abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 21:08:13 #101
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_174242671
Dat je een telefoon hebt met internet betekent niet dat je het hoeft te gebruiken.
Of dat je in groepsvhats moet zitten of weet ik veel wat.
Toon eens wat ruggegraat...
pi_174244230
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 13:32 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Alle overbodige, nutteloze websites zoals FOK (niet volkomen nutteloos maar wel nutteloos in de zin van is geen werk ) , alle games en eigenlijk alle vormen van vrije tijdsbesteding zijn vergelijkbaar met harddrugs. Afleidende gedachten zijn ook net ecstacy.

http://www.webwijzer.nl/beveiliging/website-blokkeren.html
doe ns gewoon joh. dus je mag niks meer doen om te ontspannen want dat is drugs? grootste bullshit die ik heb gehoord.
pi_174244350
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 21:08 schreef Cue_ het volgende:
Dat je een telefoon hebt met internet betekent niet dat je het hoeft te gebruiken.
Of dat je in groepsvhats moet zitten of weet ik veel wat.
Toon eens wat ruggegraat...
Bedankt voor je mening die niks toevoegt.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 22:30:39 #104
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_174244419
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 22:26 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

Bedankt voor je mening die niks toevoegt.
Ik geef tips dat je niet perse je oude telefoon hoeft te gebruiken maar dat je gewoon je huidige, enkel het internet kan uitzetten bv.

Best een goede tip vind ikzelf
pi_174244429
Ik heb de whatsapp meldingen uitgeschakeld, onbekende nummers neem ik niet op en heb geen behoefte aan apps en dat soort dingen. Ik kijk nu 1x per twee dagen op dat ding en vind het niks toevoegen.

Het hele punt is dat ik niet mobiel bereikbaar wil zijn. Als ik op de fiets zit wil ik niet lastiggevallen worden, in de supermarkt niet, op het werk niet. Als ik digitaal contact wil zet ik mijn pc aan en anders wil ik gewoon boeken lezen en dat soort dingen. Ik neem die nieuwe telefoon ook niet mee als ik de deur uit ga.
pi_174244685
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 22:31 schreef Mutiilation het volgende:
Ik heb de whatsapp meldingen uitgeschakeld, onbekende nummers neem ik niet op en heb geen behoefte aan apps en dat soort dingen. Ik kijk nu 1x per twee dagen op dat ding en vind het niks toevoegen.

Het hele punt is dat ik niet mobiel bereikbaar wil zijn. Als ik op de fiets zit wil ik niet lastiggevallen worden, in de supermarkt niet, op het werk niet. Als ik digitaal contact wil zet ik mijn pc aan en anders wil ik gewoon boeken lezen en dat soort dingen. Ik neem die nieuwe telefoon ook niet mee als ik de deur uit ga.
Gewoon je telefoon uitzetten. Of iedereen duidelijk maken dat je alleen in noodgevallen bereikbaar bent.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 01:25:32 #107
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_174248020
Hoewel ik heel vroeg bij was met een smartphone met camera (2003) en onbeperkt mobiel internet (2007) heb ik nooit echt een verslaving ontwikkeld. Een tijd terug was ik zelfs socialmediamoe. Ik heb zelfs mijn oude Nokia E72 uit de mottenballen gehaald. Wat een verademing was dat :D En de degelijkheid van de Nokia, het ligt gewoon veel prettiger in de hand dan de huidige plastic rommel. Ik snap vooral niet dat men in de kroeg met zo'n mobiel zit te kutten en zich helemaal afschermt van de buitenwereld. Blijf dan thuis :{w
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 10:30:23 #108
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_174251004
Beter kun je inderdaad immobiel verslaafd zijn.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Spellchecker zaterdag 7 oktober 2017 @ 10:33:41 #109
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_174251043
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 22:31 schreef Mutiilation het volgende:
Ik heb de whatsapp meldingen uitgeschakeld, onbekende nummers neem ik niet op en heb geen behoefte aan apps en dat soort dingen. Ik kijk nu 1x per twee dagen op dat ding en vind het niks toevoegen.

Het hele punt is dat ik niet mobiel bereikbaar wil zijn. Als ik op de fiets zit wil ik niet lastiggevallen worden, in de supermarkt niet, op het werk niet. Als ik digitaal contact wil zet ik mijn pc aan en anders wil ik gewoon boeken lezen en dat soort dingen. Ik neem die nieuwe telefoon ook niet mee als ik de deur uit ga.
Prima toch?
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 11:18:20 #110
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_174251668
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 16:55 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Hoe kom je aan die berichten?
Ik ben al blij als ik een sms ontvang, 2x per jaar ofzo als notificatie van de provider.
Moet je af en toe de grens overgaan. Dan krijg je iedere keer een paar sms'jes van je provider. Dan niet lezen maar gewoon ongelezen laten staan. Dan krijg je dat envelopje op je taakbalk van je telefoon en lijkt het net alsof er mensen zijn die zoveel om je geven dat ze je een sms sturen. En als dan iemand in een lift ofzo perrongelijk op je telefoon kijkt lijk je ook niet zo eenzaam.
pi_174252759
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 22:31 schreef Mutiilation het volgende:
Ik heb de whatsapp meldingen uitgeschakeld, onbekende nummers neem ik niet op en heb geen behoefte aan apps en dat soort dingen. Ik kijk nu 1x per twee dagen op dat ding en vind het niks toevoegen.

