abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 28 september 2017 @ 09:33:08 #76
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_174047996
Ja, je kunt i.d.d. 'leren' om beter met de cravings (eetlust) om te gaan. 'Ik moet iets lekkers!' Dat geeft een vervelend gevoel en je kunt even nergens anders meer aan denken. En nu is je oplossing: 'ik neem gewoon wat'. Maar je kunt ook besluiten: 'ik doe het NIET' en zorgen dat je iets gaat doen dat je afleidt. En dat gevoel is dan ook weg.

En zoals met alles: als je het oefent, word je er beter in en gaat het gemakkelijker.
The love you take is equal to the love you make.
pi_174048059
quote:
7s.gif Op donderdag 28 september 2017 09:33 schreef Lienekien het volgende:
Ja, je kunt i.d.d. 'leren' om beter met de cravings (eetlust) om te gaan. 'Ik moet iets lekkers!' Dat geeft een vervelend gevoel en je kunt even nergens anders meer aan denken. En nu is je oplossing: 'ik neem gewoon wat'. Maar je kunt ook besluiten: 'ik doe het NIET' en zorgen dat je iets gaat doen dat je afleidt. En dat gevoel is dan ook weg.

En zoals met alles: als je het oefent, word je er beter in en gaat het gemakkelijker.
Dit wil ik inderdaad actief gaan doen. Ik weet dat iedere verandering die je in je gedrag probeert te bewerkstelligen, ongeveer 66 dagen duurt. Dus ik hoef het maar 2 maanden vol te houden tot het een automatisme is ^O^ . Zo ben ik vorig jaar ook gestopt met nagelbijten, dus ik weet dat ik het kan.

Daarom lijkt dit topic me zo mooi, allemaal mensen die hetzelfde doen en waaraan ik toch een ‘verantwoording’ af moet leggen.

Thee drinken is geen optie helaas, dat lust ik niet.
  donderdag 28 september 2017 @ 09:44:02 #78
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_174048082
Of water of iets..

(zelf heb ik totaal geen zin om te drinken als ik trek heb in eten, dus zelfde als jij, je weet dat het anders kan, maar je doet het gewoon stug niet, want geen zin)
  donderdag 28 september 2017 @ 09:51:02 #79
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_174048147
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 09:40 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Dit wil ik inderdaad actief gaan doen. Ik weet dat iedere verandering die je in je gedrag probeert te bewerkstelligen, ongeveer 66 dagen duurt. Dus ik hoef het maar 2 maanden vol te houden tot het een automatisme is ^O^ . Zo ben ik vorig jaar ook gestopt met nagelbijten, dus ik weet dat ik het kan.

Daarom lijkt dit topic me zo mooi, allemaal mensen die hetzelfde doen en waaraan ik toch een ‘verantwoording’ af moet leggen.

Thee drinken is geen optie helaas, dat lust ik niet.
Als je nog belangstelling hebt voor boeken: via Kwakzor kwam ik vorig jaar bij 'Het geheim van slanke mensen', ondanks de titel best een zinvol boek. De kern is inderdaad dat het gaat om gedragsverandering en zelf de regie nemen. Ik las het in no time uit en het was me duidelijk.

Inmiddels heb ik 'Beck's dieetoplossing - train je brein, denk slank' van de bieb liggen, eigenlijk vooral omdat ik in de fase ben dat ik nu de klio's kwijt ben en het zo wil houden. Het is vrij Amerikaans, met opdrachten die je MOET doen anders ga je falen ( :') ), maar ik haal er wel zinnige dingen uit. Het draait ook weer vooral om gedragsverandering en het aanpakken van ondermijnende gedachten.* ) Er zijn, eenmaal op je gewenste gewicht, natuurlijk weer de nodige potentiële valkuilen. Ik ga daar niet in trappen, hoor! :+

* ) Als ik eerlijk ben denk ik dat de auteur(s) van 'Het geheim' dit boek van Judith Beck gewoon héél goed hebben gelezen... :o
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 28 september 2017 @ 09:54:13 #80
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_174048176
Laatste tijd enorme honger, nu ook en officieel eet ik pas weer om 12 uur :')

