abonnement Unibet Coolblue
pi_174012127
Jarenlang heb ik in het duister getuurd. 'The Void' noemde ik het. Een donker zwart gat zonder gedachten of gevoel. Als ik dit maar lang genoeg deed viel ik vanzelf in slaap.

Gisteren kreeg ik, voordat ik in slaap viel, ineens beelden van vakanties van vroeger te zien wat ik best prettig vond. Daardoor ontstond deze vraag.

Wat doe je vlak voordat je in slaap valt? Denk je aan fijne dingen of tuur je, net als ik, gewoon een tijdje het duister in?
pi_174012165
Ik heb altijd de tv aan, of ik lees een boekje tot m'n ogen moe zijn.
pi_174012202
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 18:40 schreef 8777 het volgende:
Ik heb altijd de tv aan, of ik lees een boekje tot m'n ogen moe zijn.
Dan besluit je toch ook een keer te gaan slapen? Of ben je dan direct weg?
pi_174012216
Nadenken, en proberen te stoppen met nadenken. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 26 september 2017 @ 18:42:30 #5
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_174012224
Met je ogen open?

Ikzelf lees tot m'n ogen bijna dichtvallen. Doe de lamp uit, doe m'n ogen dicht en 1min later wordt m'n hoofd al wazig/verdoofd en raak ik het 'nu' al kwijt.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_174012243
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 18:41 schreef LuciferShiningOne het volgende:

[..]

Dan besluit je toch ook een keer te gaan slapen? Of ben je dan direct weg?
Dan ben ik meteen weg, vaak moet mijn vriendin mijn boek weg halen omdat ik anders op m'n boek in slaap sukkel.
pi_174012245
Eerst even dagdromen en dan langzaam wegzakken.
  dinsdag 26 september 2017 @ 18:43:44 #8
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_174012262
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 september 2017 18:42 schreef FlippingCoin het volgende:
Nadenken, en proberen te stoppen met nadenken. :')
Zo k*t :D

Om vervolgens een uur later nog bezig te zijn :').

Geen last meer van gehad sinds ik begonnen ben met lezen voor 't slapen. ♥
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_174012287
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 18:42 schreef embedguy het volgende:
Met je ogen open?

Ikzelf lees tot m'n ogen bijna dichtvallen. Doe de lamp uit, doe m'n ogen dicht en 1min later wordt m'n hoofd al wazig en raak ik het nu al kwijt.
Nee wel met mijn ogen dicht. Er gebeurt dan gewoon een hele poos lang niets en dan word ik alweer wakker.
pi_174012310
Ik verzin verhalen in mijn hoofd. Of niet echt verzinnen, het zijn een paar verhalen vol met clichés, zonder begin of einde, waar ik al zolang als ik me kan herinneren aan denk voor ik in slaap val. Dan volg ik de draad van het verhaal, en af en toe verander ik wat dingetjes. Zo blijven de verhalen hetzelfde, maar over de jaren heen veranderen ze toch.
pi_174012327
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 18:43 schreef embedguy het volgende:

[..]

Zo k*t :D

Om vervolgens een uur later nog bezig te zijn :').

Geen last meer van gehad sinds ik begonnen ben met lezen voor 't slapen.
Ja moet wel fictie zijn dan, ook maar weer wat boeken halen. :)

Heb alleen vaak dat ik dan te laat naar bed ga, als er dan nog lezen bij komt... Maar zou eigenlijk gewoon een uurtje voor ik wil slapen moeten beginnen met naar bed gaan, tanden poetsen et cetera en dan lezen; nu nog uitvoeren.
:P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_174012339
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 18:46 schreef LurkJeRot het volgende:
Ik verzin verhalen in mijn hoofd. Of niet echt verzinnen, het zijn een paar verhalen vol met clichés, zonder begin of einde, waar ik al zolang als ik me kan herinneren aan denk voor ik in slaap val. Dan volg ik de draad van het verhaal, en af en toe verander ik wat dingetjes. Zo blijven de verhalen hetzelfde, maar over de jaren heen veranderen ze toch.
Dat is wel gaaf.
pi_174012361
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 18:46 schreef LurkJeRot het volgende:
Ik verzin verhalen in mijn hoofd. Of niet echt verzinnen, het zijn een paar verhalen vol met clichés, zonder begin of einde, waar ik al zolang als ik me kan herinneren aan denk voor ik in slaap val. Dan volg ik de draad van het verhaal, en af en toe verander ik wat dingetjes. Zo blijven de verhalen hetzelfde, maar over de jaren heen veranderen ze toch.
En val je daardoor in slaap?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 26 september 2017 @ 18:49:39 #14
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_174012383
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 18:46 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja moet wel fictie zijn dan, ook maar weer wat boeken halen. :)

Heb alleen vaak dat ik dan te laat naar bed ga, als er dan nog lezen bij komt... Maar zou eigenlijk gewoon een uurtje voor ik wil slapen moeten beginnen met naar bed gaan, tanden poetsen et cetera en dan lezen; nu nog uitvoeren.
:P
Uhu,

Zelf ben ik nu ongeveer de tijd kwijt aan lezen wat ik eerst kwijt was aan het in slaap vallen. Alleen heb ik nu niet meer die uitschieters van het niet in slaap kunnen komen erbij zitten.

... Dat je merkt dat je in slaap begint te vallen en bedenkt 'hey, ik val in slaap. Eindelijk, nu hopen dat het lukt om nergens meer aan te denken. Ow... K*t :') :'('
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_174012484
Ik ga liggen, binnen één minuut draai ik me om en daarna kan ik me nooit meer wat herinneren. Ik slaap gewoon. :+
Your opinion of me is none of my business.
pi_174012504
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 18:49 schreef embedguy het volgende:

[..]

Uhu,

Zelf ben ik nu ongeveer de tijd kwijt aan lezen wat ik eerst kwijt was aan het in slaap vallen. Alleen heb ik nu niet meer die uitschieters van het niet in slaap kunnen komen erbij zitten.

... Dat je merkt dat je in slaap begint te vallen en bedenkt 'hey, ik val in slaap. Eindelijk, nu hopen dat het lukt om nergens meer aan te denken. Ow... K*t :') :'('
Ja dat is wel een stuk beter, lezen is wel een stuk leuker dan het in slaap willen vallen. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 26 september 2017 @ 18:59:35 #17
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_174012621
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 18:55 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja dat is wel een stuk beter, lezen is wel een stuk leuker dan het in slaap willen vallen. :P
Ook dat ja :D
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_174012650
Ik probeer altijd aan fijne dingen te denken, want dan slaap ik het lekkerst.

