abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_173995456
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 19:45 schreef Hyperdude het volgende:
In de schuur:
1986; compressieverhouding 10,3 : 1; 98 of hoger verplicht.
2011; compressieverhouding 12,0 : 1; advies 95, maar 91 mag ook.
Beide no turbo. :)
De laatste zal wel een Mazda skyactiv zijn.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  maandag 25 september 2017 @ 21:45:47 #27
70357 Hyperdude
Happiness Is a Warm Gun
pi_173996066
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 21:22 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

De laatste zal wel een Mazda skyactiv zijn.
BMW N53B30 :)
#ivorytowerlivesmatter
  maandag 25 september 2017 @ 21:50:52 #28
2629 Juup©
Zelden serieus, soms wel.
pi_173996200
Ik tank in België en of Duitsland gewoon EURO 95 E10, geen problemen.
Het is zoals het is, en zo niet dan toch.
  maandag 25 september 2017 @ 22:17:13 #29
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_173996947
registreer om deze reclame te verbergen
Succes met die zooi. Tast al je slangen aan die bijtende ecobrandstof.

Bovendien extreem milieuvervuilend. Slopen ze hele bossen in Maleisie en Indonesie voor.

... Werkelijk geen flauw idee hoe we onder de naam "eco" allerlei dingen verzinnen om zo snel mogelijk de wereld te vervuilen...
  maandag 25 september 2017 @ 22:24:05 #30
2629 Juup©
Zelden serieus, soms wel.
pi_173997136
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 22:17 schreef PluggieOD het volgende:
Succes met die zooi. Tast al je slangen aan die bijtende ecobrandstof.

Bovendien extreem milieuvervuilend. Slopen ze hele bossen in Maleisie en Indonesie voor.

... Werkelijk geen flauw idee hoe we onder de naam "eco" allerlei dingen verzinnen om zo snel mogelijk de wereld te vervuilen...
Als het maar goedkoper is ^O^
Het is zoals het is, en zo niet dan toch.
  maandag 25 september 2017 @ 22:31:35 #31
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_173997361
Daar mikken ze ook op. Zo snel mogelijk die auto stuk. Heb je een leaseauto?
pi_173997678
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 22:17 schreef PluggieOD het volgende:
Succes met die zooi. Tast al je slangen aan die bijtende ecobrandstof.

Bovendien extreem milieuvervuilend. Slopen ze hele bossen in Maleisie en Indonesie voor.

... Werkelijk geen flauw idee hoe we onder de naam "eco" allerlei dingen verzinnen om zo snel mogelijk de wereld te vervuilen...
Is nogal overdreven. Als je auto er prima voor gemaakt is, is er geen enkel probleem. Dan kunnen de rubbers dat gewoon aan.. bovendien is het model waar het mis ging bij de ADAC zorgvuldig uitgekozen als incompatibel model, zoals Opel zelf ook zei. In Zweden rijden modellen gewoon e85 en die zijn ook correct aangepast.

Maar Autoblog maakt nogal eens artikelen die meer voor de show zijn dan journalistiek correct.

Als E10 zo enorm slecht zou zijn, waar zijn de horror verhalen met E10 geschikte auto's uit Frankrijk? In Duitsland zijn ze bang gemaakt door 1 Opel icm ADAC.

Verder is E10 NIET goedkoper. Alleen in Duitsland en Nederland zit er een korting op de accijns op. In België niet. Toen België overstapte ging de prijs van euro 95 ook +/- 4ct omhoog
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_173997788
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 22:31 schreef PluggieOD het volgende:
Daar mikken ze ook op. Zo snel mogelijk die auto stuk. Heb je een leaseauto?
Waarom zou je met een leaseauto E10 rijden? Je hebt dan gewoon een tankpas, in Nederland is nauwelijks E10 te krijgen en bovendien boeit de prijs dan toch niet :')
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  maandag 25 september 2017 @ 23:44:39 #34
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_173998894
Vanaf 2018 krijgen wij ook die milieuslopende E10. Mijn pa met een spiksplinternieuwe S-Max die mijn GSi eruit trekt zal never nooit die zooi tanken in het buitenland. Dus we zullen aan de 98(97) moeten.

Frankrijk doet er overigens ook niet aan mee, hele oostblok doet ook niet mee aan die milieu en autoslopende brandstof.

E10 is veel goedkoper in bv Duitsland. We slopen hele regenwouden onder het motto "eco".
  maandag 25 september 2017 @ 23:49:58 #35
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_173998946
In Frankrijk heeft E10 geen enkele voet aan de grond gekregen. Smeerlapperij.

Daar kun je nog wel 95 tanken zonder dat je het milieu en je auto sloopt.
pi_173998988
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 23:44 schreef PluggieOD het volgende:
Vanaf 2018 krijgen wij ook die milieuslopende E10. Mijn pa met een spiksplinternieuwe S-Max die mijn GSi eruit trekt zal never nooit die zooi tanken in het buitenland. Dus we zullen aan de 98(97) moeten.

Frankrijk doet er overigens ook niet aan mee, hele oostblok doet ook niet mee aan die milieu en autoslopende brandstof.

E10 is veel goedkoper in bv Duitsland. We slopen hele regenwouden onder het motto "eco".
E10 is 2ct per liter goedkoper in Duitsland. Dat is minder dan het meerverbruik kost, en daarmee is gewone 95 dus interessanter.
E10 is alleen mislukt in Duitsland doordat in de beginjaren er veel onduidelijkheid over was welke motoren het wel en niet konden hebben. Nadat de ADAC een ongeschikte Opel kapot heeft gereden was de angst er helemaal.

