abonnement Unibet Coolblue
pi_174050998
quote:
10s.gif Op donderdag 28 september 2017 12:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wist je dat Bin Laden zich ook bezighield met de klimaatverandering en de rol van VS daarin als grote boosdoener. :7
Ja het was natuurlijk niet uit te houden in zo'n grot met al die stinkende gasten...geen wonder dat hij klimaatverandering wenste... _O-
pi_174051014
Weer iemand die niet weet waar hij het over heeft. Bin Laden is gedood terwijl hij zat te chillen in een huis in Pakistan.
  donderdag 28 september 2017 @ 12:54:19 #103
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174051015
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 12:34 schreef Maghrebijnse het volgende:
Komt ene geavanceerd even denken ons de islam uit te leggen zonder het Arabisch te beheersen.. en andere zaken die van belang zijn. Ze weet het natuurlijk beter dan geleerden die al 60 jaar de islam bestuderen. De hoogmoed.
Je hoeft geen 'geleerde' te zijn om alle haat en geweld die er uit voortvloeit te constateren.

Bovendien zijn alleen universitair geschoolde wetenschappers geleerden, niet mensen die een religieus boek van voor naar achter kennen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_174051030
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 12:34 schreef Maghrebijnse het volgende:
Komt ene geavanceerd even denken ons de islam uit te leggen zonder het Arabisch te beheersen.. en andere zaken die van belang zijn. Ze weet het natuurlijk beter dan geleerden die al 60 jaar de islam bestuderen. De hoogmoed.
Dat is een drogreden, je kunt in 60 jaar studie alsnog geen fuck snappen van de Islam. Sowieso is er niemand anders dan Allah die begrijpt wat de islam echt is. Heeft geprobeerd het duidelijk te maken met een boek. Alleen al door het feit dat er een ziljoen stromingen zijn, geeft dat wel aan dat het allemaal niet zo heel helder is.

Dit even los van het feit dat er heel duidelijke historische bewijzen zijn dat de verhalen en statements uit bijbel, torah,koran, de 'godheden', name en andere zaken voortvloeien uit onder andere sumerische mythen en sagen en allerlei andere oude religies uit het Midden-oosten.

Natuurlijk, je kunt het allemaal voor letterlijk waar aannemen.

Overigens ben ik in deze discussie van team triggershot, hij zegt heel duidelijk hoe zijn opvattingen zijn en die zijn helder. Wel moslim, niet gewelddadig of extremist, wat mij betreft prima. We zullen het over de verdere inhoud niet snel eens worden, maar het lijkt me dat we prima samen in een land kunnen leven. Als de wet en grondwet voor ons beiden bindend is, is de rest prima.
Whatever...
pi_174051055
quote:
10s.gif Op donderdag 28 september 2017 12:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wist je dat Bin Laden zich ook bezighield met de klimaatverandering en de rol van VS daarin als grote boosdoener. :7
Dat heb ik inderdaad nooit geweten :D Kan me wel voorstellen dat het in die regio meer leeft, moest denken aan dit artikel:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)onen-1553321-a225291
pi_174051309
1.5 miljard mensen die een machtsgeile oorlogsmisdadiger aanbidden. Dan krijg je vanzelfsprekend geweld.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 12:34 schreef Maghrebijnse het volgende:
Komt ene geavanceerd even denken ons de islam uit te leggen zonder het Arabisch te beheersen.. en andere zaken die van belang zijn. Ze weet het natuurlijk beter dan geleerden die al 60 jaar de islam bestuderen. De hoogmoed.
Dit is wel een classic deze, je mag niks van de islam vinden want je spreekt geen arabisch!
Wel een lekker makkelijke manier om kritiek weg te wuiven niet?
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_174051453
quote:
9s.gif Op donderdag 28 september 2017 12:54 schreef Triggershot het volgende:
Weer iemand die niet weet waar hij het over heeft. Bin Laden is gedood terwijl hij zat te chillen in een huis in Pakistan.
Inderdaad, OMDAT hij uit die grot gevlucht was slimpie....snap je dat nu niet?
pi_174051516
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 12:55 schreef Spanky78 het volgende:
Overigens ben ik in deze discussie van team triggershot, hij zegt heel duidelijk hoe zijn opvattingen zijn en die zijn helder. Wel moslim, niet gewelddadig of extremist, wat mij betreft prima. We zullen het over de verdere inhoud niet snel eens worden, maar het lijkt me dat we prima samen in een land kunnen leven. Als de wet en grondwet voor ons beiden bindend is, is de rest prima.
Mja, serieus.. mijn random issue is of ik morgen wel op tijd op werk kom of dat klote weekend er tussen komt zodat ik mijn salaris nog later krijg. :')
In een Turkse seculiere talkshow werd aan een moslima gevraagd waarom ze zich niet mede inzetten voor de emancipatie van homo's en transgenders ( vrouwen met hoofddoek in Turkije zijn lange tijd geweerd van het onderwijs en overheidsinstellingen ) waarop haar antwoord eigenlijk heel simpel was: "Ik gun iedereen vrijheid en kansen om te leven en groeien, maar ik moet simpelweg strijden om zelf te kunnen overleven."