Hebben ze natuurlijk net taart neergezet. Maar gaan we niet doen.
Dan maar even bedenken wat ik al wel kan eten, evt vervroegd m'n sla ofzo en dan later nog een bak kwark in de middag :{
  donderdag 28 september 2017 @ 10:11:14 #81
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_174048388
quote:
6s.gif Op donderdag 28 september 2017 09:54 schreef Cue_ het volgende:
Laatste tijd enorme honger, nu ook en officieel eet ik pas weer om 12 uur :')

Hebben ze natuurlijk net taart neergezet. Maar gaan we niet doen.
Dan maar even bedenken wat ik al wel kan eten, evt vervroegd m'n sla ofzo en dan later nog een bak kwark in de middag :{
Een stuk fruit misschien?
Hoe komt het dat je zo'n honger hebt? Eet je misschien te weinig?
Fear is the path to the Dark Side.
pi_174048395
Eiwitten waren voldoende uit m'n eten volgens PT.

Lekker gesport net, zowel cardio als spieren goed aangepakt. Nu morgen zelf nog 3 kwartier cardio doen.

Lijstje
O: 210 gr Alpro yoghurt, appel, plak ontbijtkoek met klein beetje Alpro boter
S: uur trainen met pt
T: 2 rijstwafel, een met delight jam en een met half plakje kaas
L: 2 sneden bruin brood met plak kaas, gekookt ei, komkommer
T: banaan
D: bord kip jambalaya
  donderdag 28 september 2017 @ 10:13:42 #83
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_174048419
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 10:11 schreef Artoo het volgende:
Een stuk fruit misschien?
Hoe komt het dat je zo'n honger hebt? Eet je misschien te weinig?
Ik heb niet echt wat. Maar om half 9 m'n laatste hap kwark naar binnen gewerkt, dus het zou niet zo moeten zijn.

Er is niet echt fruit / heb niets mee. Dus moet even kijken hoe of wat.

Nog altijd iets van 1300 - 1600 kcal per dag. Dus dat is gewoon normaal voor mij en betekent niet veel hongergevoel (normaal gesproken dan)
  donderdag 28 september 2017 @ 10:25:19 #84
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_174048562
quote:
6s.gif Op donderdag 28 september 2017 10:13 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik heb niet echt wat. Maar om half 9 m'n laatste hap kwark naar binnen gewerkt, dus het zou niet zo moeten zijn.

Er is niet echt fruit / heb niets mee. Dus moet even kijken hoe of wat.

Nog altijd iets van 1300 - 1600 kcal per dag. Dus dat is gewoon normaal voor mij en betekent niet veel hongergevoel (normaal gesproken dan)
Damn woman! Dat lijkt me wel serieus weinig. Als je al een tijd zo'n honger hebt zou ik wel even herevalueren wat je nu nodig hebt dagelijks.
Fear is the path to the Dark Side.
  donderdag 28 september 2017 @ 10:31:03 #85
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_174048645
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 10:25 schreef Artoo het volgende:

Damn woman! Dat lijkt me wel serieus weinig. Als je al een tijd zo'n honger hebt zou ik wel even herevalueren wat je nu nodig hebt dagelijks.
Tis vooral deze week, dus nog niet zo heel lang.
Misschien omdat ik vorige week wat laks was en meer gegeten heb dat ik daar nu het gevolg van merk.

Weet dat het weinig is, maar als ik meer eet, kom ik aan. Dusja :{
  donderdag 28 september 2017 @ 10:55:40 #86
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_174048984
quote:
6s.gif Op donderdag 28 september 2017 10:31 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Tis vooral deze week, dus nog niet zo heel lang.
Misschien omdat ik vorige week wat laks was en meer gegeten heb dat ik daar nu het gevolg van merk.

Weet dat het weinig is, maar als ik meer eet, kom ik aan. Dusja :{
Maar waar gaat dat mis dan? Want het lijkt me eigenlijk gek dat je verbruik nog onder de 2000 zou liggen als je zo veel weightlifting doet. Kloppen je porties?
Fear is the path to the Dark Side.
  donderdag 28 september 2017 @ 10:58:56 #87
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_174049031
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 10:55 schreef Artoo het volgende:
Maar waar gaat dat mis dan? Want het lijkt me eigenlijk gek dat je verbruik nog onder de 2000 zou liggen als je zo veel weightlifting doet. Kloppen je porties?
Yup, heb tijden alles afgemeten en sinds een week houdt ik het ook weer bij.

