abonnement Unibet Coolblue
pi_173959871
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Het is natuurlijk verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

pi_173959882
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 10:22 schreef Roomsnoes het volgende:
Wat een monster :D
En lees dit dan:
"Deze VTech Baby Walker heeft vele activiteiten met onder andere vormen, woordjes, letters en cijfers om te leren."

Hee S, kijk nou, een vierkant. En whoohoo, dit is het cijfer 1. Zeg maar na, 1!
_O-
pi_173959956
Ik probeer Vtech zo veel mogelijk buiten de deur te houden. Jezus, wat een krijs speelgoed.

Sowieso houdt mijn baby (nog) niet van speelgoed met batterijen en wordt echt boos van Zoef Zoef Eddy. Hij speelt liever met regenmakers, plastic bakjes en zijn knuffels. En van echt ALLES een trommel maken. O+
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_173960446
Ojee al dat hysterisch speelgoed :')

Hier is het tij weer gekeerd. We hadden gister een heel ander kind dan afgelopen vrijdag. Het zal dan toch wel de ‘ik-ben-bijna-6weken’ dag zijn geweest, hoop dat ie dan de echte 6 weken overslaat haha.
Hij heeft zowaar in z’n eigen bedje geslapen! O+
pi_173960508
Een vormenstoof vond O al heel snel leuk, die auto uit het vorige topic zou O nog steeds geweldig vinden (hij is nu net 2). Maar zijn Vtech loopkar gebruikt hij ook nog steeds. Fijnste aan het Vtech speelgoed is als de batterijen bijna op zijn, dan blijven de geluidjes hangen. Dat hebben we hier met oa Piet Politieauto.

Man was gisteren weer naar voetbal, dus wij hadden een gezellig avondje!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 24 september 2017 @ 13:54:09 #6
269689 crew  Viv
pi_173964043
FF wat pittig zo in je eentje! :X En RF wat een nachten joh. :*

Groetjes vanuit de Zwitserse Alpen. :W
pi_173964333
Pfff FF, ik vind je een held.

Hier zijn de toettoet auto's en garage van peuterzus toch wel heel erg in trek. Vooral om je aan de garage op te trekken :')
pi_173965086
Jemig FF, wat een avond :X Je doet het toch maar even allemaal, petje af hoor!

Hier nog steeds een Vtech vrij huis O+

Ik lees wel mee maar schrijf weinig; weinig energie om actief mee te schrijven. De overgang van 1 naar 2 kinderen vind ik behoorlijk wat impact hebben. Zeker in combinatie met slechte nachten blijft er heel weinig over voor mezelf. Ik kijk uit naar het moment dat er meer ruimte komt.
Ondertussen wordt m'n mini wel steeds groter O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 24 september 2017 @ 19:08:09 #9
269689 crew  Viv
pi_173972132
quote:
7s.gif Op zondag 24 september 2017 14:40 schreef Fazzoletti het volgende:
Hier nog steeds een Vtech vrij huis O+
Hier ook, heerlijk! *O*

Mooie broccolidame heb je daar. O+
pi_173972966
Heerlijke foto Fazz!!

Timo zit in een wat lastiger fase. Hij blijft wel vrolijk, maar slapen gaat weer slecht (ging ff een weekje beter) en hij drinkt nu ook een stuk slechter. Na 100/120 ml heeft ie gewoon genoeg van zijn fles. Op zich blijft hij goed te pas en houdt ie voldoende plasluiers, maar ik vind het toch frappant. Herkenbaar voor zesmaandenbaby's? Hapjes eten gaat wel goed, daar geniet hij echt van. Ook broodkorstjes worden gretig opgesabbeld.
pi_173972998
FF :* de wanhoop komt bij mij al naar boven bij het zien van de foto en bijbehorend verhaal

Wat is ze groot geworden Fazz! O+

Ik zing met peuter het hardst mee met alle speelgoed :D daar heb ik niet zoveel op tegen als de kinderen er blij van worden
pi_173973345
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 19:43 schreef Gogo83 het volgende:
Heerlijke foto Fazz!!

Timo zit in een wat lastiger fase. Hij blijft wel vrolijk, maar slapen gaat weer slecht (ging ff een weekje beter) en hij drinkt nu ook een stuk slechter. Na 100/120 ml heeft ie gewoon genoeg van zijn fles. Op zich blijft hij goed te pas en houdt ie voldoende plasluiers, maar ik vind het toch frappant. Herkenbaar voor zesmaandenbaby's? Hapjes eten gaat wel goed, daar geniet hij echt van. Ook broodkorstjes worden gretig opgesabbeld.
James zijn flessen zijn nooit groter geworden dan 150/5. En die is inmiddels ruim 11 maanden,eet alles en is blij
S. 2014
J. 2016
  zondag 24 september 2017 @ 20:27:52 #13
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_173974199
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 19:43 schreef Gogo83 het volgende:
Heerlijke foto Fazz!!

Timo zit in een wat lastiger fase. Hij blijft wel vrolijk, maar slapen gaat weer slecht (ging ff een weekje beter) en hij drinkt nu ook een stuk slechter. Na 100/120 ml heeft ie gewoon genoeg van zijn fles. Op zich blijft hij goed te pas en houdt ie voldoende plasluiers, maar ik vind het toch frappant. Herkenbaar voor zesmaandenbaby's? Hapjes eten gaat wel goed, daar geniet hij echt van. Ook broodkorstjes worden gretig opgesabbeld.
Wellicht tandjes Gogo? Mijn dochter dronk haar flesjes ook minder goed, want dat voelde blijkbaar niet prettig. En waren der tandjes eenmaal door, ging het drinken gelijk beter.. :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_173977150
Ik voel nog niks, dacht daar toevallig zelf ook aan. Op zich is ie gewoon vrolijk enzo, maar het is toch apart. Woensdag op het cb eens vragen of ze het vaker zien (vast wel).

@gm: Timo is ook geen hele grote drinker, maar 170 á 180 ml ging er toch wel in per keer.
pi_173982221
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 21:44 schreef Gogo83 het volgende:
Ik voel nog niks, dacht daar toevallig zelf ook aan. Op zich is ie gewoon vrolijk enzo, maar het is toch apart. Woensdag op het cb eens vragen of ze het vaker zien (vast wel).

@gm: Timo is ook geen hele grote drinker, maar 170 á 180 ml ging er toch wel in per keer.
Dan zou je inderdaad denken aan tandjes of last van zijn keeltje oid.
S. 2014
J. 2016
pi_173982879
Gogo: Hier veranderde mijn blije baby met 6 maanden in een baby die alleen maar kon zeuren, huilen en bijna niet wilde drinken. Ja een stuk of 15 x per dag 20 of 30 cc.
Ineens ook weer over.

Ik merk trouwens dat Goedzakje alleen nog maar zelf wil eten, prima maar hij krijgt dus niet veel naar binnen. Zijn boterham met banaan vanmorgen is gebruikt als bodylotion, als ik het aan een vorkje prik voor hem lukt dat bijna maar de drang om als koning Triton met zijn arm omhoog en vork in de lucht te zwaaien (met geluidjes hu hu hu hu hu) is toch groter dan de honger.
Gevoerd worden weigert hij nu dus en trekt zichzelf bijna over de tafel om het zelf te pakken en er dan mee te spelen. Dat hij een boterham zelf leert eten geloof ik wel, maar hoe ga ik ooit rijst, aardappels, quinoia of couscous naar binnen krijgen als hij dat zelf wil doen. :')
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  maandag 25 september 2017 @ 09:47:09 #17
149959 SQ
snelle trees
pi_173982909
Dat lukt prima hoor regina. Er worden hele volksstammen groot mee. En we leren het allemaal op die manier. Je moet alleen wat meer rommel opruimen ;)

Of had je nog de illusie dat een kind van 4 wél couscous kan eten zonder morsen? O+
disclaimer
  maandag 25 september 2017 @ 09:59:20 #18
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173983075
Aardappelpuree is nog makkelijk, gebruiken ze gewoon hun hand als schep _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173983168
Eten met de handen O+
pi_173983623
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 09:47 schreef Stormqueen het volgende:
Dat lukt prima hoor regina. Er worden hele volksstammen groot mee. En we leren het allemaal op die manier. Je moet alleen wat meer rommel opruimen ;)

Of had je nog de illusie dat een kind van 4 wél couscous kan eten zonder morsen? O+
Rommel en morsen vind ik geen probleem. Maar hij gebruikt het gewoon allemaal liever als bodylotion of bodyscrub. Eerst pakt hij het vast, dan diep oogcontact, stopt het op een millimeter na in zijn mond en dan bedenkt hij zich en smeert het over zichzelf heen. :'(

Nu kan ik daar ook nog best mee leven, maar het is de rest van de dag gezeik dat hij honger heeft. Geef ik hem dus wat te eten, geen kruimel in zijn mond maar wel weer een heel pak bakkes doekjes op.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  maandag 25 september 2017 @ 10:44:35 #21
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173983685
Ik hoor hier niet meer maar ik kan het toch niet laten :')

Eet je beetje op vaste/regelmatige tijden? Want als hij écht honger zou hebben zou hij niet over zijn gezicht smeren denk ik?
Hier is spelen met eten 9 van de 10 keer het teken dat ze vol zit, of dat ze te moe is om echt te eten.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173983780
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 10:44 schreef Molo het volgende:
Ik hoor hier niet meer maar ik kan het toch niet laten :')

Eet je beetje op vaste/regelmatige tijden? Want als hij écht honger zou hebben zou hij niet over zijn gezicht smeren denk ik?
Hier is spelen met eten 9 van de 10 keer het teken dat ze vol zit, of dat ze te moe is om echt te eten.
Ja, hij eet op vaste tijden en heeft ook echt honger. Ik hoor zijn maag soms knorren en dan nog gewoon scrubben en niet eten. Terwijl hij het wel kan, want hij eet wel zelf rijstwafels enzo.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  maandag 25 september 2017 @ 10:57:27 #23
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173983848
Eigenwijze baby's, arg :')
Sterkte iig!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173983900
quote:
7s.gif Op zondag 24 september 2017 14:40 schreef Fazzoletti het volgende:
Jemig FF, wat een avond :X Je doet het toch maar even allemaal, petje af hoor!

Hier nog steeds een Vtech vrij huis O+

Ik lees wel mee maar schrijf weinig; weinig energie om actief mee te schrijven. De overgang van 1 naar 2 kinderen vind ik behoorlijk wat impact hebben. Zeker in combinatie met slechte nachten blijft er heel weinig over voor mezelf. Ik kijk uit naar het moment dat er meer ruimte komt.
Ondertussen wordt m'n mini wel steeds groter O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aawh!
En herkenbaar. Ik ben gisteravond sinds lange tijd uit eten geweest met een vriend. Thuis ging alles zonder mij helemaal goed en ik heb het even een avond lang vrijwel niet over kinderen gehad. Nu kan ik er weer tegenaan. O+ .

TrollGoedzakje is lekker bezig! :Y) . :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_173984241
Het duurde hier ook altijd wel even voor ze door hebben dat eten hun maag vult. Daar heb je immers melk voor.
pi_173984695
Hier is naast smeren de nieuwste hit als je iets in je mond hebt keihard pffrt te doen. Dat spettert zo leuk en als je broer dan gaat grinniken en ook pffrt zegt is het hek van de dam }:|
pi_173985789
Smeren. O+ Het hoort er echt bij en voeren tot hun X-de verjaardag is ook de oplossing niet, ze moeten het toch ooit leren. L. heeft regelmatig broccoli in haar neus / een stuk pasta op haar schouder / aardappelpuree in haar oor. Ik vind het fantastisch. En inmiddels krijgt ze ook wel aardig wat binnen.

Ik moest lachen Blue, hier doen ze dat met (vrolijk) gillen, maar dat geeft tenminste geen zooi.

Net als bij peuter destijds gaat het slapen ook weer ruk nu. Bij peuter duurde het tot ruim 1,5 voor het beter ging. Ze meldt zich nog steeds voor twee à drie voedingen (geen probleem), maar slaapt daarna niet meer makkelijk verder (wel een probleem). Ze krijgt voor zover wij kunnen zien nog geen tanden, maar is wel (al heel lang) verkouden. Ik vrees dat we weer even door moeten bijten de komende maanden. ;(
pi_173989095
FF: Lijkt me echt pittig een tweeling! Als de ene stopt met huilen dan begint de andere :')

E. was van t weekend 1 maand oud. 1 maand! Wat gaat het snel!

Helaas is E. ook een beetje verkouden ;( Hij maakt soms gekke geluidjes. Tips bij verkoudheid?
pi_173990000
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 16:26 schreef Memoru het volgende:
FF: Lijkt me echt pittig een tweeling! Als de ene stopt met huilen dan begint de andere :')

E. was van t weekend 1 maand oud. 1 maand! Wat gaat het snel!

Helaas is E. ook een beetje verkouden ;( Hij maakt soms gekke geluidjes. Tips bij verkoudheid?
Otrivib zoutspoeling en eventueel met een neusaspirator leegzuigen.

Wiegje iets schuinzetten en halve ui onder het bed..
S. 2014
J. 2016
pi_173990238
Balen van de nachten Selvaria. Lijkt me geen fijn vooruitzicht dat het tot 1,5 gaat duren :X

M'n baby heeft vlekken :o Dit weekend hoge koorts (40) en het kdv belde vanmiddag om te zeggen dat ze allemaal rode vlekjes kreeg. 6e ziekte denken ze. Arm ding...
Afgelopen nacht vond ik mezelf ook heel zielig omdat ze dus maar bleef krijsen en niets hielp, hopelijk komende nacht beter.
  maandag 25 september 2017 @ 17:46:55 #31
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_173990723
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 09:47 schreef Stormqueen het volgende:
Of had je nog de illusie dat een kind van 4 wél couscous kan eten zonder morsen? O+
Nee ;(

RF, helpt het als je het combineert? Dus zelf iets in de hand en tussendoor wat voeren.
Dat deden we bij de oudste (en bij Ella nu weer), omdat ze heel gefrustreerd werd als ze het wel probeerde zelf te doen maar niet zoveel binnen kreeg.

Selv wat rot :{ Nachtvoedingen vind ik ook niet zo erg, als ze maar weer gaan slapen daarna idd. Hopelijk gaat het sneller beter dan bij N.

Oei Fazz, dat was een pittige nacht. Ik kan daar ook nooit zo goed tegen. Dat ze ziek en sneu zijn en het mijn nachtrust kost oké, maar als ze niet te troosten zijn -O-
Beterschap! Hopelijk vannacht beter nu de vlekjes doorgekomen zijn.

Beterschap Memoru! Verkouden baby's zijn zo sneu.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_173994154
Smeereten O+ wortels en pasta gaan top. Maar luilakje laat zich ook nog lekker voeren, hij is vaak te moe om het zelf te doen ;) ze lerem het vanzelf, je moet alleem opruimen niet erg vinden. :P

FF knap hoe je het allemaal doet.

Selv ook s'nachts nog vaak wakker dus, afgelopen nacht was eerst peuter wakker en daarna James nog 3 keer ivm honger en hoest.

Hij slaapt nog maar 1x en is de rest vd dag in beweging, en dan is loltrappen met grote zus het beste tijdverdrijf 8-)

S. 2014
J. 2016
pi_173995591
hoer ook eten smeren, lepel uit je handen slaan, prfft alles in je gezicht spetteren of na het eten als je het slabbetje uit hebt gedaan nog even lekker heel die oranje of groene kwijl naar buiten duwen met je tong. verder begint hij nu los te zitten en herft hij zondag voor het eerst naar zijn buik gedraaid (precies 6 maanden) naar rug kon hij al. wel chronisch verkouden net als grote zus en een ouffer voor de benauwdheid :(
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  maandag 25 september 2017 @ 22:13:17 #34
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_173996834
Haha wat een vrolijke foto GM :D Das heul geen baby meer!

Halfjaarboks, Sam! 😁
Balen van de chronische verkoudheid, zeg. Maar jeej voor het rollen!

Wij waren vandaag bij het consultatiebureau. Ze heeft eindelijk de 6kg bereikt :P Ze was gisteren aan het overgeven na elke voeding, dus zag de bui al hangen. Maar gelukkig nog netjes haar lijntje aan het volgen.
Consultatiebureau gaf aan dat we yoghurt mogen gaan geven, is dat echt met 6 maanden al? Ik dacht dat de oudste dat pas met 9 maanden ofzo mocht hebben.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 26 september 2017 @ 00:40:21 #35
269689 crew  Viv
pi_173999398
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 22:13 schreef Sylver_ het volgende:
Consultatiebureau gaf aan dat we yoghurt mogen gaan geven, is dat echt met 6 maanden al? Ik dacht dat de oudste dat pas met 9 maanden ofzo mocht hebben.
Het mag wel gegeven worden, maar tot 1 jaar niet ter vervanging van moedermelk of kunstvoeding, dus geen grote portie. Hier bij het cb probeerden ze dat tóch wel te opperen rond de 6-7 maanden: een schaaltje yoghurt 's avonds en dan een fles eraf. How about no :D ik deed niet voor niets zoveel moeite voor die flessen gekolfde melk...
pi_174002394
Oh Lordy, vannacht 18 x eruit geweest. :')
Want ja.. als je overdag niet eet heb je 's nachts honger.

Vanmorgen wel een geroosterde boterham gegeten, dus hoera voor de vooruitgang.

En die James met z'n zonnebril. :D
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  dinsdag 26 september 2017 @ 10:18:32 #37
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_174002457
James O+
*Schuift een dubbele espresso naar RF*
Syl hoera voor de 6 kg :D
Sam wat goed van het draaien en beterschap!
En ook beterschap voor alle andere sneuneusjes!

Ik kreeg (ben op mijn werk) net een filmpje van Aa die achter de vtech loopwagen aan loopt rent O+
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 26 september 2017 @ 10:18:54 #38
269689 crew  Viv
pi_174002463
RF 18 keer!! :o Dat je steeds weer terug naar bed gegaan bent joh, ik zou de moed na 5 keer wel opgegeven hebben. :')
pi_174002558
Ja, ik ben een optimist. :')

Daarnaast ook heel hard gezucht en een heleboel "tHOOOOH" eruit gegooid in de hoop dat vriend er uit zou gaan. Maar uiteindelijk gewoon regelmatig mijn ijskoude voeten in zijn rug begraven.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  dinsdag 26 september 2017 @ 10:34:13 #40
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174002675
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 00:40 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Het mag wel gegeven worden, maar tot 1 jaar niet ter vervanging van moedermelk of kunstvoeding, dus geen grote portie. Hier bij het cb probeerden ze dat tóch wel te opperen rond de 6-7 maanden: een schaaltje yoghurt 's avonds en dan een fles eraf. How about no :D ik deed niet voor niets zoveel moeite voor die flessen gekolfde melk...
Ah thanks.
Ik denk dat ze het ook een beetje als vervanging opperde, want ik geef blijkbaar toch wel te vaak borstvoeding volgens de arts.
Maar ik ga eens yogurt proberen, gewoon omdat ik benieuwd ben of ze dat net zo lekker vindt als grote zus :)

18 keer... :o
Ik zou het ook al opgegeven hebben na 5 keer.
c_/ dan maar, RF?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_174002860
Haha al die eetverhalen, er staat me dus nog wat te wachten als het zover is :')

18x :o, jammer dat het harde zuchten niet heeft geholpen, hier werkt het gelukkig meestal wel.

Gisteravond een huilende V. gehad van half 9 tot het half 1. Ik lag al in bed dus vriendlief had de jackpot.
Maar zodra hij op mijn borst lag en een extra dekentje over zich heen kreeg lag ie binnen no time te slapen tot 4 en daarna meldde hij zich weer om 8 en ligt nu nog te slapen. Zal wel moe zijn van gisteravond :')

Ohja, wanneer stap je over naar pampers maat 2? Maat 1 raakt nu bijna op en vroeg me af of ik nogmaals 1 moet kopen of al naar maat 2 kan.
Qua kilo’s zal ie nu tegen de 5 aanzitten.
pi_174003048
Wij gaan altijd over naar een volgende maat als hij een kilo ofzo in de gewichtszone van de nieuwe maat zit.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  dinsdag 26 september 2017 @ 10:59:53 #43
149959 SQ
snelle trees
pi_174003139
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 12:57 schreef Selvaria het volgende:
Smeren. O+ Het hoort er echt bij en voeren tot hun X-de verjaardag is ook de oplossing niet, ze moeten het toch ooit leren. L. heeft regelmatig broccoli in haar neus / een stuk pasta op haar schouder / aardappelpuree in haar oor. Ik vind het fantastisch. En inmiddels krijgt ze ook wel aardig wat binnen.

Ik moest lachen Blue, hier doen ze dat met (vrolijk) gillen, maar dat geeft tenminste geen zooi.

