abonnement Unibet Coolblue
  maandag 25 september 2017 @ 19:59:25 #205
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173993209
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 19:31 schreef Allures het volgende:

Het idee dat het vooral om concurrentie zou gaan vind ik heel raar
Als het klikt tussen jou en ke nieuwe partner, maar het botert niet tussen jou en de kids, dan zal je nieuwe partner in de meeste gevallen kiezen voor de kinderen en niet voor jou.
pi_173993313
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 19:51 schreef Samzz het volgende:

[..]

Nogal wiedes, TS vraagt waarom men niet wil daten met iemand met kinderen. Dan is het benoemen van redenen waarom wel nogal vreemd, toch?

En nee, dat heb ik niet. Ik heb alleen gezegd dat de voordelen veel minder zwaar wegen dan de nadelen.

Ga er maar van uit dat dit voor iedereen die bewust niet voor kinderen kiest, geldt.
Op een gegeven moment verwerdt de discussie in mijn ogen toch meer waarom wel of geen kinderen hebben ipv het daten van iemand met kinderen. Verder heb ik al 2 keer geschreven geen verwijt. Dus waarom je hier over door blijft zuigen is mij een raadsel.

Verder heb je veel nadelen al behoorlijk benoemt, dus dat tezamen met de aanvulling dat er nog niet de helft aan positieve dingen zijn lijkt in mijn ogen toch wel erg veel op een afweging. Maar goed, denk er gerust anders over.
  maandag 25 september 2017 @ 20:04:21 #207
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173993344
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 19:43 schreef Mojo.jojo het volgende:

Net zoals je meestal geen date afwijst omdat hij/zij een broer, zus of ander familielid heeft. Tenzij het om de praktische kant gaat (maar daar ging het even niet om).
Ik ging er vanuit dat het kinderen zijn die (nog) voornamelijk bij de nieuwe partner wonen. Dat is dus niet gewoon familielid, maar een huisgenoot met wie je 24/7 te maken hebt als je gaat samenwonen.
Net zoals je misschien iets er op tegen hebt dat er een inwonende moeder of broer is. Daar zit ik ook niet op te wachten.
pi_173993375
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 19:43 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Ik gok dat wat minder want ik lees weinig afwegingen maar vooral selectieve onderbouwing om een punt te maken (geen verwijt verder, slechts constatering).

Ik weet niet hoe ik je laatste zin moet lezen maar het woord vooral is niet iets wat ik heb geschreven, en is wat mij betreft ook niet op zijn plaats. Met kinderen heb je een hele andere band. Net zoals je meestal geen date afwijst omdat hij/zij een broer, zus of ander familielid heeft. Tenzij het om de praktische kant gaat (maar daar ging het even niet om).
misschien hebben mensen ook niet de behoefte om de diepste redenen hier neer te pennen
Ik heb redenen uit verschillende categorieën zeg maar. En op de gemiddelde verjaardag hou ik het op 'het past niet in mijn leven/ik wil mijn vrijheid niet kwijt' maar er is natuurlijk nog een diepere laag maar die is voor mij persoonlijk
pi_173993385
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 20:04 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik ging er vanuit dat het kinderen zijn die (nog) voornamelijk bij de nieuwe partner wonen. Dat is dus niet gewoon familielid, maar een huisgenoot met wie je 24/7 te maken hebt als je gaat samenwonen.
Net zoals je misschien iets er op tegen hebt dat er een inwonende moeder of broer is. Daar zit ik ook niet op te wachten.
Als beide partners prima kunnen leven met een lat-relatie dan is het allemaal al een stuk eenvoudiger.
  maandag 25 september 2017 @ 20:07:25 #210
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_173993419
Ik heb eigenlijk vooral geen zin mijn keuze te 'moeten' verdedigen :@.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_173993483
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 20:07 schreef Samzz het volgende:
Ik heb eigenlijk vooral geen zin mijn keuze te 'moeten' verdedigen :@.
en dat inderdaad
  maandag 25 september 2017 @ 20:17:06 #212
461713 Terminuz
Stop feeding me, I am a Troll!
pi_173993679
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 09:26 schreef MissButterflyy het volgende:
Nou ja, spreek meer voor mezelf. De helft van de tijd zijn m’n kinderen bij m’n ex. Ze hebben dus echt twee huizen. En niet dat ze vooral bij mij zijn.
Idd als je een single moeder bent die bijna constant de kinderen bij zich heeft is het toch anders.

