abonnement Unibet Coolblue
pi_174008735
SPOILER: Kampioen 2010-2014
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Transferbeleid 2012/2013
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Transferbeleid 2013/2014
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Transferbeleid 2014/2015
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Transferbeleid 2016/2017
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Transferbeleid 2017/2018
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Gifjes enzulks
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Nouri
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Onanagod
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh.
pi_174008794
Antwoord op de TT is elf hersencellen en Marcel Keizer

Niet om Ouaali te dissen verder. Die ken ik niet.
  dinsdag 26 september 2017 @ 15:47:59 #3
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174008800
wat ik dus zei, noch Bosz zat noch Keizer zit in het TH, Overmars en Bergkamp hebben een stem, Quaali mag alleen een mening hebben en vd Sar heeft als voorzitter de doorslaggevende stem
pi_174008824
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 15:47 schreef Tarado het volgende:
wat ik dus zei, noch Bosz zat noch Keizer zit in het TH, Overmars en Bergkamp hebben een stem, Quaali mag alleen een mening hebben en vd Sar heeft als voorzitter de doorslaggevende stem
Wat ik dus zei, met links, is dat dat niet zo is.

quote:
14s.gif Op dinsdag 26 september 2017 15:09 schreef Tchock het volgende:
Uit het rapport van Tscheu La Ling (pagina 4 en 5) valt op te maken dat in 2015 niet duidelijk was wie in het TH zat. Overmars dacht dat hij er wel in zat, terwijl de Boer juist dacht dat hij er niet in zat, maar niemand wist precies hoe het werkte. In september 2015 is er een nieuwe structuur aan gegeven waarmee Van der Sar voorzitter werd, naast de vier andere leden. De hoofdtrainer is dus wel lid van het technisch hart.

Van der Sar heeft dit in december nog eens bevestigd tegenover de aandeelhouders.
Heb je bronnen voor wat jij zegt?
pi_174008849
Vanavond maar even Boszia Dortmund kijken.
Die Lebenslust bringt dich um.
  dinsdag 26 september 2017 @ 15:50:51 #6
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174008863
quote:
12s.gif Op dinsdag 26 september 2017 15:48 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat ik dus zei, met links, is dat dat niet zo is.

[..]

Heb je bronnen voor wat jij zegt?
ja die post heb je gemist denk ik

quote:
Zo was dat nou eenmaal vastgelegd in het Technisch Hart, waar Bergkamp als assistent-trainer wel een duidelijke stem mocht hebben, Saïd Ouaali als hoofd jeugdopleiding mee mocht praten, en Edwin van der Sar als voorzitter de eindbeslissing nam. Overmars stond alleen en accepteerde het afscheid van Bosz.
https://www.vi.nl/pro/ana(...)rkt/share/4fec94bd31
  dinsdag 26 september 2017 @ 15:52:15 #7
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_174008885
maar als ik het goed begrijp heeft Bergkamp een duidelijke stem?
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  dinsdag 26 september 2017 @ 15:52:49 #8
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_174008896
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 15:50 schreef Morendo het volgende:
Vanavond maar even Boszia Dortmund kijken.
zou die Bosz geen zin hebben om Keizer te vervangen
lijkt mij wel een aardige trainer, lijkt het goed op de rit te hebben bij Dordtmund
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_174008904
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 15:52 schreef mokkiemok het volgende:
maar als ik het goed begrijp heeft Bergkamp een duidelijke stem?
Ja, hij is "verbindingsman".

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 15:50 schreef Tarado het volgende:

[..]

ja die post heb je gemist denk ik

[..]

https://www.vi.nl/pro/ana(...)rkt/share/4fec94bd31
Waarom zegt Van der Sar dan steeds openlijk in de media dat de hoofdtrainer in het technisch hart zit? Ik vind wat hij zegt relevanter dan wat VI schrijft, tenzij Van der Sar natuurlijk zelf de structuur niet snapt bij Ajax.

