abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_181134033
quote:
14s.gif Op zondag 12 augustus 2018 10:45 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Nog maar minder dan 4 weken. (ok voor jou 5) *O* Wanneer zit jij in Durrës, alleen je een na laatste nacht toch?
Tot hoever in het najaar blijft het in Albanië ongeveer strandweer?
  One tough cookie zondag 12 augustus 2018 @ 21:00:10 #202
169210 liesje1979
pi_181138595
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 17:40 schreef MCH het volgende:

[..]

Tot hoever in het najaar blijft het in Albanië ongeveer strandweer?
Hey. Dat hangt van het weer af. :P Maar vorig jaar was het zeker tot eind september erg lekker, de zee is dan ook heerlijk warm. Voor de Albanezen zelf stopt het seizoen per 1 oktober en dan zal een groot aantal hotels en restaurants aan de kust hun deuren sluiten. Toen we er vorig jaar november nog waren (zie travelsnack van Fles) was het quaa temperatuur ook nog erg aangenaam overdag. Niet echt meer echt strandweer maar wel gewoon lekker. Dus ik denk zeker tot half oktober wel.
  maandag 13 augustus 2018 @ 05:34:34 #203
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_181145665
quote:
14s.gif Op zondag 12 augustus 2018 10:45 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Nog maar minder dan 4 weken. (ok voor jou 5) *O* Wanneer zit jij in Durrës, alleen je een na laatste nacht toch?
klopt, 1 nacht van 19 tot 20 september
  One tough cookie zaterdag 18 augustus 2018 @ 02:38:01 #204
169210 liesje1979
pi_181269346
Albanië heeft in afgelopen 2 weken! 1 miljoen toeristen gehad die de grens over gingen om het te bezoeken. :o Dat is gemiddels 71,4 duizend per dag ofzo. Super fijn voor de Albanezen maar ik word er geloof ik een beetje verdrietig van. Misschien moet ik maar een anti campagne beginnen, ga vooral niet naar Albanië. :') Ik denk dat ik iig nooit in juli of augustus zal gaan, hopelijk is over 3 weken de rust wedergekeerd. -O-
pi_181270298
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 02:38 schreef liesje1979 het volgende:
Albanië heeft in afgelopen 2 weken! 1 miljoen toeristen gehad die de grens over gingen om het te bezoeken. :o Dat is gemiddels 71,4 duizend per dag ofzo. Super fijn voor de Albanezen maar ik word er geloof ik een beetje verdrietig van. Misschien moet ik maar een anti campagne beginnen, ga vooral niet naar Albanië. :') Ik denk dat ik iig nooit in juli of augustus zal gaan, hopelijk is over 3 weken de rust wedergekeerd. -O-
Hoogseizoen he? Dan is het sowieso heel druk in die hele regio daar.
Gewoon lekker buiten het hoogseizoen gaan in alle rust. :)
  zondag 26 augustus 2018 @ 11:17:54 #206
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_181467112
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 02:38 schreef liesje1979 het volgende:
Albanië heeft in afgelopen 2 weken! 1 miljoen toeristen gehad die de grens over gingen om het te bezoeken. :o Dat is gemiddels 71,4 duizend per dag ofzo. Super fijn voor de Albanezen maar ik word er geloof ik een beetje verdrietig van. Misschien moet ik maar een anti campagne beginnen, ga vooral niet naar Albanië. :') Ik denk dat ik iig nooit in juli of augustus zal gaan, hopelijk is over 3 weken de rust wedergekeerd. -O-
in de zomer komen er heel veel strandtoeristen. Dat kan je ook wel zien gezien de vele hotels langs het strand, en de all-in luxe resorts die ze hebben gebouwd tussen Shköder en Dürres.
  One tough cookie zondag 26 augustus 2018 @ 11:35:34 #207
169210 liesje1979
pi_181467473
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 11:17 schreef greavy het volgende:

[..]

in de zomer komen er heel veel strandtoeristen. Dat kan je ook wel zien gezien de vele hotels langs het strand, en de all-in luxe resorts die ze hebben gebouwd tussen Shköder en Dürres.
Dat weet ik mop, maar dit was een recordaantal. ;) Ik nog minder dan 2 weken, en jij nog een kleine 3. Heb je er ook zo'n zin in? :D
pi_181545790
Ik ben nog aan het inlezen over het land op sites en wat reisboekjes, maar ik kom er als het goed is binnenkort wel doorheen. Na een weekje of zo in de Zwitserse/Italiaanse (of eventueel Sloveense) Alpen om te wandelen wil ik verder doorreizen (per auto) naar hopelijk noord-Griekenland.*

