abonnement Unibet Coolblue
pi_174003240
Ik zit soms in gezelschappen waarbij ik denk: volgens mij slikken er hier een paar antidepressiva.
Vooral ouderen kunnen er lawaaierig vrolijk van worden. Hebben anderen ook dit idee?
Mag je niet meer neutraal serieus zijn? Moet het juist altijd overdreven positief? Soms wil je wel eens rust. Een normaal gesprek.
  dinsdag 26 september 2017 @ 11:09:34 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_174003312
Raar topic gebaseerd op een aanname welke totaal niet relevant is voor het forum waarin het geplaatst is. Goed bezig. Pilletje erbij?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 26 september 2017 @ 11:10:37 #3
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_174003324
Heel appart, volgends mij is TS niet bepaald de gangmaker in dit soort kringen. :P
pi_174003347
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 11:10 schreef Puk1234 het volgende:
Heel appart, volgends mij is TS niet bepaald de gangmaker in dit soort kringen. :P
Het gaat erom dat een miljoen mensen in Nederland antidepressiva slikken en wat voor gevolgen dat heeft voor de dagelijkse omgang met mensen. Is psychologie.
Ik kan er wel saggerijnig van worden inderdaad.
pi_174003379
:') Wat een Loekietopic weer
Ja doei.
  dinsdag 26 september 2017 @ 11:14:39 #6
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_174003404
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 11:12 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Het gaat erom dat een miljoen mensen in Nederland antidepressiva slikken en wat voor gevolgen dat heeft voor de dagelijkse omgang met mensen. Is psychologie.
Ik kan er wel saggerijnig van worden inderdaad.
Hier word ik chagrijnig van.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 26 september 2017 @ 11:14:50 #7
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_174003411
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 11:12 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Het gaat erom dat een miljoen mensen in Nederland antidepressiva slikken en wat voor gevolgen dat heeft voor de dagelijkse omgang met mensen. Is psychologie.
Ik heb ook AD geslikt toen mijn relatie uit was.... heeft wel een tijdje geholpen als ik eerlijk ben.
Sowieso is het meestal maar tijdelijk dat mensen dit slikken. Op weg naar een betere gesteldheid.
pi_174003723
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 11:12 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Het gaat erom dat een miljoen mensen in Nederland antidepressiva slikken en wat voor gevolgen dat heeft voor de dagelijkse omgang met mensen. Is psychologie.
Ik kan er wel saggerijnig van worden inderdaad.
tijd voor wat anti depressiva dan..
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_174003794
Je snapt totaal niet want antidepressiva doen. :')
Je wordt er niet vrolijk van, om te beginnen.
pi_174003871
Hoort dit niet in KLB?

Maar je word er idd niet vrolijker van, het helpt wel om een negatieve spiraal te breken.
Na mijn scheiding had ik het ook nodig, daarna het weer gewoon afgebouwd. Zonder had mijn
depressie veel langer geduurd. En dat zou zonde zijn, het leven is te kort om depressief te zijn.
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
pi_174003971
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 11:05 schreef Loekie1 het volgende:
Ik zit soms in gezelschappen waarbij ik denk: volgens mij slikken er hier een paar antidepressiva.
Vooral ouderen kunnen er lawaaierig vrolijk van worden. Hebben anderen ook dit idee?
Mag je niet meer neutraal serieus zijn? Moet het juist altijd overdreven positief? Soms wil je wel eens rust. Een normaal gesprek.
Schopje klaagbaak? En wat betekent 'neutraal serieus'? Hoe oud ben je en wat zijn ouderen in jouw ogen?
Waar zitten die gezelschappen? Op je werk of in de kroeg?
Op je werk lawaaierig vrolijk zijn lijkt me de hel op aarde, in de kroeg daarentegen.... *O*

Neem van mij aan dat in ELK gezelschap bepaalde prototypes altijd voorkomen. De vrolijke Jan, de zeurkous, de negatieveling, de racist, de vrouwen- of mannenhater, de vrome kwezelaar, de gespierde sportliefhebber, het drankorgel, de irritante behulpzame steekneus, enz.
Voor serieuze gesprekken moet je je aanmelden bij een religieus genootschap of een leesclub.
pi_174003996
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 11:40 schreef steelhead het volgende:
Hoort dit niet in KLB?

Maar je word er idd niet vrolijker van, het helpt wel om een negatieve spiraal te breken.
Na mijn scheiding had ik het ook nodig, daarna het weer gewoon afgebouwd. Zonder had mijn
depressie veel langer geduurd. En dat zou zonde zijn, het leven is te kort om depressief te zijn.
Met een depressie duurt het langer. Maar of dat een voordeel is?

