abonnement Unibet Coolblue
pi_174012952




quote:
Arctic Monkeys is een Britse indie-rockband uit Sheffield, Engeland en actief sinds 2002. De band bestaat uit zanger/gitarist Alex Turner, gitarist Jamie Cook, bassist Nick O'Malley en drummer Matthew Helders. Tot 2006 was Andy Nicholson bassist van de band.

In 2004 en 2005 kreeg de band bekendheid door het verspreiden van hun demo's via het internet. Dit zorgde voor een mediahype rondom Arctic Monkeys en maakte hun debuutalbum Whatever People Say I Am, Thats What Im Not in 2006 het best verkopende debuut ooit in het Verenigd Koninkrijk. Evenals het album bereikten de singles "I Bet You Look Good On The Dancefloor" en "When The Sun Goes Down" de nummer 1-positie in het land. Een jaar later volgde het tweede album Favourite Worst Nightmare, met leadsingle "Brianstorm". In 2009 verscheen het derde album Humbug, geproduceerd door Josh Homme en James Ford.

De band werd op hun debuutalbum gekenmerkt door hun snelle, agressieve post-punk en Turner's teksten die gebaseerd waren op eigen observaties en ervaringen in Sheffield. Met de komst van hun twee laatste albums evolueerde het geluid meer richting psychedelische- en alternatieve rock.

Officiele websiteBandpagina bij Domino RecordsFan forumsWikipedia


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174012981
Is er nieuws?!
pi_174013053
quote:
4s.gif Op dinsdag 26 september 2017 19:13 schreef Leonos het volgende:
Is er nieuws?!
Er is nieuws! MUZ / Arctic Monkeys #90 - Alex naar Nederland!
pi_174013091
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 18:45 schreef Aisumasen het volgende:
Ben trots op ons, de enige plek waar we (de meeste...) hoaxes die de social media doen laten ontploffen gewoon straal negeren.
Hier gaat de hype pas aan als jij het zegt ;)

quote:
Hierbij: album-opnames zijn pas deze maand gestart, een maand of 9 achter op het initiële schema.
DE HYPE IS AAN _O_ _O_ _O_
pi_174013271
YESSSSS!!!! _O_ _O_ _O_
pi_174013340
HYPE HYPE HYPE
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_174013475
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 19:18 schreef AMDB het volgende:

[..]

Hier gaat de hype pas aan als jij het zegt ;)

[..]

DE HYPE IS AAN _O_ _O_ _O_
_O-!

Nou ja, ik heb Helders in april 2016 persoonlijk "definitely 2017" horen zeggen, dus laten we voorzichtig blijven ;). Nah, zonder gekheid, ik lees elders teleurgestelde reacties omdat men daar al een jaar in fake news :P wilde geloven, dus dit is een betere uitgangspositie.

'Suck It And See' werd met één track per dag op tape gezet in februari 2011 voor release in juni 2011, maar daar ging een proces vanaf lente 2010 aan vooraf waar de liedjes werden geschreven en volledig uitgewerkt, met complete demo's afgerond in december 2010. 'AM' werd bijna volledig in de studio gecreëerd, de arrangementen als bouwstenen in elkaar geschoven met veel verschillende versies van songs waar ze lang aan hebben geschaafd over een periode van bijna 9 maanden. Ik verwacht nu een middenweg, met nog steeds lente 2018 als richtlijn voor release op z'n allervroegst. Zo ver ik weet zijn ze nog niet bezig met de eerste festivals van het seizoen, dus daar zit nog genoeg speling in.
pi_174014395
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 19:34 schreef Aisumasen het volgende:
Nou ja, ik heb Helders in april 2016 persoonlijk "definitely 2017" horen zeggen, dus laten we voorzichtig blijven . Nah, zonder gekheid, ik lees elders teleurgestelde reacties omdat men daar al een jaar in fake news wilde geloven, dus dit is een betere uitgangspositie.
Echt werkelijk prachtig om te zien hoe iedereen al maanden helemaal gek wordt op de socials als er iets van 'nieuws' naar buiten komt waar je met maar een greintje gezond verstand meteen van ziet dat het totale onzin is. :)

Wel blij dat er eindelijk een teken van leven is, trouwens.
Ik las een gerucht over opnames in Engeland. Alex en Matt zouden zijn gespot. Is daar al iets meer over bekend?
pi_174014862
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 20:04 schreef sander26 het volgende:

[..]

Echt werkelijk prachtig om te zien hoe iedereen al maanden helemaal gek wordt op de socials als er iets van 'nieuws' naar buiten komt waar je met maar een greintje gezond verstand meteen van ziet dat het totale onzin is. :)

Wel blij dat er eindelijk een teken van leven is, trouwens.
Ik las een gerucht over opnames in Engeland. Alex en Matt zouden zijn gespot. Is daar al iets meer over bekend?
Wanneer het plots lastig is om ze te volgen weet je dat ze met een album bezig zijn, haha. Alex lijkt me inderdaad even niet in LA, die is tegenwoordig dankzij z'n klikgrage vrienden van week tot week te volgen, maar hij is al een tijdje niet bij de recente uitjes aldaar. Jamie en Nick wonen nog altijd met hun gezinnen in Londen, dus het klinkt plausibel dat Alex en Matt eens die kant op komen voor studiowerk ipv altijd andersom.
pi_174037316
En dan alsnog Chinese whispers voor elkaar krijgen hè: https://www.nu.nl/muziek/(...)in-volgend-jaar.html

"Begin volgend jaar" :?. Verdomme nota bene naar de bron linken, die exacte woorden zijn nergens te bekennen. En ook weer aankomen met dat hele "Matt Helders vertelde me dat een nieuw album waar nog geen noot van op tape staat nog dit jaar uitkomt"-verhaal van een notoire aandachtstrekker met een flinke taalbarrière.

Kijk, ik stel me vast aan, maar het doet me oprecht wel altijd afvragen hoe correct zulke media belangrijker nieuws weet over te brengen als ze dit soort ditjes en datjes nog niet eens juist kunnen presenteren met de bron recht voor hun neus. NME sprak vandaag trouwens oorspronkelijk ook alweer over "Arctic Monkeys reveal release date"...
pi_174098567
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 20:20 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Wanneer het plots lastig is om ze te volgen weet je dat ze met een album bezig zijn, haha. Alex lijkt me inderdaad even niet in LA, die is tegenwoordig dankzij z'n klikgrage vrienden van week tot week te volgen, maar hij is al een tijdje niet bij de recente uitjes aldaar. Jamie en Nick wonen nog altijd met hun gezinnen in Londen, dus het klinkt plausibel dat Alex en Matt eens die kant op komen voor studiowerk ipv altijd andersom.
Helders is in ieder geval inderdaad in Sheffield op het moment.


Turner werd wederom niet in LA gespot toen z'n levenspartner en al z'n lokale vrienden bij bovenstaand feestje waren, dus die is ook gewoon op de "geheime locatie". Hij duikt in Sheffield meestal onder bij z'n ouders omdat hij niet over straat kan.
pi_174707300
Mooi. Eindelijk een openbare link. Waar ik niets mee zeg, waar ik een heleboel mee zeg.

https://www.instagram.com(...)wmtoZM22KxJAlO3DsE0/

Alex Turner is in New York (met z'n vriendin). De rest moeten jullie zelf maar invullen. Het "Sheffield rookgordijn" is nog niet eerder zo doeltreffend geweest.
pi_174707873
Nou, zoals ik dat allemaal teruglees zeg ik eigenlijk helemaal geen reet. Ik bedoelde dus, als reactie op de eerdere posts, dat Alex Turner ondertussen weer in het openbaar opduikt, en in z’n thuisland is.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 10:10:30 #14
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_174708867
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 08:03 schreef Aisumasen het volgende:
Nou, zoals ik dat allemaal teruglees zeg ik eigenlijk helemaal geen reet. Ik bedoelde dus, als reactie op de eerdere posts, dat Alex Turner ondertussen weer in het openbaar opduikt, en in z’n thuisland is.
Dus de opnames zijn afgerond?
2000 light years from home
pi_174768175
Wie zwijgt...
pi_174897015
Van de week bij Greg James op BBC Radio 1:


Zeer geestig.
pi_174984728
Groot nieuws in deze post, Alex Turner is weer met Alexa Chung gespot, en ditmaal "canoodling" tijdens het verjaardagsfeestje van laatstgenoemde in Londen! http://metro.co.uk/2017/1(...)east-london-7056280/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174996673
Nice!
pi_174998000
Heel goed nieuws! Zin in 2018
  zaterdag 11 november 2017 @ 14:02:23 #20
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_174998623
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 18:05 schreef Aisumasen het volgende:
Groot nieuws in deze post, Alex Turner is weer met Alexa Chung gespot, en ditmaal "canoodling" tijdens het verjaardagsfeestje van laatstgenoemde in Londen! http://metro.co.uk/2017/1(...)east-london-7056280/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het blijft me een raadsel wat jouw bronnen zijn, maar goed nieuws.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_174998874
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:02 schreef TC03 het volgende:

[..]

Het blijft me een raadsel wat jouw bronnen zijn, maar goed nieuws.
Dat vraag ik mij ook al een aantal jaar af ;)
pi_175000463
Niet druk om maken, gewoon van genieten :P
pi_175010553
"Wie er als producer aan het Fort staat blijft gissen" en een hint naar een locatie hemelsbreed zo’n 400 kilometer van Amsterdam (Sheffield en Parijs vergelijkbare afstand) had ik vorige maand nog klaarstaan, maar durfde het nog niet aan ;(.
pi_175417410
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:02 schreef TC03 het volgende:

[..]

Het blijft me een raadsel wat jouw bronnen zijn, maar goed nieuws.
Veel belangrijker, is je iets opgevallen in het vorige topic, bij posts #268 en #288? O-)
  vrijdag 1 december 2017 @ 09:28:41 #25
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_175419296
Om het ons wat makkelijker te maken, de betreffende posts O-)

quote:
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 23:04 schreef Aisumasen het volgende:
Denk dat ik tijdens deze stilte gewoon maar eindeloze “anniversary”-posts ga doen :P. Herupload:

  zaterdag 2 december 2017 @ 00:14:37 #26
192683 AMDB
Visionair.
pi_175440027
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 03:48 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Veel belangrijker, is je iets opgevallen in het vorige topic, bij posts #268 en #288? O-)
Zou leuk zijn als iemand een HMH Sandtrap opname voor het jubileum tevoorschijn kan toveren.
  zaterdag 2 december 2017 @ 12:53:34 #27
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_175447416
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:14 schreef AMDB het volgende:

[..]

Zou leuk zijn als iemand een HMH Sandtrap opname voor het jubileum tevoorschijn kan toveren.
Zijn daar opnames van dan? :s)
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 2 december 2017 @ 13:04:05 #28
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_175447629
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:14 schreef AMDB het volgende:

[..]

Zou leuk zijn als iemand een HMH Sandtrap opname voor het jubileum tevoorschijn kan toveren.
Nog 4 dagen.
2000 light years from home
pi_175459464
Mooi moment om de studio-opnamen van Sandtrap en Put Me in a Terror Pocket uit te brengen als single en het lange wachten op het nieuwe album wat te verzachten, maar daar kunnen we waarschijnlijk alleen maar van dromen.
  woensdag 6 december 2017 @ 20:33:50 #30
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_175535536
Vandaag precies 10 jaar geleden in HMH.
2000 light years from home
  woensdag 6 december 2017 @ 21:43:01 #31
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_175537705
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 03:48 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Veel belangrijker, is je iets opgevallen in het vorige topic, bij posts #268 en #288? O-)
Dude 8-)

Ten percent faster with a sturdier frame
pi_175544289
quote:
Yesss! De schatkist van Aisumasen eindelijk weer open
  vrijdag 8 december 2017 @ 16:57:30 #34
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_175577960
quote:
#memories
2000 light years from home
  woensdag 13 december 2017 @ 20:34:50 #35
427691 TRNR
That Rock n Roll eh..
pi_175704257
Any chance dat ze al BKS gaan aandoen? Begin Juni? Aangezien die naast andere festivals ook nog een headliner missen..
pi_175752758
Ik verwacht ze eerder op Mad Cool, Werchter en TRNSMT etc. Missen allemaal nog een headliner en de Community Manager van MC heeft aangegeven dat ze tot januari moeten wachten met de aankondiging van de laatste headliner. Denken jullie dat ze Coachella 2018 doen?
pi_175755944
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 22:31 schreef NoBuses het volgende:
Ik verwacht ze eerder op Mad Cool, Werchter en TRNSMT etc. Missen allemaal nog een headliner en de Community Manager van MC heeft aangegeven dat ze tot januari moeten wachten met de aankondiging van de laatste headliner. Denken jullie dat ze Coachella 2018 doen?
Je slaat de spijker op de kop met deze theorie. Uiteraard is het Arctic Monkeys die nog als mega-klapper ontbreekt op bepaalde festivals in juli, er zijn er meer. En dat die festivals moeten wachten tot januari heeft inderdaad niet alleen met de aankondiging van het album te maken, maar met een bepaalde langverwachte headline-set. De bevestiging daarvan hangt echter nog in de lucht, en het zal ook absoluut niet hun comeback worden, dus dat ligt nog open.

Zalen enzo is nog niets over bekend. Heb sowieso het idee dat ze alles helemaal anders gaan doen dan andere era's, en dat ze flink balen dat de info over de geheime opnames allang op straat ligt, want dat had een leuke verrassing kunnen zijn. Geruchten dat het album/de tour vertraging heeft opgelopen kloppen dan weer niet. Het album heeft nog geen release-datum, maar is helemaal af en staat nog altijd gepland voor kwartaal 2 van 2018.
  zaterdag 16 december 2017 @ 09:39:55 #38
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_175757667
quote:
Die zag ik wel hoor. O+
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_175807783
Volgens buitenlandse AM-forums zijn het niet eens geruchten meer, maar staan headline-spots van de Monkeys voor in ieder geval NOS Alive en Mad Cool al vast. Lijkt er dus op dat dit een redelijk grote festivaltour gaat worden.

Aangezien Pinkpop niet gaat gebeuren en BKS nu toch echt wel te klein is, zal Lowlands een mogelijkheid kunnen zijn? Of zijn ze inmiddels ook hiervoor te groot/duur geworden?
pi_175868968
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 12:22 schreef LL1239128 het volgende:
Volgens buitenlandse AM-forums zijn het niet eens geruchten meer, maar staan headline-spots van de Monkeys voor in ieder geval NOS Alive en Mad Cool al vast. Lijkt er dus op dat dit een redelijk grote festivaltour gaat worden. [..]
Dat zijn echt puur echo's zonder voorkennis - het bekende forum-gerucht via bron via nieuwsbericht via forum via andere nieuwsite via een ander forum enzovoorts :D - maar plausible aannames die weer veel te groot zijn opgeblazen. Oa. Werchter hoort daar ook bij. Geloof dat de andere act die wil wachten tot januari Jack White is. Het album staat voor mei gepland (nog niet definitief), en wat ze precies van plan zijn qua promo is zelfs voor de mensen die daar over gaan nog gissen. Het is duidelijk dat ze het ditmaal anders gaan doen, niet op de ouderwetse manier, qua aankondiging en ellenlange aanloop.