Beetje dagdromen over de toekomst. O+

Wel merk ik dat dit mij vroeger beter af ging, dan dat het mij nu af gaat.
Niet heel raar natuurlijk.. Hoe ouder je wordt, hoe minder gróótse toekomstplannen. Vroeger sliep ik bijvoorbeeld het lekkerst wanneer ik droomde over een eigen huisje :P.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 18:54 schreef Sarasi het volgende:
Ik ga liggen, binnen één minuut draai ik me om en daarna kan ik me nooit meer wat herinneren. Ik slaap gewoon. :+
Jaloers!
Bij mij duurt het volgens mij minstens een half uur voordat ik slaap.
En dan ben ik ook nog een lichte slaper, dus mocht ik tussendoor een keer wakker worden, kost het me weer een tijdje om opnieuw in slaap te komen.
pi_174012816
Ik slaap ook zo weer in als ik 's nachts wakker word, vaak weet ik de volgende ochtend niet eens meer dat ik wakker ben geweest. Ik kan ook echt vrijwel overal slapen als ik dat besluit. :P

Maar het nadeel is wel dat als ik een keer heftig verkouden ben ofzo, en ik dus niet meteen in slaap val omdat niks chill ligt, ik geen idee heb wat ik dan moet doen om toch te slapen. Vaak sta ik dan na 10-15min weer op, even rommelen, naar de wc, en weer opnieuw proberen. :@
Your opinion of me is none of my business.
pi_174012937
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 18:47 schreef LuciferShiningOne het volgende:

[..]

Dat is wel gaaf.
Het zijn hele slechte verhalen hoor :P
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017

18:48
schreef FlippingCoin het volgende:


[..]

En val je daardoor in slaap?
Ja, werkt erg goed voor mij. Het focust mijn gedachten op één ding, dat verhaal. Je zou het kunnen zien als dagdromen, maar dan over een fictief persoon in plaats van over mezelf.
pi_174012940
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 18:46 schreef LurkJeRot het volgende:
Ik verzin verhalen in mijn hoofd. Of niet echt verzinnen, het zijn een paar verhalen vol met clichés, zonder begin of einde, waar ik al zolang als ik me kan herinneren aan denk voor ik in slaap val. Dan volg ik de draad van het verhaal, en af en toe verander ik wat dingetjes. Zo blijven de verhalen hetzelfde, maar over de jaren heen veranderen ze toch.
Dat herken ik. Met iedere keer weer een andere leuke hoofdpersoon.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_174012953
Mijn zak leegspuiten
.
pi_174012966
Een typische FOK! zolderautist reactie? Fappen.

Maar in mijn geval gewoon wat lezen, op het moment dat ik het licht uitdoe en mijn ogen sluit slaap ik heel snel. En wat er tussen het sluiten van mijn ogen en slapen gebeurd dat weet ik niet, daar duurt het te kort voor.
pi_174013040
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 18:46 schreef LurkJeRot het volgende:
Ik verzin verhalen in mijn hoofd. Of niet echt verzinnen, het zijn een paar verhalen vol met clichés, zonder begin of einde, waar ik al zolang als ik me kan herinneren aan denk voor ik in slaap val. Dan volg ik de draad van het verhaal, en af en toe verander ik wat dingetjes. Zo blijven de verhalen hetzelfde, maar over de jaren heen veranderen ze toch.
^^
Vast hoofdpersoon. Redelijk vastomlijnd verhaal. Eens in de zoveel tijd verzin ik een nieuw achtergrondverhaal en fantaseren we weer verder.
pi_174013064
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 september 2017 19:12 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Dat herken ik. Met iedere keer weer een andere leuke hoofdpersoon.
Ik kan me nog herinneren dat vroeger de verhalen echt kinderfantasieën waren, alleen nooit met mezelf in de hoofdrol maar met een verzonnen persoon. Door de tijd heen zijn ze realistischer geworden (de dappere ridder vecht bijvoorbeeld niet meer tegen een draak, maar in een oorlog. Draken bestaan namelijk niet. Dat soort dingen.)

quote:
17s.gif Op dinsdag 26 september 2017 19:16 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

^^
Vast hoofdpersoon. Redelijk vastomlijnd verhaal. Eens in de zoveel tijd verzin ik een nieuw achtergrondverhaal en fantaseren we weer verder.
Ik vind het wel grappig dat er al twee mensen in dit topic zijn die het herkennen! Dat had ik niet verwacht.
  dinsdag 26 september 2017 @ 19:22:16 #26
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_174013162
Vooral denken. Aan allerlei dingen. Er schieten me vaak dingen te binnen die ik op dat moment ergens moet noteren, omdat ik het anders vergeet. Dan ga ik denken dat ik toch echt wil slapen. Maar dat lukt dan maar niet. Totdat het opeens ochtend is en ik wakker wordt van de kattenpootjes aan onze slaapkamerdeur. Dat zo'n beetje :D
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_174013333
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 19:17 schreef LurkJeRot het volgende:

Ik vind het wel grappig dat er al twee mensen in dit topic zijn die het herkennen! Dat had ik niet verwacht.
Ja, tof om te horen.
Heb inmiddels een hele wereld geschapen. Doe het net als jij al vanaf dat ik heel klein ben..

En bij mij bestaan magie en draken wel. Heb zelfs boeken over druïden uit de UK besteld om mijn "verhaal" wat meer diepgang te geven. Wil het ook al jaren opschrijven, maar krijg het niet zo op papier als dat het leeft in mijn hoofd. :@
pi_174013469
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 september 2017 19:29 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Ja, tof om te horen.
Heb inmiddels een hele wereld geschapen. Doe het net als jij al vanaf dat ik heel klein ben..

En bij mij bestaan magie en draken wel. Heb zelfs boeken over druïden uit de UK besteld om mijn "verhaal" wat meer diepgang te geven. Wil het ook al jaren opschrijven, maar krijg het niet zo op papier als dat het leeft in mijn hoofd. :@
Precies zo hier :D
Ik heb er al diverse bevliegingen aan over gehouden, dat ik ineens alles wilde lezen over een bepaald aspect van de fantasiewereld.
Het opschrijven heb ik maar opgegeven, ik geloof oprecht niet dat iemand zit te wachten op mijn hersenspinsels :')
  dinsdag 26 september 2017 @ 19:54:45 #29
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_174014067
Schoon onderbroekje aan
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_174018185
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 18:46 schreef LurkJeRot het volgende:
Ik verzin verhalen in mijn hoofd. Of niet echt verzinnen, het zijn een paar verhalen vol met clichés, zonder begin of einde, waar ik al zolang als ik me kan herinneren aan denk voor ik in slaap val. Dan volg ik de draad van het verhaal, en af en toe verander ik wat dingetjes. Zo blijven de verhalen hetzelfde, maar over de jaren heen veranderen ze toch.
Ja, dat doe ik ook.
pi_174019950
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 18:46 schreef LurkJeRot het volgende:
Ik verzin verhalen in mijn hoofd. Of niet echt verzinnen, het zijn een paar verhalen vol met clichés, zonder begin of einde, waar ik al zolang als ik me kan herinneren aan denk voor ik in slaap val. Dan volg ik de draad van het verhaal, en af en toe verander ik wat dingetjes. Zo blijven de verhalen hetzelfde, maar over de jaren heen veranderen ze toch.
Same :D