Ook als de hoofdtrainer wel in het TH zit was dit trouwens hetzelfde verlopen, want als Bosz en Overmars tegenover de andere twee komen te staan verliezen ze door de doorslaggevende stem van Van der Sar.
  dinsdag 26 september 2017 @ 15:54:41 #10
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174008934
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 15:53 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja, hij is "verbindingsman".

[..]

Waarom zegt Van der Sar dan steeds openlijk in de media dat de hoofdtrainer in het technisch hart zit? Ik vind wat hij zegt relevanter dan wat VI schrijft, tenzij Van der Sar natuurlijk zelf de structuur niet snapt bij Ajax.
dit van VI is het meest actuele wat ik er van kan vinden, dat de trainer er niet in zit is al sinds de Boer zo en als voorzitter hoeft hij er ook niet in te zitten maar heeft hij bij 1-1 wel de doorslaggevende stem
  dinsdag 26 september 2017 @ 16:03:32 #11
198365 Morendo
The Real Deal
pi_174009111
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 15:53 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja, hij is "verbindingsman".

[..]

Waarom zegt Van der Sar dan steeds openlijk in de media dat de hoofdtrainer in het technisch hart zit? Ik vind wat hij zegt relevanter dan wat VI schrijft, tenzij Van der Sar natuurlijk zelf de structuur niet snapt bij Ajax.

Ook als de hoofdtrainer wel in het TH zit was dit trouwens hetzelfde verlopen, want als Bosz en Overmars tegenover de andere twee komen te staan verliezen ze door de doorslaggevende stem van Van der Sar.
http://nl.afcajax.wikia.com/wiki/Technisch_Hart

Blijkbaar zat De Boer wel, maar Bosz niet in het TH, Keizer dan waarschijnlijk ook niet.

Wanneer heeft Flappie dat gezegd dan?
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_174009251
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 16:03 schreef Morendo het volgende:

[..]

http://nl.afcajax.wikia.com/wiki/Technisch_Hart

Blijkbaar zat De Boer wel, maar Bosz niet in het TH, Keizer dan waarschijnlijk ook niet.

Wanneer heeft Flappie dat gezegd dan?
Volgens mij zat De Boer eerst in het TH, maar is er daarna uit gegaan om belangenverstrengeling te voorkomen. Zoiets staat me bij.

Edit, zie: https://www.vi.nl/nieuws/(...)nische-hart-van-ajax
pi_174009591
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 16:03 schreef Morendo het volgende:

[..]

http://nl.afcajax.wikia.com/wiki/Technisch_Hart

Blijkbaar zat De Boer wel, maar Bosz niet in het TH, Keizer dan waarschijnlijk ook niet.

Wanneer heeft Flappie dat gezegd dan?
Ik heb nu tegen vier verschillende mensen al vier keer hetzelfde gepost :P Lees deze links:

quote:
14s.gif Op dinsdag 26 september 2017 15:09 schreef Tchock het volgende:
Uit het rapport van Tscheu La Ling (pagina 4 en 5) valt op te maken dat in 2015 niet duidelijk was wie in het TH zat. Overmars dacht dat hij er wel in zat, terwijl de Boer juist dacht dat hij er niet in zat, maar niemand wist precies hoe het werkte. In september 2015 is er een nieuwe structuur aan gegeven waarmee Van der Sar voorzitter werd, naast de vier andere leden. De hoofdtrainer is dus wel lid van het technisch hart.

Van der Sar heeft dit in december nog eens bevestigd tegenover de aandeelhouders.
Die link van Ajaxwiki had ik gelezen maar ik kan er nergens een bron voor vinden. Wel dat De Boer beweerde dat hij niet in het technisch hart zat (daar was grote onduidelijkheid over, zie rapport van Ling). Dit speelde allemaal in de perioed vóór het rapport, 2013-15. Maar sinds september 2015 is er niemand die zegt dat de hoofdtrainer niet in het TH zit, behalve dat artikel van VI dat lijkt te impliceren dat de coach en het TH los van elkaar staan (wat volgens mij niet waar is).