Voel ook niet zo de behoefte om snel te gaan samenwonen mocht ik een leuke vent treffen. Latten kan dan prima voor een tijdje.
Ik zie het al, je houdt Zielsveel van je kids
God doesn't help stupid!
pi_173993734
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 20:04 schreef Lunatiek het volgende:

Ik ging er vanuit dat het kinderen zijn die (nog) voornamelijk bij de nieuwe partner wonen. Dat is dus niet gewoon familielid, maar een huisgenoot met wie je 24/7 te maken hebt als je gaat samenwonen.
Net zoals je misschien iets er op tegen hebt dat er een inwonende moeder of broer is. Daar zit ik ook niet op te wachten.
Oh nee, dat is ook heel erg. Inwonende familie :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Spellchecker maandag 25 september 2017 @ 20:21:14 #214
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_173993799
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 20:07 schreef Samzz het volgende:
Ik heb eigenlijk vooral geen zin mijn keuze te 'moeten' verdedigen :@.
Inderdaad; heel irritant ...
pi_173993812
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 20:17 schreef Terminuz het volgende:

[..]

Ik zie het al, je houdt Zielsveel van je kids
Als de kinderen net zoveel van hun moeder houden dan van hun vader, dat vind ik haar een topwijf dat ze de vader de helft van de tijd gunt.

Je opmerking komt trouwens meer over met de intentie om iemand te kwetsen dan dat je erover nagedacht hebt en je mening even wilt onderbouwen.
Hell To The Liars
pi_173993846
Bij het woord verdedigen impliceer je eigenlijk dat je wordt aangevallen. Even eerder werd ook al iets van ouder evangelie geroepen.

Jammer dat een berichtenwisselingen zo word ervaren. Ik weet niet of het aan mijn woordkeus ligt, of dat er sprake is van oud zeer elders. En ook begrijp ik dat sommige redenen privé zijn. Afijn, laat me jullie pret niet bederven, ik trek me wel even terug uit dit topic. Het was geenzins als aanval of overtuiging bedoeld. Mijn excuus desalniettemin. ^O^
  maandag 25 september 2017 @ 20:23:40 #217
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_173993855
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 20:21 schreef Droopie het volgende:

[..]

Als de kinderen net zoveel van hun moeder houden dan van hun vader, dat vind ik haar een topwijf dat ze de vader de helft van de tijd gunt.

Je opmerking komt trouwens meer over met de intentie om iemand te kwetsen dan dat je erover nagedacht hebt en je mening even wilt onderbouwen.
Zo lees ik het ook, laten we er vanuit gaan dat t niet sarcastisch is maar wat ongelukkig uitgedrukt.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_173993977
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 20:23 schreef Mojo.jojo het volgende:
Bij het woord verdedigen impliceer je eigenlijk dat je wordt aangevallen. Even eerder werd ook al iets van ouder evangelie geroepen.

Jammer dat een berichtenwisselingen zo word ervaren. Ik weet niet of het aan mijn woordkeus ligt, of dat er sprake is van oud zeer elders. En ook begrijp ik dat sommige redenen privé zijn. Afijn, laat me jullie pret niet bederven, ik trek me wel even terug uit dit topic. Het was geenzins als aanval of overtuiging bedoeld. Mijn excuus desalniettemin. ^O^
Vind ook dat er best fel gereageerd wordt. Dat zal vast te verklaren zijn door de vele malen dat men zich heeft moeten verdedigen op verjaardagsfeestjes.

Ik ben overigens zeer blij met mijn kinderkeuze, maar denk dat elke ouder wel weet dat je ook heel veel verliest. Andermans kinderen opvoeden klinkt dan toch als het slechtste van twee werelden.
  maandag 25 september 2017 @ 20:33:29 #219
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_173994149
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 20:23 schreef Mojo.jojo het volgende:
Bij het woord verdedigen impliceer je eigenlijk dat je wordt aangevallen. Even eerder werd ook al iets van ouder evangelie geroepen.

Jammer dat een berichtenwisselingen zo word ervaren. Ik weet niet of het aan mijn woordkeus ligt, of dat er sprake is van oud zeer elders. En ook begrijp ik dat sommige redenen privé zijn. Afijn, laat me jullie pret niet bederven, ik trek me wel even terug uit dit topic. Het was geenzins als aanval of overtuiging bedoeld. Mijn excuus desalniettemin. ^O^
Verdedigen is misschien niet het juiste woord in dit geval, omdat er idd niet wordt aangevallen.