Anders...
  donderdag 21 december 2017 @ 09:32:03 #41
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_175886364
Oh alwetende Aisu, is er al iets te zeggen over de stijl van het album? Meer (snelle) gitaren en minder falsetto's hopelijk? ;)
pi_176251337
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 09:32 schreef Xurk het volgende:
Oh alwetende Aisu, is er al iets te zeggen over de stijl van het album? Meer (snelle) gitaren en minder falsetto's hopelijk? ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het lijkt mij hoe dan ook wel aannemelijk dat het weer totaal anders klinkt dan wat ze daarvoor hebben gedaan. Arctic Monkeys hebben zichzelf sowieso nooit herhaald natuurlijk, geen kans dat ze gaan voortborduren op de sound uit 2013, dat album is ondertussen een dikke 5 jaar geleden opgenomen. Dat kan überhaupt al niet qua stijl, aangezien de unieke sound van ’AM’ echt een digitaal meesterwerkje is, en het aankomende album volledig analoog is opgenomen.

Helemaal niet toegankelijk voor de massa zou me ook verbazen. Wellicht willen ze een stukje publiek afschudden, beginnend bij het afstotelijke nieuwe imago van Turner. Ze hebben veel gedocumenteerd tijdens de studiosessies (uiteraard Focus Creeps), en die hele slechte recente look van hem is dus gewoon vereeuwigd. Het zou me dubbel verbazen, want de reden dat ze het ongeveer een jaar extra hebben moeten rekken is omdat er gewoon 10 hits op moesten staan die het ongekende en nog altijd aanhoudende succes van 'AM' moet evenaren en de band definitief moet cementeren tot de belangrijkste rock-band in de afgelopen 25 jaar. Is daar een combinatie in te vinden? Hey, het was oorspronkelijk het idee om TLSP een korte affaire te maken, omdat Amerika bij de ballen gegrepen moest worden met het zesde AM-album. Zelfs de bandleden zeiden “mid-2017, definitely" in begin 2016. Zou hij jarenlang op z’n ‘Sgt. Pepper’ hebben lopen zweten? Naja, of gewoon writer’s block... De verwachtingen zijn zo torenhoog na ‘AM’, dat is niet voor te stellen, en ik maak het nu alleen maar erger, haha.

Ik post nu, omdat een groot gedeelte van de puzzelstuk zojuist op de plek is gevallen nu het naar buiten is gekomen dat ze Coachella dit jaar niet doen. Het strookt simpelweg niet met hun tijdslijn, en nu zullen Arctic Monkeys uiteraard doorstoten naar de Amerikaanse headline-sets, waar ze met Coachella nog niet uitgekomen zijn. Ik ben er blij om, om persoonlijke (praktische) redenen, maar ook omdat ze volgend jaar nóg groter zijn in Amerika en dan comfortabel kunnen headlinen. Het (tot vorige maand verrassende) ontbreken geeft in ieder geval wel een kleine hint over het tijdsframe waarin ze gaan touren. Exacte info over de tour moeten we even mee wachten omdat er te veel mensen meelezen, maar verwacht zeer spoedig de eerste Europese festival-plannen voor de zomer te kunnen maken. Ik heb er veel zin in. Ik zei een half jaar geleden al dat we niets zouden horen tot 2018. Die tijd is gearriveerd. Het gaat allemaal gebeuren, het is spannend, na een dikke 3 jaar radiostilte! Dat is langer dan de doorbraak in eind 2005 tot aan de eerste 'Humbug'-shows begin 2009...
  Moderator woensdag 3 januari 2018 @ 11:48:53 #43
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176254891
Wat breng je dat heerlijk wervend aisu! Ik ben benieuwd :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_176255174
Geweldige post idd _O_, waar denk je aan? DTRH, BKS, Lowlands? Als het goed is zou het "half januari" zijn volgens de geruchten. En doen ze o.a. Mad Cool en NOS Alive in Spanje/Portugal.

Van een wat onbekende en niet betrouwbare bron zouden ze ook naar Best Kept Secret komen. Ik kijk er in ieder geval al naar uit.
pi_176255858
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 02:00 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Heel goed nieuws
De post waar we allemaal op wachtten, ik ben er klaar voor! Heel veel zin in
  woensdag 3 januari 2018 @ 13:02:28 #46
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_176256596
Smul smul voorpret :9
  donderdag 4 januari 2018 @ 11:40:10 #47
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_176277388
Als er maar een niet-festival optreden in Nederland komt. Laatste keer was 23 juni 2011, bijna 7 jaar geleden. Huilen.
2000 light years from home
pi_176288368
Ik denk dat de druk groter en de hype heftiger is voor dit album dan voor ‘de moeilijke tweede’, Favourite Worst Nightmare. Ga er maar aan staan om 2x in je carrière een fenomenaal album op te volgen.

Ik heb er wel alle vertrouwen in dat het een wervelend album vol met hits gaat worden. Kan niet misgaan! 😊
  zondag 7 januari 2018 @ 14:49:17 #49
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_176345457
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 20:25 schreef sander26 het volgende:
Ik denk dat de druk groter en de hype heftiger is voor dit album dan voor ‘de moeilijke tweede’, Favourite Worst Nightmare. Ga er maar aan staan om 2x in je carrière een fenomenaal album op te volgen.

Ik heb er wel alle vertrouwen in dat het een wervelend album vol met hits gaat worden. Kan niet misgaan! 😊
Commercieel mag AM dan een succes zijn, maar artistiek gezien vind ik dat toch niet hoor. Ik zou zeggen dat ze AM en SIAS vrij eenvoudig zouden moeten kunnen overtreffen.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_176345695
Voor mij is Humbug het hoogtepunt, gevolgd door FWN en WPSIA. Daarna werden de platen in z'n geheel voor mij steeds minder, met nog wel wat leuke tracks er op.

Ben dankzij Aisu wel weer erg benieuwd naar de volgende :P
pi_176358733
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 12:00 schreef indiaantje89 het volgende:
Geweldige post idd _O_, waar denk je aan? DTRH, BKS, Lowlands? Als het goed is zou het "half januari" zijn volgens de geruchten. En doen ze o.a. Mad Cool en NOS Alive in Spanje/Portugal.

Van een wat onbekende en niet betrouwbare bron zouden ze ook naar Best Kept Secret komen. Ik kijk er in ieder geval al naar uit.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door Aisumasen op 08-01-2018 03:12:53 (dacht dat Pinkpop in weekend BKS van dit jaar zat) ]
pi_176361983
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 02:14 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176425480
Aan eenieder die nog twijfelt of Arctic Monkeys überhaupt nog eens iets gaan doen in 2018 of dat ze alle festival-directeuren en fans wereldwijd gewoon blauwe ballen gaan bezorgen: AM/PM.
pi_176426733
En natuurlijk zit ik vandaag vanaf 10.00 non-stop in meetings. 😭
Alvast maar even iemand achter een computer mobiliseren. 😇
  Moderator donderdag 11 januari 2018 @ 09:11:51 #55
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176427044
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 08:35 schreef sander26 het volgende:
En natuurlijk zit ik vandaag vanaf 10.00 non-stop in meetings. 😭
Alvast maar even iemand achter een computer mobiliseren. 😇
Wat is er vandaag dan :?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 11 januari 2018 @ 09:13:31 #56
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_176427065
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 09:11 schreef MaJo het volgende:
Wat is er vandaag dan :?
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 02:00 schreef Aisumasen het volgende:
Aan eenieder die nog twijfelt of Arctic Monkeys überhaupt nog eens iets gaan doen in 2018 of dat ze alle festival-directeuren en fans wereldwijd gewoon blauwe ballen gaan bezorgen: AM/PM.
Ik gok dat Aisu z'n toespeling van betekenis gaat worden ergens vandaag :P
pi_176427094
Ik ga ervan uit dat we om 14:00 in ieder geval nieuws hebben, benieuwd of we daarvoor nog iets van hunzelf horen
pi_176427478
Ik zit er de hele dag klaar voor :7
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 11 januari 2018 @ 11:51:21 #59
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_176429593
Nou kom maar door.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Moderator donderdag 11 januari 2018 @ 12:03:49 #60
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176429916
Ik snap dat AM/PM niet :? Ja tijden of Arctic Monkeys/personal message :P
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 11 januari 2018 @ 12:04:46 #61
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_176429935
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 12:03 schreef MaJo het volgende:
Ik snap dat AM/PM niet :? Ja tijden of Arctic Monkeys/personal message :P
Post meridiem (Latijn voor “na de middag”) is een aanduiding voor het tijdvak van 12 uur 's middags tot 12 uur 's nachts. De termen worden afgekort als a.m./p.m., AM/PM, of ook A.M./P.M.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 11 januari 2018 @ 12:04:58 #62
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_176429936
Althans dat was mijn conclusie.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_176430099
Ik denk dat het iets te maken heeft met de tijd van de post en dan PM in plaats van AM. Zou ook stroken met een Amerikaanse festivalaankondiging. Vooral benieuwd of dat het enige gaat zijn en of dat ook het officiële startsein gaat zijn.
  Moderator donderdag 11 januari 2018 @ 12:15:52 #64
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176430113
quote:
7s.gif Op donderdag 11 januari 2018 12:04 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Post meridiem (Latijn voor “na de middag”) is een aanduiding voor het tijdvak van 12 uur 's middags tot 12 uur 's nachts. De termen worden afgekort als a.m./p.m., AM/PM, of ook A.M./P.M.
Ah dat zou dan 12u zijn inderdaad :Y alleen is het dan nog de vraag waar ter wereld ;)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 11 januari 2018 @ 12:16:33 #65
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_176430126
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 12:15 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ah dat zou dan 12u zijn inderdaad :Y alleen is het dan nog de vraag waar ter wereld ;)
Als UK band lijkt me dat 13:00 NL tijd.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_176430130
De AM naar PM overgang zijn we voorbij, dus dan is de post met PM tijd nu het meest aannemelijk inderdaad. Lekker cryptisch weer, Aisu!

Edit: o ja, 13u kan ook nog idd
pi_176431143
https://www.reddit.com/r/(...)the_bands_instagram/

Een van de coördinaten (6 juni) komt uit bij de Beekse Bergen... Best Kept Secret it is! HYPE
pi_176431156
8 juni*
pi_176431221
a) 12

51.509865, -0.118092

01

b) 30

41.406511, 2.222931

05

c) 08

51.527185, 5.124852

06 BEST KEPT SECRET

d) 00

39.192813, -75.521371

06

d) 06

50.968032, 4.683503

07 -> ROCK WERCHTER

e) 13

40,477614, -3.622057

07
  donderdag 11 januari 2018 @ 13:16:48 #70
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_176431223
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 13:12 schreef NoBuses het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)the_bands_instagram/

Een van de coördinaten (6 juni) komt uit bij de Beekse Bergen... Best Kept Secret it is! HYPE
8 juni bedoel je?
Ten percent faster with a sturdier frame
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 11 januari 2018 @ 13:18:29 #71
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_176431255
Londen, 30e Primavera, 8e Best Kept Secret, Dover, 7e Rock Werchter & 13e Mad Cool festival.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  donderdag 11 januari 2018 @ 13:18:55 #72
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_176431260
quote:
7s.gif Op donderdag 11 januari 2018 13:18 schreef Dark_Angelus het volgende:
Londen, 30e Primavera, 8e Best Kept Secret, Dover, 7e Rock Werchter & 13e Mad Cool festival.
Morgen single??????
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_176431301
FEEST!
pi_176431339
Is Werchter zeker dan?
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 11 januari 2018 @ 13:25:54 #75
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_176431394
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 13:23 schreef bloodymary1 het volgende:
Is Werchter zeker dan?
Gezien dit draadje op Reddit met het desbetreffende filmpje wel.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  donderdag 11 januari 2018 @ 13:32:35 #76
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_176431536
oh my gawd :o BKS dus. Dat wordt waarschijnlijk een dagje BKS dan.. Maar daar heb ik geen geld voor eigenlijk
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_176431556
Ze maken het spannend! Ben vooral benieuwd wat er op 12/01 is...
  donderdag 11 januari 2018 @ 13:47:35 #78
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_176431845
Schaamteloos gejat van Reddit, maar bij 12/01 staat "Shop till it drops". Titel van de nieuwe single of het album denk ik. Spannend hohoho.

Ten percent faster with a sturdier frame
pi_176431857
Ik durf nog niet te boeken voor BKS en moet zo weg ;(
pi_176431998
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 13:48 schreef Piles het volgende:
Ik durf nog niet te boeken voor BKS en moet zo weg ;(
Ik durf het ook nog niet aan.
pi_176432076
Is toch eigenlijk wel zeker dan.
pi_176432132
pi_176432167
En we zijn officieel los *O* !
pi_176432195
Inmiddels is mijn dagkaart voor Best Kept Secret en combi voor Rock Werchter binnen!!!
  donderdag 11 januari 2018 @ 14:04:56 #85
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_176432200
PLEASE laat dit waar zijn. Met AM erbij op de line-up wordt het gewoon de beste editie ooit, die ze waarschijnlijk nooit meer gaan overtreffen. _O_
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  donderdag 11 januari 2018 @ 14:15:26 #86
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_176432487
quote:
lekker hoor
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_176433061
Dit ging dus puur om ehhh... Firefly en daarmee de officiële aankondiging van de terugkeer van Arctic Monkeys, (gepost om 2AM, aankondiging 2PM), maar heeft nogal een aparte wending genomen. Die stream heeft me verrast, strookt niet met wat ik weet, en dat is geen goed teken. Ik hou jullie op de hoogte.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 11 januari 2018 @ 14:46:16 #88
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_176433127
quote:
5s.gif Op donderdag 11 januari 2018 14:43 schreef Aisumasen het volgende:
Dit ging dus puur om ehhh... Firefly en daarmee de officiële aankondiging van de terugkeer van Arctic Monkeys, (gepost om 2AM, aankondiging 2PM), maar heeft nogal een aparte wending genomen. Die stream heeft me verrast, strookt niet met wat ik weet, en dat is geen goed teken. Ik hou jullie op de hoogte.
spannend.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_176433189
quote:
5s.gif Op donderdag 11 januari 2018 14:43 schreef Aisumasen het volgende:
Dit ging dus puur om ehhh... Firefly en daarmee de officiële aankondiging van de terugkeer van Arctic Monkeys, (gepost om 2AM, aankondiging 2PM), maar heeft nogal een aparte wending genomen. Die stream heeft me verrast, strookt niet met wat ik weet, en dat is geen goed teken. Ik hou jullie op de hoogte.
Ben blij dat ik na al die jaren inmiddels je hints wel redelijk kan doorgronden ;). Heel apart ja, is het nou fake? En zo ja is het wel een hele goede, want die meeste data lijken me toch niet uit de duim gezogen.. Ik ben benieuwd!
pi_176433610
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 14:49 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Ben blij dat ik na al die jaren inmiddels je hints wel redelijk kan doorgronden ;). Heel apart ja, is het nou fake? En zo ja is het wel een hele goede, want die meeste data lijken me toch niet uit de duim gezogen.. Ik ben benieuwd!
Haha, ja, iedereen zat tenminste klaar, maar het is nogal overschaduwd.

Lijst op dat filmpje klopt sowieso niet, is om te beginnen incompleet, en het management zei zojuist dat het zoals ik al vermoedde allemaal nep is. Ze willen nu eigenlijk vooral weten of dit daadwerkelijk op hun Instagram is verschenen, want dan is er wel een klein probleem. Heb gezegd dat één user op Reddit - komt enkel ellende vandaan, de hoaxes deze era zijn niet meer op één hand te tellen, zelfs Bonnaroo die nooit ging gebeuren zijn ze dagen mee druk geweest - de enige bron is, niemand anders heeft het daadwerkelijk op hun account gezien.

