abonnement Unibet Coolblue
pi_173950654
Moslims in Nederland voelen zich het meest gediscrimineerd van heel Europa

quote:
Nederlandse moslims voelen zich vaker gediscrimineerd dan hun geloofsgenoten in andere EU-lidstaten. Dat blijkt uit een onderzoek dat het Europese Agentschap voor Grondrechten vandaag heeft gepubliceerd.

Als het gaat om discriminatie op grond van religie voelen moslims in Nederland zich zelfs het vaakst gediscrimineerd. Maar liefst 30% ervoer in de afgelopen vijf jaar discriminatie op religieuze gronden.

Alleen als het gaat om discriminatie op grond van herkomst wordt Nederland door een ander EU-land overtroffen. In Griekenland ervaar maar liefst 52% van alle moslims dit. In Nederland ‘slechts’ 42%.

Desondanks is het percentage Nederlanders dat zegt liever geen moslims als buren te hebben in Nederland juist wat lager dan het Europees gemiddelde: 17% van de Nederlanders zegt dit tegenover 20% in de gehele EU.
pi_173950671
Het volgende deel waar we nog steeds op de antwoorden van Triggershot wachten.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_173950676
quote:
9s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het is een strijd tussen idioten en intellectuelen.
Ik ga me er niet eens meer aan wagen. Dit soort figuren proberen te overtuigen is zinloos, die zijn niet op een zekere waarheidsvinding maar alleen maar bezig met het verdedigen van hun haat richting alles wat islamitisch is. Maar ironisch is het allemaal wel, om ze enerzijds een slachtofferrol te verwijten en anderzijds er alles aan doen om moslims als collectief te schofferen en (bijna) te criminaliseren.
  zaterdag 23 september 2017 @ 18:13:56 #4
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173950694
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 17:56 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

De enige die aan policor censuur doet ben jij door alles van de islam te vergoeilijken en te verdedigen.
Dat is geen policor censuur, dat noemen ze debatteren. Het is wel policor censuur om te gaan klagen als iemand een nazi genoemd wordt omdat hij nazistische ideeën heeft.
quote:
[..]

Het beestje bij zijn naam noemen en feiten benoemen, dat is precies waarom iedereen kritiek op de islam heeft.
Maar dan staat Ser weer klaar om de islam te verdedigen.
'Islamkritiek' is de policorterm om je achter te verschuilen wanneer je als een halve dolle haat jegens moslims verspreidt. Ik speel alleen niet mee met dat rechtse gutmenschspelletje van policor verzwijgen van de échte problemen in de samenleving.
quote:
[..]

Moet jij nodig zeggen, als opper-racist.
Jij hebt toch een hekel aan blanken ?
Nee, je spiegelt je eigen houding tegenover moslims nu op mij.
pi_173950708
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:11 schreef alilami het volgende:
Het volgende deel waar we nog steeds op de antwoorden van Triggershot wachten.
Overschat jezelf niet, je bent niet capabel om de inhoud van de antwoorden te bevatten. Ik doe je daarmee dus simpelweg een plezier.

quote:
7s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik ga me er niet eens meer aan wagen. Dit soort figuren proberen te overtuigen is zinloos, die zijn niet op een zekere waarheidsvinding maar alleen maar bezig met het verdedigen van hun haat richting alles wat islamitisch is. Maar ironisch is het allemaal wel, om ze enerzijds een slachtofferrol te verwijten en anderzijds er alles aan doen om moslims als collectief te schofferen en (bijna) te criminaliseren.
Wist je dat de Salafisten ooit zo zijn begonnen, met een haat richting alles wat niet-Islamitisch was. :(
pi_173950730
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Overschat jezelf niet, je bent niet capabel om de inhoud van de antwoorden te bevatten. Ik doe je daarmee dus simpelweg een plezier.

Geen antwoord, is ook een antwoord. Mashallah, Inshallah.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_173950738
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:14 schreef Triggershot het volgende:
Wist je dat de Salafisten ooit zo zijn begonnen, met een haat richting alles wat niet-Islamitisch was. :(
Dat is vaak ook de grap. Dat mensen zo bezig zijn met hun haat dat ze zo langzaamaan verworden tot wat ze zo verafschuwen.
  zaterdag 23 september 2017 @ 18:17:30 #8
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173950745
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wist je dat de Salafisten ooit zo zijn begonnen, met een haat richting alles wat niet-Islamitisch was. :(
Ja, alle fundamentalisten beginnen zo. En ze denken ook allemaal dat ze te slim zijn om in de valkuilen te trappen waar alle andere fundamentalisten in zijn getrapt.
pi_173950752
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:16 schreef alilami het volgende:

[..]

Geen antwoord, is ook een antwoord. Mashallah, Inshallah.
Je kunt je zo aanmelden.
pi_173950755
Uiteindelijk komt het weer neer op de tolerantie van een intolerant gedachtegoed, niet aan beginnen. Ook al wordt de discussie vertroebeld door allerlei rechtsextremisten en verdwaalde moslims.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_173950766
Ach ja, het experiment is dus mislukt.
pi_173950779
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:18 schreef truthortruth het volgende:
Uiteindelijk komt het weer neer op de tolerantie van een intolerant gedachtegoed, niet aan beginnen.
Uiteindelijk komt het er op neer dat we mensen moeten behandelen als individuen en niet moeten afrekenen op een paar extremisten. Als je dat doet (de extremen zoeken en doen alsof dat het gemiddelde is), ben je eigenlijk zelf extremistisch. Weliswaar niet in gedrag, maar wel qua wereldbeeld.
pi_173950794
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is vaak ook de grap. Dat mensen zo bezig zijn met hun haat dat ze zo langzaamaan verworden tot wat ze zo verafschuwen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:17 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, alle fundamentalisten beginnen zo. En ze denken ook allemaal dat ze te slim zijn om in de valkuilen te trappen waar alle andere fundamentalisten in zijn getrapt.
"Ik ben goed, zij zijn slecht"
"Geen tolerantie voor intolerantie"
pi_173950843
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:20 schreef Xa1pt het volgende:
Uiteindelijk komt het er op neer dat we mensen moeten behandelen als individuen en niet moeten afrekenen op een paar extremisten. Als je dat doet (de extremen zoeken en doen alsof dat het gemiddelde is), ben je eigenlijk zelf extremistisch. Weliswaar niet in gedrag, maar wel qua wereldbeeld.
Ik bekijk mensen altijd als individuen, dat betekent nog niet dat een gedachtegoed achter het individu niet schadelijk is. Je hebt een verschil tussen kijken naar trends/stromingen en individuen. En dan mag je je best afzetten tegen een stroming/trend/gedachtegoed of in dit geval een religie. Persoonlijk vind ik zelfs dat dat moet. Als individuen daar last van ondervinden dan is dat maar zo als het gedachtegoed zelf schadelijk is.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_173950909
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:25 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik bekijk mensen altijd als individuen, dat betekent nog niet dat een gedachtegoed achter het individu niet schadelijk is. Je hebt een verschil tussen kijken naar trends/stromingen en individuen. En dan mag je je best afzetten tegen een stroming/trend/gedachtegoed of in dit geval een religie. Persoonlijk vind ik zelfs dat dat moet. Als individuen daar last van ondervinden dan is dat maar zo als het gedachtegoed zelf schadelijk is.
Maar er is niet echt zoiets als een algemeen gedachtegoed. Je kunt hooguit in hele algemene termen praten over de islam als gedachtgoed, maar als je verder wilt dan dat zijn de onderlinge verschillen dusdanig groot dat het zinniger is om over bepaalde leerscholen of stromingen te praten en dan vergeet je nog regiogebonden culturele verschillen mee te nemen.
  zaterdag 23 september 2017 @ 18:32:25 #16
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173950954
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:18 schreef truthortruth het volgende:
Uiteindelijk komt het weer neer op de tolerantie van een intolerant gedachtegoed, niet aan beginnen. Ook al wordt de discussie vertroebeld door allerlei rechtsextremisten en verdwaalde moslims.
Je kunt best strijden tegen intolerant gedachtegoed en tegelijk mensen niet discrimineren.
pi_173951016
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:29 schreef Xa1pt het volgende:
Maar er is niet echt zoiets als een algemeen gedachtegoed. Je kunt hooguit in hele algemene termen praten over de islam als gedachtgoed, maar als je verder wilt dan dat zijn de onderlinge verschillen dusdanig groot dat het zinniger is om over bepaalde leerscholen of stromingen te praten en dan vergeet je nog regiogebonden culturele verschillen mee te nemen.
Dat is mooi, maar dat is dan ook gelijk het bijzondere aan dit topic. Ineens zijn het alle moslims die zich gediscrimineerd voelen, geen nuance, geen onderscheidt. Een statement als 'Moslims in Nederland willen een aanslag' zou dan weer niet kloppen. Er is een wens vanuit moslims om zich als groep te profileren, daar zitten dus ook nadelen aan als er een aanzienlijk deel van die groep het achterliggende gedachtegoed op een intolerante en agressieve wijze interpreteert. Als progressieve moslims niet over een kam geschoren willen worden dan kunnen ze dat alleen zelf veranderen, niet de buitenwacht.

(Neem een Triggershot die in een ander topic zich hard zit te maken voor de terugkeer van IS jihadis).
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_173951035
Ze integreren dus wel goed op het gebied van klagen.
  zaterdag 23 september 2017 @ 18:41:19 #19
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173951075
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:37 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat is mooi, maar dat is dan ook gelijk het bijzondere aan dit topic. Ineens zijn het alle moslims die zich gediscrimineerd voelen, geen nuance, geen onderscheidt.
Er staat toch 30% in het artikel? Wie praat er dan over 'alle moslims'?
pi_173951116
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Er staat toch 30% in het artikel? Wie praat er dan over 'alle moslims'?
En welke 30% is dat dan, die intolerante idioten? Als dat zo is dan vind ik het prima dat ze zich zo voelen. Maar zo is het onderzoek niet bedoeld volgens mij.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_173951138
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Uiteindelijk komt het er op neer dat we mensen moeten behandelen als individuen en niet moeten afrekenen op een paar extremisten. Als je dat doet (de extremen zoeken en doen alsof dat het gemiddelde is), ben je eigenlijk zelf extremistisch. Weliswaar niet in gedrag, maar wel qua wereldbeeld.
Het krediet voor de Islam is bij veel mensen weg na de talloze aanslagen in Europa (die jij bagatalliserend "een paar extremisten" noemt), en de aanhoudende criminaliteit en wangedrag door met name Marokkanen. Er komt werkelijk niets positiefs uit de islamitische gemeenschap. Ze hebben zich ook volledig afgekeerd van de Nederlandse samenleving.

Tolerantie tegenover intolerantie heeft zijn grenzen, beste Xa1pt, en die lijkt nu bereikt te zijn. Jammer voor die kleine minderheid die wél iets bijdraagt aan de samenleving, maar de tijd van nuanceren en kopjes thee drinken is voorbij.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2017 18:47:52 ]
pi_173951172
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:45 schreef bakfietsmoeder het volgende:
Het krediet voor de Islam is bij veel mensen weg na de talloze aanslagen in Europa
Serieuze vraag: Mag dezelfde claim gemaakt worden over het westen bij veel mensen in de islamitische wereld na de zoveelste invasie en bombardement? Ik ben oprecht benieuwd naar waarom eventueel niet.
pi_173951182
quote:
5s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Serieuze vraag: Mag dezelfde claim gemaakt worden over het westen bij veel mensen in de islamitische wereld na de zoveelste invasie en bombardement? Ik ben oprecht benieuwd naar waarom eventueel niet.
Weet niet hoeveel blanken daar wonen. Zijn ze daar zo lief tegen dan?
pi_173951194
Ik wacht wel even op een serieus antwoord, hopelijk op dat van de fietsbakkende moeder.
pi_173951206
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:50 schreef Triggershot het volgende:
Ik wacht wel even op een serieus antwoord, hopelijk op dat van de fietsbakkende moeder.
Dat is dan toch de juiste vergelijking?
pi_173951211
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:50 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Dat is dan toch de juiste vergelijking?
Zie bovenstaand bericht.
pi_173951219
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:49 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Weet niet hoeveel blanken daar wonen. Zijn ze daar zo lief tegen dan?
Lees je wel wat er staat?
wooblabalurg
pi_173951221
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:50 schreef Triggershot het volgende:
Ik wacht wel even op een serieus antwoord, hopelijk op dat van de fietsbakkende moeder.
Zelf geen antwoorden geven, maar wel verwachten. Typisch.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_173951227
quote:
5s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Serieuze vraag: Mag dezelfde claim gemaakt worden over het westen bij veel mensen in de islamitische wereld na de zoveelste invasie en bombardement? Ik ben oprecht benieuwd naar waarom eventueel niet.
Als jij dat zo ervaart moet je dat vooral doen.
pi_173951228
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:51 schreef alilami het volgende:

[..]

Zelf geen antwoorden geven, maar wel verwachten. Typisch.
Deze user heet Triggershot.
Typisch is iemand anders. Denk ik.
wooblabalurg
pi_173951236
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:52 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Als jij dat zo ervaart moet je dat vooral doen.
Je wilt geen antwoord op de vraag geven?
pi_173951239
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ik speel alleen niet mee met dat rechtse gutmenschspelletje van policor verzwijgen van de échte problemen in de samenleving.
Blijkbaar wil jij wel de problemen in de samenleving verzwijgen, want elke keer als het gaat over economische migranten of de islam, dan kom je langs om te beweren dat het toch echt niet daar aan ligt :{w
pi_173951246
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:52 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Als jij dat zo ervaart moet je dat vooral doen.
Is dit hoe jij normaliter aankijkt tegen aanslagen en bombardementen?
wooblabalurg
pi_173951257
quote:
5s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Serieuze vraag: Mag dezelfde claim gemaakt worden over het westen bij veel mensen in de islamitische wereld na de zoveelste invasie en bombardement? Ik ben oprecht benieuwd naar waarom eventueel niet.
Serieus dan: Nee, dat gaat om olie en niet een heilige oorlog tegen Islam. Daarbij worden de Westerse mogelijkheden vrijwel altijd zelf uitgenodigd om met Islamitische terroristen te dealen.
pi_173951258
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik ga me er niet eens meer aan wagen. Dit soort figuren proberen te overtuigen is zinloos, die zijn niet op een zekere waarheidsvinding maar alleen maar bezig met het verdedigen van hun haat richting alles wat islamitisch is. Maar ironisch is het allemaal wel, om ze enerzijds een slachtofferrol te verwijten en anderzijds er alles aan doen om moslims als collectief te schofferen en (bijna) te criminaliseren.
inderdaad
Smile and be happy!
pi_173951264
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:53 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Is dit hoe jij normaliter aankijkt tegen aanslagen en bombardementen?
Je zou denken dat het plegen van geweld vrij legitieme redenen zijn om je negatief op te stellen voor een groep, maar je zou dan ook weer denken dat geweld, geweld is en het twee kanten op werkt.
pi_173951268
Dat IS en Assad aanhangers niet zitten te juichen snap ik wel, maar of je daar nu medelijden mee moet hebben. Ondertussen vragen net zoveel moslims in het midden-oosten steun van het westen dmv militaire acties. Zwak excuus om toch maar vooral het westen de schuld te geven.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_173951273
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:53 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Blijkbaar wil jij wel de problemen in de samenleving verzwijgen, want elke keer als het gaat over economische migranten of de islam, dan kom je langs om te beweren dat het toch echt niet daar aan ligt :{w
Er zijn inderdaad wel heel veel mensen die daarin trappen. Macht der gewoonte denk ik.
wooblabalurg
  zaterdag 23 september 2017 @ 18:54:59 #39
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173951274
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:44 schreef truthortruth het volgende:

[..]

En welke 30% is dat dan, die intolerante idioten? Als dat zo is dan vind ik het prima dat ze zich zo voelen. Maar zo is het onderzoek niet bedoeld volgens mij.
Zou je dat nog eens anders kunnen formuleren? Want ik snap niets van je post.
pi_173951290
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je zou denken dat het plegen van geweld vrij legitieme redenen zijn om je negatief op te stellen voor een groep, maar je zou dan ook weer denken dat geweld, geweld is en het twee kanten op werkt.
Op de een of andere manier wordt er met meerdere maten gemeten. Je moet iets om je eigen beeld te bevestigen, denk ik dan.
wooblabalurg
pi_173951302
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:53 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Serieus dan:
Dank.

quote:
Nee, dat gaat om olie en niet een heilige oorlog tegen Islam. Daarbij worden de Westerse mogelijkheden vrijwel altijd zelf uitgenodigd om met Islamitische terroristen te dealen.
Ik zei niets over een heilige oorlog tegen de Islam, dat zou vrij vreemd zijn inderdaad gezien er miljoenen moslims in eigen grenzen worden getolereerd.

Wat vrijwel altijd uitgenodigd ben ik het niet zo zeer met je eens, in Irak, Syrië en Libië waren ze niet uitgenodigd. Maar even puur de bevolking zelf, geweld is geweld natuurlijk.. als de negatieve benadering richting de islam/moslims is gerechtvaardigd, zou dat andersom dan ook niet zo moeten/mogen werken?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2017 18:59:15 ]
  zaterdag 23 september 2017 @ 18:58:25 #42
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173951316
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:45 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Het krediet voor de Islam is bij veel mensen weg na de talloze aanslagen in Europa (die jij bagatalliserend "een paar extremisten" noemt), en de aanhoudende criminaliteit en wangedrag door met name Marokkanen. Er komt werkelijk niets positiefs uit de islamitische gemeenschap. Ze hebben zich ook volledig afgekeerd van de Nederlandse samenleving.

Tolerantie tegenover intolerantie heeft zijn grenzen, beste Xa1pt, en die lijkt nu bereikt te zijn. Jammer voor die kleine minderheid die wél iets bijdraagt aan de samenleving, maar de tijd van nuanceren en kopjes thee drinken is voorbij.
Mooi ironische post. Als je wilt dat moslims een bijdrage leveren aan de samenleving, moet je ze ook die kans geven. Als je ze discrimineert, geeft je hun die kans niet.
pi_173951317
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:56 schreef Baconbus het volgende:
Op de een of andere manier wordt er met meerdere maten gemeten. Je moet iets om je eigen beeld te bevestigen, denk ik dan.
Hou toch op. Als het westen niets doet is het niet goed, als ze wel wat doen is het ook niet goed. Er werd door veel moslims gesmeekt om bommen op Raqqa en Assad.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_173951321
Komt door D66 en GL figuren die ze vooral proberen aan te praten dat ze zielig zijn.
pi_173951332
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dank.

[..]

in Irak, Syrië en Libië waren ze niet uitgenodigd
Waren ze wel

[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_173951340
Maar allee, de discussie werd eindelijk wat inhoudelijker en dan komt trolletje triggershot de boel weer even op een zijspoor zetten. Prettige avond.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  zaterdag 23 september 2017 @ 19:00:33 #47
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173951344
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:53 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Blijkbaar wil jij wel de problemen in de samenleving verzwijgen, want elke keer als het gaat over economische migranten of de islam, dan kom je langs om te beweren dat het toch echt niet daar aan ligt :{w
Ik heb in het vorige topic nog gezegd dat de economische en culturele situatie van veel immigranten (en hun kinderen) een factor van belang zijn in de problematiek rond de integratie.
pi_173951346
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:56 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Op de een of andere manier wordt er met meerdere maten gemeten. Je moet iets om je eigen beeld te bevestigen, denk ik dan.
Ik had van bakfietsmoeder eigenlijk wel een uitgebreid en onderbouwd reactie verwacht gezien haar postgedrag hier en dat ze er ook een gewoonte maakt - of ik het er mee eens ben of niet - het te onderbouwen. Maar de twee maten zijn evident inderdaad in ogenschijn.
pi_173951447
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 19:03 schreef alilami het volgende:

[..]

Optieven met je dictators, ik erken hen niet, het volk heeft het Westen uitgenodigd, dictatorsknechtje.
Niemand vroeg wie of wat jij erkend zwakzinnige. Niemand heeft jou überhaupt om je mening gevraagd, reageren mag altijd, maar je maakt er nogal een trend van niet te snappen waar je op reageert.
pi_173951459
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 19:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Niemand vroeg wie of wat jij erkend zwakzinnige. Niemand heeft jou überhaupt om je mening gevraagd, reageren mag altijd, maar je maakt er nogal een trend van niet te snappen waar je op reageert.
Nee, jij bent de enige die het snapt. Er was een VN-mandaat om in te grijpen in Libië, dictatorlovertje.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
  zaterdag 23 september 2017 @ 19:12:14 #51
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_173951503
quote:
9s.gif Op zaterdag 23 september 2017 14:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]


deze dan?

Volgens mij is er over het algemeen toch wel een vergelijkbare resultaat waarin de gekleurde 'verdachter' wordt benaderd.

Het zijn geen absolute en onomstotelijke resultaten, maar volgens mij is het toch wel een trend.

Jammer dat mevrouw toch wel eindigt met 'witte privilege'.
Zijn er ook onderzoeken gedaan naar de omgekeerde situatie? Dus een blanke die in een "Mocrowijk" vraagt om te bellen etc?
Ben ik wel benieuwd naar
pi_173951510
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 19:08 schreef alilami het volgende:

[..]

Nee, jij bent de enige die het snapt. Er was een VN-mandaat om in te grijpen in Libië, dictatorlovertje.
Een VN-mandaat om in te grijpen nog wel, jezus, je wordt dommer met de post. :')
pi_173951519
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 19:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Een VN-mandaat om in te grijpen nog wel, jezus, je wordt dommer met de post. :')
Jij maakt jezelf belachelijker met de post. <O)
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" &gt;vrijdag 5 januari 2018 08:29&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" &gt;xminator&lt;/a&gt; het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_173951537
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 19:12 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Zijn er ook onderzoeken gedaan naar de omgekeerde situatie? Dus een blanke die in een "Mocrowijk" vraagt om te bellen etc?
Ben ik wel benieuwd naar
Waarom eigenlijk? Dat een noemenswaardig hoeveelheid Marokkanen niet-plezierig reageert heeft niet lang nodig om te onderbouwen toch?
pi_173951557
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 19:13 schreef alilami het volgende:

[..]