Wel wordt er gevraagd of er aan de voordelen is gedacht, alsof de keuze ondoordacht is of zo. Terwijl dat voor veel bewust kindlozen juist helemaal niet opgaat.

Vandaar geen zin te moeten 'verdedigen'. Laat ik het zo zeggen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_173995184
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 19:45 schreef Samzz het volgende:

[..]

Maar voor mij hoeft t gewoon niet.
Dat snap en begrijp ik, ieder zijn/haar keuze zeg maar ;)
pi_173995340
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 20:07 schreef Samzz het volgende:
Ik heb eigenlijk vooral geen zin mijn keuze te 'moeten' verdedigen :@.
Dat is ook verspilde energie, er wordt in "onze" maatschappij gewoon vanuit gegaan dat een vrouw kinderen op de wereld zet. Ik ben het daar niet mee eens, want als je net als jij redenen c.q. gevoel hebt om niet aan kinderen te beginnen dan is dat jouw keuze, ongeacht wat anderen er ook over denken, dat is hun probleem vind ik.
pi_173995962
Interessant topic. Ik heb een kind en ik kan me voorstellen dat als ik nu om wat voor reden dan ook weer single zou worden, ik ook niet zomaar zou te staan trappelen om weer een relatie te nemen. Als ik dan zou gaan daten, dan zou ik het dus niet meer zo snel serieus laten worden met iemand, en ik kan me voorstellen dat er dan dus al veel mannen af zouden haken.
  maandag 25 september 2017 @ 22:36:03 #223
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173997470
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 20:05 schreef Chai het volgende:

[..]

Als beide partners prima kunnen leven met een lat-relatie dan is het allemaal al een stuk eenvoudiger.
Als je in eerste instantie genoegen neemt met een LAT-relatie. De meesten hebben toch de intentie te gaan samenwonen en/of trouwen. Een kind moet jou niet dwingen tot LAT-ten "omdat dat het eenvoudigste is".

[ Bericht 0% gewijzigd door Lunatiek op 25-09-2017 23:47:00 ]
pi_173998061
Bah. Nee. Bah.
1 + 1 = blauw
pi_174000869
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 22:36 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Als je in eerste instantie genoegen neemt met een LAT-relatie. De meesten hebben toch de intentie te gaan samenwonen en/of trouwen. Een kind moet jou niet dwingen tot LAT-ten "omdat dat het eenvoudigste is".
Nee dat niet, maar sommige mensen vinden LAT-ten ook gewoon de handigste relatievorm.