Firefly Festival, mensen! Wordt vervolgd.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 11 januari 2018 @ 15:16:23 #91
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_176433662
Mocht het een hoax zijn is het wel een uitstekend in elkaar gezet filmpje.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_176433776
Als ze meer shows rond Dover aankondigen dan wordt dat wel wat, of gewoon een road trip rond daar.
pi_176433818
Dus de slingers kunnen weer even terug in de kast? Heeft iemand dit filmpje dan hier ook gezien?
  donderdag 11 januari 2018 @ 15:28:51 #94
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_176433900
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 15:24 schreef indiaantje89 het volgende:
Dus de slingers kunnen weer even terug in de kast? Heeft iemand dit filmpje dan hier ook gezien?
Enkel op Reddit.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_176433992
Ik zit niet meer zo vaak op dit forum maar is er al nieuws over het nieuwe album? Wanneer het uitkomt en hoe het gaat klinken?
  donderdag 11 januari 2018 @ 15:38:52 #96
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_176434089
Video is hier op twitter nog terug te kijken.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_176434138
quote:
6s.gif Op donderdag 11 januari 2018 15:16 schreef Dark_Angelus het volgende:
Mocht het een hoax zijn is het wel een uitstekend in elkaar gezet filmpje.
Iets te vroeg geplaatst wellicht? Als het fake is, is het wel geniaal gedaan.

Hier staat (in de reacties) ook dat management per mail heeft gemeld dat het niet klopt:
ArcticMonkeysUS twitterde op donderdag 11-01-2018 om 15:07:01 An elaborate hoax just fooled a bunch of people, myself included.Regardless: Arctic Monkeys are back.This will… https://t.co/gohQgTA2a1 reageer retweet
pi_176434165
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 15:41 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Iets te vroeg geplaatst wellicht? Als het fake is, is het wel geniaal gedaan.

Hier staat (in de reacties) ook dat management per mail heeft gemeld dat het niet klopt:
ArcticMonkeysUS twitterde op donderdag 11-01-2018 om 15:07:01 An elaborate hoax just fooled a bunch of people, myself included.Regardless: Arctic Monkeys are back.This will… https://t.co/gohQgTA2a1 reageer retweet
Tsja maar die zullen het ook niet gaan bekennen toch? Het zal vast wel raakvlakken hebben met het echte nieuws. De buzz zit er in ieder geval goed in.
pi_176434203
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 15:43 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Tsja maar die zullen het ook niet gaan bekennen toch? Het zal vast wel raakvlakken hebben met het echte nieuws. De buzz zit er in ieder geval goed in.
Nah, AMUS zit er wel dicht op, en de Firefly aankondiging bleek wel te kloppen.
pi_176434237
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 15:44 schreef AMDB het volgende:

[..]

Nah, AMUS zit er wel dicht op, en de Firefly aankondiging bleek wel te kloppen.
En daarnaast zou het zeer vreemd zijn als het AM management het via de mail laat weten aan een AM-fan account dat het fake zou zijn... dan zouden ze zelf toch wel een statement naar buiten brengen zou je zeggen?
  donderdag 11 januari 2018 @ 15:48:20 #101
192683 AMDB
Visionair.
pi_176434298
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 15:45 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

En daarnaast zou het zeer vreemd zijn als het AM management het via de mail laat weten aan een AM-fan account dat het fake zou zijn... dan zouden ze zelf toch wel een statement naar buiten brengen zou je zeggen?
AMUS is niet zomaar een fan. Als iemand goed geïnformeerd is dan zijn zij het.

Het kàn zijn dat je gelijk hebt, maar grotere kans dat het een hoax is.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 11 januari 2018 @ 15:51:16 #102
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_176434373
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 15:38 schreef Gretzl het volgende:
Video is hier op twitter nog terug te kijken.
Geen idee wie dat is.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_176434406
quote:
9s.gif Op donderdag 11 januari 2018 15:51 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Geen idee wie dat is.
:D
pi_176434437
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 15:48 schreef AMDB het volgende:

[..]

AMUS is niet zomaar een fan. Als iemand goed geïnformeerd is dan zijn zij het.

Het kàn zijn dat je gelijk hebt, maar grotere kans dat het een hoax is.
O het zal best een Hoax zijn hoor (dan moet ik zeggen dat ze het perfect hebben uitgevoerd). Zeker ook met de kennis van Aisumasen zal het niet echt zijn. Maar er is ook niemand van de festivals die het echt aan het ontkennen is...

Stel voor AM zouden idd niet op BKS komen, dan zou je toch zo'n brandje z.s.m. moeten blussen?
  donderdag 11 januari 2018 @ 15:56:48 #105
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_176434509
Lijkt me toch erg stug dat het nep is.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_176434516
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 15:53 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

O het zal best een Hoax zijn hoor (dan moet ik zeggen dat ze het perfect hebben uitgevoerd). Zeker ook met de kennis van Aisumasen zal het niet echt zijn. Maar er is ook niemand van de festivals die het echt aan het ontkennen is...

Stel voor AM zouden idd niet op BKS komen, dan zou je toch zo'n brandje z.s.m. moeten blussen?
Precies, gok dat die data allemaal wel kloppen, is ook niet de eerste keer dat die festivals als geruchten langskomen. Iemand die goed door de fora is gegaan kan makkelijk aan dit lijstje komen. Hij zal inderdaad vooral incompleet zijn
  donderdag 11 januari 2018 @ 15:57:40 #107
192683 AMDB
Visionair.
pi_176434532
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 15:53 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

O het zal best een Hoax zijn hoor (dan moet ik zeggen dat ze het perfect hebben uitgevoerd). Zeker ook met de kennis van Aisumasen zal het niet echt zijn. Maar er is ook niemand van de festivals die het echt aan het ontkennen is...

Stel voor AM zouden idd niet op BKS komen, dan zou je toch zo'n brandje z.s.m. moeten blussen?
Ze zullen er vast staan. Er zijn risicovollere dingen waar je je geld op in kunt zetten:-)
pi_176434716
Tuurlijk staan ze dit jaar op Werchter.
pi_176434810
Hmm kansje op ergens in australie of NZ? Voorjaar/zomer?
pi_176434811
Haha, ze maken het wel spannend zo. StuBru had het er net over, eerst de instagram en daarna dat het misschien een hoax is maar dat er toch wel op heel korte termijn bericht moet komen, misschien morgen al.
  Moderator donderdag 11 januari 2018 @ 16:16:57 #111
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176434950
Net op 3fm ook al een rectificatie over BKS hoewel ze wel verwachten dat het klopt want "waar rook is is vuur". Ik vind een hoax zelf wel erg toevallig, die mensen moesten dan ook weten dat AM vandaag wel met nieuws zouden komen.

En beste line up van BKS ooit? Ben je gek! Dat was dan eerder het eerste jaar toen AM er ook stonden :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 11 januari 2018 @ 16:38:55 #112
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_176435332
Ik ga toch voor premature leak. Waarschijnlijk wilden ze een story klaar zetten maar hebben ze er per ongeluk een live ding van gemaakt.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_176448299
Lijtk me eigenlijk sterk, als ik het me goed herinner stond er onder de "naam van de nieuwe single" 12-01-2018. Dit zou nog ergens op slaan als dit filmpje inderdaad gister online had moeten gaan, maar voor vandaag niet (je zet niet de datum erbij als het om dezelfde dag, vandaag, gaat). Inderdaad nep dus. Ik hoop dat de datum voor BKS alsnog klopt.
pi_176464736
Was het vroeger ook zo erg op de fora en socials buiten Fok? Mijn god wat is iedereen absurd aan het doen met die complottheorieën en korte lontjes zeg. Ik lees echt idiote dingen dezer dagen.
  zaterdag 13 januari 2018 @ 19:38:38 #115
192683 AMDB
Visionair.
pi_176480869
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 22:47 schreef sander26 het volgende:
Was het vroeger ook zo erg op de fora en socials buiten Fok? Mijn god wat is iedereen absurd aan het doen met die complottheorieën en korte lontjes zeg. Ik lees echt idiote dingen dezer dagen.
Geen idee, maar als ik AMUS af en toe lees dan is zelfs KLB een bakermat van beschaving.
pi_176512148
Ik kan alleen maar herhalen wat ik eerder zei, en dat is dat ik jullie kan verzekeren dat in ieder geval de video nep was, het een zeer geslaagde hoax betrof, en écht geen foutje. Wat dus uiteraard niet uitsluit dat data overeen gaan komen als de eerste Europese/Engelse data snel worden aangekondigd. Hoe sceptisch mensen hier en elders nog stééds zijn geeft aan hoe goed dit was uitgevoerd. En “het is een hoax!” roep je natuurlijk precies wanneer je ergens mee betrapt bent. Zelfs ik moest het tóch nog even cross-checken, terwijl ik wíst dat het niet van AM zelf kon komen.

Maar ik kan er lang en kort over lullen (ik ga voor die eerste optie ;) ), de video zag er geloofwaardig uit, maar klopte niet helemaal. Behalve dat er die genoemde datum in Londen natuurlijk helemaal niets gebeurde. Aan wie na dat feit nog steeds denkt dat ook ik wordt voorgelogen als damage control, nog even op een rijtje: niemand anders dan die 2 op Reddit hebben een notificatie gehad, niemand van AM’s 219,000 volgers (ze gebruiken het account niet eens, wat je kunt zien aan het volgersaaantal), en niemand die de app open had.

De user die het postte zou ondertussen tijd hebben gehad om de video via QuickTime op z’n MacBook op te slaan, video te uploaden, topic te openen… Dan, met 2 klikken kun je zien dat de originele bron een een-tweetje op Reddit tussen nieuwe weggooi-accounts was. En als je het gaat vergelijken, een live-stream die je terugkijkt ziet er helemaal niet zo uit op een iPhone, en er zijn meer oneffenheden zoals de iOS-“header” die plots verdwijnt als er op “geklikt” is, enzovoorts. Niet zonder reden dat ik laatst al zei dat Reddit niet te vertrouwen is ;).

Nog een paar antwoorden, aan wie zulks aangaat:

quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 15:41 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Iets te vroeg geplaatst wellicht? Als het fake is, is het wel geniaal gedaan.

Hier staat (in de reacties) ook dat management per mail heeft gemeld dat het niet klopt:
ArcticMonkeysUS twitterde op donderdag 11-01-2018 om 15:07:01 An elaborate hoax just fooled a bunch of people, myself included.Regardless: Arctic Monkeys are back.This will… https://t.co/gohQgTA2a1 reageer retweet
Per mail, telefoon, op persoonlijke Facebook, nog net niet per fax, het zou voor het eerst zijn dat ze een namiddag aan het acteren zijn tegen mij en anderen om een behoorlijk onbelangrijk foutje te verdoezelen, terwijl ze nooit schromen om veel sappigere info prijs te geven. Ze legden vooral contact omdat ze het belangrijk vonden om te weten of het daadwerkelijk op hun account heeft gestaan, want dat zou de zaak toch wel heel anders maken, haha. Toen ze verzekerd waren dat het nooit op hun account had gestaan, vroegen ze om de fanbase duidelijk te maken dat het niet van AM afkwam, en daarmee was de kous wel af.

De theorie dat ze alles zelf in de hand willen hebben onder een strak regime, hele tours tegelijkertijd aankondigen, het leuk vinden om te teasen met data, de era willen beginnen met een grote klapper en wat al niet meer, is juist van de week wel weer volledig ontkracht, denk ik. Ze lopen eigenlijk altijd achter individuele aankondigingen van festivals en zalen zelf aan. Het enige nieuws wat we *officieel* over een terugkeer in 2018 hebben is nu nota bene gebracht door één festival uit Amerika, redelijk willekeurig, dat kwam wanneer het festival het zelf wilde. Er staat niet eens iets op de Facebook-pagina van AM met 7+ miljoen bereik. Geen grote aankondiging over een live-terugkeer op de site, dit nieuws staat er zelfs nog helemaal niet op. Ja, paar uur later kwam het AM Twitter-account met een RT-je aan, dat was dan het nieuws waar je dik 3 jaar naar hebt uitgekeken.

En zo hebben ze het altijd gedaan, da's hun stijl, de “grote terugkeer” in 2011 was geloof ik de aankondiging van Benicassim rond november 2010, en toen moesten ze het album nog volledig opnemen. (Nu dus niet hè, geen paniek.) ‘AM’-era “startte” met een aankondiging voor Hurricane/Southside voor een dik half jaar later, of iets soortgelijks. Tevens gebruiken die gasten geen Instagram en hebben ze dit soort “marketing” nog nooit gedaan. Plots 10,000 followers extra dat uur, dat dan weer wel.

Dus die zouden ook nu niet zo benauwd gaan doen of een rookgordijn opwerpen. Ok, wél over de aangekondigde ’Arabella’ B-kant die ze niet voor elkaar konden krijgen na aankondiging - oh no he didn’t! - maar niet over wat willekeurige Europese tourdata. Ik kan me maar één keer heugen dat ze niet blij waren, en dat was toen de verrassingsvideo van ‘Do I Wanna Know?’ (en dus automatisch de release/eerste single) eerder rondging op plekken als deze en AMus dan dat ze het zelf op hun Facebook- en Twitter-accounts hadden kunnen linken.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 15:43 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Tsja maar die zullen het ook niet gaan bekennen toch? Het zal vast wel raakvlakken hebben met het echte nieuws. De buzz zit er in ieder geval goed in.
Die raakvlakken kloppen, maar dan komt het weer op een “waar rook is, is vuur”-theorie uit. En ja, al met al heeft het prima bijgedragen aan de buzz, ze zullen er goed om kunnen lachen.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 15:45 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

En daarnaast zou het zeer vreemd zijn als het AM management het via de mail laat weten aan een AM-fan account dat het fake zou zijn... dan zouden ze zelf toch wel een statement naar buiten brengen zou je zeggen?
Ik snap de gedachtegang, maar dan kunnen ze (en de festivals) aan de gang blijven, door de eindeloze hoaxes en opgeblazen geruchten. En dat is niet hun stijl, de enige hoax of roddel die ze ooit (na máánden) openbaar hebben ontkracht ging over de vermeende legale belastingontwijking, toen The Guardian in hun typische stijl weer eens een hetze probeerde op te zetten gebaseerd op gebakken lucht.

Rest gebruiken ze juist hun internationale doorgeefluiken voor, zo ook nu. Het is mij en anderen andermaal medegedeeld in een privé-conversatie, meer kan ik er niet van maken. De stelregel is een beetje dat als je hier geen gek een flauwe hint ziet geven, je er nog een nachtje rustig over kan slapen :P.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 15:57 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Precies, gok dat die data allemaal wel kloppen, is ook niet de eerste keer dat die festivals als geruchten langskomen. Iemand die goed door de fora is gegaan kan makkelijk aan dit lijstje komen. Hij zal inderdaad vooral incompleet zijn
Wat deze man zegt. Het zijn op Primavera na allemaal “educated guesses”, meeste van deze data waren “bekend” als geruchten van iedereen die tussen de lijntjes van posts van mij en anderen leest, of op z’n minst al zo vaak gepapegaaid zijn dat men denkt dat het wel zal kloppen. Hetzelfde met de timing, zelfs als ik het niet letterlijk had gezegd had iedereen die het een beetje volgt wel kunnen raden dat ze Firefly zouden aankondigen, en wanneer exact.

Wel hilarisch, en dus heel goed uitgevoerd, heb het nog eens opgezocht, met dat tweede kloon-account dat het zogenaamd ook gezien zou hebben en de video vanaf een andere hoek maakte, etc.

