abonnement Unibet Coolblue
  zondag 24 september 2017 @ 20:15:15 #76
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_173973878
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 20:13 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Sport en politiek staan niet van elkaar af. Het is altijd met elkaar verweven geweest.
Dat ontken ik ook nergens. Ik vind het gewoon niet op het veld thuishoren.
pi_173973886
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 20:12 schreef AchJa het volgende:
Ach gut... Er is ook niet veel eer aan jullie te behalen is het wel?
Dat dacht ik al. Je weet gewoonweg niet waar je het over hebt. Overigens deel ik je mening dat de vlag en volkslied boven de politiek is gestegen. In de Verenigde Staten weliswaar. Daar heeft het religieuze vormen aangenomen.
  zondag 24 september 2017 @ 20:16:36 #78
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_173973917
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_173974020
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 20:09 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Nee hoor. Recht op protest is een belangrijk iets. Maar met de sport heeft het geen zak te maken.
Sport kan je op velerleie manieren zien als een weerspiegeling van de maatschappij. Dat is niet per se mis. Brengt met zich zijn voordelen mee. Aangezien sport een relatief vreedzaam podiuk is voor de mensen hun verschillen uit te dragen en te beslechten.
  zondag 24 september 2017 @ 20:20:55 #80
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_173974025
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 20:13 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Een aparte stelling, de meeste spelers zijn bij mij weten zwart. En ze krijgen stuk voor stuk riant betaald om hun sport te beoefenen.
Geld dat word opgebracht door hun fans waarvan een groot gedeelte hun mening niet deelt.
En dan is er nog de vraag of er wel een echte reden is om te protesteren.
De politie schiet inderdaad meer zwarte Amerikanen neer, maar als je kijkt naar de criminaliteitscijfers dan is dat ook niet zo vreemd.
Om echt een statement te maken wat de zwarte bevolking zou kunnen helpen is wijzen op het geweld in de zwarte gemeenschap. Chicago bijvoorbeeld heeft al meer dan 500 doden door crimineel geweld en de slachtoffers zijn vaker dan niet zwart.
Die spelers komen niet voor zichzelf op, maar voor anderen.
Of de fans het er mee eens zijn doet helemaal niet ter zake. Daarnaast zijn er vast en zeker ook fans die het er wel mee eens zijn.
Dat er ook veel criminelen onder de afro americans doet ook niet ter zake. Ze komen niet op voor criminelen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 24 september 2017 @ 20:22:28 #81
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_173974057
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 20:20 schreef Hdero het volgende:

[..]

Sport kan je op velerleie manieren zien als een weerspiegeling van de maatschappij. Dat is niet per se mis. Brengt met zich zijn voordelen mee. Aangezien sport een relatief vreedzaam podiuk is voor de mensen hun verschillen uit te dragen en te beslechten.
Nu doe je net of teams politiek gekleurd zijn. Of anders snap ik niet waar je heen wil.
pi_173974086
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 20:15 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Dat dacht ik al. Je weet gewoonweg niet waar je het over hebt.
Toe maar weer, een boude uitspraak van je... Weet je zelf uberhaupt wel wat voor natiestaat Nederland is?

quote:
Overigens deel ik je mening dat de vlag en volkslied boven de politiek is gestegen. In de Verenigde Staten weliswaar. Daar heeft het religieuze vormen aangenomen.
Hier in Nederland is de vlag en volkslied ook overkoepelend en geen politiek statement. Maar goed, we gaan er toch niet uitkomen.
pi_173974115
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 20:15 schreef ChrisCarter het volgende:
Dat ontken ik ook nergens. Ik vind het gewoon niet op het veld thuishoren.
Dat mag jij vinden. Doet niets af aan het feit dat niet heel lang geleden zwarte Amerikanen hun eigen baseball league hadden omdat de blanken in het land niet wensten om met hen op één veld te spelen. Niet verwonderlijk dus dat het speelveld nog steeds voor veel mensen, zeker voor afro-Amerikanen, een podium is waar ze hun onvrede kunnen uiten.
pi_173974145
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 20:22 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Nu doe je net of teams politiek gekleurd zijn. Of anders snap ik niet waar je heen wil.
Ik heb het over het spel, dwz de sport, dwz de hele kit en kaboedel in zijn geheel. Je kan sport niet enkel in het kader van een fysieke tegenstelling/conflict bekijken, want er zitten veel maatschappelijke haken en ogen aan vast. Wellicht gaat jouw begrip voor deze protestactie juist daar mank, omdat je referentiekader te beperkt/bekrompen is.
pi_173974156
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 20:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]


