abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 29 september 2017 @ 17:05:58 #101
13973 ranja
image means nothing
pi_174075733
Nou ja, sowieso, waar gaat het over.
Vorig jaar: "30 lijstjes binnengekregen, waarvan 22x een top 100."
Kortom het gros doet toch al een top 100 :)
  Redactie Sport vrijdag 29 september 2017 @ 17:17:47 #102
274204 crew  Mexicanobakker
pi_174075922
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 september 2017 16:42 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Naja, ik heb iig lijstjes korter dan 100 gezien van mensen waarvan ik weet dat ze toch aardig wat luisteruren erop hebben zitten ;)
En sowieso, die volgorde vanaf pak 'm beet 20 slaat meestal nergens meer op.
Maar me aan de puntentelling ergeren doe ik al jaren niet meer. Ik kijk alleen naar de individuele lijstjes. Bij de eindlijst bedank ik ranja voor het werk, meestal zonder 'm door te kijken. :@

Waarbij ik nog wel wil zeggen dat ik het tof vind dat 'ie het doet!
Op t eind staat die draak van Radiohead toch bovenaan, daar zit niemand op te wachten
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 29 september 2017 @ 17:32:13 #103
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_174076123
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 17:17 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Op t eind staat die draak van Radiohead toch bovenaan, daar zit niemand op te wachten
Je kunt OKC natuurlijk niet je favoriete album vinden, maar het da...


Oh wacht.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_174077450
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 17:05 schreef ranja het volgende:
Nou ja, sowieso, waar gaat het over.
Vorig jaar: "30 lijstjes binnengekregen, waarvan 22x een top 100."
Kortom het gros doet toch al een top 100 :)
maar je wil zoveel mogelijk lijsten, de mensen die geen 100 albums kennen moeten er ook aan mee kunnen doen. En die vele losse 100 punten voor de nummer 1 kunnen uiteindelijk grote of kleine verschillen in de uitslag maken, afhankelijk van hoeveel er ingeleverd zijn. De gevoelsmatige waarde van een top 100 hoeft niet sterker te zijn dan een top 10 :)

Uiteindelijk is het allemaal leuk voor de lol
pi_174077596
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 22:32 schreef cafca het volgende:
Mooie lijsten erbij! Ik zie een hoop albums en artiesten die ook in mijn longlist staan.

Vandaag wat kanshebbers geluisterd. De nr.1 en 2 zijn wel duidelijk, elk album uit de lijst wat ik daarna hoor, moet op nummer 3.....
Zag dat ik weer diverse dubbelen met jou had, maar zoals gebruikelijk vooral op het gebied van artiesten en minder vaak qua album.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 07:57 schreef Bugno het volgende:
Ga maar eens aan de slag.

Note vooraf: ik vind het verbazingwekkend hoe hoog dEUS blijft scoren in deze lijsten. Zodra die gozer z'n mond open doet en ik zijn fake-accentje hoor ben ik klaar. En ja, ik heb 't heel vaak geprobeerd.
En dan vervolgens zelf met Radiohead op 1 komen en nog een paar noteringen van die band... Tja.

Verder een leuke lijst hoor! :P
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Redactie Sport vrijdag 29 september 2017 @ 19:32:24 #106
274204 crew  Mexicanobakker
pi_174077962
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 17:32 schreef Bugno het volgende:

[..]

Je kunt OKC natuurlijk niet je favoriete album vinden, maar het da...

Oh wacht.
Radiohead heeft vele goede albums gemaakt.

Helaas is OK Computer er daar niet een van.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_174078080
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_174078090
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 19:32 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Radiohead heeft vele goede albums gemaakt.

Helaas is OK Computer er daar niet een van.
Heerlijk, die subjectieve discussies
  vrijdag 29 september 2017 @ 19:38:23 #109
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_174078118
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 19:14 schreef methodmich het volgende:

[..]

En dan vervolgens zelf met Radiohead op 1 komen en nog een paar noteringen van die band... Tja.

Verder een leuke lijst hoor! :P
Je kan veel over Thom Yorke zeggen, maar niet dat ie een fake-accentje heeft. Bij dEUS gaat het mij met name om de erbarmelijke Engelse uitspraak.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 19:32 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Radiohead heeft vele goede albums gemaakt.

