abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173948909
Ik heb nog een mooie grote schenkel in de vriezer liggen, daar kan ik met wat prei, wortel, selderij en wat kruiden in een paar uur een mooie bouillon van trekken.

Wat is nu een lekker recept om met deze bouillon verder te gaan?

Ik wil het vlees dat aan de schenkel zat in ieder geval gaan hergebruiken, de groentes donder ik wel weg, ik kan er altijd nieuwe groente voor bij snijden als dat nodig is.
pi_174103324
quote:
Nja, wel lekker hoor, maar ik zou dit met kalfsschenkel maken. RUnder... het kan, maar reken dan wel op lang stoven, misschien wel 4 uur+.

TS zou er een lekkere runderbouillon van kunnen maken. Maar het vlees heeft wel echt serieus lang nodig, als je het wilt gebruiken. En dan nog, als je de bouillon goed trekt is alle smaak uit je vlees.
Whatever...
  zondag 1 oktober 2017 @ 09:30:32 #4
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174106271
Yep, gewoon heel lang laten trekken voor een krachtige runderbouillon en daarvan genieten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_174106504
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 09:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Yep, gewoon heel lang laten trekken voor een krachtige runderbouillon en daarvan genieten.
Overigens ontzettend lekker. Simpele groentensoep van maken bijbouwen. Wat prei, wortel, bleekselderij, knolselderij, bloemkool, peterselie, selderijblad of wat je ervan hebt.

Ouderwetse Hollandse soep. Liefst met balletjes. Heerlijk.
Whatever...
pi_174106790
Ik zou zelf de bouillon trouwens trekken van: de schenkel, een gehalveerde prei, wat wortel, bouquet Garni, bleekselderij. Verder kan er in principe alles in wat je hebt aan aromatische smaken, maar ik houd van de simpele runderbouillon. Ik doe er dus geen tomaat in ofzo, sommige mensen vinden dat juist lekker.

De groenten gooi je na gebruik weg. En je neemt nieuwe groenten voor de soep. Dubbel de smaak.

Het bot kun je na het trekken nog even in de oven doen op 230 graden en dan nog een uurtje terugdoen. ook weer wat extra smaak.
Whatever...
  zondag 1 oktober 2017 @ 09:59:07 #7
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_174106971
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 09:51 schreef Spanky78 het volgende:

Het bot kun je na het trekken nog even in de oven doen op 230 graden en dan nog een uurtje terugdoen. ook weer wat extra smaak.
Dan krijg ik ruzie met de hond.
And so is the past
pi_174107020
quote:
10s.gif Op zondag 1 oktober 2017 09:59 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Dan krijg ik ruzie met de hond.
is het niet zo dat schenkel brozer wordt als je het lang kookt en het dan gemakkelijk kan versplinteren? (dacht ik)

@hier boven: groente soep het is, morgen vroeg gaat de ketel aan :)
  zondag 1 oktober 2017 @ 10:08:02 #9
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_174107199
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 10:01 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

is het niet zo dat schenkel brozer wordt als je het lang kookt en het dan gemakkelijk kan versplinteren?
Nee.
pi_174113376
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 09:51 schreef Spanky78 het volgende:
Ik zou zelf de bouillon trouwens trekken van: de schenkel, een gehalveerde prei, wat wortel, bouquet Garni, bleekselderij. Verder kan er in principe alles in wat je hebt aan aromatische smaken, maar ik houd van de simpele runderbouillon. Ik doe er dus geen tomaat in ofzo, sommige mensen vinden dat juist lekker.

De groenten gooi je na gebruik weg. En je neemt nieuwe groenten voor de soep. Dubbel de smaak.

Het bot kun je na het trekken nog even in de oven doen op 230 graden en dan nog een uurtje terugdoen. ook weer wat extra smaak.
ik vind het zo'n zonde om die groente dan weg te gooien
pi_174113439
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 13:54 schreef Riann het volgende:

[..]

ik vind het zo'n zonde om die groente dan weg te gooien
Groente die een paar uur in de bouillion heeft liggen trekken, daar zit kraak noch smaak aan.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')