Het hele punt is dat ik niet mobiel bereikbaar wil zijn. Als ik op de fiets zit wil ik niet lastiggevallen worden, in de supermarkt niet, op het werk niet. Als ik digitaal contact wil zet ik mijn pc aan en anders wil ik gewoon boeken lezen en dat soort dingen. Ik neem die nieuwe telefoon ook niet mee als ik de deur uit ga.
Mensen zoals jij. :')
pi_174253199
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 01:25 schreef ACT-F het volgende:
Hoewel ik heel vroeg bij was met een smartphone met camera (2003) en onbeperkt mobiel internet (2007) heb ik nooit echt een verslaving ontwikkeld. Een tijd terug was ik zelfs socialmediamoe. Ik heb zelfs mijn oude Nokia E72 uit de mottenballen gehaald. Wat een verademing was dat :D En de degelijkheid van de Nokia, het ligt gewoon veel prettiger in de hand dan de huidige plastic rommel. Ik snap vooral niet dat men in de kroeg met zo'n mobiel zit te kutten en zich helemaal afschermt van de buitenwereld. Blijf dan thuis :{w
Dus nu jij een nokia hebt heeft niemand meer een mobiel in zijn handen in de kroeg. Ga ik ook maar eens doen.

Een mobiel in de kroeg wordt wel eens gebruikt, maar alleen om iets te presenteren. Ook heel handig voor discussies over wie in welke film zat.
Het is zoals vele mensen zeggen maar net voor waar je het wil gaan gebruiken en hoe goed je zelf bent van geest om zogenaamd iedere keer je mobiel te checken.
pi_174253634
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 12:33 schreef Krollie het volgende:

[..]

Mensen zoals jij. :')
Waarom gelijk oordelen? Heb jij er last van dat ik zo om ga met een mobiele telefoon?

Edit: oh, jij bent die zielepoot die mij dom noemde. Pleur lekker op naar je iPhone topic mafkees.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2017 13:34:23 ]
pi_174253781
Met telefoonverslaafden kan ik leven

Maar als ze dan ook nog eens mobiel zijn
The smell of piss is so strong it smells like decent bacon
pi_174255609
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 22:31 schreef Mutiilation het volgende:
Ik heb de whatsapp meldingen uitgeschakeld, onbekende nummers neem ik niet op en heb geen behoefte aan apps en dat soort dingen. Ik kijk nu 1x per twee dagen op dat ding en vind het niks toevoegen.
Waarom kijk je er dan 1x per twee dagen op? Waarom heb je überhaupt een mobiel als je het zo verschrikkelijk vindt en er blijkbaar mentaal niet mee om kan gaan?
quote:
Het hele punt is dat ik niet mobiel bereikbaar wil zijn.
Dan neem je geen mobiel. Het is zo lastig allemaal.
quote:
Als ik op de fiets zit wil ik niet lastiggevallen worden, in de supermarkt niet, op het werk niet. Als ik digitaal contact wil zet ik mijn pc aan en anders wil ik gewoon boeken lezen en dat soort dingen. Ik neem die nieuwe telefoon ook niet mee als ik de deur uit ga.
Het klinkt vooral alsof je heel erg veel misplaatste trots haalt uit non-conformistisch zijn.
Conscience do cost.
pi_174255727
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 15:16 schreef ems. het volgende:

[..]

Waarom kijk je er dan 1x per twee dagen op? Waarom heb je überhaupt een mobiel als je het zo verschrikkelijk vindt en er blijkbaar mentaal niet mee om kan gaan?

[..]

Dan neem je geen mobiel. Het is zo lastig allemaal.

[..]

Het klinkt vooral alsof je heel erg veel misplaatste trots haalt uit non-conformistisch zijn.
Ik heb dat ding van familie gekregen. Zij dachten dat ik het leuk zou vinden.

Ik heb van 2002 tot 2014 uberhaupt geen mobiele telefoon gehad. Toen ik in 2014 op mezelf ging wonen heb ik er 1 aangeschaft voor als ik hulpverleners of de huisarts moet bellen.

Ik loop helemaal niet interessant te doen, ik word gewoon onrustig van die dingen. Ik had het vroeger al toen we thuis een vaste telefoon hadden.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 15:28:25 #117
399856 Atmosphere72
Somewhat Damaged
pi_174255860
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 22:31 schreef Mutiilation het volgende:
Ik heb de whatsapp meldingen uitgeschakeld, onbekende nummers neem ik niet op en heb geen behoefte aan apps en dat soort dingen. Ik kijk nu 1x per twee dagen op dat ding en vind het niks toevoegen.

Het hele punt is dat ik niet mobiel bereikbaar wil zijn. Als ik op de fiets zit wil ik niet lastiggevallen worden, in de supermarkt niet, op het werk niet. Als ik digitaal contact wil zet ik mijn pc aan en anders wil ik gewoon boeken lezen en dat soort dingen. Ik neem die nieuwe telefoon ook niet mee als ik de deur uit ga.
Geef je groot gelijk, dat zouden meer mensen moeten doen. Gewoon leven zoals het leven is bedoeld zonder telkens maar in een soort matrix te leven.
Try to save myself but myself keeps slipping away
pi_174258136
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 15:21 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

Ik heb dat ding van familie gekregen. Zij dachten dat ik het leuk zou vinden.