Het moet idd niet zo zijn dat de een de kinderen van de ander uit huis zit te kijken, omdat samenwonen dan eindelijk mogelijk is.
pi_174000890
Ow jee.....ik heb twee kinderen en mijn vriend ook....moet ik bu maar stoppen met daten?
Want straks zijn er 4 kinderen...
Wat ik helemaal niet erg vind, mijn kinderen zijn geweldig en die twee van hem ook.
Gelukkig kennen we elkaar al langer, dat zal ook wel schelen denk ik, plus dat ik van kinderen houd.
pi_174000895
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 21:20 schreef Chai het volgende:
:') deze wending
I.d.d.
Het houdt hier voor mij op, topic is de verkeerde kant op gegaan.
pi_174000953
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:03 schreef Luuntje het volgende:
Ow jee.....ik heb twee kinderen en mijn vriend ook....moet ik bu maar stoppen met daten?
Want straks zijn er 4 kinderen...
Wat ik helemaal niet erg vind, mijn kinderen zijn geweldig en die twee van hem ook.
Gelukkig kennen we elkaar al langer, dat zal ook wel schelen denk ik, plus dat ik van kinderen houd.
dat zegt toch niemand. Alleen moet je misschien mensen daten die wel open staan voor iemand met kinderen. Dat is toch gewoon logisch. En die zijn er ook genoeg
  dinsdag 26 september 2017 @ 08:20:41 #229
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_174001009
Kan het topic weer ontopic a.u.b.? Aantal berichten verwijderd.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  dinsdag 26 september 2017 @ 08:23:06 #230
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_174001024
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:03 schreef Luuntje het volgende:
Ow jee.....ik heb twee kinderen en mijn vriend ook....moet ik bu maar stoppen met daten?
Want straks zijn er 4 kinderen...
Wat ik helemaal niet erg vind, mijn kinderen zijn geweldig en die twee van hem ook.
Gelukkig kennen we elkaar al langer, dat zal ook wel schelen denk ik, plus dat ik van kinderen houd.
We hebben het over waarom niet daten ;).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_174001026
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:03 schreef Luuntje het volgende:
Ow jee.....ik heb twee kinderen en mijn vriend ook....moet ik bu maar stoppen met daten?
Want straks zijn er 4 kinderen...
Wat ik helemaal niet erg vind, mijn kinderen zijn geweldig en die twee van hem ook.
Gelukkig kennen we elkaar al langer, dat zal ook wel schelen denk ik, plus dat ik van kinderen houd.
Waar staat dat je niet mag daten? -O-
Jezus wat een topic.
Tap tap tap
pi_174001042
Een kerel met kind moet wel heel heel leuk zijn wil ik met hem daten. En dan zie ik wel verder.
Maar liever niet en het is voor mij een enorme afknapper. Ik ben geen groot fan van kinderen, heb ze zelf niet, heb geen rammelende eierstokken en ben zelf ook niet van plan om ooit moeder te worden. Niet van een eigen legsel en niet van het kind van een ander.
En ik ben egoďstisch. Ik wil hem helemaal voor mezelf.
Tap tap tap
pi_174002532
Ik heb altijd hetzelfde gezegd, voor mij geen man met kinderen, totdat ik dus iemand leerde kennen die ik echt geweldig vindt. Ik heb, ondanks dat de kinderen al groter zijn, in het begin best wel eens moeite gehad met het gevoel van delen, maar zoals iemand al mooi beschreef eerder, partnerliefde is echt heel anders dan de liefde voor kinderen. Mijn vriend heeft me dat ook vaak genoeg verteld, dus het gevoel dat ik op een tweede plaats sta, heb ik gelukkig niet.
pi_174008288
Gewoon niet. Klaar.
Ja doei.
pi_174008311
In het geval van vrouwen is het gewoon onaantrekkelijk dat ze al kinderen van een andere man eruit heeft gepoept. Dat creeert minderwaardigheid, wil geen enkele man.
pi_174009337
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 20:07 schreef Samzz het volgende:
Ik heb eigenlijk vooral geen zin mijn keuze te 'moeten' verdedigen :@.
Dat hoeft toch ook helemaal niet? Je bent niemand wat verschuldigd hoor.
pi_174035838
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 15:23 schreef kapitaal92 het volgende:
In het geval van vrouwen is het gewoon onaantrekkelijk dat ze al kinderen van een andere man eruit heeft gepoept. Dat creeert minderwaardigheid, wil geen enkele man.
En andersom niet dan?
pi_174035888
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 18:14 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

En andersom niet dan?
Ja, die uitgelubberde piemels.... ;(
Ja doei.
pi_174036447
Genoeg redenen gelezen waar ik me ook in kan vinden, maar ik mis nog een stukje. Vandaar even een aanvullende gedachtengang over dingen die het alsnog een ja of een nee zouden kunnen maken zeg maar. I
k zou er nu op wat latere leeftijd beter mee om kunnen gaan, maar ik heb er weinig trek in als ik merk dat er vrijwel alleen maar over de kinders gekwebbeld kan worden. Sure, hoort ook een groot onderdeel van je leven te zijn enzo, maar ik pas niet zo denderend bij mensen die vooral ouder van zijn en verder weinig ambiëren.
Ook vind ik het bizar hoeveel haast sommige mensen hebben om de "nieuwe" voor te stellen aan hun kroost. Kun je als compliment opvatten, maar hoeveel lui zien ze langs komen? Niet de beste basis imho, dus daar voel ik me niet prettig bij. Eerst maar eens zonder kids kijken of je elkaar leuk genoeg blijft vinden lijkt me een betere tactiek dan.

