abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 28 september 2017 @ 13:36:59 #101
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_174051827
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 13:17 schreef Tingo het volgende:

[..]

Voor sommige mensen.
Ja anderen nemen het te serieus!
Het is FILM geen documentaire of iets!
Leuk dat je dat allemaal vermeld hier, maar ga je nog een film nomineren?

quote:
14s.gif Op woensdag 27 september 2017 22:17 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Er zijn hele analyses van Disneyfilms gemaakt. De hoeveelheid ranzigheid en onzin die daarin wordt gebruikt ter indoctrinatie is ziek.

Niet voor niets dat hij (ouwe Walt) een sleutelfiguur in de ruimtevaarthoax was.
klopt, men moet elke frame bestuderen om echt iets schokkends tegen te komen..
Elke frame, maar dan duurt zo'n film toch een paar dagen zou je denken..
Ja je moet er iets voor over hebben!

En ja je kan iets volledig uit het verband gaan lopen trekken, maar wat is het nut er van?
Doe het dan op deze manier!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_174053089
Is ie echt nog niet genoemd?
pi_174053159
THX 1138 van George Lucas


Ik kan de trailer niet laten zien want die zit vol spoilers. Van alle BNW-films die ik heb gezien, was dit de meest indringende.

http://lucasfilm.com/thx-1138

[ Bericht 0% gewijzigd door Biekuh op 28-09-2017 18:04:51 ]
pi_174056118
quote:
14s.gif Op woensdag 27 september 2017 22:41 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Dank!

Het blijft BBC, dus mainstream, maar de quote in het begin is al gelijk grappig:

"Instead, they created a simpler version of the world, in order to hang on to power. And as this fake world grew, all of us [eh nee] went along with it"
Yup, je verheven voelen boven de anderen :)
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_174056450
quote:
3s.gif Op donderdag 28 september 2017 14:57 schreef Biekuh het volgende:
THX 1138 van George Lucas


Ik kan de trailer laten zien want die zit vol spoilers. Van alle BNW-films die ik heb gezien, was dit de meest indringende.

http://lucasfilm.com/thx-1138
Goeie ^O^
pi_174056475
Wizard of Lies gezien en vond 'm ook erg goed, hoewel het verhaal wel vrij beperkt blijft tot Madoff en z'n familie.
pi_174057942
Zullen we 't over films gaan hebben? Jullie verneuken elk topic dat je tegenkomt.
pi_174058178
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 19:22 schreef illusions het volgende:
Zullen we 't over films gaan hebben? Jullie verneuken elk topic dat je tegenkomt.
Prima idee. Even de bezem.
  donderdag 28 september 2017 @ 20:45:30 #109
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_174059907
Even voor de duidelijkheid, ik zie helaas niet veel lijstjes, dus elke film die apart word genoemd krijgt maar 5 punten.
Anders word het nogal een zooitje met de punten indeling, het zelfde geld met korte lijstjes elke lijst korter dan 10 krijgt 5 punten per film!

Mocht je problemen hebben met het maken van een goeie lijst, spit even dit topic door en anders!
ff hier BNW / [Centraal] Films met een boodschap
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_174061235
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 20:45 schreef theguyver het volgende:
Even voor de duidelijkheid, ik zie helaas niet veel lijstjes, dus elke film die apart word genoemd krijgt maar 5 punten.
Anders word het nogal een zooitje met de punten indeling, het zelfde geld met korte lijstjes elke lijst korter dan 10 krijgt 5 punten per film!

Mocht je problemen hebben met het maken van een goeie lijst, spit even dit topic door en anders!
ff hier BNW / [Centraal] Films met een boodschap
Ik kom nog wel met m'n lijstje voor het topic vol is. :+ Wil niets vergeten.
pi_174061796
Wanneer is een film een BNW-film?

Zoals ik het zie zijn vrijwel alle films van Stanley Kubrick relevant. Neem The Shining waarin hij hint dat hij de maanlanding in 1969 in scene heeft gezet. Dat wil overigens niet zeggen dat 'we' niet op de maand zijn geweest. Als dat niets met BNW te maken heeft dan weet ik het ook niet.

En het is maar hoe je het bekijkt. Ik denk dat Hollywood door de elite uit de hoed is getoverd om de rol van mondiale cultuurfabriek te vervullen, dus eigenlijk zijn zeer veel films BNW-films (als je het zo bekijkt). Dus ook Robocop, The Terminator, Total Recall, etc. zijn dan BNW-films.
pi_174061911
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 21:52 schreef Biekuh het volgende:
Wanneer is een film een BNW-film?