Ondertussen zijn andere fans niet meer te overtuigen dat ze wel degelijk op Firefly staan, dat is helemaal geestig :D. Ook grappig, ik zag een lijstje met data op basis van de coördinaten uit dat filmpje, met in begin juni "Decibel Festival, The Netherlands" :P. Een hint over de nieuwe stijl???

quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 16:16 schreef MaJo het volgende:
Net op 3fm ook al een rectificatie over BKS hoewel ze wel verwachten dat het klopt want "waar rook is is vuur". Ik vind een hoax zelf wel erg toevallig, die mensen moesten dan ook weten dat AM vandaag wel met nieuws zouden komen.

En beste line up van BKS ooit? Ben je gek! Dat was dan eerder het eerste jaar toen AM er ook stonden :)
Dat is het punt dus, het is helemaal niet toevallig, van de data tot aan de timing zelf. Het is overduidelijk dat het is gedaan door iemand die alles goed in de gaten houdt, dus die weet dan ook dat al die dingen hier en op andere fora besproken zijn.

Ik bedoel, neem Mad Cool, dat heeft een loslippige manager die nog net niet “ARCTIC MONKEYS EN JACK WHITE AANKONDIGING MIDDEN JANUARI” op z’n voorhoofd heeft getatoeëerd. Daar kan ik nog zo cryptisch over doen, daar hebben jullie mij niet voor nodig, haha. Heeft er ondertussen wel voor gezorgd dat weekendkaarten daarvoor al zijn uitverkocht, terwijl Werchter gewoon discreet is en nog niets heeft uitverkocht.

En eens, wat een festival was dat, in ieder geval die eerste dag. ‘Do I Wanna Know?’ net uit, maar iedereen de riff al meezingen. Hyped Engels publiek, die met busladingen aanwezig waren. En toen, plots de Glastonbury opwarmset, met ‘A Certain Romance’ voor het eerst in bijna 6 jaar op het vasteland, om een week later weer voorgoed weggestopt te worden. Waar hadden we dat aan verdient. Was misschien nog wel mooier dan toen ik week later op Glastonbury zelf stond :@.

Wat een verschil met Pinkpop een jaar later, wat qua performance en setlist nog een stapje hoger was, maar verloren ging aan het parels voor de zwijnen-publiek in Landgraaf. Frustrerend voor band en fans. Ik kom soms nog wel eens YouTube-video’s tegen van AM-shows waarin de top comment iets is als “kijk, dít is een publiek, niet zoals Pinkpop 2014”. Wereldwijd berucht, voorgoed vermijden.

tl;dr: dat filmpje van de week was een hoax, neemt niet weg dat Europese data alsnog snel komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aisumasen op 15-01-2018 00:56:43 ]
  maandag 15 januari 2018 @ 01:04:11 #117
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_176512277
Maar idd: mochten ze echt niet op BKS staan, dan zou BKS zelf dat toch zo snel mogelijk willen ontkrachten? Ze zullen er vast wel staan alsnog
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_176516274
De 'mid January' waar Werchter naar hintte is inmiddels aangebroken. Mogen we deze week Europese data verwachten Aisu? Die 'loslippige' guy van Mad Cool zei vorige week dat ze hun aankondiging een week hebben verschoven aangezien hij de aankondiging niet in verband wil leggen met hogere ticketprijzen. Echter wist hij toen ook al dat het festival nagenoeg uitverkocht was waardoor hij rustig aan kon doen. Aangezien ik flink in de hoax ben getrapt blijf ik heel erg hopen op BKS (heb impulsief al een dagkaart gekocht).
pi_176517243
Ik ben er eigenlijk ook wel zeker van dat ze vrijdags op Werchter staan.
pi_176541887
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 11:50 schreef NoBuses het volgende:
De 'mid January' waar Werchter naar hintte is inmiddels aangebroken. Mogen we deze week Europese data verwachten Aisu? [..]
Nog niet, in ieder geval staat er voor deze week geen aankondiging op de planning.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 15:27:48 #121
427691 TRNR
That Rock n Roll eh..
pi_176543756
Maar wie goed leest..
Schrijf BKS en RW maar op. Heb zelf getwijfeld om al kaarten te bestellen maar Aisu gaat natuurlijk nooit zo overduidelijk zeggen dat ze er daadwerkelijk zullen staan.
pi_176553177
RW zou ik al aandurven, maar ik moet BKS hebben.
pi_176555395
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 15:27 schreef TRNR het volgende:
Maar wie goed leest..
Schrijf BKS en RW maar op. Heb zelf getwijfeld om al kaarten te bestellen maar Aisu gaat natuurlijk nooit zo overduidelijk zeggen dat ze er daadwerkelijk zullen staan.
Dat wil ik absoluut niet op m’n geweten hebben, haha. Er zijn wel eens gekkere dingen gebeurd, en er is nog zo veel getouwtrek gaande dat zelfs Mad Cool deze week enkel Jack White zal kunnen aankondigen.
  woensdag 17 januari 2018 @ 01:32:31 #124
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_176557964
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 00:47 schreef Aisumasen het volgende:
En eens, wat een festival was dat, in ieder geval die eerste dag. ‘Do I Wanna Know?’ net uit, maar iedereen de riff al meezingen. Hyped Engels publiek, die met busladingen aanwezig waren. En toen, plots de Glastonbury opwarmset, met ‘A Certain Romance’ voor het eerst in bijna 6 jaar op het vasteland, om een week later weer voorgoed weggestopt te worden. Waar hadden we dat aan verdient. Was misschien nog wel mooier dan toen ik week later op Glastonbury zelf stond :@.

Wat een verschil met Pinkpop een jaar later, wat qua performance en setlist nog een stapje hoger was, maar verloren ging aan het parels voor de zwijnen-publiek in Landgraaf. Frustrerend voor band en fans. Ik kom soms nog wel eens YouTube-video’s tegen van AM-shows waarin de top comment iets is als “kijk, dít is een publiek, niet zoals Pinkpop 2014”. Wereldwijd berucht, voorgoed vermijden.

tl;dr: dat filmpje van de week was een hoax, neemt niet weg dat Europese data alsnog snel komen.
Was ook bij beide festivalshows in Nederland. Zo'n belachelijk groot verschil tussen BKS en Pinkpop. Publiek in Landgraaf was echt dood - tot het dramatische toe - en leek er in grote lijnen weinig van te begrijpen. Ik heb nauwelijks beweging gezien vooraan. En dat leek ook af te stralen op de band en de fans die er wel wat van wilde maken. Gewoon een enorme mismatch.

Terwijl zo'n BKS-optreden met die legendarische setlist met een aantal oude fanfavorieten je je leven lang bij blijft _O_
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_176565783
Inmiddels is Mad Cool de area code van Sheffield aan het teasen op Facebook... 0114! Kan niet lang meer duren nu.
https://www.facebook.com/madcoolfestival/videos/1575028309254689/
pi_176601131
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 14:14 schreef NoBuses het volgende:
Inmiddels is Mad Cool de area code van Sheffield aan het teasen op Facebook... 0114! Kan niet lang meer duren nu.
https://www.facebook.com/madcoolfestival/videos/1575028309254689/
Wow, die zijn echt hun geluk op de proef aan het stellen, wat een ballen van staal, geweldig. Al zo vaak op de vingers getikt, dit hebben ze ook weer snel moeten verwijderen… maarrrrr dan uploaden ze het een uur later doodleuk gewoon opnieuw, maar dan een tikkeltje subtieler (https://www.facebook.com/madcoolfestival/videos/1575240635900123/). “Ja, het was ’1+14’, wat dus 15 acts betekende! knipoog knipoog”, of zoiets. En ze hebben het alsnóg niet kunnen aankondigen, zoals ik hier al zei.

Wat een absoluut schouwspel hebben die gasten d’r gemaakt. Die zijn niet bang voor hun relaties, en dat is eigenlijk ook wel weer lachen. Ze hebben nu zelfs de "punt" op de poster (welke aan zou geven dat er nog 2 headliners zullen komen, één nu dus aangekondigd) weggehaald, wat ook weer iedereen aan het speculeren heeft gebracht. Ze zullen straks een van de velen zijn, maar hebben wel al maanden alle aandacht naar zich toegetrokken alsof ze iets heel exclusiefs hebben. Tuurlijk, Arctic Monkeys blijft de band van het moment die elke ronde weer iets anders doet en nooit al te vaak te zien is, zo’n boeking wil je uitmelken tot de laatste druppel. Maar het kan zo wel eens de laatste keer worden, haha!

(Waarom fapt iedereen eigenlijk op die line-up? Tame Impala die je al 8 jaar overal kunt zien toen iedereen liep te slapen, maar die nu het commerciële album na 2 jaar opnieuw hebben uitgebracht met 3 weggooi-liedjes en opnieuw kunnen cashen? QOTSA tijdens hun reguliere festival-rondje 2005, 2007, 2008, 2010, 2011, 2013, 2014, 2017, 2018? …het is toch niet dat Pearl Jam als soort van legacy-wildcard? Depeche Mode (ónder QOTSA?!)? Of is het gewoon die hele combinatie? Early birds waren wel erg scherp geprijsd voor de grootte van de namen die je krijgt bovenaan: early birds waren 150 euro.)

Laten we wel wezen, misschien is het ook niet zo verrassend dat ze zich zo roekeloos gedragen. We spreken wel over de organisatie van een festival waar vorig jaar vlak voor aanvang van de Green Day-headline set onder oog van tienduizenden mensen effe een acrobaat doodviel, maar ze de band voorhielden dat er een “security issue” was, en nadat er een vrolijke set met weinig wol maar wel veel vuurwerk was neergezet en de buit binnen was ze maar eens vertelden waarom het publiek wellicht was beduusd leek. Die kunnen de woedende Londense bulldogs er nog wel bijhebben.

Maar goed, kunnen we het al over de setlist-wensen gaan hebben?
  vrijdag 19 januari 2018 @ 07:33:35 #127
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_176604011
A Certain Romance.
pi_176616341
“Nieuwe namen komen heel snel. We moeten wel! Maar je kunt ze denk ik al een beetje raden”, vertelt Rense van Kessel van Friendly Fire met een knipoog.

Qua setlist hoop ik dat ze er weer wat classics bijpakken als When The Sun Goes Down, A Certain Romance en Mardy Bum.
pi_176619135
Geruchten over een eventuele release zonder aankondiging die er binnenkort aan zit te komen: is dat louter een gevoel of is er meer aan de hand?
pi_176689273
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 14:02 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Nog niet, in ieder geval staat er voor deze week geen aankondiging op de planning.
"Dus, deze week?"

Nee, deze week ook niet.
  dinsdag 23 januari 2018 @ 09:53:09 #131
427691 TRNR
That Rock n Roll eh..
pi_176689511
Wanneer dan?
pi_176694635
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 09:53 schreef TRNR het volgende:
Wanneer dan?
Maandag? In ieder geval komt Primavera dan met hun line-up. (en ook Open'er en Northside Festival).
pi_176702936
Aaah dus Primavera en Mad Cool. Waarvan Primavera de langverwachte headline slot in Europa waar we het enkele weken geleden over hadden. Spannend! Dat maakt de kans op BKS alleen maar groter. Ik heb er vertrouwen in, we wachten het rustig af.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 25 januari 2018 @ 14:02:51 #134
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_176737625
Captain obvious.

[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_176739332
Dus Aisu, zondag een cryptische hint?
pi_176741788
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 15:13 schreef NoBuses het volgende:
Dus Aisu, zondag een cryptische hint?
Of het blijft gewoon het best kept secret, tot maandag.
pi_176768516
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 15:13 schreef NoBuses het volgende:
Dus Aisu, zondag een cryptische hint?
Nou ja, er valt niet zo veel cryptisch meer te zijn hè :P.
pi_176782341
Waar is Arno? Hij krijgt nog bier van me voor het Radiohead concert op hey komende BKS hopelijk.
  zaterdag 27 januari 2018 @ 19:45:54 #139
159761 Arn0
Abbey Road
pi_176782444
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 19:39 schreef MilanILF het volgende:
Waar is Arno? Hij krijgt nog bier van me voor het Radiohead concert op hey komende BKS hopelijk.
Aan het wachten op gratis bier. Ja, denk wel dat ik erbij ben.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_176784505
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 19:45 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Aan het wachten op gratis bier. Ja, denk wel dat ik erbij ben.
Haha, ouwe lurker.

En, tart het lot niet, jongens!
  zondag 28 januari 2018 @ 14:39:39 #141
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_176797437
Morgen dagkaartje BKS kopen. Ik woon gelukkig vlakbij dus kan er op de fiets heen. :)
Ten percent faster with a sturdier frame
  zondag 28 januari 2018 @ 17:36:54 #142
427691 TRNR
That Rock n Roll eh..
pi_176801416
Dan zou ik 'm nu kopen.
pi_176801579
5 jaar moeten wachten op domme puns en cryptische verwijzingen, en dan dit.

In alle serieusheid, ik zou niet willen adviseren om een vrijdag-kaart voor Werchter te kopen.
  zondag 28 januari 2018 @ 18:57:46 #144
427691 TRNR
That Rock n Roll eh..
pi_176803053
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 17:43 schreef Aisumasen het volgende:
5 jaar moeten wachten op domme puns en cryptische verwijzingen, en dan dit.

In alle serieusheid, ik zou niet willen adviseren om een vrijdag-kaart voor Werchter te kopen.
Nee, daar staan ze zondags. Maar hoe bedoel je, en nu dit?
pi_176803545
quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2018 18:57 schreef TRNR het volgende:

[..]

Nee, daar staan ze zondags. Maar hoe bedoel je, en nu dit?
Zit maar te geinen over dat er nu niets meer spannend te maken is met stomme grapjes.