En daarvoor kijk ik vaak nog een stuk cabaret dat ik 10 jaar uit m'n hoofd ken.
pi_174020234
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 18:46 schreef LurkJeRot het volgende:
Ik verzin verhalen in mijn hoofd. Of niet echt verzinnen, het zijn een paar verhalen vol met clichés, zonder begin of einde, waar ik al zolang als ik me kan herinneren aan denk voor ik in slaap val. Dan volg ik de draad van het verhaal, en af en toe verander ik wat dingetjes. Zo blijven de verhalen hetzelfde, maar over de jaren heen veranderen ze toch.
Vrij herkenbaar, meestal ben ik zelf de hoofdpersoon wel, eigenlijk altijd. Maar wel vaak dezelfde terugkerende personages, fantasy setting etc... werkt prima en het is stiekem ook best leuk :D
pi_174020904
Eigenlijk zijn we dus heel normaal met z'n allen.
pi_174021406
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 19:12 schreef Fer het volgende:
Mijn zak leegspuiten
Niet erna het e.e.a. nog even opvegen voordat je je omdraait? Gaat zo muf ruiken anders.
pi_174021918
Ik lees dit topic, daardoor krijg ik teveel prikkels waardoor mijn ogen en geest uitgeput raken en dan val ik zo in slaap.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_174023011
Ik denk niet echt spectaculair vlak voor 't slapen gaan. Laat m'n gedachten gewoon verder stromen.
't kan wel erg wisselen per nacht.
pi_174024401
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 19:34 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Precies zo hier :D
Ik heb er al diverse bevliegingen aan over gehouden, dat ik ineens alles wilde lezen over een bepaald aspect van de fantasiewereld.
Het opschrijven heb ik maar opgegeven, ik geloof oprecht niet dat iemand zit te wachten op mijn hersenspinsels :')
Geef eens een vb van hoe zo een verhaal loopt? Heb zelf serieuze slaapproblemen. Dan kan ik het eens testen.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_174025003
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 18:42 schreef embedguy het volgende:
Met je ogen open?

Ikzelf lees tot m'n ogen bijna dichtvallen. Doe de lamp uit, doe m'n ogen dicht en 1min later wordt m'n hoofd al wazig/verdoofd en raak ik het 'nu' al kwijt.
Dit.
En sinds ik een e-reader heb slaap ik nog sneller want hoef je geen bladzijdes meer om te slaan maar alleen knopje in te drukken. Soms lees ik nog geen minuut soms een half uur ofzo
pi_174028258
Verschillend..

Social media, lezen, Pinterest, tv kijken, thee drinken, late night gesprekken hebben, nadenken, dagdromen, mediteren, sterren kijken vanuit slaapkamerraam.. als ik mezelf omdraai ben ik binnen een halve minuut vertrokken O+

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2017 13:27:41 ]
pi_174028295
In het donker staren totdat m'n ogen branden van de droogheid. Daarna gewoon nadenken, dat gaat vanzelf over in dromen. Al met al duurt het ongeveer een uur voordat ik slaap.
  woensdag 27 september 2017 @ 12:30:16 #41
471466 LUV
Legendary Unicorn Varkje
pi_174028760
Wat apart, van dat verhalen verzinnen voordat je gaat slapen :D.

In bed check ik eerst altijd nog even fb en fok. Daarna draai ik me om, ogen dicht en slapen maar. Denk niet echt ergens aan. M'n gedachten worden vanzelf warrig ofzo.
Modderfokkin' awesome
pi_174028865
Fok!en. Daarna licht uit ogen dicht en gaan slapen
pi_174028936
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 12:30 schreef LUV het volgende:
Wat apart, van dat verhalen verzinnen voordat je gaat slapen :D.

In bed check ik eerst altijd nog even fb en fok. Daarna draai ik me om, ogen dicht en slapen maar. Denk niet echt ergens aan. M'n gedachten worden vanzelf warrig ofzo.
Als ik ga liggen stap ik zo weer in het verhaal.

Ik vind het juist gek om te gaan liggen en je gedachten te laten gaan.. Dan lig ik 2 uur later nog wakker. :Y
  woensdag 27 september 2017 @ 12:58:06 #44
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_174029487
Ik lees of ben nog met m'n telefoon bezig. Als ik alles weg heb gelegd denk ik vaak aan hoe de dag was of aan wat ik de volgende dag ga doen en dan val ik vanzelf in slaap. Tenzij het over gaat in piekeren. Maar dan sta ik mezelf dat gepieker ook gewoon toe.
pi_174029596
Dat iedereen zo goed slaapt hier! De enige momenten waarop ik in slaap val zodra ik ga liggen is als ik zo dronken ben dat ik mijn ogen direct dicht vallen... En dat kan ook naast mijn bed of op de trap zijn.

Vaak ga ik tussen 10 en 11 slapen, omdat ik dan toch wel moe ben na een dag werken, leg ik mezelf gewoon in bed en komen er meestal de minst vrolijke gedachten van die dag op. Die blijven dan rondspoken tot ik rond een uur of 1 en dan val ik in slaap. Om 2 uur-half 3 ben ik dan weer wakker. MIjn vrienden hebben daar al een gewoonte van gemaakt en die weten dat ze mij om half 3-3 uur altijd kunnen bellen want dan lig ik toch wakker in mijn bed. Vervolgens lig ik meestal met korte tussenposen wakker (of half wakker) tot een uur of 5-6, waarna ik in de diepste slaap van de nacht val en om kwart over zes de wekker weer gaat. En dan duurt het tot 10 uur ofzo voor ik deftig begin te functioneren. Vreselijk dat.
Imagination is more important than knowledge (Albert Einstein).
pi_174029661
Alle spieren proberen te ontspannen en denk aan iets moois.
  woensdag 27 september 2017 @ 13:05:21 #47
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_174029664
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 12:58 schreef Helsinki het volgende:
Ik lees of ben nog met m'n telefoon bezig. Als ik alles weg heb gelegd denk ik vaak aan hoe de dag was of aan wat ik de volgende dag ga doen en dan val ik vanzelf in slaap. Tenzij het over gaat in piekeren. Maar dan sta ik mezelf dat gepieker ook gewoon toe.
Hmmmm, niet vervelend dat piekeren? Je gedachten onderdrukken werkt vaak ave rechts maar piekeren is toch typisch iets wat je gewoon niet moet toestaan van jezelf dat je het doet imho. Nutteloze rot gedachtes zijn dat.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  woensdag 27 september 2017 @ 13:05:59 #48
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_174029677
Ik ben een beetje aan het dagdromen en ik val snel in slaap.
Het zijn eigenlijk verhalen zoals hierboven maar dan zonder vaste hoofdpersoon.
  woensdag 27 september 2017 @ 13:08:09 #49
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_174029719
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 13:05 schreef embedguy het volgende:

[..]