Ik had graag een moslimland gezien waar je met het Nederlandse (Europese) model kunt leven. Dat godsdienstige elementen getolereerd worden, maar zonder het toe te staan dat het tot last van de andersdenkende. Tot nu toe komt eigenlijk alleen maar Turkije en Tunesië in de buurt, al hebben ze nog wel een lange weg te gaan.
pi_174051544
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 12:56 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dat heb ik inderdaad nooit geweten :D Kan me wel voorstellen dat het in die regio meer leeft, moest denken aan dit artikel:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)onen-1553321-a225291
Ik kan mij oprecht niet voorstellen dat Bin-Laden in een prive seance zijn volgers ook maar een tip heeft meegegeven om een hybride auto te nemen of minder te stoken.
pi_174051558
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 13:16 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Inderdaad, OMDAT hij uit die grot gevlucht was slimpie....snap je dat nu niet?
Probleem opgelost, waarom nog je mengen in het debat.
pi_174051645
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 11:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Pfff, vliegend paard! Wat heb je daar nou aan?
Doe mij maar een profeet die water in wijn verandert. Party!!
Sinds wanneer is Jezus een profeet? Ik dacht dat hij jouw god was? You christians are confusing as fuck.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_174051782
quote:
17s.gif Op donderdag 28 september 2017 13:20 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Tot nu toe komt eigenlijk alleen maar Turkije en Tunesië in de buurt, al hebben ze nog wel een lange weg te gaan.
Ja Turkije dat dreigt de Koerden uit te hongeren is een voorbeeld. Vertel nog een grap.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_174051893
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 13:34 schreef alilami het volgende:

[..]

Ja Turkije dat dreigt de Koerden uit te hongeren is een voorbeeld. Vertel nog een grap.
De Koerden in Turkije hebben genoeg te eten. Het is maar waar je om wilt lachen.
pi_174052266
quote:
17s.gif Op donderdag 28 september 2017 13:20 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mja, serieus.. mijn random issue is of ik morgen wel op tijd op werk kom of dat klote weekend er tussen komt zodat ik mijn salaris nog later krijg. :')
In een Turkse seculiere talkshow werd aan een moslima gevraagd waarom ze zich niet mede inzetten voor de emancipatie van homo's en transgenders ( vrouwen met hoofddoek in Turkije zijn lange tijd geweerd van het onderwijs en overheidsinstellingen ) waarop haar antwoord eigenlijk heel simpel was: "Ik gun iedereen vrijheid en kansen om te leven en groeien, maar ik moet simpelweg strijden om zelf te kunnen overleven."

Ik had graag een moslimland gezien waar je met het Nederlandse (Europese) model kunt leven. Dat godsdienstige elementen getolereerd worden, maar zonder het toe te staan dat het tot last van de andersdenkende. Tot nu toe komt eigenlijk alleen maar Turkije en Tunesië in de buurt, al hebben ze nog wel een lange weg te gaan.
Turkije kwam aardig in de buurt. Helaas is dat momenteel niet echt aan het verbeteren.

Ik denk dat het punt waar anderen jouw op aanvallen juist hetgeen is wat je noemt. Zonder anderen lastig te vallen'. Er worden mensen te vaak met religie lastiggevallen terwijl ze dat niet willen.

De drang te bekeren en de eigen moraal op te leggen (van der Staaij over prostitutie gisteren bij Pauw) zit er diep in.

Ook hier zijn we zo ver nog niet. En juist die volgende stappen. De echte emancipatie van moslims en moslima's met name. Die doet pijn en zorgt voor een hoop gelazer.

De richting is zorgelijk. Gedreven door religie, cultuur en sociale klassen dringen er te weinig molsims of mensen met een dergelijke culturele achtergrond door tot de top. Aboutaleb is een voorbeeld. Hadden we er daar maar 20 van. Ook met verschillende denkbeelden en standpunten. (Niet iedereen nis tenslotte fan van abou). Dat zou enorm helpen als voorbeeld.

Maar we krijgen engnek kuzu. Cliëntelist. En natuurlijk ciapelleto, die helemaal de weg kwijt is.

Lastig lastig.
Whatever...
  donderdag 28 september 2017 @ 14:11:45 #115
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174052354
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 14:05 schreef Spanky78 het volgende:

[..]
Hadden we er daar maar 20 van.
Trigger telt voor 10, minstens.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_174052441
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 13:34 schreef alilami het volgende:

[..]

Ja Turkije dat dreigt de Koerden uit te hongeren is een voorbeeld. Vertel nog een grap.
ok dan:
Twee homofiele mannen beslissen om samen een baby te nemen. Ze hebben echter geen zin in adoptie omdat ze willen dat de baby zo veel mogelijk van hen is.