Hilarisch toch dat de beslissingsstructuur bij een BVO zo ingewikkeld is dat de hele voetbalwereld samen het nog niet helemaal snapt.
  dinsdag 26 september 2017 @ 16:34:37 #14
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_174009701
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 16:10 schreef Zocalo het volgende:

[..]

maar is er daarna uit gegaan om belangenverstrengeling te voorkomen.
Gelukkig hebben we daar nu geen last meer van, dat hebben de heren goed voor elkaar
  dinsdag 26 september 2017 @ 16:42:00 #15
198365 Morendo
The Real Deal
pi_174009829
Ik heb het TH altijd een buitengewoon slecht idee gevonden. Omdat bevoegdheden, verantwoordelijkheden en 'aansprakelijkheid' voor de vorige twee, volslagen door elkaar heen lopen.

Bijvoorbeeld, kan je Overmars een falend aankoopbeleid wel kwalijk nemen als hij in het TH overstemd wordt?

Het was naief van Cruijff om te veronderstellen dat de 'voetbaljongens' er altijd wel samen uitkomen.
Die Lebenslust bringt dich um.
  dinsdag 26 september 2017 @ 16:51:39 #16
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_174010045
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 16:42 schreef Morendo het volgende:
Ik heb het TH altijd een buitengewoon slecht idee gevonden. Omdat bevoegdheden, verantwoordelijkheden en 'aansprakelijkheid' voor de vorige twee, volslagen door elkaar heen lopen.

Bijvoorbeeld, kan je Overmars een falend aankoopbeleid wel kwalijk nemen als hij in het TH overstemd wordt?

Het was naief van Cruijff om te veronderstellen dat de 'voetbaljongens' er altijd wel samen uitkomen.
Het stomme is dat ik Overmars alleen een redelijke zakenman vindt.
De rest vind ik eigenlijk, nou ja.... eigenlijk gewoon niks.

Overmars zal niet perfect zijn, maar in een rol waarbij hij meer eindzeggenschap heeft in het hele verhaal zou allemaal een stuk beter uitpakken, denk ik.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_174010062
Cruijff heeft er een enorme bende van gemaakt uiteindelijk. Maar niet moedwillig en ook niet vanwege eigenbelang. Hij heeft er veel te makkelijk over gedacht en was naïef. Zo naïef dat hij uiteindelijk een mes in z'n rug heeft gekregen van "zijn eigen mensen".

Dat hele TH slaat nergens op. Bergkamp zit in het TH en is de assistent van Keizer, maar ondertussen is hij wel de baas van Keizer, of zo. 8)7
  dinsdag 26 september 2017 @ 16:52:59 #18
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174010066
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 16:51 schreef Komakie het volgende:

[..]

Het stomme is dat ik Overmars alleen een redelijke zakenman vindt.
De rest vind ik eigenlijk, nou ja.... eigenlijk gewoon niks.

Overmars zal niet perfect zijn, maar in een rol waarbij hij meer eindzeggenschap heeft in het hele verhaal zou allemaal een stuk beter uitpakken, denk ik.
dat weet ik niet, hij is op een gegeven moment ook terug geroepen na een paar miskopen wat dat betreft heeft hij op dat gebied ook meer last van de RVC dan van het TH
pi_174010076
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 16:51 schreef Komakie het volgende:

[..]

Het stomme is dat ik Overmars alleen een redelijke zakenman vindt.
Ik vindt 8)7 8)7
  dinsdag 26 september 2017 @ 16:54:54 #20
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174010104
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 16:52 schreef PicoMMP het volgende:
Cruijff heeft er een enorme bende van gemaakt uiteindelijk. Maar niet moedwillig en ook niet vanwege eigenbelang. Hij heeft er veel te makkelijk over gedacht en was naïef. Zo naïef dat hij uiteindelijk een mes in z'n rug heeft gekregen van "zijn eigen mensen".