Dus of.. mijn lichaam is gewend om weinig te eten en zou het wel meer kunnen hebben, maar dan zal ik eerst aankomen, dan stabiel worden en daarna met iets minder weer afvallen.
Of het kan echt gewoon niet veel hebben.
pi_174049045
En alcohol-inname?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_174049046
quote:
6s.gif Op donderdag 28 september 2017 10:58 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Yup, heb tijden alles afgemeten en sinds een week houdt ik het ook weer bij.

Dus of.. mijn lichaam is gewend om weinig te eten en zou het wel meer kunnen hebben, maar dan zal ik eerst aankomen, dan stabiel worden en daarna met iets minder weer afvallen.
Of het kan echt gewoon niet veel hebben.
Je bent gewoon een super efficiente machine. Ik ook trouwens, niet altijd leuk. :P
  donderdag 28 september 2017 @ 11:10:47 #90
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_174049182
quote:
2s.gif Op donderdag 28 september 2017 11:00 schreef Lonaa het volgende:
En alcohol-inname?
Laatste tijd beperkt tot niet.
Zoals gisteravond bij het biljarten enkel aan het water gezeten.

en als ik het nam, zag je idd wel een piek in gewicht of bleef stabiel.
Het is dan vaak wel ingecalculeerd.
  donderdag 28 september 2017 @ 12:40:03 #91
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_174050769
Voerplan du jour:
O: Kwark, nootjes, banaan
L: Chili leftovers van gisteren, aangevuld met geroosterde pompoen
T: Yoghurt, appel
D: Couscous
T's: Kwark, 2 brood pindakaas :P

'Sport' shizzle: uurtje buiten lopen, op en neer fietsen naar werk, half uurtje parallettes dingen oefenen.
Fear is the path to the Dark Side.
  donderdag 28 september 2017 @ 12:49:06 #92
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_174050943
Hier ook maar een lijstje dan:

O: Kwark met havermout en pindakaas
T: Nootjes en zaden
T: Mini balisto
L: Bekertje sla met kip, tomaten en yoghurt-harissa-muntdressing
T: Zelfgemaakte tomatensoep
D: Andijviestampot met braadworst
S: IJshockeytraining
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_174052603
O: 2 gekookte eieren
L: kipfilet, half bord broccoli, wat komkommer/tomaat en 2 gekookte eieren
D: geen idee nog
S: uurtje borstkas en benen, jaja rare combo maar morgen kan ik niet sporten
T: na de workout een 'pudding' van whey en micellar protein met wat noten en chiazaad

Ik merk dat de spiermassa hard aan het terugkomen is. Armen, schouders en borstkas voelen een stuk groter aan al en ik gebruik steeds zwaardere gewichten. Ook mijn bovenste 4 buikspieren zijn weer goed te zien. Moet nog wel een zooi vet af van mijn buik, benen en schouders/rug. Ook kan mijn riem inmiddels 2 gaten kleiner.

Verder gaat het ook goed met het strekken. Rug staat al een stuk rechter, geen groot gat meer eronder als ik op mijn rug lig met mijn voeten vlak op de grond.
pi_174052683
Vandaag echt totaal geen zin om te sporten, dus denk dat ik het maar skip vandaag. Opzich niet erg, aangezien morgen mijn enige rustdag zou zijn, dus nu heb ik er dan twee.
Ik eet trouwens zo'n 2 gram eiwitten per kg. Is dat te veel ? Ik weet dat te veel niet erg is, maar dan hoef ik er minder bewust op te letten als ik het een keer niet haal...