Mensen die zeggen dat je er geen last van hebt snap ik ook niet of dat je niet op hoeft te voeden, omdat ze dat wel met de ex doen. Als je 50/50 doet en je elkaar ziet als de ex ze heeft, dan zie je ze niet nee. Maar als je interesse hebt in een partner als geheel dan krijg je toch wel shizzle mee lijkt me. Je praat toch over dingen die je belangrijk vind lijkt me, dus dan vallen je kids daar ook onder. Dan wil je toch ook iemand naast je waarmee je soms je zorgen kan delen of even willen klankborden ofzo?
En als je wel in beeld komt bij de kids, hoe blijf je dan buiten de opvoeding? Moet je dat überhaupt willen? Zowel als nieuwe partner als ouder en ex zijn er denk ik wel argumenten te bedenken.. Niet dat ik het raar vind dat de ouders de eindbeslissers blijven, maar als serieuze partner ben je toch een onderdeel in die opvoeding. Je bent een volwassene en geen grote broer of zus die derhalve wel leuk met ze komt doen, maar verder geen enkele verantwoordelijkheid aan kan ofzo. Het is ook niet alsof je je geen mening vormt en die bij voorbaat al loos is, omdat het niet je eigen bloed is. Tenminste, ik zou daar echt voor passen.

Ook omdat ik me als ouder wel graag zou willen kunnen voorstellen en weten wat voor iemand naast mijn ex bij de kinderen rond hangt. Enige consensus tov de opvoeding geeft consistentie en duidelijkheid. Iets wat mij toch wel belangrijk lijkt. Samen dingen kunnen doen als verjaardagen vieren of bij afzwemmen of whatever, vind ik ook een pré. Je hoeft niet elkaars beste vrienden te worden of te zijn, maar je kan je wel inzetten voor een zo min mogelijke tweedeling in het familieleven van je kinderen. Maar goed, dat kan helaas ook niet altijd door goede redenen waar je een potentiële partner niet altijd op af hoeft te schieten.

Afijn, er is meer grijs te overwegen dan een y/n mbt dit onderwerp denk ik..
pi_174036472
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 18:14 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

En andersom niet dan?
Vrouwen zijn erger dan mannen hoor. Ik zie vaker dat een man het kind van een ander erbij neemt dan andersom.
  donderdag 28 september 2017 @ 08:41:03 #241
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_174047449
Ik heb drie kinderen en heb leuk contact met een vrouw met vier kinderen. Dat is wel even slikken hoor; dat wordt een samengesteld gezin met 7 kinderen. Weliswaar zijn ze er nooit allemaal tegelijk, maar het is wel iets om heel goed over na te denken voor je eraan begint.

Ik wijs een vrouw er in ieder geval niet op voorhand door af.
pi_174047502
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 18:46 schreef 8777 het volgende:

[..]

Vrouwen zijn erger dan mannen hoor. Ik zie vaker dat een man het kind van een ander erbij neemt dan andersom.
Erger als in: gescheiden vrouwen nemen vaker het leeuwendeel van de opvoeding op zich? Waardoor het logisch is dat een nieuwe relatie haar kinderen erbij krijgt?
Nou foei hoor, gescheiden vrouw.
En zoooo knap dat de nieuwe partner de kinderen niet op straat gooit. :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_174047657
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 08:45 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Erger als in: gescheiden vrouwen nemen vaker het leeuwendeel van de opvoeding op zich? Waardoor het logisch is dat een nieuwe relatie haar kinderen erbij krijgt?
Nou foei hoor, gescheiden vrouw.
En zoooo knap dat de nieuwe partner de kinderen niet op straat gooit. :')
Erger als in: vrouwen zonder kinderen zitten meestal niet op stiefkindjes te wachten. Andersom zie ik wel mannen zonder kinderen die een relatie aangaan met een vrouw die wel kinderen heeft.
pi_174047705
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 08:57 schreef 8777 het volgende:

[..]

Erger als in: vrouwen zonder kinderen zitten meestal niet op stiefkindjes te wachten. Andersom zie ik wel mannen zonder kinderen die een relatie aangaan met een vrouw die wel kinderen heeft.
Als je zelf bewust kindvrij bent, is het meer dan logisch dat je ook niet zit te wachten om stiefvader of moeder te worden. Sowieso al een vervelende rol, maar helemaal als je eigenlijk nooit kinderen hebt gewild.