Net als bij peuter destijds gaat het slapen ook weer ruk nu. Bij peuter duurde het tot ruim 1,5 voor het beter ging. Ze meldt zich nog steeds voor twee à drie voedingen (geen probleem), maar slaapt daarna niet meer makkelijk verder (wel een probleem). Ze krijgt voor zover wij kunnen zien nog geen tanden, maar is wel (al heel lang) verkouden. Ik vrees dat we weer even door moeten bijten de komende maanden. ;(
hier ook zo, selv. Verder slapen na een voeding lukt haast niet.

Vannacht heb ik het over een andere boeg gegooid en zn eigen bed niet eens geprobeerd, maar meteen gekozen voor tussen ons in slapen. En meneer sliep 2 blokken van 3 uur en ik dus ook! Ik voel me herboren :')
disclaimer
  dinsdag 26 september 2017 @ 11:00:25 #44
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174003151
Ligt beetje aan hoe strak het bandje rond middel zit en absorptievermogen wat je wilt.
Hier mevrouwtje met een heel smal kontje dus kan met kleinere luiers dan eigenlijk zou 'moeten' als ik de kilo-aanduiding volg.
Ligt verder erg qua pasvorm aan het merk...

Oftewel: trial and error :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 26 september 2017 @ 11:00:49 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_174003155
En ik zag een mooi broccolismurfje van fazz O+ twee niet zo blijde baby's van ff ;( en blije James O+
disclaimer
pi_174003220
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:44 schreef Flav het volgende:
Haha al die eetverhalen, er staat me dus nog wat te wachten als het zover is :')

18x :o, jammer dat het harde zuchten niet heeft geholpen, hier werkt het gelukkig meestal wel.

Gisteravond een huilende V. gehad van half 9 tot het half 1. Ik lag al in bed dus vriendlief had de jackpot.
Maar zodra hij op mijn borst lag en een extra dekentje over zich heen kreeg lag ie binnen no time te slapen tot 4 en daarna meldde hij zich weer om 8 en ligt nu nog te slapen. Zal wel moe zijn van gisteravond :')

Ohja, wanneer stap je over naar pampers maat 2? Maat 1 raakt nu bijna op en vroeg me af of ik nogmaals 1 moet kopen of al naar maat 2 kan.
Qua kilo’s zal ie nu tegen de 5 aanzitten.
Als het past :P
Ik ging over als de luier over ging lopen of het duidelijk te krap was.
Cas zit al in maat 2. Maat 1 kon vorige week al zijn plas niet meer aan :') maat 2 redt de nacht ook niet, maar hij is nou eenmaal een enorme zeikerd

18 keer eruit :o ik zou na 3 keer stoppen met tellen en bij poging 5 gewoon opgeven. Bikkel!

[ Bericht 5% gewijzigd door Skittles op 26-09-2017 11:11:49 ]
pi_174003757
Ik zou ook gaan voor weg van de minste weerstand hoor en na 3 keer belandt madam hier ook tussen ons in.

Ben benieuwd hoe ze de komende nachten gaat met mijn vriend, heb weer eens nachtdienst en ze is 's nachts nog erg van het bijtanken aan de borst.
Zal je zien slaat ze door als ik er niet ben }:|
  dinsdag 26 september 2017 @ 11:43:00 #48
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174003906
Ik zou het gewoon proberen Flav. Maat 2 heb je sowieso een keer nodig, dus niet erg om al in huis te hebben :)

Gisteren was ik mijn tas vergeten mee te nemen naar het consultatiebureau en hadden we dus geen luiers mee. Gelukkig hadden ze op het cb een paar en blijkbaar past Ella met 6 maanden nog prima in maat 2 :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_174003985
Kijk, het voordeel van een baby die de hele nacht wakker is, is dat hij nu alweer 3.5 uur ligt te tukken.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_174004477
oei rf dat is een pittige nacht geweest. Kun je ook wat slaap meepakken nu?

kwa luiers heb ik nog ongeveer voor een week maat 1 liggen. Maat 2 ook al in huis dus die ga ik einde vd week gewoon eens proberen.(ik schat haar iets over 3,5 kg?)
Ik las gister in een folder van pampers dat je over kunt als de randjes meer dan normaal afdrukken achter laten...Maar vooral een kwestie van proberen dus geloof ik.
pi_174005991
Wij gaan tot nu toe meestal over als ie gaat doorlekken.

Wat is James een leukerd, GM! Helemaal geen baby meer.

En RF, wat een kutnacht zeg, hopelijk kan je ergens een dutje doen vandaag.

Ik heb juist al twee nachten best lekker geslapen (klopt dit heel hard af). Hopelijk is ook dit een faaaaase en geen tweemalig iets.
  dinsdag 26 september 2017 @ 13:40:14 #52
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174006215
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 11:34 schreef BlueEyes het volgende:
Ik zou ook gaan voor weg van de minste weerstand hoor en na 3 keer belandt madam hier ook tussen ons in
Hier ook, nachtrust is me heel veel waard. Zo sliepen we op vakantie soms met z'n vieren in één bed ( O+ ).
Ik doe trouwens mee met de koffie, eerst kwam kuiken 3x uit bed en daarna ben ik nog een uur met Guppy bezig geweest :O.
KuikenGuppy
pi_174006605
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:44 schreef Flav het volgende:
Haha al die eetverhalen, er staat me dus nog wat te wachten als het zover is :')

18x :o, jammer dat het harde zuchten niet heeft geholpen, hier werkt het gelukkig meestal wel.

Gisteravond een huilende V. gehad van half 9 tot het half 1. Ik lag al in bed dus vriendlief had de jackpot.
Maar zodra hij op mijn borst lag en een extra dekentje over zich heen kreeg lag ie binnen no time te slapen tot 4 en daarna meldde hij zich weer om 8 en ligt nu nog te slapen. Zal wel moe zijn van gisteravond :')

Ohja, wanneer stap je over naar pampers maat 2? Maat 1 raakt nu bijna op en vroeg me af of ik nogmaals 1 moet kopen of al naar maat 2 kan.
Qua kilo’s zal ie nu tegen de 5 aanzitten.
Het grote verschil met luiermaten zit vooral in de beentjes hier, zodra de ruimte daar wat klein werd zijn we naar n grotere maat gegaan. T kleintje zit hier nu met zn 4,5 kg in maat twee en dat gaat prima ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_174007534
Heeft iemand hier mss tips voor het behandelen van een smetplek in de nek. Ze komt er maar niet vanaf, sinds de eerste week en vindt het nu wel op n hoogtepunt. Het zit in een plooi waar nooit lucht bij komt...
pi_174007567
Elke luierwissel die je doet ook even nekje droogdeppen met een hydrofiel.
En ik smeerde soms nog wel eens heel dun beetje zinkolie erop.
Gelukkig nu ze groter is geen last meer van.
pi_174007587
Misschien met wat talkpoeder?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 26 september 2017 @ 15:33:38 #57
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_174008525
Ik deed er wat sudocreme op, Nolita. Een beetje dikke laag, zodat 2x per dag genoeg is (de rest van de dag vergat ik het :@) en het was binnen 2 dagen weg.

Heftige nacht, RF! Sterkte vandaag, maar lekker aan de koffie. En Burd ook al.. :*
pi_174008929
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 15:33 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Ik deed er wat sudocreme op, Nolita. Een beetje dikke laag, zodat 2x per dag genoeg is (de rest van de dag vergat ik het :@) en het was binnen 2 dagen weg.
Dit.

:* voor de dames met rotnachten.

En dit, hier word ik echt zo gelukkig van. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 7% gewijzigd door Cygne op 26-09-2017 15:59:50 ]
  dinsdag 26 september 2017 @ 15:55:31 #59
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174008953
Het zijn ook net puppy's he, die baby's. Komt ze net voorbij geschoven met een speeltje in d'r bek mond :') O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_174009048
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 15:55 schreef Sylver_ het volgende:
Het zijn ook net puppy's he, die baby's. Komt ze net voorbij geschoven met een speeltje in d'r bek mond :') O+
_O-
  dinsdag 26 september 2017 @ 16:07:47 #61
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174009200
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 14:45 schreef Nolita het volgende:
Heeft iemand hier mss tips voor het behandelen van een smetplek in de nek. Ze komt er maar niet vanaf, sinds de eerste week en vindt het nu wel op n hoogtepunt. Het zit in een plooi waar nooit lucht bij komt...
Maïzena!
KuikenGuppy
  dinsdag 26 september 2017 @ 16:08:08 #62
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174009208
Cygne O+.
KuikenGuppy
  dinsdag 26 september 2017 @ 16:09:42 #63
149959 SQ
snelle trees
pi_174009241
Wat een heerlijk lachebekje cygne O+

Schuift Ella al voorbij ja? :o knapperd!
disclaimer
pi_174009380
Wat een heerlijk blij bekkie Cygne!!

Ik heb vandaag extra van S genoten. Morgen is mijn verlof voorbij en moet ik weer aan het werk :'(

Oh hij heeft een nieuwe gorgel-kletsfeature. Zit ie in de wagen, zegt ie: raideh raideh raideh.
Zegt O: S zegt rijden!!
😍
  dinsdag 26 september 2017 @ 16:38:06 #65
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174009762
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 16:09 schreef Stormqueen het volgende:
Wat een heerlijk lachebekje cygne O+

Schuift Ella al voorbij ja? :o knapperd!
Wel achteruit, hoor. Tot haar eigen frustratie :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  dinsdag 26 september 2017 @ 16:39:07 #66
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174009779
Oh Cygne, ik had 'm gemist. Wat een vrolijkerd! O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_174009892
Lachebekje zeg Cygne O+ Wat een leuke muts! Zelfgemaakt?

Achteruit schuiven is ook al knap!

We hadden vandaag een afspraak bij het cb. Cas doet het perfect. Hij weegt nu 4715 gram en is 55,5 cm O+
pi_174009957
Mooie stats, skittles!

Niet zelfgemaakt, h&m. :D M werd er wel vrolijk van geloof ik.
  dinsdag 26 september 2017 @ 16:49:53 #69
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174010010
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 16:47 schreef Cygne het volgende:
Mooie stats, skittles!

Niet zelfgemaakt, h&m. :D M werd er wel vrolijk van geloof ik.
Volgens mij houden baby's van mutsjes, ik heb ook zo'n blij-ei foto van Ella met nieuwe muts :D
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_174010038
Ik ben nog opzoek naar een leuke muts maar vind vooralsnog alles stom :D
  dinsdag 26 september 2017 @ 16:51:25 #71
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174010039


[ Bericht 100% gewijzigd door Sylver_ op 26-09-2017 16:51:51 ]
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  dinsdag 26 september 2017 @ 16:53:13 #72
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174010073
Ik kwam er achter dat niet alle mutsen per definitie goed staan bij baby's. Ik vond het mutsje van mijn oudste en die stond haar altijd super schattig.
Bij Ella dus niet :o :+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_174010131
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 16:49 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Volgens mij houden baby's van mutsjes, ik heb ook zo'n blij-ei foto van Ella met nieuwe muts :D
Ahh heerlijk he? Ik vind deze zo lekker herfstig. Ik hou van herfst. O+
  dinsdag 26 september 2017 @ 17:12:42 #74
149959 SQ
snelle trees
pi_174010451
Oooh maar noud kan straks de baby vikingmuts weer op O+
disclaimer
  dinsdag 26 september 2017 @ 17:16:28 #75
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_174010513
Wat een vrolijkerd, Cygne O+

Alvast succes morgen, Room! Gaat S. naar de opvang?

Mijn baby kan schaterlachen O+. Ik denk niet dat er genoeg O+ in één post kunnen om mijn gevoel weer te geven. O+ O+ O+
pi_174011292
Ooooh stroop dat is echt O+
pi_174012192
Ik heb een muts met konijnen oren gekocht voor de baby. Vriend en Goedzakje vinden hem vreselijk.

En dat lachebekje met die okergele muts op. Wat lief!

En Goedzakkie heeft vandaan heul lang geslapen, een boterham, halve appel, yogurt, couscous met courgette en een papfles op. Driewerf Hoera en hopelijk een betere nacht.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  dinsdag 26 september 2017 @ 18:46:41 #78
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174012323
Leuk is dat he, Stroop O+

Ella begon zondag met spugen en vandaag is de rest vsn het gezin ziek. Mijn man kwam eerder thuis omdat kleuter en ik misselijk en lamlendig waren. Is hij net thuis, wordt hij ook ziek! Kon ik alsnog niet mijn bed in duiken :|W
Gelukkig sliep kleuter snel. Nu maar hopen dat het een spuugvrije nacht wordt.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_174013122
Oh beterschap Sylver! Hopelijk kun je een beetje bijtanken!

*O* voor een etend Goedzakje!

En O+ voor schattige mutsjes en schaterlachjes.

Mijn baby is morgen gewoon alweer een half jaar! Iets met clichés over vliegende tijd. En wat was het een mooi half jaar!
pi_174014029
L. had vandaag de muts van haar zus te pakken. *)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 26 september 2017 @ 19:57:58 #81
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174014160
Bijna een halfjaar! *O* Gaat dat belachelijk snel he, Gogo.

Haha, staat goed L! O+

Ik wilde meedoen met de mutsjesfoto's, maar imugr werkt niet mee.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_174014466
Ik moet nog een leuke muts voor Timo. Winterjasje heb ik al wel.

Het gaat idd belachelijk snel Sylver..
pi_174016700
Het lijkt wel alsof ze een kerstboom op haar hoofd heeft Selvaria :D

Wij hebben de gratis mutsjes met naam van de blije doos nog, wel zo makkelijk. Maar ik moet idd nog even nieuwe nijntjes mutsjes bij mn moeder bestellen. Ik hou wel van oren (of hoorns) op mutsjes! Mijn eigen wintersportmuts heeft hoorns van een berggeit. En die vikingmuts van SQ is idd episch!

Wat leuk stroop, schaterlachen O+ Wij moeten het nog steeds doen met glimlachjes, hoewel die wel steeds breder en groter worden. Desondanks is het nog steeds niet gelukt om ze tegelijk lachend op de foto te krijgen. De strubbelingen van een tweelingmoeder :'(

Succes morgen Roomsnoes!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_174017636
Awww wat een mooi meiske is L toch, selv. O+

Wij komen net terug van t ziekenhuis. Beste vriendin beviel zaterdag met 34 weken. Kindje maakt het naar omstandigheden goed en wij mochten al op visite komen. Prachtig ventje is t. O+ En zo trots op vriendinnetje.
pi_174017988
Gefeliciteerd Cygne:)

Wat een leuke mutsjes:)

Morgen weer naar CB. Ik ben heel erg benieuwd of baby veel gegroeid is. Hij drinkt veel maar spuugt ook veel...
  dinsdag 26 september 2017 @ 22:12:29 #86
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_174019571
Cygne je ventje O+ En wat fijn dat het naar omstandigheden goed gaat met je vriendin en hun kindje!
Wauw L, die muts staat je goed O+ Echt d'r kleur O+

Room je verlof al voorbij! Dus het had nog wat langer gemogen van je? :)

Aa zit goed in maat 4 luiers nu.. maar maat 5 (zelfde maat als Vv) zitten opzich ook goed.. dus denk dat ik voor de makkelijkheid maar alleen maar 5 ga halen de volgende keer... dozen vol.. heel veel dozen vol.. :')
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_174023365
Bedankt voor de tips. Er zit nu sudocreme op en ga morgen even maïzena halen.

room succes met werken!

skittles mooie stats! Wij mogen donderdag. Mijn meisje is 3 dagen jonger, maar verwacht 1 kilo minder en wat cm's korter :D . Kwa ud zit er natuurlijk 3 weken tussen!

stroop dat klinkt echt heel O+

rf hopelijk een betere nacht nu!

sylver lijkt me zwaar als (bijna) iedereen ziek is, beterschap.

gogo, je baby een half jaar!

L kan volgens mij alles hebben selv!

na een moeizame middag/avond hier met veel zuigbehoefte/willen drinken en niet slapen maar brullen laat ze opeens ruim 6 uur tussen 2 voedingen!? Ben benieuwd wat ze met de rest vd nacht gaat doen!
pi_174024428
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 01:54 schreef Nolita het volgende:
L kan volgens mij alles hebben selv!

na een moeizame middag/avond hier met veel zuigbehoefte/willen drinken en niet slapen maar brullen laat ze opeens ruim 6 uur tussen 2 voedingen!? Ben benieuwd wat ze met de rest vd nacht gaat doen!
Die is lekker aan het clusteren geweest zo te horen. :Y)

En ja, dat komt door mijn man. Die is half Indisch en heeft de meisjes een (subtiel) kleurtje meegegeven waardoor ze alles kunnen hebben. O+ In de zomer liep ik het kdv eens binnen met blote benen en een van de leidsters zei na een blik op mijn melkflessen niet zo subtiel: "goh, ze hebben wel het kleurtje van papa he?". :D
pi_174024645
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 16:49 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Volgens mij houden baby's van mutsjes, ik heb ook zo'n blij-ei foto van Ella met nieuwe muts :D
Mijn kind HAAT mutsen... of alles op zijn hoofd eigenlijk, stervendezwaanmishandeling!

Sylver beterschap!

Room succes.

Goedzakje, heb je je mama met rust gelaten vannacht? ;)
S. 2014
J. 2016
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 27 september 2017 @ 08:22:51 #90
269689 crew  Viv
pi_174024734
Mijn baby zou mutsen niet laten zitten, dus nu heeft ze een balaclava (Elephant Hood van ManyMonths). Ze ziet er daarmee uit als met haar strikmutsjes uit de kraamweek, maar zonder die irritante touwtjes. O+
pi_174025155
Iedereen die nog leuke mutsjes weet voor een bleek meisje met rode haartjes mag mij DMen!
Ik O+ van mutsen :')
pi_174025214
Maat 5 al Rady :o wij zitten nog in maat 1. Was bang de voorraad niet op te kunnen maken toen zus, schoonzus en schoonvader nog met pakken aan kwamen zetten, maar doordat ze zo weinig groeien past het nog prima.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_174025215
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 08:10 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Mijn kind HAAT mutsen... of alles op zijn hoofd eigenlijk, stervendezwaanmishandeling!
Ah, er is geen middenweg he, of ze zijn dol op mutsjes of ze vinden het verschrikkelijk :P

Nee gekheid, ik denk eerlijk gezegd dat Ella ook geen mutsjes ophoudt, maar ze wilde wel even blij poseren ;)

SPOILER: Aaaah! Nieuwe muts!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Sylver beterschap!
Thanks! Het lijkt erop dat iedereen weer aan de betere hand is.
Alleen een beetje jammer dat mijn man door de koorts knock out ging gisteravond :X

Gefeliciteerd Cygne! Fijn om te horen dat het goed gaat.

Succes Room!

Succes bij het cb, Memoru. Benieuwd naar de stats :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Sylver_ op 27-09-2017 09:30:27 ]
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_174027724
haha selv, fijn die opmerking van de leidster.. :D

sylver ik moest even lachen om de combinatie muts en blote armen!

Dat van gisteren is idd clusteren geweest denk ik. Vond het wel even lastig, want herkende haar niet omdat ze normaal zo tevreden is. Na 1:30 kwam ze om 4:45 en 6:45 weer. Ik had besloten dat ik nog niet op wilde staan dus we hebben samen in mijn bed nog tot 10:30 geslapen. Ik dan, N slaapt nog.
pi_174028805
Hier een jongetje met spruw en krampjes die elke keer, hoe voorzichtig ik het ook doe, wakker wordt zodra ik hem in zn bedje leg -O- en dan uiteraard de bijbehorende luchtalarmen inzet ;(

Heel sip, maar los daarvan :') opstaan om even te eten, drinken, plassen is ook een dingetje want daarna is ie minimaal weer n half uur ontroostbaar. Prioriteiten dus 8-) ik zit op de bank met eten, drinken en de afstandsbediening binnen handbereik. Nu dat toiletprobleem nog fixen :7
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 27 september 2017 @ 12:37:14 #96
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_174028926
Daar heb je luiers voor, ldg :7
pi_174029089

Good to go LDG :7

Wat een blij snoetje Sylver! O+

L. rockt ook de groene muts O+

Damn, doe mij ook eens die slaaptijden Flav :o
pi_174030119
Al die mutjes O+
Ik heb zeker wel 10 mutsjes hier liggen, vind dat zo schattig staan!

Volgens mij had ik daarnet het eerste echte lachje te pakken, een tandeloze grijns van oor tot oor! O+
Verder is de tula echt een uitkomst, ik kan weer m’n ding doen terwijl meneer snurkend op m’n borst ligt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 14% gewijzigd door Flav op 27-09-2017 14:36:50 ]
pi_174031344
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 12:43 schreef Skittles het volgende:
[ afbeelding ]
Good to go LDG :7
Ben verdeurie net uit de kraam verbanden, krijg je dit weer :( _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_174031564
Ja sorry, dat zijn van die dingen die ze je niet vertellen als je zwanger bent :+
pi_174032065
Goedzakje is vannacht alleen om 1 uur en om 5 uur wakker geworden. Best te doen.