Dus masturberen de twee mannen samen in een potje en brengen hun sperma naar de dokter die de draagmoeder ermee zal bevruchten.

Negen maanden later is hun baby geboren. Ontroerd staan ze beiden te kijken naar hun baby in de verzorgingskamer van de kraamkliniek.

Alle andere baby's liggen te schreien, behalve die van hun.

"Goh," zegt de ene homo, "onze baby is wel de rustigste van allemaal hier, hé!"

De verpleegster van dienst had dit gehoord en zei: "Ja, nu is hij stil, maar wacht tot ik de thermometer uit zijn achterwerk haal!".
pi_174052444
quote:
2s.gif Op donderdag 28 september 2017 14:11 schreef Perrin het volgende:

[..]

Trigger telt voor 10, minstens.
Dat is een liegende salafist.
pi_174053007
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 14:05 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Turkije kwam aardig in de buurt. Helaas is dat momenteel niet echt aan het verbeteren.
De problemen die zich in Turkije afspelen zijn vooral politiek van aard, vele vrijheden zoals dat vrouwen gelijke rechten hebben als de man en zonder vervolging met hun billen op tv kunnen schudden zonder de volgende dag opgepakt te worden is nog redelijk in tact.

quote:
Ik denk dat het punt waar anderen jouw op aanvallen juist hetgeen is wat je noemt. Zonder anderen lastig te vallen'. Er worden mensen te vaak met religie lastiggevallen terwijl ze dat niet willen.
Sure, ook ik heb daar als geen ander last van, ook ik word aangekeken en aangesproken op wat mijn mede-moslims die het verpesten doen. Who knows, misschien heb ik sommige kansen nooit gehad door dat ik met hen werd geassocieerd.

quote:
De drang te bekeren en de eigen moraal op te leggen (van der Staaij over prostitutie gisteren bij Pauw) zit er diep in.
Die ga ik es bekijken :9

quote:
Ook hier zijn we zo ver nog niet. En juist die volgende stappen. De echte emancipatie van moslims en moslima's met name. Die doet pijn en zorgt voor een hoop gelazer.
Ik vind dat altijd zo lastig, een middagje Rotterdam, Amsterdam even wat gluren naar de meiden van Islamitisch komaf en je zou denken.. "oke, we zijn er, vrijheid is theirs". Kijk je de avond er op het nieuw waarbij er dan toevallig een gevalletje eerwraak of iets vergelijkbaars is en je begint terug bij af. De perfectie is enorm afhankelijk van je referentiekader denk ik.
quote:
De richting is zorgelijk. Gedreven door religie, cultuur en sociale klassen dringen er te weinig molsims of mensen met een dergelijke culturele achtergrond door tot de top. Aboutaleb is een voorbeeld. Hadden we er daar maar 20 van. Ook met verschillende denkbeelden en standpunten. (Niet iedereen nis tenslotte fan van abou). Dat zou enorm helpen als voorbeeld.
Ik ben bang dat we op een punt zijn beland dat 1000 Aboutalebs niet genoeg is om het beeld en boodschap wat 1 extremist geeft te veranderen. Misschien wat pessimistisch, maar dat is wel het beeld wat bij mij leeft.
quote:
Maar we krijgen engnek kuzu. Cliëntelist. En natuurlijk ciapelleto, die helemaal de weg kwijt is.

Lastig lastig.
Mijn stem is simpelweg verloren gegaan omdat ik niet kon stemmen en omdat ik wist dat ik een vriend had gemachtigd de stem naar Kuzu zou gaan. Kuzu vond ik wel ok puur omdat hij hele tijd liep te clashen met Wilders, maar heeft het na zijn idiote uitspraak dat NLse artsen bij migranten sneller de stekker trekt verpest.
pi_174053021
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 14:17 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Dat is een liegende salafist.
Komende van een verkapte white supremacist zegt dat niet veel.
pi_174053191
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 12:55 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dat is een drogreden, je kunt in 60 jaar studie alsnog geen fuck snappen van de Islam. Sowieso is er niemand anders dan Allah die begrijpt wat de islam echt is. Heeft geprobeerd het duidelijk te maken met een boek. Alleen al door het feit dat er een ziljoen stromingen zijn, geeft dat wel aan dat het allemaal niet zo heel helder is.

Dit even los van het feit dat er heel duidelijke historische bewijzen zijn dat de verhalen en statements uit bijbel, torah,koran, de 'godheden', name en andere zaken voortvloeien uit onder andere sumerische mythen en sagen en allerlei andere oude religies uit het Midden-oosten.

Natuurlijk, je kunt het allemaal voor letterlijk waar aannemen.