En oh, die aap is ook al uit de mouw dus :D? Dacht dat ik weken iedereen over de vrijdag als laatste headline-spot had gehoord.
  zondag 28 januari 2018 @ 19:31:35 #146
427691 TRNR
That Rock n Roll eh..
pi_176803950
Dat was wel het gespeculeer ja, maar zoals jij ook al weet is dat dus de zondag. Bronnen, hè..
pi_176804283
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 19:31 schreef TRNR het volgende:
Dat was wel het gespeculeer ja, maar zoals jij ook al weet is dat dus de zondag. Bronnen, hè..
Mooi. Samen in een programma (zoals ook wel elders overigens) met een mede-inspiratiebron achter het aankomende album.
  zondag 28 januari 2018 @ 19:43:44 #148
427691 TRNR
That Rock n Roll eh..
pi_176804351
Dat baardje, geinspireerd door Cave, Werchter, BKS. Ja, zin in deze zomer man. The monkeys are back baby.
  zondag 28 januari 2018 @ 22:09:41 #149
427691 TRNR
That Rock n Roll eh..
pi_176807862
Primavera confirmed.
pi_176808595
Vroeg begin van de Arctic Monday!
pi_176808848
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 22:33 schreef Jacobuspower het volgende:
Vroeg begin van de Arctic Monday!
En daar gaat wederom een stukje van de mythe dat de band onder een strak regime enzovoorts. Eerste gig van de Europese festivaltour. Niet de eerste gig van de Europese tour.
  zondag 28 januari 2018 @ 23:16:58 #152
427691 TRNR
That Rock n Roll eh..
pi_176809907
Losse shows?
pi_176810119
Zondagavond:

Ik moest heel onwillekeurig plots denken aan de Amerikaanse tournee tijdens de strenge winter van 2014. Als voorprogramma The Orwells in de maand van hun doorbraak bij David Letterman, onvergetelijk, en later Deerhunter die zich aansloot voor oa. Madison Square Garden. Nooit zal ik vergeten hoe de band in het donker op 50% vermogen 5 meter voor de Arctic Monkeys-backline die prachtige klanken door de Amerikaanse mega-sporthallen lieten schallen. Hoe in Boston de langzame ballad ‘Don’t Cry’ ineens een explosieve grungy parel werd, volledig vergalmd doordat het publiek nog bij de popcorn-stand hing:


Och, wat zou het leuk zijn om Deerhunter weer eens te kunnen zien in combinatie met Arctic Monkeys.
  zondag 28 januari 2018 @ 23:29:23 #154
427691 TRNR
That Rock n Roll eh..
pi_176810199
Over cryptische hints gesproken. #bks
pi_176810225
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 22:42 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

En daar gaat wederom een stukje van de mythe dat de band onder een strak regime enzovoorts. Eerste gig van de Europese festivaltour. Niet de eerste gig van de Europese tour.
Precies, al lijkt het me toch wel afgesproken dat ze in ieder geval tot nu moesten wachten. Ok ok!!
pi_176810242
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 23:25 schreef Aisumasen het volgende:
Zondagavond:

Ik moest heel onwillekeurig plots denken aan de Amerikaanse tournee tijdens de strenge winter van 2014. Als voorprogramma The Orwells in de maand van hun doorbraak bij David Letterman, onvergetelijk, en later Deerhunter die zich aansloot voor oa. Madison Square Garden. Nooit zal ik vergeten hoe de band in het donker op 50% vermogen 5 meter voor de Arctic Monkeys-backline die prachtige klanken door de Amerikaanse mega-sporthallen lieten schallen. Hoe in Boston de langzame ballad ‘Don’t Cry’ ineens een explosieve grungy parel werd, volledig vergalmd doordat het publiek nog bij de popcorn-stand hing:


Och, wat zou het leuk zijn om Deerhunter weer eens te kunnen zien in combinatie met Arctic Monkeys.
Dat lijkt me zeker geen straf! Mooi strand en lekker weer erbij
pi_176811382
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176812817
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 15:27 schreef TRNR het volgende:
Maar wie goed leest..
Schrijf BKS en RW maar op. Heb zelf getwijfeld om al kaarten te bestellen maar Aisu gaat natuurlijk nooit zo overduidelijk zeggen dat ze er daadwerkelijk zullen staan.


En natuurlijk had je hier gewoon gelijk, en konden jullie mijn “theorie” aardig doorgronden zonder het van de daken te schreeuwen, dank :P.
  maandag 29 januari 2018 @ 07:59:58 #159
427691 TRNR
That Rock n Roll eh..
pi_176812913
Had 'm toen ook al gekocht haha, heerlijk!
  maandag 29 januari 2018 @ 08:01:07 #160
427691 TRNR
That Rock n Roll eh..
pi_176812919
Enig idee hoelaat RW en BKS gaan aankondigen trouwens?
pi_176812992
Haha, vandaag is dan eindelijk de dag! Ben wel heel erg benieuwd naar de hoeveelheid dagtickets die voor de vrijdag er zijn gekocht in de periode van de hoax tot aan nu. Ik heb die van mij gelukkig ook al binnen dus ik kan straks zonder stress de meetings in. Bij Best Kept Secret kon ik alleen fysieke tickets aanschaffen, zijn zij gestopt met etickets of heb ik te snel gekeken?
  maandag 29 januari 2018 @ 08:41:09 #162
427691 TRNR
That Rock n Roll eh..
pi_176813180
Ik heb gewoon een E-ticket.
  maandag 29 januari 2018 @ 08:41:27 #163
427691 TRNR
That Rock n Roll eh..
pi_176813183
En ik mag hopen dat niemand een RW vrijdagkaart heeft gekocht..
pi_176813763
Hier de BKS kaarten ook al in de pocket!
pi_176814463
Ik wil ook BKS kopen, zal het direct uitverkopen vandaag? ;(
  maandag 29 januari 2018 @ 10:20:10 #166
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_176814558
Wat zouden de kansen zijn op een normale Europese tour later dit jaar? Ik zou ze best willen zien in een nieuwe era maar als ik naar de line-up van BKS kijk dan gaat mijn hart er niet per se harder van kloppen. En sowieso vind ik de beleving op een festival altijd een stuk minder dan in een zaal.
  maandag 29 januari 2018 @ 10:37:43 #167
427691 TRNR
That Rock n Roll eh..
pi_176814958
quote:
4s.gif Op maandag 29 januari 2018 10:16 schreef Leonos het volgende:
Ik wil ook BKS kopen, zal het direct uitverkopen vandaag? ;(
Ik denk het wel.
pi_176815117
Gewoon naar allebei gaan. Ik heb de AM era gemist, dus moet het inhalen.
pi_176815257
BKS dagkaart in the pocket :7
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 29 januari 2018 @ 10:59:02 #172
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_176815287
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  maandag 29 januari 2018 @ 11:04:29 #173
427691 TRNR
That Rock n Roll eh..
pi_176815357
BKS + RW check!
pi_176815376
BKS gekocht! O+
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 29 januari 2018 @ 11:09:16 #175
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_176815415
Nu kan je je natuurlijk afvragen. Was de hoax wel een hoax aangezien ze nu insta wel gebruikt hebben voor de aankondiging.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_176815441
En nog wat unicums waar Aisu al op hintte, eerste keer Griekenland na het teasen met 505 van twee jaar geleden. Daarnaast ook eindelijk sziget. Benieuwd hoe ze dit tourschema verder gaan op en bijvullen...
pi_176815444
https://3voor12.vpro.nl/u(...)st-kept-secret~.html

“Blijkt dus tóch...” Schiet me af... :’) Zegt hoeveel ze weten. Vast te horen gekregen tijdens die datum begin januari in Londen.
  maandag 29 januari 2018 @ 11:34:34 #178
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_176815711
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 10:20 schreef Xurk het volgende:
Wat zouden de kansen zijn op een normale Europese tour later dit jaar? Ik zou ze best willen zien in een nieuwe era maar als ik naar de line-up van BKS kijk dan gaat mijn hart er niet per se harder van kloppen. En sowieso vind ik de beleving op een festival altijd een stuk minder dan in een zaal.
Inderdaad, ik heb niet zoveel zin om maar een lauwe korte festival set te luisteren waarbij de helft het niet interesseert. Aisumasen, is BKS de enige kans om ze in Nederland te zien dit jaar? Pls hint.
quote:
6s.gif Op maandag 29 januari 2018 11:09 schreef Dark_Angelus het volgende:
Nu kan je je natuurlijk afvragen. Was de hoax wel een hoax aangezien ze nu insta wel gebruikt hebben voor de aankondiging.
Uiteraard was het een hoax.
2000 light years from home
  maandag 29 januari 2018 @ 11:50:37 #179
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_176815981
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 11:34 schreef Merkie het volgende:

[..]

Inderdaad, ik heb niet zoveel zin om maar een lauwe korte festival set te luisteren waarbij de helft het niet interesseert. Aisumasen, is BKS de enige kans om ze in Nederland te zien dit jaar? Pls hint.

[..]

Uiteraard was het een hoax.
Maar het bleek wel waar te zijn. Is het dan een hoax?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  maandag 29 januari 2018 @ 12:01:56 #180
427691 TRNR
That Rock n Roll eh..
pi_176816226
Nee, niet alles klopte
  maandag 29 januari 2018 @ 13:01:17 #181
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_176817074
quote:
11s.gif Op maandag 29 januari 2018 11:50 schreef richolio het volgende:

[..]

Maar het bleek wel waar te zijn. Is het dan een hoax?
Ja, want het was gewoon toeval (ook geen moeilijke gok).
2000 light years from home
pi_176829007
OOR: "de band liet lichtte [sic] eerder al een tipje van de sluier op". Ik geef het op :'). Zo hopeloos op zoek naar een scoop zijn dat je nat gaat, en daarna gewoon door blijven gaan ipv eens echt iets exclusiefs los te peuteren, wat een journalistiek.



BKS was ook lekker bezig, haha.

Doet me denken aan dit over Werchter, ze waren uiteraard de #1 in hun bezoekers-wensenlijst: https://twitter.com/Jacob_Be/status/925420312933564418 :D
  dinsdag 30 januari 2018 @ 02:29:42 #183
192683 AMDB
Visionair.
pi_176832167
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 22:17 schreef Aisumasen het volgende:
OOR: "de band liet lichtte [sic] eerder al een tipje van de sluier op". Ik geef het op :'). Zo hopeloos op zoek naar een scoop zijn dat je nat gaat, en daarna gewoon door blijven gaan ipv eens echt iets exclusiefs los te peuteren, wat een journalistiek.

[ afbeelding ]

BKS was ook lekker bezig, haha.

Doet me denken aan dit over Werchter, ze waren uiteraard de #1 in hun bezoekers-wensenlijst: https://twitter.com/Jacob_Be/status/925420312933564418 :D
Artis Monkeys, briljante typo, of niet.
pi_176946582
Wow, ik had de vraag naar AM tickets na zo'n lange stilte wel wat groter verwacht!? Volgens mij is er nog geen 1 festival uitverkocht (qua dagtickets). Ik had dit wel verwacht bij bv TRNSMT, BKS en uiteraard RW met AM + Nick Cave. Zal vast wat sneller gaan na de release van een nieuwe single...
pi_176947604
Wanneer komt het album eigenlijk uit?
  zondag 4 februari 2018 @ 17:38:38 #186
427691 TRNR
That Rock n Roll eh..
pi_176952555
April/Mei/Juni
pi_176971643
Effe snel als antwoord op een paar dingen. Geloof dat het meeste wel in m'n posts van vorige week staat, maar nog iets duidelijker: als je geen zin hebt in festivals en als je een vakantie-budgetje hebt en bereid bent om te vliegen of de Thalys te pakken, dan kun je ze gewoon in arena's of op een paar gebruikelijke mooie locaties zien. Maar die aankondigingen komen volgende week op z'n vroegst.

Album in mei heb ik al poos geleden gezegd, blijft de voorlopige maand. Gek genoeg nog altijd geen definitieve release-datum, die ze normaal gesproken maanden voordat het wordt aangekondigd al hebben. Spannend!
pi_176973748
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 15:09 schreef Aisumasen het volgende:
Effe snel als antwoord op een paar dingen. Geloof dat het meeste wel in m'n posts van vorige week staat, maar nog iets duidelijker: als je geen zin hebt in festivals en als je een vakantie-budgetje hebt en bereid bent om te vliegen of de Thalys te pakken, dan kun je ze gewoon in arena's of op een paar gebruikelijke mooie locaties zien. Maar die aankondigingen komen volgende week op z'n vroegst.

Album in mei heb ik al poos geleden gezegd, blijft de voorlopige maand. Gek genoeg nog altijd geen definitieve release-datum, die ze normaal gesproken maanden voordat het wordt aangekondigd al hebben. Spannend!
Niet eens een Ziggo Dome of zo?
pi_176974062
quote:
15s.gif Op maandag 5 februari 2018 16:30 schreef Kijana het volgende:

[..]

Niet eens een Ziggo Dome of zo?
Dat is toch een arena.
pi_176974287
quote:
4s.gif Op maandag 5 februari 2018 16:42 schreef Leonos het volgende:

[..]

Dat is toch een arena.
Zeker. Maar omdat hij zei dat je de Thalys moet pakken of een vliegtuig, dacht ik dat ze in Nederland alleen op BKS staan.
  maandag 5 februari 2018 @ 16:55:50 #191
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_176974352
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 16:51 schreef Kijana het volgende:
Zeker. Maar omdat hij zei dat je de Thalys moet pakken of een vliegtuig, dacht ik dat ze in Nederland alleen op BKS staan.
Zo lees ik het ook. ;(
pi_176974355
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 16:51 schreef Kijana het volgende:

[..]

Zeker. Maar omdat hij zei dat je de Thalys moet pakken of een vliegtuig, dacht ik dat ze in Nederland alleen op BKS staan.
Dat is inderdaad ook wat ik eruit opmaak
pi_176974367
Er staat toch, als je GEEN zin hebt...
pi_176975106
quote:
4s.gif Op maandag 5 februari 2018 16:56 schreef Leonos het volgende:
Er staat toch, als je GEEN zin hebt...
En als je wel een vakantie budget hebt.
pi_176975466
Ik hoop dat ze weer in Vorst Nationaal komen, dat was vet de vorige keer!
pi_176975512
quote:
4s.gif Op maandag 5 februari 2018 16:56 schreef Leonos het volgende:
Er staat toch, als je GEEN zin hebt...
Maar zoals hij het schrijft staat er wel dat als je ze niet op festivals wil zien je er voor moet vliegen of de Thalys pakken. Maar weet niet hoeveel waarde we daaraan moeten hechten.
  maandag 5 februari 2018 @ 18:25:23 #197
192683 AMDB
Visionair.
pi_176976083
Mensen die niet vanaf Eindhoven of Lelystad naar Amsterdam vliegen :')
pi_176984521
Bij de zalen tour in 2013 werden we ook overgeslagen en moest ik de Thalys pakken voor de Zenith. Best aannemelijk gezien zijn post dat het weer het zelfde liedje wordt dan.
pi_176987205
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 00:27 schreef Paardindewei het volgende:
Bij de zalen tour in 2013 werden we ook overgeslagen en moest ik de Thalys pakken voor de Zenith. Best aannemelijk gezien zijn post dat het weer het zelfde liedje wordt dan.
Is dat al weer zo lang geleden? Toen waren ze wel in Brussel.
  donderdag 8 februari 2018 @ 22:55:41 #201
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_177045503
Zou vrij bizar zijn als ze weer alleen festivals in Nederland doen.
2000 light years from home
pi_177046350
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 22:55 schreef Merkie het volgende:
Zou vrij bizar zijn als ze weer alleen festivals in Nederland doen.
Oh ja, daar waren we gebleven, hint begrepen :P.

Uiteraard, tour is van de zomer amper begonnen, joh. Zoals altijd reguliere arena-tour aan het eind van het jaar, en dan hopelijk doen de mensen hier een beetje hun best en staan ze gewoon in de Zigg0 met de AM6 2.0 show. De losse locaties beginnend vóór de festivals waar ik het over had zijn dus in territoria waar de aangekondigde festivals het onderhandelingsgeweld moesten opgeven. Maar verwacht die aankondigingen nog maar niet de komende maand, de hype-machine zal nog even toevoer moeten krijgen.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 00:20:52 #203
427691 TRNR
That Rock n Roll eh..
pi_177047533
Maar dan zit de aankondiging van de zaalshows in o.a. Parijs toch wel erg kort op de data zelf? Tuurlijk verkoopt het uit, maar aankondiging in Maart en shows in Mei?
  vrijdag 9 februari 2018 @ 00:36:00 #204
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_177047724
Ik ben zenuwachtig voor het album.. straks valt het tegen
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  vrijdag 9 februari 2018 @ 08:41:58 #205
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_177049215
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 00:20 schreef TRNR het volgende:
Maar dan zit de aankondiging van de zaalshows in o.a. Parijs toch wel erg kort op de data zelf? Tuurlijk verkoopt het uit, maar aankondiging in Maart en shows in Mei?
Was voorafgaand aan SIAS ook zoiets.
2000 light years from home
  vrijdag 9 februari 2018 @ 09:07:49 #206
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_177049548
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 23:22 schreef Aisumasen het volgende:
Uiteraard, tour is van de zomer amper begonnen, joh. Zoals altijd reguliere arena-tour aan het eind van het jaar, en dan hopelijk doen de mensen hier een beetje hun best en staan ze gewoon in de Zigg0 met de AM6 2.0 show.
Oei, zou het ja, de Ziggo? Qua aanzien uiteraard wel, maar ik vond het juist altijd fijn dat ze zich in NL beperkten tot HMH (en soms Paradiso O+ ). Stuk intiemer en sowieso qua kaartprijs veel aantrekkelijker. +100 euro moeten neertellen voor de "Golden Circle" van de Dome zou ik toch wel jammer vinden O-)
pi_177051778
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 09:07 schreef Xurk het volgende:

[..]