Wel weer gezeik met eten vandaag, hij heeft dus ´s nachts honger en wil dan vanaf 7 uur tot een uur of 14.30 niet eten omdat hij vol zit van het midnight snacken. }:|

Hem ´s nachts om 1 uur geen fles geven is geen optie, want ik hoor zijn maagje gewoon knorren. ;(

Ik vind babies met mutsjes trouwens super schattig. Of sowieso babies, dreumesjes en peuters in winterkleding met een sjaaltje en wantjes aan. O+

[ Bericht 17% gewijzigd door ReginaFalange op 27-09-2017 15:13:20 ]
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_174033014
lastig rf, heb even geen tips voor je. Wel fijn dat afgelopen nacht beter ging.

oeh ldg, maar even aan toegeven vandaag met je kleine. Ingewikkeld wel, niet eens meer even kunnen plassen.

Flav wat een knusse foto! Hier gisteren ook voor het eerst de tula gebruikt. Denk dat ze net groot genoeg was ervoor. ik vond alleen de beentjes wat onhandig? Ze komen uit tegen de heupband en leken daardoor wat in een vervelende houding gedwongen. Uiteindelijk haar nog eens opnieuw erin gedaan en dat zat iets beter. Nog een beetje groeien zal ook wel meehelpen straks.
ik vond het wel al heet trouwens tijdens het wandelen. Ben wat dat betreft wel blij dat we de herfst ingaan en niet de zomer in het vooruitzicht hebben!
pi_174033116
Hier ook zin in de herfst en winter!

In Oktober en November netjes eten, veel sporten, veel wandelen en dan kan ik December weer in mijn oude kleren en kan ik zonder schuldgevoel pepernoten, marsepein, verjaardagstaart voor mezelf, verjaardagstaart van Goedzakje, kilo's kerstmeuk en oliebollen eten. Ohja en een paar flessen Baileys natuurlijk. :D
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  woensdag 27 september 2017 @ 18:09:57 #104
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174035748
Hai, ik kom snel weer meedoen, maar eerst even mijn bijdrage aan de mutsen-show:



Ik doe zelf vast wel even O+ , dan hoeven jullie dat niet meer te doen :P

edit: oh ja, ik vind dat hij hier zwaait. naar de andere baby's. hij ligt gewoon niet zo vaak stil als hij wakker is...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_174036007
LDG: Sterkte. Hopelijk gaat het snel beter.

RF: ik hoop ook voordat ik aan het werk moet in mijn oude spijkerbroeken pas! Nog zo'n 6kg :{

Lemijn: wat een mooierd O+

Vanmiddag naar Cb geweest, in 9 dagen tijd: +300 gram en + 1.1cm!
Advies meekregen voor het spugen: johannesbroodpitmeel.

E. heeft een navelbreuk. Gelukkig lijkt hij er niet veel last van te hebben. Volgens CB zit het er rustig uit en gaat het vanzelf over.
Het lijkt er ook op dat zijn tandjes beginnen door te komen. CB kon het niet zo goed zien want E. werkte niet mee.
Verkoudheid wordt wel minder :)

Arme E. heeft het door dit alles zwaar en wij daardoor ook ;(

[ Bericht 14% gewijzigd door Memoru op 27-09-2017 18:29:57 ]
  woensdag 27 september 2017 @ 18:29:34 #106
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174036135
Jemig Memoru, tandjes, dat is vroeg! Arm kind (en arme jullie).

En nog een vraag. Ik heb ein-de-lijk de eerste aflevering van Call the Midwife gekeken (dat was een van de doelen voor mijn verlof). Ik vond er geen ruk aan. Graag advies: doorzetten, of mijn tijd aan iets interessanters gaan besteden?

Ohja ik zit ook nog op +5 kg maar pas wel allang weer in mijn broeken. Ik denk dat al het gewicht in mijn borsten zit ofzo oO<
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_174037296
Goede stats voor Cas al Skittles! Hoe gaan je nachten nu, slaapt Lou nu wel al in haar eigen bed?

Lemijn, wat een mooi kind heb je gebakken O+

En die mutsjes bij Selv, Cygne en Sylver O+ Ik ga morgen ook op jacht naar een muts voor m'n baby :9

Hoe was je eerste werkdag Room? Kan me voorstellen dat het een omschakeling is na een jaar (toch?) thuis!

M'n baby heeft al minder vlekken maar wel erge hoestbuien. Ik kreeg 2 hartverzakkingen tijdens het eten; eerst omdat ze blauw aanliep tijdens een hoestbui en daarna omdat ze stikte in een stuk wortel :X Verder is ze weer druk aan't gymnastieken en lacht ze gelukkig weer.
  woensdag 27 september 2017 @ 19:26:46 #108
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174037583
Goede bijdrage, Lemijn! O+

En Flav O+

Memoru, mooi gegroeid! Wat vroeg zeg, die tandjes. Kan je al iets zien zitten?
Hopelijk heeft hij het snel minder zwaar.

Oh Fazz brrrr. Ik hou altijd al mijn hart vast als ze alleen al kokhalst, blauw aanlopen is helemaal eng.
Gelukkig gaat het weer beter met d'r!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_174038119
Lemijn, Die Jacob! O+
pi_174038208
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 18:23 schreef Memoru het volgende:
LDG: Sterkte. Hopelijk gaat het snel beter.

RF: ik hoop ook voordat ik aan het werk moet in mijn oude spijkerbroeken pas! Nog zo'n 6kg :{

Lemijn: wat een mooierd O+

Vanmiddag naar Cb geweest, in 9 dagen tijd: +300 gram en + 1.1cm!
Advies meekregen voor het spugen: johannesbroodpitmeel.

E. heeft een navelbreuk. Gelukkig lijkt hij er niet veel last van te hebben. Volgens CB zit het er rustig uit en gaat het vanzelf over.
Het lijkt er ook op dat zijn tandjes beginnen door te komen. CB kon het niet zo goed zien want E. werkte niet mee.
Verkoudheid wordt wel minder :)

Arme E. heeft het door dit alles zwaar en wij daardoor ook ;(
Als ik je ongevraagd een tip mag geven: ga voor puur johannesbroodpitmeel en niet voor Nutriton of het spul van de Kruidvat. Die laatste twee zitten allemaal onnodige toevoegingen in. Het pure spul is bij de biologische supermarkt of drogist te krijgen. Het is wat duurder maar je gebruikt er ook een stuk minder van.
pi_174038321
Sylver: Erg vroeg idd! Hij is vandaag 5 weken. Ik zie een klein wit puntje, rechtsboven helemaal achterin. Foto maken is daardoor erg lastig :')
pi_174038598
Nu bij de tuinen of holland and barret zoals het nu heet het tweede artikel 1 euro. Ook op de johannesbroodpitmeel. Dan heb je dus pure jbm waar je minder van nodig hebt dan nutrilon of kruidvat meuk omdat het puur is EN ook nog eens goedkoper.

Wij hebben vandaag ook weer 2 pakjes gekocht.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_174039057
Helaas krijgt V spuitluiers van de jbpm maar z’n maagzuur is echt een stuk minder. Behalve gisteravond dan, hij had puur maagzuur gespuugd ;(

Ik doe ook even een ‘muts’ foto, geen echte maar toch te leuk om niet te delen O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174039198
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 15:50 schreef Nolita het volgende:
lastig rf, heb even geen tips voor je. Wel fijn dat afgelopen nacht beter ging.

oeh ldg, maar even aan toegeven vandaag met je kleine. Ingewikkeld wel, niet eens meer even kunnen plassen.

Flav wat een knusse foto! Hier gisteren ook voor het eerst de tula gebruikt. Denk dat ze net groot genoeg was ervoor. ik vond alleen de beentjes wat onhandig? Ze komen uit tegen de heupband en leken daardoor wat in een vervelende houding gedwongen. Uiteindelijk haar nog eens opnieuw erin gedaan en dat zat iets beter. Nog een beetje groeien zal ook wel meehelpen straks.
ik vond het wel al heet trouwens tijdens het wandelen. Ben wat dat betreft wel blij dat we de herfst ingaan en niet de zomer in het vooruitzicht hebben!
Hier ook een tula O+ hoewel mn rig en bekken nog n beetje tegenwerken vind ik het nu al awesome. T ventje heeft wel de neiging om zn armpjes door de zijgaten naar buiten te laten bungelen, dan komen ze onder die spanbanden door.. Ziet er zo ongemakkelijk uit. Hij zit verder niet klem ofzo, maar t staat gewoon raar :D. Wel blij met het afkoelende weer, gisteren waren we beiden na twintig minuten helemaal klef :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 27 september 2017 @ 20:27:26 #115
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174039236
Oh Flav, goeie wangen! O+

Heb veel meer te zeggen maar eenhandig typen want zielig geprikt kind dat alleen rustig wordt van een pink ;(
En we hebben weer een kilo erbij, maar lengte stijgt nog harder, +4 cm in een maand! Gekkie.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 27 september 2017 @ 20:36:32 #116
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174039515
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 19:54 schreef Memoru het volgende:
Sylver: Erg vroeg idd! Hij is vandaag 5 weken. Ik zie een klein wit puntje, rechtsboven helemaal achterin. Foto maken is daardoor erg lastig :')
Oh! Wit puntje kan ook heel goed een talgkliertje zijn, dat had mijn oudste :)

Haha, wat schattig Flav :D O+

Awwh, arme Jacob. Maar hij groeit goed, zeg!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_174039708
MC+RF: super bedankt voor de tips ;)

Ben benieuwd of het hier goed helpt. Natuurlijk heeft E. Sinds bezoek CB niet heel erg meer gespuugd:')
Kan JBPM met de flesjes van medela?

Flav: awwww!! Wat een lief lachje :)

Sylver: talgklier zou miss ook nog kunnen. Ik ga morgen wat beter kijken ;)

Lemijn: awww de prikjes. Sterkte voor jullie beide!

[ Bericht 22% gewijzigd door Memoru op 27-09-2017 20:47:45 ]
pi_174040249
Jacob O+ en zo te lezen groeit hij als kool

Die hamsterwangetjes, flav O+

quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 19:16 schreef Fazzoletti het volgende:
Goede stats voor Cas al Skittles! Hoe gaan je nachten nu, slaapt Lou nu wel al in haar eigen bed?

M'n baby heeft al minder vlekken maar wel erge hoestbuien. Ik kreeg 2 hartverzakkingen tijdens het eten; eerst omdat ze blauw aanliep tijdens een hoestbui en daarna omdat ze stikte in een stuk wortel :X Verder is ze weer druk aan't gymnastieken en lacht ze gelukkig weer.
De nachten met een newborn :') Hij komt ergens rond 12 uur, tussen 1 en 2, tussen 3 en 4 en daarna is het krampjes/mamahonger/ikgaheusniethorizontaal-feest tot ergens tussen 6 en 7. Om 7 uur komt Lou en dan is Cas meestal ook wel weer rond half 8 wakker.
Lou slaapt sinds 15 juli in haar eigen bed! Net op tijd dus. Ongeveer 50% van de tijd slaapt ze nu eindelijk door en anders zombieloop ik heen en weer tussen haar en Cas. Wie vond kinderen krijgen ook alweer een goed idee 8)7

Wat schrikken voor jou en O! :o en beterschap :* Gelukkig gaat het al wat beter!

Tandjes zou wel heel snel zijn memoru, maar je kan ze ook maar beter gehad hebben toch :+ hopelijk gaat het met de Johannesbroodpitmeel een stuk beter met het spugen
pi_174041710
Ah, lief van Lou dat je wel een maandje zonder kind in bed hebt kunnen liggen :D
De nachten hier zitten tussen 1 en 3 nachtvoedingen en peuter wordt geregeld ook nog een keer wakker :') Zombieloop is herkenbaar :+

Goede stats Lemijn! Super slagroom :9

We wilden dit weekend beginnen met operatie papfles. Misschien gaat ze daar wat beter door slapen. Maar ik weet er eigenlijk geen bal van, peuter heeft er nog nooit 1 gekregen oO<
Dus papfles:
- hoe laat geef je die?
- moeders die nog bv geven; leng je aan met bv of gebruik je kv? (heb beide in huis 8-) )
- en het allerbelangrijkste: WERKT HET? O-)
pi_174041738
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:57 schreef Skittles het volgende:
Jacob O+ en zo te lezen groeit hij als kool

Die hamsterwangetjes, flav O+

[..]

De nachten met een newborn :') Hij komt ergens rond 12 uur, tussen 1 en 2, tussen 3 en 4 en daarna is het krampjes/mamahonger/ikgaheusniethorizontaal-feest tot ergens tussen 6 en 7. Om 7 uur komt Lou en dan is Cas meestal ook wel weer rond half 8 wakker.
Lou slaapt sinds 15 juli in haar eigen bed! Net op tijd dus. Ongeveer 50% van de tijd slaapt ze nu eindelijk door en anders zombieloop ik heen en weer tussen haar en Cas. Wie vond kinderen krijgen ook alweer een goed idee 8)7

Wat schrikken voor jou en O! :o en beterschap :* Gelukkig gaat het al wat beter!

Tandjes zou wel heel snel zijn memoru, maar je kan ze ook maar beter gehad hebben toch :+ hopelijk gaat het met de Johannesbroodpitmeel een stuk beter met het spugen
Heldin! Ik vind 1 tot 2x per nacht eruit al veel en heel irritant en vermoeiend :P

Memoru er worden zelfs baby's met tanden geboren dus alles kan.

Nog 3 weken en dan heb ik geen baby meer :o :'( kleine man doet af en toe een stap los. Nog sneller dan zijn zus en nog meer mamaplak dan haar. Hik vind alles best als ik maar in de buurt ben...
S. 2014
J. 2016
pi_174041805
quote:
7s.gif Op woensdag 27 september 2017 21:52 schreef Fazzoletti het volgende:
Ah, lief van Lou dat je wel een maandje zonder kind in bed hebt kunnen liggen :D
De nachten hier zitten tussen 1 en 3 nachtvoedingen en peuter wordt geregeld ook nog een keer wakker :') Zombieloop is herkenbaar :+

Goede stats Lemijn! Super slagroom :9

We wilden dit weekend beginnen met operatie papfles. Misschien gaat ze daar wat beter door slapen. Maar ik weet er eigenlijk geen bal van, peuter heeft er nog nooit 1 gekregen oO<
Dus papfles:
- hoe laat geef je die?
- moeders die nog bv geven; leng je aan met bv of gebruik je kv? (heb beide in huis 8-) )
- en het allerbelangrijkste: WERKT HET? O-)
Hier krijgt hij tussen 19-19:30 de papfles uit een difrax papfles met L speen. Is voor hem de laatste fles voor de nacht. K meng het met kv maar zal best ook met bv kunnen.

Of het werkt?... het geeft geen enkele garantie. ;)
S. 2014
J. 2016
pi_174041849
Wij hebben een tijdje rond 19.00 uur een papfles gegeven, maar zijn er na een week of twee weer mee gestopt. Timo ging er niet beter van slapen en was het half uur na de papfles altijd heel druk, heeft ie met alleen kv geen last van. Maar ik ken ook baby's die het er wel goed op doen, dus de enige manier om erachter te komen of het bij jullie werkt, is proberen.
  woensdag 27 september 2017 @ 22:01:01 #123
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174041991
quote:
7s.gif Op woensdag 27 september 2017 21:52 schreef Fazzoletti het volgende:
Ah, lief van Lou dat je wel een maandje zonder kind in bed hebt kunnen liggen :D
De nachten hier zitten tussen 1 en 3 nachtvoedingen en peuter wordt geregeld ook nog een keer wakker :') Zombieloop is herkenbaar :+

Goede stats Lemijn! Super slagroom :9

We wilden dit weekend beginnen met operatie papfles. Misschien gaat ze daar wat beter door slapen. Maar ik weet er eigenlijk geen bal van, peuter heeft er nog nooit 1 gekregen oO<
Dus papfles:
- hoe laat geef je die?
- moeders die nog bv geven; leng je aan met bv of gebruik je kv? (heb beide in huis 8-) )
- en het allerbelangrijkste: WERKT HET? O-)
Ik heb alleen pap geprobeerd in de ochtend, maar ze lust het niet. Nu is een flesje sowieso nog niet echt favoriet hier, fus Ella is misschien niet zo'n goed voorbeeld :P
Ik gebruikte kv, maar dat is vooral omdat ik geen extra voorraad moedermelk heb.

Bij de oudste werkte een papfles niet trouwens, sorry :P


Oh! Ik zei gisteren dat Ella alleen achteruit kan schuiven.. Vandaag kwam ze vooruit! Op handen en knieën :o
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_174044481
Ommegot, al die baby’s met mutsjes O+ Mijnes heeft heul nog geen wintermuts bedenk ik me nu. Dacht ik eindelijk even klaar te zijn met shoppen! (Ik vind de meeste jongenskleding maar stom en maat 56 is nu écht te klein aan het worden.)

Ella aan de schuifel, wat goed!

Skittles wat een zware nachten zo. Hopelijk gaat dat snel beter :*

Hier zijn de nachten heel wisselend. De ene keer komt hij maar één keer ‘s nachts en de volgende weer meerdere keren of juist dat hij na een voeding niet meer wil/kan slapen. Gelukkig is hij dan tussen ons in meestal wel rustig, alleen slaap ik zelf dan niet echt lekker. Maar goed, liever dat dan tig keer mijn bed uit om een speentje terug te stoppen.

Oh en dit is alweer mijn laatste week verlof -O- De tijd is echt voorbij gevlogen zeg. Wennen op het kdv ging gelukkig goed en stiekem ben ik ook wel weer toe aan wat meer uitdaging in de week. Tegelijkertijd zou ik nog best een paar maanden thuis willen keutelen. Gelukkig bouw ik het werken rustig op. Misschien scheelt dat.
pi_174044585
Wow Lemijn, wat een groei! En wat een leuk ventje!

RF, is een kleinere midnight snack geven geen optie? Evt in stapjes steeds minder geven zodat het niet zo op valt?

Papfles in de avond hadden wij bij O ook, maar ik heb geen idee meer, weet alleen dat m'n ouders hem dat 'afgeleerd' hebben toen hij daar een paar nachten sliep en niet wilde. Volgens mij kreeg hij die als fles voor het slapen gaan en dan s nachts nog borstvoeding als hij er om vroeg (was geen wondermiddel hier, maar hij kreeg ook maar 100 ml oid). Maar ik kan me ook herinneren dat hij op vakantie (met 10 maanden) ook nog s avonds aan de borst dronk, naast die papfles en dat die daarom niet zo groot was. Ik weet het dus niet helrmaal meer... alleen dat we het met kv maakte. Hij kreeg s ochtends en s avonds zo'n fles. Hier overigens fan van Bambix, dat spul met alleen water toevoegen ging altijd klonteren met een verstopte fles en boze baby tot resultaat.

Ik heb vandaag eindelijk twee lachjes tegelijk op een scherpe niet bewogen foto gekregen! Om te laten zien dat een tweeling ook best heel leuke kanten heeft!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_174045671
FF de lachende tweeling O+

kazy lijkt me idd dubbel als het verlof voorbij is. Geniet nog even van je laatste paar daagjes verlof!

lemijn wat sneu, zielig kind door de prikjes. hoe is h
t nu?

ldg hier plakte ze gisteren ook vast aan mijn borst door het (mijn) zweet) in de tula.

memoru ben benieuwd of het idd al tandjes zijn, klinkt heel erg vroeg!

Het valt me op hoe attent sommige mensen opeens zijn als ik met kinderwagen/draagzak loop. De eerste de beste auto stopt bij het zebrapad (vandaag zelfs een vrachtauto vol in de ankers) en gisteren stopte de meneer vd gemeente die aan het grasmaaien was zodra hij me zag en ging pas verder toen ik een stuk voorbij was!
pi_174049070
Vannacht gedroomd dat ik in een overvolle wachtkamer van de tandarts zat met een enorme televisie aan de muur. Op tv waren 20 seizoenen van de Teletubbies. Toen ik na heeeel lang wachten eindelijk aan de beurt was moest ik vragen beantwoorden over de 20 Teletubbie seizoenen en voor elk fout antwoord zou hij een tand of kies trekken. :o
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_174050119
haha rf, hoeveel tanden heb je nog over!?

Hier een ochtend cb achter de rug. Loopt dat altijd zo gruwelijk uit? Ben anderhalf uur binnen geweest met mijn mupke, nog geluk dat ze geen honger kreeg maar gewoon sliep, maar toch.
ik vond het al heel.wat dat ik er zo vroeg moest zijn, maar dat lukt wonderbaarlijk heel goed.

