abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173933131
Het volgens mij laatste staatsnieuws:
quote:
Honderdduizenden mensen in de Catalaanse hoofdstad Barcelona gingen er begin deze maand de straat voor op: 'Independència'. Het gevoel van onafhankelijkheid zit diep bij de Catalanen. Vandaag bereikte de relatie met de Spaanse overheid in Madrid een nieuw dieptepunt.

"Zonder Madrid zijn we beter af, is al jaren de gedachte in Catalonië", zegt correspondent Rop Zoutberg. Het regiobestuur van Catalonië gaat er op 1 oktober zelfs een referendum over houden: ja of nee tegen afscheiding van Spanje. De Spaanse regering wil zo'n referendum koste wat kost voorkomen. Het Constitutioneel Hof heeft de volksraadpleging inmiddels verboden en onwettig verklaard.

Volgens de Spaanse grondwet moet Spanje namelijk bijeen blijven. De regering in Madrid kondigde eerder al aan de financiën van het regiobestuur scherp in de gaten te houden. Geen cent mag er gaan naar de organisatie van het referendum.

Om die reden is vandaag de Spaanse politie verschillende kantoren van het Catalaanse regiobestuur binnengevallen. Ze zoeken naar documenten waaruit blijkt dat er tóch geld gaat naar het referendum. Twaalf mensen zijn aangehouden, onder wie de tweede man van het Catalaanse ministerie van Economische Zaken.
Video afspelen
00:57
Regiobestuurders Catalonië opgepakt

"Het is de zoveelste actie van Madrid om de Catalaanse onafhankelijkheid te dwarsbomen", zegt Zoutberg. "Eerder werd een website over het referendum al geblokkeerd en is propagandamateriaal in beslag genomen."

De strijd tussen het Catalaanse regiobestuur en de regering in Madrid is de laatste tijd heviger geworden. De Catalanen willen zelfbestuur, maar dat is niet nieuw. "De roep om onafhankelijkheid begon al driehonderd jaar geleden, toen Spanje Catalonië veroverde. De gevoelens bij de Catalanen komen en gaan. Vooral als het economisch slechter gaat, is de roep groter."
Helft is voorstander

Volgens peilingen is de helft van de Catalanen vóór afscheiding van Spanje. De rijkste deelstaat van Spanje heeft al een vergaande mate van autonomie: er is een politiemacht, eigen onderwijs en zorg. "Catalaanse bestuurders riepen altijd al om meer autonomie, maar nu willen ze echte onafhankelijkheid", zegt Zoutberg.

700 Catalaanse burgemeesters laten het referendum op 1 oktober doorgaan in hun steden. "Dat is 80 procent van het geheel, maar dus niet iedereen is voorstander", zegt Zoutberg.
Op 11 september demonstreerden honderdduizenden in Barcelona voor onafhankelijkheid AFP

Volgens peilingen wil driekwart van de Catalanen dat het referendum doorgaat. Dat zal niet snel minder worden. Volgens Zoutberg is het daarom de vraag of de politieacties van de Spaanse regering wel verstandig zijn. Vooral de separatisten zijn geholpen met het harde ingrijpen door de Spaanse politie, want dat zet kwaad bloed onder de Catalanen.

Ook het Catalaanse regiobestuur is op ramkoers. Ze hebben gezegd dat ze willen onderhandelen met de Spaanse regering. "Madrid wil daar niet aan, ze willen eerst het mes van de keel", zegt Zoutberg. "Niemand denkt nog na over de vraag wat er moet gebeuren op 2 oktober. Wat moet er gebeuren als Catalonië echt stemt voor onafhankelijkheid? Dat is nog onduidelijk."

Hij ziet dat er in Spanje nu een discussie is losgebarsten over de vraag hoe er moet worden omgegaan met de Catalaanse onafhankelijkheidswens. "Het merendeel van de Spanjaarden zegt vooralsnog: leer de Catalanen maar eens een lesje."
https://nos.nl/artikel/21(...)keel-van-madrid.html