Helaas is OK Computer er daar niet een van.
Zoals je kunt zien in mijn lijst vind ik OKC ok niet het beste album. Een draak echter...
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  Redactie Sport vrijdag 29 september 2017 @ 19:39:49 #110
274204 crew  Mexicanobakker
pi_174078162
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 september 2017 19:37 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Heerlijk, die subjectieve discussies
Ik chargeer hier met wat top 2000-stokpaardjes.

Ik vind OKC best een prima album (mijn persoonlijke RH-favoriet is het verder absoluut niet)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_174078333
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 19:39 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik chargeer hier met wat top 2000-stokpaardjes.

Ik vind OKC best een prima album (mijn persoonlijke RH-favoriet is het verder absoluut niet)
Dat kan..

Hoe ligt dat eigenlijk bij U2?

U2 maakte destijds een uitstapje naar experimentelere muziek. En hoewel ze nog steeds redelijk volle stadions trokken zijn ze daarna weer de vlakte op gegaan. En niet zonder succes. Maar ok.

Volgens mij hebben ze destijds van beide soorten muziek gezegd dat het muziek was die ze 'echt' wilden maken.
  Redactie Sport vrijdag 29 september 2017 @ 19:47:26 #112
274204 crew  Mexicanobakker
pi_174078364
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 19:46 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dat kan..

Hoe ligt dat eigenlijk bij U2?

U2 maakte destijds een uitstapje naar experimentelere muziek. En hoewel ze nog steeds redelijk volle stadions trokken zijn ze daarna weer de vlakte op gegaan. En niet zonder succes. Maar ok.

Volgens mij hebben ze destijds van beide soorten muziek gezegd dat het muziek was die ze 'echt' wilden maken.
Van U2 weet ik veel te weinig, ik ken maar 4 albums (en die liveplaat van hun beginjaren) integraal
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_174078468
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 19:46 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dat kan..

Hoe ligt dat eigenlijk bij U2?

U2 maakte destijds een uitstapje naar experimentelere muziek. En hoewel ze nog steeds redelijk volle stadions trokken zijn ze daarna weer de vlakte op gegaan. En niet zonder succes. Maar ok.

Volgens mij hebben ze destijds van beide soorten muziek gezegd dat het muziek was die ze 'echt' wilden maken.
Hebben 1 decennium (1981-1991) goeie platen gemaakt.
Daarna was het klaar.
pi_174078491

Het uitstapje naar experimentelere muziek gaf ze de wind een beetje van voren. Bij Radiohead werd dat juist geprezen.
  vrijdag 29 september 2017 @ 19:57:02 #115
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_174078556
Ik vind dat U2 een aantal buitengewoon fijne platen heeft gemaakt, maar het luistergenot is bij mij door de Radio Veronica's totaal verpest. Die platen zijn echt 50 Shades og Grey gedraaid en dat is niet positief.

Enige uitzondering vind ik Hold Me, Thrill Me, Kiss Me, Kill Me. Die hoor je gelukkig nooit op de radio en daar kan ik dus wel nog af en toe van genieten als ik 'm hoor. Oh, en Sunday Bloody Sunday live kan ik blijven zien.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_174078692
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 19:51 schreef Burnett het volgende:

[..]

Hebben 1 decennium (1981-1991) goeie platen gemaakt.
Daarna was het klaar.
Ze hadden in de experimentele fase ook puike tracks, het was alleen jammer dat ze 't onder U2 vermarkt hebben. In die periode hadden ze ook goede teksten en best strakke basslines. Als ze 't onder een andere noemer gedaan hadden dan had 't voor de fans die altijd hetzelfde geluid willen niet zo'n probleem geweest.
  vrijdag 29 september 2017 @ 20:22:24 #117
117712 MauroPicotto
Suck my terryfold.
pi_174078981
Arcade Fire, The Beatles, Radiohead, The Rolling Stones, U2; zwaar overschat. :P

Uiteindelijk draait het om smaak!
pi_174079080
Jammer dat er nog geen Tool album langs is gekomen.
pi_174085621
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 20:27 schreef Cikx het volgende:
Jammer dat er nog geen Tool album langs is gekomen.
ga je er zelf eentje invoegen?