Oei, zou het ja, de Ziggo? Qua aanzien uiteraard wel, maar ik vond het juist altijd fijn dat ze zich in NL beperkten tot HMH (en soms Paradiso O+ ). Stuk intiemer en sowieso qua kaartprijs veel aantrekkelijker. +100 euro moeten neertellen voor de "Golden Circle" van de Dome zou ik toch wel jammer vinden O-)
Nee joh, zijn ze veel te groot voor nu.
pi_177348116
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 13:30 schreef NoBuses het volgende:
Wow, ik had de vraag naar AM tickets na zo'n lange stilte wel wat groter verwacht!? Volgens mij is er nog geen 1 festival uitverkocht (qua dagtickets). Ik had dit wel verwacht bij bv TRNSMT, BKS en uiteraard RW met AM + Nick Cave. Zal vast wat sneller gaan na de release van een nieuwe single...
BKSfestival twitterde op woensdag 21-02-2018 om 15:56:07 Let op: de dagkaarten voor de vrijdag gaan erg hard. Wees er op tijd bij en mis @ArcticMonkeys, @CHVRCHES, @tylerthecreator, Deerhunter en @futureislands niet! Tickets: https://t.co/kgueLpwqau #BKS18 https://t.co/sKmKIocHM0 reageer retweet
TRNSMT was gelijk uitverkocht, en toen weer ineens niet, maar diezelfde week toch echt definitief.

[ Bericht 17% gewijzigd door Aisumasen op 21-02-2018 16:09:34 (Tweet embed) ]
pi_177372137
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 16:02 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

BKSfestival twitterde op woensdag 21-02-2018 om 15:56:07 Let op: de dagkaarten voor de vrijdag gaan erg hard. Wees er op tijd bij en mis @ArcticMonkeys, @CHVRCHES, @tylerthecreator, Deerhunter en @futureislands niet! Tickets: https://t.co/kgueLpwqau #BKS18 https://t.co/sKmKIocHM0 reageer retweet
TRNSMT was gelijk uitverkocht, en toen weer ineens niet, maar diezelfde week toch echt definitief.
En uitverkocht.
pi_177382244
Voor wie bij elke kick hoopt op heet nieuws, hou de adem nog maar even in.
pi_177384452
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 01:13 schreef Aisumasen het volgende:
Voor wie bij elke kick hoopt op heet nieuws, hou de adem nog maar even in.
Ik las een gerucht dat het album mogelijk is uitgesteld naar september. Hebben ze inmiddels al een datum vastgesteld?
pi_177486153
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 08:44 schreef sander26 het volgende:

[..]

Ik las een gerucht dat het album mogelijk is uitgesteld naar september. Hebben ze inmiddels al een datum vastgesteld?
Nee, da's echt onzin, het is vooralsnog nooit anders dan mei geweest, alles is daarop ingesteld en staat klaar om aangekondigd te worden. Het begint er zelfs op te lijken dat het album voor een keer zal uitkomen in dezelfde periode als de allereerste shows van de tour. Tenzij ze last minute nog wat kleine shows plannen in een iets exclusievere regio, wat ze voorheen vaak deden, dat staat natuurlijk nog open.

Waar ik zei "hou de adem maar in" had dat om gezondheidsredenen natuurlijk eigenlijk “hou de adem maar níét in" moeten zijn :P. Maar we zijn ondertussen weer een tijdje verder, en de kust is veilig: verwacht het precies één dag eerder dan dat je het eigenlijk zou verwachten.

Grappig genoeg heeft iemand in dit topic willekeurig exact weten te zeggen waar ze in ieder geval eind mei zullen staan, al had ik het misschien toen al wel wat te specifiek gezegd. Want dat bedoelde ik begin januari toen ik “die territoria (zonder festivals) zijn misschien nog wel veel beter af” zei. Het voordeel aan dat het allemaal zo lang lijkt te duren, is dat we nu/straks niet zo lang hoeven te wachten met de tickets in onze handen.
pi_177487130
Morgen kunnen we dus met zijn allen de Thalys boeken ;)

Iedereen heeft nu ook een mailtje van AM in de inbox waarin ze praten over het updaten van je preferences met betrekking tot pre-sale codes etc.

Mogen we ook al nieuws over het album en/of muziek verwachten?
pi_177495173
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 19:10 schreef NoBuses het volgende:
Morgen kunnen we dus met zijn allen de Thalys boeken ;)

Iedereen heeft nu ook een mailtje van AM in de inbox waarin ze praten over het updaten van je preferences met betrekking tot pre-sale codes etc.

Mogen we ook al nieuws over het album en/of muziek verwachten?
Niet te hard van stapel lopen, beide duurt nog wel effe :P. En ik neem lekker de ICE. Het is in ieder geval duidelijk dat weinig festivals de exclusiviteitsbonus hebben kunnen betalen.

Desbetreffende email:



Het zwarthandel-verhaal is natuurlijk beetje naïef, of wellicht gespeeld, het is een leuke teaser zo. Maar ze zijn er wel serieus mee bezig, waren maanden terug van plan om alle shows in de zalen op naam te doen, al lijkt het niet dat ze het voor deze ronde al voor elkaar kunnen krijgen. Te veel verschillende organisaties, vooral van de zomer (aankondigingen komen nog veel later). Al is dit verder niets nieuws voor ze: dat deden ze bij al hun speciale evenementen vanaf 2010 (Shepherd's Bush '10, Don Valley Bowl '11), maar dit valt daar niet onder.

Engeland blijft nog achter gesloten deuren, daar hebben ze grote, speciale dingen op de planning. Maar daar zijn ze nog volop mee bezig, zoals we vorige week van dichtbij in het openbaar konden zien: https://www.rmcmedia.co.u(...)-Park-gig-withdrawn-
pi_177591172


Altijd weer die Zuid-Europeanen die niet op hun beurt kunnen wachten, hè. Van de week al een lekker opzichtige Ticket Alert op de lokale verkoopsite, de organisatie die al aan het hinten was op sociale media, en de lokale pers die het met zekerheid aankondigde.

Cameron Avery support act. Zeer spoedig nog 3 andere landen.

edit: Ik zie nu dat deze Italiaanse poster incompleet is, maar dat komt omdat er eerst wat tickets verkocht moeten worden. Als je een van de 3 eerste steden in het rijtje van de spoedige aankondiging gepland hebt, boek de trein/vlucht heen/terug niet te krap.

[ Bericht 14% gewijzigd door Aisumasen op 04-03-2018 00:20:32 ]
pi_177604641
Voor vooral de Nederlanders in de zuidoosterlijke regionen over een klein uurtje nog beter nieuws dan een show in Amsterdam. Zet 26 juni maar alvast in de agenda _O_.
pi_177604763
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 17:17 schreef Aisumasen het volgende:
Voor vooral de Nederlanders in de zuidoosterlijke regionen over een klein uurtje nog beter nieuws dan een show in Amsterdam. Zet 26 juni maar alvast in de agenda _O_.
Dan schaar ik me bij deze als Amsterdammer onder de Zuidoosterlingen. 26 juni stondstaat in de agenda _O_ !
pi_177605517
pi_177605948
JA! Dusseldorf ga ik zeker proberen. Gaat een mooie zomer worden ^O^
pi_177606289
Ik moet Düsseldorf aan me voorbij laten gaan, maar wel aanwezig op BKS! 😊

Ik heb verder mn zinnen gezet op de ‘grote plannen’ voor Engeland en ik hoop op nog een Europese zalen-tour in het najaar. Hoe groot is de kans dat die er gaat komen? Of moet ik geen risico nemen en toch voor Düsseldorf gaan?
pi_177647893
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 01:44 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Het zwarthandel-verhaal is natuurlijk beetje naïef, of wellicht gespeeld, het is een leuke teaser zo. Maar ze zijn er wel serieus mee bezig, waren maanden terug van plan om alle shows in de zalen op naam te doen, al lijkt het niet dat ze het voor deze ronde al voor elkaar kunnen krijgen. [..]
Wel dus. Pre-sale morgenochtend 10:00, via de links in de vanavond verstuurde email, 4 tickets max per transactie, tickets op naam, niet overdraagbaar, boeker moet present zijn met ID en CreditCard bij de ingang.
  woensdag 7 maart 2018 @ 00:24:16 #223
192683 AMDB
Visionair.
pi_177654092
Ugh, als ze overdraagbaar waren geweest dan had ik er zeker 2 gehaald. Maar nu teveel risico. Neem aan dat reguliere verkoop wel overdraagbaar wordt.
pi_177654360
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 00:24 schreef AMDB het volgende:
Ugh, als ze overdraagbaar waren geweest dan had ik er zeker 2 gehaald. Maar nu teveel risico. Neem aan dat reguliere verkoop wel overdraagbaar wordt.
Heel irritant, ja. Neemt meer vrijheid van fans weg dan dat het doorverkoop tegengaat. En nee, helaas, al deze shows zijn op naam. Ik heb vaak zat meegemaakt dat ze (niet AM) het allemaal niet zo nauw nemen, daarom zei ik in eerste instantie ook dat ik niet dacht dat ze het al ging lukken met alle verschillende ticketmaatschappijen en organisatoren. Maar heb het wat betreft deze shows nog gecheckt en mij is verteld dat er genoeg mankracht zal worden ingezet om er geen enkele zwarte kaart tussendoor te laten glippen. Ze hebben dit al sinds 2010 bij speciale evenement heel erg strikt in acht hebben genomen, en 2 jaar terug nog bij TLSP oa. in Paradiso, en ik ken genoeg schrijnende verhalen van mensen aan de poort.

Positieve is dan weer dat ze hun prijzen niet naar hun status hebben opgeklopt, en die met 40-50 euro amper aan inflatie onderhevig zijn, komt op hetzelfde neer als in 2013. Vele acts pompen de prijs op om het geld wat zwarthandelaren pakken zélf te pakken, maar zij hebben dus iets anders bedacht, en daar is ook wel weer wat voor te zeggen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 09:07 schreef Xurk het volgende:

[..]

Oei, zou het ja, de Ziggo? Qua aanzien uiteraard wel, maar ik vond het juist altijd fijn dat ze zich in NL beperkten tot HMH (en soms Paradiso O+ ). Stuk intiemer en sowieso qua kaartprijs veel aantrekkelijker. +100 euro moeten neertellen voor de "Golden Circle" van de Dome zou ik toch wel jammer vinden O-)
Want dit gaat natuurlijk nooit gebeuren :P. Zo'n golden cockring met een decadent "VIP-pakket" (je bent geen VIP als je er voor moet betalen), pre-sales via CreditCard-maatschappijen en andere bullshit.
pi_177657697
Waarom staat Sofort banking wel tussen de betaalmethodes? En waarom doen ze niet aan e-tickets? Dat gezeik met de post zit niemand op te wachten. :P

Is de reguliere verkoop ook creditcard only?
pi_177657978
quote:
5s.gif Op woensdag 7 maart 2018 10:25 schreef Kijana het volgende:
Waarom staat Sofort banking wel tussen de betaalmethodes? En waarom doen ze niet aan e-tickets? Dat gezeik met de post zit niemand op te wachten. :P

Is de reguliere verkoop ook creditcard only?
Ja, gaat weer lekker, geen e-tickets, 16 euro verzendkosten voor de Duitse shows, 35 euro buiten de Benelux. Neem aan dat er geen verschil in zit, dit is gewoon link die 2 dagen eerder beschikbaar was.

Dank voor de Sofort-tip, had er nog nooit van gehoord.
pi_177658065
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 10:39 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ja, gaat weer lekker, geen e-tickets, 16 euro verzendkosten voor de Duitse shows, 35 euro buiten de Benelux. Neem aan dat er geen verschil in zit, dit is gewoon link die 2 dagen eerder beschikbaar was.

Dank voor de Sofort-tip, had er nog nooit van gehoord.
Ja kon me dit opeens ook weer herinneren van vorige keer Düsseldorf, toen konden we dat nog omzeilen door via de Nederlandse eventim te boeken. Dat kon nu niet, en het risico maar niet genomen ook..

Ach ja, tweede show van het jaar geboekt!
pi_177658253
Geen e-tickets? Ik krijg weer nachtmerries van de Olympia gig. Hopelijk werken er geen boeven bij die bedrijven meer.
Ik houd het helaas bij BKS voor nu :)
pi_177658376
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 10:53 schreef MilanILF het volgende:
Geen e-tickets? Ik krijg weer nachtmerries van de Olympia gig. Hopelijk werken er geen boeven bij die bedrijven meer.
Ik houd het helaas bij BKS voor nu :)
Ja pre-historische toestanden dit. Laten we hopen dat de Duitsers het dan wat beter hebben geregeld he ;) !
pi_177701094
Volgens mij kan het nu wel via de Nederlandse Eventim.

https://www.eventim.nl/ar(...)tickets&erid=1219005
pi_177701491
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 09:42 schreef Kijana het volgende:
Volgens mij kan het nu wel via de Nederlandse Eventim.

https://www.eventim.nl/ar(...)tickets&erid=1219005
Of ook niet. :')
Heb 2 kaartjes via de Duitse Eventim. Het loopt nog niet storm in ieder geval.
pi_177730978
Ze zijn overigens al een paar dagen terug in Parijs voor onder andere een fotosessie in La Frette Studios.
pi_177740943
Oh ja, en omdat voordat ik ooit terugkom op de rest album 7 al in de maak is: die overige shows in Europa (vanaf juli) die ik noemde worden waarschijnlijk in de loop van de week aangekondigd. Zie waar ze rond die tijd in 2011 en 2013 stonden.
pi_177756456
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:28 schreef Aisumasen het volgende:
Ze zijn overigens al een paar dagen terug in Parijs voor onder andere een fotosessie in La Frette Studios.
Alles aan het klaarmaken voor de naderende promotietrein ;) ?
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 08:54 schreef Aisumasen het volgende:
Oh ja, en omdat voordat ik ooit terugkom op de rest album 7 al in de maak is: die overige shows in Europa (vanaf juli) die ik noemde worden waarschijnlijk in de loop van de week aangekondigd. Zie waar ze rond die tijd in 2011 en 2013 stonden.
Interessant! Eens kijken of daar nog iets valt te combineren met een leuk tripje
pi_177766460
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 21:34 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Alles aan het klaarmaken voor de naderende promotietrein ;) ?

[..]

Interessant! Eens kijken of daar nog iets valt te combineren met een leuk tripje
Juist! Ze houden het spannend, zo vlak voor release. Grappig, want oorspronkelijk zouden de nieuwe promo-foto’s met de aankondiging van de festivals meekomen. Wellicht moest dat baardje even opnieuw getrimd worden ;)...

En ja, week na Werchter enzo in een centrale stad in Frankrijk die Lyon heet. Rest laat toch nog even op zich wachten, maar dit is al een eerder genoemd EasyJet-je waard. Groot amfitheater, hartje zomer, mooi. Veel toffe opties, zoals gezegd. Open’er in Polen lijkt me ook wel wat, midden van de week.