Overigens ben ik in deze discussie van team triggershot, hij zegt heel duidelijk hoe zijn opvattingen zijn en die zijn helder. Wel moslim, niet gewelddadig of extremist, wat mij betreft prima. We zullen het over de verdere inhoud niet snel eens worden, maar het lijkt me dat we prima samen in een land kunnen leven. Als de wet en grondwet voor ons beiden bindend is, is de rest prima.
De islam is dan ook niet gewelddadig. Nooit geweest ook.
pi_174053208
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 14:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De problemen die zich in Turkije afspelen zijn vooral politiek van aard, vele vrijheden zoals dat vrouwen gelijke rechten hebben als de man en zonder vervolging met hun billen op tv kunnen schudden zonder de volgende dag opgepakt te worden is nog redelijk in tact.
Nou nou, in Egypte kunnen ze al tientallen jaren schudden met hun billen op tv zonder vervolging. Dit is niet genoeg om de fascistische trekjes van Erdogan te negeren.

quote:
Ik ben bang dat we op een punt zijn beland dat 1000 Aboutalebs niet genoeg is om het beeld en boodschap wat 1 extremist geeft te veranderen. Misschien wat pessimistisch, maar dat is wel het beeld wat bij mij leeft.
Klopt. Je verspilt je tijd met je goedpraterij, één IS-extremist bereikt een half miljard Europeanen.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_174053216
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 14:59 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

De islam is dan ook niet gewelddadig. Nooit geweest ook.
Goede grap.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_174053229
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 14:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De problemen die zich in Turkije afspelen zijn vooral politiek van aard, vele vrijheden zoals dat vrouwen gelijke rechten hebben als de man en zonder vervolging met hun billen op tv kunnen schudden zonder de volgende dag opgepakt te worden is nog redelijk in tact.

Niet opgepakt worden is één. Veilig zijn als je zegt en doet wat je wilt is twee. Dat is in Turkije nogal verminderd. Beetje zoals in Rusland, word je niet opgepakt als je homo bent, maar beschermen tegen knokploegen doen ze je niet.

quote:
Sure, ook ik heb daar als geen ander last van, ook ik word aangekeken en aangesproken op wat mijn mede-moslims die het verpesten doen. Who knows, misschien heb ik sommige kansen nooit gehad door dat ik met hen werd geassocieerd.

Het vervelende is, dat het waarschijnlijk meer mensen de verkeerde kant op drijft, alhoewel ik als positieveling toch vooral zie hoe mensen kans op kan krijgen, als jij je positief opstelt krijg je in Nederland de kans. Ookal ben je marokkaan, of kom je uit het kamp, hell, zelfs terugkerende jihadi's krijgen hulp. (dat laatste zou van mij niet hoeven, ze mogen ze van mij letterlijk aan de grens een kogel door de kop schieten)
quote:
Die ga ik es bekijken :9
Ik vnd het maar treurig. Die man mag alles vinden en er zelf naar handelen, maar laat anderen lekker de hoer spelen of zijn. Alsof je je lichaam niet verkoopt als je 9 uur per dag in de mcdonalds burgers verkoopt, het verdient iig een stuk minder. De ironie is, dat juist het christelijke (monotheistische) taboe op sex en lust en ook prostitutie die markt zo maakt als hij is (duister, stiekem, taboe)

quote:
Ik vind dat altijd zo lastig, een middagje Rotterdam, Amsterdam even wat gluren naar de meiden van Islamitisch komaf en je zou denken.. "oke, we zijn er, vrijheid is theirs". Kijk je de avond er op het nieuw waarbij er dan toevallig een gevalletje eerwraak of iets vergelijkbaars is en je begint terug bij af. De perfectie is enorm afhankelijk van je referentiekader denk ik.

Nja, moderne verlangens, zeer ouderwetse mores en cultureel keurslijf. Kijk naar iemand als Maghrebijnse. Vast een leuke meid en ondanks al haar strubbelingen om maar zo marokaans mogelijk te zijn eigenlijk meer Nederlandse. Maar wel in Marokko een goedgekeurde conservatieve eikel trouwen, anders wordt ze door familie niet geaccepteerd. Kut is dat.

quote:
Ik ben bang dat we op een punt zijn beland dat 1000 Aboutalebs niet genoeg is om het beeld en boodschap wat 1 extremist geeft te veranderen. Misschien wat pessimistisch, maar dat is wel het beeld wat bij mij leeft.

Oneens, maar ik ben dan ook positieveling. Mensen reageren ook maar op wat ze zien. Dus als we nu geen 1500 boze turken zien met dat referndum, maar wel bij een geval van eerwraak hier... dan is de opinie zo omgedraaid.

quote:
Mijn stem is simpelweg verloren gegaan omdat ik niet kon stemmen en omdat ik wist dat ik een vriend had gemachtigd de stem naar Kuzu zou gaan. Kuzu vond ik wel ok puur omdat hij hele tijd liep te clashen met Wilders, maar heeft het na zijn idiote uitspraak dat NLse artsen bij migranten sneller de stekker trekt verpest.
Godver... Kuzu, dat is gewoon de nederturkse wilders man. Ga jij echt mee in dat spel? Had ik niet verwacht. Op zich leuk hoor, dat eindelijk de allochtonen zich echt roeren in de olitiek, werd tijd. Maar ik zou dat dan wel graag zien op ideologische lijnen, op beleid en niet op etniciteit.
Whatever...
pi_174053244
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 15:00 schreef alilami het volgende:

[..]