Hmmmm, niet vervelend dat piekeren? Je gedachten onderdrukken werkt vaak ave rechts maar piekeren is toch typisch iets wat je gewoon niet moet toestaan van jezelf dat je het doet imho. Nutteloze rot gedachtes zijn dat.
Het stoppen kan ik niet. Ik 'los' het dan voor op dat moment op. Lastig uit te leggen, maar als er bijvoorbeeld een vraagstuk is dat samenhangt met mijn werk dan bedenk ik wanneer en met wie ik daarnaar ga kijken. Dat lijkt tot nu toe wel te helpen, en anders heb ik een rotnacht. Kan gebeuren.
  woensdag 27 september 2017 @ 13:08:51 #50
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_174029735
quote:
19s.gif Op woensdag 27 september 2017 13:02 schreef Yannick123 het volgende:
Dat iedereen zo goed slaapt hier! De enige momenten waarop ik in slaap val zodra ik ga liggen is als ik zo dronken ben dat ik mijn ogen direct dicht vallen... En dat kan ook naast mijn bed of op de trap zijn.

Vaak ga ik tussen 10 en 11 slapen, omdat ik dan toch wel moe ben na een dag werken, leg ik mezelf gewoon in bed en komen er meestal de minst vrolijke gedachten van die dag op. Die blijven dan rondspoken tot ik rond een uur of 1 en dan val ik in slaap. Om 2 uur-half 3 ben ik dan weer wakker. MIjn vrienden hebben daar al een gewoonte van gemaakt en die weten dat ze mij om half 3-3 uur altijd kunnen bellen want dan lig ik toch wakker in mijn bed. Vervolgens lig ik meestal met korte tussenposen wakker (of half wakker) tot een uur of 5-6, waarna ik in de diepste slaap van de nacht val en om kwart over zes de wekker weer gaat. En dan duurt het tot 10 uur ofzo voor ik deftig begin te functioneren. Vreselijk dat.
Uhhh, dan heb je toch chronisch slaap te kort? Wel eens bij een pro te raden gegaan of hier oplossingen voor zijn? Lijkt me niet gezond?
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_174029766
quote:
5s.gif Op dinsdag 26 september 2017 18:38 schreef LuciferShiningOne het volgende:
Wat doe je vlak voordat je in slaap valt?
\
Dan beweegt mijn hoofd richting het kussen... zodra ik het raak is het :W
pi_174029981
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 13:08 schreef embedguy het volgende:
Uhhh, dan heb je toch chronisch slaap te kort? Wel eens bij een pro te raden gegaan of hier oplossingen voor zijn? Lijkt me niet gezond?
Heb ik ook, krijg wel eens de reactie op een feestje: wow ben je nu al dronken? Terwijl ik dan nog niets gedronken heb. Is gewoon omdat ik zo moe ben vaak.

Ik lig gewoon emotioneel heel erg overhoop, de emotioneel betere periodes van mijn leven zijn ook de periodes geweest waarin ik wel goed sliep. Ik ga naar een psycholoog voor mijn problemen maar ik ga niet naar een slaapdokter of zoiets.

Het is gewoon ook altijd zo geweest, ik herinner mij dat ik vroeger als kind/beginnende puber 's nachts naar de drankkast van mijn ouders ging om wat te kunnen slapen. In het begin kwam ik met een paar slokjes toe, later hielp het niet meer en moest ik meer drinken wat ik dan steeds minder durfde omdat het zou uitkomen (er is tamelijk wat drank in huis maar mijn ouders drinken amper). Toen ben ik er wat mee gestopt en heb ik het niet kunnen slapen maar leren aanvaarden, ben ik nu wel blij om want ik had gemakkelijk een alcoholverslaving kunnen oplopen.
Imagination is more important than knowledge (Albert Einstein).
pi_174030822
quote:
19s.gif Op woensdag 27 september 2017 13:02 schreef Yannick123 het volgende:
Dat iedereen zo goed slaapt hier! De enige momenten waarop ik in slaap val zodra ik ga liggen is als ik zo dronken ben dat ik mijn ogen direct dicht vallen... En dat kan ook naast mijn bed of op de trap zijn.

Vaak ga ik tussen 10 en 11 slapen, omdat ik dan toch wel moe ben na een dag werken, leg ik mezelf gewoon in bed en komen er meestal de minst vrolijke gedachten van die dag op. Die blijven dan rondspoken tot ik rond een uur of 1 en dan val ik in slaap. Om 2 uur-half 3 ben ik dan weer wakker. MIjn vrienden hebben daar al een gewoonte van gemaakt en die weten dat ze mij om half 3-3 uur altijd kunnen bellen want dan lig ik toch wakker in mijn bed. Vervolgens lig ik meestal met korte tussenposen wakker (of half wakker) tot een uur of 5-6, waarna ik in de diepste slaap van de nacht val en om kwart over zes de wekker weer gaat. En dan duurt het tot 10 uur ofzo voor ik deftig begin te functioneren. Vreselijk dat.
Zo zien mijn nachten er nu ook uit -O-
Heb altijd al slecht geslapen maar het is echt erger aan het worden.
Nu zit ik met hetzelfde slaapprobleem als deze user.
Ik word er gek van...
Heb mijn verstand door de dag echt nodig!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_174031547
Dan probeer ik mij altijd mijn 'droomcamper' tot in detail voor de geest te halen en de inrichting te visualiseren.
Mijn 'droomcamper'' is een grote bus die ik ga ombouwen tot woonruimte.
Om te beginnen bij de achterkant die is voorzien van een balkon en grenst aan de slaapkamer.
Daarna langzaam richting naar voren, badkamer, w.c. keuken etc.

Ik heb hem nog nooit 'af' kunnen fantaseren omdat ik halverwege al lang en breed in slaap ben gevallen.

't werkt fantastisch om niet te gaan piekeren over de alledaagse en zwaardere zaken des levens :z
Tiki tokt en tikt als een Tokkie zonder tattoo
pi_174033123
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 14:47 schreef tiki het volgende:
Dan probeer ik mij altijd mijn 'droomcamper' tot in detail voor de geest te halen en de inrichting te visualiseren.
Mijn 'droomcamper'' is een grote bus die ik ga ombouwen tot woonruimte.
Om te beginnen bij de achterkant die is voorzien van een balkon en grenst aan de slaapkamer.
Daarna langzaam richting naar voren, badkamer, w.c. keuken etc.

Ik heb hem nog nooit 'af' kunnen fantaseren omdat ik halverwege al lang en breed in slaap ben gevallen.

't werkt fantastisch om niet te gaan piekeren over de alledaagse en zwaardere zaken des levens :z
Ik denk dat ik dan weer wakker zou liggen van alle technische details :D
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  woensdag 27 september 2017 @ 16:28:10 #56
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_174033790
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 13:21 schreef Yannick123 het volgende:

[..]

Heb ik ook, krijg wel eens de reactie op een feestje: wow ben je nu al dronken? Terwijl ik dan nog niets gedronken heb. Is gewoon omdat ik zo moe ben vaak.

Ik lig gewoon emotioneel heel erg overhoop, de emotioneel betere periodes van mijn leven zijn ook de periodes geweest waarin ik wel goed sliep. Ik ga naar een psycholoog voor mijn problemen maar ik ga niet naar een slaapdokter of zoiets.