pi_173933135
En @ moet natuurlijk een 2 zijn.
  vrijdag 22 september 2017 @ 18:09:23 #3
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_173933708
Mij betichten van van alles en dan zelf zulke plaatjes in je OP gooien :P
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_173934390
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 18:09 schreef Strani het volgende:
Mij betichten van van alles en dan zelf zulke plaatjes in je OP gooien :P
Er staat maar één plaatje in. Het tweede ''plaatje'' is een filmpje.
pi_173934786
Agenten sturen om actief te gaan tegenwerken.
Ok. Hoe maak je van een 'situatue' een burgeroorlog stap 1.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_173934940
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 19:34 schreef Red_85 het volgende:
Agenten sturen om actief te gaan tegenwerken.
Ok. Hoe maak je van een 'situatue' een burgeroorlog stap 1.
Niet zomaar agenten, maar de militaire politie. Dat kan alleen maar feest worden. Wel grappig om te zien hoe de lokale bevolking ermee omgaat. Hotels gooien de prijzen omhoog voor agenten, dus huren ze cruiseschepen. Wanneer de cruiseschepen in de haven liggen weigeren de lokale bedrijven voor de bevoorrading te zorgen.

En waarom deze poppenkast? Om te voorkomen dat mensen gaan stemmen. Hoe triest.
pi_173935355
https://www.nu.nl/buitenl(...)erendum-stoppen.html
https://media.zie.nl/m/c0wzl3bfo7pf_@t.mp4

We zijn met de EU aangekomen op een plek waarin een lidstaat stembiljetten probeert weg te houden van haar burgers en mensen de straat op moeten voor hun stemrecht.
  vrijdag 22 september 2017 @ 20:05:35 #8
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_173935370
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 20:04 schreef Glazenmaker het volgende:
https://www.nu.nl/buitenl(...)erendum-stoppen.html
https://media.zie.nl/m/c0wzl3bfo7pf_@t.mp4

We zijn met de EU aangekomen op een plek waarin een lidstaat stembiljetten probeert weg te houden van haar burgers en mensen de straat op moeten voor hun stemrecht.
Welk stemrecht?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_173935372


Juist wij zouden solidair moeten zijn met het huidige onrecht in Catalonië.
pi_173935450
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 20:05 schreef Strani het volgende:

[..]

Welk stemrecht?
Een kleine introductie:
http://opil.ouplaw.com/vi(...)w-9780199231690-e873
  vrijdag 22 september 2017 @ 20:14:41 #11
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_173935487
quote:
In Spanje heb je stemrecht voor de gemeenteraadsverkiezingen, de regionale verkiezingen, de nationale verkiezingen en de Europese verkiezingen. Tevens kunnen er referenda worden georganiseerd, mits dat natuurlijk volgens de wet gebeurt.

Voor dit zogenaamde referendum bestaat geen stemrecht. Dat je iets heel graag wilt, zegt niet dat je dan ook opeens het recht hebt.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_173935511
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 20:14 schreef Strani het volgende:

[..]

In Spanje heb je stemrecht voor de gemeenteraadsverkiezingen, de regionale verkiezingen, de nationale verkiezingen en de Europese verkiezingen. Tevens kunnen er referenda worden georganiseerd, mits dat natuurlijk volgens de wet gebeurt.

Voor dit zogenaamde referendum bestaat geen stemrecht. Dat je iets heel graag wilt, zegt niet dat je dan ook opeens het recht hebt.
Volgens internationaal recht waar Spanje volgens mij ook onderdeel van is wel.
  vrijdag 22 september 2017 @ 20:17:26 #13
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_173935518
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 20:16 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Volgens internationaal recht waar Spanje volgens mij ook onderdeel van is wel.
Leg uit? Mag Flevoland ook een referendum organiseren voor onafhankelijkheid en mag Den Haag daar dan ook niks tegen doen want 'stemrecht'?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_173935605
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 20:17 schreef Strani het volgende:

[..]