Jij maakt jezelf belachelijker met de post. <O)
Dat is een compliment komende van een idioot die zichzelf met ieder post voor schut zet.
pi_173951564
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 september 2017 19:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat is een compliment komende van een idioot die zichzelf met ieder post voor schut zet.
Erg origineel ben je niet hé.

:')
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" &gt;vrijdag 5 januari 2018 08:29&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" &gt;xminator&lt;/a&gt; het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_173951581
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 19:17 schreef alilami het volgende:

[..]

Erg origineel ben je niet hé.

:')
Dat riep ik al in 2010

quote:
15s.gif Op maandag 14 juni 2010 22:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Origineel hoor, nee echt. :{
  zaterdag 23 september 2017 @ 19:19:32 #58
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_173951590
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:25 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik bekijk mensen altijd als individuen, dat betekent nog niet dat een gedachtegoed achter het individu niet schadelijk is. Je hebt een verschil tussen kijken naar trends/stromingen en individuen. En dan mag je je best afzetten tegen een stroming/trend/gedachtegoed of in dit geval een religie. Persoonlijk vind ik zelfs dat dat moet. Als individuen daar last van ondervinden dan is dat maar zo als het gedachtegoed zelf schadelijk is.
Maar bij christenen of ander gelovigen en niet-gelovigen doe je dat niet, die vallen onder allerlei groepen , behalve religie
Zoals, hardrockers,PvdAers,VVders,hippies,kakkers,tokkies,gothics, etc etc.
Zo zijn moslims ook onderverdeeld in hardrockers,kakkers,PvdAers....enz

Best raar eigenlijk
  zaterdag 23 september 2017 @ 19:23:15 #59
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_173951632
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 september 2017 19:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk? Dat een noemenswaardig hoeveelheid Marokkanen niet-plezierig reageert heeft niet lang nodig om te onderbouwen toch?
Niet perse Marokkanen, kan ook een blanke zijn in een Surinaamse wijk

Ik bedoel eigenlijk dat men 'de eigen soort'het meest vertrouwt?
Ik zag geloof ik ook alleen blanke mensen reageren op die 3 jongens, vroeg me af of een donker meisje ook aangifte zou hebben gedaan bij die donkere jongen
pi_173951662
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 19:23 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Niet perse Marokkanen, kan ook een blanke zijn in een Surinaamse wijk

Ik bedoel eigenlijk dat men 'de eigen soort'het meest vertrouwt?
Ik zag geloof ik ook alleen blanke mensen reageren op die 3 jongens, vroeg me af of een donker meisje ook aangifte zou hebben gedaan bij die donkere jongen

Als je de Marokkaanse en Turkse ondernemers hoort over zaken doen met Marokkanen en Turken weet ik dat nog niet.
  zaterdag 23 september 2017 @ 19:32:08 #61
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173951711
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 19:23 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Niet perse Marokkanen, kan ook een blanke zijn in een Surinaamse wijk

Ik bedoel eigenlijk dat men 'de eigen soort'het meest vertrouwt?
Als onderzoek enige indicatie geeft, is dat niet zo. Zo is er bijvoorbeeld onderzoek gedaan dat uitwijst dat zowel zwarte als blanke kinderen geloven dat zwarte kinderen minder pijn lijden dan blanke kinderen.

Het kan je verbazen hoe erg vooroordelen geïnternaliseerd worden door leden van de groep die het betreft. De term self-fulfilling prophecy bestaat niet voor niets.
pi_173951807
Volgens mij ligt het ook aam de leeftijd
Er is grote verschil tussen 1e en 3e of 4e generatie qua beleving
In frankrijk zie je dat heel sterk. De 3e generaties voelden zich geen tunisien bijv maar ook geen fransman
En onder die groep zie je (zeer) hoge criminaliteit (moslim drugsmafia) maar ook jihad strijders

Ik denk dat oa de aanslagen op eurpese bodem in naam van islam ook meespelen
Want als ik steeds op tv zie dat er bijv joden in naam van jodendom aanslagen plegen dan ga ik ook minder thuis voelen
En als ik dan 24/7 satalite tv kijk en zie dat de westerse overheden de joodse gemeenschappen nuken. Dan denk ik "hella! Jullie zijn tegen het jodendom mijn joodse broeders!"

En dat ik ondertussen merk dat steeds meer politieke partijen ritueel slachten willen afshaffen. De keppel niet meer op straat wil zien en slecht spreken over het jodendom en religieuze scholen wil verbieden. Dan denk ik "ze moeten mij niet, zie je wel ze zijn tegen mij"

En als ik merk dat de niet-joodse bevolking onderling zo verdeeld zijn en met alles roepen "racisme"
Problemen met kinder feesten. Problemen met atracties die weleens ractisch zijn
Straatnamen moeten worden verwijderd
Het gekut met genderneutraal
En de nederlandse donkere bevolking ( die in nederland nooit achrer in de bus moesten zitte zoals in amerika) die ineens ook moppert over racisme (simons) en zich voelt als een zwart afrikaanse vrouw in de jaren 50 in amerika
En iedereen die roept "white people are racists" en alles dan ja ga je daar ook in mee.

Dus ik begrijp helemaal dat nederlandse moslims meer gedicrimineerd voelen dan rest van europa
Want op dit moment heerst dat nou eenmaal in nederlamd die "alles is racisme" cultuur
Net zoals in amerika. In frankrijk speelt dit soort onzin nauwelijks.

Verder is het ook religieus om je gediscrimineerd te voelen in een seculiere niet-islamitische samenleving
In israel janken religieuze orthodoxe joden ook zo erg. God wat worden zij gediscrimineerd in israel volgens hun fantasie
Vorige week weer zo n gigantische protest geweest.

Maar ik denk dat de jongere generatie moslims erg vatbaar zijn. Ik hoor chineze gemeenshap in frankrijk nooit klagen dat ze gediscrimineerd worden
De joodse gemeenshap in frankrijk (groot deel van origine uit noord afrika) voelen zich echt frans


Veder denk ik dat veel activisten (soort rolmodellen) hebben ook deels schuld.

Voorbeeld. In 2003 zei abu jah jah het volgende:


quote:
calls on Muslim immigrants to resist pressures to integrate. "Assimilation is cultural rape, It means renouncing your identity, becoming like the others."

Mr. Abou Jahjah says he is part of a new generation of Muslim activists who are speaking out, frustrated with what they call discrimination, the lack of hope of finding a job, the problems of renting outside immigrant ghettos and, since Sept. 11, the distrust and even Islamophobia they feel.

Older immigrants who arrived from Algeria, Morocco, Tunisia and Turkey some 30 years ago, have been too meek, too passive, co-opted by government funds or divided by ethnic or nationalist infighting.
Maart 2003
Bron : https://mobile.nytimes.co(...)e-demon-or-hero.html
pi_173951850
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Mooi ironische post. Als je wilt dat moslims een bijdrage leveren aan de samenleving, moet je ze ook die kans geven. Als je ze discrimineert, geeft je hun die kans niet.
Zoals Triggershot in het vorige deel al aantoonde, de afkeer tegen de "verkazing" speelt in combinatie met een segegrerende religie/ideologie een bepalende rol.

De pure onwil om te integreren naar het vanuit nederlands perspectief gezien ideale integratie niveau, voor angst van afkomst- verloochening, overheerst en creeert een gat. Of zoals jij het noemt "het moeras".

Waarvan nu dus de situatie is gegroeid dat de onwil aan nederlandse kant ook steeds meer toeneemt.

Men (nederlanders en niet-nederlanders) zijn al een tijd bezig het geloof in een correct functionerende multiculurele samenleving te verliezen, waardoor er steeds meer wederzijds onbegrip ontstaat, en niet-nederlanders zich gediscrimineerd voelen.

Deels begrijpelijk, maar het grote struikelblok veroorzaken zij toch echt zelf omdat ze niet het gevoel willen krijgen, of beschuldigd willen worden van, hun afkomst te verloochenen
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  zaterdag 23 september 2017 @ 20:12:37 #64
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173952237
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 19:46 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Zoals Triggershot in het vorige deel al aantoonde, de afkeer tegen de "verkazing" speelt in combinatie met een segegrerende religie/ideologie een bepalende rol.

De pure onwil om te integreren naar het vanuit nederlands perspectief gezien ideale integratie niveau, voor angst van afkomst- verloochening, overheerst en creeert een gat. Of zoals jij het noemt "het moeras".

Waarvan nu dus de situatie is gegroeid dat de onwil aan nederlandse kant ook steeds meer toeneemt.

Men (nederlanders en niet-nederlanders) zijn al een tijd bezig het geloof in een correct functionerende multiculurele samenleving te verliezen, waardoor er steeds meer wederzijds onbegrip ontstaat, en niet-nederlanders zich gediscrimineerd voelen.

Deels begrijpelijk, maar het grote struikelblok veroorzaken zij toch echt zelf omdat ze niet het gevoel willen krijgen, of beschuldigd willen worden van, hun afkomst te verloochenen
Het is zowel een oorzaak als een gevolg. Ze hebben een identiteit los van de Nederlandse en houden daar stevig aan vast omdat ze zich buitengesloten en gediscrimineerd voelen en omdat wij hen dwingen te kiezen tussen de cultuur van hun afkomst en ons idee van de Nederlandse identiteit. In plaats daarvan moeten we hen juist de kans geven om een identiteit te creëren die zowel de Nederlandse als hun voorouderlijke cultuur combineert. Als ze zich Nederlander voelen, zullen ze eerder geneigd zijn om open te staan voor een weerwoord tegen de onsmakelijke kanten van hun voorouderlijke cultuur.

Daarnaast kunnen we gaan zitten klagen en die mensen uitsluiten totdat ze hun onwil, met alle negatieve gevolgen van dien, verliezen (gokje: op die manier gaat dat nooit gebeuren) of we kunnen proberen hen van die onwil af te helpen.
pi_173953128
Moslims zijn geen unieke mensen, volgen en imiteren slechts hun geestelijk leiders.
pi_173953671
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 20:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het is zowel een oorzaak als een gevolg. Ze hebben een identiteit los van de Nederlandse en houden daar stevig aan vast omdat ze zich buitengesloten en gediscrimineerd voelen en omdat wij hen dwingen te kiezen tussen de cultuur van hun afkomst en ons idee van de Nederlandse identiteit. In plaats daarvan moeten we hen juist de kans geven om een identiteit te creëren die zowel de Nederlandse als hun voorouderlijke cultuur combineert. Als ze zich Nederlander voelen, zullen ze eerder geneigd zijn om open te staan voor een weerwoord tegen de onsmakelijke kanten van hun voorouderlijke cultuur.

Daarnaast kunnen we gaan zitten klagen en die mensen uitsluiten totdat ze hun onwil, met alle negatieve gevolgen van dien, verliezen (gokje: op die manier gaat dat nooit gebeuren) of we kunnen proberen hen van die onwil af te helpen.
Volgens mij was tot in de jaren 00 het beleid om juist eigen cultuur behouden prima te vinden. Totdat men er achter kwam dat delen van die cultuur zover aanpassing niet in onze samenleving passen.

Ergo: men heeft juist nooit ingezet op het kiezen tussen cultuur en Nederland. Echter bleek men zo sterk voor de eigen cultuur te kiezen dat de onverenigbare kanten. Inmiddels enorm veel probleem hebben opgeleverd. Mijn analyse is dat het juist niet is zoals jij claimt. Ja, de laatste 5 jaar.

Wat niet past:
1. Niet moslims zijn minderwaardig, de koran gaat boven de wet
2. Groepseer is belangrijker dan de rechten van een individu, maar ook belangrijker dan de waarheid naar buiten toe
3. Kinderen worden door de hele maatschappij opgevoed IPV door hun ouders
4. De plek/rechten van mannen/vrouwen in de 'wereld'
5. De taal niet leren en te weinig spreken.
Whatever...
  zaterdag 23 september 2017 @ 22:55:53 #67
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_173956083
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 19:12 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Zijn er ook onderzoeken gedaan naar de omgekeerde situatie? Dus een blanke die in een "Mocrowijk" vraagt om te bellen etc?
Ben ik wel benieuwd naar
Was dit geen werk van Sunny Bergman?

Dat is net zo geloofwaardig als het werk van Gloria Wekker.

Niet, dus...
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_173956338
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 21:15 schreef Spanky78 het volgende:
. Niet moslims zijn minderwaardig, de koran gaat boven de wet
Overschatten we hiermee niet de kennis die de Nederlandse moslims hebben van de Koran en of ze het op grote schaal naleven?

Jonge moslims doen minder aan geloof dan ouders

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2017 23:16:57 ]
pi_173956384
dubbel

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2017 23:16:52 ]
pi_173956420
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:45 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Het krediet voor de Islam is bij veel mensen weg na de talloze aanslagen in Europa (die jij bagatalliserend "een paar extremisten" noemt), en de aanhoudende criminaliteit en wangedrag door met name Marokkanen.
Aha. Dus je zou er ook geen problemen mee hebben als er wereldwijd nogal denigrerend wordt gedaan over het Nederlandse volk omdat hier pedoseksuelen rondlopen en hooligans die er van houden om veel schade aan te richten?
pi_173956676
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 september 2017 23:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Aha. Dus je zou er ook geen problemen mee hebben als er wereldwijd nogal denigrerend wordt gedaan over het Nederlandse volk omdat hier pedoseksuelen rondlopen en hooligans die er van houden om veel schade aan te richten?
Is dat typisch Nederlands ja?
pi_173956918
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 september 2017 23:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Aha. Dus je zou er ook geen problemen mee hebben als er wereldwijd nogal denigrerend wordt gedaan over het Nederlandse volk omdat hier pedoseksuelen rondlopen en hooligans die er van houden om veel schade aan te richten?
Nee, ik zou die mensen niet serieus nemen het slaat namelijk nergens op..
pi_173957740
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 23:40 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Is dat typisch Nederlands ja?
Het is net zo typisch Nederlands als aanslagen typisch iets voor moslims zijn.
pi_173957778
quote:
7s.gif Op zondag 24 september 2017 01:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is net zo typisch Nederlands als aanslagen typisch iets voor moslims zijn.
Uit welk lijstje blijkt dat er in Nederland relatief meer pedo's en vandalen rondlopen ten opzichte van alle andere landen?
  zondag 24 september 2017 @ 02:23:04 #75
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_173957847
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 september 2017 23:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Aha. Dus je zou er ook geen problemen mee hebben als er wereldwijd nogal denigrerend wordt gedaan over het Nederlandse volk omdat hier pedoseksuelen rondlopen en hooligans die er van houden om veel schade aan te richten?
Simpel.
Zodra bepaalde mensen daarover beginnen, haal ik allereerst mijn schouders op.
Daarna vertel ik dat in hun regio "pedofile" "huwelijk" genoemd wordt...

Punt is dat pedofilie in dit land niet geaccepteerd wordt, dus waarom zou ik me er voor moeten verantwoorden?

[ Bericht 7% gewijzigd door thedeedster op 24-09-2017 02:56:31 ]
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_173958149
Ik snap het probleem niet. Dit is gewoon heel goed nieuws. Juist als aanhangers van een intolerante religie als de islam zich hier thuis zouden voelen zouden we juist een groot probleem hebben.
pi_173958151
Stel je voor dat er 100.000 KKK'ers naar Nederland emigreren en 99% zegt dat ze zich hier thuis voelen. Is dat goed of is dat slecht? Ja goed voor die immigrerende KKK'ers maar slecht voor de beschaving.
pi_173958158
Moslims ik word alweer misselijk van het woord ik kan het niet meer horen
Plus ze zijn nogal snel op hun teentjes getrapt
I will do what i must !!
pi_173958229
quote:
4s.gif Op zondag 24 september 2017 06:20 schreef BoonDockSaint het volgende:
Moslims ik word alweer misselijk van het woord ik kan het niet meer horen
Plus ze zijn nogal snel op hun teentjes getrapt
Niet zo verrassend dat moslims zich snel op hun lange tenen voelen getrapt, dat hebben de moslims overgenomen van hun geestelijk leiders, kunnen namelijk niets hebben. Triest is het wel dat de moslims ondanks hun lange tenen toch voorzien zijn van vrouwen.
pi_173958401
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 20:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het is zowel een oorzaak als een gevolg. Ze hebben een identiteit los van de Nederlandse en houden daar stevig aan vast omdat ze zich buitengesloten en gediscrimineerd voelen en omdat wij hen dwingen te kiezen tussen de cultuur van hun afkomst en ons idee van de Nederlandse identiteit. In plaats daarvan moeten we hen juist de kans geven om een identiteit te creëren die zowel de Nederlandse als hun voorouderlijke cultuur combineert. Als ze zich Nederlander voelen, zullen ze eerder geneigd zijn om open te staan voor een weerwoord tegen de onsmakelijke kanten van hun voorouderlijke cultuur.

Daarnaast kunnen we gaan zitten klagen en die mensen uitsluiten totdat ze hun onwil, met alle negatieve gevolgen van dien, verliezen (gokje: op die manier gaat dat nooit gebeuren) of we kunnen proberen hen van die onwil af te helpen.
Wat een bullshit. Je past je als etnische bevolkingsgroep gewoon aan in het land waarin je jezelf hebt gevestigd. Omgekeerd verwacht men dat ook van Nederlanders die zich vestigen in een moslimland. Nogmaals, Nederland is een NIET-moslimland en wij geloven dus niet in Allah, Mohammed en de Koran. Voor ons dus volkomen nietszeggend en dat blijft zo.

Dan heb je als moslim die zijn geloof in de aller breedste zin wil belijden de keuze dat om te doen in een NIET-moslimland of juist in een moslimland waar diens grondwetten aansluiten bij de beginselen van de Koran.
pi_173958498
Wel benieuwd naar het onderzoek. Zijn dat dan Erdogan's grijze wolven en Marokkaanse berbers uit het Rifgebergte, of ook andere Moslims die meestal wel normaal doen?

Dat de gemiddelde Nederlander bijvoorbeeld een hekel heeft aan dat krankzinnige Turkse nationalisme en alle paupers die zich daarin thuis voelen lijkt mij vrij logisch.
pi_173958574
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 08:17 schreef Elzies het volgende:

[..]

Wat een bullshit. Je past je als etnische bevolkingsgroep gewoon aan in het land waarin je jezelf hebt gevestigd. Omgekeerd verwacht men dat ook van Nederlanders die zich vestigen in een moslimland. Nogmaals, Nederland is een NIET-moslimland en wij geloven dus niet in Allah, Mohammed en de Koran. Voor ons dus volkomen nietszeggend en dat blijft zo.

Dan heb je als moslim die zijn geloof in de aller breedste zin wil belijden de keuze dat om te doen in een NIET-moslimland of juist in een moslimland waar diens grondwetten aansluiten bij de beginselen van de Koran.
De moslims imiteren hun geestelijk leiders, dan weet ieder weldenkend mens voldoende. Dan krijgen we rommel van degene met lange tenen.
pi_173958593
30 procent boys, 30 procent. Hold your horses. Overige 70% dus niet als ik goed reken. Even rustig ademhalen weer en tot tien tellen heren.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_173958617
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 05:58 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik snap het probleem niet. Dit is gewoon heel goed nieuws. Juist als aanhangers van een intolerante religie als de islam zich hier thuis zouden voelen zouden we juist een groot probleem hebben.
Dit.
Er moet juist gebeuren wat in de sharia onacceptabel is en wat moslims dus onacceptabel vinden, ipv wat zij acceptabel vinden.
pi_173958622
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 08:52 schreef Aloulu het volgende:
30 procent boys, 30 procent. Hold your horses. Overige 70% dus niet als ik goed reken. Even rustig ademhalen weer en tot tien tellen heren.
Verwerp jij jihad en de sharia?
pi_173958673
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 08:57 schreef geavanceerd het volgende:
Verwerp jij jihad en de sharia?
Ja. En nu?

Denk jij dat veel moslims in NL in een shariastaat willen leven? :D
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_173958743
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 09:02 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Ja. En nu?

Denk jij dat veel moslims in NL in een shariastaat willen leven? :D
Daar dien je als moslim toch naar te streven (en naar een kalifaat voor de ummah) of zit ik verkeerd??? bvd
Hey
pi_173958781
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 09:11 schreef Dakterras het volgende:

[..]

Daar dien je als moslim toch naar te streven (en naar een kalifaat voor de ummah) of zit ik verkeerd??? bvd
Dat streven kun je rustig zien zoals andere religieuze idealen. Christelijke naastenliefde bijvoorbeeld. Ja, er staat ergens dat ze dat eigenlijk moeten vinden/denken/doen, maar in praktijk zie je er bijna niks van.
pi_173958830
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 09:14 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat streven kun je rustig zien zoals andere religieuze idealen. Christelijke naastenliefde bijvoorbeeld. Ja, er staat ergens dat ze dat eigenlijk moeten vinden/denken/doen, maar in praktijk zie je er bijna niks van.
Niet zo gek, in bijna elk Islamitisch land is er een dictator aan de macht. Denk als er corruptie- vrije verkiezingen zouden worden gehouden in bijv. Indonesie, Egypte, Syrie en Libie, dat de sharia al snel zal worden geimplementeerd.
Hey
  zondag 24 september 2017 @ 09:23:20 #90
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_173958873
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:45 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Het krediet voor de Islam is bij veel mensen weg na de talloze aanslagen in Europa (die jij bagatalliserend "een paar extremisten" noemt), en de aanhoudende criminaliteit en wangedrag door met name Marokkanen. Er komt werkelijk niets positiefs uit de islamitische gemeenschap.
Broodje döner niet kunnen waarderen :')
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  zondag 24 september 2017 @ 09:25:11 #91
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_173958887
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 09:11 schreef Dakterras het volgende:

[..]

Daar dien je als moslim toch naar te streven (en naar een kalifaat voor de ummah) of zit ik verkeerd??? bvd
Hij woont toch in Nederland. Hier is toch geen Sharia?
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_173958889
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 09:19 schreef Dakterras het volgende:

[..]