En onderweg wil ik dan ook wat van Albanië zien, dus tips van noord-->zuid zijn van harte welkom ^O^ Met badplaatsen heb ik niet zoveel trouwens. Steden alleen als er iets specifiek is wat mij op voorhand al aanspreekt; ik ben vooral van de natuur en bergen (en wandelen) en oude (historische/archeologische) rommel :Y

*er is geen planning; ik kan na tien dagen de helft overslaan en al in Griekenland zitten, of nooit verder komen dan de Alpen, of alweer thuis zijn zoals vorig jaar :+
pi_181546063
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:29 schreef Dingest het volgende:
Ik ben nog aan het inlezen over het land op sites en wat reisboekjes, maar ik kom er als het goed is binnenkort wel doorheen. Na een weekje of zo in de Zwitserse/Italiaanse (of eventueel Sloveense) Alpen om te wandelen wil ik verder doorreizen (per auto) naar hopelijk noord-Griekenland.*

En onderweg wil ik dan ook wat van Albanië zien, dus tips van noord-->zuid zijn van harte welkom ^O^ Met badplaatsen heb ik niet zoveel trouwens. Steden alleen als er iets specifiek is wat mij op voorhand al aanspreekt; ik ben vooral van de natuur en bergen (en wandelen) en oude (historische/archeologische) rommel :Y

*er is geen planning; ik kan na tien dagen de helft overslaan en al in Griekenland zitten, of nooit verder komen dan de Alpen, of alweer thuis zijn zoals vorig jaar :+
Ik weet nog een goede site: https://albanie-info.nl/
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_181546082
quote:
14s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:41 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Ik weet nog een goede site: https://albanie-info.nl/
Die had ik al gevonden uit de posts - en onderschrift - van liesje :P
  woensdag 29 augustus 2018 @ 17:12:53 #211
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_181549917
quote:
14s.gif Op zondag 26 augustus 2018 11:35 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Dat weet ik mop, maar dit was een recordaantal. ;) Ik nog minder dan 2 weken, en jij nog een kleine 3. Heb je er ook zo'n zin in? :D
tuurlijk hebben we er zin in :D
  One tough cookie woensdag 29 augustus 2018 @ 22:07:27 #212
169210 liesje1979
pi_181559565
quote:
14s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:41 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Ik weet nog een goede site: https://albanie-info.nl/
O+

quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:29 schreef Dingest het volgende:
Ik ben nog aan het inlezen over het land op sites en wat reisboekjes, maar ik kom er als het goed is binnenkort wel doorheen. Na een weekje of zo in de Zwitserse/Italiaanse (of eventueel Sloveense) Alpen om te wandelen wil ik verder doorreizen (per auto) naar hopelijk noord-Griekenland.*

En onderweg wil ik dan ook wat van Albanië zien, dus tips van noord-->zuid zijn van harte welkom ^O^ Met badplaatsen heb ik niet zoveel trouwens. Steden alleen als er iets specifiek is wat mij op voorhand al aanspreekt; ik ben vooral van de natuur en bergen (en wandelen) en oude (historische/archeologische) rommel :Y

*er is geen planning; ik kan na tien dagen de helft overslaan en al in Griekenland zitten, of nooit verder komen dan de Alpen, of alweer thuis zijn zoals vorig jaar :+
Reis je met het OV of met een auto? In het noorden heb je natuurlijk Shkodër, ik vind Shkodër erg leuk je hebt er een ruïne van een kasteel met geweldige uitzichten. De walking street vind ik een van de leukste van Albanië. Je kan daar natuurlijk nog naar Valbona en eventueel de Valbona-Teth hike doen. Maar zelfs als je dat niet doet is de ferry over lake Koman echt een aanrader.

Dan verder zuidelijk, eigenlijk vind ik dat een dagje Tirana niet mag ontbreken. Op de route naar Tirana lijkt mij de kaap van Rodon heel mooi. Zelf nooit geweest maar greavy is er vorig jaar geweest, er staat een verslagje van ergens in dit topic. Berat mag eigenlijk niet ontbreken, je kan er via de normale route komen maar ook via Elbasan, het duurt langer maar ik vond die route heel mooi. Vanuit Berat kan je via Gjirokaster naar het zuiden maar ik zou de bergweg via Vlore aanraden, een kustweg maar wel een hele mooie.