Ze heeft mooie ronde stats vandaag met 4 weken. 50 cm en 3700 gram!
pi_174050736
Haha RF! :D

Hier loopt het ook altijd uit Nolita. Je moet 10 min eerder komen om te wegen en meten om vervolgens nog 20 min te moeten wachten op je beurt :')

Hier zit meneer weer in de tula. Pffff het zal de 6 weken wel zijn. Wilt alleen maar op m’n borst slapen, zodra hij met z’n rug (in diepe slaap) het matras raakt is het krijsen geblazen. Hij loopt dan hartstikke rood aan en vergeet te ademen. Oke, dan maar geen huishouden vandaag :W
pi_174051021
Ah wat schattig FF O+ Kun je ze al een beetje uit elkaar houden nu? Ze kijken echt identiek!

Ik zit nu met O in't ziekenhuis :{ Afgelopen dagen is ze een paar keer blauw/rood aangelopen tijdens een hoestbui. Ze kreeg er vanochtend 1 bij de huisarts die het een goede reden vond voor doorverwijzing naar de kinderarts. Ze ligt al aan de monitor nu. Morgenochtend hopelijk naar huis.
pi_174051254
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 12:54 schreef Fazzoletti het volgende:
Ah wat schattig FF O+ Kun je ze al een beetje uit elkaar houden nu? Ze kijken echt identiek!

Ik zit nu met O in't ziekenhuis :{ Afgelopen dagen is ze een paar keer blauw/rood aangelopen tijdens een hoestbui. Ze kreeg er vanochtend 1 bij de huisarts die het een goede reden vond voor doorverwijzing naar de kinderarts. Ze ligt al aan de monitor nu. Morgenochtend hopelijk naar huis.
arm o'tje ;( zo sip als ze klein zijn. Kun je bij haar blijven?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_174051282
Wat naar Fazz, maar aan de andere kant ook heel fijn dat ze er naar kijken. Was je ook daarvoor naar de huisarts gegaan of was dat toeval?

Uit elkaar houden blijft moeilijk, maar de een heeft nu een pukkeltje wat wel makkelijk is :) maar ik begin ook wel verschil te zien denk ik, maar zonder blinde test weet ik niet of ik dat echt zie, of alleen wil zien.

Hier gaat het cb altijd netjes op tijd. Moet er op de afspraaktijd zijn om te meten en wegen, en kan daarna vrijwel altijd binnen vijf minuten door naar binnen. En duurt dat langer dan vijf minuten dan geven ze bij binnenkomst aan dat je nog even kan wachten met uitkleden.

Flav, sterkte met de 6-weken dip! Maar vanaf nu worden normaliter de krampjes minder en krijg je wel steeds meer interactie, dus de leuke periode komt eraan!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  donderdag 28 september 2017 @ 13:38:01 #133
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174051845
Hee Fazz, wat klote en wat eng! Hopelijk is het niks noemenswaardigs en hoest ze 'gewoon' enorm. Ik duim voor jullie.

Nolita, eerlijk gezegd is hij gewoon zijn wispelturige zelf. Er zijn normaal gesproken ook dagen dat hij meer of juist minder slaapt/huilt/lacht. Makkelijk om dat nu aan die vaccinaties te wijten maar ook niet helemaal eerlijk.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_174052237
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 12:37 schreef Flav het volgende:
Haha RF! :D

Hier loopt het ook altijd uit Nolita. Je moet 10 min eerder komen om te wegen en meten om vervolgens nog 20 min te moeten wachten op je beurt :')

Hier zit meneer weer in de tula. Pffff het zal de 6 weken wel zijn. Wilt alleen maar op m’n borst slapen, zodra hij met z’n rug (in diepe slaap) het matras raakt is het krijsen geblazen. Hij loopt dan hartstikke rood aan en vergeet te ademen. Oke, dan maar geen huishouden vandaag :W
Heb je hem al eens op zijn buik te slapen gelegd? Mijn baby wilde ook niet op haar rug slapen, buik daarentegen...

Fazz, wat sneu voor O! Maar wel fijn dat ze het even goed onderzoeken.
pi_174052473
Ja heb ik al geprobeerd, leuk voor 1 minuut en daarna wordt hij giftig en krijst hij nog harder :') Maar op z’n buik op mama’s buik daarentegen.. haha.
pi_174053452
Fazz! Sterkte! Hopelijk snel alles weer goed met je lieve O'tje.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_174055478
Arme O ;( mag je vannacht bij haar blijven Fazz?

FF, wat een lieve foto! O+

Wij waren vanmiddag bij het VUmc om te kijken hoe Cas zijn hart zich heeft ontwikkeld. Er is niets meer te zien, alle VSD's zijn dichtgegroeid *O*
pi_174058047
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 17:11 schreef Skittles het volgende:
Arme O ;( mag je vannacht bij haar blijven Fazz?

FF, wat een lieve foto! O+

Wij waren vanmiddag bij het VUmc om te kijken hoe Cas zijn hart zich heeft ontwikkeld. Er is niets meer te zien, alle VSD's zijn dichtgegroeid *O*
O+ toppertje!
pi_174058406
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 17:11 schreef Skittles het volgende:
Arme O ;( mag je vannacht bij haar blijven Fazz?

FF, wat een lieve foto! O+

Wij waren vanmiddag bij het VUmc om te kijken hoe Cas zijn hart zich heeft ontwikkeld. Er is niets meer te zien, alle VSD's zijn dichtgegroeid *O*
Da's heul goed nieuws! Wat fijn! *O*
  donderdag 28 september 2017 @ 19:44:05 #140
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174058420
Ah gets Fazz, dat is niet leuk :{ hopelijk is alles verder goed en mogen jullie morgen weer gewoon naar huis.

FF, wat een leuke foto! O+

Goede ronde stats, Nolita!

Wat fijn skittles! Toch een hele opluchting lijkt mij.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_174058917
Fazz (nu pas echt bijgelezen sorry) heel veel sterktr met O :*
Hoop dat er niks geks is en morgen weer gewoon naar huis
pi_174059512
Vooralsnog niets geks te zien op de monitoren hier :) Ze lacht naar alle zusters en vermaakt zich prima... Wel lekker stil hier, misschien ga ik gewoon wel een hele goede nacht slaap krijgen :9

Skittles, wat een fijn nieuws! O+
pi_174059550
Fazz: Heel veel sterkte en beterschap. Hopelijk valt het allemaal mee.

Skittles: Wat fijn! *O*

Hoe zit het tegenwoordig met knuffels met kraaloogjes? Goedzakje wil nu met alles knuffelen maar de knuffels die hij heeft gekregen hebben allemaal van die kraaloogjes. Nu zie ik bij sommige op het label dat het vanaf 0 jaar is, maar ik kan weet niet hoe makkelijk een oog los te kauwen is..
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_174059921
Skittles *O* *O* *O* *O*

Fazz... blugh hopenlijk blijft alles goed en slaap je fantastisch vannacht ;)
S. 2014
J. 2016
pi_174060135
Wat fijn Skittles!

Geniet van een rustig nachtje dan maar Fazz!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_174062500
Skittles: super nieuws!! Heel fijn!

Faz: succes vannacht. Hopelijk krijg je genoeg slaap.

Vanmiddag: mijlpaal enorme spuitluier :{
pi_174063045
Och Fazz, wat sneu. Gelukkig is ze er wel vrolijk onder. Slaap lekker. ;)

Hoera voor Cas! Echt heel fijn Skittles. O+
  vrijdag 29 september 2017 @ 06:55:23 #148
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174066482
Ella kruipt! En vervolgens ging ze zitten!! :o *O*
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  vrijdag 29 september 2017 @ 07:24:44 #149
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_174066588
Hoe is de nacht gegaan, Fazz?

Goed nieuws Skittles *O*

Haha Memoru, die mijlpalen zijn er ook inderdaad. Hoe veel heb je moeten wassen? Hier is het meestal beperkt tot haar outfit en baby zelf :P

Wat een snelle opeens, Sylver! :o

En wat een heerlijke foto, FF O+
pi_174066773
Go Ella! *O* Die van mij staat de hele dag. Ze is vandaag 8 maanden. :') Zo trof ik haar een paar dagen geleden aan nadat ik even naar de wc was geweest:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Prulleke. O+

Mijn zusje gaat vandaag trouwen. We nemen de fles, komkommer en maisboogjes als hulptroepen mee, hopelijk houdt ze het vol tijdens de ceremonie. :D

Edit: L. dus he. :+
pi_174067624
Wow wat een haast heeft Ella :o :D
Wie weet gaat ze L wel achterna :s) Wat is dat toch met die haastige babies ;)

Fijne dag vandaag Selvaria!

Het had heel mooi kunnen zijn, een goede nacht hier in't zkh. Maar helaas :') De, tegenwoordig, normale 3 nachtvoedingen. Waarbij het 1x 1,5 uur duurde voordat ze weer stil en in slaap was :O
Er valt gewoon niet tegen op te slapen :{

Met de oudste volgde ik heel erg zijn ritme, dat was een fijn ritme voor iedereen. Tot nu toe heb ik O ook gevolgd in haar ritme maar dat blijkt voor mij niet te doen. Ik wil toch gaan kijken of er iets te sturen valt. Elke ochtend wordt ik geradbraakt wakker en 's nachts ben ik steeds zo moe dat ik allerlei nare gedachtes krijg om haar alsjeblieft te laten stoppen met huilen :@
Zijn er leestips?

natuurlijk doet vriend ook wat ie kan. Hij gaat vaak met haar beneden zitten zodat ik kan slapen. Vorige week heeft hij 2x tot half 2 met haar beneden gezeten :{ Ze is nu 3x uit logeren geweest maar daar zijn de nachten ook niet beter gegaan. Flesjes kv of nu een paar keer met pap accepteert ze tot nu toe niet
pi_174067634
fazz hoe is de nacht gegaan? Lijkt me dat een dergelijke hoestbui voor moet komen willen ze erop kunnen monitoren of heb ik dat mis?
Hopelijk is het niets en gebeurt het niet meer!

skittles wat een goed nieuws!

Een kruipende en zittende Ella! *O*

En L die graag staat haha. Lijkt me idd spannend en ceremonie met zo'n kleintje. Fijne dag vandaag!
pi_174067668
Ze heeft nog wel een milde hoestbui gehad maar niet meer zo ernstig als afgelopen dagen. Straks hoor ik of we naar huis mogen :)
pi_174067962
Hopelijk mogen jullie naar huis straks!
Jullie nachten klinken zoals ze hier ook zijn. Alleen is ze hier pas 4 weken en had ik de hoop dat het met de tijd beter wordt. Ik kan me voorstellen dat je gesloopt bent na al die maanden. Ik lees graag mee voor tips om het tzt iets te kunnen sturen wellicht.
Kun je haar voor de nacht wakker maken voor een voeding of hoeft ze dan niets?
  vrijdag 29 september 2017 @ 12:00:55 #155
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_174070408
Pittig, Fazz. Hoe oud is O nu? Ben je bekend met het boek "de tevreden baby"? Ik vond het zelf niet nodig om een dergelijk rigoureus schema te maken omdat O (de mijne dus :P) wel een heel goed schema van haarzelf heeft, maar wellicht voor jullie wel fijn? Als het je wat lijkt kan ik 'm naar je opsturen :*
pi_174070634
Fazz, heeft ze echt honger of wil ze bij je zijn? Wat hier bij O hielp was slapen op zijn eigen kamer, en bij wakker worden ging m'n man troosten. Pas als hij ontroostbaar was en dus duidelijk honger kreeg ik hem. Uiteindelijk zijn we toen binnen een week van 4 nachtvoedingen naar 1 gegaan. Heeft m'n man overigens wel wat nachtrust gekost.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_174070961
Wow L en Ella, wat gaan jullie hard!

M heeft nog niet zo'n haast geloof ik. _O-
pi_174071649
Pollewop heeft ook geen haast hoor Cygne :D
Die kannsomehow nogsteeds niet los zitten maar trekt zich wel op om te gaan staan.
Kruipen/tijgeren gaat daarentegen wel als een dolle. Vooral als broer met speelgoed ergens zit waarvan ze denkt dat het voor haar is :')
pi_174072234
Wat een snelle baby's hier idd.

Kevin heeft wel haast, want hij wil met zijn broer spelen. Hij kan alleen nog helemaal niets tot grote frustratie van hemzelf. Vooral de toettoet auto's zijn erg in trek (lampjes, geluid). We noemen hem ons stokstaartje, want als ie iets interessants ziet of hoort trekt ie zijn nek uit en krijgt ie hele grote ogen. Dit effect dus:


De nieuwe feature is "gillen" en die wordt nu ten alle tijden toegepast: bij extreme blijheid en bij extreme frustratie. Bijna continue als ie wakker is dus }:|

Fazz, wat een moeilijke nachten. Ik heb geen tips helaas. sorry.
pi_174073582
Sylver: Wat goed van Ella! *O*

SWF: babynestje ( waar hij op dat moment in lag), kleertjes, baby en aankleedkussenhoesje ( ahhh waar moet ik beginnen!! Oops vies doekje op aankleedkussen)

Selvaria: Wat goed van L. Een fijne dag vandaag! *O*

Faz: Wat moeilijk ;( Ik heb helaas ook geen tips. -O-

pff... E. was vannacht aan het spoken. Hij wilde maar niet slapen, Heb vannacht denk maar 3 uurtjes slaap gehad. Gelukkig vanmorgen 2,5 uur geslapen toen hij lag te slapen. Na het voeden sliep hij weer na zo'n 20 minuten. Hopelijk draait hij het dag en nachtritme niet om....
pi_174098536
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 13:07 schreef BlueEyes het volgende:
Pollewop heeft ook geen haast hoor Cygne :D
Die kannsomehow nogsteeds niet los zitten maar trekt zich wel op om te gaan staan.
Kruipen/tijgeren gaat daarentegen wel als een dolle. Vooral als broer met speelgoed ergens zit waarvan ze denkt dat het voor haar is :')
O+
Speelgoed vindt M ook tof. Hij kan zo fijn spelen. Genot om naar te kijken. Vanavond had man de houten treinbaan gebouwd. Zaten ze samen te spelen. _O- O+

[ Bericht 10% gewijzigd door Cygne op 30-09-2017 23:40:57 ]
pi_174104882
Snap ik eindelijk mijn baby. Besluit ie n sprongetje/regeldag te nemen.. #slapeloze nacht.
pi_174105235
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 03:37 schreef Memoru het volgende:
Snap ik eindelijk mijn baby. Besluit ie n sprongetje/regeldag te nemen.. #slapeloze nacht.
_O-

Dit gaat je nog zo'n twintig keer gebeuren het eerste jaar. :P

Sterkte wel, slapeloze nachten zijn hoe dan ook ruk.

L. heeft het fantastisch gedaan op de bruiloft. Ze zag er wel belachelijk schattig uit met haar bolle beentjes en kale koppie in haar jurkje, maar wat was (is) ze leuk. O+ Tijdens de ceremonie kaande ze komkommers en tomaatjes en de rest van de tijd heeft ze vanaf onze, maar nog vaker vanaf de armen van totale vreemden rondgekeken en gekird. Ze sliep vanaf 14.00 in totaal 10 minuten en was tot 20.30 vrolijk. _O-
pi_174105381
L wilde natuurlijk zoveel mogelijk van de dag meekrijgen! Fijn dat ze het zo goed deed!

memoru soms kunnen we ze even niet snappen denk ik. N is hier de vorige nacht de hele nacht ontevreden wakker geweest. Wij dus ook..loop ik met haar naar beneden om 9:00 zodat vriend haar een eerste flesje kan geven valt ze in slaap en hebben we haar om 14:00 echt wakker moeten maken voor een voeding waarna ze weer sliep tot 18:00!
Vannacht ging perfect terwijl we niets anders hebben gedaan. Sommige nachten moeten we maar gewoon doorheen denk ik.

oh en cygne ik zag gisteren de speelfoto nog, wat leuk! Daar kijk ik echt naar uit, de interactie en spelen :)
  zondag 1 oktober 2017 @ 08:48:51 #165
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174105497
Oeh, ik zag gisteren de foto nog Cygne O+

Fijn he, Memoru }:|

Wat leuk, Selv! O+ Knap dat ze het zo lang vol hield!

Er was gisteren iets met Ella, maar geen idee wat. Ze werd 's avonds na een half uurtje slapen wakker en moest heel erg huilen. Ik kreeg d'r niet meer stil. Mee naar beneden genomen waar ze wel rustig werd. Maar elke keer als we naar boven gingen ging ze heel hard huilen. Zelfs als ik haar vast bleef houden. Ze probeerde wel te slapen, maar het lukte niet. Het leek een beetje op honger, maar ze wilde echt niks drinken.
Uiteindelijk om 21.30 toch maar paracetamol gegeven en om 22.15u lukt het slapen eindelijk.
Rest van de nacht ging gelukkig wel goed, ze wilde alleen elke keer als ze wakker werd niks drinken, maar alleen de speen. Mijn borsten waren wel blij toen ze na 10 uur niet gedronken te hebben eindelijk weer wilde :P
Maar nog steeds geen idee wat er aan de hand was. Paracetamol leek wel te helpen. Misschien tandjes? Ik zie alleen nog niks.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_174106758
Wat fijn dat de bruiloft zo goed ging Selvaria! Dat vraagt overigens wel om een foto van L van die dag!

Blijft toch lastig dat ze niet kunnen zeggen wat er mis is Sylver.

Wij hadden gisterenavond weer twee baby's die niet wilden slapen, maar deze keer was man Ook gewoon thuis dus hebben we beide met een baby rustig een film kunnen kijken. En aangezien ze de hele avond wakker waren hebben ze vannacht supergoed geslapen! Van 11 tot 5:30 en 6:30! Alleen een beetje jammer dat O om 4:30 Bumba begon te schreeuwen (zijn favoriete knuffel) die gewoon naast hem in bed lag, en daarna nog dik een uur door bleef praten.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_174106963
Grappig. Ik wist ook niet wat er aan de hand was met mijn baby gisteravond. Heel veel ontroostbaar hard huilen. Tot het flesje van 23 uur. De nacht ging ook weer (boven verwachting) goed.
pi_174108137
Hier vannacht 7 x er uit. Maar hij krijgt 2 boven tanden, dus ach dan snap ik dat je er zelf ook de pest in hebt ´s nachts.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_174108251
J. deed gisteravond gezellig mee met de niet-willen-slapen-baby’s :P Hij was zelf gelukkig vrolijk en uiteindelijk sliep hij vannacht ook ineens weer goed (tot 5.15 en daarna tot 8.30 door).

Ik ben ook wel benieuwd naar een outfitfoto van L. Selv! En wat fijn dat ze het zo goed deed.

Memoru hebben jullie nog een beetje geslapen? Hier snap ik ook nog niks van mijn baby hoor.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 1 oktober 2017 @ 11:05:14 #170
269689 crew  Viv
pi_174109057
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 10:36 schreef ReginaFalange het volgende:
Hier vannacht 7 x er uit. Maar hij krijgt 2 boven tanden, dus ach dan snap ik dat je er zelf ook de pest in hebt ´s nachts.
Nou dat scheelt alweer 11 x met laatst! *O*

:* voor alle slechte nachten

FF dat klinkt wel gezellig, ieder een baby op schoot. O+
pi_174109306
Oei, veel slechte nachten. Sterke allemaal! c_/ .

Selvaria, klinkt als een leuk feestje en heerlijk dat ze het zo goed deed. *O* .

Y heeft afgelopen twee avonden wat last van krampjes gehad. Dat heeft hij vrijwel nooit. Volgens mij heb ik de 'boosdoener' gevonden, want als hij er last van heeft, dan is dat eigenlijk altijd na een nogal grote chocolade inname van mij. *) . :') . Wel jammer.

Verder had ik vanochtend zo'n klassiek momentje, dat ik wakker werd en Y naast me zag liggen, terwijl de laatste herinnering die ik had was dat ik was gaan slapen en Y in de co-sleeper lag. Meestal heb ik nog wel een vage herinnering van even wakker worden en kind de borst geven, maar nu echt helemaal niets. 8)7 .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_174111084
Wat fijn dat L het zo goed deed Selv *O*

Oh dat is wel jammer Franny, chocolade :9

Jammer van al die slechte nachten ;( c_/

Hier weer een goede nacht gehad. Ik dacht dat het toeval was maar het gaat nu al 5 nachten op rij goed *klopt af*.
V krijgt tussen 11 en 12 z’n laatste fles en slaapt dan door tot 5/5:30 Om vervolgens binnen no time weer in slaap te vallen tot ongeveer 8 O+
Ik voel me herboren!
  zondag 1 oktober 2017 @ 14:24:19 #173
149959 SQ
snelle trees
pi_174114086
Mijn baby wordt standaard 4-8 keer wakker per nacht. Terug in zijn bedje leggen lukt gewoon niet. Overdag wel trouwens. Daarom slaapt hij nu tussen ons in. Dan hoef ik niet zo wakker-wakker te worden.

