abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_174012127
registreer om deze reclame te verbergen
Jarenlang heb ik in het duister getuurd. 'The Void' noemde ik het. Een donker zwart gat zonder gedachten of gevoel. Als ik dit maar lang genoeg deed viel ik vanzelf in slaap.

Gisteren kreeg ik, voordat ik in slaap viel, ineens beelden van vakanties van vroeger te zien wat ik best prettig vond. Daardoor ontstond deze vraag.

Wat doe je vlak voordat je in slaap valt? Denk je aan fijne dingen of tuur je, net als ik, gewoon een tijdje het duister in?
pi_174012165
Ik heb altijd de tv aan, of ik lees een boekje tot m'n ogen moe zijn.
Some people tell me that I need help
Some people can fuck off and go to hell
God damn, why they criticize me
pi_174012202
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 18:40 schreef 8777 het volgende:
Ik heb altijd de tv aan, of ik lees een boekje tot m'n ogen moe zijn.
Dan besluit je toch ook een keer te gaan slapen? Of ben je dan direct weg?
  dinsdag 26 september 2017 @ 18:42:15 #4
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_174012216
Nadenken, en proberen te stoppen met nadenken. :')
slechts gestoord door het niet gestoord willen worden
You can all run naked backwards through a field of dicks. :6
leve de eigenpijperij
  dinsdag 26 september 2017 @ 18:42:30 #5
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_174012224
Met je ogen open?

Ikzelf lees tot m'n ogen bijna dichtvallen. Doe de lamp uit, doe m'n ogen dicht en 1min later wordt m'n hoofd al wazig/verdoofd en raak ik het 'nu' al kwijt.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_174012243
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 18:41 schreef LuciferShiningOne het volgende:

[..]

Dan besluit je toch ook een keer te gaan slapen? Of ben je dan direct weg?
Dan ben ik meteen weg, vaak moet mijn vriendin mijn boek weg halen omdat ik anders op m'n boek in slaap sukkel.
Some people tell me that I need help
Some people can fuck off and go to hell
God damn, why they criticize me
pi_174012245
Eerst even dagdromen en dan langzaam wegzakken.
Op maandag 2 oktober 2017 21:58 schreef 8777 het volgende:
De vrouwelijke fokkers zijn halve mannen. Vooral Chai.
  dinsdag 26 september 2017 @ 18:43:44 #8
436847 embedguy
pi_174012262
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 september 2017 18:42 schreef FlippingCoin het volgende:
Nadenken, en proberen te stoppen met nadenken. :')
Zo k*t :D

Om vervolgens een uur later nog bezig te zijn :').

Geen last meer van gehad sinds ik begonnen ben met lezen voor 't slapen. ♥
Life is happening now.
pi_174012287
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 18:42 schreef embedguy het volgende:
Met je ogen open?

Ikzelf lees tot m'n ogen bijna dichtvallen. Doe de lamp uit, doe m'n ogen dicht en 1min later wordt m'n hoofd al wazig en raak ik het nu al kwijt.
Nee wel met mijn ogen dicht. Er gebeurt dan gewoon een hele poos lang niets en dan word ik alweer wakker.
pi_174012310
Ik verzin verhalen in mijn hoofd. Of niet echt verzinnen, het zijn een paar verhalen vol met clichés, zonder begin of einde, waar ik al zolang als ik me kan herinneren aan denk voor ik in slaap val. Dan volg ik de draad van het verhaal, en af en toe verander ik wat dingetjes. Zo blijven de verhalen hetzelfde, maar over de jaren heen veranderen ze toch.
  dinsdag 26 september 2017 @ 18:46:52 #11
459912 FlippingCoin
pi_174012327
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 18:43 schreef embedguy het volgende:

[..]

Zo k*t :D

Om vervolgens een uur later nog bezig te zijn :').

Geen last meer van gehad sinds ik begonnen ben met lezen voor 't slapen.
Ja moet wel fictie zijn dan, ook maar weer wat boeken halen. :)

Heb alleen vaak dat ik dan te laat naar bed ga, als er dan nog lezen bij komt... Maar zou eigenlijk gewoon een uurtje voor ik wil slapen moeten beginnen met naar bed gaan, tanden poetsen et cetera en dan lezen; nu nog uitvoeren.
:P
leve de eigenpijperij
pi_174012339
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 18:46 schreef LurkJeRot het volgende:
Ik verzin verhalen in mijn hoofd. Of niet echt verzinnen, het zijn een paar verhalen vol met clichés, zonder begin of einde, waar ik al zolang als ik me kan herinneren aan denk voor ik in slaap val. Dan volg ik de draad van het verhaal, en af en toe verander ik wat dingetjes. Zo blijven de verhalen hetzelfde, maar over de jaren heen veranderen ze toch.
Dat is wel gaaf.
  dinsdag 26 september 2017 @ 18:48:31 #13
459912 FlippingCoin
pi_174012361
quote:
En val je daardoor in slaap?
leve de eigenpijperij
  dinsdag 26 september 2017 @ 18:49:39 #14
436847 embedguy
pi_174012383
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 18:46 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja moet wel fictie zijn dan, ook maar weer wat boeken halen. :)

Heb alleen vaak dat ik dan te laat naar bed ga, als er dan nog lezen bij komt... Maar zou eigenlijk gewoon een uurtje voor ik wil slapen moeten beginnen met naar bed gaan, tanden poetsen et cetera en dan lezen; nu nog uitvoeren.
:P
Uhu,

Zelf ben ik nu ongeveer de tijd kwijt aan lezen wat ik eerst kwijt was aan het in slaap vallen. Alleen heb ik nu niet meer die uitschieters van het niet in slaap kunnen komen erbij zitten.