Hoe dan ook, mocht je in Albanie komen, dan weet ik zeker dat je het een geweldig land zal vinden!
  One tough cookie woensdag 29 augustus 2018 @ 22:08:01 #213
169210 liesje1979
pi_181559590
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:12 schreef greavy het volgende:

[..]

tuurlijk hebben we er zin in :D
*O*
Had jij eventueel nog ideeën voor donderdagochtend?
pi_181562311
quote:
14s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 22:07 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

O+

[..]

Reis je met het OV of met een auto? In het noorden heb je natuurlijk Shkodër, ik vind Shkodër erg leuk je hebt er een ruïne van een kasteel met geweldige uitzichten. De walking street vind ik een van de leukste van Albanië. Je kan daar natuurlijk nog naar Valbona en eventueel de Valbona-Teth hike doen. Maar zelfs als je dat niet doet is de ferry over lake Koman echt een aanrader.

Dan verder zuidelijk, eigenlijk vind ik dat een dagje Tirana niet mag ontbreken. Op de route naar Tirana lijkt mij de kaap van Rodon heel mooi. Zelf nooit geweest maar greavy is er vorig jaar geweest, er staat een verslagje van ergens in dit topic. Berat mag eigenlijk niet ontbreken, je kan er via de normale route komen maar ook via Elbasan, het duurt langer maar ik vond die route heel mooi. Vanuit Berat kan je via Gjirokaster naar het zuiden maar ik zou de bergweg via Vlore aanraden, een kustweg maar wel een hele mooie.

Hoe dan ook, mocht je in Albanie komen, dan weet ik zeker dat je het een geweldig land zal vinden!
Dank je!

Ik ben met de auto :) Eigenlijk wilde ik deze rit vorig jaar al maken, maar ik moest last-minute de auto van mijn broertje mee en die bewaarde kennelijk zijn autopapieren niet in de auto dus ik mocht Montenegro niet in...

Regio Shkodër was sowieso al een goede stop, ook vanwege de 2-daagse rij-afstand vanaf de Dolomieten of Slovenië (Kroatië en Kotor in Montenegro heb ik twee jaar geleden al bezocht). Een paar hikingsites haalden het ook aan vanwege idd de Valbonë-Theth hike, al moet ik die dan zo te zien op en neer doen met een overnachting ergens omdat ik wel weer terug bij de auto moet komen :+ Die boottocht heb ik ook vaker gelezen en de schema's eens opgezocht, maar of het handig in te passen is weet ik nog niet (auto kan wel op één van de boten mee, zie ik). In Shkodër had ik inderdaad al iets gelezen over het Rozafa-kasteel, al weet ik niet wat je met 'walking street' bedoelt? Is dat een verkeersvrije hoofdstraat?

Shkodër-Tirana is niet zo ver rijden, dus ik zou denk ik wel via die kaap kunnen gaan :Y Tirana wilde ik ook wel een dagje voor uittrekken, en 1 of 2 dagen voor de bijgelegen National parken. Berat is die '1000 ramen' stad, toch? Die schijn ik vorig jaar al op de route gezet te hebben :P Ook heb ik Muzinë (Syri I Kälter of 'Blue Eye') en Butrint/Buthrotum (archeologische vindplaats) toen al genoteerd, waarschijnlijk via de kust, al kom ik dan wat uit de richting voor mijn (eerste) bestemming in Griekenland (Ioannina) :) En het kassameisje van de lokale patisserie op Kreta kwam uit Korcë en vond dat ik ook daar heen moest, maar dat denk ik toch maar niet :+

Ander punt waar ik rekening mee moet houden en nog naar moet kijken is mijn overnachtingen. In principe kampeer ik altijd, maar volgens mij is dat in de Balkan nog niet zo'n heel algemeen iets (buiten de heel toeristische gebieden). Dus wellicht dat toch een hotel her en der nodig zal zijn.
pi_181564654
Ah, ik lees op een andere (hiking)site dat er genoeg campings (soort van; op terrein van de gasthuizen daar) zijn in de buurt van Valbonë; wat ik zou kunnen doen is:
-vanuit Shkodër met de auto vertrekken en (als ik online een reservering kan regelen) dan met de veerboot naar Fierza, en vanaf daar naar Valbonë rijden naar een camping.
- als ik mijn grote rugtas en kleine tent ook meeneem, kan ik naar Thethi lopen en daar kennelijk ook een camping opzoeken, en anders zijn er accommodaties genoeg kennelijk
- en de volgende dag weer teruglopen. En dan later van Valbonë naar Tirana rijden ^O^

En anders kan één ander kan ook met een taxi vanuit Shkodër voor schappelijke prijzen. Hangt er ook een beetje vanaf waar ik ook de auto veilig een nachtje (of 2) kan laten staan. Exacte details moet ik maar uitzoeken wanneer/als ik in Shkodër ben.