Probeer vooral niet te wanhopen of te panikeren, want het wordt écht beter. Ik trap er soms in te denken dat mauw makkelijker was, maar dat geloof ik eigenlijk niet zo. Dat heeft ook zeker een jaar geduurd. Maar uiteindelijk leren vrijwel alle kinderen gewoon slapen. Zelfs lou van skittles slaapt nu door, op haar eigen kamer, en als het lou lukt, dan kan het bij iedereen.

En ook dan krijgt niet elk kind hetzelfde ritme. Er zijn peuters die niet vóór 21:00 hun bed in te krijgen zijn. Sommigen staan hun leven lang om 5:15 naast hun bed en sommigen moet je om 9 uur er uit trappen. Er zijn kinderen die met 18 maanden al stoppen met middagslaapjes en kinderen die dat tot hun zevende nog nodig hebben.

Er is geen gouden maatstaf. En er zijn voor de meeste gevallen ook geen magische trucs. Maar ze komen er wel, en tot die tijd overleven wij het óók. Hopelijk troost de gedachte dat je dit over 5 jaar allemaal bent vergeten ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door SQ op 01-10-2017 14:34:31 ]
disclaimer
  zondag 1 oktober 2017 @ 16:27:39 #174
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_174116962
Ik zag ook M nog spelen. Wat een leukerd O+ Lijkt me een leuke fase, al denk ik dat van elke fase :P

Hoe is het nu met jou, SQ? :*
pi_174117510
Amen, SQ. Daarom gaan wij ook maar mee in de flow.
pi_174119749
Neem de woorden van SQ ter harte inderdaad. Al is dat een tweede (en ik gok zo ook de derde, vierde etc.) keer echt zo veel makkelijker dan wanneer het je eerste is.

L. heeft er weer drie prima nachten op zitten nu (twee keer drinken, zo verder slapen), terwijl ze zich de weken daarvoor veel vaker meldde en ook moeilijk weer insliep. Er is geen peil op te trekken.

Foto van L. volgt hopelijk zodra ik de foto's van het bruidspaar binnen heb! Wij hebben zelf geen foto's gemaakt, compleet vergeten. :D
pi_174120783
Met een groot slaapgebrek komt wanhoop wel snel om het hoekje kijken...
meerdere keren per nacht wakker worden en voeden, vind ik te doen. Maar als een baby halve/hele nachten huilt en spookt. Poe. En die 'wanhoop' of paniek daarover kan en mag er toch ook gewoon zijn? Is gewoon menselijk. Maar misschien lees ik het verkeerd.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 1 oktober 2017 @ 19:43:33 #178
149959 SQ
snelle trees
pi_174121281
Dat lees je inderdaad verkeerd franny. Ik zeg nergens dat wanhoop niet mag ( en zelfs dan nog, ik schrijf de wet niet, ik geef alleen mijn visie :P). Ik zeg dat het écht tijdelijk is een dat er geen magische truc is, twee dingen die volgens mij redelijk subjectief als waarheid kunnen worden beschouwd ;)

En ja. Ik geef toe dat ik soms ook een klein beetje jaloers ben op mensen die er maar 1-2 keer per nacht uit hoeven. Zelfs als dat de mensen in kwestie zelf tot wanhoop drijft. Want ik ben ook maar een mens :')
disclaimer
  zondag 1 oktober 2017 @ 19:53:21 #179
149959 SQ
snelle trees
pi_174121549
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 16:27 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Ik zag ook M nog spelen. Wat een leukerd O+ Lijkt me een leuke fase, al denk ik dat van elke fase :P

Hoe is het nu met jou, SQ? :*
met mij gaat het alweer stukken beter. Ik moet alleen over een week weer aan het werk en ik zie er als een berg tegenop. Niet zozeer vanwege het principe "werken" maar meer omdat ik weer naar die rotplek terug moet.

Maar goed. In het negatieve blijven hangen is voor niemand beter, dus ik hoop dat het ritme me weer goed doet en vooral dat ik heel snel een fijne nieuwe baan heb :P
disclaimer
pi_174123005
Nja met snappen bedoel ik mee dat ik een beetje weet wanneer er een boertje dwars zit, wanneer ie honger heeft of z'n speen wilt en dat ie het beste op z'n zij of buik slaapt. Spugen is nu ook redelijk onder controle zonder JBPM.
Verder heb ik geen idee of tie last heeft van z'n navelbreuk en of het echt tandjes zijn die doorkomen..

Vannacht was dus drama. Na een tijdje dacht ik: Ik ga niet eens meer proberen te slapen. Niks vond ie goed. Uiteindelijk van 5:00 tot 7:30 geslapen. Daarna mocht ie mn schoonmoeder plagen en heb ik nog zo'n 3 uur kunnen maken. T arme kind is de hele dag onrustig geweest, amper geslapen en ligt nu eindelijk uitgeteld te slapen. Al zo'n 4,5 uur.... Hij heeft nog nooit langer dan 4,5 uur geslapen. Het is tot nu toe altijd max 3,5 geweest en ik twijfel of ik m zal wakker maken...

Yup ze worden allemaal oud en dan slapen ze echt niet meer tussen jullie in of schoppen drama in de supermarkt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Memoru op 01-10-2017 20:52:35 ]
  zondag 1 oktober 2017 @ 21:04:16 #181
149959 SQ
snelle trees
pi_174123843
Lekker laten gaan hoor memoru! Hij zal het wel even nodig hebben na zo'n nacht :') En ja zulke nachten zijn echt slopend :*
disclaimer
  zondag 1 oktober 2017 @ 21:17:01 #182
73386 Fazz
onderweg
pi_174124282
Poeh, wat een hoop slechte nachten :* Ik heb eigenlijk geen jaloezie naar mensen met betere nachten, ik kan me nu wel veel beter inleven in hoe slopend het is. Voorheen las ik het ook wel hier, maar omdat ik het met peuter nooit omhanden heb gehad kon ik er niet echt een voorstelling van maken.

Mijn voornaamste issue nu met slaapgebrek is dat het zo inspeelt op m'n gemoedstoestand. Ik probeer juist de boel weer op de rails te krijgen en word na weinig slaap weer zo terug geslingerd in gedachtes en gepieker :{

Maarrr goede nieuws, ze zijn vannacht uit logeren dus ik duik zo m'n bed in om er optimaal van te genieten. :Z
pi_174124509
Ik hoop ook op snel een heel toffe nieuwe baan voor je, SQ!

Gelukkig slaapt hij nu lekker, Memoru. Echt rot ook als je niet goed weet wat er aan de hand is.

Alles is tijdelijk inderdaad, ook ons leven hier op aard, dus in die zin kun je alles prima relativeren. :+ . ;) .

Fazz, slaap lekker! Slaapgebrek heeft echt effect op je gemoedstoestand ja. :{ .

Ik merk dat ik er nu echt anders mee omga dan toen I een baby was. En ik weet niet precies of dat zo is omdat zij heel anders zijn of dat ik nu anders ben. Waarschijnlijk van allebei een beetje. :P .
Bij I vond ik het samen slapen veel onrust geven. Bij drie maanden is ze op haar eigen kamer gaan slapen, en toen sliep ze ook meteen beter door. Vanaf dat moment was het één en af en toe twee nachtvoedingen. Maar zij had dan wel weer overdag veel en ook lange voedingen, waar ik op een gegeven moment een beetje klaar mee was. Dat eindeloze clusteren en regelen.

Nu met Y is er 's nachts weinig peil op te trekken: 1/2/3/4 voedingen. Het wisselt heel erg. Maar overdag is hij juist heel voorspelbaar, drinkt hij niet zo vaak en vrij kort. Clusteren en regelen doet hij nauwelijks. Het samen slapen vind ik nu heerlijk, en eigenlijk hoeft hij van mij niet zo nodig naar z'n eigen kamer, al hebben we wel een paar pogingen gedaan. Ik laat het nu ook zo. Ik geniet er gewoon van, dat lieve slapende lijfje naast me. O+ . Maar hij heeft ook weinig onrust, slaapt rustig en heeft geen krampjes of dingen (tot nu toe). Dat genieten, daar ben ik nu veel beter in. :) .

(Ik voel me bijna 'schuldig' naar I toe, want ik heb het gevoel dat ik veel blijer en relaxter doe tegen Y dan tegen haar als baby. Maar dat is onzin natuurlijk.)
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 1 oktober 2017 @ 21:47:31 #184
149959 SQ
snelle trees
pi_174125516
Ik vind het samen slapen ook erg fijn franny O+ des te meer omdat ik nu weet dat het écht maar zo kort duurt, dat ie over een tijdje al niet meer rustig naast me ligt maar dan juist mijn ogen open gaat pulken en "mamaaaaa??" in mijn oor gaat fluisteren :D

En ik zeg niet dat alles weg moet worden gerelativeerd omdat het tijdelijk is he ;) ik zeg dat alleen omdat ik hier vaak de angst lees dat dingen voor altijd en eeuwig kut zullen blijven. Angsten die ik zelf ook had bij mijn eerste kind.

Overigens blijven veel dingen met kinderen tamelijk kut. Het zijn wel steeds andere dingen :') maar na 4 dagen restaurants met 2 kleine kinderen ben ik bijvoorbeeld heel blij dat we morgen weer lekker thuis eten en het hele gezeik na een kwartier weer voorbij is en iedereen direct naar bed kan. Bijvoorbeeld :')
disclaimer
  zondag 1 oktober 2017 @ 21:50:03 #185
149959 SQ
snelle trees
pi_174125578
Fazz, geniet er van! Ik kan de gebroken nachten nu wel weer goed hebben maar toen het een tijdje terug zo slecht met me ging was ik ook regelmatig de wanhoop nabij. Die dingen combineren niet lekker :*
disclaimer
pi_174125644
SQ: vervelend dat je t niet zo zin hebt op je werk :{

Faz: slaap lekker:) kan je mooi beetje bijtanken!

Weinig slaap. Check! Heb echt super respect voor alleenstaande.. ik probeer me zo weinig mogelijk te vergelijken met andere. Iedere baby is anders en ontwikkelt anders. Natuurlijk zou t fijn zijn als tie meer zou slapen vannacht. Want slapen <3 mja t is niet anders en het komt ooit goed ;)

E. werd na zo'n 5 uur slapen wakker. Daarna had ie honger en heeft teveel gedronken waarnaar hij me flink heeft onder gespuugd :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Memoru op 02-10-2017 04:10:50 ]
pi_174128482
Slaap lekker Fazz!

Ik mag gelukkig qua nachten niet echt klagen, maar sommige dagen... Ik heb vandaag vrijwel de hele dag een baby in m'n armen gehad. Aan de borst heerlijk slapen maar wegleggen is krijsen. Erg handig als je eindelijk een beginnetje wil maken met verhuisdozen uitpakken, of als m'n man onder de douche staat. Ik ben blij dat ik morgen moet werken :X maar nu liggen ze stil te snotteren in hun eigen bedjes gelukkig!

En het is hier s ochtends als m'n man vrij is ook wel fijn, lekker warm tussen twee baby's in liggen O+ Alleen bewegen is er dan niet meer bij want ik lig dan klem, en eruit komen is ook een opgave. Maar afgezien daarvan tel ik de dagen af tot we in de grote baby fase zitten.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 2 oktober 2017 @ 01:39:50 #188
269689 crew  Viv
pi_174130254
SQ wat fijn dat het beter met je gaat, en hopelijk snel een leuke baan! En ik snap nog steeds niet hoe eten maar een kwartier duurt bij jullie. :D

ZZ deed vandaag voor het eerst zelf kiekeboe door een speeltje voor haar ogen te houden. Een lol dat ze had joh! We liepen ondertussen door een mooi bos maar ik had vooral oog voor haar omdat ze zo leuk is. O+
pi_174132376
Gisteren even een eten besteld want vandaag begin ik aan mijn dieet (ja, alweer). Kon prima want mijn Goedzakje die om 18.30 altijd heel braaf gaat slapen geeft nooit een kik als de bezorgman aan de deur staat. Hij ging dus niet om 18.30 slapen en heeft tot 21.00 liggen keten.

Nu ook weer. Hij kan zijn ogen bijna niet open houden, maar wil niet aan de slaap toegeven.

Weet even niet meer of dat ik hem 15 minuten passief agressief ga laten babbelen of hem maar steeds ga sussen. Beide lijkt namelijk niet te helpen.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  maandag 2 oktober 2017 @ 12:11:39 #190
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174135276
Is hij nog gaan slapen, RF?

Ik ben er vrij zeker van dat Ella last heeft van doorkomende tandjes, maar ik zie echt helemaal niks :?
Geen puntje, geen bobbels, geen rode of witte plekken. Kan dat?
Ze is de hele dag bozig op haar handjes en kleding aan het kluiven, wrijft de hele tijd over haar mond en neus, gaat 's avonds alleen slapen na paracetamol (en probeert het daarvoor echt wel) en was net intens gelukkig met haar ijsspeen en viel daarmee eindelijk in slaap (om na een half uur weer hard huilend en met d'r knuisjes in d'r mond wakker te worden).

Past dat nog ergens anders bij dan last van tandjes krijgen?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  maandag 2 oktober 2017 @ 13:47:28 #191
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174137382
Ik heb geen idee Sylver! Jacob kan nog niks behalve op z'n handen kluiven dus bij hem kan het een uiting van algeheel ongenoegen zijn, maar Ella is wat ouder natuurlijk.

Ik wou, beetje laat, nog terugkomen op een vraag van Franny over de wipstoel. Die heb ik wel, maar is nog veel te breed. Ik heb 'm wel weer tevoorschijn gehaald en met een badhanddoek wat versmald. Nu werkt het soms tijdens het eten. Maar vaak ook niet. De doek is magisch dus gelukkig heb ik daarmee iets dat bijna altijd werkt, al wordt het knoeien op z'n hoofd en de doek soms wel een beetje sneu. En verder hebben we hier nog de wasmachine! Die zet ik vaak in voor het douchen.

Ik heb meegelezen over de slaap-issues. Ik herken de wanhoop gelukkig niet, 's nachts slaapt hij bijna altijd braaf verder na het drinken. De frequentie maakt me dan ook niet zoveel uit, ik ben gewoon moe maar wel op een manier dat ik kan functioneren.
Het slapen overdag is iets dat me wat meer bezighoudt, omdat het inmiddels zo is dat hij wat moeilijker in slaap valt dan de eerste weken en ook wat liever wat langer slaapt. Als ik 'm de kans geeft (door te dragen of op de bank te zitten of samen in bed te liggen), dan slaapt hij lekker lang en laat ruim 3 uur tussen de voedingen en dan is ie heel tevreden. Maar als ik dingen wil (ik heb het horeca-stokje van Quoi overgenomen dus ik wil nogal eens op pad), dan verstoor ik dat eigenlijk. Soms komt het mooi uit, dan doet hij precies slaapjes van 3 kwartier en gaat na een onderbreking makkelijk verder, maar soms is het net onhandig dat hij in een autostoeltje moet of iemand anders 'm vast heeft of ik net even zou gaan zwemmen of... Hij drinkt dan ook gelijk wat vaker, want als hij wakker is en niet heel blij dan is willen drinken wel een begrijpelijke wens.
Ik vind dit niet heel erg hoor. Het maakt wel dat ik bewust dagen met heel weinig activiteit inlas, zodat hij even volstrekt zelf kan bepalen wat er gebeurt. En andere dagen doen we wat meer en mag hij ook veel bij me zijn maar wordt er wat minder geslapen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_174139020
Goedzakje heeft zijn hele ochtend slaapje overgeslagen om vervolgens na 10 seconden in de bakfiets onderweg naar de Appie in slaap te vallen. :')

Sylver: Mijn baby heeft altijd al een paar weken voor de tandjes zichtbaar of voelbaar zijn last van zijn tanden. Hij kwijlt dan enorm, wil overal op kauwen maar er is niks zichtbaar of voelbaar. Een paar weken later zie ik dan ineens witte dingen onder zijn tandvlees.

As we speak zijn vandaag beide boventandjes door het tandvlees heen. *O*
Dus dat is binnenkort weer wat ellende minder, tot de volgende tanden doorkomen. }:|
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  maandag 2 oktober 2017 @ 15:27:08 #193
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174139528
Hield het ongemak dan ook weken aan, RF? 😬
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_174139876
Ja. :')

Elke keer als er tanden aan komen is het echt 4 weken ellende. Maar Goedzakje is dan overdag wel gewoon lief. Maar wel dus 18 x per nacht wakker en niet willen eten enzo.

Maar ja, dat hoeft natuurlijk niet voor jouw baby ook zo te zijn. Misschien heeft jouw baby gewoon een baaldag door een bad hair day ofzo.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  maandag 2 oktober 2017 @ 15:52:40 #195
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174140057
Ik hoop dat het niet 4 weken aan gaat houden.
Ze was net op een koud stuk komkommer aan het knagen, dat waren 10 heerlijk stille minuten.
Dat zo'n iel dingetje zo hard (en hoog!) kan gillen zeg :X

Het moeten toch echt wel tandjes zijn, koude dingen om op te bijten geven wel duidelijk verlichting. Jammergenoeg maar 5 minuten ofzo
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_174140181
Wat sneu voor Ella Sylver. Zou het nog iets van keelpijn of iets vergelijkbaars kunnen zijn? Hopelijk is het snel over :*

Lemijn: herkenbaar stukje over het overdag slapen. Wij wisselen rustige en drukkere dagen ook af.

J. slaapt thuis overdag veel en lang in de wandelwagenbak en anders niet of nauwelijks. Op schoot kan/wil hij niet slapen. Overdag in zijn ledikantje slaapt hij max. 1 slaapcyclus (stipt 45 minuten) en daarna weigert hij, tenzij we hem in de wandelwagenbak leggen. Ik denk dat hij het te stil vindt boven, want beneden tukt hij dan lekker verder. Beetje jammer alleen dat hij al bijna uit de wandelwagenbak is gegroeid. Als we op stap zijn, slaapt hij alleen in de Tula en heeeeel soms valt hij in slaap in de auto. Een rijdende wandelwagen slaapt hij namelijk weer niet in 8)7
pi_174140259
Ik kom me hier melden met Dirk. De kraam blijft nog 2 halve dagen langer, maar ik moet zeggen dat ik de avonden met ons 3en steeds fijner ga vinden. We leren elkaar langzaam kennen en ik kan er intens van genieten om man met hem bezig te zien. Borstvoeding loopt beter dan verwacht, onze knappert zit alweer 50 gram boven zijn geboortegewicht. Het is jammer dat ik nog niet zo mobiel ben, want ik kan bijna niet wachten tot ik hem de wereld kan laten zien en laten ontdekken. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 2 oktober 2017 @ 16:12:18 #198
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_174140550
Fijn te horen, SQ. Hopelijk valt het mee als je weer werkt. Kun je dat opbouwen?

Al die baby's met hun eigen slaaphandleidingen... O slaapt 's nachts nog steeds heel goed, overdag daarentegen bijna niet, terwijl ze het eigenlijk wel nodig heeft. Ze slaapt dan alleen op me, en net als Jacob zolang je maar niet beweegt. Ik wil eigenlijk proberen haar overdag ook in haar bed te laten slapen. Iemand tips om daar mee te beginnen zonder heel hard gehuil?

quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 13:47 schreef Lemijn het volgende:
En verder hebben we hier nog de wasmachine! Die zet ik vaak in voor het douchen.
Wat die je dan met die wasmachine? :?

Welkom Nanuke :W

En ik wilde nog wat Tiny Love-liefde verspreiden O+ O+ O. kan er makkelijk 40 minuten naar liggen kijken, lachen en brabbelen. Ik heb van de week de badkamer kunnen poetsen :o
pi_174140655
quote:
Wat die je dan met die wasmachine? :?