Het is gewoon ook altijd zo geweest, ik herinner mij dat ik vroeger als kind/beginnende puber 's nachts naar de drankkast van mijn ouders ging om wat te kunnen slapen. In het begin kwam ik met een paar slokjes toe, later hielp het niet meer en moest ik meer drinken wat ik dan steeds minder durfde omdat het zou uitkomen (er is tamelijk wat drank in huis maar mijn ouders drinken amper). Toen ben ik er wat mee gestopt en heb ik het niet kunnen slapen maar leren aanvaarden, ben ik nu wel blij om want ik had gemakkelijk een alcoholverslaving kunnen oplopen.
Ah zo. Ergens best heftig, kan ik me voorstellen ja dat je daar blij om bent.

Kan me voorstellen dat het ook wel een vicieuze cirkel is en dat het ook andersom werkt; iets beter leren slapen kan ook positief invloed hebben op je emotie-huishouden.

Lastig, sterkte/succes ermee iig :).
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  Spellchecker woensdag 27 september 2017 @ 16:31:48 #57
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_174033866
Ik leg mijn telefoon weg en ga op mijn linker- of rechterkant liggen.
pi_174036493
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 16:28 schreef embedguy het volgende:
Kan me voorstellen dat het ook wel een vicieuze cirkel is en dat het ook andersom werkt; iets beter leren slapen kan ook positief invloed hebben op je emotie-huishouden.

Lastig, sterkte/succes ermee iig :).
Zou kunnen inderdaad, maar ik ben ondertussen ook wel gewend te overleven met weinig slaap. Je kan dat ook een soort van trainen denk ik, tot op zekere hoogte toch.

En bedankt! :)
Imagination is more important than knowledge (Albert Einstein).
pi_174036560
Rekenspelletjes om mijn hoofd mee leeg te maken. Of inderdaad aan hele fijne dingen denken. Dan krijg ik meestal ook fijne dromen O+

Ik droomde laatst dat ik twee kittens had
pi_174036898
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 22:28 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Vrij herkenbaar, meestal ben ik zelf de hoofdpersoon wel, eigenlijk altijd. Maar wel vaak dezelfde terugkerende personages, fantasy setting etc... werkt prima en het is stiekem ook best leuk :D
Ik doe dat ook, heb een vaste hoofdpersoon die ook met me is meegegroeid zeg maar. Verhaallijnen kunnen in een realistische wereld zijn of in een fantasywereld. Die laatste wordt ook wel geïnspireerd door bepaalde boeken.
Ik schrijf zelf ook, maar echt niet dat ik die verhalen ga opschrijven, voelt veel te persoonlijk.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_174036972
Gewoon zuipen tot je inslaap valt op de bank, word je om 0800 wakker ad je nog ff snel 2 halve liters zodat je in bed verder kunt slapen
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 27 september 2017 @ 20:05:45 #62
461713 Terminuz
Stop feeding me, I am a Troll!
pi_174038594
Ik doe aan mindfulness voordat ik ga slapen. Ik lig dan in bed op mijn rug oordoppen in en dan mediterende mindfulness aan. Youtube kanaal van powerthoughts meditation club. Val vanzelf inslaap zonder dat je het doorhebt. En een diepe slaap ooknog eens
God doesn't help stupid!
pi_174038887
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:05 schreef Terminuz het volgende:
Ik doe aan mindfulness voordat ik ga slapen. Ik lig dan in bed op mijn rug oordoppen in en dan mediterende mindfulness aan. Youtube kanaal van powerthoughts meditation club. Val vanzelf inslaap zonder dat je het doorhebt. En een diepe slaap ooknog eens
Is dat muziek? Of babbelen ze?

Edit: ben even gaan checken. Muziek dus. Klinkt wel ok! De moeite om te testen. Maar dan heb je wel de hele nacht YouTube opstaan?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  woensdag 27 september 2017 @ 21:42:38 #64
461713 Terminuz
Stop feeding me, I am a Troll!
pi_174041494
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:16 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Is dat muziek? Of babbelen ze?

Edit: ben even gaan checken. Muziek dus. Klinkt wel ok! De moeite om te testen. Maar dan heb je wel de hele nacht YouTube opstaan?
Niet alleen muziek ze hebben ook spraak. Gaat wel diep hoor als je echt luistert wat ie zegt. Heel ontspannen.


https://youtu.be/V-bavbcbf9


Naja ik val dan echt diep in slaap. Wordt sochtends wakker Zonder oortjes in. Wss in mijn slaap haal ik ze eruit. Geen idee eigenlijk

Edit: als je verbonden bent met wifi kost het je niks. Telefoon in lader wifi aan en luisteren
God doesn't help stupid!
pi_174041562
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:05 schreef Terminuz het volgende:
Ik doe aan mindfulness voordat ik ga slapen. Ik lig dan in bed op mijn rug oordoppen in en dan mediterende mindfulness aan. Youtube kanaal van powerthoughts meditation club. Val vanzelf inslaap zonder dat je het doorhebt. En een diepe slaap ooknog eens
Michael Sealey is ook wel tof. Ik word dan altijd zo uitgerust wakker.
  woensdag 27 september 2017 @ 21:52:21 #66
461713 Terminuz
Stop feeding me, I am a Troll!
pi_174041714
quote:
11s.gif Op woensdag 27 september 2017 21:45 schreef Melancholia_war het volgende:

[..]

Michael Sealey is ook wel tof. Ik word dan altijd zo uitgerust wakker.
Hij is indd ook wel goed ja. Voornamelijk dit.

God doesn't help stupid!
  woensdag 27 september 2017 @ 21:56:12 #67
461713 Terminuz
Stop feeding me, I am a Troll!
pi_174041833
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 14:12 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Zo zien mijn nachten er nu ook uit -O-
Heb altijd al slecht geslapen maar het is echt erger aan het worden.
Nu zit ik met hetzelfde slaapprobleem als deze user.
Ik word er gek van...
Heb mijn verstand door de dag echt nodig!
Wat ik elk avond neem is melatonine en dan niet die goedkope spul maar die van solgar melatonine 3mg 1maal daags uurtje voordat ik ga slapen. En ook magnesium citraat. Is ook goed voor je. Verdiep je eens in magnesium citraat dit beide producten kan je bij de drogist halen. Meestal etos enz of internet
God doesn't help stupid!
pi_174042289
Ik heb altijd veel moeite met in slaap vallen. Kan het niet stil krijgen in mijn hoofd, dat blijft maar door razen. Zelfs in mijn slaap gaat dat nog door, droom vrijwel elke nacht en maak dat vrij bewust mee. Kan mijn dromen ook altijd goed herinneren. Uitgerust wakker worden gebeurt hierdoor dan ook bijna nooit. Maar ik slaap wel heel diep. Zonder wekker slaap ik met gemak 10 uur onafgebroken.
  Spellchecker woensdag 27 september 2017 @ 22:10:50 #69
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_174042369
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 22:08 schreef Sjemmert het volgende:
Ik heb altijd veel moeite met in slaap vallen. Kan het niet stil krijgen in mijn hoofd, dat blijft maar door razen. Zelfs in mijn slaap gaat dat nog door, droom vrijwel elke nacht en maak dat vrij bewust mee. Kan mijn dromen ook altijd goed herinneren. Uitgerust wakker worden gebeurt hierdoor dan ook bijna nooit. Maar ik slaap wel heel diep. Zonder wekker slaap ik met gemak 10 uur onafgebroken.
:o ... dat zou ik ook weleens willen ...
pi_174042833
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 22:10 schreef maily het volgende:

[..]

