abonnement Unibet Coolblue
pi_173934285
Regelmatig kom ik op Facebook filmpjes tegen van diverse knutsel activiteiten, bv lijmen van diverse kleine dingen. ik zie dat ze altijd een lijmpistool gebruiken. Ik vraag me af, is de lijm verbinding echt zo goed. en als ik er een wil aanschaffen, zijn er dan verschillende lijmsoorten en waar moet ik op letten. Welk pistool is het beste?
pi_173936529
Een lijmpistool werkt met gesmolten plastic. Strikt gesproken is het geen lijmen maar een soldeerverbinding.

Voordeel is dat het heel breed toepasbaar is en een droogtijd van enkele secondes heeft (het drogen is eigenlijk afkoelen, waardoor het hard wordt).

Nadeel is dat je je behoorlijk kan verbranden als je niet een beetje voorzichtig doet.

Er zit best een prijsverschil in lijmpistolen, maar ik zou rustig een pistooltje bij de action halen om te kijken of je het wat vindt. De goedkoopste pistolen hebben gewoon een beetje weinig vermogen, waardoor het langer duurt voordat ze warm zijn.

[ Bericht 21% gewijzigd door Jordy-B op 22-09-2017 21:31:59 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_174069205
Ik vind het belangrijkste aan een lijmpistool dat ie zo weinig mogelijk lekt. Ik heb er eentje van Dremel en ben er erg tevreden over. Die van de action vond ik niks.
  zondag 1 oktober 2017 @ 10:11:06 #4
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_174107282
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 21:14 schreef Jordy-B het volgende:
Een lijmpistool werkt met gesmolten plastic. Strikt gesproken is het geen lijmen maar een soldeerverbinding.

Voordeel is dat het heel breed toepasbaar is en een droogtijd van enkele secondes heeft (het drogen is eigenlijk afkoelen, waardoor het hard wordt).

Nadeel is dat je je behoorlijk kan verbranden als je niet een beetje voorzichtig doet.

Er zit best een prijsverschil in lijmpistolen, maar ik zou rustig een pistooltje bij de action halen om te kijken of je het wat vindt. De goedkoopste pistolen hebben gewoon een beetje weinig vermogen, waardoor het langer duurt voordat ze warm zijn.
Bij de goedkope pistolen moet je ook erg oppassen dat de 'lijm' niet gaat lekken.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')