Ik vind dat Tool interessant werk heeft en technisch is het hoogstaand maar het is voor mij meer studiemuziek dan dat het "iconisch" is. Dat heb ik ook met bepaalde werken van Zappa. The Black Page schijnt voor een drummer zo'n beetje het neusje van de zalm te zijn ivm de polyritmiek. Het is erg interessant om eens een middagje voor te gaan zitten en om de patroontjes uit te pluizen.. maar dat is het dan ook wel. Het is briljant, en als we ooit naar hogere wiskundelijstjes gaan dan zet ik Tool, Freejazz van Coleman, Pierre Henry en een hoop andere muziek in mijn lijst.

Freejazz is nog wat lastiger te volgen dan tool. Het is als die stereoscopische plaatjes, je hoort de lijnen wel als je heel erg geconcentreerd naar de muziek luistert maar als je er niet echt voor gaat zitten dan is het alsof je diverse opnames doorelkaar hoort.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 30-09-2017 04:48:48 ]
  zaterdag 30 september 2017 @ 07:31:14 #120
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_174085839
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 20:27 schreef Cikx het volgende:
Jammer dat er nog geen Tool album langs is gekomen.
Lateralus komt er bij mij altijd wel in. Meestal ergens rond plaats 30.

Ik moet nog wel tijd vinden om een lijst te maken, en met name even bijluisteren. Zeker 90% van de muziek die ik tegenwoordig luister is van dit jaar. Dus ik ontdek en herbeluister weinig 'ouds'.
pi_174085858
Ik krijg bij dat soort albums altijd het idee dat ze bij elkaar zijn gaan zitten met het idee: "kom, laten we eens zo moeilijk mogelijke muziek gaan maken"
Technisch is het heel knap inderdaad, maar of het daarom ook mooi is om naar te luisteren?
Voor mij meestal niet.
pi_174086468
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 04:36 schreef Beathoven het volgende:

[..]

ga je er zelf eentje invoegen?

Ik vind dat Tool interessant werk heeft en technisch is het hoogstaand maar het is voor mij meer studiemuziek dan dat het "iconisch" is. Dat heb ik ook met bepaalde werken van Zappa. The Black Page schijnt voor een drummer zo'n beetje het neusje van de zalm te zijn ivm de polyritmiek. Het is erg interessant om eens een middagje voor te gaan zitten en om de patroontjes uit te pluizen.. maar dat is het dan ook wel. Het is briljant, en als we ooit naar hogere wiskundelijstjes gaan dan zet ik Tool, Freejazz van Coleman, Pierre Henry en een hoop andere muziek in mijn lijst.

Freejazz is nog wat lastiger te volgen dan tool. Het is als die stereoscopische plaatjes, je hoort de lijnen wel als je heel erg geconcentreerd naar de muziek luistert maar als je er niet echt voor gaat zitten dan is het alsof je diverse opnames doorelkaar hoort.
:Y Ænima op nummer 1 en Lateralus op nummer 3. Als ik ervoor zou hebben gekozen om meer dan twee albums per artiest erin te zetten hadden 10,000 Days en Undertow er ongetwijfeld ook ingestaan.

Ik vind de muziek van Tool heerlijk. Transcendentaal is altijd het woord dat in me op komt. Het is analytisch en spiritueel enerzijds, maar daarnaast ook ontzettend rauw en smerig. Die combinatie ligt me om de een of andere reden bijzonder goed. Ik moet toegeven dat ik bij de eerste paar keer luisteren ook niet alles kon doorgronden en zo waren er maar een handjevol nummers die ik echt kon waarderen, maar bij elke nieuwe luisterbeurt viel er weer een puzzelstukje op zijn plek en nu zijn ze uitgegroeid tot mijn favoriete band. :)
  Redactie Sport zaterdag 30 september 2017 @ 09:35:37 #123
274204 crew  Mexicanobakker
pi_174086598
Tool vind ik wel gewoon lekker, in hun basis zit een goede groove. Sommige liedjes zijn wel érg technisch ja (ticks and leeches)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zaterdag 30 september 2017 @ 10:20:12 #124
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_174087096
Foutje :')
Heb mijn lijst nog niet af :@
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  zaterdag 30 september 2017 @ 12:59:32 #125
13973 ranja
image means nothing
pi_174090411
14 lijstjes inmiddels, niet slecht voor de eerste week :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')