Noord Amerika is ook eindelijk aan de beurt. Nou, mooi goed dat die keertje op aankondigingen moesten wachten ipv dat Europa de opgewarmde kliekjes krijgt ;). Al hebben ze alsnog altijd weer geluk...
pi_177768936
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 13:10 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Juist! Ze houden het spannend, zo vlak voor release. Grappig, want oorspronkelijk zouden de nieuwe promo-foto’s met de aankondiging van de festivals meekomen. Wellicht moest dat baardje even opnieuw getrimd worden ;)...

En ja, week na Werchter enzo in een centrale stad in Frankrijk die Lyon heet. Rest laat toch nog even op zich wachten, maar dit is al een eerder genoemd EasyJet-je waard. Groot amfitheater, hartje zomer, mooi. Veel toffe opties, zoals gezegd. Open’er in Polen lijkt me ook wel wat, midden van de week.

Noord Amerika is ook eindelijk aan de beurt. Nou, mooi goed dat die keertje op aankondigingen moesten wachten ipv dat Europa de opgewarmde kliekjes krijgt ;). Al hebben ze alsnog altijd weer geluk...
Mooi! Benieuwd wanneer we de eerste echte tekenen/aankondigingen van nieuwe muziek krijgen.

Ja, zeker mooie optie is dat ja, kan me nog goed herinneren dat ik de foto's van die venue al wel eerder heb opgezocht. En inderdaad, goede opties te over!

Dat mocht ook wel een keer inderdaad (zowel dat wachten als dat aankondigen ;)). En ja gaan ze uiteindelijk alsnog met de grote buit ervandoor...?
pi_177772299
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 14:36 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Dat mocht ook wel een keer inderdaad (zowel dat wachten als dat aankondigen ;)). En ja gaan ze uiteindelijk alsnog met de grote buit ervandoor...?
Yup ;(.

pi_177772589
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 16:53 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Yup ;(.

[ afbeelding ]
Zonde ja :{

Maar wel tour-premiere over minder dan 2 maanden dus al :o ! En aan de informatie te zien is het ook nog een mooie buitenvenue
  maandag 12 maart 2018 @ 17:12:14 #239
192683 AMDB
Visionair.
pi_177772775
5 Augustus pas voor mij. En in Air Canada Centre :(

Maar ze komen hier wel!

Denk dat ik ook NY en Boston mee ga pakken misschien.
pi_177772881
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:12 schreef AMDB het volgende:
5 Augustus pas voor mij. En in Air Canada Centre :(

In Noord-Amerika ook de grotere venues inmiddels (a la HMH/Afas). Was vorige tour wel anders toch?
pi_177773010
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:16 schreef Zocalo het volgende:

[..]

In Noord-Amerika ook de grotere venues inmiddels (a la HMH/Afas). Was vorige tour wel anders toch?
Ja wat ik zo snel kan zien inderdaad al wat grotere venues, en ook opvallend veel open air venues. Al deden ze aan het eind van de AM-tour toch ook al wel wat grotere venues (denk aan Madison Square Garden).
pi_177773641
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:16 schreef Zocalo het volgende:

[..]

In Noord-Amerika ook de grotere venues inmiddels (a la HMH/Afas). Was vorige tour wel anders toch?
Het is juist andersom, ze beginnen nu nog vooral klein (5000-10,000 man, met in grotere gebieden richting de 15,000-20,000). HMH-grootte deden ze al half om half sinds 2013, en zoals Jacobus zei vanaf begin 2014 bijna enkel nog maar 10,000+ (Red Rocks) of zelfs 20,000+ (MSG, Staples Center), uitverkocht in luttele seconden.


En we wisten in 2014 al dat het de laatste kans was om ze met veel geluk nog wat kleiner te zien in Amerika, nu wel de bevestiging dat de tijd van een hele opwarm-leg met enkel zaaltjes met enkel 1500 man definitief voorbij is. Ze doen eigenlijk hetzelfde in Europa, in een paar steden 2 keer 3000-5000 man ipv één dikke arena, wel tof.

Ook nog enkel als festival-headliners, Lollapalooza komt er nog aan, maar heeft nog niet alles rond. In 2014 barsten de velden al uit hun voegen toen ze nog af en toe sub-headline sets deden:


quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:12 schreef AMDB het volgende:
5 Augustus pas voor mij. En in Air Canada Centre :( [..]
Zo'n slechte zaal? En dan ook nog eens tijdens het nog aan te kondigen Osheaga Festival...

quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 14:36 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Mooi! Benieuwd wanneer we de eerste echte tekenen/aankondigingen van nieuwe muziek krijgen. [..]
En: reken er nog maar niet op. In onze ochtend van 6 mei? En die show in LA is waarschijnlijk nog steeds niet de allerallereerste show.
  maandag 12 maart 2018 @ 19:08:35 #243
192683 AMDB
Visionair.
pi_177775561
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:48 schreef Aisumasen het volgende:

Zo'n slechte zaal? En dan ook nog eens tijdens het nog aan te kondigen Osheaga Festival...

Oh het is tijdens Osheaga :{

Festival vs. galmbak, dat wordt nog een keuze.

ACC heeft slechter geluid dan de gratis speaker bij je bierkrat met een toiletpot als versterker.

[ Bericht 1% gewijzigd door AMDB op 12-03-2018 19:19:30 ]
  dinsdag 13 maart 2018 @ 07:41:42 #244
427691 TRNR
That Rock n Roll eh..
pi_177784735
Wacht, we krijgen zeker vóór mei toch nog wel een single mag ik hopen?
pi_177785036
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:48 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

[..]

En: reken er nog maar niet op. In onze ochtend van 6 mei? En die show in LA is waarschijnlijk nog steeds niet de allerallereerste show.
Met een album dat eind mei uitkomt zouden we toch tenminste ergens in april een single moeten hebben? Ik kan me niet voorstellen dat we een zelfde situatie gaan krijgen als in 2013.
pi_177791537
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:48 schreef Aisumasen het volgende:

En: reken er nog maar niet op. In onze ochtend van 6 mei? En die show in LA is waarschijnlijk nog steeds niet de allerallereerste show.
Hmm allebei interessant wel zeg... Dan gaan ze ons dus echt verrassen door zich buiten de gebaande paden te begeven
pi_177792859
Wanneer komt het nieuwe album nou eens uit? Enige wat mij boeit eigenlijk haha
pi_177792926
Kaartje voor Toronto binnen. Opvallend is dat de vloertickets hier ook zitplaatsen zijn, dus geen staankaarten beschikbaar lijkt het. Vraag me af of dit overal zo is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Zocalo op 13-03-2018 15:46:50 ]
  dinsdag 13 maart 2018 @ 15:27:04 #249
192683 AMDB
Visionair.
pi_177793270
Kaarten voor Washington binnen, capaciteit van 6k maar en staan
plaatsen!
pi_177793427
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 17:12 schreef Aisumasen het volgende:

[..] Het album staat voor mei gepland (nog niet nu wél definitief), en wat ze precies van plan zijn qua promo is zelfs voor de mensen die daar over gaan nog gissen. Het is duidelijk dat ze het ditmaal anders gaan doen, niet op de ouderwetse manier, qua aankondiging en ellenlange aanloop. [..]
;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 15:11 schreef Zocalo het volgende:
Kaartje voor Toronto binnen. Opvallend is dat de vloertickets hier ook zitplaatsen zij, dus geen staankaarten beschikbaar lijkt het. Vraag me af of dit overal zo is.
Nee, dit is de enige zaal met zitplaatsen, heb het ook nog nooit meegemaakt. Ja, bij TLSP in LA, maar dat hoorde er bij. Zou dat "GA" niet gewoon voor 'general admission' staan? Maar de rijen en stoelnummers dan... Wel unicum. Publiek is natuurlijk jong en komt voor de rustige 'AM'-liedjes, maar dit is wel weer het andere uiterste, haha!

Ik zou willen dat ze in plaats van het zo moeilijk maken voor fans om een beetje flexibel te kunnen plannen door de 'onoverdraagbare tickets op naam'-situatie, ze zich concentreren op beetje duidelijke info, en de partijen op elkaar afstemmen. Pre-sale links in email die niet kloppen, Ticketmaster-links waar Ticketfly moet staan, LA die onaangekondigd tóch geen pre-sale heeft, Franse websites die stug in het Frans door blijven lullen en het hebben over "rang 1" en "rang 2" en je dan maar moet raden wat ze bedoelen, prijzen en plattengronden die je niet kunt zien totdat het al in de voorverkoop is, Eventim Duitsland met hun 35 euro verzendkosten via een URGENT LETTER per koerier...

Ondertussen ontploffen de fanberichten vanuit Amerika, en ligt zelfs AMus er af en toe weer uit, wat niet gebeurd is sinds de release van ‘AM’ en er een dedicated server gekocht moest worden. Zoals gezegd zijn het ook wel kleine locaties voor hun status in Amerika sinds 2013, en nu hebben ze 4 jaar niet opgetreden. De buzz is vele malen groter dan in Europa, hoe het tij is gekeerd. Die zalen-shows in Europa waren uiteraard alsnog uitverkocht in een paar seconden, alleen de tweede show in Berlijn deed er geloof ik iets langer over omdat die eerder in de verkoop was dan de aankondiging was.
pi_177794631
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 15:33 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

;)

Eventim Duitsland met hun 35 euro verzendkosten via een URGENT LETTER per koerier...

Dan gaan we het vanzelf wel zien dus!

En ja dat verklaarde die kosten opeens ook wel zeg, waar was die grote verpakking nou weer voor nodig. Die van mij was zelfs EXTREMELY URGENT, ik schrok er bijna een beetje van
  dinsdag 13 maart 2018 @ 17:02:50 #252
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_177795533
Mei release confirmed dus. Ben benieuwd.
2000 light years from home
pi_177805564
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 16:26 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

En ja dat verklaarde die kosten opeens ook wel zeg, waar was die grote verpakking nou weer voor nodig. Die van mij was zelfs EXTREMELY URGENT, ik schrok er bijna een beetje van
Haha, ja, dat bedoel ik, EXTREMELY URGENT! Zag de M.E. met sirenes door de straat jakkeren, schrok me dood toen ze met dat pakket aankwamen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 15:11 schreef Zocalo het volgende:
Kaartje voor Toronto binnen. Opvallend is dat de vloertickets hier ook zitplaatsen zijn, dus geen staankaarten beschikbaar lijkt het. Vraag me af of dit overal zo is.
Hierop terugkomend: de vloer is tóch wel general admission, het nieuwe kaartje op Ticketmaster - fijn dat die er nu pas bijstaat - geeft dat ook aan. Het nummeringssysteem is gewoon om het weer moeilijk te maken, lees reacties van anderen dat het bij elk soortgelijk evenement aldaar zo was. Of het echter staanplaatsen zijn...? Maar dat zal toch wel.

Alsnog staan de tickets op de doorverkoopsites. Gedurfd.
pi_177807939
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 22:49 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Hierop terugkomend: de vloer is tóch wel general admission, het nieuwe kaartje op Ticketmaster - fijn dat die er nu pas bijstaat - geeft dat ook aan. Het nummeringssysteem is gewoon om het weer moeilijk te maken, lees reacties van anderen dat het bij elk soortgelijk evenement aldaar zo was. Of het echter staanplaatsen zijn...? Maar dat zal toch wel.

Alsnog staan de tickets op de doorverkoopsites. Gedurfd.
Vreemd, maar ik heb toch prima zitplaatsen :)
Verder volledig met je eens dat ze flexibeler moeten worden met tickets op naam. Zelfs als je echt verhinderd bent is het dus pech gehad, gaat zijn doel een beetje voorbij.
pi_177848556
Ik zei nog dat het zo rap niet zou gaan, door ervaring met Duitse shows in het verleden, maar ondertussen is de arena-show in Dusseldorf natuurlijk ook hartstikke uitverkocht.

Heel tof dat we eindelijk eens (ook/al) de volledige arena-shows in de zomer krijgen, ipv standaard tijdens de donkere, koude dagen (herfst 2007, herfst 2009/winter 2010, herfst 2011, herfst 2013).

[ Bericht 37% gewijzigd door Aisumasen op 15-03-2018 21:50:48 (hersenspinsel toegevoegd) ]
pi_177856363
Is het al tijd voor setlists? Mijn gok voor deze era (in rotatie):

WPSIATWIN:
The View From The Afternoon
I Bet You Look Good On The Dancefloor
Dancing Shoes
When The Sun Goes Down

FWN:
Brianstorm
Fluorescent Adolescent
Teddy Picker
505

Humbug:
My Propeller
Crying Lightning
Secret Door
Cornerstone

SIAS:
Black Treacle
Don’t Sit Down Cause I’ve Moved Your Chair
Library Pictures
Suck It And See

AM:
Do I Wanna Know?
R U Mine?
One For The Road
Why’d You Only Call Me When You’re High?
  zaterdag 17 maart 2018 @ 08:47:19 #257
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_177877251
Het zal hier ongetwijfeld al 100x besproken zijn, maar wat is de kans dat ze voor een zalenshow deze kant opkomen?
pi_177878502
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 08:10 schreef sander26 het volgende:
Is het al tijd voor setlists?
Nee. Nieuwe album is nog niet eens uit. :{w
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
  zaterdag 17 maart 2018 @ 13:28:53 #259
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_177881544
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 08:47 schreef JochemP het volgende:
Het zal hier ongetwijfeld al 100x besproken zijn, maar wat is de kans dat ze voor een zalenshow deze kant opkomen?
Dit is er eerder gezegd:
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 22:55 schreef Merkie het volgende:
Zou vrij bizar zijn als ze weer alleen festivals in Nederland doen.
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 23:22 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Oh ja, daar waren we gebleven, hint begrepen :P.

Uiteraard, tour is van de zomer amper begonnen, joh. Zoals altijd reguliere arena-tour aan het eind van het jaar, en dan hopelijk doen de mensen hier een beetje hun best en staan ze gewoon in de Zigg0 met de AM6 2.0 show. De losse locaties beginnend vóór de festivals waar ik het over had zijn dus in territoria waar de aangekondigde festivals het onderhandelingsgeweld moesten opgeven. Maar verwacht die aankondigingen nog maar niet de komende maand, de hype-machine zal nog even toevoer moeten krijgen.
2000 light years from home
pi_177963253





2 keer gloednieuw vinyl van de band in onze handen binnen nu en 2 maanden, waarvan we er al eentje kennen: het debuut komt in april opnieuw op vinyl uit, exclusief voor Vinyl Me, Please boekenclub-leden. Je kunt je tegenwoordig voor één maand aanmelden, en dan dus deze als 'gift' ontvangen. Het heeft uiteraard 180-gram vinyl, maar ook een 16-pagina boekje inclusief teksten, wat bij de originele persing niet zo was. En het is op "rokerig" vinyl gedrukt. Meer info hier: https://www.vinylmeplease(...)_content=buffer53b83

Wel bijzonder, ik dacht al gelijk, de band doet eigenlijk nooit mee aan dit soort dingen. Geen greatest hits, geen reissues, geen nostalgische trips, dus dit is specialer dan het lijkt. En dat wordt hier bevestigd, want Vinyl Me, Please stippelt dit ook nog even aan:

“We feel really honored to be doing this album because we know how big of a deal it was for the band and the label. The challenge of doing this one was making sure we presented this with a lot of respect, and weren’t going to be doing something that didn’t feel in-line with the ethos of the band. It was almost like a “What are your intentions with my daughter?” talk, like they wanted to make sure we were going to be doing right by the album.

As a band, they haven’t gotten into colored variants, and the collectible, special edition end of vinyl; they’ve just pressed their albums on black vinyl, and done a really great job of making a solid package that they keep in press basically in perpetuity.