:o ... dat zou ik ook weleens willen ...
Ja het gekke is alleen dat ik dan nog steeds echt een paar uur nodig heb om op te starten. Ik denk soms dat het ook komt door het dromen. Ik slaap wel lang maar rust niet echt, zo voelt het soms.
pi_174042897
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 22:10 schreef maily het volgende:

[..]

:o ... dat zou ik ook weleens willen ...
Ja ik ook!
Kan het me niet voorstellen!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_174042973
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 21:42 schreef Terminuz het volgende:

[..]

Niet alleen muziek ze hebben ook spraak. Gaat wel diep hoor als je echt luistert wat ie zegt. Heel ontspannen.


https://youtu.be/V-bavbcbf9


Naja ik val dan echt diep in slaap. Wordt sochtends wakker Zonder oortjes in. Wss in mijn slaap haal ik ze eruit. Geen idee eigenlijk

Edit: als je verbonden bent met wifi kost het je niks. Telefoon in lader wifi aan en luisteren
Nja het gaat niet om het geld. Ik wil eigenlijk geen internet rond mij hebben in de nacht. Nee, ik draag geen aluhoedje :D.

Misschien kan ik ze naar mp3 converteren en op een mp3 speler zetten.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_174044350
Lezen tot middernacht, mezelf opnaaien tot een uur of half twee, liggen met mijn ogen dicht, opstaan en thee maken, terug naar bed, thee negeren, terug naar beneden om te plassen, koude thee drinken, weer gaan plassen en uiteindelijk toch maar doodmoe in slaap vallen, rond drie uur...

En dat is een góede nacht.

Op een k*tnacht gaat dit tot vier of vijf uur door. |:(
Mon 'en!
  roze woensdag 27 september 2017 @ 23:13:27 #74
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_174044411
ASMR filmpjes kijken/luisteren.
Your beauty never ever scared me.
pi_174044472
Als ik om 0300/ 0330 nog niet slaap ga ik eruit en kijk ik amerikaanse sporten op tv.
wekker mee in het geval dat ik toch in slaap val.

om 0500 aan de koffie en douchen, dan vertrek ik maar gewoon zonder slaap naar mijn werk.

al minstens 10 keer gebeurd dit jaar :'(
Hell To The Liars
pi_174044516
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 22:24 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Ja ik ook!
Kan het me niet voorstellen!
Lol !! 12 tot 14 uur geen probleem !!
Ik zwaai naar dieren.
pi_174046324
Ik sliep eigenlijk altijd standaard 8 a 9 uur, al-tijd! (wekkers e.d. niet meegerekend)
Wanneer ik wakker ben, doe ik eigenlijk dat wat ik overdag ook doe.
Ik heb niet echt een speciaal nachtprogramma...behalve dan dat ik nagenoeg geen reden heb om de deur uit te gaan, aangezien alles dicht is.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 23:15 schreef Droopie het volgende:
Als ik om 0300/ 0330 nog niet slaap ga ik eruit en kijk ik amerikaanse sporten op tv.
wekker mee in het geval dat ik toch in slaap val.

om 0500 aan de koffie en douchen, dan vertrek ik maar gewoon zonder slaap naar mijn werk.

al minstens 10 keer gebeurd dit jaar :'(
Owwww...that sucks :'(
  donderdag 28 september 2017 @ 04:54:23 #78
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_174046343
Ik had eerder altijd een screensaver zodat ik turkse schapies kon tellen vlak voor een dutje, op een gegeven moment werkte dat niet meer dus voortaan tel ik nu negers bij ouwe afleveringen van opsporing verzocht :')
pi_174046684
Ik slaap redelijk op tijd maar soms zijn nachten ideaal om ongestoord te werken.
pi_174047751
Ik denk meestal aan niks. Heb wel het idee dat er beelden zijn vlak voordat ik in slaap val, maar ik let er eigenlijk niet op. Als ik er wel op ga letten dan ben ik nog te wakker namelijk, en val ik niet in slaap.
pi_174048499
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 23:11 schreef bloempjuh het volgende:
Lezen tot middernacht, mezelf opnaaien tot een uur of half twee, liggen met mijn ogen dicht, opstaan en thee maken, terug naar bed, thee negeren, terug naar beneden om te plassen, koude thee drinken, weer gaan plassen en uiteindelijk toch maar doodmoe in slaap vallen, rond drie uur...

En dat is een góede nacht.

Op een k*tnacht gaat dit tot vier of vijf uur door. |:(
Boos worden vanwege slaaptekort hebbik ook zo'n hekel aan. Dan krijg je adrenaline of zo en dan val je NOG moeilijker in slaap. Dat vind ik nog het meest irritant, omdat je het wil voorkomen maar het lukt gewoon niet.

Mn tips voor mensen die niet in slaap kunnen komen
- geen caffeine , energydrank, cola of thee met caffeine meer drinken en chocolade eten na 14.00, liefst helemaal geen koffie of alleen een paar koppen 's ochtends
- valeriaan extract of kamille
- rustiger ademhalen en je hierop concentreren
- geen felle schermen voordat je gaat slapen (makkelijk gezegd voor telefoonverslaafden maarja)

[ Bericht 3% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 28-09-2017 10:58:17 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_174048619
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 10:20 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Boos worden vanwege slaaptekort hebbik ook zo'n hekel aan. Dan krijg je adrenaline of zo en dan val je NOG moeilijker in slaap.

...

- geen caffeine , energydrank, cola of thee met caffeine meer drinken en chocolade eten na 14.00, liefst helemaal geen koffie of alleen een paar koppen 's ochtends
- valeriaan extract of kamille
- rustiger ademhalen en je hierop concentreren
- geen felle schermen voordat je gaat slapen (makkelijk gezegd voor telefoonverslaafden maarja)
Frustratie voedt de insomnia inderdaad! Half vier vannacht. Goddamn. Gesloopt. :{

Ik drink 1 kop koffie per dag, 's ochtends. Kamille (en volgens mij ook valeriaan) in slaapthee. Telefoon gaat om 18.00 uit, tablet om 23.00 en ik lees in bed. Helpt niets :N
Mon 'en!
pi_174048889
Dat lijkt me echt vreselijk om altijd van die wakkere nachten te hebben. Ik heb het zelden en meestal is er dan ook een (stressvolle) reden aan te koppelen.