Leg uit? Mag Flevoland ook een referendum organiseren voor onafhankelijkheid en mag Den Haag daar dan ook niks tegen doen want 'stemrecht'?
Ik voorzie dan een conflict met nationale wetgeving, maar door de grondwet van Nederland gaat internationaal recht voor dat van Nederland. Ze zullen vast hun best doen om het tegen te houden, maar dat betekend niet dat de bevolking van Flevoland niet het recht heeft om zelf te kiezen welke overheid ze hebben. Waar jij mee in de war bent is recht hebben versus krijgen. De Catalanen hebben het recht. Of ze het krijgen van die fascistische bezettingsmacht is een tweede.
  vrijdag 22 september 2017 @ 20:24:13 #15
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_173935633
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 20:22 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik voorzie dan een conflict met nationale wetgeving, maar door de grondwet van Nederland gaat internationaal recht voor dat van Nederland. Ze zullen vast hun best doen om het tegen te houden, maar dat betekend niet dat de bevolking van Flevoland niet het recht heeft om zelf te kiezen welke overheid ze hebben. Waar jij mee in de war bent is recht hebben versus krijgen. De Catalanen hebben het recht. Of ze het krijgen van die fascistische bezettingsmacht is een tweede.
Oh, nu is de Spaanse regering zelfs al een fascistische bezettingsmacht.. kom eerst een tijdje in Spanje wonen en beslis dan of het hier echt zo verschrikkelijk is.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_173935879
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 20:24 schreef Strani het volgende:

[..]

Oh, nu is de Spaanse regering zelfs al een fascistische bezettingsmacht.. kom eerst een tijdje in Spanje wonen en beslis dan of het hier echt zo verschrikkelijk is.
De gezonde blonde Duitsers met blauwe ogen en weinig controversiële politieke opinies hadden ook een toptijd in Duitsland. Wat ik zie op video zijn agenten, gezonden door een hoofdstad ver weg, die een stemming proberen te voorkomen met geweld. Als dat politiek en ethisch niet zeer dubieus op jou overkomt kan ik je niet helpen.
  vrijdag 22 september 2017 @ 21:17:22 #17
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_173936570
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 20:40 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

De gezonde blonde Duitsers met blauwe ogen en weinig controversiële politieke opinies hadden ook een toptijd in Duitsland. Wat ik zie op video zijn agenten, gezonden door een hoofdstad ver weg, die een stemming proberen te voorkomen met geweld. Als dat politiek en ethisch niet zeer dubieus op jou overkomt kan ik je niet helpen.
Jouw politieke opinie bekijkende, denk ik niet dat ik je hulp nodig heb. Wij staan lijnrecht tegenover elkaar in het politieke spectrum, zo te zien. Groeten verder!
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_173936722
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 21:17 schreef Strani het volgende:

[..]

Jouw politieke opinie bekijkende, denk ik niet dat ik je hulp nodig heb. Wij staan lijnrecht tegenover elkaar in het politieke spectrum, zo te zien. Groeten verder!
Wilde zeggen dat het als democratiehater eenzaam moet zijn vandaag de dag, maar je woont in Spanje. Doei :W
pi_173936999
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 20:22 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik voorzie dan een conflict met nationale wetgeving, maar door de grondwet van Nederland gaat internationaal recht voor dat van Nederland. Ze zullen vast hun best doen om het tegen te houden, maar dat betekend niet dat de bevolking van Flevoland niet het recht heeft om zelf te kiezen welke overheid ze hebben. Waar jij mee in de war bent is recht hebben versus krijgen. De Catalanen hebben het recht. Of ze het krijgen van die fascistische bezettingsmacht is een tweede.
De Spaanse Grondwet stelt dat Spanje ondeelbaar is. En daar wordt nog wel waarde gehecht aan de Grondwet.
pi_173937374
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 21:42 schreef Confetti het volgende:

[..]

De Spaanse Grondwet stelt dat Spanje ondeelbaar is. En daar wordt nog wel waarde gehecht aan de Grondwet.
Zeg je nou dat Spanje onbetrouwbaarder is dan de VS?
pi_173939306
Yikes
pi_173939396
Ik vrees dat er burgeroorlog zal komen. Want geschiedenis leert ons dat bijna elke land die zich grote afscheid altijd kortstondige conflict komt. Af en toe wordt het langdurige bloedige conflict.

Zoals Kosovo, Oekranie en Falkland.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_173939563
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 23:56 schreef Nintex het volgende:
Yikes
Zijn account is tijdelijk gedeeltelijk geblokkeerd? Restricted? :o

Spanje leeft nog steeds onder het juk van Franco. Portugal daarentegen heeft het juk van Salazar veel beter afgeschud, maar helaas voor de Spanjaarden is dat in Madrid nooit echt gelukt. Spanje zou veel kunnen leren van hun kleine broer in het westen.
pi_173939604
quote:
15s.gif Op zaterdag 23 september 2017 00:13 schreef lao_tse het volgende:

[..]