Niet zo gek, in bijna elk Islamitisch land is er een dictator aan de macht. Denk als er corruptie- vrije verkiezingen zouden worden gehouden in bijv. Indonesie, Egypte, Syrie en Libie, dat de sharia al snel zal worden geimplementeerd.
Dat denk ik niet. Zelfs in een extreem land als Saoedi-Arabië is al een procent of 25 ongelovig. Daar komen dan nog eens alle moslims bij die helemaal geen zin hebben in dat IS-gedoe.
pi_173958941
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 09:25 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. Zelfs in een extreem land als Saoedi-Arabië is al een procent of 25 ongelovig. Daar komen dan nog eens alle moslims bij die helemaal geen zin hebben in dat IS-gedoe.
In Egypte kwam de moslimbroederschap aan de leiding, na democratische verkiezingen en in Syrie zal het niet veel hebben gescheeld of er een conservatieve sunni partij aan de macht zou komen.

Verschil met S-A is dat deze 2 landen veel minder welvaart hebben. Dus vaker ongelovig.

Waarop baseer je dat 25% ongelovig is? (ik neem aan dat je niet incl. filipijnse gastarbeiders bedoeld)
Hey
pi_173958993
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 09:11 schreef Dakterras het volgende:
Daar dien je als moslim toch naar te streven (en naar een kalifaat voor de ummah) of zit ik verkeerd??? bvd
Dat zie je verkeerd ja.

Enkel binnen salafistische theologie, gebaseerd op de founder ibn Abdulwahhabs interperetatie van Islam, moet je willen leven in een theocratie. Bij zijn boeken is dat een onderdeel van het monotheïsme. Dus je bent geen "goede moslim" of zelfs afvallig als je leven onder de sharia vandaag de dag verwerpt. Daarmee wordt religie ook direct een gevaarlijke politieke ideologie.

De traditionele soennitische theologie rept nergens hierover als dat het bij de fundamenten van de geloofsleer hoort. Noch komt het streven naar een kalifaat terug. Vandaar dat daarin je dit aspect niet terug vindt. Je kan als moslim perfect leven zonder naar dat politieke te streven.

Dit is een genuanceerd antwoord. Wel correct gezien de verschillen tussen stromingen. Doe ermee wat je wilt. Aangezien kalifaat of sjaria nergens in de Koran terugkomt zijn het onderwerpen waar verschillend over wordt gedacht onder moslims en stromingen.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_173959005
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 09:29 schreef Dakterras het volgende:

[..]

In Egypte kwam de moslimbroederschap aan de leiding, na democratische verkiezingen en in Syrie zal het niet veel hebben gescheeld of er een conservatieve sunni partij aan de macht zou komen.

Verschil met S-A is dat deze 2 landen veel minder welvaart hebben. Dus vaker ongelovig.

Waarop baseer je dat 25% ongelovig is? (ik neem aan dat je niet incl. filipijnse gastarbeiders bedoeld)
Dat weet ik eigenlijk niet meer precies. Uit een documentaire over SA, geloof ik.
pi_173959040
Het hoeft ook geen meerderheid te zijn die zeurt, het is altijd de minderheid wat de rest meetrekt de afgrond in.

Bij geen groep is dat zo duidelijk als bij de moslims in (Nederland vooral) de wereld.
pi_173959081
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 09:19 schreef Dakterras het volgende:
Niet zo gek, in bijna elk Islamitisch land is er een dictator aan de macht. Denk als er corruptie- vrije verkiezingen zouden worden gehouden in bijv. Indonesie, Egypte, Syrie en Libie, dat de sharia al snel zal worden geimplementeerd.
Jij onderschat de seculiere krachten in de Arabische wereld hoor. In Tunesie en Libie waren vrije verkiezingen en wonnen niet-islamitische partijen. In Tunesie is democratisch gekozen de sharia niet in de grondwet op te nemen, en ook de islamitische partij stemde ermee in nadat binnen hun leden twee derde voor het niet opnemen ervan was. Libie is conservatief maar opmerkelijk dat tweemaal de Moslimbroeders de verkiezingen verloren van het liberalere blok geleid door Mahmoud Jibril.

In Egypte heeft MB de verkiezingen gewonnen met niet-islamistische retoriek, en geen roep om meer sjaria zoals bijv strafwetten.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_173959300
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 09:02 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Ja. En nu?

Denk jij dat veel moslims in NL in een shariastaat willen leven? :D
Heel veel moslims ja.
Het feit dat je doet alsof dit een gekke gedachte is toont aan dat je niet oprecht bent. Jammer en vooroordeelbevestigend.
pi_173959331
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 09:37 schreef Aloulu het volgende:

[..]


In Egypte heeft MB de verkiezingen gewonnen met niet-islamistische retoriek, en geen roep om meer sjaria zoals bijv strafwetten.
Uhh wat? De MB heeft decennia het onderwijs geïnfiltreerd en overgenomen en wil absoluut de sharia en een kalifaat. Wees aub eerlijk.
pi_173959394
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 09:52 schreef geavanceerd het volgende:
Heel veel moslims ja.
Het feit dat je doet alsof dit een gekke gedachte is toont aan dat je niet oprecht bent. Jammer en vooroordeelbevestigend.
Wat is veel? Verbind er eens percentage aan? En bron?
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_173959488
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 09:54 schreef geavanceerd het volgende:
Uhh wat? De MB heeft decennia het onderwijs geïnfiltreerd en overgenomen en wil absoluut de sharia en een kalifaat. Wees aub eerlijk.
Ik denk dat ik meer van de MB af weet dan jij. De MB gelooft in verkiezingen en wil binnen dat raamwerk een staat op basis van de sjaria. Niet zoals IS in een kalifaat waar geen verkiezingen zijn omdat dat "afgoderij is". In die hoedanigheid heeft de MB zich gemanifesteerd in Egypte en idealiter zou men dan "stapsgewijs" de sjaria herinvoeren. Ervanuitgaande dat ze democratische verkiezingen blijven winnen met in de praktijk hier en daar wat consolidatie van hun macht als regerende partij.

De MB heeft in diens verkiezingsretoriek (daar refereer ik aan) vrijwel geen retoriek gebruikt refererend naar "wij gaan complete sjaria invoeren". Het heeft gebruik gemaakt van een vrij "seculiere retoriek". Zo hebben ze nooit naar het implementeren van de strafwetten gerefereerd in verkiezingsretoriek bijv. Dit zegt in zoverre wat dat de MB in Egypte de afweging maakte dat zulke retoriek niet gunstiger is om stemmen te trekken.

Pre-Egyptische revolutie en tijdperk van Mubarak infiltreerde het idd zoals je zegt maar een totaal andere situatie.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  zondag 24 september 2017 @ 10:26:00 #102
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173959876
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 08:17 schreef Elzies het volgende:

[..]

Wat een bullshit. Je past je als etnische bevolkingsgroep gewoon aan in het land waarin je jezelf hebt gevestigd. Omgekeerd verwacht men dat ook van Nederlanders die zich vestigen in een moslimland. Nogmaals, Nederland is een NIET-moslimland en wij geloven dus niet in Allah, Mohammed en de Koran. Voor ons dus volkomen nietszeggend en dat blijft zo.
Misschien moet je oppassen met het gebruiken van 'we'; nu doe je alsof je ook spreekt voor de ca. 1 miljoen mensen in Nederland die wél in Allah, Mohammed en de Koran geloven.
quote:
Dan heb je als moslim die zijn geloof in de aller breedste zin wil belijden de keuze dat om te doen in een NIET-moslimland of juist in een moslimland waar diens grondwetten aansluiten bij de beginselen van de Koran.
Als jij zo'n hekel hebt aan moslims, waarom verhuis je dan niet naar Myanmar? Daar is de behandeling van moslims een stuk meer zoals jij het graag zou willen zien.
  zondag 24 september 2017 @ 10:29:52 #103
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173959971
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 09:52 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Heel veel moslims ja.
Het feit dat je doet alsof dit een gekke gedachte is toont aan dat je niet oprecht bent. Jammer en vooroordeelbevestigend.
Tjonge, wat een laffe manier om weerwoord te negeren. 'Je toon staat me niet aan, dus ga ik er maar vanuit dat je een leugenaar bent.' En het dan en passant even laten afstralen op alle moslims.
pi_173960122
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 10:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Misschien moet je oppassen met het gebruiken van 'we'; nu doe je alsof je ook spreekt voor de ca. 1 miljoen mensen in Nederland die wél in Allah, Mohammed en de Koran geloven.

[..]

Als jij zo'n hekel hebt aan moslims, waarom verhuis je dan niet naar Myanmar? Daar is de behandeling van moslims een stuk meer zoals jij het graag zou willen zien.
Stop met die verongelijkte slachtofferrol als het opdreunen van de bekende linkse leugentjes. Ik heb nergens opgeschreven dat ik een hekel zou hebben aan moslims.

Een overduidelijke meerderheid in Nederland gelooft niet in Allah, Mohammed en de Koran. Dus dat is simpelweg een gegeven wat Nederland maakt tot een niet-moslimland. Daar zit geen woord van discriminatie tussen. Moslims hebben hier in Nederland alle vrijheden in vergelijking met veel andere landen (vandaar mijn vergelijking met Myanmar) dus wees dan ook zuinig met het te snel trekken van de discriminatiekaart.

Zoals ik gisteren al opschreef, doe eerst aan eerlijke zelfreflectie en zorg dat het huishoudboekje van de totale groep in orde komt. Dan bouw je pas aan bruggen. Verongelijkt de slachtofferrol blijven aannemen leidt tot niets meer dan nóg meer zelfbeklag. Tot nóg meer polarisatie en onbegrip. Het is niet constructief. Een dialoog dooddoener.
pi_173960137
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 19:19 schreef Flow3r het volgende:
Maar bij christenen of ander gelovigen en niet-gelovigen doe je dat niet, die vallen onder allerlei groepen , behalve religie
Zoals, hardrockers,PvdAers,VVders,hippies,kakkers,tokkies,gothics, etc etc.
Zo zijn moslims ook onderverdeeld in hardrockers,kakkers,PvdAers....enz

Best raar eigenlijk
Bij christenen telt in essentie natuurlijk precies hetzelfde. Verschil is dat meeste christenen zichzelf niet meer als een collectief profileren. Ander verschil is dat de meeste christenen zich tegenwoordig ook eerst als mens zien en dan als christen. Met betrekking tot de niet gelovigen groeperingen zit er geen gedachtegoed achter, dus daar gaat de vergelijking niet op.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_173960140
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 10:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Misschien moet je oppassen met het gebruiken van 'we'; nu doe je alsof je ook spreekt voor de ca. 1 miljoen mensen in Nederland die wél in Allah, Mohammed en de Koran geloven.

[..]

Als jij zo'n hekel hebt aan moslims, waarom verhuis je dan niet naar Myanmar? Daar is de behandeling van moslims een stuk meer zoals jij het graag zou willen zien.
Dat toch de wereld op zijn kop?

Maar over Myanmar, is dat toeval dat ook daar de moslims uitgekotst worden?

Blijkbaar zijn er maar weinig plekken buiten het MO om waar ze met open armen ontvangen worden. Misschien eens in de spiegel kijken?
pi_173960238
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 10:39 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat toch de wereld op zijn kop?

Maar over Myanmar, is dat toeval dat ook daar de moslims uitgekotst worden?

Blijkbaar zijn er maar weinig plekken buiten het MO om waar ze met open armen ontvangen worden. Misschien eens in de spiegel kijken?
In Myanmar zijn wel meer bevolkingsgroepen het pispaaltje van de regering, ik meen dat er 4 regio's zijn daar waar het leger regelmatig zijn visitekaartje komt afgeven. De moslims hebben daar geen patent op onderdrukking.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_173960251
Islamieten moeten zichzelf wel afvragen waarom het in heel Europa hetzelfde liedje is, en dan met name de Arabieren (Noord- Afrikanen).
Hey
pi_173960369
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 09:32 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Dat zie je verkeerd ja.

Enkel binnen salafistische theologie, gebaseerd op de founder ibn Abdulwahhabs interperetatie van Islam, moet je willen leven in een theocratie. Bij zijn boeken is dat een onderdeel van het monotheïsme. Dus je bent geen "goede moslim" of zelfs afvallig als je leven onder de sharia vandaag de dag verwerpt. Daarmee wordt religie ook direct een gevaarlijke politieke ideologie.

De traditionele soennitische theologie rept nergens hierover als dat het bij de fundamenten van de geloofsleer hoort. Noch komt het streven naar een kalifaat terug. Vandaar dat daarin je dit aspect niet terug vindt. Je kan als moslim perfect leven zonder naar dat politieke te streven.

Dit is een genuanceerd antwoord. Wel correct gezien de verschillen tussen stromingen. Doe ermee wat je wilt. Aangezien kalifaat of sjaria nergens in de Koran terugkomt zijn het onderwerpen waar verschillend over wordt gedacht onder moslims en stromingen.
Waarom zou je de wet van God/Allah in hemelsnaam niet willen volgen als je God/Allah aanbidt ?
pi_173960494
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Zou je dat nog eens anders kunnen formuleren? Want ik snap niets van je post.
Er wordt gesteld dat 30% van de moslims zih gediscrimineerd voelt. Hij vraagt zich af of deze 30% misschien in een categorie te plaatsen valt, bijvoorbeeld de categorie "moslims die zelf intolerante idioten zijn".
pi_173960506
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 10:45 schreef Dakterras het volgende:
Islamieten moeten zichzelf wel afvragen waarom het in heel Europa hetzelfde liedje is, en dan met name de Arabieren (Noord- Afrikanen).
Ik weet niet of die vraag nu wel eens onderzocht is.

Dus: dat het erop lijkt dat overal waar moslims, met een behoorlijk aantal, leven dat daar problemen ontstaan. Dat is een beetje de perceptie die lijkt te bestaan.
I´m back.
pi_173960581
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 10:45 schreef Dakterras het volgende:
Islamieten moeten zichzelf wel afvragen waarom het in heel Europa hetzelfde liedje is, en dan met name de Arabieren (Noord- Afrikanen).
Nou dan zou je nog kunnen denken dat het aan europa ligt maar in de praktijk zie je dat over overal waar grote groepen moslims neerstrijken er conflicten met andere groepen ontstaan. China, Afrika, Rusland, Balkan het midden oosten zelf. Echt overal gaat het moeizaam.

En wij hier maar afvragen waar het nou toch aan ligt......
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173960593
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 10:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik weet niet of die vraag nu wel eens onderzocht is.

Dus: dat het erop lijkt dat overal waar moslims, met een behoorlijk aantal, leven dat daar problemen ontstaan. Dat is een beetje de perceptie die lijkt te bestaan.
Perceptie? Lijkt mij wel uit te drukken met feiten
  zondag 24 september 2017 @ 10:59:26 #114
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173960618
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 10:38 schreef Elzies het volgende:

[..]

Stop met die verongelijkte slachtofferrol als het opdreunen van de bekende linkse leugentjes. Ik heb nergens opgeschreven dat ik een hekel zou hebben aan moslims.

Een overduidelijke meerderheid in Nederland gelooft niet in Allah, Mohammed en de Koran. Dus dat is simpelweg een gegeven wat Nederland maakt tot een niet-moslimland. Daar zit geen woord van discriminatie tussen. Moslims hebben hier in Nederland alle vrijheden in vergelijking met veel andere landen (vandaar mijn vergelijking met Myanmar) dus wees dan ook zuinig met het te snel trekken van de discriminatiekaart.

Zoals ik gisteren al opschreef, doe eerst aan eerlijke zelfreflectie en zorg dat het huishoudboekje van de totale groep in orde komt. Dan bouw je pas aan bruggen. Verongelijkt de slachtofferrol blijven aannemen leidt tot niets meer dan nóg meer zelfbeklag. Tot nóg meer polarisatie en onbegrip. Het is niet constructief. Een dialoog dooddoener.
Je mag best klagen over discriminatie als mensen je het land uit willen omdat je een ander geloof hebt dan zij.

Iedereen die iets anders gelooft dan jijzelf het land uit willen werken, is trouwens best killer voor het bouwen van bruggen en voor de dialoog.
  zondag 24 september 2017 @ 11:00:53 #115
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173960653
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 10:39 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat toch de wereld op zijn kop?
Niet volgens Elzies. Hij vindt dat als je ideeën beter aansluiten bij de ideeën van een andere regering, je daar maar moet gaan wonen.
quote:
Maar over Myanmar, is dat toeval dat ook daar de moslims uitgekotst worden?
Ja.
quote:
Blijkbaar zijn er maar weinig plekken buiten het MO om waar ze met open armen ontvangen worden. Misschien eens in de spiegel kijken?
Kijk jij dan ook in de spiegel als zij iets over discriminatie zeggen?
pi_173960689
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 10:58 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Perceptie? Lijkt mij wel uit te drukken met feiten
Nou ja, dat moet je dus uitzoeken, of die perceptie idd klopt.
Zijn de conflicten hetzelfde? Kijk kennelijk kun je stellen dat er problemen ontstaan als ze met een voldoende percentage aanwezig zijn in westerse landen.
Hoe komt dat dan?
Maar ook als zij aanwezig zijn in andere culturen levert dit problemen op. Zijn die van dezelfde aard?
Zijn er gebieden waarin er geen problemen komen, of ligt dit puur aan de hoeveelheid moslims die in die gebieden wonen? Dus onder de 5% van de bevolking geen problemen, erboven in toenemende mate.
Of klopt het gewoon allemaal niet, wat hier staat. Zijn het gewoon allemaal verschillende problemen?
I´m back.
  zondag 24 september 2017 @ 11:02:23 #117
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173960691
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 10:54 schreef Grimer het volgende:

[..]

Er wordt gesteld dat 30% van de moslims zih gediscrimineerd voelt. Hij vraagt zich af of deze 30% misschien in een categorie te plaatsen valt, bijvoorbeeld de categorie "moslims die zelf intolerante idioten zijn".
Lijkt me wat gemakzuchtig en bevooroordeeld om daar maar vanuit te gaan.
pi_173960710
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 10:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nou dan zou je nog kunnen denken dat het aan europa ligt maar in de praktijk zie je dat over overal waar grote groepen moslims neerstrijken er conflicten met andere groepen ontstaan. China, Afrika, Rusland, Balkan het midden oosten zelf. Echt overal gaat het moeizaam.

En wij hier maar afvragen waar het nou toch aan ligt......
Vergeet de VS niet, die sluit als het aan een flink deel van de bevolking ligt morgen weer de grenzen voor bepaalde bevolkingsgroepen.
  zondag 24 september 2017 @ 11:04:35 #119
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173960730
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 10:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nou dan zou je nog kunnen denken dat het aan europa ligt maar in de praktijk zie je dat over overal waar grote groepen moslims neerstrijken er conflicten met andere groepen ontstaan. China, Afrika, Rusland, Balkan het midden oosten zelf. Echt overal gaat het moeizaam.
Allemaal plekken waar moslims al eeuwen leven. In vrijwel al die gevallen zijn het ook moslims die zich verzetten tegen wat zij zien als buitenlanders overheersing.

Alleen op de Balkan niet. Daar is gewoon genocide op hen gepleegd. Chique dat je dat de moslims zelf aanwrijft.
pi_173960736
En in midden en zuid Afrika staan ze ook niet te springen om Boko Haram...
pi_173960751
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 11:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Allemaal plekken waar moslims al eeuwen leven. In vrijwel al die gevallen zijn het ook moslims die zich verzetten tegen wat zij zien als buitenlanders overheersing.

Alleen op de Balkan niet. Daar is gewoon genocide op hen gepleegd. Chique dat je dat de moslims zelf aanwrijft.
ga toch weg, voor 1950 liepen er weinig tot geen moslims rond in Nederland.
  zondag 24 september 2017 @ 11:06:07 #122
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173960756
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 11:05 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

ga toch weg, voor 1950 liepen er weinig tot geen moslims rond in Nederland.
Nederland staat dan ook niet in die opsomming.
pi_173960801
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 11:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Lijkt me wat gemakzuchtig en bevooroordeeld om daar maar vanuit te gaan.
Eens. Maar daarom moeten we meer informatie hebben - zoals wat deze mensen precies onder "gediscrimineerd worden" verstaan.

Maar dat mocht niet van sommige posters alhier, want "het gaat om gevoelens en die moet je sowieso serieus nemen".
pi_173960826
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 11:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Allemaal plekken waar moslims al eeuwen leven. In vrijwel al die gevallen zijn het ook moslims die zich verzetten tegen wat zij zien als buitenlanders overheersing.

Alleen op de Balkan niet. Daar is gewoon genocide op hen gepleegd. Chique dat je dat de moslims zelf aanwrijft.
Die verspreiding van de islam over Afrika, Azië en Zuid-Oost Azië is ook niet echt een vreedzaam proces geweest, alleen leren we daar nooit iets over tijdens de geschiedenisles.
I´m back.
  zondag 24 september 2017 @ 11:10:21 #125
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173960830
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 11:08 schreef Grimer het volgende:

[..]

Eens. Maar daarom moeten we meer informatie hebben - zoals wat deze mensen precies onder "gediscrimineerd worden" verstaan.

Maar dat mocht niet van sommige posters alhier, want "het gaat om gevoelens en die moet je sowieso serieus nemen".
Ten eerste, wanneer luisteren mensen op FOK! naar wat anderen zeggen? Ten tweede, wie heeft dat gezegd?
pi_173960849
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 10:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je mag best klagen over discriminatie als mensen je het land uit willen omdat je een ander geloof hebt dan zij.

Iedereen die iets anders gelooft dan jijzelf het land uit willen werken, is trouwens best killer voor het bouwen van bruggen en voor de dialoog.
Je bent nu weer je eigen verwrongen linkse fantasie aan het projecteren op iets wat niet is opgeschreven. Het blijft zo typerend hoe links telkens de inhoudelijke discussie probeert te manipuleren. Dat gaat bij mij echt niet lukken. Ik prik daar onmiddellijk doorheen. We trappen dus niet in die linkse leugentjes en hun eigen bedachte veronderstellingen.

Kortom, de discussie gaat helemaal niet over het willen wegwerken van moslims uit Nederland. Het gaat om de keuze die je als minderheidsgroep wilt maken in een niet-moslimland. Moslims kennen hier alle vrijheden om hun geloof te belijden dus dan vind ik het te vroeg trekken van de discriminatiekaart een wat vreemde constatering.