Nou nou, in Egypte kunnen ze al tientallen jaren schudden met hun billen op tv zonder vervolging. Dit is niet genoeg om de fascistische trekjes van Erdogan te negeren.
In Turkije kan het nog langer dan in Egypte, fascisme is overigens een seculier ideologie, wat is je punt? Verder staat er nergens dat je problemen in Turkije niet aan de kaak mag stellen.

quote:
Klopt. Je verspilt je tijd met je goedpraterij, één IS-extremist bereikt een half miljard Europeanen.
Je maakt er een gewoonte van niet te snappen waar je op reageert met antwoorden die totaal niet relevant zijn voor de reactie zelf.
  donderdag 28 september 2017 @ 15:02:25 #125
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_174053253
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 14:59 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

De islam is dan ook niet gewelddadig. Nooit geweest ook.
:')
pi_174053360
quote:
14s.gif Op donderdag 28 september 2017 15:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

In Turkije kan het nog langer dan in Egypte, fascisme is overigens een seculier ideologie, wat is je punt? Verder staat er nergens dat je problemen in Turkije niet aan de kaak mag stellen.

[..]

Je maakt er een gewoonte van niet te snappen waar je op reageert met antwoorden die totaal niet relevant zijn voor de reactie zelf.
Het duitze nazisme/fascisme was evolutionair humanisme. De mens staat centraal en de mens is heilig, maar wel de arier, de ubermensch. Die moeten we zo goed mogelijk in stand houden of zelf verder verbeteren.

De untermensch was onzuiver en daar moest de wereld tegen beschermd worden.

Dat is meteen ook de link tussen religieuze fanatici en de nazi's. De wereld moet vrij worden gemaakt van ongelovigen, of van rechtse mensen (AFA)
Whatever...
pi_174053485
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 15:01 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Niet opgepakt worden is één. Veilig zijn als je zegt en doet wat je wilt is twee. Dat is in Turkije nogal verminderd. Beetje zoals in Rusland, word je niet opgepakt als je homo bent, maar beschermen tegen knokploegen doen ze je niet.
Ook in Turkije heeft natuurlijk alleen de overheid monopolie op geweld, ik weet niet of ik het met je eens kan zijn dat het nogal verminderd is, dat zou namelijk indirect impliceren dat er te wijzen is naar een tijd in de geschiedenis van de Turkse republiek waarin bepaalde dingen wel konden, maar nu niet. Dat wordt nogal een uitdaging denk ik om daar wat voorbeelden over te geven.. Terwijl andersom, dat wat vroeger niet kon nu wel mag veel makkelijker is om op te sommen.

quote:
Het vervelende is, dat het waarschijnlijk meer mensen de verkeerde kant op drijft, alhoewel ik als positieveling toch vooral zie hoe mensen kans op kan krijgen, als jij je positief opstelt krijg je in Nederland de kans. Ookal ben je marokkaan, of kom je uit het kamp, hell, zelfs terugkerende jihadi's krijgen hulp. (dat laatste zou van mij niet hoeven, ze mogen ze van mij letterlijk aan de grens een kogel door de kop schieten)
Sure, nog altijd is Nederland een land van kansen en vrijheden, dat moeten we niet ontkennen. Punt is alleen wel zoals je aangeeft is de polarisatie en vervreemding van de diverse doelgroepen niet een steeds groeiend trend met alle gevolgen van dien?

[..]
quote:
Ik vnd het maar treurig. Die man mag alles vinden en er zelf naar handelen, maar laat anderen lekker de hoer spelen of zijn. Alsof je je lichaam niet verkoopt als je 9 uur per dag in de mcdonalds burgers verkoopt, het verdient iig een stuk minder. De ironie is, dat juist het christelijke (monotheistische) taboe op sex en lust en ook prostitutie die markt zo maakt als hij is (duister, stiekem, taboe)
Om er nog een schepje boven op te doen, de activistische moslims in Nederland ( ook de joden, maar zij zijn marginaal) zouden in deze de ideale bondgenoot zijn van vd Staaij om allerlei soorten ethische normen en waarden er doorheen te drammen, zeker als het gaat om seksualiteit en bijzonder onderwijs.