Zijn account is tijdelijk gedeeltelijk geblokkeerd? Restricted? :o

Spanje leeft nog steeds onder het juk van Franco. Portugal daarentegen heeft het juk van Salazar veel beter afgeschud, maar helaas voor de Spanjaarden is dat in Madrid nooit echt gelukt. Spanje zou veel kunnen leren van hun kleine broer in het westen.
Wat een flauwekul.

Catalonie moet simpelweg niet zo brutaal en egoistisch doen.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_173939700
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 00:02 schreef Captain_Ghost het volgende:
Ik vrees dat er burgeroorlog zal komen. Want geschiedenis leert ons dat bijna elke land die zich grote afscheid altijd kortstondige conflict komt. Af en toe wordt het langdurige bloedige conflict.

Zoals Kosovo, Oekranie en Falkland.
Falkland was een bezetting, geen afscheiding.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_173940486
In wat meer autocratische landen drukken ze dat soort sentiment gewoon de kop in met wat geweld. Misschien een optie voor Spanje? Hoe staat het leger voor? Genoeg legerjeeps, kogels en machinegeweren?
  zaterdag 23 september 2017 @ 08:20:43 #27
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_173941671
quote:
15s.gif Op zaterdag 23 september 2017 00:13 schreef lao_tse het volgende:

[..]

Zijn account is tijdelijk gedeeltelijk geblokkeerd? Restricted? :o

Spanje leeft nog steeds onder het juk van Franco. Portugal daarentegen heeft het juk van Salazar veel beter afgeschud, maar helaas voor de Spanjaarden is dat in Madrid nooit echt gelukt. Spanje zou veel kunnen leren van hun kleine broer in het westen.
_O-

Je moet eens tellen hoeveel rechtse en hoeveel linkse regeringen er zijn geweest sinds 1982.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bramito op 23-09-2017 08:43:02 ]
Siesta & Fiesta!
pi_173942574
quote:
15s.gif Op zaterdag 23 september 2017 00:13 schreef lao_tse het volgende:

[..]

Zijn account is tijdelijk gedeeltelijk geblokkeerd? Restricted? :o

Spanje leeft nog steeds onder het juk van Franco. Portugal daarentegen heeft het juk van Salazar veel beter afgeschud, maar helaas voor de Spanjaarden is dat in Madrid nooit echt gelukt. Spanje zou veel kunnen leren van hun kleine broer in het westen.
Je hoort niet veel over Portugal eigenlijk. Weet eigenlijk ook niet precies hoe repressief dat regime van Salazar was. Idem het kolonelsregime in Griekenland trouwens. Weinig over te vinden op youtube ook.

Tijdje geleden wel een docu nog gezien over Cyprus en de oorlog in 1974. Een conflict dat ook nog steeds niet over is natuurlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 23-09-2017 10:20:28 ]
I´m back.
pi_173942604
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 01:16 schreef Delemarren het volgende:
In wat meer autocratische landen drukken ze dat soort sentiment gewoon de kop in met wat geweld. Misschien een optie voor Spanje? Hoe staat het leger voor? Genoeg legerjeeps, kogels en machinegeweren?
Zoals in de Oekraïne? :').
Dat onderdrukken van dit soort vormen van separatisme is meestal niet handig. Je kunt beter naar een systeem van autonome regio's streven. Sovjetunie zelf deed dat ook altijd btw. Die hadden en hebben tientallen autonome regio's/
I´m back.
pi_173943066
Als de afscheiding gaat lukken dan is dit het startsein voor meerdere regio's. Baskenland (incl. Navarre), Galicie (evt. bij Portugal), Republika Sprska (evt. bij Servie), Kroaats Bosnie (evt. bij Kroatie), Schotland, Bretagne, Pandanie, Sicilie, Sardinie, Bayeren (bij afd winst), Vlaanderen, Corsica.

En op den duur wanneer ieder regio zelfreddend is door technologisch voorruitgang: Friesland, Limburg, Moravie, Bohemie, Silezie, Voivodina, Wales, Cornwall, Saami, Canarische Eilanden, Madeira, Shetland, Zwitserland in 3. etc etc.

Putin lacht zich in een vuistje.
Hey
pi_173943592
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 10:55 schreef Dakterras het volgende:
Als de afscheiding gaat lukken dan is dit het startsein voor meerdere regio's. Baskenland (incl. Navarre), Galicie (evt. bij Portugal), Republika Sprska (evt. bij Servie), Kroaats Bosnie (evt. bij Kroatie), Schotland, Bretagne, Pandanie, Sicilie, Sardinie, Bayeren (bij afd winst), Vlaanderen, Corsica.