Het hangt wel een beetje af van de leeftijd van de kinderen natuurlijk. Met twintigers die uit huis zijn, is het geen onoverkomelijk probleem.
pi_174047719
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 18:45 schreef Scary_Mary het volgende:
Genoeg redenen gelezen waar ik me ook in kan vinden, maar ik mis nog een stukje. Vandaar even een aanvullende gedachtengang over dingen die het alsnog een ja of een nee zouden kunnen maken zeg maar. I
k zou er nu op wat latere leeftijd beter mee om kunnen gaan, maar ik heb er weinig trek in als ik merk dat er vrijwel alleen maar over de kinders gekwebbeld kan worden. Sure, hoort ook een groot onderdeel van je leven te zijn enzo, maar ik pas niet zo denderend bij mensen die vooral ouder van zijn en verder weinig ambiëren.
Ook vind ik het bizar hoeveel haast sommige mensen hebben om de "nieuwe" voor te stellen aan hun kroost. Kun je als compliment opvatten, maar hoeveel lui zien ze langs komen? Niet de beste basis imho, dus daar voel ik me niet prettig bij. Eerst maar eens zonder kids kijken of je elkaar leuk genoeg blijft vinden lijkt me een betere tactiek dan.

Mensen die zeggen dat je er geen last van hebt snap ik ook niet of dat je niet op hoeft te voeden, omdat ze dat wel met de ex doen. Als je 50/50 doet en je elkaar ziet als de ex ze heeft, dan zie je ze niet nee. Maar als je interesse hebt in een partner als geheel dan krijg je toch wel shizzle mee lijkt me. Je praat toch over dingen die je belangrijk vind lijkt me, dus dan vallen je kids daar ook onder. Dan wil je toch ook iemand naast je waarmee je soms je zorgen kan delen of even willen klankborden ofzo?
En als je wel in beeld komt bij de kids, hoe blijf je dan buiten de opvoeding? Moet je dat überhaupt willen? Zowel als nieuwe partner als ouder en ex zijn er denk ik wel argumenten te bedenken.. Niet dat ik het raar vind dat de ouders de eindbeslissers blijven, maar als serieuze partner ben je toch een onderdeel in die opvoeding. Je bent een volwassene en geen grote broer of zus die derhalve wel leuk met ze komt doen, maar verder geen enkele verantwoordelijkheid aan kan ofzo. Het is ook niet alsof je je geen mening vormt en die bij voorbaat al loos is, omdat het niet je eigen bloed is. Tenminste, ik zou daar echt voor passen.

Ook omdat ik me als ouder wel graag zou willen kunnen voorstellen en weten wat voor iemand naast mijn ex bij de kinderen rond hangt. Enige consensus tov de opvoeding geeft consistentie en duidelijkheid. Iets wat mij toch wel belangrijk lijkt. Samen dingen kunnen doen als verjaardagen vieren of bij afzwemmen of whatever, vind ik ook een pré. Je hoeft niet elkaars beste vrienden te worden of te zijn, maar je kan je wel inzetten voor een zo min mogelijke tweedeling in het familieleven van je kinderen. Maar goed, dat kan helaas ook niet altijd door goede redenen waar je een potentiële partner niet altijd op af hoeft te schieten.

Afijn, er is meer grijs te overwegen dan een y/n mbt dit onderwerp denk ik..
Ik raak ook vrij snel verveeld als het alleen maar over de kinderen gaat... maar dat zie je toch vrij vaak. En het is ook wel logisch, maar ik hoor liever over de personen zelf dan over kinderen waar ik verder weinig mee heb.
pi_174047731
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 18:46 schreef 8777 het volgende:

[..]

Vrouwen zijn erger dan mannen hoor. Ik zie vaker dat een man het kind van een ander erbij neemt dan andersom.
Top anekdotisch bewijs
pi_174047759
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 08:57 schreef 8777 het volgende:

[..]

Erger als in: vrouwen zonder kinderen zitten meestal niet op stiefkindjes te wachten. Andersom zie ik wel mannen zonder kinderen die een relatie aangaan met een vrouw die wel kinderen heeft.
Wat is daar erg aan? Als je je daar niet goed bij voelt, maar toch doorzet belast je de kinderen daar juist mee. :')
pi_174047819
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 09:07 schreef Chai het volgende:

[..]

Wat is daar erg aan? Als je je daar niet goed bij voelt, maar toch doorzet belast je de kinderen daar juist mee. :')
En op die manier kwam ik dus nooit aan de vrouw. Of alleen maar aan vrouwen die zelf al een sleep kinderen hadden.
pi_174047844
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 09:12 schreef 8777 het volgende:

[..]