Zoals ik het zie zijn vrijwel alle films van Stanley Kubrick relevant. Neem The Shining waarin hij hint dat hij de maanlanding in 1969 in scene heeft gezet. Dat wil overigens niet zeggen dat 'we' niet op de maand zijn geweest. Als dat niets met BNW te maken heeft dan weet ik het ook niet.

En het is maar hoe je het bekijkt. Ik denk dat Hollywood door de elite uit de hoed is getoverd om de rol van mondiale cultuurfabriek te vervullen, dus eigenlijk zijn zeer veel films BNW-films (als je het zo bekijkt). Dus ook Robocop, The Terminator, Total Recall, etc. zijn dan BNW-films.
Volgens mij is het een bnw film als het scenario voldoet aan het motto van dit forumonderdeel.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 28 september 2017 @ 23:31:36 #113
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_174064069
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 21:52 schreef Biekuh het volgende:
Wanneer is een film een BNW-film?

Zoals ik het zie zijn vrijwel alle films van Stanley Kubrick relevant. Neem The Shining waarin hij hint dat hij de maanlanding in 1969 in scene heeft gezet. Dat wil overigens niet zeggen dat 'we' niet op de maand zijn geweest. Als dat niets met BNW te maken heeft dan weet ik het ook niet.

En het is maar hoe je het bekijkt. Ik denk dat Hollywood door de elite uit de hoed is getoverd om de rol van mondiale cultuurfabriek te vervullen, dus eigenlijk zijn zeer veel films BNW-films (als je het zo bekijkt). Dus ook Robocop, The Terminator, Total Recall, etc. zijn dan BNW-films.
Paar pagina's terug.


Een film als apollo 13 verteld een verhaal, maar er zit niks geen BNW gerelateerd scenario in de film zelf, op dit forum wel moonhoax maar dat staat los van deze film,

maar een film zoals Intersteller wel, aangezien ze de maanlandingen in het begin aan de kaak stellen, zie deze scene!

Verder zie OP!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_174065150
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 23:31 schreef theguyver het volgende:

[..]

Paar pagina's terug.


Een film als apollo 13 verteld een verhaal, maar er zit niks geen BNW gerelateerd scenario in de film zelf, op dit forum wel moonhoax maar dat staat los van deze film,

maar een film zoals Intersteller wel, aangezien ze de maanlandingen in het begin aan de kaak stellen, zie deze scene!

Verder zie OP!
Op zich gaat dit een stukkie dieper, de maanlandingen worden niet aan de kaak gesteld, maar de geschiedenis is herschreven om beter aan te sluiten bij de huidige maatschappij.
Maar dat is uiteraard ook bnw
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 29 september 2017 @ 10:18:25 #115
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_174068559
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 00:56 schreef Wantie het volgende:

[..]

Op zich gaat dit een stukkie dieper, de maanlandingen worden niet aan de kaak gesteld, maar de geschiedenis is herschreven om beter aan te sluiten bij de huidige maatschappij.
Maar dat is uiteraard ook bnw
Operation Avalanche
Operation Avalanche (2016) - IMDb
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_174068609
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 10:18 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Operation Avalanche
Operation Avalanche (2016) - IMDb
Das ook een goeie bnw film ^O^
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_174069124
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 10:18 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Operation Avalanche
Operation Avalanche (2016) - IMDb
Ha dank. die moet ik nog zien.

Moonwalkers was erg grappig.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_174069171
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 21:56 schreef Wantie het volgende:

[..]

Volgens mij is het een bnw film als het scenario voldoet aan het motto van dit forumonderdeel.
Dit.
pi_174069399
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 september 2017 10:53 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Ha dank. die moet ik nog zien.

Moonwalkers was erg grappig.
Kiek, de bnw films druppelen binnen.
Er is ook eentje waarbij wel een raket wordt gelanceerd, maar de missie zich in een studio afspeelt. Alleen ontploft de raket, waardoor de acteur astronauten hun leven niet meer zeker zijn...
Ben helaas kwijt hoe die heet..
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_174069452
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 21:52 schreef Biekuh het volgende:
Wanneer is een film een BNW-film?

Zoals ik het zie zijn vrijwel alle films van Stanley Kubrick relevant. Neem The Shining waarin hij hint dat hij de maanlanding in 1969 in scene heeft gezet. Dat wil overigens niet zeggen dat 'we' niet op de maand zijn geweest. Als dat niets met BNW te maken heeft dan weet ik het ook niet.

Hint hij daar op of zijn het een paar "internetdetectives" die gezamenlijk een hersencel delen die dit menen te zien in die film?
  vrijdag 29 september 2017 @ 11:27:56 #121
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_174069630
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 11:18 schreef Chewie het volgende:

[..]