quote:
Nja, moderne verlangens, zeer ouderwetse mores en cultureel keurslijf. Kijk naar iemand als Maghrebijnse. Vast een leuke meid en ondanks al haar strubbelingen om maar zo marokaans mogelijk te zijn eigenlijk meer Nederlandse. Maar wel in Marokko een goedgekeurde conservatieve eikel trouwen, anders wordt ze door familie niet geaccepteerd. Kut is dat.
Ik heb hier vele discussies over gehad met Magrebijnse, ze is hier ook dus in principe kan ze mij corrigeren als ik het mis heb, maar we hebben hier vele discussies over gehad met haar, dat de houding die ze heeft aangenomen eigenlijk 'onislamitisch' is vanuit het idee dat de Islam niet kijkt naar ras, kleur of welk soort etnisch afkomst dan ook. Mijn vermoedens is dat het zelf gewoon een raskoppig meid is geweest die haar verlangens en normen en waarden probeerde te verzoenen inderdaad.

quote:
Oneens, maar ik ben dan ook positieveling. Mensen reageren ook maar op wat ze zien. Dus als we nu geen 1500 boze turken zien met dat referndum, maar wel bij een geval van eerwraak hier... dan is de opinie zo omgedraaid.
Maar dan denk ik weer van, hoeveel aandacht is er geschonken aan moslimorganisaties die tijdens de - christelijke - feestdagen etentjes hebben georganiseerd voor daklozen? Of de straten opgingen op de ochtend van oud-nieuw om vuurwerk op te ruimen. Is het gewoon niet dat het eenmaal zo werkt? Ook op de Arabische zenders zie je eerder een Wilders of een bombardement op een ziekenhuis van 3 dagen daarvoor terwijl vandaag christenen zich hebben verzameld om een moskee te beveiligen.

quote:
Godver... Kuzu, dat is gewoon de nederturkse wilders man. Ga jij echt mee in dat spel? Had ik niet verwacht. Op zich leuk hoor, dat eindelijk de allochtonen zich echt roeren in de olitiek, werd tijd. Maar ik zou dat dan wel graag zien op ideologische lijnen, op beleid en niet op etniciteit.
Er was een periode, heel kort, waarin Kuzu en zijn partij zich begon te manifesteren als een allochtonenpartij en de stempel van 'Turken' partij van zich probeerde af te schudden, het moment dat Sylvana en Azarkan zich aansloten leek het heel even wel alsof ze de diverse doelgroep wilden aanspreken.
  donderdag 28 september 2017 @ 15:25:52 #128
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_174053685
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 15:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ook in Turkije heeft natuurlijk alleen de overheid monopolie op geweld, ik weet niet of ik het met je eens kan zijn dat het nogal verminderd is, dat zou namelijk indirect impliceren dat er te wijzen is naar een tijd in de geschiedenis van de Turkse republiek waarin bepaalde dingen wel konden, maar nu niet. Dat wordt nogal een uitdaging denk ik om daar wat voorbeelden over te geven.. Terwijl andersom, dat wat vroeger niet kon nu wel mag veel makkelijker is om op te sommen.

[..]

Sure, nog altijd is Nederland een land van kansen en vrijheden, dat moeten we niet ontkennen. Punt is alleen wel zoals je aangeeft is de polarisatie en vervreemding van de diverse doelgroepen niet een steeds groeiend trend met alle gevolgen van dien?

[..]

[..]

Om er nog een schepje boven op te doen, de activistische moslims in Nederland ( ook de joden, maar zij zijn marginaal) zouden in deze de ideale bondgenoot zijn van vd Staaij om allerlei soorten ethische normen en waarden er doorheen te drammen, zeker als het gaat om seksualiteit en bijzonder onderwijs.

[..]

Ik heb hier vele discussies over gehad met Magrebijnse, ze is hier ook dus in principe kan ze mij corrigeren als ik het mis heb, maar we hebben hier vele discussies over gehad met haar, dat de houding die ze heeft aangenomen eigenlijk 'onislamitisch' is vanuit het idee dat de Islam niet kijkt naar ras, kleur of welk soort etnisch afkomst dan ook. Mijn vermoedens is dat het zelf gewoon een raskoppig meid is geweest die haar verlangens en normen en waarden probeerde te verzoenen inderdaad.

[..]

Maar dan denk ik weer van, hoeveel aandacht is er geschonken aan moslimorganisaties die tijdens de - christelijke - feestdagen etentjes hebben georganiseerd voor daklozen? Of de straten opgingen op de ochtend van oud-nieuw om vuurwerk op te ruimen. Is het gewoon niet dat het eenmaal zo werkt? Ook op de Arabische zenders zie je eerder een Wilders of een bombardement op een ziekenhuis van 3 dagen daarvoor terwijl vandaag christenen zich hebben verzameld om een moskee te beveiligen.

[..]