Dat de bezoekers het er niet mee eens zijn, is al helemaal niet relevant.
Juist wel, je kan je fans niet op zo'n manier schofferen. Iemand anders gaf al aan dat er schande van werd gesproken op Twitter toen bepaalde mensen bij het nationale elftal niet meezongen met het Wilhelmus.
Stel je eens voor dat Affelay was gaan zitten tijdens het volkslied omdat hij vind dat Marokkanen gediscrimineerd worden op de arbeidsmarkt.
Het land zou te klein zijn geweest en ik denk dat het direct de laatste wedstrijd voor Affelay zou zijn geweest.
Als speler bij een club heb je nu eenmaal een morele verplichting naar de fans toe en die moet je maar vervullen ondanks je politieke overtuigingen.
Hij had ook tijdens een interview zijn zegje kunnen doen of een actiegroep starten samen met de fans. Genoeg mogelijkheden om aandacht te vragen voor de "misstanden" die er ziin bij de Amerikaanse politie.
Knielen voor het volkslied is geen goede manier om dat onder de aandacht te brengen.
  zondag 24 september 2017 @ 20:26:49 #86
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_173974179
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 20:24 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Dat mag jij vinden. Doet niets af aan het feit dat niet heel lang geleden zwarte Amerikanen hun eigen baseball league hadden omdat de blanken in het land niet wensten om met hen op één veld te spelen. Niet verwonderlijk dus dat het speelveld nog steeds voor veel mensen, zeker voor afro-Amerikanen, een podium is waar ze hun onvrede kunnen uiten.
En dat doet niets af aan mijn mening dat het niet op het speelveld hoort maar er gewoon goed buiten tegen geageerd kan worden. Gewoon een verschil van mening.
pi_173974198
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 20:22 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Nu doe je net of teams politiek gekleurd zijn. Of anders snap ik niet waar je heen wil.
Sport is iets wat mensen met verschillende achtergronden bindt en daardoor bij uitstek geschikt voor een protestactie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 24 september 2017 @ 20:28:12 #88
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_173974209
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 20:25 schreef Hdero het volgende:

[..]

Ik heb het over het spel, dwz de sport, dwz de hele kit en kaboedel in zijn geheel. Je kan sport niet enkel in het kader van een fysieke tegenstelling/conflict bekijken, want er zitten veel maatschappelijke haken en ogen aan vast. Wellicht gaat jouw begrip voor deze protestactie juist daar mank, omdat je referentiekader te beperkt/bekrompen is.
_O-

Ok bedankt.

Welke teams zijn dan Dems? Welke Republicans?

Nee. Team tegen team is niet politiek vs politiek maar squad vs squad. Daar zit niks maatschappelijks in bij American Football.
pi_173974236
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 20:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Die spelers komen niet voor zichzelf op, maar voor anderen.
Of de fans het er mee eens zijn doet helemaal niet ter zake. Daarnaast zijn er vast en zeker ook fans die het er wel mee eens zijn.
Dat er ook veel criminelen onder de afro americans doet ook niet ter zake. Ze komen niet op voor criminelen.
In het geval van Keapernick was het in mijn ogen een publiciteitsstunt.
Hij is een adoptiekind die volgens commentatoren al geen goed seizoen aan het draaien was. Hij dacht misschien mee te kunnen liften op de links radicale golf die Amerika overspoelt, gesterkt door de media heeft hij dus geknield en hij is daar nu voor aan het boeten.
Mensen houden er nu eenmaal niet van om geconfronteerd te worden met politieke statements tijdens een sportavond.
pi_173974239
Als je ergens tegen of voor wilt demonstreren is het natuurlijk wel gewenst dat het maximaal zichtbaar is, anders heeft het weinig zin. Die spelers hebben groot gelijk wat dat betreft. Maximum exposure. En als Trump erover gaat jankballen weet je dat je iets goed doet. Die man hoort te regeren, niet te tweeten over dat hij zo boos is dat mensen gebruik maken van hun rechten.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_173974295
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 20:26 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Juist wel, je kan je fans niet op zo'n manier schofferen. Iemand anders gaf al aan dat er schande van werd gesproken op Twitter toen bepaalde mensen bij het nationale elftal niet meezongen met het Wilhelmus.
Stel je eens voor dat Affelay was gaan zitten tijdens het volkslied omdat hij vind dat Marokkanen gediscrimineerd worden op de arbeidsmarkt.
Het land zou te klein zijn geweest en ik denk dat het direct de laatste wedstrijd voor Affelay zou zijn geweest.
Als speler bij een club heb je nu eenmaal een morele verplichting naar de fans toe en die moet je maar vervullen ondanks je politieke overtuigingen.
Hij had ook tijdens een interview zijn zegje kunnen doen of een actiegroep starten samen met de fans. Genoeg mogelijkheden om aandacht te vragen voor de "misstanden" die er ziin bij de Amerikaanse politie.
Knielen voor het volkslied is geen goede manier om dat onder de aandacht te brengen.
Als Afellay zijn protest met gedegen argumenten kan onderbouwen, dan doet hij vooral z'n best maar. Je hebt echter gelijk dat heel Nederland in de kramp schiet, want dat gebeurt al snel als het om allochtonen gaat.

Maar verder hebben de fans er geen zak mee te maken. De clubleiding bepaalt wat de gevolgen voor de betreffende spelers zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173974316
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 20:28 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

_O-

Ok bedankt.