We wanted to bring something new that both fans and people who are not familiar with the band can get new context. So we have a 16-page lyrics booklet with photos from that era, and it’s on 180-gram vinyl. Because of the iconic cover, we did a smoke vinyl effect that really references the cover.

When we agreed to do the project, we talked to the band about remastering the album, and they really felt satisfied with how it had been mastered originally. I fall into this category too, but sometimes people are like, “If this is a reissue, there must be a new remaster,” but sometimes things are great as they are and everyone’s already happy with the album, and the person who mastered it the first time did a great job. There’s something to be said about when you’re happy 100% with the originals.”


Het hele verhaal rondom deze release is hier te lezen: http://www.vinylmeplease.(...)eys-reissue-details/ Waaruit ook wel op te maken is dat het ook deels gericht is op de Amerikanen, die natuurlijk vrijwel alleen het monstersucces 'AM' kennen, en zo het debuut eens aan het licht gebracht kan worden bij die mensen.

Komt neer op 35 euro in Europa, dus inclusief verzendkosten. Als je gelijk weer opzegt zit je nergens aan vast. Helaas is het Alexandra Savior-vinyl op groen vinyl - ook exclusief voor Vinyl Me, Please - uitverkocht, al is die niet heel duur op Discogs te vinden.
pi_177964096
Ze zijn 15 maart gespot rondom Castle Howard, het schijnt dat ze hier hun videoclip hebben opgenomen. Enig idee of dit klopt? Inmiddels ook een nieuwe foto online van Alex zonder baard!
pi_177964206
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 19:24 schreef NoBuses het volgende:
Ze zijn 15 maart gespot rondom Castle Howard, het schijnt dat ze hier hun videoclip hebben opgenomen. Enig idee of dit klopt? Inmiddels ook een nieuwe foto online van Alex zonder baard!
Volledig correct, video in Yorkshire geschoten door Focus Creeps. Commentaar over uiterlijke kenmerken laat ik vaak over aan anderen, maar voor eens: ik vind het hilarisch dat Alex maandenlang zo’n vies baardje gehad heeft, die netjes heeft gemaakt voor de promo-shots, en toen de dag daarna heeft afgeschoren voor de video-shoot.
  dinsdag 20 maart 2018 @ 23:14:12 #263
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_177972595
Beweer je nou dat het album begin of eind mei uitkomt¿
2000 light years from home
pi_177973603
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 23:14 schreef Merkie het volgende:
Beweer je nou dat het album begin of eind mei uitkomt¿
Dat hou ik... in het midden.
pi_177976129
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 23:46 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Dat hou ik... in het midden.
_O-
  woensdag 21 maart 2018 @ 12:34:47 #266
192683 AMDB
Visionair.
pi_177981318
WPSIATWIN maar gelijk even in die oplage besteld, had 'm toch nog niet op vinyl (heb alles sinds Humbug). Nu nog een graffiti versie van FWN _O_
pi_177986754


Surprise! Goede shows daar, staan daar altijd op belangrijke momenten met telkens een totaal andere show, voorheen 2009, 2011, 2014 (die laatste keer al headliner overigens).



  woensdag 21 maart 2018 @ 19:51:10 #268
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_177990805
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 23:46 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Dat hou ik... in het midden.
18 mei dus, prima.
2000 light years from home
pi_178002679
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 12:34 schreef AMDB het volgende:
WPSIATWIN maar gelijk even in die oplage besteld, had 'm toch nog niet op vinyl (heb alles sinds Humbug). Nu nog een graffiti versie van FWN _O_
Ik zat me te bedenken, het is bijna een gemiste kans dat het geen gatefold is, dit is het enige album wat dat niet heeft op vinyl. Vind zulke re-releases normaal gesproken echt lame, maar het is duidelijk dat dit iets is wat de band wilde doen.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 19:51 schreef Merkie het volgende:

[..]

18 mei dus, prima.
Hmmm... Twee van de betrokkenen bij de album-opnames hebben iets te vieren de week dat het zesde album zal uitkomen, één van de vijf sleutelfiguren zelfs op de dag zelf.

En het gaat trouwens alsnog gewoon een ouderwetse release worden, maar dan met de aanloop van iets langer dan een maand ipv een dikke 2 maanden zoals we eigenlijk gewend waren. Qua uitgave van muziek zal het alsnog ... zoals gezegd in december '17... heel anders verlopen.
  donderdag 22 maart 2018 @ 08:37:57 #270
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_178005273
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 01:49 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Hmmm... Twee van de betrokkenen bij de album-opnames hebben iets te vieren de week dat het zesde album zal uitkomen, één van de vijf sleutelfiguren zelfs op de dag zelf.
Ok, in de week van 7 mei dan?
2000 light years from home
pi_178145237
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 08:37 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ok, in de week van 7 mei dan?
7 mei idd als ik de hint goed interpreteer
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
  woensdag 28 maart 2018 @ 21:09:41 #272
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_178157624
Aankondiging begin volgende week?
2000 light years from home
pi_178165046
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 21:09 schreef Merkie het volgende:
Aankondiging begin volgende week?
5 april
pi_178166319
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 08:41 schreef sander26 het volgende:

[..]

5 april
Da's echt uit de lucht gegrepen gebaseerd op "ergens volgende week", haha. Sowieso na de bank holiday, woensdag bijvoorbeeld.
pi_178166592
Oke 4 april confirmed😉
pi_178166693
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 10:24 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Da's echt uit de lucht gegrepen gebaseerd op "ergens volgende week", haha. Sowieso na de bank holiday, woensdag bijvoorbeeld.
Ik zat er een dagje naast dan! 😊
Verwacht je een volledige aankondiging met tracklist, albumtitel, artwork etc.? Of wordt het een teaser met aankondiging van de releasedatum?
pi_178167078
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 10:50 schreef sander26 het volgende:

[..]

Ik zat er een dagje naast dan! 😊
Verwacht je een volledige aankondiging met tracklist, albumtitel, artwork etc.? Of wordt het een teaser met aankondiging van de releasedatum?
Ik bedoelde echt dat de exacte datum echt nog niet vaststaat :D. Dat eerste, maar ze hebben de promo-foto's ook al een keer teruggetrokken, ik hou nog een slag om de arm.
pi_178167271
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 11:22 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ik bedoelde echt dat de exacte datum echt nog niet vaststaat :D. Dat eerste, maar ze hebben de promo-foto's ook al een keer teruggetrokken, ik hou nog een slag om de arm.
Don't believe the hype! :D
pi_178173063
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 11:36 schreef MilanILF het volgende:

[..]

Don't believe the hype! :D
Die zit er wel goed in, en vanaf dan ook nog eens langer dan een maand tot de eerste nieuwe geluiden. Meer dan 3,5 jaar na de laatste show, bijna 4,5 jaar na de laatste release.
pi_178173768
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 17:03 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Die zit er wel goed in, en vanaf dan ook nog eens langer dan een maand tot de eerste nieuwe geluiden. Meer dan 3,5 jaar na de laatste show, bijna 4,5 jaar na de laatste release.
Ik kan daar geloof ik wel mee leven. Het lijkt me me ook wel heel bijzonder om het album helemaal in z’n geheel te horen zonder dat je de helft al kent. Niet eens één single.

Maar een albumtitel, tracklist, releasedatum e.d. wil ik nu wel eens weten. ☺
pi_178173788
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 17:44 schreef sander26 het volgende:

[..]

Ik kan daar geloof ik wel mee leven. Het lijkt me ook wel heel bijzonder om het album helemaal in z’n geheel te horen zonder dat je de helft al kent. Niet eens één single.

Maar een albumtitel, tracklist, releasedatum e.d. wil ik nu wel eens weten. ☺
  woensdag 4 april 2018 @ 11:52:40 #282
427691 TRNR
That Rock n Roll eh..
pi_178298608
Dus.. ben 't wachten beu.
pi_178302606
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 11:52 schreef TRNR het volgende:
Dus.. ben 't wachten beu.
Duurt zeker nog een dag tot info, en dan zeker nog een maand tot de eerste nieuwe klanken.
pi_178316162
Waar we vanaf 24 juni 2013 op hebben moeten wachten gaat dan eindelijk gebeuren. Aankondiging op het moment dat de meeste mensen ter wereld met een gemiddeld dag/nacht-ritme wakker zijn. Gelijk eens op een heleboel dingen terugkomen, voor zover het nog relevant is:

quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 17:56 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Maar zoals hij het schrijft staat er wel dat als je ze niet op festivals wil zien je er voor moet vliegen of de Thalys pakken. Maar weet niet hoeveel waarde we daaraan moeten hechten.
Veel.

Als losstaande noot, geen reactie op hierboven: ik zei nooit dat die landen de exclusiviteitsbonus van een festival niet konden betalen, ik zei dat ze de gage überhaupt niet voor elkaar konden krijgen (dus in Italië en Frankrijk, zelfs Rock En Seine niet). En ik bedoelde dat de meeste van de festivals géén exclusiviteit hebben afgedwongen, Dusseldorf is anderhalf uur rijden van Hilvarenbeek, ze doen Berlijn én Dusseldorf terwijl ze al Hurricane/Southside doen (al ligt het ver uit elkaar), Primavera en Mad Cool zijn in hetzelfde land, zulke dingen. Iets waar TRNSMT in Schotland dan wél weer voor heeft gevochten en dat kunnen ze met gemak doorvoeren in de ticketprijs. Dat gaat de vroegste grote show in de UK worden.

De webredactie van 3FM snapte er na de zalen-aankondiging weer niets van. “Afgelopen weekend was de aankondiging er ineens: shows in Berlijn, Rome, Parijs, Milaan, Dusseldorf en Kopenhagen. Twee shows in Italië en niks in ons mooie landje? Wat hebben die Italianen dat wij niet hebben?! “ (https://www.npo3fm.nl/nie(...)-door-arctic-monkeys) “Ineens”… Zij hebben geen festivals die Arctic Monkeys op hun affiche hebben. Dat is toch echt niet zo moeilijk te bevatten, geen act gaat én een festival én een arena doen in dezelfde periode. Tenzij je een driedubbele laag aan fanbase hebt over 20+ jaar, zoals Pearl Jam of U2 ofzo.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 09:50 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Is dat al weer zo lang geleden? Toen waren ze wel in Brussel.
In 2013 waren er 2 opties als alternatief voor het ontbreken van Nederland tijdens de ‘AM’-tour: Brussel en Dusseldorf. Heb ze toen beide gedaan, plus Earls Court in Londen. Ondertussen gesloopt, zonde van een icoon, maar aan de andere kant was het ook maar een veredelde veehal met toevallig een podium aan een kant. Zoals bij Oasis in 1995 vette billboards aan het pand, een buzz die door heel Londen ging dat AM in de stad was, heb het hier nog vastgelegd aan het begin:


Die show moest zelfs worden onderbroken omdat het publiek te gek werd:


Vorst Nationaal staat me vooral van bij hoe ze terwijl een groot gedeelte van het publiek aan The Strypes wilden ontkomen plots de toegang naar de staanplaatsen dichtgooiden wegens “te vol” en één mannetje daar iedereen moest tegenhouden. Iedereen elkaar opjutten, “5…4…3….2…1...!” Bum rush the show! Mannetje stond ondertussen ergens in het midden van de zaal. Totaal onverantwoord, maar wel lachen. Het plotselinge debuut van ‘I Want It All’ die avond op de eeuwige tweede plek van 'Brianstorm'. 5 keer in totaal gespeeld, enkel die week. Echt een goede tour die herfst, Bill-Ryder Jones mee als vast lid, denk de piek van de ‘AM’-tournee, na Madison Square Garden in februari 2014 was de pit er gauw uit.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog effe iets over dat Eventim Duitsland hè, hopelijk het laatste. Blijkbaar kregen de internationale consumenten (35 euro verzendkosten!) een dreigbrief met de boodschap als ze niet op het opgegeven adres aanwezig zouden zijn wanneer DHL zin had om te tickets te bezorgen, “the tickets might have been sent back to our offices, in which case the tickets are going to lose their worth". Zwarthandel aanpakken is tof, maar in de toekomst is het ook een idee om een beetje aan de klantvriendelijk van al die verschillende organisaties te werken en alle verkoopsites op elkaar aan te sluiten. Die Franse sites met geen vertaling, Italiaanse sites met geen zaalplan en dan moet je maar tijdens de verkoop ineens een keer bekijken wat nou “categorie 1” en “categorie 2” is. Ook in Amerika, Ticketfly die buitenlandse credit cards weigerde, en ondertussen wel gewoon een test-betaling van 0,00 op het afschrift zien.

We hebben het echt nog zo slecht nog niet in Nederland met Ticketmaster. Die wachtrij die ze in leven hebben geroepen een paar jaar terug is helemaal ruk, dat wel. Voorheen was het gewoon F5 om 09:59:99 met een snelle verbinding en je had tickets, voor welke show dan ook, ik heb toen nooit misgegrepen.

SeeTickets wist er ook weer wat van te maken tijdens de Miles Kane-voorverkoop. Als je meerdere shows aanklikte voegden ze de sessies doodleuk samen, en kreeg je tijdens het afrekenen één van de shows te zien. Die anderen waren ondertussen natuurlijk allang uitverkocht. Gelukkig waren er nog wat kaarten op Ticketmaster, 20 euro verzendkosten :’). Wat is dat sowieso, 4 verschillende soorten sites/organisaties die allemaal uit dezelfde kaartenbak graaien en allemaal andere servicekosten en verzendmogelijkheden hanteren?
pi_178317958
DHL is sowieso een ruk bedrijf, hebben al vaker dingen teruggezonden of kwijt gemaakt.

De spanning voor vandaag zit erin, hoor.
pi_178318349
Toen bij Vorst was inderdaad vreemd ja. Wij zijn altijd laat binnen bij concerten, hoeven niet vooraan te staan. Toen werd de toegang afgesloten tot het middenplein. En later ging die toch weer open en stond je perfect. Sowieso in Vorst. Wat een akoestiek heeft die zaal. Wat een topconcert was dat, dat geluid ook.
pi_178318923
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 02:48 schreef Aisumasen het volgende:

De post waar we op wachtten! Mooie post wel, met veel interessante info. En die gig destijds in Düsseldorf was zeker goed ja en behoorlijk uniek ook, naast I Want It All ook nog Piledriver Waltz die ze maar 6 keer gedaan hebben.

Maar zin in vandaag, lekker speculeren over tracktitels waar we niks aan hebben. Hoop dat er weer een titel a la No. 1 Party Anthem tussenzit die ons goed op het verkeerde been kan zetten.
pi_178324790
11 mei!
pi_178324796
Klaar voor?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_178324807
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 15:36 schreef sander26 het volgende:
11 mei!
Oh, gaan we zo beginnen ;)!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_178324845
Daar gaan we!
pi_178325016
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Correct?
pi_178325037
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 15:46 schreef Jacobuspower het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Correct?
Correct!
pi_178325066
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 15:47 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Correct!

Dan zijn we voor 3 uur al compleet!
  donderdag 5 april 2018 @ 15:49:42 #296
192683 AMDB
Visionair.
pi_178325070
Die songs klinken als een Bowie album qua benaming!
pi_178325073
pi_178325085
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 15:49 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dan zijn we voor 3 uur al compleet!
*bijna ;)


pi_178325148
Zowel titels als preview klinken heel goed.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 5 april 2018 @ 15:54:36 #300
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_178325152
Met je baard.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_178325155
Pre-order in the pocket! Hopen op een vroege levering 😊
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')