abonnement Unibet Coolblue
  zondag 24 september 2017 @ 19:55:40 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_173973313
Zoals sommige van jullie weten, heb ik een aantal psychoses gehad. 4 in totaal.

Ik merk steeds meer dat het me niet lukt om goed te functioneren. Als ik naar mijn moeder of andere vrienden kijk, lijkt het of ze regelmatig aan hun verantwoordelijkheden voldoen. Ze werken, houden hun huis schoon, betalen hun rekeningen, doen de boodschappen, onderhouden hun woning zelfstandig, enz.

Ik ben daarintegen erg afhankelijk van mijn moeder, die regelmatig langs komt om mij met alles en nog wat te helpen. Als ze er niet was, weet ik niet hoe ik zou functioneren. Ik denk dat ik zou falen. Niet omdat ik niet wil, maar omdat ik niet kan. Schizofrenie is een bitch.

Ik maak me zorgen om de toekomst. Er is nu een meisje waar ik heel close mee ben, maar ik denk dat ik zou falen als vriendje. Ik denk dat dat ik niet eens voor mezelf kan zorgen. Beschermd wonen begint steeds aantrekkelijker te klinken, maar dat wil ik niet.

Hoe doen jullie het? Kunnen jullie goed voor jezelf zorgen en de dagelijkse taken onderhouden? Zijn er meer mensen die eerst het gevoel hadden dat ze niet voor zichzelf konden zorgen? Overdrijf ik misschien? Kan het zijn dat ik het wel kan, alleen twijfel ik te veel in mezelf omdat mijn moeder zoveel voor me doet?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_173973374
Heb je geprobeerd om het zelf langzaamaan te doen?
  zondag 24 september 2017 @ 19:59:46 #3
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_173973405
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 19:58 schreef Melancholia_war het volgende:
Heb je geprobeerd om het zelf langzaamaan te doen?
Ja. Maar me moeder is te aanwezig. Dus ze helpt me te veel.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_173973573
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 19:59 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ja. Maar me moeder is te aanwezig. Dus ze helpt me te veel.
Dus door de aanwezigheid van je moeder ga je zelf denken dat je het waarschijnlijk dan ook nodig hebt?

Heb je het hier al over gehad met je moeder? En heb je ook hulpverlening? Zo ja, wat zeggen zij?
  zondag 24 september 2017 @ 20:17:45 #5
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_173973953
quote:
7s.gif Op zondag 24 september 2017 20:05 schreef Melancholia_war het volgende:

[..]

Dus door de aanwezigheid van je moeder ga je zelf denken dat je het waarschijnlijk dan ook nodig hebt?

Heb je het hier al over gehad met je moeder? En heb je ook hulpverlening? Zo ja, wat zeggen zij?
Ik heb net met mijn moeder afgesproken dat ze minder langs zal komen. Ik ga proberen meer zelfstandig te zijn.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_173974242
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 20:17 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik heb net met mijn moeder afgesproken dat ze minder langs zal komen. Ik ga proberen meer zelfstandig te zijn.
Supergoed van je! Je zal zien dat je veel meer zelf kan dan je zelf denkt. En als je eens ergens tegenaan loopt geeft het niks om op je moeder terug te vallen. Maar het is wel heel fijn als ze jou de ruimte geeft om zelf dingen op te pakken.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_173974904
quote:
Schizofrenie is een bitch.
Huh. Heb je serieus schizofrenie?

Meen me te herinneren dat je een andere diagnose had (als ik er naast zit heb ik niks gezegd)
  zondag 24 september 2017 @ 20:54:57 #8
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_173975140
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 20:49 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

Huh. Heb je serieus schizofrenie?

Meen me te herinneren dat je een andere diagnose had (als ik er naast zit heb ik niks gezegd)
Ze zijn nog niet zeker. Of schizofrenie, of ptss met psychotische kenmerken. Maar afgeopen jaar heb ik twee terugval gehad, begin dus te kijken op schizofrenie.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_173975206
Hebben schizofrenen niet een overdaad aan dopamine? Wat zijn je symptomen verder?
ADHD-C
  zondag 24 september 2017 @ 20:57:45 #10
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_173975268
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 20:56 schreef LazyDave het volgende:
Hebben schizofrenen niet een overdaad aan dopamine? Wat zijn je symptomen verder?
Disorganisatie, waanideen, soms hallucinaties. En negatieve symptomen waardoor ik vaak geen energie heb. Gebrek aan concentratie en cognitieve problemen. Heb ondanks dat wel een hbo diploma.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_173975282
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 20:54 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ze zijn nog niet zeker. Of schizofrenie, of ptss met psychotische kenmerken. Maar afgeopen jaar heb ik twee terugval gehad, begin dus te kijken op schizofrenie.
Dat kan alleen een psychiater bepalen.