De baby in de wasmachine zodat je zelf eens een keer rustig kunt douchen?
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_174141061
En dan heb je de hoektanden en kiezen nog niet eens gehad RF :+

En nog even een +1 op SQ en de slaapstruggles. Echt. Als Lou het kan, dan kan elk kind het (tenzij medische klachten en andere disclaimers). Ze kwam tot anderhalf(?) jaar nog bijna elke 2 uur voor de borst omdat ze niet zelf in slaap kon vallen. Toen ik stopte met de borstvoeding moest ik haar nog steeds tot ze sliep knuffelen. En ze lag tussen ons in. Dit heeft tot afgelopen juli geduurd :')

Ik ben nu heel laagdrempelig met in ons bed slapen bij Cas. Ik probeer hem 1 keer in zijn eigen bed te krijgen. Instant wakker? Dan schuift hij op naar ons bed. Bij Lou bleef ik in het begin tot frustrerend aan toe proberen.
Voor het in bed leggen 's avonds doe ik ook altijd een kruik in zijn bed. Hij houdt van een fijn voorverwarmd bedje. Dan is de overgang van warm liggen tegen mij aan en naar zijn wat koudere bed minder groot.
pi_174141093
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2017 16:12 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Al die baby's met hun eigen slaaphandleidingen... O slaapt 's nachts nog steeds heel goed, overdag daarentegen bijna niet, terwijl ze het eigenlijk wel nodig heeft. Ze slaapt dan alleen op me, en net als Jacob zolang je maar niet beweegt. Ik wil eigenlijk proberen haar overdag ook in haar bed te laten slapen. Iemand tips om daar mee te beginnen zonder heel hard gehuil?
Herkenbaar! Dat deed mijn inmiddels peuter ook. Wat ik doe en deed was bijtijds op bed leggen en dus goed op de eerste slaapsignalen letten. (J. geeft nu bijv. na een uur aan dat hij weer moe is.) Als ze hier over hun slaap heen zijn, dan vertikken ze het om te slapen namelijk (lees: huilen).

In het begin bleef ik erbij zitten of in ieder geval in de buurt. Wasje opvouwen ofzo. Evt. over hoofdje aaien, speentje teruggeven (indien van toepassing ;) ).

Als J. blijft huilen of echt niet (verder) wil slapen, dan haal ik hem eruit. Ik ben overigens begonnen met eerst 1 dutje op deze manier te doen. Bijv. de eerste dut in de ochtend en als dat goed gaat uitbreiden naar een volgend dutje.

Dit werkte bij zowel M. als nu ook bij J.
pi_174141203
En het is ook gewoon stiekem heel fijn wakker te worden naast zo'n relaxte baby O+



Helaas komt Lou dat graag verstoren met haar "HOOII CASSSS BEN JE AAN HET SLAPEN??" :')
pi_174141329
Lemijn, het is herkenbaar. Ook wij plannen bewust rustige dagen in na de drukke, zodat hij weer zijn rust en zijn slaap krijgt. Op pad gaan is prima, maar slapen komt er dan niet van of veel minder dan normaal. Nu scheelt het dat onze dreumes ook niet op een ander slaapt, dus dat we sowieso gebonden zijn aan zijn dut overdag (die hij heel hard nodig heeft nog).

En mijn baby slaapt alleen in zijn eigen bed. Bij ons in bed leggen of beneden in de box bijvoorbeeld is veel te interessant. Maar daar ging wat tijd overheen hoor, voordat ik dat door had. Mijn oudste sliep heel graag bij ons in bed of beneden ergens willekeurig bij ons.
En ik let inderdaad heel erg goed op de slaapsignalen. Zodra hij te moe is wordt in slaap vallen een drama met heel veel gekrijs tot gevolg. Ik blijf er dan naast liggen / zitten en kriebel in zijn nekje en schud voorzichtig wat met zijn kontje (ja, hij slaapt op zijn buik).
pi_174141357
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 16:02 schreef Nanuke het volgende:
Ik kom me hier melden met Dirk. De kraam blijft nog 2 halve dagen langer, maar ik moet zeggen dat ik de avonden met ons 3en steeds fijner ga vinden. We leren elkaar langzaam kennen en ik kan er intens van genieten om man met hem bezig te zien. Borstvoeding loopt beter dan verwacht, onze knappert zit alweer 50 gram boven zijn geboortegewicht. Het is jammer dat ik nog niet zo mobiel ben, want ik kan bijna niet wachten tot ik hem de wereld kan laten zien en laten ontdekken. O+
Welkom :W

Wat goed van Dirk, lekker groeien kerel♡
Jouw welzijn is de reden voor langere kraam?

Tanden/kiezen volgens mij heeft James er chronisch last van :')

Nog een kleine 3 weken en dan is hij gewoon geen baby meer,al vind hij zelf dat dit nu al wel klaar is :P
Hij staat af en toe los (tot hij dit zelf doorheeft) en kletst gezellig op zijn manier mee.
Wat ik wel eens lastig vind is dat hij eigenlijk alleen bij mij wil zijn, ieder ander is leuk als ik in de buurt ben, ook bij zn vader of mijn moeder, is het drama! Tot ademnood huilen, en soms kan het even niet anders want ik moet soms ook wel eens weg of ben met Sarah bezig... hopenlijk verbeterd dit snel :P (in elk geval voor het voorjaar en mn operatie. )
S. 2014
J. 2016
pi_174141953
Welkom Nanuke :W

Ohhh jongens V lachte vandaag naar me O+ O+
Dat maakt meteen alles weer goed.
  maandag 2 oktober 2017 @ 17:47:02 #206
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174142759
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2017 16:12 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Wat die je dan met die wasmachine? :?

Haha! Aanzetten natuurlijk. Met was erin. En dan hem op het matje een stukje er vandaan leggen. Hij verrekt zowat z'n nek om de boel te kunnen zien draaien O+

SPOILER: foto vd setting verstopt
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat opletten op slaapsignalen moet ik ook eens beter gaan doen. Maar ik vind dat het ook wel allemaal op elkaar lijkt: slaap, honger, zuigbehoefte, ander ongemak...
Maar we deden samen een middagdutje op mijn bed (laaaang geleden voor mij) en toen heeft hij gedronken en toen vielen z'n ogen weer dicht. Hoera. Wat zal ik eens gaan doen? Ik denk afwassen.

Skittles heerlijke foto!

Hoera Flav!!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_174143511
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2017 16:44 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Welkom :W

Wat goed van Dirk, lekker groeien kerel♡
Jouw welzijn is de reden voor langere kraam?
Jup, nog even wat langer om me in de gaten te houden qua ontsteking/infecties en extra handvaten geven net betrekking tot mijn angst en onzekerheid. En fysiek herstel ik heel langzaam, dus ik ben erg blij met de extra dagen ondersteuning. Man werkt deze week nog halve dagen, ik ben erg benieuwd hoe het volgende week gaat. :@

Lemijn, wat is jouw Jacob al groot! Jij bent toch nog maar net uit het zwangerschapstopic weg? :o

[ Bericht 2% gewijzigd door Nanuke op 02-10-2017 18:27:14 ]
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 2 oktober 2017 @ 18:35:10 #208
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174143967
Oh ja Nanuke, welkom!! Wat fijn dat je je nu een baby hebt en hier kan meeschrijven!
Herstellen is sowieso al pittig, snap dat het voor jou nog een stukje meer is. Aarzel niet om je dus nog langer te laten verzorgen en vertroetelen! Ik heb dat ook gedaan en zou het achteraf zelf nóg meer doen.
Fijn dat de borstvoeding goed gaat. Hoe lief is ie? ;)

En ja, hij groeit lekker inderdaad... maar gedraagt zich gelukkig heel leeftijdsconform als kleine baby oO<
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_174148497
Nanuke :W hai *O* welkom bij de gebroken nachten, slaapproblemen en doorkomende tandjes :P

Wij gaan vannacht eens de ergobaby proberen. De kleine meneer is snachts steeds zo druk tijdens het in slaap vallen dat het hem niet lukt 8)7. zwaaien met zn handjes en trappelen met zn beentjes. En steeds van die "ik ga biiiijna huilen" geluidjes waardoor je niet in slaap valt. En t dus steeds lang duurt voordat je weer kunt slapen. Dus maar eens proberen of dit verschil maakt. Zouden papa en mama best waarderen ^O^

[ Bericht 3% gewijzigd door littledrummergirl op 02-10-2017 21:08:38 ]
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 07:03:47 #210
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_174156801
Lemijn, wat een leuke foto! O+ En handig, zo'n babytv waar je schone kleren door krijgt! :P

Hoe is het gegaan, ldg?
pi_174157007
Handig zo Lemijn :D O+
pi_174157888
Hoi allemaal! M.erijn en ik komen ons hier melden O+
Meteen maar even spuien, want nadat ons mannetje gisteren eindelijk was aangekomen is hij nu toch weer afgevallen :'( de bv lijkt goed op gang, maar blijkbaar toch niet. Het moeilijkst vind ik dat dit een kopie is van de eerste week met S. waarbij ik moest gaan kolven, bijvoeden, extra aanleggen en ik op een gegeven moment alleen nog maar kon huilen.
Nu dus sowieso de keuze gemaakt om met kv bij te voeden en dan zie ik wel hoe de productie het houdt.

Ik heb hier al een tijdje ter voorbereiding meegelurkt, ben benieuwd wat het eerste jaar ons gaat brengen O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174158018
Leuke foto Lemijn! O+

Hoe is het gegaan LDG? Hier werkt de swaddle me goed ;)

Welkom Lesage :W

V heeft net een fles in sneltrein vaart opgedronken, 10 min later kwam de melk uit z’n mond en neus :o
Heb hem nu op z’n buik gelegd en hij is meteen vertrokken naar dromenland.
Hij had gister en vannacht wel moeite met poepen (heeft ondertussen een volle stinkluier), had gelezen dat dan ook de melk terug kan komen door de verstopping.
pi_174158360
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 09:17 schreef Flav het volgende:
Leuke foto Lemijn! O+

Hoe is het gegaan LDG? Hier werkt de swaddle me goed ;)

Welkom Lesage :W

V heeft net een fles in sneltrein vaart opgedronken, 10 min later kwam de melk uit z’n mond en neus :o
Heb hem nu op z’n buik gelegd en hij is meteen vertrokken naar dromenland.
Hij had gister en vannacht wel moeite met poepen (heeft ondertussen een volle stinkluier), had gelezen dat dan ook de melk terug kan komen door de verstopping.
Klopt,en daarbij spugen baby's gewoon wel eens (of vaak)fijn dat er in elk geval gepoept is!

Lesage :W
S. 2014
J. 2016
pi_174159028
Lemijn, topfoto! Dat komt wel goed met dat samen was vouwen :D

Nanuke en lesage welkom hier!

frustrerend dat de borstvoeding niet goed genoeg lijkt te gaan. Hoop dat het bijvoeden met kv de druk wat wegneemt voor je :*

Flav spugen lijkt hier idd ook wel eens samen te hangen met moeite met poepen.
Vannacht had ze voor het eerst pas een uur/anderhalf na de voeding 2 golfjes toen ze wakker werd. Dat kan ik niet plaatsen, hopelijk eenmalig.
pi_174159043
Ja klopt dat ze vaak spugen, voorheen bij elke fles wel een beetje :P. Het viel me alleen op omdat sinds we de jbpm gebruiken, nu zo’n 2 weken, hij niet meer had gespuugd.

Hij ligt nu nog boven te slapen, op z’n buik. Vind het wel een beetje eng dus heb de babyfoon op z’n hoofd gericht en check hem elke minuut :+
pi_174160027
Spugende baby's ;( en dan het liefst over zichzelf, jou én alle meubels in de buurt c_/

Na bijna een uur drinken ging er nog zo'n 50cc kv achteraan. Geloof dat hij toch echt wel wat extra's kan gebruiken dan :P
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174160402
Vervelend dat het nog niet zo goed gaat met voeden LeSage. Laat je niet gek maken door de weegschaal, als je het gevoel hebt dat hij voldaan is, is het prima. En onthoud dat het begin gewoon rot is. Dat is echt investeren voor het gemak van later. Bij O liep de bv vlekkeloos, maar ook dat begin was erg rot met paniek bij de kraamzorg (ondanks grote baby), en de eerste weken bv bij de tweeling was helemaal een ramp. Sterkte en onthoud dat 1 voeding moedermelk per dag al heel erg goed is voor hem, de rest is mooi meegenomen!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:40:13 #219
73386 Fazz
onderweg
pi_174161039
Welkom Nanuke! Fijn dat Dirk zo goed groeit O+

Lemijn, wat een goed alternatief voor baby tv _O-

En slapende Cas O+

LeSage, sterkte :* Ik hoop voor je dat het snel weer soepeler zal gaan, de weegschaal zegt inderdaad niet alles. Bij mij was bv bij kind 1 ook lastig in opstart maar bij kind 2 ging het veel beter. Herhaling hoeft dus echt niet!

Mn baby was weer fijn aan het nachtbraken. Om half 1 wakker en met vriend op de bank. Ze wilde niets drinken en viel op zijn borst in slaap. Om half 4 had ze wel honger. Om 4 uur werd ik wakker van een brabbelende baby en een peuter die nog héél graag wilde knuffelen. Ik rook ook nog een vieze luier en heb na verschonen baby maar in bed genomen. Daarna door de wekker heen geslapen dus ik voel me best uitgerust :')
pi_174161040
De weegschaal is inderdaad niet het belangrijkst, maar het afvallen was nu wel echt behoorlijk veel. Daarnaast leek hij dus niet voldaan na een voeding, ook niet na een uur aan 2 kanten drinken.
Bij S. ging dit exact hetzelfde en moest ik op een gegeven moment iedere 2 uur voeden en daarna nog kolven, waarna hij nog maar heel langzaam groeide. Daar heb ik zoveel stress van gehad (tot aan minder blij zijn met de baby zelf) en die stress voelde ik nu ook alweer opkomen. Ik weet dat ik mezelf daar echt ongelukkig mee maak en dat is het me dan ook niet waard. Daarbij heb ik met mezelf (en vriend als steun) afgesproken dat ik me niet gek zou laten maken door bv, zoals de vorige keer en ik ga me maar houden aan die afspraak ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:41:47 #221
73386 Fazz
onderweg
pi_174161082
Klinkt als een goed plan LeSage! Goed voor jezelf zorgen :*
pi_174162035
Goed dat je je dat beseft hoor LeSage, lijkt me een goede instelling om die stress te voorkomen. Natuurlijk is het jammer en vervelend dat het (weer) niet zo goed lijkt te lukken. Maar alle beetjes borstvoeding die hij wel krijgt zijn mooi meegenomen. En wie weet met evt nakolven dat de borstvoeding gewoon alsnog goed op gang komt. :*

Ik heb voor het eerst in de nacht bijna 8 uur geslapen in etappes. Hij heeft zijn onrustige moment van 11 tot 2 verplaatst naar 8 tot 11. Veel beter voor mijn slaap. Duimen dat hij het vasthoud, maar zal wel niet. :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:53:10 #223
269689 crew  Viv
pi_174162720
LeSage welkom terug! O+ Je zat hier nog met S toen ZZ een minibaby was.

Wat jammer dat de borstvoeding niet zo goed gaat als gehoopt. Als baby's een uur drinken en niet voldaan zijn, dan hebben ze waarschijnlijk niet de hele tijd effectief gedronken. Misschien is daarin nog wat te stimuleren? En heel goed dat je je aan het plan houdt zoals je eerder in Z&G al noemde, er zijn belangrijkere dingen. :*
pi_174165573
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 09:10 schreef LeSage het volgende:
Hoi allemaal! M.erijn en ik komen ons hier melden O+
Meteen maar even spuien, want nadat ons mannetje gisteren eindelijk was aangekomen is hij nu toch weer afgevallen :'( de bv lijkt goed op gang, maar blijkbaar toch niet. Het moeilijkst vind ik dat dit een kopie is van de eerste week met S. waarbij ik moest gaan kolven, bijvoeden, extra aanleggen en ik op een gegeven moment alleen nog maar kon huilen.
Nu dus sowieso de keuze gemaakt om met kv bij te voeden en dan zie ik wel hoe de productie het houdt.

Ik heb hier al een tijdje ter voorbereiding meegelurkt, ben benieuwd wat het eerste jaar ons gaat brengen O+
Wij hebben in de kraamweek L. ook bijgevoed met kv. Ze was na een dag of 3 heel onrustig/ontevreden en ik had (ivm veel bloedverlies) de energie niet om na te kolven en/of extra vaak aan te leggen. Ik heb haar wel om de drie uur gevoed, maar als ze daarna ontevreden was gaf mijn man een flesje kv na zodat ik kon rusten. Bij mij is de bv daarna prima op gang gekomen. Ik kan natuurlijk niet zeggen dat het bij jou ook zo zal gaan, maar het hoeft echt niet het begin van het einde te betekenen. :*

Welkom trouwens! *O*
pi_174166361
Welkom LeSage en Nanuke *O*

Ik heb vandaag mijn eerste werkdag weer, echt raar weer ineens! (Maarrr dan kan ik dit topic tenminste weer een beetje bijhouden tijdens het kolven :7 ). J. lijkt het goed te doen op het kdv. Ik zie op de app allemaal berichtjes van veel slaaps en goed zijn flesjes drinken. Ik ben benieuwd hoe gesloopt hij is vanavond..
pi_174168455
De ergobaby werkte best prima, hij lijkt zichzelf wat minder over zn toeren te wapperen. Sliep vannacht zelfs anderhalf uur langer dan anders *O*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:13:21 #227
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174168624
Ha Kazy, mooi dat je hier bijlezen als argument gebruikt voor werken kolven. Gaat/ging het goed?

LeSage, :* voor het borstvoedingsgedoe en *O* voor dat je hier nu bent! Gefeliciteerd nog met M.

Dat scheelt he Nanuke! Of het blijft zie je dan wel weer, maar deze nacht is in ieder geval binnen.

Jacobs nieuwste feature is hard huilend wakker worden. Ik vond smakkend leuker eerlijk gezegd.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_174172387
Fijn dat de ergobaby helpt ldg! Extra slaap voor iedereen *O* Nu hopen dat het zo blijft/nog beter wordt.

Lemijn: haha ja de vorige keer heb ik ook veel gefokt tijdens het kolven. Zowel werken als kolven ging goed. Ik heb voornamelijk veel mails gelezen vandaag en veel bijgekletst. Nu weer de rest van de week vrij :+

Mijn man kreeg op de opvang -net als bij M. destijds- te horen dat J. wel erg kleine flesjes melk krijgt per keer. Tsja, meer dan 120-130 ml gaat er gewoon niet in. Ze vroegen ook wat het cb daarvan vond en hoeveel hij thuis dan dronk. Ehh geen idee? :D Ik krijg zo toch sterk de indruk dat ze daar maar weinig bv-kindjes krijgen.. Als ik de rekensom van La Leche League invul dan drinkt J. ook echt precies dat.

Lemijn wel sneu ook van het huilend wakker worden zeg. Hier gebeurt dat steeds minder. (Schrik ik zelf ook iets minder erg midden in de nacht.)
pi_174173101
Mijn meiden dronken in eerste instantie maar 70. Dat hebben we wel opgekrikt naar 110 nu ivm groter mogen groeien en nog wel wat honger, maar daar is verder niets over gezegd. Ik vind het met borstvoeding ook maar gissen, volgens de standaard formule zouden ze nog geen 80 drinken.

Huilend wakker worden is hier maar incidenteel. Na het wakker worden gaan huilen is wel standaard want dan willen ze NU aandacht.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_174174362
L. (8 maanden) drinkt nog steeds geen 120 per keer en ze doet het daar prima op. ^O^
pi_174174681
Lijkt me ook een prima hoeveelheid.
Y wordt als hij alleen ligt ook huilend wakker. Als ik naast hem lig, draait hij zijn hoofd opzij en begint hij meteen te lachen als hij mij ziet. O+ !!!

Vandaag waren we met z'n tweetjes thuis, heel gezellig. Maar ik heb hem vandaag één keer echt horen schaterlachen en dat was toen we z'n zus gingen ophalen van het kdv en zij ging zingen voor hem. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_174174814
Hier uiteindelijk nooit verder gekomen dan 150cc en hij leeft nog!

Ik had vandaag even een throwback momentje... James is verkouden en had enorme slijmhoest vandaag en ik zat in 1 klap weer terug in December en moet nu wel echt toegeven dat komende winter mij onrustig maakt... wat als hij weer zo ziek wordt...
Naja zal allemaal vast loslopen, hij is inmiddels bijna 1 en een stuk sterker. #mantra!
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 20:52:39 #233
149959 SQ
snelle trees
pi_174177158
Hier kunstvoeding op verzoek.. Is ook echt geen pijl op te trekken, de ene keer drinkt ie 40 de andere keer 160 :?

Zolang ie tevreden is vind ik t prima, de structuur komt wel als we naar kdv toe gaan werken :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:46:55 #235
149959 SQ
snelle trees
pi_174177239
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 21:44 schreef littledrummergirl het volgende:
Hier kunstvoeding op verzoek.. Is ook echt geen pijl op te trekken, de ene keer drinkt ie 40 de andere keer 160 :?