En op die manier kwam ik dus nooit aan de vrouw. Of alleen maar aan vrouwen die zelf al een sleep kinderen hadden.
Vrouwen zijn dus terughoudender als het gaat om daten met een man met kinderen is jouw ervaring.

Vind het alleen geen goede woordkeuze om dat terughoudende als 'erger' te bestempelen.
pi_174047904
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 09:15 schreef Chai het volgende:

[..]

Vrouwen zijn dus terughoudender als het gaat om daten met een man met kinderen is jouw ervaring.

Vind het alleen geen goede woordkeuze om dat terughoudende als 'erger' te bestempelen.
Ik ken geen moeilijke woorden.
  donderdag 28 september 2017 @ 09:29:39 #251
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174047970
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 09:02 schreef viceversa het volgende:

[..]

Als je zelf bewust kindvrij bent, is het meer dan logisch dat je ook niet zit te wachten om stiefvader of moeder te worden. Sowieso al een vervelende rol, maar helemaal als je eigenlijk nooit kinderen hebt gewild.

Het hangt wel een beetje af van de leeftijd van de kinderen natuurlijk. Met twintigers die uit huis zijn, is het geen onoverkomelijk probleem.
Komt ook bij dat vrouwen niet eeuwig vruchtbaar zijn. Ze kunnen hun beslissing wel of geen kinderen niet eeuwig uitstellen, dus moet er goed overna worden gedacht en zo'n "nee" is meestal goed doordacht -ze staan echt achter die beslissing (en bij een ja moeten ze snel actie ondernemen).
Dan alsnog kinderen (van anderen) opvoeden kan een soort verraad zijn aan de jongere ik die allerlei kansen op eigen kinderen (met de indrukwekkende ervaring van zwangerschap en de eerste jaren van baby en peuter) heeft afgewezen.

Bij mannen is die keuze meestal minder uitgesproken, eerder een "we zien wel", "als ik de moeder van mijn toekomstige kinderen ontmoet".
pi_174048640
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 09:29 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Komt ook bij dat vrouwen niet eeuwig vruchtbaar zijn. Ze kunnen hun beslissing wel of geen kinderen niet eeuwig uitstellen, dus moet er goed overna worden gedacht en zo'n "nee" is meestal goed doordacht -ze staan echt achter die beslissing (en bij een ja moeten ze snel actie ondernemen).
Dan alsnog kinderen (van anderen) opvoeden kan een soort verraad zijn aan de jongere ik die allerlei kansen op eigen kinderen (met de indrukwekkende ervaring van zwangerschap en de eerste jaren van baby en peuter) heeft afgewezen.

Bij mannen is die keuze meestal minder uitgesproken, eerder een "we zien wel", "als ik de moeder van mijn toekomstige kinderen ontmoet".
Klinkt wel logisch op die manier ja. Maar er zijn natuurlijk ook een heleboel mannen die overtuigd zijn dat ze nooit kinderen willen.

En het idee dat een man makkelijker dealt met kinderen van een vriendin/date, zou je ook andersom kunnen uitleggen. Op evolutionaire gronden accepteert een vrouw eerder kinderen van een ander dan een man, zou ik denken.

Maar goed, geen idee. Maakt ook niet uit.
pi_174049014
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 08:57 schreef 8777 het volgende:

[..]

Erger als in: vrouwen zonder kinderen zitten meestal niet op stiefkindjes te wachten. Andersom zie ik wel mannen zonder kinderen die een relatie aangaan met een vrouw die wel kinderen heeft.
Ah, op die manier. Dan had ik je verkeerd begrepen.
Ik kan niet zeggen dat ik het herken maar maak het in mijn omgeving te weinig mee om echt conclusies te kunnen trekken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_174049043
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 10:57 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ah, op die manier. Dan had ik je verkeerd begrepen.
Ik kan niet zeggen dat ik het herken maar maak het in mijn omgeving te weinig mee om echt conclusies te kunnen trekken.
volgens mij is dat onzin.
Het begrip ‘tweede leg’ zou niet zo bekend zijn als vrouwen geen man willen met kinderen uit eerdere relatie
pi_174049189
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 10:59 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

volgens mij is dat onzin.
Het begrip ‘tweede leg’ zou niet zo bekend zijn als vrouwen geen man willen met kinderen uit eerdere relatie
Bij een tweede leg denk ik meer aan al volwassen kinderen die nog een broertje of zusje erbij krijgen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')