Ik heb van 2002 tot 2014 uberhaupt geen mobiele telefoon gehad. Toen ik in 2014 op mezelf ging wonen heb ik er 1 aangeschaft voor als ik hulpverleners of de huisarts moet bellen.
Dat kan.
quote:
Ik loop helemaal niet interessant te doen, ik word gewoon onrustig van die dingen. Ik had het vroeger al toen we thuis een vaste telefoon hadden.
Maar je topic insinueert eigenlijk dat je het hebt over de mensen die wel normaal met telefoons om kunnen gaan. Nu blijkt dat jij persoonlijk degene bent die er een apart soort moeite mee hebt.

Een moeite die compleet te vermijden valt trouwens. Nogmaals, hoe vaak een telefoon je 'stoort' is compleet van jezelf afhankelijk. Niet van het feit dat je een telefoon hebt.
Conscience do cost.
pi_174259173
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 16:58 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat kan.

[..]

Maar je topic insinueert eigenlijk dat je het hebt over de mensen die wel normaal met telefoons om kunnen gaan. Nu blijkt dat jij persoonlijk degene bent die er een apart soort moeite mee hebt.

Een moeite die compleet te vermijden valt trouwens. Nogmaals, hoe vaak een telefoon je 'stoort' is compleet van jezelf afhankelijk. Niet van het feit dat je een telefoon hebt.
Ik vraag mij dat af Maestro. We doen net alsof we alles in de hand hebben. Wij schatten onszelf altijd hoger in dan wij zijn. E.e.a. is niet helemaal "compleet van jezelf afhankelijk". Het doet dingen met ons die wij niet goed door hebben omdat we daar geen instinctief gevoel voor hebben. Je hebt m.i. niet alle invloeden onder controle. Het zou mooi zijn maar het is niet zo.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_174259257
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 15:28 schreef Atmosphere72 het volgende:

[..]

Geef je groot gelijk, dat zouden meer mensen moeten doen. Gewoon leven zoals het leven is bedoeld zonder telkens maar in een soort matrix te leven.
Nog eenvoudiger zou het zijn om het ding gewoon weg te doen. Ik kan zonder al die shit tegenwoordig. Het geeft zoveel rust. Ik vraag me tegenwoordig af waarom ik dat wilde en wat de toegevoegde waarde was. Die toegevoegde waarde is er m.i. niet. Het is enkel zeer tijdverspillend.

Zo gaat het leven voorbij en je verspilt je tijd aan onzin. Ben blij dat ik dat niet meer doe. Ik krijg weer tijd voor bezigheden die wel iets toevoegen aan mijn leven. :) Ja echt.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_174259458
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 17:41 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik vraag mij dat af Maestro. We doen net alsof we alles in de hand hebben. Wij schatten onszelf altijd hoger in dan wij zijn. E.e.a. is niet helemaal "compleet van jezelf afhankelijk". Het doet dingen met ons die wij niet goed door hebben omdat we daar geen instinctief gevoel voor hebben. Je hebt m.i. niet alle invloeden onder controle. Het zou mooi zijn maar het is niet zo.
Hoeveel berichtjes en telefoontjes je binnen krijgt heb je toch echt compleet zelf in handen. Daarnaast heb je nog altijd de keuze om, zoals je zelf zegt, gewoon geen telefoon te nemen.

TS verwart mensen die goed kunnen omgaan met een smartphone zonder ergenissen met 'verslaafden'. Mijn punt is dat het de TS is die in deze een 'probleem' heeft en niet zozeer de mensen de geen enkel dilemma hebben met smartphones. Voor mij persoonlijk hebben smartphones ook uitsluitend een "positieve" invloed gehad op mijn leven. Logisch ook, als je kijkt naar alle mogelijkheden voor zelfs de meest basic gebruiker.
Conscience do cost.
pi_174259592
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 16:58 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat kan.

[..]

Maar je topic insinueert eigenlijk dat je het hebt over de mensen die wel normaal met telefoons om kunnen gaan. Nu blijkt dat jij persoonlijk degene bent die er een apart soort moeite mee hebt.

Een moeite die compleet te vermijden valt trouwens. Nogmaals, hoe vaak een telefoon je 'stoort' is compleet van jezelf afhankelijk. Niet van het feit dat je een telefoon hebt.
Het is een noodzakelijk kwaad. Ik moet wel een mobiel hebben om bereikbaar te zijn voor hulpverleners.

Ja, ik heb een probleem met telefoons, al sinds ik kind was en de huistelefoon ging. Ik nam nooit op, als je wil afspreken kom je maar langs huis.

Ik snap dat mensen het allemaal enorm raar vinden, maar ik loop met heel veel technologie enorm achter.
pi_174259691
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 17:41 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik vraag mij dat af Maestro. We doen net alsof we alles in de hand hebben. Wij schatten onszelf altijd hoger in dan wij zijn. E.e.a. is niet helemaal "compleet van jezelf afhankelijk". Het doet dingen met ons die wij niet goed door hebben omdat we daar geen instinctief gevoel voor hebben. Je hebt m.i. niet alle invloeden onder controle. Het zou mooi zijn maar het is niet zo.
Neem aan dat de meeste mensen in dit topic uren per dag op een mobiel zitten en daardoor niet kunnen begrijpen dat ik anders in het leven sta.