Er was een periode, heel kort, waarin Kuzu en zijn partij zich begon te manifesteren als een allochtonenpartij en de stempel van 'Turken' partij van zich probeerde af te schudden, het moment dat Sylvana en Azarkan zich aansloten leek het heel even wel alsof ze de diverse doelgroep wilden aanspreken.
Kuzu en DENK zijn intussen aardig ontmaskerd. Hebben niks op met 'de allochtoon', het is gewoon een partij voor Turken, klaar.
pi_174053768
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 15:25 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Kuzu en DENK zijn intussen aardig ontmaskerd. Hebben niks op met 'de allochtoon', het is gewoon een partij voor Turken, klaar.
Dat is niet helemaal waar, zeker niet in praktijk. Neem een kijkje bij de verschillende posts van DENK op social media, lang niet alle namen die het 'liken' zijn Turks. Als in de volgende verkiezingen DENK het alleen moet hebben van Turken vermoed ik dat daar toch minimaal een zeteltje van afgaat. DENK doet nu niets anders dan wat de PVDA decennialang heeft gedaan, verschillende lokazen inzetten om stemmen te trekken.
  donderdag 28 september 2017 @ 16:02:43 #130
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_174054390
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 15:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar, zeker niet in praktijk. Neem een kijkje bij de verschillende posts van DENK op social media, lang niet alle namen die het 'liken' zijn Turks. Als in de volgende verkiezingen DENK het alleen moet hebben van Turken vermoed ik dat daar toch minimaal een zeteltje van afgaat. DENK doet nu niets anders dan wat de PVDA decennialang heeft gedaan, verschillende lokazen inzetten om stemmen te trekken.
Laten we eerst maar eens zien of ze de volgende verkiezingen gaan halen en zo ja, in welke hoedanigheid.
pi_174055066
quote:
14s.gif Op donderdag 28 september 2017 12:26 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dit zou wel slim zijn. Geavanceerd, verklaar je nader, ben jij stiekem een moslim?
Gewoon een autochtone atheïst. Berucht op de frontpage door mijn anti islam betogen. Een man ook nog, laat je niet misleiden door het genderplaatje.
pi_174055082
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 16:47 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Gewoon een autochtone atheïst. Berucht op de frontpage door mijn anti islam betogen. Een man ook nog, laat je niet misleiden door het genderplaatje.
Lol, zuivere taqiyya dit. Hier trap ik echt niet in hoor, jij doet alles om de macht van je islamitische geloofsgenoten te vergroten.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_174055232
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 12:34 schreef Maghrebijnse het volgende:
Komt ene geavanceerd even denken ons de islam uit te leggen zonder het Arabisch te beheersen.. en andere zaken die van belang zijn. Ze weet het natuurlijk beter dan geleerden die al 60 jaar de islam bestuderen. De hoogmoed.
Ik ken de islam zeker beter dan jullie. Vernederend kan ik me voorstellen. Daarnaast ben ik geen moslim en kan dan ook eerlijk zijn over de islam, waar jullie dat niet mogen zijn.

Als je weet dat de islam bv de doodstraf leert voor afvalligheid en dan komen jullie moslims hier op fok doodleuk vijandig degene bejegenen die dat gewoon vertelt en dat jullie allerlei rookschermen opwerpen en ook nog eens weigeren afstand te nemen van die heilige opdracht tot moord en terrorisme, dan val je door de mand. Heel fok ziet dat.

Men vraagt zich soms af waar IS vandaan komt, hoe het kan dat moslims opeens een gruwelijke slachting aanrichten. Wel voila.
  donderdag 28 september 2017 @ 16:58:31 #134
198365 Morendo
The Real Deal
pi_174055244
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 15:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar, zeker niet in praktijk. Neem een kijkje bij de verschillende posts van DENK op social media, lang niet alle namen die het 'liken' zijn Turks. Als in de volgende verkiezingen DENK het alleen moet hebben van Turken vermoed ik dat daar toch minimaal een zeteltje van afgaat. DENK doet nu niets anders dan wat de PVDA decennialang heeft gedaan, verschillende lokazen inzetten om stemmen te trekken.
DENK probeert wel de achterban te verbreden, door bijvoorbeeld ook te pleiten voor afschaffing van VOC-relikwieen. Maar deze doorzichtige pogingen om Surinamers, Antillianen te betrekken levert toch weinig resultaat op.

Vanaf het begin was het DENK maar om één ding te doen: soevereiniteit binnen de eigen Turks-islamitische kring. Kijk maar terug naar het conflict met Asscher en het daaropvolgende ontstaan van de partij.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_174055271
quote:
2s.gif Op donderdag 28 september 2017 16:48 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Lol, zuivere taqiyya dit. Hier trap ik echt niet in hoor, jij doet alles om de macht van je islamitische geloofsgenoten te vergroten.
Taqiyya, 37 karaats. Heel exemplarisch.
pi_174055298
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 17:00 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Taqiyya, 37 karaats. Heel exemplarisch.
Is wat een moslim zou zeggen die zichzelf probeerde te vermommen middels taqiyya.