Mijn frustratie is (niks ten nadele van jou) dat mensen te makkelijk roepen "schizofrenie" alsof het iets heel romantisch is.
  zondag 24 september 2017 @ 21:00:26 #12
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_173975390
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 20:58 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

Dat kan alleen een psychiater bepalen.

Mijn frustratie is (niks ten nadele van jou) dat mensen te makkelijk roepen "schizofrenie" alsof het iets heel romantisch is.
Hoezo zou schizofrenie romantisch zijn? Het is een doodvonnis.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_173975439
Bij mij gaan alle huishoudelijke taken goed, geen schulden en haal ook zelf mijn boodschappen. Een opleiding aan de andere kant heb ik niet af kunnen ronden omdat ik minstens 1x per jaar psychotisch ben geworden sinds ik 15 was. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt weer naar school te gaan ( + hersenen zijn zo beschadigd dat ik het niet eens kan).
pi_173975462
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 21:00 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Hoezo zou schizofrenie romantisch zijn? Het is een doodvonnis.
Dat is het beeld dat sommige mensen hebben. Ik vind het ook beslist niet romantisch.
  zondag 24 september 2017 @ 21:03:39 #15
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_173975525
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 21:01 schreef Mutiilation het volgende:
Bij mij gaan alle huishoudelijke taken goed, geen schulden en haal ook zelf mijn boodschappen. Een opleiding aan de andere kant heb ik niet af kunnen ronden omdat ik minstens 1x per jaar psychotisch ben geworden sinds ik 15 was. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt weer naar school te gaan ( + hersenen zijn zo beschadigd dat ik het niet eens kan).
Inspirerend. Ik heb mijn school wel gehaald, maar Huishoudelijke taken lukken amper. Hersenen zijn ook beschadigd.

Waarom zijn je hersenen beschadigd? Van schizofrenie o heb je ook drugs en alcohol misbruikt?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_173975730
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 21:03 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Inspirerend. Ik heb mijn school wel gehaald, maar Huishoudelijke taken lukken amper. Hersenen zijn ook beschadigd.

Waarom zijn je hersenen beschadigd? Van schizofrenie o heb je ook drugs en alcohol misbruikt?
Schizofrenie en alcohol voornamelijk. Begon te drinken toen ik 14 was en elke psychose kwam ik er steeds verwarder uit.

Het is niet dat er iets schort aan mijn intelligentie (geloof dat dat wel goed zit). Maar je hersenen ontwikkelen zich totdat je een jaar of 24 bent. Gezien ik op mijn 16de met school ben gestopt heeft het zich nooit kunnen ontwikkelen.

Ben begonnen op het gymnasium en uiteindelijk uiteindelijk nooit een diploma gehaald vanwege schizofrenie.
pi_173975793
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 21:00 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Hoezo zou schizofrenie romantisch zijn? Het is een doodvonnis.
Ja. Maar dat is leven sowieso hoor.

Er zit een heel groot grijs gebied tussen niet-functioneren en uitstekend functioneren.

Jij functioneert vast niet heel makkelijk. Maar je bent slim, je kan heel veel wel. Je functioneert ook in veel opzichten prima. En velen die het oppervlakkig prima lijken te doen, zijn vaak zelf helemaal niet zo tevreden over zichzelf.

Ikzelf red mij prima, maar als ik het in mijn uppie zou moeten doen/had moeten doen weet ik dat zo net nog niet. Vermoedelijk was ik dan nu een werkloze alcoholistische sjekjesrokende slons.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_173979370
Ik woon nog steeds thuis en ik ben 28.. mijn ouders vinden het geldverspilling als ik eerder uit huis ga dan zij hebben gepland, daar komt het ook deels door... maar ik snap ze ook wel. Ik vind het niet heel vreselijk om nog thuis te wonen, eerst vond ik het wel vreselijk maar ik heb me erbij neergelegd dat ik pas over een tijdje een soort van zelfstandig zal zijn en het is gezelliger dan alleen wonen, al heb ik soms discussies over hoe laat ik thuis moet komen of iets anders onzinnigs. Ik heb een paar weken op huizen van anderen gepast, toen ging het in het begin erg goed maar daarna bleef ik 's nachts wakker waardoor ik in een negatieve spiraal kwam van het huishouden verslonzen en ook kreeg ik opnieuw last van mijn angststoornis. Ik vergeet ook veel dingen, of ik weet vaak iets niet en dan schieten mijn ouders weer ongevraagd te hulp. Daar heb ik een verschrikkelijke hekel aan, maar vaak moet ik toegeven dat ik iets zonder hun hulp niet had gekund. Het is goed dat je het voornemen hebt dat je moeder jou minder helpt. Ik hoop dat het je dan ook lukt om zelfstandig te zijn. Het is in ieder geval een goed voornemen. Het is slecht voor je zelfvertrouwen als je te veel leunt op een ander.