Zolang ie tevreden is vind ik t prima, de structuur komt wel als we naar kdv toe gaan werken :Y
Mwah, mijn baby drinkt ook zeer gevarieerd, elke dag anders, en meestal ontzettend weinig. Structuur is een hoax _O-
De grootste fles die hij ooit in zijn leven op heeft was 150 cc, maar meestal ligt het meer rond de 50 cc :')
disclaimer
pi_174177596
Mijn mumzeltje van 9 mnd (wtf nu al 9 mnd :o ) gaat ook niet over de 150cc heen.
Broerlief is destijds op ruim 200 gekomen.
En die ging met 9 maanden weigeren van de fles en wilde alleen the real thing :')
Laat zijn zusje nu ook te beginnen met muiten sinds deze week.
Draken zijn het!
pi_174178243
Baby hier (7 maanden) drinkt max 100ml bij de oppas, heel soms de 3e, laatste, fles 120 :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:27:58 #238
73386 Fazz
onderweg
pi_174178509
Oh dat zou wel balen zijn Blue als het weer die kant op gaat :X

Flesjes zijn max 140 cc hier, gaan niet altijd op.
Vandaag op het kdv had ze in totaal maar 1,5 uur geslapen dus vanavond lag ze al vroeg op bed. En dat terwijl ze gisteren een slaap deed van 3,5 uur 8)7
Nou ja, het zal wel. Misschien slaapt ze vannacht wel goed wishful thinking :+

De dame heeft afgelopen weekend voor het eerst pap gehad, zowel met lepel als uit fles.
Het gaat steeds wat beter lijkt het
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:31:24 #239
149959 SQ
snelle trees
pi_174178590
Oh wow fazz! Wat een dame ineens al! O+ prachtig!
disclaimer
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:44:23 #240
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174178860
Hier ook wisselend tussen de 80 en 120ml. Grootste fles ooit was 150ml. Op het kdv willen ze graag naar 180ml. Prima hoor als ze het erin krijgen :P

GM, ik kan me voorstellen dat de schrik er nog flink inzit.
Ik moest nog aan je denken toen Ella in het ziekenhuis lag. Hoe verschrikkelijk ik dit al vond terwijl het met haar best goed ging, hoe het dan voor jou geweest moet zijn...
Hopelijk maakt het wel verschil dat hij geen kleine baby meer is. Beter nog helemaal geen virussen deze winter!

Fazz, ik moest lachen om de foto. Alsof ze heel nonchalant een selfie maakt nadat ze pap op d'r hoofd heeft gesmeerd :D
Maar jeetje, wat is ze al groot! Mooie meid O+

Pap is hier nog steeds geen succes.
Ze werd wel wild van mango vandaag 😄
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_174179544
Nanuke en Lesage: Welkom beide *O*

Kazy: Fijn dat je eerste werkdag goed in:) Fok tijdens kolven _O_

Faz: lieve foto O+

Als ik in E. meer dan 100ml prop gaat ie spugen -O- Ik bied 100 aan en hij drinkt tot ie genoeg heeft ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Memoru op 03-10-2017 23:46:09 ]
pi_174180451
Fazz, die foto O+

Franny, broer- en zusliefde, daar kijk ik zo naar uit!

Nou, na ook nog ondertemperatuur is de vk even langs geweest. Geen live bv nu, want veel te vermoeiend. Voor het eerst net een flinke plasluier.
En een kolfopbrengst om van te janken, had na 6 uur ook eigenlijk nog 0 stuwing. Het arme kind heeft hard gewerkt voor weinig ;(
Maar goed, flesje wordt geaccepteerd, op naar groei *O*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174181236
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 00:11 schreef LeSage het volgende:
Fazz, die foto O+

Franny, broer- en zusliefde, daar kijk ik zo naar uit!

Nou, na ook nog ondertemperatuur is de vk even langs geweest. Geen live bv nu, want veel te vermoeiend. Voor het eerst net een flinke plasluier.
En een kolfopbrengst om van te janken, had na 6 uur ook eigenlijk nog 0 stuwing. Het arme kind heeft hard gewerkt voor weinig ;(
Maar goed, flesje wordt geaccepteerd, op naar groei *O*
hier ging het net zo :Y ventje bleek na vier dagen bv niet genoeg plasluiers te maken en moest aan de bijvoeding. Achteraf gezien voor ons allebei een zegen want bv was een frusterend drama, voor hem omdat het te weinig was en voor mij omdat hij als een malle mn tetten kapot piranhja'de van de honger. Het was gewoon echt niet leuk en idillisch. Hier kolf ik nu vier keer per dag en dat krijgt hij in een keer in een fles in de avond. Geen gigantische hoeveelheid, als ie mazzel heeft haal ik de 80/100 ml, maar ik geef m zo wel nog wat van the good stuff mee zonder dat we er allebei gefrustreerd van worden. Voor beiden blijft t leuk zo :Y

Je doet wat je kan en dat is goed :*

[ Bericht 3% gewijzigd door littledrummergirl op 04-10-2017 10:35:05 ]
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_174182776
Fazz: Wat een echt meisje! O+
Doe je ook aan uithuwelijken?
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_174182807
Mooi om te lezen dat de andere baby’s ook zo drinken. Schijnbaar drinken alle baby’s op het kdv daar met 3 maanden standaard 150 ml. Peuter dronk pas 150 ml rond haar eerste jaar :D Het viel me trouwens al mee dat J. nu 130 ml wilde. Ik had zelf aangegeven dat ze flesjes van 120 ml konden geven.

Fazz wat een droppie zeg O+

LeSage :* En op naar een goede groei, dat is het belangrijkste!
pi_174183194
Wat een leukerd Fazz O+

Mijn spekkie van 7 weken drinkt al 150ml :')
Ik ga nu wel maar een afspraak bij de huisarts maken. Jbpm nu 2 weken geprobeerd, 1e week een succes, wel met dunne ontlasting, maar nu heeft ie last van winderigheid en verstopping. Sinds gister dus gestopt met jbpm en nu krijst ie het weer uit van de reflux ;(
Verder alle adviezen al geprobeerd. Alles staat hier omhoog, laat hem tussendoor boeren, geef kleine beetjes melk en loop de hele dag met de draagzak rond.
pi_174183402
Flav: Het is normaal dat ze in het begin moeilijk poepen van de jbpm. Gebruik je de pure van de Tuinen?
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 10:10:04 #248
149959 SQ
snelle trees
pi_174183513
Flesbaby's drinken eigenlijk bijna altijd wel meer per sessie dan borstbaby's dus dat is niet zo heel gek.
Mijn man had gisteren op het kdv geopperd dat ze noud maar thee moeten geven omdat hij zo weinig melk drinkt :') dat gaan we donderdag maar even rechtzetten ;)

Ik denk dat we maar een tuitbeker gaan proberen...
disclaimer
  woensdag 4 oktober 2017 @ 10:16:06 #249
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174183601
Balen dat hij zo weinig drinkt op de crèche, SQ. Hij heeft toch een periode wel goed gedronken? Of was dat maar heel even?
Eet hij daar verder wel goed?

Flav wat sneu ;( Reflux sucks echt. Had hij erg last van de verstopping? Zo wordt het wel een beetje kiezen uit 2 kwaden he :{
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_174183889
Hier lijkt t kleintje last te hebben van verstopping. Is bozig/verdrietig, lijkt onwijs te persen op iets wat na n kwartier n scheet blijkt 8)7. En poept niet elke dag.. Het ziet er oncomfortabel uit voor m. Ik ga zo maar eens naar het inloopspreekuur bij het cb, eens kijken of ze advies hebben.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_174184667
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 10:03 schreef ReginaFalange het volgende:
Flav: Het is normaal dat ze in het begin moeilijk poepen van de jbpm. Gebruik je de pure van de Tuinen?
Had eerst de nutriton maar daar kreeg ie echt waterige ontlasting van. Heb meteen de pure gekocht en dat leek goed te gaan, goeie poep en elke dag, dus dacht dat het goed ging. Hij perst zich nu suf en er komt niks wat resulteert in heel hard huilen en flinke scheten, maar geen poep. ;(
pi_174185436
Wat sneu voor 'm flav ;(
pi_174186511
Oh flav, dat had mijn baby ook met jbpm. Ik heb hem in die tijd best vaak getemperatuurd :7 die prikkel maakt dat ze erg hun best gaan doen zeg maar. Het gaat gewoon weer voorbij, na een paar maanden was hier de jbpm niet meer nodig en toen was het ook meteen klaar. Je kunt ook proberen iets minder jbpm per fles te gebruiken. Die afweging poep/spugen kun je alleen met proberen uitvogelen. En dan als je het weet gooien ze het weer om :'). Uiteindelijk was hier 1/3 schepje jbpm per fles 180/6 voldoende, dus het hoeft echt maar heel weinig te zijn!
pi_174188438
Ik doe zelfs maar een half schepje jbpm in de fles :o Omdat hij meteen zo’n waterige ontlasting kreeg hebben we niet meer dan een half nutriton schepje per fles gedaan vanaf het begin.
pi_174189478
Flav: Hou er rekening mee dat je van de pure jbpm minder hoeft te gebruiken dan van Nutriton / kruidvat etc. Omdat het dus puur is en de concentratie dus sterker is.

Hier ook echt even passen en meten wat de juiste verhouding was voor hem. En dan weer klungelen als de fles omhoog ging etc. Maar uiteindelijk heeft hij het echt heel lang goed gedaan op jbpm.
Sinds gisteren voor het eerst helemaal zonder en hij is nu bijna 9.5 maanden.

Net even naar de winkels geweest en hij heeft echt de hele tijd met iedereen geflirt. Alleen maar naar iedereen super breed lachen of de slappe lach als iemand naar hem terug lachte. O+
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_174189961
Fazz wat een lieve foto!

Flav wat vervelend zeg : (. Hier geen ervaring mee. Dreumes spuugde ook altijd heel veel en ze hebben dat toen wel geadviseerd, maar ze leek zelf weinig last te hebben van het spugen, dus niet mee begonnen. Ik hoop dat jullie snel de juiste balans hebben gevonden, dat is echt niet leuk zo :* .

RF wat leuk dat hij met iedereen ging flirten O+ . Hoe is het met de slaapperikelen?!

Hier gaat het heel goed met F. Ze is zo'n lieverddd en lacht lekker veel O+ .
pi_174190707
En toen was ineens de kraam weg. Jemig zeg, wat kan je je gaan hechten aan zo'n mens in die korte periode. Ze bracht naast de hulp ook echt zoveel gezelligheid in huis, ik denk dat ik dat echt wel ga missen. Nog los van de vrees dat mijn huis nooit meer zo schoon en netjes gaat zijn. :')

Rf, Wat heerlijk zo'n flirtend kind. Ik kan me zo verheugen op dat soort momenten, en tegelijkertijd kan het me niet lang genoeg duren. :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_174191147
De arts bij het CB zegt dat het bij hele kleine baby lijkt alsof ze verstopt zitten, maar het probleem is dat ze gewoon niet weten hoe ze moeten poepen. Zodra de poep komt en deze is heel hard, is het wel verstopping. Ik was ook altijd aan het wachten op poep, maar als de poep kwam was deze altijd heel erg mooi van structuur. Bij de oudste kon het wel 10 dagen duren.
En rond de zes weken is het hoogtepunt qua darmkrampjes zeggen ze, maar het hoogtepunt was hier rond de 8 weken. Darmkrampjes werden hier ook ingeleid door heel veel scheetjes. LDG en Flav, hebben jullie daar al aan gedacht? Darmpkrampjes zuigen :r
Ik heb verder geen ervaring met JBPM, maar ik kan me voorstellen dat het "poepgevoel" wel anders wordt en dat ze daar aan moeten wennen.

Ik wil niet belerend over komen, sorry als ik dat wel doe.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 18:03:29 #259
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_174192452
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 16:28 schreef Nanuke het volgende:
Nog los van de vrees dat mijn huis nooit meer zo schoon en netjes gaat zijn. :')
Yep. Wen er maar aan ;(
pi_174193590
Mijn bv baby kan soms ook echt last hebben van scheten die dwars zitten.

Hmm, er was hier een drama middag. Y die bijna nooit echt lang huilt, was ontroostbaar omdat ik er niet was. Op woensdag is mijn vriend thuis en we hebben afgesproken dat ik die (mid)dagen voor mezelf ga gebruiken. Ik heb ook een leuke middag van huis gehad maar toen ik thuis kwam, zat daar een afgepeigerde vriend en een baby met rode oogjes van het huilen die direct weer vrolijk werd toen ik in beeld kwam. :') . Mijn vriend was er ook behoorlijk onzeker en machteloos van. Flesje drinken was op zich wel goedgedaan. Daar lag het dus niet aan.
Hij heeft ook maar heel kort even aan de borst gelegen nu, dus een regeldag was het volgens mij ook niet.

Nouja, hopelijk gaat het een volgende keer beter. We gaan maar een beetje oefenen met dat ik af en toen even een uurtje uit beeld ben. Ik weet niet of dat helpt, maar voor Y en mijn vriend was dit echt niet leuk.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_174193681
quote:
2s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:51 schreef Franny_G het volgende:
Mijn bv baby kan soms ook echt last hebben van scheten die dwars zitten.

Hmm, er was hier een drama middag. Y die bijna nooit echt lang huilt, was ontroostbaar omdat ik er niet was. Op woensdag is mijn vriend thuis en we hebben afgesproken dat ik die (mid)dagen voor mezelf ga gebruiken. Ik heb ook een leuke middag van huis gehad maar toen ik thuis kwam, zat daar een afgepeigerde vriend en een baby met rode oogjes van het huilen die direct weer vrolijk werd toen ik in beeld kwam. :') . Mijn vriend was er ook behoorlijk onzeker en machteloos van. Flesje drinken was op zich wel goedgedaan. Daar lag het dus niet aan.
Hij heeft ook maar heel kort even aan de borst gelegen nu, dus een regeldag was het volgens mij ook niet.

Nouja, hopelijk gaat het een volgende keer beter. We gaan maar een beetje oefenen met dat ik af en toen even een uurtje uit beeld ben. Ik weet niet of dat helpt, maar voor Y en mijn vriend was dit echt niet leuk.
Doen ze wel dingen samen? Dat papa hem in bad doet of een keer wandelen oid? Ik kan ook niet weg , dan blijft hij gillen en huilen tot ik thuis ben, maar James moet echt nig n band opbouwen met zn pa en dat gaat nu eindelijk iets beter.
S. 2014
J. 2016
pi_174193822
Dat is een goed punt, GM. Dat gebeurt eigenlijk te weinig. De rolverdeling is nu toch dat hij zich vooral over peuter ontfermt. Dat is ook gelet op de bv het meest logische om te doen. Maar we hebben nu ook afgesproken dat hij meer met Y gaat doen.
Ik zei het laatst al een keertje tegen hem, maar toen ontkende hij het een beetje. Voelde zich misschien ook wat aangevallen ('ik doe echt wel genoeg met hem!'), maar hij ziet het nu ook in.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_174198287
quote:
2s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:59 schreef Franny_G het volgende:
Dat is een goed punt, GM. Dat gebeurt eigenlijk te weinig. De rolverdeling is nu toch dat hij zich vooral over peuter ontfermt. Dat is ook gelet op de bv het meest logische om te doen. Maar we hebben nu ook afgesproken dat hij meer met Y gaat doen.
Ik zei het laatst al een keertje tegen hem, maar toen ontkende hij het een beetje. Voelde zich misschien ook wat aangevallen ('ik doe echt wel genoeg met hem!'), maar hij ziet het nu ook in.
Dat is ook de logische keuze voor de mannen denk ik.. was hier ook en helemaal toen james ziek werd natuurlijk. Komt hier ook wel helemaal goed maar heeft tijd nodig. Fijn dat jouw vriend het doorheeft en hopenlijk kun jij over een poosje met een gerust hart weg. :*
S. 2014
J. 2016
pi_174198567
Vervelend al die kindjes met verstopping :{ ;(

Nanuke: Kraamhulp O+ Ik omschreef mijn kraamhulp als: "Poof alles is schoon" Dat mis ik echt ;(

Volgens mij is het toch echt een tandje :? Mja morgen zoiezo naar huisarts voor de navelbreuk. Het lijkt groter te worden :'(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174200887
Pfoe, de afgelopen 2 dagen waren nogal een rollercoaster hier.
Gisteren bleek M. dus afgevallen en 's avonds kreeg hij ondertemperatuur. Ik vermoedde al dat er weinig bv was en belde uiteindelijk de vk maar. Deze kwam meteen langs met een kolf en een wollen omslagdoek. Even flink pamperen en niet vermoeien met de borst.
Uiteindelijk voor de nacht zelf gekolfd, maar dat bracht dus ook bijna niets op ;(
Vanmorgen geen enkele stuwing, geen idee waarom, maar de bv is gewoon gestopt uit zichzelf.
Maar toen kwam het weegmoment en bleek M. in 1 dag 140 gram te zijn aangekomen :o
Vandaag dus een heel ander mannetje ineens.
Ik vind het zelf wel heel lastig dat bv nu echt stopt (ik weet dat je met heel veel kolven nog vanalles kunt proberen, maar ik weet ook dat ik dan mezelf ongelukkig ga maken). Het idee dat hij bij mij tekort had vind ik vooral heel pijnlijk :'(

Nu het wat beter gaat en ik weer vertrouwen heb in de groei en het eten ga ik hier eens wat beter lezen en reageren. :@
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174201840
Kolven zegt niet perse wat over hoeveel hij bij live drinken binnen krijgt he, dus wie weet valt het met dat tekort bij jou wel mee maar was het drinken gewoon nog te zwaar voor hem. Ik heb btw ook nog nooit echt stuwing gehad, ook bij de tweeling niet. Maar uiteindelijk is het het belangrijkst dat jij je goed voelt bij waar je ook voor kiest. Blije moeder is blije baby enzo. En voel je ook vooral niet schuldig, je zoon neemt het je vast ook niet kwalijk. En hier bijlezen en reageren heeft ook geen prioriteit he!

Dat ziet er idd uit als een tandje Memoru! Lala en Em hebben beide vanaf de geboorte op diezelfde plek al een witte stip, maar echt doorkomen doet hij nog niet. Ik dacht ook dat de voortanden eerst kwamen maar blijkbaar is dat niet altijd zo.

De taakverdeling bij al een kind vind ik ook lastig. Met dubbele bv ben ik veel aan de tweeling gebonden en doet m'n man meer de verzorging van O, waardoor O steeds meer naar hem toe trekt. De meiden hebben nog geen duidelijke voorkeur, al liggen ze bij mijn man veel rustiger, mij zien ze meer als melkfabriek.

En Fazz, wat een mooie meid heb je!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_174203090
jammer franny dat de middag van de mannen samen voor beiden niet leuk was. Dat ze maar snel wennen aan de quality time samen, dan kun jij dat ook van je vrije middag.

Nanuke, dat schone huis mis ik idd ook sinds de kraam weg is. En de bergen gesneden fruit die voor me klaargezet werden trouwens ook!

memoru dat ziet er idd uit als een tandje, wat snel!! Heeft je mannetje ook last van de navelbreuk?

lesage, je hoeft je nergens schuldig over te voelen. Je hebt het geprobeerd en als je tot de conclusie komt dat het voor iedereen beter is om ermee te stoppen dan is dat zo. :*

FF herkenbaar, N ligt bij mijn vriend ook vaak rustiger terwijl ze bij mij soms blijft zoeken.

Mijn poging om om 22:00 naar bed te gaan is helaas mislukt. Ik ga zometeen poging 2 slapend in bed leggen doen. Wakker in bed werkte niet, poging 1 slapend was welgeteld een kwartier succesvol.

Herkenbaar van het niet weten hoe te poepen. De poep is hier altijd dun, maar ze kan best een hele middag met momenten kreunen en duwen als de beste en dan opeens knettert de luier dan toch vol.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 5 oktober 2017 @ 01:58:42 #268
269689 crew  Viv
pi_174203429
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:48 schreef LeSage het volgende:
Het idee dat hij bij mij tekort had vind ik vooral heel pijnlijk :'(
Herkenbaar, maar bedenk je dat dit slechts heel kort geduurd heeft en hij er niks aan over zal houden. Hij werd goed in de gaten gehouden en jullie hebben meteen actie ondernomen en met goed resultaat! :*
pi_174204685
Lesage :*
Ik vond het zelf ook vervelend om de borstvoeding te stoppen. Maar inderdaad wat FF zegt, blije moeder is blije baby. En ik was dus echt niet blij door al die ontstekingen.

Een doorkomend tandje Memoru!

Ik denk wel dat V weet hoe ie moet poepen. Hij maakte altijd bij het flesje van 8 uur een volle luier tijdens het drinken. Nu duwt ie zich een ongeluk tijdens dat flesje zonder resultaat.
Gister een heel klein beetje poep smiddags, maar echt een klein beetje. Ben overstromende luiers gewend door die jbpm :')
pi_174204967
Lesage: natuurlijk is het jammer dat het niet zo gegaan is zoals je wilde. Maar je hebt echt je best gedaan!