Welke teams zijn dan Dems? Welke Republicans?

Nee. Team tegen team is niet politiek vs politiek maar squad vs squad. Daar zit niks maatschappelijks in bij American Football.
Oei, het gaat jou echt boven de pet , he?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173974379
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 20:28 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

_O-

Ok bedankt.

Welke teams zijn dan Dems? Welke Republicans?

Nee. Team tegen team is niet politiek vs politiek maar squad vs squad. Daar zit niks maatschappelijks in bij American Football.
Omdat jij dat vindt, dat daar geen plaats voor is, betekent niet dat het werkelijk zo is. Oftewel je verkondigt je mening over de geschiktheid van deze protestactie alsof het de enige waarheid is. Dat vind ik nogal onredelijk en kortzichtig van je.
  zondag 24 september 2017 @ 20:34:27 #94
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_173974396
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 20:33 schreef Hdero het volgende:

[..]

Omdat jij dat vindt, dat daar geen plaats voor is, betekent niet dat het werkelijk zo is. Oftewel je verkondigt je mening over de geschiktheid van deze protestactie alsof het de enige waarheid is. Dat vind ik nogal onredelijk en kortzichtig van je.
Nee hoor, ik heb enkel en alleen mijn mening geuit. Meer niet. Niet groter maken dan het is.
pi_173974415
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 20:26 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

En dat doet niets af aan mijn mening dat het niet op het speelveld hoort maar er gewoon goed buiten tegen geageerd kan worden. Gewoon een verschil van mening.
Ik zie geen reden waarom niet. Bovendien, het eerste amendement waarborgt de vrijheid van meningsuiting, in welk context of podium dan ook.
pi_173974444
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 20:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als Afellay zijn protest met gedegen argumenten kan onderbouwen, dan doet hij vooral z'n best maar. Je hebt echter gelijk dat heel Nederland in de kramp schiet, want dat gebeurt al snel als het om allochtonen gaat.

Maar verder hebben de fans er geen zak mee te maken. De clubleiding bepaalt wat de gevolgen voor de betreffende spelers zijn.
De fans maken de club, tenslotte is het de bedoeling dat de spelers spelen voor hun vermaak, niet om hun politieke onvrede te tonen.
pi_173974483
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 20:35 schreef Chivaz het volgende:

[..]

De fans maken de club, tenslotte is het de bedoeling dat de spelers spelen voor hun vermaak, niet om hun politieke onvrede te tonen.
Maar het is de clubleiding die bepaalt wat de gevolgen zijn voor de spelers.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 24 september 2017 @ 20:37:30 #98
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_173974500
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 20:35 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Ik zie geen reden waarom niet. Bovendien, het eerste amendement waarborgt de vrijheid van meningsuiting, in welk context of podium dan ook.
Klopt en er is ook niks verboden aan gelukkig. En ze hebben ook qua onderwerp een goed punt. Maar ik wil (zie hier, mening) dat gewoon niet op het veld zien.
pi_173974585
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 20:35 schreef Chivaz het volgende:
De fans maken de club, tenslotte is het de bedoeling dat de spelers spelen voor hun vermaak, niet om hun politieke onvrede te tonen.
Sporters zijn geen clowns-apen die enkel voor het vermaak van het publiek een showtje opvoeren om vervolgens stilzwijgend door het leven te gaan. De fans zullen moeten respecteren dat hun spelers recht hebben op politieke statements te maken, op welk podium dan ook.
  zondag 24 september 2017 @ 20:40:19 #100
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_173974606
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 20:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als Afellay zijn protest met gedegen argumenten kan onderbouwen, dan doet hij vooral z'n best maar. Je hebt echter gelijk dat heel Nederland in de kramp schiet, want dat gebeurt al snel als het om allochtonen gaat.
Ik had hem in het eerste deel ook al gepost maare de autoch- allochtoon discussie staat hier natuurlijk compleet los van, men was over de hele club niet te spreken...
quote:
Grote ergernis na Wilhelmus van Oranje: 'Een schande, niet te geloven'

Elke voetbalinterland wordt voorafgegaan door twee volksliederen, zo ook dinsdagavond bij Engeland – Nederland op Wembley. Dat leidde tot een storm aan reacties op Twitter.

Veel Nederlanders ergerden zich aan het feit dat het grootste deel van de Oranje-internationals het Wilhelmus niet meezong. In tegenstelling tot de Engelsen, die het God Save The Queen wél uit volle borst en met trots lieten horen. Nieuw is de consternatie over het niet meezingen van de Nederlanders niet, maar het grote aantal reacties van dinsdagavond, met Jack van Gelder als 'aanstichter', is op z'n minst het melden waard.
jackvangelder twitterde op dinsdag 29-03-2016 om 20:58:31 Ach waarom zou je als speler van Oranje het Wilhelmus meezingen ? Onvoorstelbaar dat nog steeds niet iedereen meezingt. reageer retweet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')