:'( ? :D ?
pi_174004058
Heb een vermoeden dat een familielid van d'r werk die zooi meeneemt. Hoe kan ik dit het beste aankaarten?
Gr
pi_174004072
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 11:45 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Schopje klaagbaak? En wat betekent 'neutraal serieus'? Hoe oud ben je en wat zijn ouderen in jouw ogen?
Waar zitten die gezelschappen? Op je werk of in de kroeg?
Op je werk lawaaierig vrolijk zijn lijkt me de hel op aarde, in de kroeg daarentegen.... *O*

Neem van mij aan dat in ELK gezelschap bepaalde prototypes altijd voorkomen. De vrolijke Jan, de zeurkous, de negatieveling, de racist, de vrouwen- of mannenhater, de vrome kwezelaar, de gespierde sportliefhebber, het drankorgel, de irritante behulpzame steekneus, enz.
Voor serieuze gesprekken moet je je aanmelden bij een religieus genootschap of een leesclub.
TS heeft niet door dat in die gezelschappen zíj juist degene is van wie het 'lijkt dat ze antidepressiva slikt'.
Antidepressiva maken je niet vrolijk, ze vlakken je af. Net als dat ze je verdrietige buien afvlakken, vlakken ze ook de vrolijke buien af.
pi_174004090
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 11:50 schreef Steenkool het volgende:

[..]

TS heeft niet door dat in die gezelschappen zíj juist degene is van wie het 'lijkt dat ze antidepressiva slikt'.
Antidepressiva maken je niet vrolijk, ze vlakken je af. Net als dat ze je verdrietige buien afvlakken, vlakken ze ook de vrolijke buien af.
Ik geloof je meteen. Heb nl. geen enkele ervaring met antidepressiva.
pi_174004095
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 11:46 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Met een depressie duurt het langer. Maar of dat een voordeel is?

:'( ? :D ?
Leef je langer met een depressie?

Als dat zo is, wel een beetje in de categorie 'Door verlamt te zijn tot aan je nek maak je minder kans op ongelukken'. :D
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
pi_174004140
Ad maken ouderen lawaaierig en vrolijk? Say what?
pi_174004178
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 11:51 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Ik geloof je meteen. Heb nl. geen enkele ervaring met antidepressiva.
Ik wel. Je wordt er lekker neutraal van. Je voelt niet meer bij elke tegenslag de behoefte voor de trein te springen, maar je wordt ook niet meer zo makkelijk blij van dingen die je normaliter blij maken. Het maakt je leven dus niet per definitie mooier, maar zorgt ervoor dat je geen pieken en dalen meer hebt. Lekker serieus en neutraal dus.

Lichtelijk overdreven
pi_174004201
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 september 2017 11:52 schreef steelhead het volgende:

[..]

Leef je langer met een depressie?

Als dat zo is, wel een beetje in de categorie 'Door verlamt te zijn tot aan je nek maak je minder kans op ongelukken'. :D
Nee, ze bedoelt dat elke dag veel te lang duurt als je depressief bent.

:T
pi_174004264
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 11:54 schreef mootie het volgende:
Ad maken ouderen lawaaierig en vrolijk? Say what?
TS vindt het gewoon moeilijk om te geloven dat mensen genieten van het leven. Dan zit er volgens haar direct een pilletje in.
pi_174004279
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 september 2017 11:52 schreef steelhead het volgende:

[..]

Leef je langer met een depressie?

Als dat zo is, wel een beetje in de categorie 'Door verlamt te zijn tot aan je nek maak je minder kans op ongelukken'. :D
Herstel: het lijkt langer.
pi_174004325
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 11:56 schreef Steenkool het volgende:

[..]

Ik wel. Je wordt er lekker neutraal van. Je voelt niet meer bij elke tegenslag de behoefte voor de trein te springen, maar je wordt ook niet meer zo makkelijk blij van dingen die je normaliter blij maken. Het maakt je leven dus niet per definitie mooier, maar zorgt ervoor dat je geen pieken en dalen meer hebt. Lekker serieus en neutraal dus.

Lichtelijk overdreven
Ik ben eeuwen geleden ook eens zwaar depressief geweest. De hel kan niet zo erg zijn.
Ik slikt niks, maar begon wel zwaar te drinken.
Uiteindelijk ben ik er bovenop gekomen.
Gelukkig voor mij, en gelukkig voor de wereld.
Ik ben nu zo happy als maar mogelijk is.
pi_174004510
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 11:57 schreef Steenkool het volgende:

[..]

Nee, ze bedoelt dat elke dag veel te lang duurt als je depressief bent.

:T
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 12:02 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Herstel: het lijkt langer.
Dacht al. Ik weet ook niet genoeg over depressies, op de persoonlijke ervaring na.
Dagen lijken dan idd wel heel lang. Voor mij was het ook heel de dag op bed en tegen acht uur, maar wat eten bestellen om toch iets naar binnen te werken. Leek me niet al te gezond.
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
pi_174004540
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 12:05 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Ik ben eeuwen geleden ook eens zwaar depressief geweest. De hel kan niet zo erg zijn.
Ik slikt niks, maar begon wel zwaar te drinken.
Uiteindelijk ben ik er bovenop gekomen.
Gelukkig voor mij, en gelukkig voor de wereld.
Ik ben nu zo happy als maar mogelijk is.
zwaar drinken kan er niet bij helpen nee. gelukkig dat je, je nu helemaal happy voelt. :)
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
pi_174006602
Kun je in een gezelschap vragen: wie slikt hier antidepressiva? Dan zou ik kunnen testen of mijn vermoeden klopt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')