[ Bericht 2% gewijzigd door Dingest op 30-08-2018 02:05:22 ]
  zondag 2 september 2018 @ 11:00:02 #216
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_181638266
quote:
14s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 23:25 schreef Dingest het volgende:

[..]

al weet ik niet wat je met 'walking street' bedoelt? Is dat een verkeersvrije hoofdstraat?
In Shköder heb je de Pedestrian Street of de Walking Street. Dat is een straat met allemaal restaurantjes, winkeltjes, musea, café's. Er is daar altijd wel iets te doen, 's ochtends vroeg tot 's avonds laat.
Ik moest ff spieken, maar de straat heet Rruga Kole Idromeno.

Verslagje over de Kaap van Rodon (Kepi i Rodonit) is hierrr: TRV / Albanië #2 te vinden
  One tough cookie zondag 2 september 2018 @ 11:41:52 #217
169210 liesje1979
pi_181638946
quote:
14s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 01:51 schreef Dingest het volgende:
Ah, ik lees op een andere (hiking)site dat er genoeg campings (soort van; op terrein van de gasthuizen daar) zijn in de buurt van Valbonë; wat ik zou kunnen doen is:
-vanuit Shkodër met de auto vertrekken en (als ik online een reservering kan regelen) dan met de veerboot naar Fierza, en vanaf daar naar Valbonë rijden naar een camping.
- als ik mijn grote rugtas en kleine tent ook meeneem, kan ik naar Thethi lopen en daar kennelijk ook een camping opzoeken, en anders zijn er accommodaties genoeg kennelijk
- en de volgende dag weer teruglopen. En dan later van Valbonë naar Tirana rijden ^O^

En anders kan één ander kan ook met een taxi vanuit Shkodër voor schappelijke prijzen. Hangt er ook een beetje vanaf waar ik ook de auto veilig een nachtje (of 2) kan laten staan. Exacte details moet ik maar uitzoeken wanneer/als ik in Shkodër ben.
Ik denk dat je wel je tentje mag opzetten op het terrein van hotel Margjeka, aan het begin van die hike, als je wilt kan ik ze wel een berichtje sturen om het te vragen. (In Valbona) Echt campings heb ik niet gezien in Valbona, maar wild kamperen is toegestaan. Als je van Valbona naar Tirana rijdt, dan rijd je via Bajram Curri en ga je via Kosovo, Dan is een overnachting in Prizren ook zeker een aanrader! Wanneer ben je van plan om te gaan? Oh en dat van die autopapieren herinner ik me nog! :D
  zondag 2 september 2018 @ 12:26:11 #218
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_181639589
Van Valbone naar Tirana hoef je niet via Kosovo. Je kan ook via Golaj en Kukes naar het Zuiden (SH23) of de SH22 aan de andere kant van de rivier langs via Blerim en Kalimash als ik mij niet vergis
  One tough cookie zondag 2 september 2018 @ 12:28:31 #219
169210 liesje1979
pi_181639631
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 12:26 schreef greavy het volgende:
Van Valbone naar Tirana hoef je niet via Kosovo. Je kan ook via Golaj en Kukes naar het Zuiden (SH23) of de SH22 aan de andere kant van de rivier langs via Blerim en Kalimash als ik mij niet vergis
Klopt. Alleen gaat het via Kosovo sneller vanwege betere wegen. Zo goed als elke bus doet dat ook. Had je nou nog een idee voor donderdag?
pi_181639686
quote:
14s.gif Op zondag 2 september 2018 12:28 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Klopt. Alleen gaat het via Kosovo sneller vanwege betere wegen. Zo goed als elke bus doet dat ook. Had je nou nog een idee voor donderdag?
Via KS sneller?
  One tough cookie zondag 2 september 2018 @ 12:35:40 #221
169210 liesje1979
pi_181639720
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 12:33 schreef loni55 het volgende:

[..]

Via KS sneller?
Yep. Tenminste, dat is mij altijd verteld en zo doen de locals het ook.
  zondag 2 september 2018 @ 12:43:14 #222
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_181639833
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 12:33 schreef loni55 het volgende:

[..]