Natuurlijk staat het iedere moslim vrij om te besluiten uit Nederland te vertrekken als het hem of haar goeddunkt. Dat geldt overigens ook voor niet-moslims. De praktijk laat echter zien dat een meerderheid gewoon blijft dus dan zal het met die ondraaglijke wanhoop en discriminatie wel meevallen.
  zondag 24 september 2017 @ 11:12:55 #127
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173960882
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 11:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die verspreiding van de islam over Afrika, Azië en Zuid-Oost Azië is ook niet echt een vreedzaam proces geweest, alleen leren we daar nooit iets over tijdens de geschiedenisles.
Dat geldt voor de verspreiding van bijna alle religies. Al zou ik er best voor zijn om wat meer aandacht te besteden aan het ontstaan en verspreiden van de islam. Dat zou al een hoop misvattingen schelen.
  zondag 24 september 2017 @ 11:14:17 #128
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173960915
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 11:11 schreef Elzies het volgende:

[..]

Je bent nu weer je eigen verwrongen linkse fantasie aan het projecteren op iets wat niet is opgeschreven. Het blijft zo typerend hoe links telkens de inhoudelijke discussie probeert te manipuleren. Dat gaat bij mij echt niet lukken. Ik prik daar onmiddellijk doorheen. We trappen dus niet in die linkse leugentjes en hun eigen bedachte veronderstellingen.

Kortom, de discussie gaat helemaal niet over het willen wegwerken van moslims uit Nederland. Het gaat om de keuze die je als minderheidsgroep wilt maken in een niet-moslimland. Moslims kennen hier alle vrijheden om hun geloof te belijden dus dan vind ik het te vroeg trekken van de discriminatiekaart een wat vreemde constatering.

Natuurlijk staat het iedere moslim vrij om te besluiten uit Nederland te vertrekken als het hem of haar goeddunkt. Dat geldt overigens ook voor niet-moslims. De praktijk laat echter zien dat een meerderheid gewoon blijft dus dan zal het met die ondraaglijke wanhoop en discriminatie wel meevallen.
Joh, niet zo huilen. Je hebt dat zelf gezegd:
quote:
Wat een bullshit. Je past je als etnische bevolkingsgroep gewoon aan in het land waarin je jezelf hebt gevestigd. Omgekeerd verwacht men dat ook van Nederlanders die zich vestigen in een moslimland. Nogmaals, Nederland is een NIET-moslimland en wij geloven dus niet in Allah, Mohammed en de Koran. Voor ons dus volkomen nietszeggend en dat blijft zo.

Dan heb je als moslim die zijn geloof in de aller breedste zin wil belijden de keuze dat om te doen in een NIET-moslimland of juist in een moslimland waar diens grondwetten aansluiten bij de beginselen van de Koran.
Oftewel, moslims moeten zich aanpassen of opflikkeren.
pi_173960948
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 11:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Allemaal plekken waar moslims al eeuwen leven. In vrijwel al die gevallen zijn het ook moslims die zich verzetten tegen wat zij zien als buitenlanders overheersing.

Alleen op de Balkan niet. Daar is gewoon genocide op hen gepleegd. Chique dat je dat de moslims zelf aanwrijft.
Ik kan hier nu tegenin gaan maar gisteren las ik weer iets van je waardoor mij eens te meer duidelijk werd dat je echt niet serieus te nemen bent. Ik ga dus proberen er niet meer in te trappen.

Het is goed met je.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173960965
Ik heb koppels gezien die van elkaars religie verschilden, vrouw hindoe/man christen, vrouw atheist/man boeddist etc.

De enige die ik werkelijk nog nooit heb gezien is een vrouw moslim met een andersdenkende.

Neigt naar discriminatie als je het mij vraagt.
Hey
pi_173960976
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 11:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat geldt voor de verspreiding van bijna alle religies. Al zou ik er best voor zijn om wat meer aandacht te besteden aan het ontstaan en verspreiden van de islam. Dat zou al een hoop misvattingen schelen.
Stukje geschiedenis dat nagenoeg onbekend is. Op school leer je vooral een Europacentrisch verhaal, maar er is veel meer te vertellen natuurlijk. En die verspreiding van de islam is niet via het verspreiden van bosjes tulpen gegaan bijvoorbeeld. Dat was behoorlijk ruig werk.
I´m back.
pi_173960989
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 11:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Stukje geschiedenis dat nagenoeg onbekend is. Op school leer je vooral een Europacentrisch verhaal, maar er is veel meer te vertellen natuurlijk. En die verspreiding van de islam is niet via het verspreiden van bosjes tulpen gegaan bijvoorbeeld. Dat was behoorlijk ruig werk.
Klopt, ik heb werkelijk niks geleerd over de islamitische geschiedenis.
Hey
  zondag 24 september 2017 @ 11:21:51 #133
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173961045
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 11:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik kan hier nu tegenin gaan maar gisteren las ik weer iets van je waardoor mij eens te meer duidelijk werd dat je echt niet serieus te nemen bent. Ik ga dus proberen er niet meer in te trappen.

Het is goed met je.
Vrij vertaald: 'Ik heb geen weerwoord, dus daarom doe ik een vage persoonlijke aanval en ga ik er snel vandoor.'
pi_173961053
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 11:18 schreef Dakterras het volgende:

[..]

Klopt, ik heb werkelijk niks geleerd over de islamitische geschiedenis.
Ik kreeg bij aardrijkskunde in de tweede klas V.O. voor het eerst een paragraaf over de islam, ik denk 2 bladzijden. En veel later bij geschiedenis kreeg je een heel klein stukje over het Ottomaanse rijk als 'zieke man van Europa', waarin ook mededelingen over de islam bij stonden. En daarmee was het wel afgelopen.
I´m back.
  zondag 24 september 2017 @ 11:22:47 #135
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173961064
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 11:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Stukje geschiedenis dat nagenoeg onbekend is. Op school leer je vooral een Europacentrisch verhaal, maar er is veel meer te vertellen natuurlijk. En die verspreiding van de islam is niet via het verspreiden van bosjes tulpen gegaan bijvoorbeeld. Dat was behoorlijk ruig werk.
Klopt, en gezien de hoeveelheid onzin die er tegenwoordig rondzingt over de islam, zou het geen kwaad kunnen om kinderen te leren over de islam. Dat kan het debat alleen maar ten goede komen.
pi_173961109
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 11:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Klopt, en gezien de hoeveelheid onzin die er tegenwoordig rondzingt over de islam, zou het geen kwaad kunnen om kinderen te leren over de islam. Dat kan het debat alleen maar ten goede komen.
Zal tegenwoordig wel anders zijn, toch al? Ik bedoel toen ik op de middelbare school zat werd je niet met moslims geconfronteerd. Die waren er niet, nog niet, op de gastarbeiders na, in grote steden, in het oosten van het land, beetje in Brabant.
I´m back.
pi_173961116
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 11:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ten eerste, wanneer luisteren mensen op FOK! naar wat anderen zeggen? Ten tweede, wie heeft dat gezegd?
Jij toch ? Iets met dat de arrogante kaaskopjes dan wel even zouden bepalen of de moslims terecht klaagden of niet ipv dat hun klachten gewoon serieus genomen worden ?
Of verwar ik je nu met Triggershot ?
pi_173961153
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 11:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zal tegenwoordig wel anders zijn, toch al? Ik bedoel toen ik op de middelbare school zat werd je niet met moslims geconfronteerd. Die waren er niet, nog niet, op de gast arbeiders na, in grote steden, in het oosten van het land, beetje in Brabant.
Een basiscursus Islam komt iig in de grote steden al een jaartje of 30 aan bod op openbare lagere scholen - zeker in moslimrijke wijken.
De lessen Arabisch die men vroeger kon volgen zijn echter aan het uitsterven.
pi_173961165
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 11:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Klopt, en gezien de hoeveelheid onzin die er tegenwoordig rondzingt over de islam, zou het geen kwaad kunnen om kinderen te leren over de islam. Dat kan het debat alleen maar ten goede komen.
Dus "we" moeten weer wat doen om de islam tegemoet te komen...

Misschien is het tijd om dat om te draaien.
pi_173961195
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 11:27 schreef Grimer het volgende:

[..]

Een basiscursus Islam komt iig in de grote steden al een jaartje of 30 aan bod op openbare lagere scholen - zeker in moslimrijke wijken.
De lessen Arabisch die men vroeger kon volgen zijn echter aan het uitsterven.
Hier is het een keuzevak op het basisonderwijs. Net als HVO en godsdienstles.
pi_173961216
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 11:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Joh, niet zo huilen. Je hebt dat zelf gezegd:

[..]

Oftewel, moslims moeten zich aanpassen of opflikkeren.
Stop nu eens met dat linkse liegen. Het telkens verdraaien van andermans woorden en zinnen helpt je niet. Er staat wat er staat.

Keuzevrijheid is iets geheel anders dan een bevolkingsgroep uit Nederland te smijten.

Ik merk ook dat je buiten dit soort zinnetjes waarbij je niet onderbouwd maar suggereert op geen enkel gegeven argument ingaat. Dat zegt eigenlijk al genoeg.
pi_173961223
quote:
15s.gif Op zondag 24 september 2017 10:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Tjonge, wat een laffe manier om weerwoord te negeren. 'Je toon staat me niet aan, dus ga ik er maar vanuit dat je een leugenaar bent.' En het dan en passant even laten afstralen op alle moslims.
En nu je inhoudelijke argumenten graag.
pi_173961245
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 11:27 schreef Grimer het volgende:

[..]

Een basiscursus Islam komt iig in de grote steden al een jaartje of 30 aan bod op openbare lagere scholen - zeker in moslimrijke wijken.
De lessen Arabisch die men vroeger kon volgen zijn echter aan het uitsterven.
Ja, dat is hier in de provincie niet dus hè. Hier krijgen de kinderen een kaartje voorgeschoteld waarop ze moeten inkleuren waar christenen, moslims, hindu's etc wonen in de wereld. En dan moeten ze Europa inkleuren als christelijk. (Serieus hè).
I´m back.
  zondag 24 september 2017 @ 11:32:51 #144
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173961255
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 11:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zal tegenwoordig wel anders zijn, toch al? Ik bedoel toen ik op de middelbare school zat werd je niet met moslims geconfronteerd. Die waren er niet, nog niet, op de gastarbeiders na, in grote steden, in het oosten van het land, beetje in Brabant.
In mijn schooltijd (ca. 15 jaar terug) kwam dat niet aan de orde, maar ik heb dan ook op een traditionele katholieke school gezeten.
  Meest relativerende user 2022 zondag 24 september 2017 @ 11:33:24 #145
357044 Budapestenaar
pi_173961264
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 11:27 schreef Grimer het volgende:

[..]

Een basiscursus Islam komt iig in de grote steden al een jaartje of 30 aan bod op openbare lagere scholen - zeker in moslimrijke wijken.
De lessen Arabisch die men vroeger kon volgen zijn echter aan het uitsterven.
Ik ben opgegroeid in een klein dorp en heb ook gewoon les gehad over de islam. Notabene op een katholieke middelbare school. De laatste jaren zie ik een gezicht van dit geloof dat tijdens die lessen nooit aan bod is gekomen. Terwijl notabene de minder fraaie kanten van het katholicisme wel aan bod kwamen: kruistochten, heksenvervolging, Spaanse inquisitie, de rijkdom van de kerk waar protestanten tegen in verzet kwamen, etc, etc.
pi_173961267
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 11:29 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Hier is het een keuzevak op het basisonderwijs. Net als HVO en godsdienstles.
Keuzevakken op de basisschool, seriously?
I´m back.
  zondag 24 september 2017 @ 11:33:42 #147
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173961272
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 11:25 schreef Grimer het volgende:

[..]

Jij toch ? Iets met dat de arrogante kaaskopjes dan wel even zouden bepalen of de moslims terecht klaagden of niet ipv dat hun klachten gewoon serieus genomen worden ?
Of verwar ik je nu met Triggershot ?
Nee, ik heb gezegd dat een boel mensen gevoelens willen democratiseren. Niet dat je a priori de gevoelens van moslims redelijk moet vinden.
  zondag 24 september 2017 @ 11:35:40 #148
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173961306
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 11:28 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dus "we" moeten weer wat doen om de islam tegemoet te komen...

Misschien is het tijd om dat om te draaien.
Nee, 'we' moeten onze kinderen opvoeden en opleiden op een manier die hen in staat stelt het hoofd te bieden aan alle kwesties en problemen die ze tegen kunnen komen.

Aangezien het debat over terrorisme en immigratie nu getekend wordt door ernstige misvattingen over de islam, kun je zeggen dat de opvoeding op dat vlak te wensen heeft overgelaten.

Dat heeft niets met tegemoetkomen te maken.
pi_173961313
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 11:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, ik heb gezegd dat een boel mensen gevoelens willen democratiseren. Niet dat je a priori de gevoelens van moslims redelijk moet vinden.
Dus je vindt het volkomen redelijk om uit te zoeken wat de 30% uit dit onderzoek precies onder discriminatie verstaat - maar een oordeel mogen mensen daarover niet hebben ?
  zondag 24 september 2017 @ 11:36:44 #150
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173961324
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 11:30 schreef Elzies het volgende:

[..]

Stop nu eens met dat linkse liegen. Het telkens verdraaien van andermans woorden en zinnen helpt je niet. Er staat wat er staat.

Keuzevrijheid is iets geheel anders dan een bevolkingsgroep uit Nederland te smijten.

Ik merk ook dat je buiten dit soort zinnetjes waarbij je niet onderbouwd maar suggereert op geen enkel gegeven argument ingaat. Dat zegt eigenlijk al genoeg.
Wat vind je dan dat er moet gebeuren als moslims ervoor kiezen om in Nederland te blijven en zich niet aanpassen?
  zondag 24 september 2017 @ 11:37:16 #151
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173961334
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 11:31 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

En nu je inhoudelijke argumenten graag.
Dat was inhoudelijk. Het laat zien dat jouw reactie een drogreden bevat.
  Meest relativerende user 2022 zondag 24 september 2017 @ 11:38:06 #152
357044 Budapestenaar
pi_173961350
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 11:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

In mijn schooltijd (ca. 15 jaar terug) kwam dat niet aan de orde, maar ik heb dan ook op een traditionele katholieke school gezeten.
Mijn schooltijd is inmiddels 25 jaar geleden ( :'( ). Ik heb godsdienstles gehad van een monnik. Veel traditioneler kan het niet. Maar zoals ik hierboven beschrijf, kwam de islam gewoon aan bod. Op een heel positieve manier. Terwijl hij veel oog had voor de schaduwzijden van het katholieke geloof.
pi_173961359
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 10:03 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Ik denk dat ik meer van de MB af weet dan jij. De MB gelooft in verkiezingen en wil binnen dat raamwerk een staat op basis van de sjaria. Niet zoals IS in een kalifaat waar geen verkiezingen zijn omdat dat "afgoderij is". In die hoedanigheid heeft de MB zich gemanifesteerd in Egypte en idealiter zou men dan "stapsgewijs" de sjaria herinvoeren. Ervanuitgaande dat ze democratische verkiezingen blijven winnen met in de praktijk hier en daar wat consolidatie van hun macht als regerende partij.

De MB heeft in diens verkiezingsretoriek (daar refereer ik aan) vrijwel geen retoriek gebruikt refererend naar "wij gaan complete sjaria invoeren". Het heeft gebruik gemaakt van een vrij "seculiere retoriek". Zo hebben ze nooit naar het implementeren van de strafwetten gerefereerd in verkiezingsretoriek bijv. Dit zegt in zoverre wat dat de MB in Egypte de afweging maakte dat zulke retoriek niet gunstiger is om stemmen te trekken.

Pre-Egyptische revolutie en tijdperk van Mubarak infiltreerde het idd zoals je zegt maar een totaal andere situatie.
Oh op die manier. Ja, dat was de façade van de lente ophouden om zo steun van de VS te krijgen. De VS die ze ook geïnfiltreerd hebben. De stapjes van Qutb het?
pi_173961407
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 11:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Vrij vertaald: 'Ik heb geen weerwoord, dus daarom doe ik een vage persoonlijke aanval en ga ik er snel vandoor.'
Dat mag jij denken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zondag 24 september 2017 @ 11:40:58 #155
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173961414
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 11:36 schreef Grimer het volgende:

[..]

Dus je vindt het volkomen redelijk om uit te zoeken wat de 30% uit dit onderzoek precies onder discriminatie verstaat - maar een oordeel mogen mensen daarover niet hebben ?
Nee. Daarmee bedoel ik dat het dom is om te zeggen: "Jij mag je daardoor niet gediscrimineerd voelen, want de meerderheid voelt zich daardoor niet gediscrimineerd." Dan ga je er even aan voorbij dat gevoelens sterk afhankelijk zijn van eerdere ervaringen, en dat die ervaringen erg kunnen verschillen tussen meerderheid en minderheid.
  zondag 24 september 2017 @ 11:41:50 #156
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173961437
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 11:38 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Mijn schooltijd is inmiddels 25 jaar geleden ( :'( ). Ik heb godsdienstles gehad van een monnik. Veel traditioneler kan het niet. Maar zoals ik hierboven beschrijf, kwam de islam gewoon aan bod. Op een heel positieve manier. Terwijl hij veel oog had voor de schaduwzijden van het katholieke geloof.
Nope, die van mij niet. Die vertelde ons simpelweg dat we naar de hel zouden gaan als we niet geloofden in God.
pi_173961441
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 09:58 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Wat is veel? Verbind er eens percentage aan? En bron?
60-70%.
Bron: pew peilingen en ook peilingen in Nederland en Europa.

Logisch ook dat mensen die de islam volgen de islam volgen.
  zondag 24 september 2017 @ 11:42:29 #158
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173961451
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 11:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat mag jij denken.
Sympathiek van je.
  zondag 24 september 2017 @ 11:48:36 #159
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_173961571
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 10:39 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Bij christenen telt in essentie natuurlijk precies hetzelfde. Verschil is dat meeste christenen zichzelf niet meer als een collectief profileren. Ander verschil is dat de meeste christenen zich tegenwoordig ook eerst als mens zien en dan als christen. Met betrekking tot de niet gelovigen groeperingen zit er geen gedachtegoed achter, dus daar gaat de vergelijking niet op.
Moslims zien zichzelf eerst als moslim en dan pas als mens? Ik denk het niet, ik denk dat anderen dat zo zien.
En waarom maakt gedachtegoed uit als het gaat om niet gelovigen? Waarom scharen we eigenlijk niet alle moorden/overvallen etc onder het kopje niet-gelovigen?
Als je goed hebt geluisterd naar de meeste gelovigen zeggen zij juist dat die criminaliteit niet onder geloof valt
pi_173961612
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 11:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee. Daarmee bedoel ik dat het dom is om te zeggen: "Jij mag je daardoor niet gediscrimineerd voelen, want de meerderheid voelt zich daardoor niet gediscrimineerd." Dan ga je er even aan voorbij dat gevoelens sterk afhankelijk zijn van eerdere ervaringen, en dat die ervaringen erg kunnen verschillen tussen meerderheid en minderheid.
Dat kan, maar gevoelens kunnen dan nog steeds onterecht zijn. Bijvoorbeeld door onrealistische verwachtingen - een moslim die na 4 sollicitaties nog niet is aangenomen kan zich best gediscrimineerd voelen als hij niet weet dat 15 sollicitaties ook voor niet-moslims redelijk normaal is. Of door onwetendheid - een moslim die niet weet dat er tientallen wetsaanpassingen zijn gedaan om zijn levenswijze te kunnen faciliteren zal sneller denken dat de overheid minder voor hem over heeft dan voor zijn christelijke buurman.

En gevoelens kunnen wel degelijk ook verwerpbaar zijn - als een moslim het discriminatie vindt dat er geen rekening met hem wordt gehouden als er reclameposters met schaarsgeklede dames of vreemdgaansites in het bushokje voor zijn deur komen te hangen heeft hij simpelweg pech, hoe vervelend hij zich daardoor ook voelt. Net als de SGP stemmer.
pi_173961631
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 11:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nope, die van mij niet. Die vertelde ons simpelweg dat we naar de hel zouden gaan als we niet geloofden in God.
Vage vuur toch eerst? ;).
I´m back.
pi_173961655
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 11:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat was inhoudelijk. Het laat zien dat jouw reactie een drogreden bevat.
Integendeel, mijn reactie is spot on. Als een PVV'er jou vertelt dat de meeste PVV'ers geen probleem met de islam hebben dan kun je hetzelfde argument aandragen. En ja dat impliceert idd dat de meeste PVV'ers wel degelijk een probleem met de islam hebben.

Jij vindt het aanstootgevend dat geïmpliceerd wordt dat de meeste moslims de sharia willen. Ga je fucking zorgen maken om de niet-moslims die onder de sharia zullen lijden ipv om de gevoelens van de islamitische beulen.
pi_173961711
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 11:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat vind je dan dat er moet gebeuren als moslims ervoor kiezen om in Nederland te blijven en zich niet aanpassen?
Als het indruist tegen onze grondwettelijke regels en wetten dan zal je daar als samenleving en overheid op moeten inhaken. Dat gebeurd overigens al mondjesmaat.

Dat kan op verschillende manieren, zoals het herdefiniëren van de islam tot een totalitaire ideologie zodat het niet met een religieus jasje aan steeds de mazen van onze wet weet te ontduiken. Of delen ervan, zoals bepaalde Salafistische stromingen.

Maar het ook niet meer terugnemen van jihadstrijders die in het MO hebben gestreden tegen onze legers. Neem ze hun veelal dubbele nationaliteit af of maak ze stateloos.

Ik denk dat er ook gekeken moet worden naar het islamitische onderwijs. Voldoet dat aan onze maatschappelijke normen of zijn er plekken waar bewust de polarisatie wordt aangewakkerd? Als dat het geval is dan dient men zo'n instelling te sluiten. Persoonlijk ben ik voorstander voor al het afschaffen van religieus en bijzonder onderwijs. Voor het afschaffen van zwarte en witte scholen. Dan moet je een heikel standpunt gaan innemen, het afnemen van de keuzevrijheid van waar een leerling naar school gaat.