Geef maar op, je bent betrapt. Ga lekker terug naar Syrië.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_174055561
quote:
2s.gif Op donderdag 28 september 2017 17:01 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Is wat een moslim zou zeggen die zichzelf probeerde te vermommen middels taqiyya.

Geef maar op, je bent betrapt. Ga lekker terug naar Syrië.
Ben jij een moslim?
pi_174055617
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 17:15 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Ben jij een moslim?
Ook dit is een klassieke moslimtechniek, de aandacht op de ander vestigen om zelf onder de radar te blijven opereren.

Geef maar gewoon toe, dan is het voor iedereen duidelijk.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_174056688
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 09:27 schreef SpaceOddity het volgende:
Ik heb echt moeite om te geloven dat een moslims uberhaubt dat zou doen. Je geeft ook niet aan wat volgens jou het percentage moslim in nederland zou kunnen zijn die dat wel zouden doen.
Ken jij moslims zo goed dan prive?

Ik heb na de revolutie in Tunesië gewoond. Daar was een parlement gekozen dat de nieuwe eerste democratische grondwet ging schrijven. Een van de eerste artikelen definieert de staat en dus was de eerste grote discussie op talkshows, radio maar ook thuis met vrienden en collega's: "moet sharia er een plaats in krijgen of niet?" Kan je best wat discussies op Tunesische tv sturen die over die vraag gaan. Ook Al Jazeera leidde een debat over de vraag sharia of secularisme vanuit Tunis met een divers panel en publiek. Uiteindelijk stemde de grote meerderheid in het parlement ervoor niet naar de sharia te verwijzen. Zo ook twee derde van de islamitische Nahda-partij. En artikel één van de grondwet te laten zoals het is.

quote:
Als aanhanger van een islamitisch geloof er op tegen zijn dat hier islamtisch wetgeving ingevoerd zou worden....
Nogmaals: wat is er mis mee? En welke islamitische wetgeving eigenlijk?
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_174056689
quote:
14s.gif Op donderdag 28 september 2017 12:26 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dit zou wel slim zijn. Geavanceerd, verklaar je nader, ben jij stiekem een moslim?
Geavanceerd niet. Wilders wel.
pi_174057773
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 16:47 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Gewoon een autochtone atheïst. Berucht op de frontpage door mijn anti islam betogen. Een man ook nog, laat je niet misleiden door het genderplaatje.
Voor een atheist zit je het christendom iets te vaak en te fanatiek te verdedigen... Je bent net zo'n sprookjes gelovige als moslims.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_174058014
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 19:15 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Voor een atheist zit je het christendom iets te vaak en te fanatiek te verdedigen... Je bent net zo'n sprookjes gelovige als moslims.
Een atheist die helpt de agenda van extremisten te bewerkstelligen. Is niet heel geloofwaardig.
pi_174059252
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 15:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]
Ben je nog steeds met dit topic bezig...!? :{w 8)7

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2017 20:17:18 ]
pi_174066914
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 19:15 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Voor een atheist zit je het christendom iets te vaak en te fanatiek te verdedigen... Je bent net zo'n sprookjes gelovige als moslims.
Een geavanceerde atheïst
pi_174066988
quote:
7s.gif Op donderdag 28 september 2017 19:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Een atheist die helpt de agenda van extremisten te bewerkstelligen. Is niet heel geloofwaardig.
De bekende drogredenering van de moslim die geen kritiek op de islam wil: als een criticus op de radicale zaken in de islam wijst, dan beaamt hij die radicale zaken. Al eerder tegengekomen hier.
pi_174067068
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 08:23 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

De bekende drogredenering van de moslim die geen kritiek op de islam wil: als een criticus op de radicale zaken in de islam wijst, dan beaamt hij die radicale zaken. Al eerder tegengekomen hier.
Hou op man, iedereen heeft je doorzien. Bij welke haatmoskee zit je? Ik hoop dat de AIVD je eens goed in de gaten gaat houden, dan gaat je taqiyya je niet meer redden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_174067203


[ Bericht 100% gewijzigd door Luckyseven op 29-09-2017 08:46:45 ]
pi_174068211
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 08:16 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Een geavanceerde atheïst
Taqqiya, waarom lieg en misleid je?
Voor een atheïst zijn je antwoorden te simplistisch en zelfs dom te noemen. Voor een taqqiya plegende moslim doe je het geavanceerd idd.
pi_174068297
quote:
En nu eindelijk eens onderzoek doen naar andere groepen en hoe die zich voelen t.o. bijv. moslims in dit land. Vooral eens doen bij bijv. de blanke Nederlander.Dat is iets dat altijd volkomen wordt vergeten......die bestaan ook en hebben ook klachten.
pi_174068320
Moslims _O- _O- _O-

Geloven in een barbaarse middeleeuwse leer doe je maar ergens anders niet in NL
I will do what i must !!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')