In Frankrijk is er bijna geen euro 95 meer te krijgen. Bijna alles is E10, al zeker enige jaren. Je praat dus echt complete poep over Frankrijk!

In België moesten ze afgelopen jaar verplicht aan de E10. 95 bestaat daar niet meer.


ADAC heeft overigens ook gewoon aangegeven dat van de auto's die op E10 mogen lopen er geen enkel probleem is.

In Nederland gaan ze pas in 2020 over op E10, dus wederom praat je onzin. Het schijnt dat het niet verplicht wordt zoals in België, maar dat we het net als Duitsland gaan krijgen
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  maandag 25 september 2017 @ 23:58:47 #37
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_173999041
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 23:54 schreef Glijdt_licht het volgende:

ADAC heeft overigens ook gewoon aangegeven dat van de auto's die op E10 mogen lopen er geen enkel probleem is.

Zo ken ik er nog een paar.
Zal van Frankrijk morgen wel eens uitzoeken.
De grote snelwegtoko's weigeren dat te distribueren.

Wegwezen van die milieu slopende zooi iig.
  dinsdag 26 september 2017 @ 00:09:31 #38
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_173999154
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 23:54 schreef Glijdt_licht het volgende:

Nadat de ADAC een ongeschikte Opel kapot heeft gereden was de angst er helemaal.
Ok.
pi_173999159
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 23:58 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

Zo ken ik er nog een paar.
Zal van Frankrijk morgen wel eens uitzoeken.
De grote snelwegtoko's weigeren dat te distribueren.

Wegwezen van die milieu slopende zooi iig.
quote:
Besteht die Gefahr von Motorschäden auch bei freigegebenen Fahrzeugen?
Bei von den Fahrzeugherstellern freigegebenen Fahrzeugen sind keine Schäden durch Verwendung von E10 zu erwarten. Sollten trotz Freigabe dennoch Schäden auftreten, so ist nach Ansicht des ADAC der Fahrzeughersteller für diese haftbar, wenn der Schaden auf die Betankung mit E10 zurückzuführen ist. Bis dato sind dem ADAC jedoch keine Schadensfällen bekannt, die auf eine Betankung mit E10 zurückzuführen sind.
In Brazilië rijden ze al jaren op pure ethanol :') e85 in Zweden niet te vergeten
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_173999190
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 00:09 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

Ok.
Tja een ongeschikte auto met opzet kapot rijden.. dat is hetzelfde als diesel in je benzineauto doen.
Maar de ADAC wilde gewoon kijken wat er mis kon gaan.

Het zijn veelal de oude directe inspuiting benzinemotoren die niet goed gaan. Nu waren die motoren sowieso al niet de beste (Mitsubishi gdi, VW fsi, Opel dgi, Ford SCi etc)

[ Bericht 0% gewijzigd door Glijdt_licht op 26-09-2017 00:35:19 ]
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  dinsdag 26 september 2017 @ 00:13:45 #41
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_173999202
Succes met je milieu en auto vernietigende brandstof. Wat is je punt?
  dinsdag 26 september 2017 @ 00:14:09 #42
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_173999206
Dat nog meer milieu kapot moet?
pi_173999235
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 00:13 schreef PluggieOD het volgende:
Succes met je milieu en auto vernietigende brandstof. Wat is je punt?
Dat jij met 0,0 bewijs komt, behalve angst.

Als je auto door de fabrikant gewoon is goedgekeurd voor E10 is er niks om bang voor te zijn.

Verder het milieu kan een puntje zijn, maar volgens mij kun je dan beter stoppen met het vestmesten van koeien met soja enzo.. Minder vlees eten, minder koeien = veel minder methaan
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  dinsdag 26 september 2017 @ 00:18:44 #44
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_173999252
Soja is idd een gigantisch milieu probleem in bv Pakistan. Net als het ontbossen van Azie voor E10.
  dinsdag 26 september 2017 @ 00:23:56 #45
7380 Treinhomo
2017: WTF is going on ?
pi_173999292
quote:
Op dinsdag 26 september 2017 00:12 schreef Glijdt_licht het volgende:
Tja een ongeschikte auto met opzet kapot rijden.. dat is hetzelfde als diesel in je benzineauto doen.
Maar de ADAC wilde gewoon kijken wat er mis kon gaan.

Het zijn veelal de oude directe inspuiting benzinemotoren die niet goed gaan. Nu waren die motoren sowieso al niet de beste (Mitsubishi gdi, VW fsi, Opel dti, Ford SCi etc)
11.gif
It's just the way we let off steam
we ain't typical of the hip-hop scene
when things get serious we just wanna have fun
we just don't care who is number one.
pi_173999329
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 september 2017 00:23 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
De ADAC heeft zo'n 2.2dti kapot gereden op E10. :) Brandstofpomp ging lek na 27.000km, waarna er brandgevaar ontstond.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  dinsdag 26 september 2017 @ 00:30:55 #47
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_173999339
Dus je vind dat we milieu slopende E10 moeten kopen?

Dat is je punt?
  dinsdag 26 september 2017 @ 00:31:19 #48
7380 Treinhomo
2017: WTF is going on ?
pi_173999340
quote:
Op dinsdag 26 september 2017 00:28 schreef Glijdt_licht het volgende:
De ADAC heeft zo'n 2.2dti kapot gereden op E10. :)
Is dat geen diesel dan ?
It's just the way we let off steam
we ain't typical of the hip-hop scene
when things get serious we just wanna have fun
we just don't care who is number one.
  dinsdag 26 september 2017 @ 00:34:24 #49
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_173999360
Een Diesel op Benzine is idd erg knap.
pi_173999361
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 september 2017 00:31 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Is dat geen diesel dan ?
Dgi dan :(
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')