Over een jaar of 10 zal blijken dat die mobiele telefoons het volledige leven van mensen beheersen. Dan kunnen mensen gaan roepen "dat ze er mee om kunnen gaan" maar daar geloof ik niks van.

Als ik nu op een feestje kom en denk "gezellig". En ik kom binnen en alle aanwezigen zitten met hun telefoon te spelen. Of op straat bijna aangereden worden door jongeren die tijdens het fietsen zitten te appen. Ik vind het geen positieve ontwikkelingen.
pi_174259745
Niet vergroeid zijn met je iphone als verlengstuk van je ziel :')
pi_174259947
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 18:03 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

Neem aan dat de meeste mensen in dit topic uren per dag op een mobiel zitten en daardoor niet kunnen begrijpen dat ik anders in het leven sta.

Over een jaar of 10 zal blijken dat die mobiele telefoons het volledige leven van mensen beheersen. Dan kunnen mensen gaan roepen "dat ze er mee om kunnen gaan" maar daar geloof ik niks van.

Als ik nu op een feestje kom en denk "gezellig". En ik kom binnen en alle aanwezigen zitten met hun telefoon te spelen. Of op straat bijna aangereden worden door jongeren die tijdens het fietsen zitten te appen. Ik vind het geen positieve ontwikkelingen.
Uit het hart gegrepen dit. Ik zie elke een morgen een joch op een snorscooter die steevast op de verkeerde weghelft rijdt omdat hij aan het appen is. Overal en altijd blijkbaar. Hoe hij tot nu toe overleefd heeft in het verkeer is een wonder. Men is totaal gek geworden door dit ding. Het is echt niet goed. En men heeft het niet door. Zoveel is duidelijk.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_174260057
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 17:53 schreef ems. het volgende:

[..]

Hoeveel berichtjes en telefoontjes je binnen krijgt heb je toch echt compleet zelf in handen. Daarnaast heb je nog altijd de keuze om, zoals je zelf zegt, gewoon geen telefoon te nemen.

TS verwart mensen die goed kunnen omgaan met een smartphone zonder ergenissen met 'verslaafden'. Mijn punt is dat het de TS is die in deze een 'probleem' heeft en niet zozeer de mensen de geen enkel dilemma hebben met smartphones. Voor mij persoonlijk hebben smartphones ook uitsluitend een "positieve" invloed gehad op mijn leven. Logisch ook, als je kijkt naar alle mogelijkheden voor zelfs de meest basic gebruiker.
Ja. Hier zit ook veel in. Als je sterk in je schoenen staat en het enkel ziet als een "handig dingetje". Zo kan dat ook. Maar het is een glijdende schaal m.i. En enkelen zullen daar ongevoelig voor blijken. Jij bent daar 1 van. ;) :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_174260354
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 17:59 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

Het is een noodzakelijk kwaad. Ik moet wel een mobiel hebben om bereikbaar te zijn voor hulpverleners.
Hoe kan het dan dat je zoveel last ervan hebt? Of bellen die hulpverleners je voor elk wissewasje op?
quote:
Ja, ik heb een probleem met telefoons, al sinds ik kind was en de huistelefoon ging. Ik nam nooit op, als je wil afspreken kom je maar langs huis.

Ik snap dat mensen het allemaal enorm raar vinden, maar ik loop met heel veel technologie enorm achter.
Dat is niet enorm raar en er is niets mis met 'achterlopen'. Maar je moet de zaak niet omkeren en doen alsof iedereen die wel dankbaar gebruikt maakt van smartphones het probleem zijn in tegenstelling tot jezelf.
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 18:03 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

Neem aan dat de meeste mensen in dit topic uren per dag op een mobiel zitten en daardoor niet kunnen begrijpen dat ik anders in het leven sta.
En dat is dus een hele vreemde aanname. Jij kan niet met telefoons omgaan. Dat maakt mensen die dat wel kunnen niet bezeten van telefoons.
quote:
Over een jaar of 10 zal blijken dat die mobiele telefoons het volledige leven van mensen beheersen. Dan kunnen mensen gaan roepen "dat ze er mee om kunnen gaan" maar daar geloof ik niks van.
Hoe kom je hierbij? Jij kan niet met smartphones omgaan dus mensen die dat wel kunnen worden hen levens erdoor beheerst? Je mist een flinke lading nuance. Of wordt jouw leven compleet beheerst door computers omdat je daar geen moeite mee hebt om te gebruiken?
quote:
Als ik nu op een feestje kom en denk "gezellig". En ik kom binnen en alle aanwezigen zitten met hun telefoon te spelen.
Dat ligt aan jouw sociale kringen. Niet aan de telefoons.
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 18:17 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ja. Hier zit ook veel in. Als je sterk in je schoenen staat en het enkel ziet als een "handig dingetje". Zo kan dat ook. Maar het is een glijdende schaal m.i. En enkelen zullen daar ongevoelig voor blijken. Jij bent daar 1 van. ;) :)
Punt is dat je daar helemaal niet sterk voor in je schoenen hoeft te staan. :P Het gros van de bevolking heeft totaal geen problemen met smartphones. Het leven is er juist stukken eenvoudiger door geworden.
Conscience do cost.
pi_174260449
Check nu EenVandaag. Gaat over smartphone verslaving en hoe de telefoon het leven heeft overgenomen.
pi_174260858
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 18:27 schreef ems. het volgende:

[..]