Ik ben vaak ontslagen, maar nu functioneer ik redelijk op mijn werk, al is het ongeveer 1/3 van hoe anderen functioneren. Mensen met een psychose en hoog iq worden veel serieuzer geholpen door psychologen en mensen met functioneringsproblemen vanwege lager iq kunnen terecht bij de gemeente, het UWV of MEE. De manier waarop de ggz hulpverlening dan tegen je aankijkt is vrij bevooroordeeld. Woede over bijvoorbeeld het gevoel bespioneerd te worden, wordt afgedaan als een fout in het denken die door een achterstand in de ontwikkeling wordt veroorzaakt. Eigenlijk ben ik daar ook wel blij om, aangezien mensen als ts vaak ook volgepropt worden met medicijnen vol bijwerkingen en in de tijd dat ze opgenomen zijn verplicht aan een nutteloos programma mee moeten doen. Dat blijft mij in ieder geval bespaard en ik wil zo min mogelijk afhankelijk zijn van instanties. Daarnaast vind ik het heel erg voor sommige mensen dat zij niet meer in staat zijn om te kunnen lezen of film kijken. Ik ben zelf ook te langzaam om alles te kunnen doen wat ik eigenlijk had willen doen, maar in ieder geval heb ik mijn doelen kunnen verlagen en is het voor mij mogelijk die te halen waardoor ik heel tevreden ben. Eerst droomde ik ervan om compleet zelfstandig en onafhankelijk te zijn, inmiddels heb ik wel door dat dit waarschijnlijk geen totale voldoening of succes zal brengen in mijn geval.

Het idee te zullen falen in een relatie is volgens mij erg mannelijk en dat kan ik zelf niet begrijpen. Mannen hebben altijd maar het idee dat ze vrouwen gouden bergen moeten bezorgen en hen moeten verzorgen terwijl als ik voor mezelf spreek, ik helemaal geen vriend zou willen hebben zodat die kan dienen als kostwinner en verzorger of zo. Misschien is dat meisje een golddigger die zelf ook heel onzelfstandig is, maar anders zou ik me er totaal niet druk om maken. Als het om je eigen ego gaat, laat het los.... Je doet immers je best dus het is niet jouw schuld als het niet lukt en je faalt pas echt in een relatie als je het heel bont maakt bijv door vreemd te gaan of iemand in de steek te laten , aggressie enz. maar zelfs dan zijn er nog mensen die dat niet als falen zien. Alles is zo relatief als je het zelf maakt
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_173979427
Werk jij?
pi_173979514
Stapje voor stapje. Soms kan een tijdje begeleid wonen wel helpen om dingen op de rit te krijgen. Ik vind het soms ook moeilijk om te zien hoe veel mensen om me heen met succes een mooi leven opbouwen. Maar het is wat het is, ik kan alleen stapje voor stapje aan mijn eigen toekomst werken.
pi_173980014
Hoe beschadigt schizofrenie precies je hersenen?
pi_173980140
Mensen toch, ik heb bijna alle verhalen op mijn gemak gelezen, en het liefst zou ik jullie allemaal een knuffel willen geven. O+

quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 21:03 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Inspirerend. Ik heb mijn school wel gehaald, maar Huishoudelijke taken lukken amper. Hersenen zijn ook beschadigd.
Roze olifantjes willen zien = roze olifantjes zien. Alles in het leven is haalbaar als je je zintuigen en gedachten in controle kan houden. Neem de regie over. Ieder doel is er één. En dan de volgende etc etc.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_173980408
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 23:37 schreef Biekuh het volgende:
Hoe beschadigt schizofrenie precies je hersenen?
Psychoses + medicijnen slikken. Je word een totaal ander persoon.
pi_173983121
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 00:08 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