Hint hij daar op of zijn het een paar "internetdetectives" die gezamenlijk een hersencel delen die dit menen te zien in die film?
Room 237
Room 237 (2012) - IMDb
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_174069680
quote:
Ja gezien maar zoals imdb al in de eerste zin meldt "subjective documentary" waarin anderen de "hidden messages" proberen te verklaren, dat is iets anders dan dat Kubrick zou hinten op het in scene zetten van de maanlandingen.
pi_174070742
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 11:18 schreef Chewie het volgende:

[..]

Hint hij daar op of zijn het een paar "internetdetectives" die gezamenlijk een hersencel delen die dit menen te zien in die film?
Is dit een serieuze vraag? Zoals altijd het geval is met hints of insinuaties kun je niet zeker weten of het zo bedoeld is, en is dat proberen te bewijzen een futiele exercitie.
  Moderator vrijdag 29 september 2017 @ 12:50:04 #124
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174071356
quote:
17s.gif Op zondag 24 september 2017 20:08 schreef Copycat het volgende:
Mijn lijstje:

1:
1984
Nineteen Eighty-Four (1984) - IMDb

2:
Johnny got his gun
Johnny Got His Gun (1971) - IMDb

3:
Metropolis
Metropolis (1927) - IMDb

4:
All the president’s men
Gaslight (1944) - IMDb

5:
Incredible shrinking man
The Incredible Shrinking Man (1957) - IMDb

6:
Charly/Flowers for Algernon
Charly (1968) - IMDb

7:
Gaslight
Gaslight (1944) - IMDb

8:
Network
Network (1976) - IMDb

9:
Chinatown
Chinatown (1974) - IMDb

10:
And the band played on
And the Band Played On (TV Movie 1993) - IMDb
Incredible shrinking man in de bios gezien tijdens een scifi marathon (samen met _O_ forbidden planet _O_ en close encouters of the third kind) Het mooiste was dat er een vrouw vlak naast ons zat die zo ontzettend opging in die film en gewoon serieus angstkreten aan het slaken was O+
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 29 september 2017 @ 12:56:36 #125
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174071473
Tien films vind ik lastig maar ik ga het proberen wel lastig

1. Welt am draht Welt am Draht (TV Movie 1973) - IMDb (iedereen die de matrix tof vond moet deze kijken _O_ )
2. Clockwork orange
3. one flew over the cuckoo's nest
4. Logans run
5. Incredible mind
6. under the skin
7. gattaca
8. outbreak
9. the godfather
10. da vinci code
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 30 september 2017 @ 00:13:00 #126
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_174083814
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 11:14 schreef Wantie het volgende:

[..]

Kiek, de bnw films druppelen binnen.
Er is ook eentje waarbij wel een raket wordt gelanceerd, maar de missie zich in een studio afspeelt. Alleen ontploft de raket, waardoor de acteur astronauten hun leven niet meer zeker zijn...
Ben helaas kwijt hoe die heet..
je kunt heel erg gedetaileerd zoeken op IMDB.

Je weet geen acteurs? Jaartal, decennium, of enig keyword
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_174085215
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2017 00:13 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

je kunt heel erg gedetaileerd zoeken op IMDB.

Je weet geen acteurs? Jaartal, decennium, of enig keyword
Ah tnx!

Gevonden:

https://www.moviemeter.nl/film/2432
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 30 september 2017 @ 09:32:14 #128
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_174086561
quote:
mooi.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 30 september 2017 @ 09:33:41 #129
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_174086578
Over twee weekjes...
Geostorm
Geostorm (2017) - IMDb
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 30 september 2017 @ 10:20:31 #130
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_174087102
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 september 2017 12:50 schreef Bosbeetle het volgende:

Incredible shrinking man in de bios gezien tijdens een scifi marathon (samen met _O_ forbidden planet _O_ en close encouters of the third kind) Het mooiste was dat er een vrouw vlak naast ons zat die zo ontzettend opging in die film en gewoon serieus angstkreten aan het slaken was O+
Dat was ik niet, hoor. Zag ‘m voor het eerst toen ik een jaar of veertien was en vind het nog steeds een prachtige film waar veel meer inzit dan je in eerste instantie ziet. De existentialistische eindscene alleen al.
Hij past in mijn lijstje vanwege de mysterieuze wolk waardoor het krimpproces in werking wordt gezet. Haske chemtrails.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 22 oktober 2017 @ 13:51:26 #131
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_174576087
Voor de gene die nog geen lijstje hebben gemaakt jullie hebben nog tot volgende week de tijd :P
Er staat nog een vraag voor u open!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')