Verder ben ik ook voor spreiding van etnische bevolkingsgroepen. Nu klitten ze veelal teveel bij elkaar en creëren zo een soort van een mini-samenleving in een al bestaande. Dat is niet gezond, zoals we dat met concrete voorbeelden al in het buitenland kunnen zien.

Er toch meer ingehaakt moeten worden op de opvoeding en het voorkomen van criminaliteit en radicalisatie. Want dit soort daders komen immers uit ogenschijnlijk normale traditionele moslimgezinnen Wat gaat er nu al generaties lang mis met die buiten vallende groep?

Verder blijf ik toch voorstander van de keuzevrijheid. Wil je een bepaalde vorm van islam aanhangen die niet conformeert met de normen en waarden van een bestaande samenleving, wat let je om te verhuizen naar een land die wel voldoet aan die persoonlijke normbehoefte? Ik vind dat helemaal niet zo'n rare gedachte. Laat staan discriminerend.
pi_173961724
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 11:48 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Moslims zien zichzelf eerst als moslim en dan pas als mens? Ik denk het niet, ik denk dat anderen dat zo zien.
En waarom maakt gedachtegoed uit als het gaat om niet gelovigen? Waarom scharen we eigenlijk niet alle moorden/overvallen etc onder het kopje niet-gelovigen?
Als je goed hebt geluisterd naar de meeste gelovigen zeggen zij juist dat die criminaliteit niet onder geloof valt
Hij legt het verkeerd uit. Mens zijn/je mens voelen is een gegeven à priori. Wat-ie wrs bedoelt is dat voor moslims het moslim zijn een groot deel van hun identiteit vormt. Een groter deel dan christen zijn voor een christen wrs. En dan in gemiddelden gesproken.
I´m back.
  zondag 24 september 2017 @ 11:59:27 #165
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173961751
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 11:50 schreef Grimer het volgende:

[..]

Dat kan, maar gevoelens kunnen dan nog steeds onterecht zijn. Bijvoorbeeld door onrealistische verwachtingen - een moslim die na 4 sollicitaties nog niet is aangenomen kan zich best gediscrimineerd voelen als hij niet weet dat 15 sollicitaties ook voor niet-moslims redelijk normaal is. Of door onwetendheid - een moslim die niet weet dat er tientallen wetsaanpassingen zijn gedaan om zijn levenswijze te kunnen faciliteren zal sneller denken dat de overheid minder voor hem over heeft dan voor zijn christelijke buurman.

En gevoelens kunnen wel degelijk ook verwerpbaar zijn - als een moslim het discriminatie vindt dat er geen rekening met hem wordt gehouden als er reclameposters met schaarsgeklede dames of vreemdgaansites in het bushokje voor zijn deur komen te hangen heeft hij simpelweg pech, hoe vervelend hij zich daardoor ook voelt. Net als de SGP stemmer.
Dat geeft je nog steeds niet het recht om andermans gevoelens te verwerpen op basis van je eigen standpunt. Als moslims zich gediscrimineerd voelen, kun je niet zeggen: "De meerderheid kan zich niets voorstellen bij die discriminatie, dus stellen ze zich aan." Daarvoor moet je dus eerst eens kijken naar de redenen voor dat gevoel.
  zondag 24 september 2017 @ 12:00:13 #166
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173961766
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 11:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Vage vuur toch eerst? ;).
Nee joh, hij had ons al genoeg verteld om in één keer naar de hel te kunnen. Op een zeker moment is het geen onwetendheid meer, maar bewust afwijzen.
  zondag 24 september 2017 @ 12:01:21 #167
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173961781
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 11:53 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Integendeel, mijn reactie is spot on. Als een PVV'er jou vertelt dat de meeste PVV'ers geen probleem met de islam hebben dan kun je hetzelfde argument aandragen. En ja dat impliceert idd dat de meeste PVV'ers wel degelijk een probleem met de islam hebben.

Jij vindt het aanstootgevend dat geïmpliceerd wordt dat de meeste moslims de sharia willen. Ga je fucking zorgen maken om de niet-moslims die onder de sharia zullen lijden ipv om de gevoelens van de islamitische beulen.
Nee, het is gewoon heel laf om te stellen dat iedereen die het niet met je eens is, wel onoprecht moet zijn.
  zondag 24 september 2017 @ 12:03:46 #168
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173961825
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 11:56 schreef Elzies het volgende:

[..]

Als het indruist tegen onze grondwettelijke regels en wetten dan zal je daar als samenleving en overheid op moeten inhaken. Dat gebeurd overigens al mondjesmaat.

Dat kan op verschillende manieren, zoals het herdefiniëren van de islam tot een totalitaire ideologie zodat het niet met een religieus jasje aan steeds de mazen van onze wet weet te ontduiken. Of delen ervan, zoals bepaalde Salafistische stromingen.
Oftewel, je wilt hun religie verbieden. Voor zover die keuzevrijheid: als je niet verhuist, verbieden we je te geloven wat je gelooft.

Jouw ideeën over het verbieden van religies zijn duidelijk niet te rijmen met de Nederlandse. Je hebt nu de keuzevrijheid om ofwel je ideeën aan te passen, ofwel te verhuizen naar een land dat beter aansluit bij jouw voorkeuren. Iran of zo.
pi_173961863
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 12:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee joh, hij had ons al genoeg verteld om in één keer naar de hel te kunnen. Op een zeker moment is het geen onwetendheid meer, maar bewust afwijzen.
Ik dacht altijd dat die katholieken ietsje relaxter waren dan gereformeerden, zeg maar, vandaar ook dat vagevuur als een soort wachtkamertje voor de hel, die je dus nog kon ontlopen door extra je best te doen en je rozenkruisje af te bidden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 24-09-2017 12:20:29 ]
I´m back.
pi_173961891
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 11:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat geeft je nog steeds niet het recht om andermans gevoelens te verwerpen op basis van je eigen standpunt. Als moslims zich gediscrimineerd voelen, kun je niet zeggen: "De meerderheid kan zich niets voorstellen bij die discriminatie, dus stellen ze zich aan." Daarvoor moet je dus eerst eens kijken naar de redenen voor dat gevoel.
Zet Turken, Pakistanen, Afghanen bij elkaar en moet je dan eens kijken hoe goed men is in discrimineren en groepjes vormen onder elkaar.
Discriminatie is in alle lagen en richtingen, het enige antwoord is een dikke huid en lekker laten gaan want met gevoel kunnen we helemaal niets.
Als er echt sprake is dat iemand gediscrimineerd word dan kan diegene dat gewoon middels de wet aanvechten.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_173962312
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 11:42 schreef geavanceerd het volgende:
60-70%.
Bron: pew peilingen en ook peilingen in Nederland en Europa.

Logisch ook dat mensen die de islam volgen de islam volgen.
Drop links. Ik ben lui.

Snelle google: 23% van Britse moslims wil sharia. Whatever that means.

[ Bericht 6% gewijzigd door Aloulu op 24-09-2017 12:40:43 ]
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_173962414
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 09:29 schreef Dakterras het volgende:
Waarop baseer je dat 25% ongelovig is? (ik neem aan dat je niet incl. filipijnse gastarbeiders bedoeld)
In die docu die Jigzoz gezien heeft, zullen ze ze ongetwijfeld inwoners bedoelen en niet alleen Saoedische staatsburgers.
Van Wikipedia:
quote:
The state has a total population of 28.7 million, of which 20 million are Saudi nationals and 8 million are foreigners
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 11:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Allemaal plekken waar moslims al eeuwen leven. In vrijwel al die gevallen zijn het ook moslims die zich verzetten tegen wat zij zien als buitenlanders overheersing.

Alleen op de Balkan niet. Daar is gewoon genocide op hen gepleegd. Chique dat je dat de moslims zelf aanwrijft.
Die genocide had natuurlijk nooit mogen gebeuren, maar de moslims worden op de balkan wel heel makkelijk als alleen het slachtoffer afgeschilderd.
In die oorlog waren de moslims ook niet onschuldig, jihadisten uit Afghanistan die gehard waren in de strijd tegen de Russen vochtten daar ook mee.
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 11:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Oftewel, moslims moeten zich aanpassen of opflikkeren.
Eh ja, dat lijkt mij niet meer als normaal
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 11:27 schreef Grimer het volgende:
Een basiscursus Islam komt iig in de grote steden al een jaartje of 30 aan bod op openbare lagere scholen - zeker in moslimrijke wijken.
Dat zal dan vooral uit een religieus standpunt zijn, de veroveringen, slavernij en oorlogen zullen daar wel niet in behandeld worden.
Stel je voor dat de moslims beledigd raken :{w
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 11:33 schreef Budapestenaar het volgende:
Ik ben opgegroeid in een klein dorp en heb ook gewoon les gehad over de islam. Notabene op een katholieke middelbare school. De laatste jaren zie ik een gezicht van dit geloof dat tijdens die lessen nooit aan bod is gekomen. Terwijl notabene de minder fraaie kanten van het katholicisme wel aan bod kwamen: kruistochten, heksenvervolging, Spaanse inquisitie, de rijkdom van de kerk waar protestanten tegen in verzet kwamen, etc, etc.
Dat bedoel ik ja.

[ Bericht 13% gewijzigd door bluemoon23 op 24-09-2017 15:08:45 ]
pi_173962499
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 11:48 schreef Flow3r het volgende:
Moslims zien zichzelf eerst als moslim en dan pas als mens? Ik denk het niet, ik denk dat anderen dat zo zien.
Ik weet het wel zeker, je weet ook dat jij als moslim geboren bent?
quote:
En waarom maakt gedachtegoed uit als het gaat om niet gelovigen?
Dan ben ik benieuwd onder welk gedachtegoed niet gelovigen vallen?
quote:
Waarom scharen we eigenlijk niet alle moorden/overvallen etc onder het kopje niet-gelovigen?
Waarom wel?
quote:
Als je goed hebt geluisterd naar de meeste gelovigen zeggen zij juist dat die criminaliteit niet onder geloof valt
Hypocrisie is niemand vreemd.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_173962516
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 12:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Oftewel, je wilt hun religie verbieden. Voor zover die keuzevrijheid: als je niet verhuist, verbieden we je te geloven wat je gelooft.

Jouw ideeën over het verbieden van religies zijn duidelijk niet te rijmen met de Nederlandse. Je hebt nu de keuzevrijheid om ofwel je ideeën aan te passen, ofwel te verhuizen naar een land dat beter aansluit bij jouw voorkeuren. Iran of zo.
:') Ooit in Iran geweest?
pi_173963510
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 12:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Je hebt nu de keuzevrijheid om ofwel je ideeën aan te passen, ofwel te verhuizen naar een land dat beter aansluit bij jouw voorkeuren. Iran of zo.
Je bovenstaande zin past precies bij wat de moslims beter kunnen doen ;)
quote:
Oftewel, je wilt hun religie verbieden.
Nee, we moeten hun gewelddadige haatzaaiende totalitaire ideologie verbieden.

Of ze moeten de islam van de 6e eeuw naar de 21e eeuw willen halen en eens een keer flink hervormen.
Maar ja, de koran is absoluut en mag niet gewijzigd worden volgens hun.
pi_173963662
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 september 2017 23:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Aha. Dus je zou er ook geen problemen mee hebben als er wereldwijd nogal denigrerend wordt gedaan over het Nederlandse volk omdat hier pedoseksuelen rondlopen en hooligans die er van houden om veel schade aan te richten?
Ik vind het een rare vergelijking, maar zou het naast me neerleggen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2017 13:35:06 ]
pi_173963794
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 13:34 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Ik vind het een rare vergelijking, maar zou het naast me neerleggen.
Waarom eigenlijk, je pakt in beide gevallen een extreme minderheid en definieert daarmee een heel groep. Vindt je het ook terecht dat de moslim het een rare vergelijking zou vinden en zich er bij zou neerleggen?
pi_173963889
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 13:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk, je pakt in beide gevallen een extreme minderheid en definieert daarmee een heel groep. Vindt je het ook terecht dat de moslim het een rare vergelijking zou vinden en zich er bij zou neerleggen?
Ik heb ook problemen met de groep, niet alleen die "extreme minderheid', zoals jij het noemt.

Als collectief gaan moslims steeds meer op negatieve wijze een stempel drukken op de Nederlandse samenleving. Moeten we niet willen.
pi_173963945
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 13:44 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Ik heb ook problemen met de groep, niet alleen die "extreme minderheid', zoals jij het noemt.

Als collectief gaan moslims steeds meer op negatieve wijze een stempel drukken op de Nederlandse samenleving. Moeten we niet willen.
Maar je vindt het oke als een moslim de door jou aangehaalde kritiek/problematiek dus een rare vergelijking vindt en zich daarbij neerlegt? Nofi, maar problemen met een groep op collectief niveau bestaat niet zonder de nodige generalisatie en overdrijving. Nederland is te gepolariseerd - ook voor de moslims - om als collectief te handelen.
pi_173963982
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 13:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]
Nederland is te gepolariseerd -
Precies.

Daarom was Nederland als het aan mij had gelegen nog gewoon een monocultuur.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2017 13:52:13 ]
pi_173963996
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 13:50 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Precies.

Daarom was Nederland, als het aan mij had gelegen, nog gewoon een monocultuur.
Nog gewoon? Nederland is nog nooit een monocultuur geweest.
pi_173964090
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 13:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nog gewoon? Nederland is nog nooit een monocultuur geweest.
Het handjevol immigranten in de 16e eeuw is niet te vergelijken met de immense massa-immigratie van nu. Daar bovenop komt nog de onoverbrugbare cultuurverschillen die immigranten uit derde wereldlanden met zich meebrengen.

Appels/Peren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2017 13:57:28 ]
pi_173964159
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 13:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk, je pakt in beide gevallen een extreme minderheid en definieert daarmee een heel groep. Vindt je het ook terecht dat de moslim het een rare vergelijking zou vinden en zich er bij zou neerleggen?
"Extreme" minderheid ? Over welke percentages hebben we het hier dan ?
pi_173964163
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 13:56 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Het handjevol immigranten in de 16e Eeuw is niet te vergelijken met de immense massa-immigratie van nu. Daar bovenop komt nog de onoverbrugbare cultuurverschillen die immigranten uit derde wereldlanden met zich meebrengen.

Appels/Peren.
Hoe ver ben je bereid terug te gaan dan? De Germanen, Friezen en Saksen.. de Joden, de Katholieken en Protestanten, Republikein en Monarchist, socialist, communist en rechts? Blond haar en blauwe ogen is nooit een indicatie geweest van een monocultuur, evenmin gebrek aan rappende negers en Turkse shoarmaboeren in de 16e eeuw.
pi_173964178
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 13:59 schreef Grimer het volgende:

[..]

"Extreme" minderheid ? Over welke percentages hebben we het hier dan ?
Excuse moi, dat had extremistische moeten zijn.
pi_173964287
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 13:59 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hoe ver ben je bereid terug te gaan dan? De Germanen, Friezen en Saksen.. de Joden, de Katholieken en Protestanten, Republikein en Monarchist, socialist, communist en rechts? Blond haar en blauwe ogen is nooit een indicatie geweest van een monocultuur, evenmin gebrek aan rappende negers en Turkse shoarmaboeren in de 16e eeuw.
Tot ongeveer 1960.
pi_173964386
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 14:04 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Tot ongeveer 1960.
Was NL volgens jou toen een monocultuur, ja?
pi_173964393
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 12:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, het is gewoon heel laf om te stellen dat iedereen die het niet met je eens is, wel onoprecht moet zijn.
Dus iedereen die het niet met jou eens is is laf. Lekker dan.
pi_173964404
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 14:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Was NL volgens jou toen een monocultuur, ja?
Ja. Zeker in vergelijking met nu.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2017 14:10:09 ]
pi_173964584
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 14:09 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Ja. Zeker in vergelijking met nu.
Vind het knap dat je al die verschillende overtuigingen, normen en waarden, groepen en godsdiensten pre 1960 onder een monocultuur plaatst. Wat jij zegt komt er bijna op neer dat je voor je 3/4e seksuele relatie meer maagd was. Terwijl je je maagdelijkheid al hebt verloren tijdens je eerste.
pi_173964669
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 14:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Vind het knap dat je al die verschillende overtuigingen, normen en waarden, groepen en godsdiensten pre 1960 onder een monocultuur plaatst. Wat jij zegt komt er bijna op neer dat je voor je 3/4e seksuele relatie meer maagd was. Terwijl je je maagdelijkheid al hebt verloren tijdens je eerste.
Huh? :?

Naja. Wij gaan elkaar niet overtuigen. Maakt niet uit.
pi_173964779
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 14:20 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Huh? :?

Naja. Wij gaan elkaar niet overtuigen. Maakt niet uit.
Pre 1960 had Nederland ook al geen monocultuur meer, nooit gehad. Iets wat al seks heeft gehad kan je moeilijk maagd noemen, iets wat al meerdere culturen bevat kan je geen monocultuur noemen.
pi_173964808
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 11:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat geeft je nog steeds niet het recht om andermans gevoelens te verwerpen op basis van je eigen standpunt.
Moslims doen niets anders, toch loop jij juist die mensen die het recht claimen, uit naam van een religie/ideologie, om andermans gevoelens te verwerpen op basis van hun eigen standpunt, hier te verdedigen.
quote:
Als moslims zich gediscrimineerd voelen, kun je niet zeggen: "De meerderheid kan zich niets voorstellen bij die discriminatie, dus stellen ze zich aan." Daarvoor moet je dus eerst eens kijken naar de redenen voor dat gevoel.
Lang heb ik de integratie naïef maar met respect zn gang laten gaan en rekening geprobeerd te houden. Moskees werden gebouwd, halal voedsel werd beschikbaar gesteld, de moslim kreeg zijn ruimte om de islam aan te hangen, ik vond het allemaal prima

Integratie moet echter wel van twee kanten komen. Ik ben inmiddels van mening dat de islam incompatibel is met de dominante groep hier. Waarom ik dat vind heb ik uitgelegd in mijn vorige post aan jou. En wel het ''volgende punt''; Iets met eer en trots - afkomst gerelateerd + de onbuigzame overtuiging dat hun geloof de enige echte waarheid is, met zelfs afkeer tot alles niet-hun-geloof tot een veelvoorkomend gevolg.

Moslims moeten echt eerst zelf gaan kijken naar de reden van dat gevoel van gediscrimineerd te worden.

En nu komt het; dan lopen ze tegen het ''volgende punt'' aan; Iets met eer en trots - afkomst gerelateerd + de onbuigzame overtuiging dat hun geloof de enige echte waarheid is, met zelfs afkeer tot alles niet-hun-geloof tot een veelvoorkomend gevolg.

De kans dat moslims collectief hand in eigen boezem gaan steken is vrijwel nihil.

En de kansloze negatieve loop is een feit. Negatief, omdat deze houding natuurlijk op geen enkele wijze constructief is. Het zet op naar onbegrip en frustratie van de dominante groep, waardoor de moslims inderdaad onbegrip en frustratie ervaren, wat vanuit hun groep weer meer onbegrip en frustratie terug kaatst naar de dominate groep, waardoor de dominante groep weer meer onbegrip en frustratie....
Enzovoorts enzovoorts enzovoorts, nu voor +- 3 generaties lang.

Het had al moeten gebeuren, het is niet gebeurt en inmiddels zijn we al zover dat ik durf te zeggen dat het er ook niet meer van gaat komen. Ja een wonder, maar daar geloof ik niet in, net zoals ik niet geloof in een geloof.
En voíla; The self fulfilling prophecy, gecreëerd door hun eigen houding, zodoende in stand gehouden door beide partijen, in full effect.

Moslims vinden moeilijker een baan, (voornamelijk turkse en marokaanse) immigranten geraken sneller en relatief veel vaker in de criminaliteit, en van hen die het wel weten te redden is inmiddels bekend dat ze gevoeliger voor corruptie zijn.
Het aantal mensen die bereid zijn om deze mensen, vast in het moeras, een hand toe te steken neemt rap af, omdat steeds meer mensen van mening zijn dat ze niet dezelfde effort terug kunnen verwachten.

Het is een treurig iets, dat zeker, maar nogmaals; hier dient de kant die tekort doet in een correct integratie proces eerst eens flink in de spiegel te kijken, in plaats van te wijzen naar de andere (dominante) kant die hun houding simpelweg terugkaatst

Ik heb daar geen vertrouwen meer in. En ik ben niet de enige, Ik kijk er niet van op dat de PVV nu de op één na grootste partij is, en de FvD blijft stijgen in de peilingen.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_173964902
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 12:32 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Drop links. Ik ben lui.

Snelle google: 23% van Britse moslims wil sharia. Whatever that means.
https://www.thereligionof(...)s/opinion-polls.aspx
pi_173965046
quote:
15s.gif Op zondag 24 september 2017 14:26 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Moslims doen niets anders, toch loop jij juist die mensen die het recht claimen, uit naam van een religie/ideologie, om andermans gevoelens te verwerpen op basis van hun eigen standpunt, hier te verdedigen.

[..]

Lang heb ik de integratie naïef maar met respect zn gang laten gaan en rekening geprobeerd te houden. Moskees werden gebouwd, halal voedsel werd beschikbaar gesteld, de moslim kreeg zijn ruimte om de islam aan te hangen, ik vond het allemaal prima

Integratie moet echter wel van twee kanten komen. Ik ben inmiddels van mening dat de islam incompatibel is met de dominante groep hier. Waarom ik dat vind heb ik uitgelegd in mijn vorige post aan jou. En wel het ''volgende punt''; Iets met eer en trots - afkomst gerelateerd + de onbuigzame overtuiging dat hun geloof de enige echte waarheid is, met zelfs afkeer tot alles niet-hun-geloof tot een veelvoorkomend gevolg.

Moslims moeten echt eerst zelf gaan kijken naar de reden van dat gevoel van gediscrimineerd te worden.

En nu komt het; dan lopen ze tegen het ''volgende punt'' aan; Iets met eer en trots - afkomst gerelateerd + de onbuigzame overtuiging dat hun geloof de enige echte waarheid is, met zelfs afkeer tot alles niet-hun-geloof tot een veelvoorkomend gevolg.

De kans dat moslims collectief hand in eigen boezem gaan steken is vrijwel nihil.

En de kansloze negatieve loop is een feit. Negatief, omdat deze houding natuurlijk op geen enkele wijze constructief is. Het zet op naar onbegrip en frustratie van de dominante groep, waardoor de moslims inderdaad onbegrip en frustratie ervaren, wat vanuit hun groep weer meer onbegrip en frustratie terug kaatst naar de dominate groep, waardoor de dominante groep weer meer onbegrip en frustratie....
Enzovoorts enzovoorts enzovoorts, nu voor +- 3 generaties lang.

Het had al moeten gebeuren, het is niet gebeurt en inmiddels zijn we al zover dat ik durf te zeggen dat het er ook niet meer van gaat komen. Ja een wonder, maar daar geloof ik niet in, net zoals ik niet geloof in een geloof.
En voíla; The self fulfilling prophecy, gecreëerd door hun eigen houding, zodoende in stand gehouden door beide partijen, in full effect.

Moslims vinden moeilijker een baan, (voornamelijk turkse en marokaanse) immigranten geraken sneller en relatief veel vaker in de criminaliteit, en van hen die het wel weten te redden is inmiddels bekend dat ze gevoeliger voor corruptie zijn.
Het aantal mensen die bereid zijn om deze mensen, vast in het moeras, een hand toe te steken neemt rap af, omdat steeds meer mensen van mening zijn dat ze niet dezelfde effort terug kunnen verwachten.

Het is een treurig iets, dat zeker, maar nogmaals; hier dient de kant die tekort doet in een correct integratie proces eerst eens flink in de spiegel te kijken, in plaats van te wijzen naar de andere (dominante) kant die hun houding simpelweg terugkaatst

Ik heb daar geen vertrouwen meer in. En ik ben niet de enige, Ik kijk er niet van op dat de PVV nu de op één na grootste partij is, en de FvD blijft stijgen in de peilingen.
Wat we zien gebeuren met de moslim gemeenschap is een bekend patroon wat in de gehele wereld zich afgespeeld heeft. Het is de islam. De gematigdheid is maar een fase om te kunnen groeien zonder de kop ingedrukt te worden. Naarmate de aantallen groeien, worden ze assertiever en radicaler. Daarom geldt dat hoe beter ze integreren hoe groter het probleem wordt. Net zo goed is een clubje werkloze neonazi's een veel kleiner probleem dan als die club alle lagen van de maatschappij doorgedrongen is, inclusief de top van het bedrijfsleven en de politiek.
pi_173965185
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 14:38 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Wat we zien gebeuren met de moslim gemeenschap is een bekend patroon wat in de gehele wereld zich afgespeeld heeft. Het is de islam. De gematigdheid is maar een fase om te kunnen groeien zonder de kop ingedrukt te worden. Naarmate de aantallen groeien, worden ze assertiever en radicaler. Daarom geldt dat hoe beter ze integreren hoe groter het probleem wordt. Net zo goed is een clubje werkloze neonazi's een veel kleiner probleem dan als die club alle lagen van de maatschappij doorgedrongen is, inclusief de top van het bedrijfsleven en de politiek.
Hoe komt het dan dat in 9/10 moslimlanden, waar de overgrote meerderheid moslim is de radicalen nog steeds in de minderheid zijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2017 14:45:07 ]
pi_173965291
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 11:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat geeft je nog steeds niet het recht om andermans gevoelens te verwerpen op basis van je eigen standpunt.
Integendeel- dat heb je wel. Het is misschien niet aardig en heel vervelend voor de persoon wiens gevoelens worden verworpen - maar verwerpen mag.

quote:
Als moslims zich gediscrimineerd voelen, kun je niet zeggen: "De meerderheid kan zich niets voorstellen bij die discriminatie, dus stellen ze zich aan." Daarvoor moet je dus eerst eens kijken naar de redenen voor dat gevoel.
Eens. Maar als dat redenen zijn als "jullie maken homos niet dood en dat vind ik heel vervelend" kan het antwoord dus best "jammer voor je" zijn. Als het daarentegen iets is als "omdat ik Mustafa heet gooien mensen stenen door mijn ruit" moet de maatschappij dat wel serieus nemen.
pi_173965325
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 14:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hoe komt het dan dat in 9/10 moslimlanden, waar de overgrote meerderheid moslim is de radicalen nog steeds in de minderheid zijn?
Is dat zo ? Of schuift de definitie van radicaal gewoon iedere keer een stukje verder op ?
pi_173965355
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 14:50 schreef Grimer het volgende:

[..]

Is dat zo ? Of schuift de definitie van radicaal gewoon iedere keer een stukje verder op ?
Laten we het ondervinden of dat het geval is, wat is de definitie van radicaal?
pi_173965419
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 14:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Laten we het ondervinden of dat het geval is, wat is de definitie van radicaal?
In deze ? Laten we beginnen bij de stelling "Allah is goed" en kijken hoe ver we opschuiven.
pi_173965481
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 14:53 schreef Grimer het volgende:

[..]

In deze ? Laten we beginnen bij de stelling "Allah is goed" en kijken hoe ver we opschuiven.
Heb ik toch echt een definitie van 'radicaal' nodig om 'Allah is goed' te beoordelen. Of je moet bereid zijn om 'goed' weer te definiëren. Zonder een definitie van radicaal en goed kom ik nergens iig.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2017 14:56:10 ]
pi_173965536
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 14:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hoe komt het dan dat in 9/10 moslimlanden, waar de overgrote meerderheid moslim is de radicalen nog steeds in de minderheid zijn?
Omdat het doel waar de "radicalen" voor vechten daar al bereikt is: bijna iedereen is moslim en de sharia heerst.

Daarnaast staat juist in die landen de overweldigende meerderheid van de moslims achter de sharia inclusief de meest barbaarse straffen. Dus het aandeel radicalen is daar helemaal niet klein maar tussen de 50-90%. De meerderheid van de moslims wereldwijd is radicaal vanuit westers perspectief. Vanuit de moslimgemeenschap gezien zijn wat wij radicalen noemen helemaal niet radicaal.
pi_173965880
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 14:57 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Omdat het doel waar de "radicalen" voor vechten daar al bereikt is: bijna iedereen is moslim en de sharia heerst.

Daarnaast staat juist in die landen de overweldigende meerderheid van de moslims achter de sharia inclusief de meest barbaarse straffen. Dus het aandeel radicalen is daar helemaal niet klein maar tussen de 50-90%. De meerderheid van de moslims wereldwijd is radicaal vanuit westers perspectief. Vanuit de moslimgemeenschap gezien zijn wat wij radicalen noemen helemaal niet radicaal.
Waarom hebben dan zoveel moslimlanden, inclusief landen waar de Sharia heerst de oorlog verklaard aan IS?
pi_173965945
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 14:43 schreef Triggershot het volgende:
Hoe komt het dan dat in 9/10 moslimlanden, waar de overgrote meerderheid moslim is de radicalen nog steeds in de minderheid zijn?
Wat jij gematigd vind in die 9/10 landen, dat vinden de meeste Nederlander al radicaal :{w
pi_173966052
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 15:12 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Wat jij gematigd vind in die 9/10 landen, dat vinden de meeste Nederlander al radicaal :{w
Dat is knap, ik heb niet eens benoemd wat ik gematigd vind. De meeste Nederlanders praten niet over zaken waar ze geen verstand van hebben, zoals jij.
pi_173966056
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 15:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waarom hebben dan zoveel moslimlanden, inclusief landen waar de Sharia heerst de oorlog verklaard aan IS?
Dat doen ze voor de vorm. Want indien de meerderheid van de moslims de IS zou bestrijden zou de IS al verslagen zijn, aangezien de IS toch een kleine minderheid zou zijn. Want niets is gemakkelijker dan een minderheid verslaan.
pi_173966231
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 15:16 schreef torentje het volgende:

[..]

Dat doen ze voor de vorm. Want indien de meerderheid van de moslims de IS zou bestrijden zou de IS al verslagen zijn, aangezien de IS toch een kleine minderheid zou zijn. Want niets is gemakkelijker dan een minderheid verslaan.
Grappig, nooit geweten dat de Katholieken de Protestanten, Turken de PKK, Colombia de FARC, Spanje Nederland etc voor de vorm hebben bestreden, daar dat niets makkelijker is dan een minderheid te verslaan.
pi_173966266
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 15:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waarom hebben dan zoveel moslimlanden, inclusief landen waar de Sharia heerst de oorlog verklaard aan IS?
Andersom, het uitroepen van het kalifaat is een oorlogsverklaring aan die landen.
Ander smaakje islam namelijk. Alle kalifaten zijn ontstaan door oorlog te voeren met mede moslims, totdat ze zich onderwerpen aan de kalief. Het is dus niet zo dat een land gespaard zou blijven als ze IS niet de oorlog verklaren.

Daarnaast zijn de meeste landen die wij islamitisch noemen niet islamitisch maar hebben een moslim meerderheid met een dictator aan het hoofd die probeert te overleven op de balans van sharia en weelde. Dit zijn de landen waar de jihadisten nog tegen de regering strijden ala Arabische lente. Om het volk tevreden te houden voeren de dictators een bepaalde mate van sharia, zoals executies. Als ze de sharia helemaal laten varen komt het volk in opstand en krijg je oorlog.
pi_173966370
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 09:32 schreef Aloulu het volgende:

[..]

De traditionele soennitische theologie rept nergens hierover als dat het bij de fundamenten van de geloofsleer hoort. Noch komt het streven naar een kalifaat terug.
Leugenachtige taqqiya-nonsens.

Er zijn door de moslimgeschiedenis non-stop kalifaten geweest, als het geen onderdeel was van hun geloof waarom waren er dan onafgebroken verschillende kalifaten
lijst van kalifaten https://en.wikipedia.org/wiki/Caliphate
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" &gt;vrijdag 5 januari 2018 08:29&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" &gt;xminator&lt;/a&gt; het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_173966471
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 15:21 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Grappig, nooit geweten dat de Katholieken de Protestanten, Turken de PKK, Colombia de FARC, Spanje Nederland etc voor de vorm hebben bestreden, daar dat niets makkelijker is dan een minderheid te verslaan.
Nouja, 1.5 miljard tegen 20.000 zou in theorie doenlijk moeten zijn.
IN theorie, want het westen faalt hier ook hard.
pi_173966490
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 15:22 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Andersom, het uitroepen van het kalifaat is een oorlogsverklaring aan die landen.
Ander smaakje islam namelijk. Alle kalifaten zijn ontstaan door oorlog te voeren met mede moslims, totdat ze zich onderwerpen aan de kalief. Het is dus niet zo dat een land gespaard zou blijven als ze IS niet de oorlog verklaren.

Daarnaast zijn de meeste landen die wij islamitisch noemen niet islamitisch maar hebben een moslim meerderheid met een dictator aan het hoofd die probeert te overleven op de balans van sharia en weelde. Dit zijn de landen waar de jihadisten nog tegen de regering strijden ala Arabische lente. Om het volk tevreden te houden voeren de dictators een bepaalde mate van sharia, zoals executies. Als ze de sharia helemaal laten varen komt het volk in opstand en krijg je oorlog.
Je zou toch echt denken dat uitroepen van een Kalifaat, de opvolging van Mohammed bij al die radicale moslims en landen juist een oorlog zou voorkomen, gezien het een verbindend middel is. Je zou eerder denken dat een land gespaard zou blijven als ze trouw zweren aan IS, no?

Waarom niet de dictator omverwerpen als je gewoon trouw kunt zijn aan IS en take it all dan, waarom zou je? Ik zou toch echt zweren dat Tunesië bijvoorbeeld Islamisme heeft afgezworen, de doodstraf op afvalligheid heeft afgeschaft en moslima's toestemming geeft om te trouwen met niet moslims. Hetzelfde met de doodstraf in Marokko. Ik zou toch echt zweren dat zowel Syrië als Irak IS aan het verslaan zijn met het idee dat militant islam bestreden moet worden.
pi_173966500
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 15:29 schreef Grimer het volgende:

[..]

Nouja, 1.5 miljard tegen 20.000 zou in theorie doenlijk moeten zijn.
IN theorie, want het westen faalt hier ook hard.
Vele tienduizenden zijn al afgeslacht en ze zijn nog steeds 20.000 man sterk. Er zijn er echt veel meer dan 20.000, ik denk dat je in miljoenen moet denken (hun wereldwijde aanhang).
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" &gt;vrijdag 5 januari 2018 08:29&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" &gt;xminator&lt;/a&gt; het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_173966585
quote:
10s.gif Op zondag 24 september 2017 15:25 schreef alilami het volgende:

[..]

Leugenachtige taqqiya-nonsens.

Er zijn door de moslimgeschiedenis non-stop kalifaten geweest, als het geen onderdeel was van hun geloof waarom waren er dan onafgebroken verschillende kalifaten
lijst van kalifaten https://en.wikipedia.org/wiki/Caliphate
Correct, er is consensus binnen de soennitische stromingen dat er naar een kalifaat gestreefd moet worden. Het is bovendien een voorwaarde om daarnaar te streven indien men onder niet-islamitisch bewind leeft. Anders gezegd, het is verboden om permanent vreedzaam met niet-moslims samen te leven, tenzij men streeft naar het omverstoten van hun autoriteiten.
pi_173966625
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 15:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]
Irak IS aan het verslaan zijn met het idee dat militant islam bestreden moet worden.
Hahahaha, nee, ze zijn IS aan het verslaan met een ander smaakje militant Islam "sjiisme" en zweren trouw aan hun kalief in Teheran Khamenei de madman mullah freak.
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" &gt;vrijdag 5 januari 2018 08:29&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" &gt;xminator&lt;/a&gt; het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_173966685
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 15:29 schreef Grimer het volgende:

[..]

Nouja, 1.5 miljard tegen 20.000 zou in theorie doenlijk moeten zijn.
IN theorie, want het westen faalt hier ook hard.
Nou ja ik verzeker diegene die een gouden formule heeft om IS sneller te verslaan geen dag meer in zijn leven hoeft te werken, of hij de formule nu geeft aan Nederland, Syrië, Rusland of de VS zal niet uitmaken. Het is een beetje makkelijk om te roepen dat een minderheid makkelijk te verslaan is daar dat IS geen conventionele oorlog voert en zich schuilt tussen burger en stad.
pi_173966690
Als je de gemiddelde Marokkaan ziet en de koran leest (en weet wie Mohammed was en wat hij deed) zou je zeggen dat ze er een beetje zelf om vragen. Maar ja, wie ben ik?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2017 15:36:12 ]
pi_173966707
De reden waarom de Koerden IS afslachten is niet omdat ze dat vanwege de moslimideologie doen, maar meer ondanks....

Koerden vinden Koerdistan belangrijker dan islam, daarom bestrijden ze IS
NWS / Referendum voor een onafhankelijk Koerdistan, 25/09/2017
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" &gt;vrijdag 5 januari 2018 08:29&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" &gt;xminator&lt;/a&gt; het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_173966742
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 15:34 schreef alilami het volgende:

[..]

Hahahaha, nee, ze zijn IS aan het verslaan met een ander smaakje militant Islam "sjiisme" en zweren trouw aan hun kalief in Teheran Khamenei de madman mullah freak.
Ja en Turkije en Jordanië ook met een ander smaakje Islam, Saoedi Arabië ook met dezelfde smaakje militant Islam, je concrete punt is?
pi_173966919
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 15:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je zou toch echt denken dat uitroepen van een Kalifaat, de opvolging van Mohammed bij al die radicale moslims en landen juist een oorlog zou voorkomen, gezien het een verbindend middel is. Je zou eerder denken dat een land gespaard zou blijven als ze trouw zweren aan IS, no?

Waarom niet de dictator omverwerpen als je gewoon trouw kunt zijn aan IS en take it all dan, waarom zou je? Ik zou toch echt zweren dat Tunesië bijvoorbeeld Islamisme heeft afgezworen, de doodstraf op afvalligheid heeft afgeschaft en moslima's toestemming geeft om te trouwen met niet moslims. Hetzelfde met de doodstraf in Marokko. Ik zou toch echt zweren dat zowel Syrië als Irak IS aan het verslaan zijn met het idee dat militant islam bestreden moet worden.
Wees niet onnozel. Als een land trouw zweert aan IS dan geeft het zich over aan genocide, namelijk de wetgeving van de sharia. Er is geen genade, alleen de sharia en niets buiten de sharia. Een regering die trouw zweert aan IS heft zichzelf, haar landsgrenzen en cultuur op. Waarom zou een land dat doen?

Het woord islamisme bestaat niet in de moslim wereld.
pi_173966947
_O- Al die oliesheiks in Saudi zien de bui al hangen. Doen zelf de meest 'verboden' dingen.
pi_173967034
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 15:36 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja en Turkije en Jordanië ook met een ander smaakje Islam, Saoedi Arabië ook met dezelfde smaakje militant Islam, je concrete punt is?
De reden waarom ze IS bestrijden is niet omdat ze het oneens zijn met de Mohammedaanse ideologie, maar het is meer een machtsstrijd. Megalomaan Erdogan denkt dat hij de rechtmatige sultan is en niet Abu Bakr al Baghdadi. Zelfde geldt voor al Saoed, hij onthoofdt meer niet moslims dan IS, al Saoed ziet zichzelf als de rechtmatige kalief en beschermer van de twee islamitische heilige steden. En die gast in Jordanië is full of himself, dat zag je duidelijk toen Trump op bezoek ging in Saoedi Arabië. De koning van Jordanië ziet zichzelf als het achterkleinkind van Mohammed en dus de rechtmatige kalief (hashemieten familie). De koning van Marokko noemt zichzelf leider der gelovigen, die duldt geen concurrentie van Irakees Abu Bakr :')

Het is een machtsstrijd over leiderschap en niet omdat ze het oneens zijn met de Mohammedaanse ideologie. De Mohammedaanse ideologie preekt juist kill the other caliph if there are two caliphs.
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" &gt;vrijdag 5 januari 2018 08:29&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" &gt;xminator&lt;/a&gt; het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_173967065
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 15:42 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Wees niet onnozel. Als een land trouw zweert aan IS dan geeft het zich over aan genocide, namelijk de wetgeving van de sharia. Er is geen genade, alleen de sharia en niets buiten de sharia. Een regering die trouw zweert aan IS heft zichzelf, haar landsgrenzen en cultuur op. Waarom zou een land dat doen?

Het woord islamisme bestaat niet in de moslim wereld.
Jij geeft aan dat 50/90% van de moslimwereld de Sharia graag wilt terugzien, wat voor waarde hecht een naar Sharia neigende moslim aan grenzen en etniciteit? Waarom zou het kunstmatige verschillen van 19e en 20e eeuw in stand houden als het toch de Sharia wil, of is het misschien toch niet zo? Eerste wat IS deed nadat het grensgebieden tussen Irak en Syrië had veroverd om ze open te stellen en onder een centraal bestuur te plaatsen. Maar blijkbaar lukt het Assad toch wel om niet dagen, maar jaren te overleven in Damascus ondanks dat het overgrote deel van zijn land volgens jou dan de Sharia zou willen.

Het woordje Islamisme bestaat wel degelijk in de moslimwereld. Niet zomaar dingen gaan roepen. Islamcilik in het Turks, Islamiyah / إسلام سياسي in het Arabisch.
pi_173967223
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 15:42 schreef geavanceerd het volgende:


Het woord islamisme bestaat niet in de moslim wereld.

:') :')
Allah Al Watan Al Malik
pi_173967304
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 15:46 schreef alilami het volgende:

[..]

De reden waarom ze IS bestrijden is niet omdat ze het oneens zijn met de Mohammedaanse ideologie, maar het is meer een machtsstrijd. Megalomaan Erdogan denkt dat hij de rechtmatige sultan is en niet Abu Bakr al Baghdadi. Zelfde geldt voor al Saoed, hij onthoofdt meer niet moslims dan IS, al Saoed ziet zichzelf als de rechtmatige kalief en beschermer van de twee islamitische heilige steden. En die gast in Jordanië is full of himself, dat zag je duidelijk toen Trump op bezoek ging in Saoedi Arabië. De koning van Jordanië ziet zichzelf als de achterkleinkind van Mohammed en dus de rechtmatige kalief (hashemieten familie). De koning van Marokko noemt zichzelf leider der gelovigen, die duldt geen concurrentie van Irakees Abu Bakr :')

Het is een machtsstrijd over leiderschap en niet omdat ze het oneens zijn met de Mohammedaanse ideologie. De Mohammedaanse ideologie preekt juist kill the other caliph if there are two caliphs.
Poepie, je hebt weer geen idee waar je het over hebt. Turkije zou ook buiten Erdogan en buiten Islamisme bestreden hebben. De Turkse republiek heeft een rijke geschiedenis met het bloederig neerslaan van Islamistische opstanden. De Saoed dynastie heeft afstand gedaan van de titel als Kalief en zowel de Marokkaanse als Jordaanse koning hebben nooit een beroep gedaan op leiderschap van de moslimwereld enkel en alleen binnen eigen grenzen.
pi_173967351
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 15:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

:') :')
Feit, de O en P bestaat niet in het Arabisch. Deal with that.
pi_173967360
Misschien handig om het verder een beetje ontopic te houden? Een suggestie?
Allah Al Watan Al Malik
pi_173967397
Maar goed, terug naar het onderwerp.

Er posten hier meerdere moslims.
1. Voelen jullie je gediscrimineerd in Nederland ?
2. Denken jullie dat er in landen als Engeland, Duitsland of Frankrijk meer of minder discriminatie jegens moslims is dan in Nederland?
3. Als het antwoord op vraag 1 ja is - wat verstaan jullie precies onder discriminatie ? Heb je wat voorbeelden ?
4. Discrimineer je zelf niet-moslims ?
pi_173967407
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 15:57 schreef Mutant01 het volgende:
Misschien handig om het verder een beetje ontopic te houden? Een suggestie?
Mja, de claims heen en weer zijn eigenlijk: Moslims zijn radicaal/hebben lange tenen. Nederlanders zijn racistisch en discriminatoir.
pi_173967430
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 15:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mja, de claims heen en weer zijn eigenlijk: Moslims zijn radicaal/hebben lange tenen. Nederlanders zijn racistisch en discriminatoir.
Je vergeet de claim dat moslims veel racistischer zijn en meer discrimineren ;)
pi_173967442
Als moslim denk ik dat we het in Nederland extreem goed hebben ten opzichte van de rest van Europa. Wellicht dat bepaalde groepen moslims andere ervaringen hebben, maar ik vraag mij dan wel meteen af wat ze dan als discriminatoir ervaren en of ze niet te snel bepaalde opmerkingen te serieus nemen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_173967550
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 15:58 schreef Grimer het volgende:
Maar goed, terug naar het onderwerp.