Psychoses + medicijnen slikken. Je word een totaal ander persoon.
Ja, dat eerste leek mij ook. Maar zijn de psychoses neurotoxisch dan, en hoe werkt dat? Dat was eigenlijk mijn vraag. En ik mag hopen dat de medicijnen niet voor permanente schade zorgen?
  maandag 25 september 2017 @ 10:54:53 #25
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_173983820
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 23:04 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Ik woon nog steeds thuis en ik ben 28.. mijn ouders vinden het geldverspilling als ik eerder uit huis ga dan zij hebben gepland, daar komt het ook deels door... maar ik snap ze ook wel. Ik vind het niet heel vreselijk om nog thuis te wonen, eerst vond ik het wel vreselijk maar ik heb me erbij neergelegd dat ik pas over een tijdje een soort van zelfstandig zal zijn en het is gezelliger dan alleen wonen, al heb ik soms discussies over hoe laat ik thuis moet komen of iets anders onzinnigs. Ik heb een paar weken op huizen van anderen gepast, toen ging het in het begin erg goed maar daarna bleef ik 's nachts wakker waardoor ik in een negatieve spiraal kwam van het huishouden verslonzen en ook kreeg ik opnieuw last van mijn angststoornis. Ik vergeet ook veel dingen, of ik weet vaak iets niet en dan schieten mijn ouders weer ongevraagd te hulp. Daar heb ik een verschrikkelijke hekel aan, maar vaak moet ik toegeven dat ik iets zonder hun hulp niet had gekund. Het is goed dat je het voornemen hebt dat je moeder jou minder helpt. Ik hoop dat het je dan ook lukt om zelfstandig te zijn. Het is in ieder geval een goed voornemen. Het is slecht voor je zelfvertrouwen als je te veel leunt op een ander.

Ik ben vaak ontslagen, maar nu functioneer ik redelijk op mijn werk, al is het ongeveer 1/3 van hoe anderen functioneren. Mensen met een psychose en hoog iq worden veel serieuzer geholpen door psychologen en mensen met functioneringsproblemen vanwege lager iq kunnen terecht bij de gemeente, het UWV of MEE. De manier waarop de ggz hulpverlening dan tegen je aankijkt is vrij bevooroordeeld. Woede over bijvoorbeeld het gevoel bespioneerd te worden, wordt afgedaan als een fout in het denken die door een achterstand in de ontwikkeling wordt veroorzaakt. Eigenlijk ben ik daar ook wel blij om, aangezien mensen als ts vaak ook volgepropt worden met medicijnen vol bijwerkingen en in de tijd dat ze opgenomen zijn verplicht aan een nutteloos programma mee moeten doen. Dat blijft mij in ieder geval bespaard en ik wil zo min mogelijk afhankelijk zijn van instanties. Daarnaast vind ik het heel erg voor sommige mensen dat zij niet meer in staat zijn om te kunnen lezen of film kijken. Ik ben zelf ook te langzaam om alles te kunnen doen wat ik eigenlijk had willen doen, maar in ieder geval heb ik mijn doelen kunnen verlagen en is het voor mij mogelijk die te halen waardoor ik heel tevreden ben. Eerst droomde ik ervan om compleet zelfstandig en onafhankelijk te zijn, inmiddels heb ik wel door dat dit waarschijnlijk geen totale voldoening of succes zal brengen in mijn geval.

Het idee te zullen falen in een relatie is volgens mij erg mannelijk en dat kan ik zelf niet begrijpen. Mannen hebben altijd maar het idee dat ze vrouwen gouden bergen moeten bezorgen en hen moeten verzorgen terwijl als ik voor mezelf spreek, ik helemaal geen vriend zou willen hebben zodat die kan dienen als kostwinner en verzorger of zo. Misschien is dat meisje een golddigger die zelf ook heel onzelfstandig is, maar anders zou ik me er totaal niet druk om maken. Als het om je eigen ego gaat, laat het los.... Je doet immers je best dus het is niet jouw schuld als het niet lukt en je faalt pas echt in een relatie als je het heel bont maakt bijv door vreemd te gaan of iemand in de steek te laten , aggressie enz. maar zelfs dan zijn er nog mensen die dat niet als falen zien. Alles is zo relatief als je het zelf maakt
Heb jij ook schizofrenie? Dank je wel voor de lange post.

Ik woon trouwens op mezelf, maar mijn moeder komt vaak langs.

[ Bericht 0% gewijzigd door Keep_Walking op 25-09-2017 11:08:51 ]
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')