Nolita: ik vind het lastig om te zeggen of hij er pijn aan heeft. Soms zie ik dat ie pijn heeft maar dat kunnen ook krampjes zijn. Ik mag ook wel zn navel aanraken. Heb je nog een beetje kunnen slapen.

We hebben eindelijk weer eens n goede nacht gehad. E. Sliep van 0.00 tot 4.30 toen wilde ie eten. Daarna van 5.15 tot 8.30!

Ik heb ook redelijk geslapen. Werd alleen rond 6.30 wakker.. ik had gedroomd dat er een struisvogel de woonkamer in liep toen ik op de bank sliep met E. Ik kon toen niet meer in slaap komen want ik moest een plan bedenken voor als t echt zou gebeuren :')
pi_174205204
Memoru :o ik heb een ontzettende vogelfobie, dat zou echt een nachtmerrie kunnen zijn die ik zou hebben :P ik word regelmatig door kippen achtervolgd en word dan badend in het zweet wakker :')

Baby's met pijn :( zo lastig ook om te ontdekken waar het vandaan komt. Dat is zo handig aan een dreumes, die wijst het zelf aan, je geeft een kus en klaar :D

Jullie zijn lief O+ Vandaag zie ik het wel weer wat zonniger allemaal. Scheelt ook dat we vannacht 23.30-4.00-7.00 flesjes hadden en verder slaaps :9 :z
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174206422
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 08:48 schreef Memoru het volgende:
Lesage: natuurlijk is het jammer dat het niet zo gegaan is zoals je wilde. Maar je hebt echt je best gedaan!

Nolita: ik vind het lastig om te zeggen of hij er pijn aan heeft. Soms zie ik dat ie pijn heeft maar dat kunnen ook krampjes zijn. Ik mag ook wel zn navel aanraken. Heb je nog een beetje kunnen slapen.

We hebben eindelijk weer eens n goede nacht gehad. E. Sliep van 0.00 tot 4.30 toen wilde ie eten. Daarna van 5.15 tot 8.30!

Ik heb ook redelijk geslapen. Werd alleen rond 6.30 wakker.. ik had gedroomd dat er een struisvogel de woonkamer in liep toen ik op de bank sliep met E. Ik kon toen niet meer in slaap komen want ik moest een plan bedenken voor als t echt zou gebeuren :')
Fijn dat hij iig niet overduidelijk pijn lijkt te hebben van de navelbreuk.
En fijn van de goede nacht, ook die van lesage *O*

Poging 2 slapend wegleggen was succesvol en heb zelf ook 3 uurtjes geslapen. Helaas lukte slapen na de voeding van 5:00 niet meer. Om 7:30 stond vriend op en wilde ze weer drinken. Ik heb dr vervolgens wakker naast me laten liggen en zo nog 2 uurtjes geslapen tot net.
pi_174206826
Onze dochter van 7 maanden is al bijna een week verkouden. Hoesten, snotneus en 'snotoogjes'. Vooral 's ochtends zitten haar oogjes bijna dichtgeplakt. Ze heeft verder geen koorts, eet goed en is vrolijk als altijd. Omdat ik verder geen ervaring heb met baby's vraag ik mij af: is dit een normale verkoudheid bij baby's of kunnen we toch beter even langs de huisarts gaan? Ik heb zelf zoiets zolang ze geen koorts heeft of er zichtbaar last van heeft dan zal het vanzelf wel over gaan. Ik was alleen wel even benieuwd of deze verkoudheidsverschijnselen bij jullie baby's ook zo lang aanhouden? (vnl. die oogjes).
pi_174207111
Dat zijn fijne tijden Lesage! Beetje zoals hier, en ik functioneer er heel goed op haha.

We hebben een normale poepluier *O* Dat je zo blij kunt zijn met poep haha!
Verder hangt V nu snurkend in de Tula, wat een top aankoop O+
pi_174207743
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:36 schreef Palomar het volgende:
Onze dochter van 7 maanden is al bijna een week verkouden. Hoesten, snotneus en 'snotoogjes'. Vooral 's ochtends zitten haar oogjes bijna dichtgeplakt. Ze heeft verder geen koorts, eet goed en is vrolijk als altijd. Omdat ik verder geen ervaring heb met baby's vraag ik mij af: is dit een normale verkoudheid bij baby's of kunnen we toch beter even langs de huisarts gaan? Ik heb zelf zoiets zolang ze geen koorts heeft of er zichtbaar last van heeft dan zal het vanzelf wel over gaan. Ik was alleen wel even benieuwd of deze verkoudheidsverschijnselen bij jullie baby's ook zo lang aanhouden? (vnl. die oogjes).
Klinkt heel normaal imo.
De oogjes proberen goed schoon te houden en van buiten naar binnen schoonmaken met voor beide ogen een schoon vochtig wattenstaafje. Ook goed opletten dat ze geen snot per ongeluk in haar oogjes wrijft

Wat een fijne slaaptijden hebben jullie baby's man :o

[ Bericht 3% gewijzigd door Skittles op 05-10-2017 11:17:34 ]
pi_174208094
Heerlijk nu ja, Skittles. Dat dreumes ons de halve nacht wakker trapt/slaat/snurkt vergeten we maar even :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174208315
Ja dat moet je maar snel even wissen LeSage :P

Ik heb liever dat peuter mij wakker maakt dan dat ze Cas wakker maakt. Helaas is Cas interessant. Even twee seconde niet opletten en hoppa ze is al aan het knuffelen en aaien. Cas boos wakker, huilen natuurlijk en dan Lou die 100 keer "IK HEB HONGERRRRR" jammerend herhaalt.
Om 7 uur.
Feest *O* _O-
pi_174208608
Die interesse gaat er wel iets meer vanaf als Cas gaat bewegen en aan haar speelgoed gaat zitten, Skittles. :+ Mijn peuter gaat nu bijvoorbeeld steevast op de bank zitten lezen (ipv op de grond) en stelt haar Duplo-kunstwerken ten toon in de vensterbank want "kijk mama, nu kan Jenne er niet bij!". _O-

Al zijn ze nog steeds fantastisch samen, echt, twee kinderen. O+
  donderdag 5 oktober 2017 @ 12:09:58 #279
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174209072
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 11:11 schreef Skittles het volgende:

[..]

Klinkt heel normaal imo.
De oogjes proberen goed schoon te houden en van buiten naar binnen schoonmaken met voor beide ogen een schoon vochtig wattenstaafje. Ook goed opletten dat ze geen snot per ongeluk in haar oogjes wrijft
Bedoel je niet wattenschijfje? Met zo'n staafje lijkt me stuk moeilijker mikken.

Palomar: is inderdaad normaal, hoewel sneu. Maar gaat vanzelf over.
Thuisarts is een goede bron: klik.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_174209281
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 12:09 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Bedoel je niet wattenschijfje? Met zo'n staafje lijkt me stuk moeilijker mikken.

Palomar: is inderdaad normaal, hoewel sneu. Maar gaat vanzelf over.
Thuisarts is een goede bron: klik.
Met een gaasje of wattenschijfje kan het natuurlijk ook. Ik vond het bij Lou altijd makkelijk met een wattenstaafje en dat had ik tenminste in huis

Je mag al politieagentje spelen Selvaria? :P
pi_174209447
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 11:47 schreef Selvaria het volgende:
Die interesse gaat er wel iets meer vanaf als Cas gaat bewegen en aan haar speelgoed gaat zitten, Skittles. :+ Mijn peuter gaat nu bijvoorbeeld steevast op de bank zitten lezen (ipv op de grond) en stelt haar Duplo-kunstwerken ten toon in de vensterbank want "kijk mama, nu kan Jenne er niet bij!". _O-

Al zijn ze nog steeds fantastisch samen, echt, twee kinderen. O+
Echt hè? Dat S. langsloopt als M. de fles krijgt en de fles dan even vast wil houden om te helpen O+

Gelukkig kan je peuter zelf al oplossingen bedenken! En anders baby maar goed gaan africhten ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174209758
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 11:11 schreef Skittles het volgende:

[..]

Klinkt heel normaal imo.
De oogjes proberen goed schoon te houden en van buiten naar binnen schoonmaken met voor beide ogen een schoon vochtig wattenstaafje. Ook goed opletten dat ze geen snot per ongeluk in haar oogjes wrijft
ok thanks, dan laten we dr gewoon maar even uitzieken. Schoonmaken met een wattenschijfje doen we al regelmatig, alleen vindt ze dat niet zo leuk :P
pi_174209907
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 16:55 schreef Adrian4 het volgende:
De arts bij het CB zegt dat het bij hele kleine baby lijkt alsof ze verstopt zitten, maar het probleem is dat ze gewoon niet weten hoe ze moeten poepen. Zodra de poep komt en deze is heel hard, is het wel verstopping. Ik was ook altijd aan het wachten op poep, maar als de poep kwam was deze altijd heel erg mooi van structuur. Bij de oudste kon het wel 10 dagen duren.
En rond de zes weken is het hoogtepunt qua darmkrampjes zeggen ze, maar het hoogtepunt was hier rond de 8 weken. Darmkrampjes werden hier ook ingeleid door heel veel scheetjes. LDG en Flav, hebben jullie daar al aan gedacht? Darmpkrampjes zuigen :r
Ik heb verder geen ervaring met JBPM, maar ik kan me voorstellen dat het "poepgevoel" wel anders wordt en dat ze daar aan moeten wennen.

Ik wil niet belerend over komen, sorry als ik dat wel doe.
Np O+ informatie delen is alleen maar fijn!

Het cb zei ook dat er niks aan de hand was, als ie poept is het gewoon alsnog zacht en de communicatie tussen zn darmen en zn kringspieren blijkt gewoon nog niet goed te zijn ontwikkeld _O-. Ik hield me heel erg vast aan "met kv poepen ze een keer op een dag" maar dat hoeft dus allemaal niet zo strak te zijn :D. Dus we wachten rustig af tot zn kringspier mee gaat werken :P
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_174210811
Flav, inderdaad gek dat je blij kan zijn met poep. Ik had het ook toen hier de eerste echte borstvoedingspoepluier voorbij kwam. Stond nog net niet te juichen. Gek, hoe een baby je wereld kan veranderen.

LeSage, wat een heerlijke tijden. Hier gaat het ongeveer net zo. 23.30 laatste voeding, dan 2.30 en 6.00. Het verschilt een beetje qua tijden per dag, maar zo kom ik mijn nachten (en dagen ook) wel goed door moet ik zeggen.

Palomar, :* voor de verkouden baby. Lijkt me zo sneu als het maar niet overgaat.

Selvaria en skittles, wat leuk dat jullie oudsten ook zo betrokken zijn met de baby. O+ Al zijn ze dan soms wat onhandig met de manier waarop. :p
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_174212320
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 11:47 schreef Selvaria het volgende:
Die interesse gaat er wel iets meer vanaf als Cas gaat bewegen en aan haar speelgoed gaat zitten, Skittles. :+ Mijn peuter gaat nu bijvoorbeeld steevast op de bank zitten lezen (ipv op de grond) en stelt haar Duplo-kunstwerken ten toon in de vensterbank want "kijk mama, nu kan Jenne er niet bij!". _O-

Al zijn ze nog steeds fantastisch samen, echt, twee kinderen. O+
"Neehee" Jeems dat is van mij!! :( :( :( *omduw en afpak*

Jeems ga weg dattis mij boek!

En wanneer James iets heeft moet er uiteraard wel gedeeld worden(zoef zoef dieren zijn van Saar, toettoet zijn van ons albei he mama)) :') maaaar als ze dan samen zitten te bouwen is dat wel weer O+ O+


[ Bericht 2% gewijzigd door gewoonmezelf87 op 05-10-2017 15:41:21 ]
S. 2014
J. 2016
pi_174221720
Lesage: Fijn dat jouw nacht ook redelijk goed was! Vogels haten mij en struisvogels zien er echt eng uit :@

Flav: Poep is goed! Soms kunnen ze er idd erg last van hebben

Selvaria, Skittles, GM: Wat lief dat ze samen spelen O+

Vandaag naar de huisarts geweest. Navelbreukje moet vanzelf overgaan. Zitten we in de wachtruimte bij de huisarts. Hoor ik "prrt, prrt" E. zal wel een scheet gelaten hebben dacht ik. Was het een enorme spuitluier. Echt zon luier waarvan je denkt: "Hoe kan er zoveel uit zo'n mini baby komen" :')
  donderdag 5 oktober 2017 @ 21:56:44 #287
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174222056
Wat schattig zo samen, GM O+

Hier gingen kleuter en baby veel te laat naar bed gisteren omdat ik het zo gezellig vond dat we met z'n allen aan het duplo'en waren. Papa en kleuter die een school aan het bouwen waren, ik een crèche en baby die aan het onderzoeken was of alle duploblokjes hetzelfde smaken en hetzelfde geluid maken op de grond O+

Heel fijn altijd buitenshuis he Memoru :D
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_174228647
Als de poep niet tot aan z'n haargrens zat, valt het nog alles mee :Y)
Gelukkig dat dat breukje vanzelf over zal gaan. Lijkt me onwijs ellendig als je baby een OK zou moeten.

Sylver dat klinkt heerlijk kneuterig O+

Leuke foto GM! Ik vind het ook zo genieten als baby en peuter samen aan het keutelen zijn.
pi_174228720
Hopelijk is het dan inderdaad snel over, Memoru!

Ik dacht dat ik dit keer een betere overdagslaper had, want I sliep al snel overdag maar heel weinig en Y deed tot nu toe vrij keurig een ochtendslaap, een middagslaap en een kort namiddagslaapje. Maar gisteren heeft Y precies één slaapje gedaan: van 11:00 tot 12:30. En daarna tot 20:00 niet meer. En maar blijven lachen (niet eens huilen van vermoeidheid, gewoon vrolijk doorgaan). 8)7 . Nu ligt hij wel weer te snurken. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_174229085
klinkt zo leuk die interactie tussen 2 kindjes! O+

Ik ben op zoek naar wat tips. N heeft gisteren weer de hele dag geslapen als een os tussen de voedingen van 7:30; 11:00; 15:00 en 18:00. Voor die van 15:00 kreeg ik haar met moeite wakker maar heeft ze wel gedronken (dit deed ik in de hoop dat overdag minder lange slaapjes tot een betere nacht zouden leiden). Vervolgens is ze van 18:00 tot 4:30 wakker geweest met voedingen om 20:30; 22:30; 00:30; 3:00-4:00 (poepexplosie tussendoor). Ogen al die tijd wijd open en in bed leggen was protesteren. Uiteindelijk was ik te moe om nog naar beneden te gaan (zodat vriend kon slapen) en heb ik haar tussen ons in gelegd en sliep ze na wat gesputter. Ik vind dit niet heel veilig en heb liever dat ze in haar eigen bed slaapt (op onze kamer). Overdag is het geen probleem en slaapt ze uren in haar eigen bed.
Hoe kan ik haar ritme wat omdraaien? Ik krijg overdag niet bijgeslapen wat ik in de nacht mis en dat breekt op.
pi_174229173
Oh yes, de tandjes zijn door en de goede nachten zijn terug! Mini flesje om 1 uur ´s nachts en tot 6 uur geslapen. O+
Vanmorgen een banaan gegeten zonder struggles en nu lekker aan het slapen.

Heerlak!
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_174230857
Nolita, ik kan alleen van die voor de hand liggende dingen bedenken: overdag actief zijn, uitstapjes doen, kamer licht houden, ook bij slaapjes. En dan 's avonds afbouwen, en een ritueel voor het slapen gaan. Hier werkt dat al vanaf dat Y een paar weken oud is heel goed. Om 19:00 ga ik met hem naar onze slaapkamer. Daar maak ik het dan donker, op een schemerlampje na. Op bed speel en praat ik nog wat met hem, maar wel rustig. Rond 20:00 is het dan echt slaaptijd, zing ik een liedje en wordt de kamer helemaal donker. Dan komt nog wel tussendoor z'n zusje even binnenstormen om welterusten te zeggen. 😀
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_174232795
Wat franny zegt idd, plus dat overdag goed slapen vaak ook 's nachts goed slapen betekent, gek genoeg. Als mijn baby overdag goed geslapen heeft, zit hij goed in z'n vel en heeft ie de ontspanning om 's avonds ook lekker te gaan slapen.
pi_174235107
Ik vond het bij de 2e wel makkelijker om die in een bedritme te krijgen doorzat ze meeging in het avondschema van broer.
pi_174235361
avondritueel hebben we idd nog niet (ze is 5 weken nu), zouden we kunnen proberen.
Overdag alles licht hebben we wel vanaf het begin gedaan
Zijn/waren jullie baby's op deze leeftijd wakker tijdens uitstapjes? Hier slaapt ze overal doorheen als we weggaan..Ben nu ook al een uur aan het proberen haar wakker te krijgen, om het wakker zijn. Ze trekt zich er niets van aan :')
Wacht nog op een pakketje en wil dan even met haar een wandeling maken, maar verwacht ook niet dat ze daar wakker van wordt..
pi_174235528
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:57 schreef WupWup het volgende:
Wat franny zegt idd, plus dat overdag goed slapen vaak ook 's nachts goed slapen betekent, gek genoeg. Als mijn baby overdag goed geslapen heeft, zit hij goed in z'n vel en heeft ie de ontspanning om 's avonds ook lekker te gaan slapen.
Dat geloof ik meteen. Ze slaapt hier overdag niet alleen goed, maar ook alle slaap die ze nodig heeft lijkt wel (te lang?)...

De meeste interactie die we hebben is dan ook in de avonduren als eindelijk de ogen open gaan. De tijd dat we met een bedritueel aan de slag zouden moeten.
pi_174235753
Leuke foto GM!

Lastig Nolita... volgens mij hebben baby's ook pas rond de 6 maanden een echt dag/nacht ritme. Hier werkt een vast ritueel ook redelijk goed, maar wel pas rond 10 uur. Eerder naar bed brengen is drama tot het 10 uur is :') hier is het vitamine druppels, schone luier, neusspray indien nodig (bijna altijd dus) en dan in bed drinken, grote licht uit en naar eigen bed. Afgezien van de eerste twee weken hebben we vrijwel nooit problemen met inslapen. Met het licht nog aan wel btw, ze gaan pas slapen als dat uit is.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 16:00:20 #298
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174236572
Oh wat lastig, Nolita. Dat baby's veel slapen overdag is niet ongewoon, maar bij jullie klinkt het echt als een compleet omgedraaid dag- en nachtritme.

Ik neem aan dat je alle tips van deze website al had gezien?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_174236847
Kevin vindt Willem nog heel erg leuk, ook al behandeld Willem hem nog al lomp af en toe. Hij blijft lachen. Ik denk dat er nog wel een tijd komt dat hij Willem gaat terug pakken. Willem bedoelt het allemaal wel heel goed hoor.
Standaard klinkt er "helpuh", wanneer iemand Kevin een flesje geeft.

En elke dag mogen ze even bij elkaar in bed als de een al wakker is en de andere wakker wordt. O+ O+ O+


Nolita, ik kan niets anders verzinnen dan wat er in de link van Sylver_ staat. Wij hebben ook een tijd gehad dat het dag- en nachtritme omgedraaid was, maar ik weet echt niet wat er nu toe geleid heeft dat het omgedraaid werd.

Eerlijk gezegd ben ik nu weer heel blij dat mijn mini niet meer zo mini is, en hij is nog maar 4 maanden. Het komt allemaal goed dames!
pi_174237638
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 14:54 schreef Nolita het volgende:
avondritueel hebben we idd nog niet (ze is 5 weken nu), zouden we kunnen proberen.
Overdag alles licht hebben we wel vanaf het begin gedaan
Zijn/waren jullie baby's op deze leeftijd wakker tijdens uitstapjes? Hier slaapt ze overal doorheen als we weggaan..Ben nu ook al een uur aan het proberen haar wakker te krijgen, om het wakker zijn. Ze trekt zich er niets van aan :')
Wacht nog op een pakketje en wil dan even met haar een wandeling maken, maar verwacht ook niet dat ze daar wakker van wordt..
Wakker maken om het wakker zijn zou ik niet doen. Ik snap dat het heel logisch aanvoelt 'baby nu wakker = baby 's avonds moe', maar helaas zijn baby's alles behalve logisch. Het werkt vaak toch behoorlijk averechts, heb je een baby dat zó moe is dat ze gewoon niet meer makkelijk in slaap kunnen komen.
Erg vervelend natuurlijk dat je zo'n slaaptekort hebt :*
Voor wat het waard is, na 6 weken wordt het vaak beter! (Ik weet het, daar heb je nu geen kut aan :') )
pi_174238839
En dicht, eens ervaren of het me lukt een nieuw topic te openen..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')