Hoe kan het dan dat je zoveel last ervan hebt? Of bellen die hulpverleners je voor elk wissewasje op?

[..]

Dat is niet enorm raar en er is niets mis met 'achterlopen'. Maar je moet de zaak niet omkeren en doen alsof iedereen die wel dankbaar gebruikt maakt van smartphones het probleem zijn in tegenstelling tot jezelf.

[..]

En dat is dus een hele vreemde aanname. Jij kan niet met telefoons omgaan. Dat maakt mensen die dat wel kunnen niet bezeten van telefoons.

[..]

Hoe kom je hierbij? Jij kan niet met smartphones omgaan dus mensen die dat wel kunnen worden hen levens erdoor beheerst? Je mist een flinke lading nuance. Of wordt jouw leven compleet beheerst door computers omdat je daar geen moeite mee hebt om te gebruiken?

[..]

Dat ligt aan jouw sociale kringen. Niet aan de telefoons.

[..]

Punt is dat je daar helemaal niet sterk voor in je schoenen hoeft te staan. :P Het gros van de bevolking heeft totaal geen problemen met smartphones. Het leven is er juist stukken eenvoudiger door geworden.
Ja ja, het is mijn probleem, alle andere mensen kunnen prima met een telefoon omgaan. Ongelooflijk dat op dit forum alles altijd omgedraaid wordt.

Kijk die docu maar die zojuist op EenVandaag was. Alles wat ik hier gezegd heb wordt onderstreept in die docu met onderzoeken en statistiek.
pi_174261039
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 18:46 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

Ja ja, het is mijn probleem, alle andere mensen kunnen prima met een telefoon omgaan. Ongelooflijk dat op dit forum alles altijd omgedraaid wordt.
Niet alle, maar het gros wel. Zo lastig is het ook niet om ermee om te gaan. Dat jij dat niet kan is inderdaad jouw probleem en het is een beetje vreemd dat je dan als een soort 'wraak' gaat afgeven op wat jij telefoonverslaafden noemt terwijl zij juist een telefoon kunnen gebruiken zonder dat ze daardoor ongemakkelijk worden.

Nogmaals: Hoe kan je zoveel last hebben van je telefoon als je hem alleen hebt voor hulpverleners? Ik ben oprecht benieuwd naar het antwoord.
quote:
Kijk die docu maar die zojuist op EenVandaag was. Alles wat ik hier gezegd heb wordt onderstreept in die docu met onderzoeken en statistiek.
Die probeer ik ook helemaal niet te weerleggen. Wat jij doet echter is het verhaal dat sommige mensen niet gezond met hun telefoon omgaan projecteren op de hele wereldbevolking en dat is natuurlijk een beetje vreemd.
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 18:31 schreef Mutiilation het volgende:
Check nu EenVandaag. Gaat over smartphone verslaving en hoe de telefoon het leven heeft overgenomen.
Ja, en sommige mensen kunnen zonder problemen een gokje wagen en andere mensen gaan compleet failliet in een casino. Dat is dus mijn punt, je mist de nuance compleet en doet net alsof telefoons het werk van de duivel zijn, alleen maar omdat jij persoonlijk op de een of andere manier er niet mee om weet te gaan.
Conscience do cost.
pi_174261135
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 18:53 schreef ems. het volgende:

[..]

Niet alle, maar het gros wel. Zo lastig is het ook niet om ermee om te gaan. Dat jij dat niet kan is inderdaad jouw probleem en het is een beetje vreemd dat je dan als een soort 'wraak' gaat afgeven op wat jij telefoonverslaafden noemt terwijl zij juist een telefoon kunnen gebruiken zonder dat ze daardoor ongemakkelijk worden.

Nogmaals: Hoe kan je zoveel last hebben van je telefoon als je hem alleen hebt voor hulpverleners? Ik ben oprecht benieuwd naar het antwoord.

[..]

Die probeer ik ook helemaal niet te weerleggen. Wat jij doet echter is het verhaal dat sommige mensen niet gezond met hun telefoon omgaan projecteren op de hele wereldbevolking en dat is natuurlijk een beetje vreemd.

[..]

Ja, en sommige mensen kunnen zonder problemen een gokje wagen en andere mensen gaan compleet failliet in een casino. Dat is dus mijn punt, je mist de nuance compleet en doet net alsof telefoons het werk van de duivel zijn.
Heb je echt zin in een discussie? Ik niet namelijk, stelde een algemene vraag ("hoe kunnen mensen de hele dag met zo'n ding bezig zijn?") .
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:04:01 #132
461713 Terminuz
Stop feeding me, I am a Troll!
pi_174261262
Vind indd deels dat TS gelijk heeft dat de technologie het leven overneemt.

En ga niet tegen mij zeggen dat ik nie weet hoe om te gaan met mobieltjes. Ik ben een IT’er.

Vroegah speelde kinderen buiten nu een stuk minder
God doesn't help stupid!
pi_174261320
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 18:57 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

Heb je echt zin in een discussie? Ik niet namelijk, stelde een algemene vraag ("hoe kunnen mensen de hele dag met zo'n ding bezig zijn?") .
Als ik geen zin had in een discussie dan zou ik niet op een discussieforum aanwezig zijn. Was het jouw idee om alleen maar te kankeren op mensen die wel normaal met hun telefoon om kunnen gaan met dit topic? Dan moet je bij KLB zijn.