Ik heb weleens ergens gelezen dat het kan werken om juist te proberen wakker te blijven. Dus juist niet gaan denken van 'ik moet nu slapen', maar gewoon desnoods met open ogen gaan liggen. Dan vallen ze vanzelf dicht.
Zelf ook eens uitgeprobeerd en dat hielp wel. :D

O ja, sinds ik een wekker heb gekocht en mijn telefoon uit de slaapkamer heb verbannen, slaap ik ook beter.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_174048929
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 10:29 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Frustratie voedt de insomnia inderdaad! Half vier vannacht. Goddamn. Gesloopt. :{

Ik drink 1 kop koffie per dag, 's ochtends. Kamille (en volgens mij ook valeriaan) in slaapthee. Telefoon gaat om 18.00 uit, tablet om 23.00 en ik lees in bed. Helpt niets :N
Veel stress in je leven?
Ja, die met de ballen in de bek.
  Spellchecker donderdag 28 september 2017 @ 10:54:23 #85
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_174048970
Ik word niet meer boos als ik wakkerlig ... probeer zo rustig mogelijk te blijven liggen ....
Wat ook weleens helpt: je heel bewust van top tot teen ontspannen ... dus eerst je hoofd, dan je schouders ... je armen ... en zo tot en met je tenen ....
O en niet te vaak op je wekker kijken ;)
pi_174049058
quote:
7s.gif Op donderdag 28 september 2017 10:52 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Veel stress in je leven?
:Y ;(
Mon 'en!
pi_174049072
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 10:29 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Frustratie voedt de insomnia inderdaad! Half vier vannacht. Goddamn. Gesloopt. :{

Ik drink 1 kop koffie per dag, 's ochtends. Kamille (en volgens mij ook valeriaan) in slaapthee. Telefoon gaat om 18.00 uit, tablet om 23.00 en ik lees in bed. Helpt niets :N
Nou ja ik bedoel echt tinctuur, da's wat sterker, als ik dat neem dan werkt dat vaak best wel direct dat ik gelijk weg ben, maar ik weet niet of het dan bij jou effect zou hebben als slaapthee ook niet werkt. Jammer dat niets helpt, ben je al eens naar de huisarts gegaan? Of wist die het ook niet
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_174049255
quote:
7s.gif Op donderdag 28 september 2017 10:50 schreef Biancavia het volgende:
Dat lijkt me echt vreselijk om altijd van die wakkere nachten te hebben. Ik heb het zelden en meestal is er dan ook een (stressvolle) reden aan te koppelen.

Ik heb weleens ergens gelezen dat het kan werken om juist te proberen wakker te blijven. Dus juist niet gaan denken van 'ik moet nu slapen', maar gewoon desnoods met open ogen gaan liggen. Dan vallen ze vanzelf dicht.
Zelf ook eens uitgeprobeerd en dat hielp wel. :D

O ja, sinds ik een wekker heb gekocht en mijn telefoon uit de slaapkamer heb verbannen, slaap ik ook beter.
Ja schijt dat je dan juist niet te lang in bed moet blijven liggen. Na een half uur er even uit gaan. Anders krijgt je bed de associatie met wakker blijven. Zoiets.
pi_174050976
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 11:02 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Nou ja ik bedoel echt tinctuur, da's wat sterker, als ik dat neem dan werkt dat vaak best wel direct dat ik gelijk weg ben, maar ik weet niet of het dan bij jou effect zou hebben als slaapthee ook niet werkt. Jammer dat niets helpt, ben je al eens naar de huisarts gegaan? Of wist die het ook niet
Huisarts zegt: "Vraag maar aan de psych...", psych zegt: "Je moet je leren ontspannen..."

Anyways, da's weer een heel andere discussie :)
Mon 'en!
pi_174052762
proberen te denken aan leuke dingen maar dat lukt niet altijd.
  donderdag 28 september 2017 @ 15:10:01 #91
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_174053385
Ik zet altijd een show op van Herman Finkers en na een minuut of 10val ik vaak in slaap.
Niet omdat hij saai is ofzo, want juist leuk, maar gewoon goede stem denk ik.
Zelfs bijna elke avond zelfde show en zelfde stukjes.
  donderdag 28 september 2017 @ 15:10:28 #92
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_174053395
Owja en eerst 3x naar de wc ofzo :+
pi_174054929
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 12:51 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Huisarts zegt: "Vraag maar aan de psych...", psych zegt: "Je moet je leren ontspannen..."

Anyways, da's weer een heel andere discussie :)
Ja, precies! Want ik wil ook wel geld verdienen met mensen vertellen wat ze al weten of met iemand van het kastje naar de muur sturen. Balen. En je kunt niet naar een ander gaan? Die dan waarschijnlijk toch hetzelfde zegt maar je weet maar nooit?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_174062930
quote:
2s.gif Op woensdag 27 september 2017 23:13 schreef Amarantha het volgende:
ASMR filmpjes kijken/luisteren.
Ben dat even gaan checken.. Ik word er net nerveus van. Wat bezielt die mensen om zo met hun handen te wapperen, borstels over micro's te wrijven, zand of slijm te kneden,...
Nee dat is het ook niet.
Misschien als het meer echt visueel zou zijn zoals streepjes of bolletjes. Zonder geluid.

Maar natuurlijk wel super dat het voor jou werkt! ^O^
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_174063084
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 22:39 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Ben dat even gaan checken.. Ik word er net nerveus van. Wat bezielt die mensen om zo met hun handen te wapperen, borstels over micro's te wrijven, zand of slijm te kneden,...
Nee dat is het ook niet.
Misschien als het meer echt visueel zou zijn zoals streepjes of bolletjes. Zonder geluid.

Maar natuurlijk wel super dat het voor jou werkt! ^O^
Ook geen rainymood?
  donderdag 28 september 2017 @ 23:17:56 #96
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_174063784
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 12:58 schreef Helsinki het volgende:
Ik lees of ben nog met m'n telefoon bezig. Als ik alles weg heb gelegd denk ik vaak aan hoe de dag was of aan wat ik de volgende dag ga doen en dan val ik vanzelf in slaap. Tenzij het over gaat in piekeren. Maar dan sta ik mezelf dat gepieker ook gewoon toe.
precies dit
  donderdag 28 september 2017 @ 23:22:32 #97
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_174063897
Net als een paar anderen hier ben ik ook aan het dagdromen/verhalen aan het verzinnen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_174064736
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 10:29 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Frustratie voedt de insomnia inderdaad! Half vier vannacht. Goddamn. Gesloopt. :{

