook zou krijgen ipv af te kraken....
Nou, ik zal je wat tips en tricks geven, je lijkt me wat onvoorbereid, en iets wereldvreemd, ik ben erg bang dat je het niet lang ga redden zo.
Als eerste je periode van vertrek, de winter komt eraan, en je trekt een beetje richting het oosten, je zal het al moeilijk genoeg krijgen, maar de kou wil je er niet bijhebben.
Je zal waarschijnlijk veel buiten slapen, en gezien je onervarenheid zou je beter aan het begin van de lente kunnen vertrekken.

Kijk ook eens of je je plannen niet zou wijzigen en bv wil starten in 1 van de hippie communes, google eens op een klein plaatsje in Spanje Orgiva , daar is Beneficio . Waneer je met een tent vertrekt, heb je in ieder geval daar al een slaapplaats. Het klimaat is ook beter in de winter
Ook in de grotten van Grenada kan je terecht, daar zal je veel gelijkstemden vinden.
Zo kan je misschien wennen aan het buitenleven, voordat je je er echt instort.
Je zou dan van de zomer kunnen doortrekken.

Besef ook dat je buiten Europa vaak Visa nodig hebt, ik ben in Thailand zat reizigers tegen gekomen die al tijden lang met een verlopen Visa daar vertoefden. Maar zelf heb ik geen idee hoe ze ooit het lang gingen verlaten, er staat echt een straf op.

Ik hoop dat je aan sommige tips wat hebt, als je nog vragen hebt stel ze dan maar.
Dat heb ik liever dan dat je doodvriest ergens in Iasi Roemenie.
pi_174032410
quote:
2s.gif Op woensdag 27 september 2017 15:16 schreef Farenji het volgende:
Oh en stel je niet te veel voor van het idee van "jezelf vinden door te reizen". Tuurlijk leer je jezelf in vreemde situaties wel wat beter kennen, reizen is best leerzaam, maar het is geen wondermiddel waardoor je verlichting gaat bereiken. Ga reizen omdat het leuk en interessant is, om mooie plekken te zien en toffe dingen te doen, maar vooral niet om voor problemen weg te rennen. Die problemen reizen namelijk gewoon met je mee.
Ligt eraan wat voor problemen, ik vind dat een ieder ander ook al is het het zelfde probleem het toch weer anders is
pi_174032451
quote:
14s.gif Op woensdag 27 september 2017 15:18 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Nou, ik zal je wat tips en tricks geven, je lijkt me wat onvoorbereid, en iets wereldvreemd, ik ben erg bang dat je het niet lang ga redden zo.
Als eerste je periode van vertrek, de winter komt eraan, en je trekt een beetje richting het oosten, je zal het al moeilijk genoeg krijgen, maar de kou wil je er niet bijhebben.
Je zal waarschijnlijk veel buiten slapen, en gezien je onervarenheid zou je beter aan het begin van de lente kunnen vertrekken.

Kijk ook eens of je je plannen niet zou wijzigen en bv wil starten in 1 van de hippie communes, google eens op een klein plaatsje in Spanje Orgiva , daar is Beneficio . Waneer je met een tent vertrekt, heb je in ieder geval daar al een slaapplaats. Het klimaat is ook beter in de winter
Ook in de grotten van Grenada kan je terecht, daar zal je veel gelijkstemden vinden.
Zo kan je misschien wennen aan het buitenleven, voordat je je er echt instort.
Je zou dan van de zomer kunnen doortrekken.

Besef ook dat je buiten Europa vaak Visa nodig hebt, ik ben in Thailand zat reizigers tegen gekomen die al tijden lang met een verlopen Visa daar vertoefden. Maar zelf heb ik geen idee hoe ze ooit het lang gingen verlaten, er staat echt een straf op.