Nogmaals: Hoe kan je zoveel moeite hebben met je telefoon als je hem alleen 'nodig' hebt voor hulpverleners? En ben je op de hoogte van dat jouw afkeer voor telefoons net zo min gezond is als mensen die zich in hun smartphones verliezen?
Conscience do cost.
pi_174261389
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:06 schreef ems. het volgende:

[..]

Als ik geen zin had in een discussie dan zou ik niet op een discussieforum aanwezig zijn.
Ik vind het bijna altijd goed wat jij doet. Het spreekt me aan. Maar degene waarmee je in gesprek bent volg ik ook wel. Straks even het hele topic weer doorlezen om te bepalen wie er gelijk heeft. ;)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_174261412
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:06 schreef ems. het volgende:

[..]

Als ik geen zin had in een discussie dan zou ik niet op een discussieforum aanwezig zijn. Was het jouw idee om alleen maar te kankeren op mensen die wel normaal met hun telefoon om kunnen gaan met dit topic? Dan moet je bij KLB zijn.

Nogmaals: Hoe kan je zoveel moeite hebben met je telefoon als je hem alleen 'nodig' hebt voor hulpverleners? En ben je op de hoogte van dat jouw afkeer voor telefoons net zo min gezond is als mensen die zich in hun smartphones verliezen?
Heb andere dingen te doen dan een discussie.
pi_174262799
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:09 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik vind het bijna altijd goed wat jij doet. Het spreekt me aan. Maar degene waarmee je in gesprek bent volg ik ook wel. Straks even het hele topic weer doorlezen om te bepalen wie er gelijk heeft. ;)
Ik 'volg' hem ook wel. Er zijn mensen die te ver gaan met hun smartphone. Net als mensen die te ver gaan met eten, drank, drugs, gokken, computerspelletjes en whatever. Wat ik echter bespeur bij TS is omdat -hij- niet met telefoons kan omgaan dat ze dus maar een slecht zijn voor de hele wereldbevolking.

Punt blijft dat -als- iemand last heeft van z'n telefoon dat is omdat hij dat zelf zo gemaakt heeft. Teveel gebeld? Komt omdat je je telefoonnummer aan jan en allemaal geeft. 100 berichtjes per dag? Komt omdat je zelf die groepchats hebt gejoined. Hele tijd geluidjes en bliepjes? Komt doordat je apps hebt gedownload en/of omdat je niet de moeite hebt genomen om de geluidjes simpelweg uit te zetten.

Niemand verplicht je om zo'n ding te gebruiken. En als dat wel het geval is (zoals TS met z'n hulpverleners) dan is het een kwestie van alleen je nummer geven aan die specifieke personen en dan hoor je de telefoon voor de rest van de tijd simpelweg niet. Al die randzaken eromheen zoals "als ik op feestjes kom dan zit iedereen met z'n neus in z'n telefoon" hebben te maken met de mensen met wie TS omgaat, niet met telefoons an sich.
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:10 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

Heb andere dingen te doen dan een discussie.
Regel dan een dagboek. Heb je ook niet vervelende mensen als ik die misschien weleens kunnen reageren.
Conscience do cost.
pi_174263434
Ik herken het wel. Ik doe mijn mobielook zoveel mogelijk weg als ik thuis ben.
pi_174265989
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:54 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik 'volg' hem ook wel. Er zijn mensen die te ver gaan met hun smartphone. Net als mensen die te ver gaan met eten, drank, drugs, gokken, computerspelletjes en whatever. Wat ik echter bespeur bij TS is omdat -hij- niet met telefoons kan omgaan dat ze dus maar een slecht zijn voor de hele wereldbevolking.

Punt blijft dat -als- iemand last heeft van z'n telefoon dat is omdat hij dat zelf zo gemaakt heeft. Teveel gebeld? Komt omdat je je telefoonnummer aan jan en allemaal geeft. 100 berichtjes per dag? Komt omdat je zelf die groepchats hebt gejoined. Hele tijd geluidjes en bliepjes? Komt doordat je apps hebt gedownload en/of omdat je niet de moeite hebt genomen om de geluidjes simpelweg uit te zetten.

Niemand verplicht je om zo'n ding te gebruiken. En als dat wel het geval is (zoals TS met z'n hulpverleners) dan is het een kwestie van alleen je nummer geven aan die specifieke personen en dan hoor je de telefoon voor de rest van de tijd simpelweg niet. Al die randzaken eromheen zoals "als ik op feestjes kom dan zit iedereen met z'n neus in z'n telefoon" hebben te maken met de mensen met wie TS omgaat, niet met telefoons an sich.

[..]

Regel dan een dagboek. Heb je ook niet vervelende mensen als ik die misschien weleens kunnen reageren.
Ja. Goede post. Goed over nagedacht. En goed opgeschreven.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_174270372
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:54 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik 'volg' hem ook wel. Er zijn mensen die te ver gaan met hun smartphone. Net als mensen die te ver gaan met eten, drank, drugs, gokken, computerspelletjes en whatever. Wat ik echter bespeur bij TS is omdat -hij- niet met telefoons kan omgaan dat ze dus maar een slecht zijn voor de hele wereldbevolking.