Ik drink 1 kop koffie per dag, 's ochtends. Kamille (en volgens mij ook valeriaan) in slaapthee. Telefoon gaat om 18.00 uit, tablet om 23.00 en ik lees in bed. Helpt niets :N
Eigenlijk moet je niks anders in bed doen dan slapen. Niet lezen, niet surfen, niet wakker liggen. Zodat, als je in bed gaat liggen, je lijf direct denkt "Ah, we gaan slapen".
Your opinion of me is none of my business.
pi_174064760
heel veel nadenken
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  vrijdag 29 september 2017 @ 01:25:16 #100
399856 Atmosphere72
Somewhat Damaged
pi_174065466
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 september 2017 18:42 schreef FlippingCoin het volgende:
Nadenken, en proberen te stoppen met nadenken. :')
Dit.
Try to save myself but myself keeps slipping away
pi_174066080
Ik hallucineer sinds een aantal jaar vlak voordat ik in slaap val. Steken in lichaam waardoor ik wakker schrik, stemmen die in mijn oor lopen te schreeuwen.
pi_174067045
Toevallig, vannacht welgeteld 2 uur geslapen :') Te hyper, door mijn hele lijf.
pi_174085321
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 september 2017 18:42 schreef FlippingCoin het volgende:
Nadenken, en proberen te stoppen met nadenken. :')
1. "Oké, nu stop ik met denken zodat ik kan slapen."
2. ...
3. "Hey, ik denk nergens a- FUCK."
4. Repeat.
pi_174108364
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 18:54 schreef Sarasi het volgende:
Ik ga liggen, binnen één minuut draai ik me om en daarna kan ik me nooit meer wat herinneren. Ik slaap gewoon. :+
Geil mokkeltje jij psycholoogje, ik zou je kk hard raken.
  Moderator zondag 1 oktober 2017 @ 12:19:11 #105
441859 crew  Lenny77
pi_174111022
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 00:21 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Eigenlijk moet je niks anders in bed doen dan slapen. Niet lezen, niet surfen, niet wakker liggen. Zodat, als je in bed gaat liggen, je lijf direct denkt "Ah, we gaan slapen".
Als het zo simpel was...
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_174111830
Mijn ogen dichtdoen en ik ben in slaap binnen een minuut.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:35:55 #107
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_174236159
Zelf slaap ik best goed, zeker 8 tot 9 uur per nacht. Rond 10:00 / 10:30 ben ik altijd al buiten westen, de wekker gaat rond 06:45.

Een aantal must-do's voor mij om goed te kunnen slapen:

• Na 12:00 's middags geen koffie meer. Meestal drink ik ook maar 1 of 2 bakkies. (Via het apparaat op het werk kies ik ook altijd de laagste cafeïne-stand.
• Stoppen met gamen rond 21:00. Liever eerder, maar daar hou ik me niet altijd aan. (Niet dat ik elke avond game)
• Altijd naar bed gaan met een gevulde maag. Op een lege maag kan ik niet in slaap vallen, dus standaard eet ik een bak magere kwark & cruesli voor het slapen gaan.
• Zo weinig mogelijk 'getelefoon' in bed. Alleen even de wekker zetten en dan gaat m'n telefoon weg. Meestal ga ik naar bed om 09:30 / 10:00, lees ik nog een half uurtje en ga dan slapen.
• Niet moe? Niet slaap proberen te forceren. Als ik niet moe ben en probeer te slapen lig ik de hele nacht wakker. Indien ik niet moe ben ga ik dus wat langer een boek lezen, eventueel nog wat eten of m'n vriendin vervelen. Als dit niet werkt ga ik beneden nog wat tv kijken.

quote:
9s.gif Op zaterdag 30 september 2017 02:39 schreef MAJESTICS het volgende:
[..]
1. "Oké, nu stop ik met denken zodat ik kan slapen."
2. ...
3. "Hey, ik denk nergens a- FUCK."
4. Repeat.
Muaha, zo herkenbaar! Alleen als ik ècht moe ben, kom ik hier niet aan toe.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  Moderator vrijdag 6 oktober 2017 @ 16:27:23 #108
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174237059
Ik doe mijn ogen dicht en ontspan al mijn spieren vooral die in mijn gezicht, dan ben ik zo weg. Tenzij ik ergens over aan het nadenken ben dan moet ik vaak nog een keer of wat draaien voordat ik in slaap val.

Verder laat ik mijn gedachten zoveel mogelijk los.

In de trein doe ik dat ook maar val ik niet compleet in slaap, dat is altijd wel vermakelijk want mijn gedachten gaan alle kanten op, vaak is dat een soort heel prettig "verhaal" in de ruimste zin van het woord... de kunst is dan om het te laten "flowen" en niet te sturen. Het moment dat ik ga sturen ben ik af en is het gedaan met de pret.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174237389
een boek lezen
pi_174238867
kk hard aftrekken
pi_174240153
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 04:54 schreef bijstandboy het volgende:
Ik had eerder altijd een screensaver zodat ik turkse schapies kon tellen vlak voor een dutje, op een gegeven moment werkte dat niet meer dus voortaan tel ik nu negers bij ouwe afleveringen van opsporing verzocht :')
:') :') :') :')
pi_174240182
9gag op m'n telefoon tot ik me zo erg irriteer aan de kwaliteit van deze 'grappen' dat ik hem wegleg en m'n ogen dicht doe
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 19:48:13 #113
409944 GrumpyCat
Altijd wat te zeiken
pi_174240920
Ik kan slecht slapen met geluiden om me heen. Als dat zo is dan start ik op mn telefoon een app op met rustgevende natuurgeluiden die na een uur uit gaat. Daarnaast doe ik mn noisecanceling oordopjes in, heerlijk slapen.
Op zaterdag 21 november 2015 01:05 schreef PausNicolaas het volgende:[/b]
[..]
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 20:13:45 #114
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_174241374
Ik zou mezelf categorisen als een slechte inslaap valler. Voornamelijk doordat ik veel pieker en nadenk. Meestal ben ik wel 1,5 uur tot 2 uur bezig om in slaap te komen. Net als anderen heb ik dan vervangende gedachtes en werk hele verhalen uit in mijn hoofd. Zo ben ik deze week bezig om een droomhuis te bouwen in Noorwegen. Ga rond 2200/2230 naar bed, 7 uur op.
Naar mijn idee helpt dit ook niet om sneller in slaap te vallen, aaangezien je hersens nog volop actief zijn, maar dan ben ik ieder geval rustiger.

Eigenlijk zou je een strakke slaap hygiene moeten hebben. Af en toe neem ik wat melatonine, dit helpt wel als ik al slaperig ben. Op goede dagen ben ik binnen een uur weg. Wordt meestal nog wel 1 of 2 keer wakker in de nacht. Als het echt niet lukt probeer ik het in de logeerkamer, even ander bed etc. Ik ga er eigenlijk nooit uit, uiteindelijk val je dan wel in slaap.
pi_174263999
Beetje nadenken en ik slaap zo. Maar als ik niet kan slapen oortjes in en spotify aan, de muziek soorten die ik dan luister varieert heel erg. :P Maar wel altijd de zelfde genre op een avond.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_174267614
YouTube filmpjes kijken op laptop met f.lux + low brightness tooltje :7
Wil er nog eens naar toe om bijv 's avonds 2 uur voor het slapen gaan een boek te lezen, maar dat lukt me echt nooit :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')