Ik hoop dat je aan sommige tips wat hebt, als je nog vragen hebt stel ze dan maar.
Dat heb ik liever dan dat je doodvriest ergens in Iasi Roemenie.
Wil je zeggen dat er een hele community is Voor reizen?. ik weet dat er ook zigeuners bestaan maar dat?
pi_174032489
Ik heb zelf Op Veva gezeten (veiligheid en vakmanschap, oftewel vooropleiding van defensie) waar ik de basis heb geleerd van survivalen, ik weet wat ik moet doen als er bijv een sneeuw storm aankomt en wat ik niet moet doen... ik ben niet achterlijk door Zero ervaring op reis te gaan..
pi_174032519
dubbel
pi_174032543
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 15:25 schreef Xlarge het volgende:
dubbel
wat bedoel je met dubbel?
ik weet dat ik niet alle ervaring heb gaat ook Sws niet gebeuren Niemand trouwens...
maar ik weet wel wat ik ong moet doen in bepaalde situaties
  Moderator woensdag 27 september 2017 @ 15:29:03 #13
45833 crew  Fogel
pi_174032608
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_174032636
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 15:21 schreef TheSearchForMyself het volgende:

[..]

Wil je zeggen dat er een hele community is Voor reizen?. ik weet dat er ook zigeuners bestaan maar dat?
Het is geen community voor reizen, het is een verzameling mensen die iets buiten de "normale" samenleving staan.
Deze mensen ervaren zichzelf als vrij, en ongebonden. Iets wat jij volgens mij ook wilt bereiken.
Je kan je wellicht tijdelijk bij hen voegen.

Ik neem aan dat je nu bij je ouders in een warm huis woont, en het idee van een avontuur je erg goed in de oren klinkt.
Maar ik ben bang dat je het iets te veel romantiseerd. Vandaar dat ik je het advies geeft eerst een tussenstap te maken, de transitie van jouw ouderlijk huis naar zo'n gathering zal al groot genoeg zijn.
Je kan altijd daarna nog voor een zwervend leven gaan kiezen.
  Meest relativerende user 2022 woensdag 27 september 2017 @ 15:30:35 #15
357044 Budapestenaar
pi_174032641
1500 euro is wel heel weinig basis om aan zo'n groot avontuur te beginnen. Waarom solliciteer je niet bij een cruisemaatschappij? Dan kun je geld verdienen en intussen wat van de wereld zien.
pi_174032708
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 15:26 schreef TheSearchForMyself het volgende:

[..]

wat bedoel je met dubbel?
ik weet dat ik niet alle ervaring heb gaat ook Sws niet gebeuren Niemand trouwens...
maar ik weet wel wat ik ong moet doen in bepaalde situaties
Maar dan moet je toch wat duidelijker zijn in je plannen, willen mensen gericht tips geven.

-heb je al een idee welke richting je (in eerste instantie) uit wilt
-hoe ga je reizen? Liften? Lopen? Ga je buiten Europa? Vliegtuig?
-waar ga en wil je slapen? Kamperen? Hostel? Werken bij en boer voor kost en inwoning? Of een combinatie van dit allen?
-je geeft aan te willen werken, heb je al een idee waar, hoe en wat? Bv bij een boer. En in welke regio? Wil je eerst naar zuid Europa ivm klimaat?
-wanneer wil je überhaupt vertrekken.
-wat voor soort reis wil je? Werken en rondtrekken? Bij communes (hierboven al genoemd een soort hippie commune in Spanje), of ga je bv in Thailand tussendeks backpackers zitten, of ook hier een combi.
-ga je backpacken? (Neem aan van wel).
-hoe voorbereid ben je? Dit ivm visa, inentingen en kennis van landen en regio’s (bv gevaarlijke conflict gebieden, makkelijk qua ov te reizen, veel werk te vinden)
pi_174032771
quote:
14s.gif Op woensdag 27 september 2017 15:30 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Het is geen community voor reizen, het is een verzameling mensen die iets buiten de "normale" samenleving staan.
Deze mensen ervaren zichzelf als vrij, en ongebonden. Iets wat jij volgens mij ook wilt bereiken.
Je kan je wellicht tijdelijk bij hen voegen.