En op den duur wanneer ieder regio zelfreddend is door technologisch voorruitgang: Friesland, Limburg, Moravie, Bohemie, Silezie, Voivodina, Wales, Cornwall, Saami, Canarische Eilanden, Madeira, Shetland, Zwitserland in 3. etc etc.

Putin lacht zich in een vuistje.
Welke regio's streven naar separatisme dan?
I´m back.
pi_173943860
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 11:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Welke regio's streven naar separatisme dan?
In alle regio's in de eerste alinie die ik noem heb je bewegingen die streven naar onafhankelijkheid.
Hey
pi_173943918
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 11:51 schreef Dakterras het volgende:

[..]

In alle regio's in de eerste alinie die ik noem heb je bewegingen die streven naar onafhankelijkheid.
O, okee, ik dacht dat je alleen in Schotland dat streven had en Catalonië dus. Maar dat het dus zo veel voorkomt wist ik niet echt. Vlaanderen wil wel onafhankelijkheid, maar er is ook bij beide partijen nog een redelijk aantal mensen dat voor België als overkoepelende bondsstaat kiest, dacht ik.
I´m back.
  zaterdag 23 september 2017 @ 12:04:37 #34
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_173944046
El Pais meldt zojuist dat de Spaanse overheid de controle van de Catalaanse politie (Mossos) heeft overgenomen en deze politiemacht nu samen met de Guardia Civil en de Policia Nacional onder 1 centraal commando heeft gesteld.

Ben benieuwd hoe de Mossos hier op reageren.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  zaterdag 23 september 2017 @ 12:11:41 #35
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_173944188
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 10:55 schreef Dakterras het volgende:
Als de afscheiding gaat lukken dan is dit het startsein voor meerdere regio's. Baskenland (incl. Navarre), Galicie (evt. bij Portugal), Republika Sprska (evt. bij Servie), Kroaats Bosnie (evt. bij Kroatie), Schotland, Bretagne, Pandanie, Sicilie, Sardinie, Bayeren (bij afd winst), Vlaanderen, Corsica.

En op den duur wanneer ieder regio zelfreddend is door technologisch voorruitgang: Friesland, Limburg, Moravie, Bohemie, Silezie, Voivodina, Wales, Cornwall, Saami, Canarische Eilanden, Madeira, Shetland, Zwitserland in 3. etc etc.

Putin lacht zich in een vuistje.
Haha, Zwitserland in 3. Koekoek.
pi_173944333
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 10:55 schreef Dakterras het volgende:
Als de afscheiding gaat lukken dan is dit het startsein voor meerdere regio's. Baskenland (incl. Navarre), Galicie (evt. bij Portugal), Republika Sprska (evt. bij Servie), Kroaats Bosnie (evt. bij Kroatie), Schotland, Bretagne, Pandanie, Sicilie, Sardinie, Bayeren (bij afd winst), Vlaanderen, Corsica.

En op den duur wanneer ieder regio zelfreddend is door technologisch voorruitgang: Friesland, Limburg, Moravie, Bohemie, Silezie, Voivodina, Wales, Cornwall, Saami, Canarische Eilanden, Madeira, Shetland, Zwitserland in 3. etc etc.

Putin lacht zich in een vuistje.
Geen Padanië maar Venetie en Lombardije
https://en.wikipedia.org/wiki/Venetian_autonomy_referendum,_2017
pi_173945231
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 11:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

O, okee, ik dacht dat je alleen in Schotland dat streven had en Catalonië dus. Maar dat het dus zo veel voorkomt wist ik niet echt. Vlaanderen wil wel onafhankelijkheid, maar er is ook bij beide partijen nog een redelijk aantal mensen dat voor België als overkoepelende bondsstaat kiest, dacht ik.
Die bewegingen zijn dan ook nog vrij klein (minderheid), maar dat kan door dit gebeuren zo omslaan. Ik vergelijk het een beetje met Black Lives Matter. Over komen waaien uit VS en door masaal Media te gebruiken voor haar ideaal en 'waarheid' veel aanhangers kunnen werven.
Hey
pi_173945244
quote:
Er zijn ook bewegingen die strijden voor een onafhankelijk Padanie, volgens mij is Lega Nord ook zo'n beweging, al zijn die ook aanwezig in Napels en op Sicilie.
Hey
  zaterdag 23 september 2017 @ 14:34:48 #39
468509 _--_
In varietate concordia
pi_173946895
De Spaanse politie heeft het gezag over de Catalaanse politiemacht overgenomen. Alle agenten, Spaans en Catalaans, vallen per direct onder één centraal commando. "Dit is nog nooit gebeurd", zegt correspondent Rop Zoutberg vanuit Barcelona. Hij verwacht dat de Catalanen woedend zullen reageren.

