Tsja, het zou niet voor het eerst zijn dat een woordvoerder van NS een lulverhaal ophangt richting de pers en die het braaf overnemen zonder het te checken.quote:Op dinsdag 26 september 2017 22:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nee, het gaat om reizigersaantallen, in Leiden stoppen toch ook geen internationale treinen?
Heb idd al wel eens Houten Centraal voorbij zien komenquote:Op dinsdag 26 september 2017 22:37 schreef Goverman het volgende:
In allerlei plannen van allerlei steden met stationsambities zien we overigens steevast "[naam stad] Centraal" staan. Nieuw is het dus niet.
Nee. Sterker nog: er rijdt een internationale trein door het station zonder te stoppen. Eigenlijk nog een niveautje lager dus dan een station waar helemaal geen internationale trein komt.quote:Op dinsdag 26 september 2017 22:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nee, het gaat om reizigersaantallen, in Leiden stoppen toch ook geen internationale treinen?
Dat is dus (zeker met de kennis van nu, destijds werkte het anders, maar nogmaals, de fijne details ken ik zo niet) het foutje. Een station met best veel reizigers, maar dat is het dan ook. En nee, er stoppen geen internationale treinen in Leiden.quote:Op dinsdag 26 september 2017 22:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nee, het gaat om reizigersaantallen, in Leiden stoppen toch ook geen internationale treinen?
Naar NS eigen zeggen het belangrijkste spoorwegknooppunt van Nederland om meerdere redenen, nergens meer verschillende spoorlijnen die knopen, de hele dienstregeling van zo'n beetje heel Nederland hangt vast op de IJsselbrug.quote:Op dinsdag 26 september 2017 22:47 schreef Goverman het volgende:
[..]
Dat is dus (zeker met de kennis van nu, destijds werkte het anders, maar nogmaals, de fijne details ken ik zo niet) het foutje. Een station met best veel reizigers, maar dat is het dan ook. En nee, er stoppen geen internationale treinen in Leiden.
Hij zegt toch een foutje. Kan je wel uren over doorgaan, maar het was een foutje van NS.quote:Op dinsdag 26 september 2017 22:50 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Naar NS eigen zeggen het belangrijkste spoorwegknooppunt van Nederland om meerdere redenen, nergens meer verschillende spoorlijnen die knopen, de hele dienstregeling van zo'n beetje heel Nederland hangt vast op de IJsselbrug.
Dus dan komt het op reizigersaantallen aan en dat redden ze volgens mij gewoon niet.
Dat belangrijke knooppunt is Zwolle waar Deadlock het over heeft, niet Leiden (CS). Nog een reden om Zwolle niet CS te maken is dat in de huidige dienstregeling maar een station in Zwolle ligt (ja, er komt een tweede bij). Leiden heeft ook maar weinig andere stations dan Leiden (CS).quote:Op dinsdag 26 september 2017 22:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Hij zegt toch een foutje. Kan je wel uren over doorgaan, maar het was een foutje van NS.
Is dat van tafel verdwenen ja? De naam "Breda Centraal" is al lang te horen, en zou komen wanneer de Beneluxtrein naar Breda komt.quote:Op dinsdag 26 september 2017 22:37 schreef Goverman het volgende:
De consensus lijkt nu te zijn dat alleen stations waar een internationale hogesnelheidstrein stopt in aanmerking komen voor de titel CS, maar dat dekt niet de lading, wat Breda lijkt niet een kanshebber te zijn. In allerlei plannen van allerlei steden met stationsambities zien we overigens steevast "[naam stad] Centraal" staan. Nieuw is het dus niet.
Vergeet Leiden Lammenschwanzans niet!quote:Op dinsdag 26 september 2017 22:55 schreef Goverman het volgende:
[..]
Leiden heeft ook maar weinig andere stations dan Leiden (CS).
De Vink zou je ook moeten noemen danquote:Op dinsdag 26 september 2017 23:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vergeet Leiden Lammenschwanzans niet!
Daar was t te rumoerig voor. Heb best wat stemvolume, maar daar kwam ik niet overheen... Zal wel een leuke indruk hebben achtergelaten, eerst bijna hyperventilerend die trein binnen komen sprinten en vervolgens na 1 station beginnen te zweten als een otter omdat het wel heel vol wordt. Op Rijswijk ook echt "kan iedereen een stukje inschuiven want dan kan de rest ook mee"quote:Op dinsdag 26 september 2017 22:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
kon je niet schreeuwen dat de ramen open moesten?
Ja dat kwam doordat NS tegenwoordig standaard de IC Dordrecht - Rotterdam (en verder) van .39 eruit flikkert bij een verstoring ipv te laten pendelen naar Rotterdam. Al het IC volk ging dus de sprinter in (3e keer in een week defecte trein op Rotterdam - Den haag inmiddels) bijkomend probleem van vandaag was dat de internationale ook +15 was (en dus reizigers die normaal die trein pakken nu ook nog op perron stonden.quote:Op dinsdag 26 september 2017 22:18 schreef RokStarr het volgende:
Vanochtend weer gezellig druk in de Sprinter Den Haag - Dordrecht, leek wel veevervoer... Hebben die SGMm's in de stukken met de deuren geen airco ofzo? En dan stonk t ook nog
Ben je zo groot geworden dat de suffix "Centraal" inmiddels nodig is, ja?quote:
James Centraal klinkt stukken beter dan James 1988, geef toe .quote:Op woensdag 27 september 2017 00:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ben je zo groot geworden dat de suffix "Centraal" inmiddels nodig is, ja?
Dan wordt het altijd nog Bork Hbf. En als je ziet wat voor kleine stations soms Hbf genoemd worden zou me zoiets ook nog helemaal niks verbazen....quote:Op woensdag 27 september 2017 00:21 schreef bork het volgende:
Waar kan ik een nick laten veranderen hier?
Ik wil graag Bork Centraal worden, Anne?
Sodemieter jij helemaal op naar je olieblikslavenforum of watquote:Op dinsdag 26 september 2017 22:10 schreef JDude het volgende:
Ik heb gisterochtend verdomme drie kwartier op de A4 staan wachten. Compensatie ¤0,-
Niet zo zeuren. Met je trein.
How about Flash Main?quote:Op woensdag 27 september 2017 00:26 schreef bork het volgende:
[..]
James Centraal klinkt stukken beter dan James 1988, geef toe .
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |