abonnement Unibet Coolblue
pi_173949429
Dit jaar is mijn vwo examenjaar. Ben blij als dit schooljaar voorbij is en ik eindelijk kan studeren en kan gaan doen wat ik leuk vind.

Probleem is alleen dat ik niet weet hoe ik dit jaar moet aanpakken. M'n cijfers van de vijfde (die dus ook meetellen in de zesde) zijn niet slecht, maar ook niet heel goed. Sta net geen 6,5 gemiddeld en heb twee onvoldoendes (twee vijven). Dit jaar wil ik nog even knallen en met een 6,5 of 7 slagen als het even kan. Alleen heb ik geen motivatie om te leren en het huiswerk de hele tijd bij te houden (boekenlijst gaat wel gewoon prima na wat opstartproblemen). Ik kan wel leuk planningen maken maar voer ze toch nooit uit :'). Ik stress dus dat ik wil slagen en m'n huiswerk enzo moet maken, maar ik heb gewoon niet de zin om het ook te doen :') Ben gewoon heel lui dus en wil dit graag veranderen.

Iemand tips hoe je iets aan luiheid doet en wel je schoolwerk gaat doen om met een goed resultaat te slagen?

Thanks

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2017 17:22:30 ]
pi_173949483
Jij verdient een schop onder die luie reet van je lambal. Veel makkelijker dan je middelbare school gaat je leven niet worden dus als je dat niet redt ben je de schande van je familie en moet je je kapot schamen.
pi_173949803
Ga iedere dag na school een uurtje naar de bibliotheek om je huiswerk te maken.. Maak een planning van wat je iedere dag moet doen en maak een afspraak met je ouders dat ze iedere dag controleren of je het ook daadwerkelijk gedaan hebt. Dat is niet leuk nee, maar het helpt wel om een stok achter de deur te hebben..
pi_173950700
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 17:34 schreef madam-april het volgende:
Ga iedere dag na school een uurtje naar de bibliotheek om je huiswerk te maken.. Maak een planning van wat je iedere dag moet doen en maak een afspraak met je ouders dat ze iedere dag controleren of je het ook daadwerkelijk gedaan hebt. Dat is niet leuk nee, maar het helpt wel om een stok achter de deur te hebben..
Dat lijkt me wel overdreven. Gewoon de lessen volgen (wat logisch is op de middelbare school) en goed leren voor de toetsen. Meer kan je niet doen.
pi_173950964
Ga in de bieb zitten en beschouw een dag leren als een werkdag. Neem desnoods een gemotiveerde klasgenoot mee die je dwingt aan je huiswerk te zitten.
pi_173951109
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:14 schreef toppertim het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel overdreven. Gewoon de lessen volgen (wat logisch is op de middelbare school) en goed leren voor de toetsen. Meer kan je niet doen.
Jawel, je kunt je huiswerk maken.. Oh en samenvattingen maken van de stof waar je mee bezig bent.. Dat helpt ook heel erg met leren..
pi_173951120
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:33 schreef DoubleDip het volgende:
Ga in de bieb zitten en beschouw een dag leren als een werkdag. Neem desnoods een gemotiveerde klasgenoot mee die je dwingt aan je huiswerk te zitten.
Naar de bieb gaan om huiswerk te maken en te leren hielp mij inderdaad heel erg..
pi_173951201
Maak je niet zo druk. Ik was 3/4 van mijn examenjaar wezen spijbelen (letterlijk), laatste maand alles ingehaald qua toetsen (ook letterlijk). Week van te voren examens geleerd en uiteindelijk geslaagd met een gemiddelde van 7,5.

Dan was dat wel havo en geen vwo, maar als jij gewoon aanwezig bent het hele jaar en een beetje moeite doet komt 't echt wel goed.

[ Bericht 2% gewijzigd door darkmond op 23-09-2017 19:01:29 ]
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
pi_173951412
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:44 schreef madam-april het volgende:

[..]

Naar de bieb gaan om huiswerk te maken en te leren hielp mij inderdaad heel erg..
Die punten laten me denken dat je sarcastisch bent?

In de bieb zitten kan fijn zijn. Een soort eigen ritueel.

Snap je..
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
pi_173951533
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:50 schreef darkmond het volgende:
Maak je niet zo druk. Ik was 3/4 van mijn examenjaar wezen spijbelen (letterlijk), laatste maand alles ingehaald qua toetsen (ook letterlijk). Week van te voren examens geleerd en uiteindelijk geslaagd met een gemiddelde van 7,5.

Dan was dat wel havo en geen vwo, maar als jij gewoon aanwezig bent het hele jaar en een beetje moeite doet komt 't echt wel goed.
Klinkt alsof je eigenlijk op het vwo thuishoorde.
pi_173951567
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 19:03 schreef darkmond het volgende:

[..]

Die punten laten me denken dat je sarcastisch bent?

In de bieb zitten kan fijn zijn. Een soort eigen ritueel.

Snap je..
Nee ik ben helemaal niet sarcastisch. Is een beetje een tik van mij, om twee punten achter een zin te zetten.. ;)
pi_173951588
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:50 schreef darkmond het volgende:
Maak je niet zo druk. Ik was 3/4 van mijn examenjaar wezen spijbelen (letterlijk), laatste maand alles ingehaald qua toetsen (ook letterlijk). Week van te voren examens geleerd en uiteindelijk geslaagd met een gemiddelde van 7,5.