Ik neem aan dat je nu bij je ouders in een warm huis woont, en het idee van een avontuur je erg goed in de oren klinkt.
Maar ik ben bang dat je het iets te veel romantiseerd. Vandaar dat ik je het advies geeft eerst een tussenstap te maken, de transitie van jouw ouderlijk huis naar zo'n gathering zal al groot genoeg zijn.
Je kan altijd daarna nog voor een zwervend leven gaan kiezen.
Ik woon al 7 jaar niet meer thuis mijn ouders hebben sinds jong af aan tegen mij gelogen over genoeg dingen waar ik later via mijn advocaat achter ben gekomen
pi_174032906
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 15:37 schreef TheSearchForMyself het volgende:

[..]

Ik woon al 7 jaar niet meer thuis mijn ouders hebben sinds jong af aan tegen mij gelogen over genoeg dingen waar ik later via mijn advocaat achter ben gekomen
Oke, fout ingeschat dus van mij.

Nou kijk wat je er mee doet, ik hoop dat je er wat aan hebt, en in ieder geval niet helemaal onvoorbereid het pad op gaat.
Ik snap helemaal dat je uit je comfort zone wilt stappen, en een bepaalde routine wilt doorbreken dmv avontuur.
Maar het zou fijn zijn, dat je niet anderhalve week later, en 850 kilometer van je huis strandt, Waarna je alweer terug moet keren.

Veel succes in ieder geval, ik kijk af en toe wel in je topic om te zien hoe het er voor staat.
pi_174033025
quote:
14s.gif Op woensdag 27 september 2017 15:44 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Oke, fout ingeschat dus van mij.

Nou kijk wat je er mee doet, ik hoop dat je er wat aan hebt, en in ieder geval niet helemaal onvoorbereid het pad op gaat.
Ik snap helemaal dat je uit je comfort zone wilt stappen, en een bepaalde routine wilt doorbreken dmv avontuur.
Maar het zou fijn zijn, dat je niet anderhalve week later, en 850 kilometer van je huis strandt, Waarna je alweer terug moet keren.

Veel succes in ieder geval, ik kijk af en toe wel in je topic om te zien hoe het er voor staat.
Veel mensen schatten mij anders in heb ook een net iets anders leven gehad als de normale nederlanders zoals op mij 4e al uit huis tot mij 8 waar mijn vader niks van wist, buiten dat Hartstikke bedankt
ik zal bezig gaan met een plan van aanpak ^O^
  Moderator woensdag 27 september 2017 @ 15:51:21 #20
45833 crew  Fogel
pi_174033037
1500 euro is wel erg weinig, maar lees de reisverslagen van SeLang eens door. Hij komt altijd ver voor weinig geld en maakt fantastische reizen. Misschien kan je daar wat inspiratie aan opdoen.

Zorg er in ieder geval voor dat je paspoort lang genoeg geldig is, zou naar zijn als je ergens een land niet in mag daardoor.

Oh, en ga aub niet begpacken ipv backpacken.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator woensdag 27 september 2017 @ 15:52:38 #21
45833 crew  Fogel
pi_174033067
Hoe lang wil je eigenlijk wegblijven?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 27 september 2017 @ 15:59:50 #22
62913 Blik
The one and Only!
pi_174033228
Misschien moet TS in Australië beginnen, wellicht niet het goedkoopste land om te beginnen, maar je kunt je daar wel 2-3 maanden helemaal de pleuris werken en leuk geld verdienen om weer verder te trekken
pi_174033414
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 15:59 schreef Blik het volgende:
Misschien moet TS in Australië beginnen, wellicht niet het goedkoopste land om te beginnen, maar je kunt je daar wel 2-3 maanden helemaal de pleuris werken en leuk geld verdienen om weer verder te trekken
Ik kom australie waarschijnlijk niet eens in....
pi_174033423
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 15:52 schreef Fogel het volgende:
Hoe lang wil je eigenlijk wegblijven?
Totdat ik erbij neerval :7
  Moderator woensdag 27 september 2017 @ 16:11:40 #25
45833 crew  Fogel
pi_174033454
quote:
99s.gif Op woensdag 27 september 2017 14:26 schreef TheSearchForMyself het volgende:
ik wil alles van deze wereld gezien hebben en daarmee bedoel ik ook echt alles,
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 16:09 schreef TheSearchForMyself het volgende:

[..]

Ik kom australie waarschijnlijk niet eens in....
Dus je doel is bij voorbaat al niet haalbaar?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')