Dat hele TH slaat nergens op. Bergkamp zit in het TH en is de assistent van Keizer, maar ondertussen is hij wel de baas van Keizer, of zo. 8)7
Cruijff keek ook naar andere krachten die er bij Ajax zijn, zeg maar kamp Henrichs, die heeft hij op deze manier wel buiten gehouden en dat is op zich al een prestatie
pi_174010324
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 16:51 schreef Komakie het volgende:

[..]

Het stomme is dat ik Overmars alleen een redelijke zakenman vindt.
De rest vind ik eigenlijk, nou ja.... eigenlijk gewoon niks.

Overmars zal niet perfect zijn, maar in een rol waarbij hij meer eindzeggenschap heeft in het hele verhaal zou allemaal een stuk beter uitpakken, denk ik.
Van het hele zooitje wat er zit vind ik Overmars nog het meest capabel. Nee, het is niet perfect en we missen nog steeds een goede back en vleugelspeler, maar al zijn uitspraken laten meer visie zien dan de rest van het TH. Hij wilde Keizer niet als hoofdcoach, was de voorstander van Bosz toen hij kwam.
Idealiter laat je hem verkopen doen en een assistent erbij die hem ondersteunt met aankopen.
  dinsdag 26 september 2017 @ 17:27:06 #22
198365 Morendo
The Real Deal
pi_174010750
Het TH is ook gestold wantrouwen. Het is gestoeld op de gedachte dat een TD bij aankopen, niet eerst even rondkijkt wat er in de jeugd rondloopt, dat niemand communiceert met elkaar. Een goede TD doet dat natuurlijk wel, en anders vervang je hem, of had je hem nooit aangesteld.
Die Lebenslust bringt dich um.
  dinsdag 26 september 2017 @ 17:45:28 #23
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174011059
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 17:05 schreef Zocalo het volgende:

[..]

Van het hele zooitje wat er zit vind ik Overmars nog het meest capabel. Nee, het is niet perfect en we missen nog steeds een goede back en vleugelspeler, maar al zijn uitspraken laten meer visie zien dan de rest van het TH. Hij wilde Keizer niet als hoofdcoach, was de voorstander van Bosz toen hij kwam.
Idealiter laat je hem verkopen doen en een assistent erbij die hem ondersteunt met aankopen.
het feit dat je dit weet over Overmars zeg toch ook wel wat over die man, ik neem niet aan dat Bergkamp naar buiten heeft gebracht dat Overmars het er niet mee eens was
pi_174011091
Cruijff heeft wel de denkfout gemaakt door te denken dat oud-voetballers ook wel goede trainers/beleidsmensen zouden kunnen zijn :') gvd heitinga op O19 zetten met 0,0 ervaring :')
pi_174011140
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 17:47 schreef Syntix het volgende:
Cruijff heeft wel de denkfout gemaakt door te denken dat oud-voetballers ook wel goede trainers/beleidsmensen zouden kunnen zijn :') gvd heitinga op O19 zetten met 0,0 ervaring :')
Ja, dat was denk ik de grootste denkfout in zijn filosofie. Een voetbalclub is uiteindelijk "gewoon" een bedrijf. Je moet echt mensen het voetbalverstand in je organisatie hebben maar je moet er voor oppassen dat voetballers niet altijd goede bestuurders zijn. Van der Sar/Bergkamp/Overmars bepalen nu voor een heel groot deel het beleid terwijl ze daar eigenlijk niet competent genoeg voor zijn.

Maar zoals het nu gaat had Cruyff ook niet voorzien natuurlijk. Dat Van der Sar voorzitter van het TH is, is pas ingevoerd nadat hij weg was. Dat Overmars ineens directeur voetbalzaken is in plaats van TD en Van der Sar algemeen directeur ipv commercieel eveneens.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')