Lijstje:
O: magere kwark, cracker
L: Italiaanse bol
T: Shake
T: kwark + 20 gr. pure chocolade
A: houthakkerssteak + aardappeltjes + boontjes
T: shake
  donderdag 28 september 2017 @ 14:46:53 #95
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_174052957
Volgens mij doen de meeste krachtsporters tussen 1.5 en 2 Gr de kilo.
Dus als je standaard op 2 zit is daar weinig mis mee
  Redactie Sport donderdag 28 september 2017 @ 15:37:42 #96
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_174053900
O: kwark, mango, druiven
L: bth pindakaas, bth eiersalade
T: banaan
D: rijst, paprika, sperziebonen, ui, tonijn, fetakaas (recept uit Lekker & Simpel)

Ben benieuwd naar de D straks. Zaterdag hebben we een kookboek gekocht van Lekker & Simpel, we waren heel erg enthousiast over de recepten. Weinig gedoe en aparte gerechten, zoals de naam al zegt :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_174053948
quote:
17s.gif Op donderdag 28 september 2017 15:37 schreef DeLuna het volgende:
Ben benieuwd naar de D straks.
pi_174057147
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 08:46 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik kom me toch maar eens melden in dit topic, zal vast niet de eerste zijn die een stok achter de deur nodig heeft en die hier hoopt te vinden.

Voor degenen die me niet kennen: Moeder van Sjaak (2,5 jaar oud), zwangerschap kwam tot stand door hormonen waar ik binnen 8 maanden 15 kg door aan kwam en die zijn er nooit meer af gegaan, er zijn er alleen maar bij gekomen helaas.

Doel: 20kg afvallen het komende jaar.

Het ligt bij mij echt aan het snoepen/tussendoortjes, want ik volleybal op redelijk niveau (3x per week) en fitness 1x per week. Eigenlijk moet ik gewoon meer gaan werken, want als ik thuis ben snoep ik het meest. Op mijn werk niet, dan heb ik het niet bij me of heb ik het te druk.

Plan voor vandaag:
O: magere yoghurt met cruesli
L: 4 crackers met Slankie en Linera smeerworst
T: appel (als deze nog goed is, zit al een tijdje in mijn werktas en ik ben vergeten er een nieuwe in te stoppen)
D: tortilla met gehakt, sla, mais, tomaat, komkommer, salsa
S: 45 minuten fitness, 2 uur volleybal inclusief krachttraining.
Welkom en veel succes! Zoals de anderen al zeiden, ik hoop dat je een manier vindt om minder te snacken die voor jou werkt :) supergoed dat je wel al veel sport! Je sport vandaag wel lang zeg :o gaat dat dan nog een beetje? Bij mij is na anderhalf uur ofzo m'n coördinatie op, dan lijkt het nergens meer op :P

Er nam vandaag iemand afscheid dus er was een traktatie bij de meeting 's ochtends. Natuurlijk net toen ik extra ontbijt op had doordat ik extra trek had toen ik wakker werd :')
O: havermout, sojamelk, appel, rozijnen, 2 brood met jam, B12 en D
T: plak cake met kaneel en caramel
L: 2 roggebrood pindakaas, 3 wortels, 1 roggebrood jam
T: halve banaan
D: 2 kleine zelfgebakken volkorenwraps, curry met erwtjes, wortel, tomaat, kikkererwten, ui
B: drie keer 5 trappen af en op naar de wasmachine
B: halfuur rustige yoga waarschijnlijk
T: halve banaan, halve appel
pi_174057380
Lijstje is geworden
O: 210 gr soja yoghurt, appel, plak peperkoek met klein beetje boter
T: 2 x rijstwafel, 1 met delight jam, 1 met half plakje kaas
L: 2 x snee tijgerbruin brood, 1 ei, 2 plakjes ham, 1,5 plak kaas, 6 schijfjes komkommer, 15 gr friteslijn mayo
T: Banaan
D: bord kip jambalaya
S: 1 uur met PT

Zit op 1655 kcal, mag er nog 133 eten, dus straks miss nog een rijstwafel of cracker.
  donderdag 28 september 2017 @ 19:37:22 #100
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_174058264
Lol, had na t eten nog trek in wat leverworst, ik naar de koelkast, leverworst weg. Had ik m weggegooid vanmorgen, want beter, helemaal vergeten. :+
Dus maar aan de komkommer gegaan :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')