... Dat je merkt dat je in slaap begint te vallen en bedenkt 'hey, ik val in slaap. Eindelijk, nu hopen dat het lukt om nergens meer aan te denken. Ow... K*t :') :'('
Life is happening now.
pi_174012484
Ik ga liggen, binnen één minuut draai ik me om en daarna kan ik me nooit meer wat herinneren. Ik slaap gewoon. :+
"The best way to cheer yourself is to try to cheer someone else up." - Mark Twain
  dinsdag 26 september 2017 @ 18:55:34 #16
459912 FlippingCoin
pi_174012504
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 18:49 schreef embedguy het volgende:

[..]

Uhu,

Zelf ben ik nu ongeveer de tijd kwijt aan lezen wat ik eerst kwijt was aan het in slaap vallen. Alleen heb ik nu niet meer die uitschieters van het niet in slaap kunnen komen erbij zitten.

... Dat je merkt dat je in slaap begint te vallen en bedenkt 'hey, ik val in slaap. Eindelijk, nu hopen dat het lukt om nergens meer aan te denken. Ow... K*t :') :'('
Ja dat is wel een stuk beter, lezen is wel een stuk leuker dan het in slaap willen vallen. :P
leve de eigenpijperij
  dinsdag 26 september 2017 @ 18:59:35 #17
436847 embedguy
pi_174012621
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 18:55 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja dat is wel een stuk beter, lezen is wel een stuk leuker dan het in slaap willen vallen. :P
Ook dat ja :D
Life is happening now.
  Forum Admin dinsdag 26 september 2017 @ 19:00:44 #18
50937 crew  Anne
Has a nice big pony.
pi_174012650
Ik probeer altijd aan fijne dingen te denken, want dan slaap ik het lekkerst.

Beetje dagdromen over de toekomst. O+

Wel merk ik dat dit mij vroeger beter af ging, dan dat het mij nu af gaat.
Niet heel raar natuurlijk.. Hoe ouder je wordt, hoe minder gróótse toekomstplannen. Vroeger sliep ik bijvoorbeeld het lekkerst wanneer ik droomde over een eigen huisje :P.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 18:54 schreef Sarasi het volgende:
Ik ga liggen, binnen één minuut draai ik me om en daarna kan ik me nooit meer wat herinneren. Ik slaap gewoon. :+
Jaloers!
Bij mij duurt het volgens mij minstens een half uur voordat ik slaap.
En dan ben ik ook nog een lichte slaper, dus mocht ik tussendoor een keer wakker worden, kost het me weer een tijdje om opnieuw in slaap te komen.
Team Jean
pi_174012816
Ik slaap ook zo weer in als ik 's nachts wakker word, vaak weet ik de volgende ochtend niet eens meer dat ik wakker ben geweest. Ik kan ook echt vrijwel overal slapen als ik dat besluit. :P

Maar het nadeel is wel dat als ik een keer heftig verkouden ben ofzo, en ik dus niet meteen in slaap val omdat niks chill ligt, ik geen idee heb wat ik dan moet doen om toch te slapen. Vaak sta ik dan na 10-15min weer op, even rommelen, naar de wc, en weer opnieuw proberen. :@
"The best way to cheer yourself is to try to cheer someone else up." - Mark Twain
pi_174012937
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 18:47 schreef LuciferShiningOne het volgende:

[..]

Dat is wel gaaf.
Het zijn hele slechte verhalen hoor :P
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017

18:48
schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

En val je daardoor in slaap?
Ja, werkt erg goed voor mij. Het focust mijn gedachten op één ding, dat verhaal. Je zou het kunnen zien als dagdromen, maar dan over een fictief persoon in plaats van over mezelf.
pi_174012940
quote:
Dat herken ik. Met iedere keer weer een andere leuke hoofdpersoon.
<a href="https://www.bol.com/nl/p/spirituele-oplossingen/9200000016170720/?suggestionType=browse" target="_blank" rel="nofollow">https://www.bol.com/nl/p/(...)uggestionType=browse</a>
pi_174012953
Mijn zak leegspuiten
.
  dinsdag 26 september 2017 @ 19:13:02 #23
2629 Juup©
Zelden serieus, soms wel.
pi_174012966
Een typische FOK! zolderautist reactie? Fappen.

Maar in mijn geval gewoon wat lezen, op het moment dat ik het licht uitdoe en mijn ogen sluit slaap ik heel snel. En wat er tussen het sluiten van mijn ogen en slapen gebeurd dat weet ik niet, daar duurt het te kort voor.
Het is zoals het is, en zo niet dan toch.
pi_174013040
quote:
^^
Vast hoofdpersoon. Redelijk vastomlijnd verhaal. Eens in de zoveel tijd verzin ik een nieuw achtergrondverhaal en fantaseren we weer verder.
pi_174013064
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 september 2017 19:12 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Dat herken ik. Met iedere keer weer een andere leuke hoofdpersoon.
Ik kan me nog herinneren dat vroeger de verhalen echt kinderfantasieën waren, alleen nooit met mezelf in de hoofdrol maar met een verzonnen persoon. Door de tijd heen zijn ze realistischer geworden (de dappere ridder vecht bijvoorbeeld niet meer tegen een draak, maar in een oorlog. Draken bestaan namelijk niet. Dat soort dingen.)

quote:
17s.gif Op dinsdag 26 september 2017 19:16 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

^^
Vast hoofdpersoon. Redelijk vastomlijnd verhaal. Eens in de zoveel tijd verzin ik een nieuw achtergrondverhaal en fantaseren we weer verder.
Ik vind het wel grappig dat er al twee mensen in dit topic zijn die het herkennen! Dat had ik niet verwacht.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')