Er posten hier meerdere moslims.
1. Voelen jullie je gediscrimineerd in Nederland ?
Soms, met nadruk op zeeeer zelden, maar wel.
quote:
2. Denken jullie dat er in landen als Engeland, Duitsland of Frankrijk meer of minder discriminatie jegens moslims is dan in Nederland?
Neuh.
quote:
3. Als het antwoord op vraag 1 ja is - wat verstaan jullie precies onder discriminatie ? Heb je wat voorbeelden ?
Aangesproken worden door politie, vooroordelen, denk hier bij aan "Oh X want jij bent moslim toch?" Eigenlijk vrij onschuldig.
quote:
4. Discrimineer je zelf niet-moslims ?
Neuh, als ik trakteer kijk ik niet naar moslim/niet moslim. Zelfde met je telefoon/geld lenen, invallen op werk, voor laten gaan bij de kassa.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2017 16:03:50 ]
  zondag 24 september 2017 @ 16:03:02 #232
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_173967573
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 15:59 schreef Mutant01 het volgende:
Als moslim denk ik dat we het in Nederland extreem goed hebben ten opzichte van de rest van Europa. Wellicht dat bepaalde groepen moslims andere ervaringen hebben, maar ik vraag mij dan wel meteen af wat ze dan als discriminatoir ervaren en of ze niet te snel bepaalde opmerkingen te serieus nemen.
Wat verklaart het dan? Maakt het opgroeien in Nederland moslims weker? Ik vind zelf Nederlanders namelijk ook een vrij slap en week volkje, dat half niet beseft hoe goed ze het hebben. Ditzelfde geldt wellicht ook voor Nederlandse moslims.
pi_173967575
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 15:59 schreef Grimer het volgende:

[..]

Je vergeet de claim dat moslims veel racistischer zijn en meer discrimineren ;)
Aan de hand van welke verschijnselen beweer je dat?
pi_173967667
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 16:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Aan de hand van welke verschijnselen beweer je dat?
Ik niet - maar die claim kwam herhaaldelijk voorbij.
Verwijzingen naar atheisten, joden, homos, vrouwen, huwelijken onder meer geloof ik. Boeit het ?
pi_173967698
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 15:58 schreef Grimer het volgende:
Maar goed, terug naar het onderwerp.

Er posten hier meerdere moslims.
1. Voelen jullie je gediscrimineerd in Nederland ?
Nee.
quote:
2. Denken jullie dat er in landen als Engeland, Duitsland of Frankrijk meer of minder discriminatie jegens moslims is dan in Nederland?
Ik dat dat er in die landen inderdaad meer discriminatie is jegens moslims.
quote:
3. Als het antwoord op vraag 1 ja is - wat verstaan jullie precies onder discriminatie ? Heb je wat voorbeelden ?
n.v.t.
quote:
4. Discrimineer je zelf niet-moslims ?
Ja, ik geef niet-moslims geen koekjes / geld / zoetigheden / cadeau's / kaarten tijdens suikerfeest. Misschien ervaren ze dat wel als dat ik hen het geloof door de neus probeer te boren ofzo.
Allah Al Watan Al Malik
pi_173967762
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 16:03 schreef Richestorags het volgende:
Wat verklaart het dan? Maakt het opgroeien in Nederland moslims weker? Ik vind zelf Nederlanders namelijk ook een vrij slap en week volkje, dat half niet beseft hoe goed ze het hebben. Ditzelfde geldt wellicht ook voor Nederlandse moslims.
Ik denk dat men inderdaad niet zo goed beseft hoe slecht het elders gesteld is (of hoe goed wij het hier hebben).
Allah Al Watan Al Malik
pi_173967769
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 15:47 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jij geeft aan dat 50/90% van de moslimwereld de Sharia graag wilt terugzien, wat voor waarde hecht een naar Sharia neigende moslim aan grenzen en etniciteit? Waarom zou het kunstmatige verschillen van 19e en 20e eeuw in stand houden als het toch de Sharia wil, of is het misschien toch niet zo? Eerste wat IS deed nadat het grensgebieden tussen Irak en Syrië had veroverd om ze open te stellen en onder een centraal bestuur te plaatsen. Maar blijkbaar lukt het Assad toch wel om niet dagen, maar jaren te overleven in Damascus ondanks dat het overgrote deel van zijn land volgens jou dan de Sharia zou willen.

Het woordje Islamisme bestaat wel degelijk in de moslimwereld. Niet zomaar dingen gaan roepen. Islamcilik in het Turks, Islamiyah / إسلام سياسي in het Arabisch.
Taqiyya. Je weet best dat een groot deel van Syrië uit alawieten bestaat en die lijnrecht tegenover de soennieten staan. Waarom doe je alsof dit bewijs is dat soennieten geen sharia willen?

Het woord islamisme kun je natuurlijk vertalen maar het bestaat niet in de moslimwereld, dwz geen enkele moslim noemt zich islamist.
pi_173967802
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 16:06 schreef Grimer het volgende:

[..]

Ik niet - maar die claim kwam herhaaldelijk voorbij.
Verwijzingen naar atheisten, joden, homos, vrouwen, huwelijken onder meer geloof ik. Boeit het ?
In Nederland?
Geweld tegen homo's / joden etc is een ding, maar daartegenover staat ook dat heel veel moslims geen moeite hadden met een partij geleid door een Jood (Cohen) om maar een voorbeeld te noemen. En dan niet alleen om op te stemmen, maar ook mee te praten, samenwerken en jawel.. zelfs te prijzen.
pi_173967846
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 15:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waarom hebben dan zoveel moslimlanden, inclusief landen waar de Sharia heerst de oorlog verklaard aan IS?
Omdat IS een terroristische organisatie is, en landen (moslim land of niet) in het algemeen het niet zo leuk vinden daarmee geassocieerd te worden?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_173967856
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 15:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

:') :')
Wat is islamisme en welke moslimpartij of groepering noemt zich dan islamistisch?
pi_173967886
Tot dusver is de score van moslims op Fok die zich niet of iig niet ernstig gediscrimineerd voelen 100%...daar hebben we dus niets aan gezien het onderwerp van deze nieuwspost.

Meer data nodig...
pi_173967963
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 16:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

In Nederland?
Geweld tegen homo's / joden etc is een ding, maar daartegenover staat ook dat heel veel moslims geen moeite hadden met een partij geleid door een Jood (Cohen) om maar een voorbeeld te noemen. En dan niet alleen om op te stemmen, maar ook mee te praten, samenwerken en jawel.. zelfs te prijzen.
Dat is wat de islam leert in de beginfase van de gemeenschap. Koest houden en infiltreren.
pi_173967979
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 16:09 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Taqiyya.
Niet woorden gebruiken die je niet kent.

quote:
Je weet best dat een groot deel van Syrië uit alawieten bestaat en die lijnrecht tegenover de soennieten staan. Waarom doe je alsof dit bewijs is dat soennieten geen sharia willen?
De grootste Sunni geleerde van Syrië koos partij voor Alawitisch Assad. Hetzelfde met de Grand Mufti nu. Als de Sunni's in Syrie collectief tegen Assad waren gekeerd had was het met Assad nu niet anders afgelopen dan met Khaddafi.

quote:
Het woord islamisme kun je natuurlijk vertalen maar het bestaat niet in de moslimwereld, dwz geen enkele moslim noemt zich islamist.
Weetje ik vind het prima dat je onwetend bent en je iets bijgebracht moet worden, maar als je het niet weet zwijg dan gewoon.

Alleen 'İslamcı Erdogan' heeft al 700.000 resultaten op Google, en dat alleen al in het Turks.
pi_173968015
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 16:11 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Omdat IS een terroristische organisatie is, en landen (moslim land of niet) in het algemeen het niet zo leuk vinden daarmee geassocieerd te worden?
Met een collectieve acceptatie had IS zich van terreurorganisatie zo kunnen upgraden naar een erkende staat binnen de moslimwereld.
pi_173968049
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 16:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

In Nederland?
Geweld tegen homo's / joden etc is een ding, maar daartegenover staat ook dat heel veel moslims geen moeite hadden met een partij geleid door een Jood (Cohen) om maar een voorbeeld te noemen. En dan niet alleen om op te stemmen, maar ook mee te praten, samenwerken en jawel.. zelfs te prijzen.
Maar tegelijkertijd wel "jood" als scheldwoord gebruiken.
Komen we toch weer terug op gevoel en of men een gevoel mag wegwuiven of serieus moet bestuderen. Ingewikkeld allemaal.
pi_173968078
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 16:16 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Dat is wat de islam leert in de beginfase van de gemeenschap. Koest houden en infiltreren.
Ja, Eurabie toch.
pi_173968155
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 16:18 schreef Grimer het volgende:

[..]

Maar tegelijkertijd wel "jood" als scheldwoord gebruiken.
Komen we toch weer terug op gevoel en of men een gevoel mag wegwuiven of serieus moet bestuderen. Ingewikkeld allemaal.
Is dat voorbehouden aan moslims om te schelden met 'jood', ja? Ik verzeker je dat er weinig Islamitisch is aan 'jodenstreek'.
pi_173968190
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 16:18 schreef Grimer het volgende:

[..]

Maar tegelijkertijd wel "jood" als scheldwoord gebruiken.
Komen we toch weer terug op gevoel en of men een gevoel mag wegwuiven of serieus moet bestuderen. Ingewikkeld allemaal.
En tegelijkertijd ook wel weer een Jood als naaste van de koning van hun moederland.. tja.. ik noem het ook wel eens schizofreen gedrag. Er is nu eenmaal een haatliefde verhouding met Joden, al heuuul lang.
Allah Al Watan Al Malik
pi_173968238
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 16:21 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Is dat voorbehouden aan moslims om te schelden met 'jood', ja? Ik verzeker je dat er weinig Islamitisch is aan 'jodenstreek'.
NIemand ontkent dat "kaaskoppen" ook heel racistisch kunnen zijn (behalve als het over zwarte piet gaat - dan is discussie niet mogelijk) en kunnen discrimineren.

Vraag hier is of de gemiddelde moslim erger is of niet. Al maak dat voor de hoofdvraag van het nieuwsbericht formeel niet zoveel uit.
pi_173968400
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 16:16 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Niet woorden gebruiken die je niet kent.

[..]

De grootste Sunni geleerde van Syrië koos partij voor Alawitisch Assad. Hetzelfde met de Grand Mufti nu. Als de Sunni's in Syrie collectief tegen Assad waren gekeerd had was het met Assad nu niet anders afgelopen dan met Khaddafi.
Je logica klopt niet. Dusdanig veel soennieten willen de sharia dat het land grotendeels vernietigd is en er een kalifaat uitgeroepen is. Ware het niet dat de Russen en Iran hielpen, dan was Assad ook gevallen.


quote:
Weetje ik vind het prima dat je onwetend bent en je iets bijgebracht moet worden, maar als je het niet weet zwijg dan gewoon.

Alleen 'İslamcı Erdogan' heeft al 700.000 resultaten op Google, en dat alleen al in het Turks.
Wederom, je kunt het woord natuurlijk vertalen en dan heb je het in het Turks. Maar geen enkele moslim of groepering noemt zich islamist. Het woord is in het westen ontstaan om de islam kunstmatig los te koppelen van de politiek. Het is hetzelfde als iemand een democratist noemen, daarmee suggererend dat democratie los van politiek gezien kan worden.
pi_173968422
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 16:23 schreef Grimer het volgende:

[..]

NIemand ontkent dat "kaaskoppen" ook heel racistisch kunnen zijn (behalve als het over zwarte piet gaat - dan is discussie niet mogelijk) en kunnen discrimineren.

Vraag hier is of de gemiddelde moslim erger is of niet. Al maak dat voor de hoofdvraag van het nieuwsbericht formeel niet zoveel uit.
Het ging mij niet zo zeer om Nederlanders zijn hetzelfde dan wel erger, integendeel. Bedoel meer van. Je zou aan de hand van 'jodenstreek' toch niet een beeld opwekken dat het kenmerkend is aan een bevolkingsgroep? Turkije heeft een Joodse burger naar de Eurosongfestival gestuurd, Dana international heeft enorm goed verkocht in de zwarte markt in de Arabische wereld, als de Marokkaanse koning een tentoonstelling houdt over Marokko zit daar bijna altijd wel een jood in de delegatie. That's not to say dat je de problemen met joden en moslims moet wegwuiven, maar ik weiger het om het ongenuanceerd te zien.
pi_173968424
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 16:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Met een collectieve acceptatie had IS zich van terreurorganisatie zo kunnen upgraden naar een erkende staat binnen de moslimwereld.
Only in de islam. _O_
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_173968533
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 16:27 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Je logica klopt niet. Dusdanig veel soennieten willen de sharia dat het land grotendeels vernietigd is en er een kalifaat uitgeroepen is. Ware het niet dat de Russen en Iran hielpen, dan was Assad ook gevallen.

[..]

Wederom, je kunt het woord natuurlijk vertalen en dan heb je het in het Turks. Maar geen enkele moslim of groepering noemt zich islamist. Het woord is in het westen ontstaan om de islam kunstmatig los te koppelen van de politiek. Het is hetzelfde als iemand een democratist noemen, daarmee suggererend dat democratie los van politiek gezien kan worden.
Er zijn hele politieke partijen die zich als 'islamistisch' zien - daar trots op zijn en in sommige islamitische landen verbannen zijn. Dus waar praat je over?
Allah Al Watan Al Malik
pi_173968545
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 16:27 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Je logica klopt niet. Dusdanig veel soennieten willen de sharia dat het land grotendeels vernietigd is en er een kalifaat uitgeroepen is. Ware het niet dat de Russen en Iran hielpen, dan was Assad ook gevallen.

Lol, mijn redenatie klopt niet? Er is geen enkel Soennitisch land of leiderschap gevallen voor IS, niet Syrie, niet Turkije, niet Jordanië, zelfs Saoedi Arabië niet.

quote:
Wederom, je kunt het woord natuurlijk vertalen en dan heb je het in het Turks. Maar geen enkele moslim of groepering noemt zich islamist. Het woord is in het westen ontstaan om de islam kunstmatig los te koppelen van de politiek. Het is hetzelfde als iemand een democratist noemen, daarmee suggererend dat democratie los van politiek gezien kan worden.
Waarom blijf je volharden in je onwetendheid? Erdogan noemt zichzelf Islamist, de partij van Erbakan noemt zich Islamist, hell zelfs De Koerdische Huda Par noemt zich Islamist en dat alleen al in Turkije. Ga je eerst inlezen of het wel of niet gebeurd voor je zulke onjuiste claims maakt.
pi_173968577
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 16:28 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Only in de islam. _O_
Niet echt. Het Westen - naast vele moslimlanden uiteraard, no finger pointing - heeft de Saudi's geupgrade tot erkende en legitieme staat. Was ook een terreurgroepering.
pi_173968669
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 16:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Er zijn hele politieke partijen die zich als 'islamistisch' zien - daar trots op zijn en in sommige islamitische landen verbannen zijn. Dus waar praat je over?
Mja.. het westen bedenkt zogenaamd een term en groepen gaan in de moslimwereld denken hey, cool.. dat klinkt best goed. Laten we de beschrijving overnemen, maarrrr... we noemen onszelf niet zo. Klinkt veel logischer dan het Westen Westerse beschrijvingen geeft aan verschijnselen in de moslimwereld.
pi_173968811
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 16:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het ging mij niet zo zeer om Nederlanders zijn hetzelfde dan wel erger, integendeel.
Maar dat is juist wel het punt van de hele zijstap. Er bestaat mbt moslims een perceptie dat zij een discriminerende en racistische groep zijn. Mede hierdoor reageert men wegwuiverig als er gesteld wordt dat moslims zich gediscrimineerd voelen. Een beetje zoals wanneer een lid van de Ku Klux Klan zou roepen dat hij zich gediscrimineerd voelt -dat zou ook weggehoond worden.

Terwijl het best zo kan zijn dat die gevoelens volledig terecht zijn. Maar door de slechte reputatie neemt niemand hem/hen serieus.
pi_173968961
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 16:37 schreef Grimer het volgende:

[..]

Maar dat is juist wel het punt van de hele zijstap. Er bestaat mbt moslims een perceptie dat zij een discriminerende en racistische groep zijn. Mede hierdoor reageert men wegwuiverig als er gesteld wordt dat moslims zich gediscrimineerd voelen. Een beetje zoals wanneer een lid van de Ku Klux Klan zou roepen dat hij zich gediscrimineerd voelt -dat zou ook weggehoond worden.

Terwijl het best zo kan zijn dat die gevoelens volledig terecht zijn. Maar door de slechte reputatie neemt niemand hem/hen serieus.
Dan dienen we ook consequent te zijn. Als we de extremisten en diens opvattingen als de norm gaan nemen bij moslims, dienen we dat ook bijv autochtonen en nazi's te doen. Dan pas is het wmb een goede vergelijking.
pi_173969237
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 16:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dan dienen we ook consequent te zijn. Als we de extremisten en diens opvattingen als de norm gaan nemen bij moslims, dienen we dat ook bijv autochtonen en nazi's te doen. Dan pas is het wmb een goede vergelijking.
Dat zouden we inderdaad moeten doen. Maar helaas blijkt het zo niet te werken en is de perceptie van de bevolkingsgroep 'moslims' voor veel mensen toch deels gevormd door de criminelen in opsporing verzocht, de "ik neuk jullie allemaal de moeder" jongen en af en toe een moordzuchtige terrorist ertussendoor. Daar gaan 2 burgemeesters, een hardwerkende Ahmed op kantoor en die aardige kebabverkoper niet veel aan veranderen.
pi_173969279
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 16:31 schreef Triggershot het volgende:

Waarom blijf je volharden in je onwetendheid? Erdogan noemt zichzelf Islamist, de partij van Erbakan noemt zich Islamist, hell zelfs De Koerdische Huda Par noemt zich Islamist en dat alleen al in Turkije. Ga je eerst inlezen of het wel of niet gebeurd voor je zulke onjuiste claims maakt.
Lies, damn lies, poepie. Je weet niet waarover je het hebt en verspreidt leugens.

Although the party is described as an Islamist party in some media, party officials reject those claims.[20] According to former minister Hüseyin Çelik, "In the Western press, when the AKP administration – the ruling party of the Turkish Republic – is being named, unfortunately most of the time 'Islamic,' 'Islamist,' 'mildly Islamist,' 'Islamic-oriented,' 'Islamic-based' or 'with an Islamic agenda,' and similar language is being used. These characterizations do not reflect the truth, and they sadden us." Çelik added, "The AKP is a conservative democratic party. The AKP's conservatism is limited to moral and social issues."[21] Also in a separate speech made in 2005, Prime Minister Recep Tayyip Erdoğan stated, "We are not an Islamic party, and we also refuse labels such as Muslim-democrat." Erdoğan went on to say that the AKP's agenda is limited to "conservative democracy".[22]
https://en.wikipedia.org/wiki/Justice_and_Development_Party_(Turkey)#Ideology
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" &gt;vrijdag 5 januari 2018 08:29&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" &gt;xminator&lt;/a&gt; het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_173969341
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 16:49 schreef Grimer het volgende:

[..]

Dat zouden we inderdaad moeten doen. Maar helaas blijkt het zo niet te werken en is de perceptie van de bevolkingsgroep 'moslims' voor veel mensen toch deels gevormd door de criminelen in opsporing verzocht, de "ik neuk jullie allemaal de moeder" jongen en af en toe een moordzuchtige terrorist ertussendoor. Daar gaan 2 burgemeesters, een hardwerkende Ahmed op kantoor en die aardige kebabverkoper niet veel aan veranderen.
Sure, maar weetje dan vind ik weer daar moet je niet al te moeilijk over doen. Keihard aanpakken, punt. Een bondgenoot halen uit de welwillende moslim zie ik juist als een constructiever aanpak, een heel groep zetten als 'de ander' die niet deugt gaat weinig voortbrengen.
pi_173969619
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 15:21 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Grappig, nooit geweten dat de Katholieken de Protestanten, Turken de PKK, Colombia de FARC, Spanje Nederland etc voor de vorm hebben bestreden, daar dat niets makkelijker is dan een minderheid te verslaan.
We hebben het over een zogenaamde kleine minderheid aan radicale moslims die bestreden zouden worden door een meerderheid van de moslims. Dat is dus gewoon een leugen van de moslims, want ieder weldenkend mens weet dat een minderheid geen kans van slagen heeft tegen een meerderheid.
pi_173969657
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 17:02 schreef torentje het volgende:

[..]

We hebben het over een zogenaamde kleine minderheid aan radicale moslims die bestreden zouden worden door een meerderheid van de moslims. Dat is dus gewoon een leugen van de moslims, want ieder weldenkend mens weet dat een minderheid geen kans van slagen heeft tegen een meerderheid.
De 30 ongewapende Fransen hadden dus nooit mogen verliezen van de 3 moslims met machinegeweren ?
pi_173969691
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 16:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Sure, maar weetje dan vind ik weer daar moet je niet al te moeilijk over doen. Keihard aanpakken, punt. Een bondgenoot halen uit de welwillende moslim zie ik juist als een constructiever aanpak, een heel groep zetten als 'de ander' die niet deugt gaat weinig voortbrengen.
Daar is vertrouwen voor nodig en die is wel aardig stuk, het zou fijn geweest zijn als er sprake was van zelfreinigend vermogen binnen de islamitische gemeenschap maar die is er niet.
Dat gedoe laatst in Amsterdam toont nog maar eens aan dat vertrouwen gemakkelijk geschaad word.
In feite is de enige waar ik nog vertrouwen in heb de burgemeester van Rotterdam, ik vraag me af hoe populair hij is onder moslims.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_173969701
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 17:02 schreef torentje het volgende:

[..]