Dan was dat wel havo en geen vwo, maar als jij gewoon aanwezig bent het hele jaar en een beetje moeite doet komt 't echt wel goed.
Aangezien hij er nu al niet denderend voor staat, lijkt dat me niet echt een goed advies..
pi_173955524
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 19:14 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Klinkt alsof je eigenlijk op het vwo thuishoorde.
Jawel, ik heb er spijt van dat ik nooit m'n best heb gedaan of ooit aanwezig was.
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
pi_173955551
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 19:18 schreef madam-april het volgende:

[..]

Nee ik ben helemaal niet sarcastisch. Is een beetje een tik van mij, om twee punten achter een zin te zetten.. ;)
hehe doe je 't weer :7
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
pi_173955579
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 19:19 schreef madam-april het volgende:

[..]

Aangezien hij er nu al niet denderend voor staat, lijkt dat me niet echt een goed advies..
Vroeg sterven door stress is ook niet goed. Ik streste aan 't eind ook omdat iedereen om me heen al een maand tevoren was begonnen, maar uiteindelijk valt het examen gewoon reuze mee. Als je gewoon een 6/7 staat haal je het echt wel met examens.
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
pi_173955597
quote:
99s.gif Op zaterdag 23 september 2017 22:25 schreef darkmond het volgende:

[..]

hehe doe je 't weer :7
Weet ik.. 😂
pi_173955646
quote:
99s.gif Op zaterdag 23 september 2017 22:27 schreef darkmond het volgende:

[..]

Vroeg sterven door stress is ook niet goed. Ik streste aan 't eind ook omdat iedereen om me heen al een maand tevoren was begonnen, maar uiteindelijk valt het examen gewoon reuze mee. Als je gewoon een 6/7 staat haal je het echt wel met examens.
Dat het voor jou meeviel, wil niet zeggen dat dat voor ts ook het geval zal zijn..

De meeste mensen moeten echt wel (wat) meer moeite doen om hun examens te halen.
pi_173956220
Bedankt voor jullie adviezen.

Aan de ene kant denk ik ook dat ik niet zo moet stressen, want 98% slaagt toch wel en ik zit nu ook niet bij die 2% die het slechtst scoort. Voor de cijfers die ik nu haal leer ik meestal 1 of 2 dagen van tevoren (met véél stress).

Maar ik wil het anders aanpakken want ik wil geen stress hebben tijdens m'n examen en of ik wel of niet slaag. Ik wil gewoon een beetje ademruimte hebben.
pi_173956432
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 23:06 schreef wielrennerdt het volgende:
Bedankt voor jullie adviezen.

Aan de ene kant denk ik ook dat ik niet zo moet stressen, want 98% slaagt toch wel en ik zit nu ook niet bij die 2% die het slechtst scoort. Voor de cijfers die ik nu haal leer ik meestal 1 of 2 dagen van tevoren (met véél stress).

Maar ik wil het anders aanpakken want ik wil geen stress hebben tijdens m'n examen en of ik wel of niet slaag. Ik wil gewoon een beetje ademruimte hebben.
Het landelijk slagingspercentage is +/- 90% niet 98%
pi_173956448
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 23:06 schreef wielrennerdt het volgende:
Bedankt voor jullie adviezen.

Aan de ene kant denk ik ook dat ik niet zo moet stressen, want 98% slaagt toch wel en ik zit nu ook niet bij die 2% die het slechtst scoort. Voor de cijfers die ik nu haal leer ik meestal 1 of 2 dagen van tevoren (met véél stress).

Maar ik wil het anders aanpakken want ik wil geen stress hebben tijdens m'n examen en of ik wel of niet slaag. Ik wil gewoon een beetje ademruimte hebben.
Veel oefenen met examenbundels en op tijd beginnen. Meer kan je niet doen denk ik.
pi_173957181
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 23:06 schreef wielrennerdt het volgende:
Bedankt voor jullie adviezen.

Aan de ene kant denk ik ook dat ik niet zo moet stressen, want 98% slaagt toch wel en ik zit nu ook niet bij die 2% die het slechtst scoort. Voor de cijfers die ik nu haal leer ik meestal 1 of 2 dagen van tevoren (met véél stress).

Maar ik wil het anders aanpakken want ik wil geen stress hebben tijdens m'n examen en of ik wel of niet slaag. Ik wil gewoon een beetje ademruimte hebben.
Ik wilde ook niet stressen, en ik wilde in m'n examenjaar voor de verandering eens op tijd aan alles beginnen...

:') :') :')

Als je jezelf te goed kent zou ik er maar niet teveel over piekeren voor nu, uiteindelijk eindig je toch weer met een lange nacht, veel leerwerk en een gebrek aan energie terwijl je normaal gesproken tot na middernacht nog op fok zit... of je voorafgaand voor veel stress en schuldgevoel kiest of niet.

Stress er alleen over als je jezelf er NU toe kunt zetten een verandering te maken en echt consistent je werk te doen... anders is er geen reden tot dit topic en tot stress.

Je tijd benutten in de les en zoveel mogelijk maken, en wat nog niet af is in de bieb maken.
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
pi_173957210
Als je omgeving haarlem woont ben ik bereid met je in de bibliotheek te zitten :')
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
pi_173960702
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 23:20 schreef madam-april het volgende:

[..]

Het landelijk slagingspercentage is +/- 90% niet 98%
Bij mij op school ligt het slagingspercentage tussen de 95 en 98%.

Ben eigenlijk niet eens bang voor het CE maar meer voor het SE.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')