Gisteren werd bekend dat Spanje een paar duizend agenten naar Catalonië stuurt om te voorkomen dat de Catalanen op 1 oktober een referendum houden over onafhankelijkheid. Aanvankelijk zouden de Spaanse politiemensen de autonome Catalaanse politie alleen 'bijstaan', maar nu blijkt dat ze de controle volledig overnemen.
_
lees hier meer: https://nos.nl/artikel/21(...)e-politie-opzij.html
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  zaterdag 23 september 2017 @ 15:16:30 #40
468509 _--_
In varietate concordia
pi_173947522

foute boel
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_173947827
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 14:34 schreef _--_ het volgende:
De Spaanse politie heeft het gezag over de Catalaanse politiemacht overgenomen. Alle agenten, Spaans en Catalaans, vallen per direct onder één centraal commando. "Dit is nog nooit gebeurd", zegt correspondent Rop Zoutberg vanuit Barcelona. Hij verwacht dat de Catalanen woedend zullen reageren.

Gisteren werd bekend dat Spanje een paar duizend agenten naar Catalonië stuurt om te voorkomen dat de Catalanen op 1 oktober een referendum houden over onafhankelijkheid. Aanvankelijk zouden de Spaanse politiemensen de autonome Catalaanse politie alleen 'bijstaan', maar nu blijkt dat ze de controle volledig overnemen.
_
lees hier meer: https://nos.nl/artikel/21(...)e-politie-opzij.html
Ofwel, madrid gooit olie op het vuur met hun dictaroiale fratsen. Ze blijven het maar escaleren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_173947904
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 15:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ofwel, madrid gooit olie op het vuur met hun dictaroiale fratsen. Ze blijven het maar escaleren.
Het lijkt er op. Dit zal voor veel Catalanen als een bezetting aan gaan voelen. Dan ben je verder van huis.
pi_173948145
Waarom wordt er in de Nederlandse media niks over gedeeld?
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_173948154
quote:
De Catalaanse regering geeft zich echter niet zonder slag of stoot gewonnen, en zegt dat het op een geheime locatie zo’n 6000 stembussen heeft verstopt. ‘Het referendum zal worden gehouden en wordt nu al georganiseerd,’ aldus minister van Buitenlandse Zaken Raul Romeva. ‘Maar de omstandigheden zijn overduidelijk niet zoals we hadden gewenst
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 23 september 2017 @ 16:07:53 #45
408813 crew  trein2000
pi_173948183
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 15:16 schreef _--_ het volgende:
[ afbeelding ]
foute boel
Wat is dit?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_173948198
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 16:05 schreef Glijdt_licht het volgende:
Waarom wordt er in de Nederlandse media niks over gedeeld?
Bericht komt van nos hier hoor.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_173948205
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 15:48 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Het lijkt er op. Dit zal voor veel Catalanen als een bezetting aan gaan voelen. Dan ben je verder van huis.
Dat is het de facto dus ook volgens madrid. Anders doe je niet zo.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_173948206
Benieuwd hoe het gaat lopen 1 oktober, 30 september vlieg ik terug naar Nederland, en 4 oktober weer terug naar Barcelona, als dat nog mogelijk is dan
  zaterdag 23 september 2017 @ 16:09:44 #49
468509 _--_
In varietate concordia
pi_173948209
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 16:07 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat is dit?
Duizenden tractors komen van boerderijen om te protesteren tegen de spaanse regering.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 23 september 2017 @ 16:10:24 #50
408813 crew  trein2000
pi_173948220
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 16:09 schreef _--_ het volgende:

[..]

Duizenden tractors komen van boerderijen om te protesteren tegen de spaanse regering.
Oei
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')