We hebben het over een zogenaamde kleine minderheid aan radicale moslims die bestreden zouden worden door een meerderheid van de moslims. Dat is dus gewoon een leugen van de moslims, want ieder weldenkend mens weet dat een minderheid geen kans van slagen heeft tegen een meerderheid.
Nazi-Duitsland was anders vrij succesvol daarin.
Allah Al Watan Al Malik
pi_173969743
quote:
7s.gif Op zondag 24 september 2017 17:05 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Daar is vertrouwen voor nodig en die is wel aardig stuk, het zou fijn geweest zijn als er sprake was van zelfreinigend vermogen binnen de islamitische gemeenschap maar die is er niet.
Dat gedoe laatst in Amsterdam toont nog maar eens aan dat vertrouwen gemakkelijk geschaad word.
In feite is de enige waar ik nog vertrouwen in heb de burgemeester van Rotterdam, ik vraag me af hoe populair hij is onder moslims.
Dat is wederzijds, volgens mij vergeet je hier dat vertrouwen niet eenrichtingsverkeer is. Je wint geen vertrouwen van moslims als je roept dat ze gedeporteerd moeten worden. Ik bedoel, je zit nu wel een beetje in een slachtofferrol.
Allah Al Watan Al Malik
pi_173969903
quote:
10s.gif Op zondag 24 september 2017 17:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is wederzijds, volgens mij vergeet je hier dat vertrouwen niet eenrichtingsverkeer is. Je wint geen vertrouwen van moslims als je roept dat ze gedeporteerd moeten worden. Ik bedoel, je zit nu wel een beetje in een slachtofferrol.
70 jaar geleden toen men begon met moslims naar Nederland halen voor de wederopbouw was dat vertrouwen van Nederlanders naar moslims er wel.
Wat is er in die decennia volgens jou veranderd ?
pi_173969935
quote:
10s.gif Op zondag 24 september 2017 17:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is wederzijds, volgens mij vergeet je hier dat vertrouwen niet eenrichtingsverkeer is. Je wint geen vertrouwen van moslims als je roept dat ze gedeporteerd moeten worden. Ik bedoel, je zit nu wel een beetje in een slachtofferrol.
Genoeg roepende gekkies in Den Haag, lekker laten roepen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_173969982
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 17:14 schreef Grimer het volgende:

[..]

70 jaar geleden toen men begon met moslims naar Nederland halen voor de wederopbouw was dat vertrouwen van Nederlanders naar moslims er wel.
Wat is er in die decennia volgens jou veranderd ?
Wat is er in 70 jaar tijd niet veranderd Grimer? En dat is een oprechte vraag. Er is extreem veel veranderd. Zowel nationaal als internationaal. Op sociaal vlak alsook op cultureel vlak. Nederland heeft niet stilgestaan. De hele wereld niet. Ga eens na hoeveel conflicten alleen al de afgelopen jaren er in de wereld zijn uitgebroken. Maar kijk ook eens naar de aandacht voor mensenrechten, de ontwikkeling van de positie van allochtonen als geheel in de Nederlandse maatschappij etc.
Allah Al Watan Al Malik
pi_173970087
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 16:51 schreef alilami het volgende:

[..]

Lies, damn lies, poepie. Je weet niet waarover je het hebt en verspreidt leugens.

Although the party is described as an Islamist party in some media, party officials reject those claims.[20] According to former minister Hüseyin Çelik, "In the Western press, when the AKP administration – the ruling party of the Turkish Republic – is being named, unfortunately most of the time 'Islamic,' 'Islamist,' 'mildly Islamist,' 'Islamic-oriented,' 'Islamic-based' or 'with an Islamic agenda,' and similar language is being used. These characterizations do not reflect the truth, and they sadden us." Çelik added, "The AKP is a conservative democratic party. The AKP's conservatism is limited to moral and social issues."[21] Also in a separate speech made in 2005, Prime Minister Recep Tayyip Erdoğan stated, "We are not an Islamic party, and we also refuse labels such as Muslim-democrat." Erdoğan went on to say that the AKP's agenda is limited to "conservative democracy".[22]
https://en.wikipedia.org/wiki/Justice_and_Development_Party_(Turkey)#Ideology
Godverre, begrijp dan eerst ook weer wat je leest en de context waarin dat wordt gezegd.

Erdogan maakt zo vaak gebruik van dergelijke uitdrukkingen om de Islam vrij van kritiek te houden:
Prime Minister objects to ’moderate Islam’ label
Turkey's president tells Angela Merkel to stop using the expression 'Islamist terrorism' because it 'saddens Muslims'

Alsjeblieft, leer Turks en hoor voor jezelf dat Erdogan zichzelf een Islamist noemt


Verder leer lezen, er staat de partij van Erbakan en jij de geniale intellectueel komt met de partij van Erdogan. :')
pi_173970099
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 17:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat is er in 70 jaar tijd niet veranderd Grimer? En dat is een oprechte vraag. Er is extreem veel veranderd. Zowel nationaal als internationaal. Op sociaal vlak alsook op cultureel vlak. Nederland heeft niet stilgestaan. De hele wereld niet. Ga eens na hoeveel conflicten alleen al de afgelopen jaren er in de wereld zijn uitgebroken. Maar kijk ook eens naar de aandacht voor mensenrechten, de ontwikkeling van de positie van allochtonen als geheel in de Nederlandse maatschappij etc.
Laat ik het anders stellen - wat zijn volgens jouw de voornaamste redenen dat Nederlandse niet-moslims minder positief naar moslims zijn gaan kijken in de periode vanaf 1945 tot heden ?
pi_173970165
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 17:02 schreef torentje het volgende:

[..]

We hebben het over een zogenaamde kleine minderheid aan radicale moslims die bestreden zouden worden door een meerderheid van de moslims. Dat is dus gewoon een leugen van de moslims, want ieder weldenkend mens weet dat een minderheid geen kans van slagen heeft tegen een meerderheid.
Het ziet er ook niet naar uit dat de minderheid aan het slagen is daar dat IS met de dag aan grond verliest. Je spreekt jezelf alleen maar tegen, talloze voorbeelden waarbij een in cijfers dominerende macht overigens de strijd heeft opgegeven.
pi_173970170
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 17:23 schreef Grimer het volgende:

[..]

Laat ik het anders stellen - wat zijn volgens jouw de voornaamste redenen dat Nederlandse niet-moslims minder positief naar moslims zijn gaan kijken in de periode vanaf 1945 tot heden ?
Waarschijnlijk dezelfde redenen waarom dat andersom ook zo is. De geopolitieke verhoudingen in de wereld zijn in de geglobaliseerde samenleving anno 2017 extra voelbaar. Het internet laat ons alles (live) zien, overal ter wereld. We zijn meer connected dan ooit. Conflicten elders worden hier nu sneller uitgevochten en gepolitiseerd. Een ISIS zou in 1960 weliswaar het nieuws hier halen, maar het zou nimmer zoveel aandacht als nu hebben gekregen. Laat staan dat het geextrapoleerd zou worden naar moslims in Nederland. Andersom zou ISIS ook veel minder aantrekkingskracht hebben gehad, want hoe zou het uberhaupt de propagande de wereld in moeten slingeren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_173970173
quote:
7s.gif Op zondag 24 september 2017 17:05 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Daar is vertrouwen voor nodig en die is wel aardig stuk, het zou fijn geweest zijn als er sprake was van zelfreinigend vermogen binnen de islamitische gemeenschap maar die is er niet.
Dat gedoe laatst in Amsterdam toont nog maar eens aan dat vertrouwen gemakkelijk geschaad word.
In feite is de enige waar ik nog vertrouwen in heb de burgemeester van Rotterdam, ik vraag me af hoe populair hij is onder moslims.
Welk gedoe laatst in Amsterdam?
pi_173970255
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 16:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Er zijn hele politieke partijen die zich als 'islamistisch' zien - daar trots op zijn en in sommige islamitische landen verbannen zijn. Dus waar praat je over?
Waar heb jij het over? Welke politieke partijen dan?
pi_173970314
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 17:31 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Waar heb jij het over? Welke politieke partijen dan?
https://en.wikipedia.org/wiki/Felicity_Party
pi_173970415
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 16:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Lol, mijn redenatie klopt niet? Er is geen enkel Soennitisch land of leiderschap gevallen voor IS, niet Syrie, niet Turkije, niet Jordanië, zelfs Saoedi Arabië niet.
Kalm aan, dan werkt logica beter. IS is niet hetzelfde als de sharia. Dat Al Qaeda bijvoorbeeld tegen IS was betekent niet dat ze de sharia of een kalifaat verwerpen.
De meerderheid van de moslims wil de sharia, inclusief de afschuwelijk barbaarse wetten.

quote:
Waarom blijf je volharden in je onwetendheid? Erdogan noemt zichzelf Islamist, de partij van Erbakan noemt zich Islamist, hell zelfs De Koerdische Huda Par noemt zich Islamist en dat alleen al in Turkije. Ga je eerst inlezen of het wel of niet gebeurd voor je zulke onjuiste claims maakt.
Kom maar op met je bronnen. Good luck.
pi_173970439
quote:
En waar noemen zij zichzelf islamist?
pi_173970471
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 17:40 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Kalm aan, dan werkt logica beter. IS is niet hetzelfde als de sharia. Dat Al Qaeda bijvoorbeeld tegen IS was betekent niet dat ze de sharia of een kalifaat verwerpen.
De meerderheid van de moslims wil de sharia, inclusief de afschuwelijk barbaarse wetten.

Dat is dan ook een onnozele vergelijking, IS komt voort uit Al-Qaeda en hebben dezelfde ideologische overtuiging en stroming van de Islam.

quote:
Kom maar op met je bronnen. Good luck.
Lees je maar in over ieder willekeurig bron over de refah partij of Huda par, good luck om ze niet Islamistisch te noemen of dat ze zichzelf niet Islamistisch noemen. :')
pi_173970492
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 17:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Welk gedoe laatst in Amsterdam?
Deradicalisering, dat heb je vast allemaal wel gelezen, anders google je even.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_173970507
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 17:41 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

En waar noemen zij zichzelf islamist?
Als er een ding is waar ze zich mee definiëren is het wel dat.
pi_173970515
quote:
7s.gif Op zondag 24 september 2017 17:43 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Deradicalisering, dat heb je vast allemaal wel gelezen, anders google je even.
Die infiltranten en overmatige declaraties bedoel je?
pi_173970588
Islam = vrede
pi_173970605
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 17:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als er een ding is waar ze zich mee definiëren is het wel dat.
Maar waar dan? Bron?
pi_173970657
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 17:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat is dan ook een onnozele vergelijking, IS komt voort uit Al-Qaeda en hebben dezelfde ideologische overtuiging en stroming van de Islam.
Alle soennitische stromingen zijn in consensus over de meeste zaken waar IS naar streeft.
Het hele punt is juist dat hoewel ze dezelfde shit geloven, dat ze best met elkaar kunnen vechten. En dat ze met elkaar vechten, betekent absoluut niet dat ze het oneens zijn over de zaken die wij in het Westen barbaars en radicaal vinden.

quote:
Lees je maar in over ieder willekeurig bron over de refah partij of Huda par, good luck om ze niet Islamistisch te noemen of dat ze zichzelf niet Islamistisch noemen. :')
Goede bron.
Een moslim die de sharia wil zal zich nooit islamist noemen, omdat het impliceert dat er een onderscheid bestaat tussen islam en politiek, terwijl zo'n moslim zich juist beroept op de islamitische opdracht de sharia te laten overwinnen. Het kan best zijn dat er inmiddels wat moslims zijn die meegegaan zijn in dit Westerse taalgebruik, maar WAAR DAN?

Geef nou eens een bron?
pi_173970757
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 17:52 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Alle soennitische stromingen zijn in consensus over de meeste zaken waar IS naar streeft.
Het hele punt is juist dat hoewel ze dezelfde shit geloven, dat ze best met elkaar kunnen vechten. En dat ze met elkaar vechten, betekent absoluut niet dat ze het oneens zijn over de zaken die wij in het Westen barbaars en radicaal vinden.

Neuh, je bent duidelijk niet op de hoogte van de verschillen tussen mainstream Sunni ( de 4 wetscholen ) en Wahhabisme.

quote:
Goede bron.
Een moslim die de sharia wil zal zich nooit islamist noemen, omdat het impliceert dat er een onderscheid bestaat tussen islam en politiek, terwijl zo'n moslim zich juist beroept op de islamitische opdracht de sharia te laten overwinnen. Het kan best zijn dat er inmiddels wat moslims zijn die meegegaan zijn in dit Westerse taalgebruik, maar WAAR DAN?

Geef nou eens een bron?
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 17:49 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Maar waar dan? Bron?
For the love of god, als je het niet weet, waarom zit je dan zo stellig te beweren als je het niet weet.

Alsjeblieft in de eerste half minuut al

http://www.dailymotion.com/video/xwma3f

speciaal voor jou Google translate er even bij

https://translate.google.(...)0slamc%C4%B1y%C4%B1z!
pi_173970995
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 17:04 schreef Grimer het volgende:

[..]

De 30 ongewapende Fransen hadden dus nooit mogen verliezen van de 3 moslims met machinegeweren ?
Met een machinegeweer en kogels ben je dan geen minderheid. Als de kogels op zijn weer wel.
  zondag 24 september 2017 @ 18:12:47 #288
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173971027
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 13:27 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Je bovenstaande zin past precies bij wat de moslims beter kunnen doen ;)

[..]

Nee, we moeten hun gewelddadige haatzaaiende totalitaire ideologie verbieden.

Of ze moeten de islam van de 6e eeuw naar de 21e eeuw willen halen en eens een keer flink hervormen.
Maar ja, de koran is absoluut en mag niet gewijzigd worden volgens hun.
Een discussie gaat nooit wat worden als je je eigen beschrijvingen gaat gebruiken voor dingen.
  zondag 24 september 2017 @ 18:14:26 #289
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173971058
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 14:09 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Dus iedereen die het niet met jou eens is is laf. Lekker dan.
Nee, jij bent laf omdat je zo'n domme drogreden gebruikt om kritiek te negeren.
pi_173971156
quote:
15s.gif Op zondag 24 september 2017 17:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Neuh, je bent duidelijk niet op de hoogte van de verschillen tussen mainstream Sunni ( de 4 wetscholen ) en Wahhabisme.

[..]
Ik heb het juist over die vier wetscholen. Blijkbaar ben jij niet op de hoogte wat voor shit die leren.


quote:
[..]

For the love of god, als je het niet weet, waarom zit je dan zo stellig te beweren als je het niet weet.

Alsjeblieft in de eerste half minuut al

http://www.dailymotion.com/video/xwma3f

speciaal voor jou Google translate er even bij

https://translate.google.(...)0slamc%C4%B1y%C4%B1z!
De fuck, heb je er eentje gevonden joh. Waarschijnlijk herhaalt hij gewoon iets wat er over hun gezegd wordt.

Maar waarom noemt de rest van de 1 miljard moslimradicalen zich geen islamist? Of ga je nou meer droge ogen beweren dat ze dat wel doen?
pi_173971312
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 18:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, jij bent laf omdat je zo'n domme drogreden gebruikt om kritiek te negeren.
Ik gaf inhoudelijk antwoord en jij verdraaide dat op klassiek linkse wijze naar iets totaal anders.
pi_173971352
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 18:19 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Ik heb het juist over die vier wetscholen. Blijkbaar ben jij niet op de hoogte wat voor shit die leren.

Ja hoor een of ander niet-Arabisch sprekende FOK!ker gaat mij komen vertellen dat ik niet op de hoogte ben van wat de 4 wetscholen leren, je zou zonder Google je niet eens 1 minuut staande tegenover mij kunnen houden als het gaat over de Islam, mens overschat jezelf niet. Al vanaf de opkomst van het Wahabisme zijn de Soennitische rijken in oorlog met de Wahabieten.


Er zijn talloze gedocumenteerde verschillen tussen Soennieten en Wahabieten. Nergens anders in de Islamitische wereld is er een vorm van Salafisme zonder dat de oorsprong zich vindt in de propaganda en oliedollars van de Saoedi's.

quote:
De fuck, heb je er eentje gevonden joh. Waarschijnlijk herhaalt hij gewoon iets wat er over hun gezegd wordt.
Ignorance is a bliss.
quote:
Maar waarom noemt de rest van de 1 miljard moslimradicalen zich geen islamist? Of ga je nou meer droge ogen beweren dat ze dat wel doen?
Blijkbaar weet je ook niet het verschil tussen Jihadisten, Islamisten, conservatieven, fundamentalisten, liberale moslims etc waar de moslimwereld zich in heeft verdeeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2017 18:29:34 ]
  zondag 24 september 2017 @ 18:30:43 #293
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173971378
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 18:27 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Ik gaf inhoudelijk antwoord en jij verdraaide dat op klassiek linkse wijze naar iets totaal anders.
Dat deed je niet. Je stelde dat iedereen die iets zegt dat niet bij je wereldbeeld aansluit, onoprecht is. Dat is laf en een drogreden.

quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 09:52 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Heel veel moslims ja.
Het feit dat je doet alsof dit een gekke gedachte is toont aan dat je niet oprecht bent. Jammer en vooroordeelbevestigend.
pi_173971515
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 09:02 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Ja. En nu?

Denk jij dat veel moslims in NL in een shariastaat willen leven? :D
Welnu, geef a.u.b. even aan volgens jou hoeveel, met een bron.

B.v.d.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_173971558
quote:
10s.gif Op zondag 24 september 2017 15:25 schreef alilami het volgende:
Leugenachtige taqqiya-nonsens.

Er zijn door de moslimgeschiedenis non-stop kalifaten geweest, als het geen onderdeel was van hun geloof waarom waren er dan onafgebroken verschillende kalifaten
lijst van kalifaten https://en.wikipedia.org/wiki/Caliphate
Omdat in die tijd er geen sprake was van rijken en de islamitische rijken kalifaten werden genoemd. Er waren geen natie-staten slimpie.

Nergens in de normale soennitische theologie-teksten die de geloofsovertuiging beschrijven kom je kalifaat als politiek systeem tegen. Lees het meest erkende soennitische werk "aqeedah al-Tahawiyya" er maar op na.
Bij de salafis die zich baseren op Kitab al-Tawhid van Abdelwahhab is dat anders. Google beide teksten.

Of je leest je goed in of je houdt nederig je mond.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_173971606
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 18:37 schreef SpaceOddity het volgende:
Welnu, geef a.u.b. even aan volgens jou hoeveel, met een bron.

B.v.d.
In NL en de op afkomst getelde (aanname) één miljoen moslims? Allerhoogste percentage is 30%.
Dus die expliciet aangeven in een sjariastaat te willen leven. En geen andere vraag die open staat voor ondubbelzinnigheid.

Bron: ik.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_173971709
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 18:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat deed je niet. Je stelde dat iedereen die iets zegt dat niet bij je wereldbeeld aansluit, onoprecht is. Dat is laf en een drogreden.

[..]

Je bewijst mijn punt. Dankje.
pi_173971722
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 17:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat is dan ook een onnozele vergelijking, IS komt voort uit Al-Qaeda en hebben dezelfde ideologische overtuiging en stroming van de Islam.

[..]

Lees je maar in over ieder willekeurig bron over de refah partij of Huda par, good luck om ze niet Islamistisch te noemen of dat ze zichzelf niet Islamistisch noemen. :')
Ik dacht dat IS voortkwam uit oude baath Partijleden en boze Irakese islamitische orthodoxen die niet onder sjiitisch bewind wensten te zijn.
Whatever...
pi_173971740
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 18:41 schreef Aloulu het volgende:

[..]

In NL en de op afkomst getelde (aanname) één miljoen moslims? Allerhoogste percentage is 30%.
Dus die expliciet aangeven in een sjariastaat te willen leven. En geen andere vraag die open staat voor ondubbelzinnigheid.

Bron: ik.
Dat is angstig veel. Beetje alsof 30 procent van de Duitsers graag weer nationaal socialisme wil invoeren.

Maar inderdaad, het is gelukkig in de stukken die ik las nooit mee dan dertig 40 procent geweest.
Whatever...
pi_173971779
quote:
10s.gif Op zondag 24 september 2017 18:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja hoor een of ander niet-Arabisch sprekende FOK!ker gaat mij komen vertellen dat ik niet op de hoogte ben van wat de 4 wetscholen leren, je zou zonder Google je niet eens 1 minuut staande tegenover mij kunnen houden als het gaat over de Islam, mens overschat jezelf niet. Al vanaf de opkomst van het Wahabisme zijn de Soennitische rijken in oorlog met de Wahabieten.
Mooi gebluft, maar blijkbaar is mijn kennis toch groter aangezien ik wist dat er ijma was over de meeste zaken waar IS naar streeft. Jij zei dat dat er niet was, een duidelijk gebrek aan kennis danwel misleiding.

quote:
Er zijn talloze gedocumenteerde verschillen tussen Soennieten en Wahabieten. Nergens anders in de Islamitische wereld is er een vorm van Salafisme zonder dat de oorsprong zich vindt in de propaganda en oliedollars van de Saoedi's.

[..]

Ignorance is a bliss.

[..]

Blijkbaar weet je ook niet het verschil tussen Jihadisten, Islamisten, conservatieven, fundamentalisten, liberale moslims etc waar de moslimwereld zich in heeft verdeeld.
Wat is een islamist dan, en hoe verschilt dat van een moslim die naar de sharia streeft?
pi_173971802
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 18:41 schreef Aloulu het volgende:

[..]

In NL en de op afkomst getelde (aanname) één miljoen moslims? Allerhoogste percentage is 30%.
Dus die expliciet aangeven in een sjariastaat te willen leven. En geen andere vraag die open staat voor ondubbelzinnigheid.

Bron: ik.
"Ik" als bron is nauwelijks serieus te nemen.

Maar goed.

Dan komen we in NL dus op zo n 300.000 moslims.

Dat vind ik veel. En ik denk dat er behoorlijk wat mensen zijn die dat veel vinden.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')