Punt blijft dat -als- iemand last heeft van z'n telefoon dat is omdat hij dat zelf zo gemaakt heeft. Teveel gebeld? Komt omdat je je telefoonnummer aan jan en allemaal geeft. 100 berichtjes per dag? Komt omdat je zelf die groepchats hebt gejoined. Hele tijd geluidjes en bliepjes? Komt doordat je apps hebt gedownload en/of omdat je niet de moeite hebt genomen om de geluidjes simpelweg uit te zetten.

Niemand verplicht je om zo'n ding te gebruiken. En als dat wel het geval is (zoals TS met z'n hulpverleners) dan is het een kwestie van alleen je nummer geven aan die specifieke personen en dan hoor je de telefoon voor de rest van de tijd simpelweg niet. Al die randzaken eromheen zoals "als ik op feestjes kom dan zit iedereen met z'n neus in z'n telefoon" hebben te maken met de mensen met wie TS omgaat, niet met telefoons an sich.

[..]

Regel dan een dagboek. Heb je ook niet vervelende mensen als ik die misschien weleens kunnen reageren.
Ik heb al de hele avond visite en zit aan een biertje.

Ik heb 3 hulpverleners die mij 8x per dag bellen. Verder hebben alleen mijn ouders en zusje mijn nummer. Ik heb ook niet 1 app gedownload.

Ik heb ook helemaal geen probleem met mijn mobiel. Heb er de hele avond niet op gezeten. Je bent op een valse manier het verhaal aan het omdraaien.

Je hebt trouwens gelijk dat je vervelend bent. Er zijn vast honderden users online op dit moment die zin hebben met jou in discussie te gaan. Ik niet in ieder geval.
pi_174270379
Dat ik me hier moet verdedigen voor zo'n berg digitale bagger terwijl ik in de OP gewoon een vraag stelde.
pi_174270814
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 13:26 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

Waarom gelijk oordelen? Heb jij er last van dat ik zo om ga met een mobiele telefoon?

Edit: oh, jij bent die zielepoot die mij dom noemde. Pleur lekker op naar je iPhone topic mafkees.
Dat vind ik inderdaad dat je dat bent. Je klinkt als m'n schoonmoeder die ook geen snars snapt van smartphones en elke verjaardag gaat het daarover. Zo ontzettend vermoeiend irritant. Zo moeilijk is een mobiel (gebruiken) echt niet. En zoveel moeite met een smartphone hebben is niet gezond.
pi_174270871
Veel mobiel gebruik gaat denk ik samen met een soort verslaving aan social media, elke keer weer wat dopamine scoren als je een like of berichtje hebt, even kort door de bocht.
  Spellchecker zondag 8 oktober 2017 @ 00:39:08 #143
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_174270973
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:30 schreef STING het volgende:
Veel mobiel gebruik gaat denk ik samen met een soort verslaving aan social media, elke keer weer wat dopamine scoren als je een like of berichtje hebt, even kort door de bocht.
FOMO; Fear Of Missing Out.
pi_174271258
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:26 schreef Krollie het volgende:

[..]

Dat vind ik inderdaad dat je dat bent. Je klinkt als m'n schoonmoeder die ook geen snars snapt van smartphones en elke verjaardag gaat het daarover. Zo ontzettend vermoeiend irritant. Zo moeilijk is een mobiel (gebruiken) echt niet. En zoveel moeite met een smartphone hebben is niet gezond.
Je weet niks over mij. Ik snap het apparaat prima maar ik loop liever buiten te wandelen, of muziek luisteren of een boek lezen. Ik heb sterke behoefte aan rust.
pi_174271276
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 16:15 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
Ik begrijp niet wat die mensen allemaal doen op zo'n ding dat ze continue bezig zijn :D maar ik heb dan ook geen social media buiten fok om.
Heb je geen vrienden ofZo?
pi_174271283
Ik ben het weer helemaal zat op dit forum.

Kijk de docu van EenVandaag. Alle punten die daar worden aangehaald is precies wat ik in dit topic zei. Over 10 jaar zullen mensen anders piepen en zullen er verslavingsklinieken voor mobiele telefoonverslaafden komen. Ik doe niet mee aan die gekte.

Heb ook beslist geen zin in een discussie hier over. Mensen hebben hun oordeel sowieso al klaar. Ik ben dit, ik ben dat. Nogmaals, jullie weten niet 1 procent van wat ik ben.
pi_174271380
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 01:13 schreef Mutiilation het volgende:
Heb ook beslist geen zin in een discussie hier over. Mensen hebben hun oordeel sowieso al klaar. Ik ben dit, ik ben dat. Nogmaals, jullie weten niet 1 procent van wat ik ben.
Dat zie je helaas maar al te vaak en is ook erg irritant.
In het echt hebben mensen vaak ook al snel een oordeel in hun hoofd, maar spreken die (gelukkig) niet uit.

Maar denk nogmaals dat de mobiele verslaving niet zo zeer aan de mobiele apparaten ligt, maar aan de social media en games. Het mobieltje is slechts een medium, net als een PC of laptop.
pi_174271510
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 17:59 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

Het is een noodzakelijk kwaad. Ik moet wel een mobiel hebben om bereikbaar te zijn voor hulpverleners.

Ja, ik heb een probleem met telefoons, al sinds ik kind was en de huistelefoon ging. Ik nam nooit op, als je wil afspreken kom je maar langs huis.

Ik snap dat mensen het allemaal enorm raar vinden, maar ik loop met heel veel technologie enorm achter.
Maar als het alleen voor hulpverlening is, hoe kom je dan aan 150 berichten op een dag. Zoveel krijg ik niet eens in een maand.

Maar wat was eigenlijk het doel van dit topic. Ik heb niet het idee dat TS ergens bij geholpen wil worden.
ROBODEMONS..................|:(
pi_174271941
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 01:38 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Maar als het alleen voor hulpverlening is, hoe kom je dan aan 150 berichten op een dag. Zoveel krijg ik niet eens in een maand.

Maar wat was eigenlijk het doel van dit topic. Ik heb niet het idee dat TS ergens bij geholpen wil worden.
Groepsapp waren zo'n 100 tot 200 berichten per dag.

Ik wil inderdaad nergens bij geholpen worden. Het was meer een algemene vraag hoe mensen hun mobiele telefoon gebruiken.
pi_174275618
Ik gebruik hem voor FOK!, WhatsApp, Twitter, Facebook, YouTube en zit er (vooral in jouw ogen) vaak op. Maar ik ben er niet aan verslaafd. Ik kan prima een hele avond met vrienden doorbrengen zonder m'n mobiel aan te raken. Of een dagje uit. (Niet dat de mobiel een dag uit staat, maar dat ik een dagje uit ben.)
pi_174275636
En DM'en hoeft niet. Ik mag prima mijn mening hebben, leer daar mee omgaan. Je bent gewoon één van de weinigen die er zo over denkt en daar hebben mensen een mening over.
  zondag 8 oktober 2017 @ 10:39:33 #152
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_174275708
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 10:33 schreef Krollie het volgende:
Ik gebruik hem voor FOK!, WhatsApp, Twitter, Facebook, YouTube
Van het spul wat je opnoemt gebruik ik alleen fok en youtube, maar die werken beiden zoveel fijner op een groot scherm met muis en toetsenbord dan op zo'n flutschermpje waarop je met je vingertjes moet gaan zitten kutten.
Veel meer overzicht, veel sneller kunnen schakelen tussen verschillende screens, veel sneller en fijner typen. Internet op je telefoon zuigt gewoon, niet voor niks dat in een kantooromgevingen nog steeds pc's staan opgesteld en dat niet iedereen op een foon/tablet zit te werken. Het is echt behelpen, net als een campingstoeltje.
pindazakje
pi_174275781
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 10:39 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Van het spul wat je opnoemt gebruik ik alleen fok en youtube, maar die werken beiden zoveel fijner op een groot scherm met muis en toetsenbord dan op zo'n flutschermpje waarop je met je vingertjes moet gaan zitten kutten.
Veel meer overzicht, veel sneller kunnen schakelen tussen verschillende screens, veel sneller en fijner typen. Internet op je telefoon zuigt gewoon, niet voor niks dat in een kantooromgevingen nog steeds pc's staan opgesteld en dat niet iedereen op een foon/tablet zit te werken. Het is echt behelpen, net als een campingstoeltje.
Ik wou dat ik een goede computer had...
  zondag 8 oktober 2017 @ 15:49:08 #154
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_174280939
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 12:58 schreef Deckard het volgende:

[..]

Dus nu jij een nokia hebt heeft niemand meer een mobiel in zijn handen in de kroeg. Ga ik ook maar eens doen.

Een mobiel in de kroeg wordt wel eens gebruikt, maar alleen om iets te presenteren. Ook heel handig voor discussies over wie in welke film zat.
Het is zoals vele mensen zeggen maar net voor waar je het wil gaan gebruiken en hoe goed je zelf bent van geest om zogenaamd iedere keer je mobiel te checken.
Dat opzoeken van informatie gebeurt nog massaal hoor, precies om de redenen die jij aanhaalt, voornamelijk films, muiziek en allerlei weetjes. Er is zelfs een laptop in een hoekje van de bar waar de kastelein iets kan opzoeken of desnoods via de muziekcomputer. Echter gaan sommigen helemaal op in hun chat en zitten ze afgesloten van de buitenwereld naar hun schermpje te staren. Dan kun je natuurlijk rekenen op een opmerking in de trant van: "Hé, gezellig dat je er ook bent! :D ".
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_174292101
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 10:35 schreef Krollie het volgende:
En DM'en hoeft niet. Ik mag prima mijn mening hebben, leer daar mee omgaan. Je bent gewoon één van de weinigen die er zo over denkt en daar hebben mensen een mening over.
Je mag inderdaad je mening hebben. Maar lees het topic eens terug en zie hoe je in alle reacties reageerde en mij dom noemt omdat jij niet begrijpt dat ik niks met mobiele telefoons heb.

Het lijkt er meer op dat jij er niet mee om kan gaan dat ik niks met mobiele telefoons heb.
pi_174295337
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 23:52 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

Je mag inderdaad je mening hebben. Maar lees het topic eens terug en zie hoe je in alle reacties reageerde en mij dom noemt omdat jij niet begrijpt dat ik niks met mobiele telefoons heb.

Het lijkt er meer op dat jij er niet mee om kan gaan dat ik niks met mobiele telefoons heb.
Dat laatste klopt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')