Via KS sneller?
De wegen zijn beter, maar via de SH23 is het een heel stuk toeristischer.
Door Albanië (oa SH23) is bijna 5 uur volgens Google Maps, maar gezien de bergwegen het eerste stuk lijkt mij 6 uur realistischer. Via Kosovo zegt Google Maps 4.5 uur (via Prizren, maar ook als je bij Gjakovë al naar Albanië terug gaat.
  zondag 2 september 2018 @ 12:44:30 #223
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_181639849
btw, kijk maar op Streetview. Google heeft zelfs op die SH23 in de bergen streetview
  zondag 2 september 2018 @ 12:53:25 #224
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_181639984
quote:
14s.gif Op zondag 2 september 2018 12:28 schreef liesje1979 het volgende:

[..]Had je nou nog een idee voor donderdag?
Euh
Nog niks specifieks. Zat oa te denken aan het Rezervati Patok-Fushë Kuqe / Laguna Patokut maar had er nog niet specifiek over nagedacht
pi_181641949
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 11:00 schreef greavy het volgende:

[..]

In Shköder heb je de Pedestrian Street of de Walking Street. Dat is een straat met allemaal restaurantjes, winkeltjes, musea, café's. Er is daar altijd wel iets te doen, 's ochtends vroeg tot 's avonds laat.
Ik moest ff spieken, maar de straat heet Rruga Kole Idromeno.

Verslagje over de Kaap van Rodon (Kepi i Rodonit) is hierrr: TRV / Albanië #2 te vinden
Ah, oké. Helder, dank je ^O^

quote:
14s.gif Op zondag 2 september 2018 11:41 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ik denk dat je wel je tentje mag opzetten op het terrein van hotel Margjeka, aan het begin van die hike, als je wilt kan ik ze wel een berichtje sturen om het te vragen. (In Valbona) Echt campings heb ik niet gezien in Valbona, maar wild kamperen is toegestaan. Als je van Valbona naar Tirana rijdt, dan rijd je via Bajram Curri en ga je via Kosovo, Dan is een overnachting in Prizren ook zeker een aanrader! Wanneer ben je van plan om te gaan? Oh en dat van die autopapieren herinner ik me nog! :D
Ja, meerdere hikers hadden al gezegd dat je een tentje op kunt zetten bij een aantal hotels/gasthuizen (en dat er vaak dan bordjes bij staan) aan beide kanten van die hike. Het zal vast wel loslopen, en anders kost een hotel ook niet zoveel.

Maps stuurt mij inderdaad ook via de SH23 en dan de A1 (via de SH22 is wel een stuk langer). Via Kosovo wordt aangegeven dat het iets van een kwartiertje scheelt - maar je moet wel twee keer de grens over en dat kan tijd kosten. Het zal niet voor het eerst zijn dat ik, als man alleen, de auto leeg moet halen. Aan de andere kant, dan ben ik wel een keertje (even) in Kosovo geweest. Hoe dan ook, die afstand kan prima op één dag. Dat een bus via Kosovo gaat kan ik mij wel voorstellen, die doen het minder makkelijk op bergwegen ;)

Hopelijk kan ik morgen weg rijden, maar ik zit eerst nog een onbepaalde tijd in de Alpen. En ik doe het met dezelfde auto trouwens, een Peugeot van 29 jaar oud, alleen nu is-ie van mij :P

Ik denk dat ik een rit heb samengesteld die ik zou kunnen doen, als ik er eenmaal ben:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alles onder voorbehoud natuurlijk :+ Mijn oorspronkelijke schema vorig jaar was eigenlijk alleen een doorreis van 4 dagen.
  One tough cookie zondag 2 september 2018 @ 15:14:37 #226
169210 liesje1979
pi_181642410
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 12:53 schreef greavy het volgende:

[..]

Euh
Nog niks specifieks. Zat oa te denken aan het Rezervati Patok-Fushë Kuqe / Laguna Patokut maar had er nog niet specifiek over nagedacht
Ah ja, dat lijkt me wel cool. :Y

quote:
14s.gif Op zondag 2 september 2018 14:46 schreef Dingest het volgende:

[..]

Ah, oké. Helder, dank je ^O^

[..]

Ja, meerdere hikers hadden al gezegd dat je een tentje op kunt zetten bij een aantal hotels/gasthuizen (en dat er vaak dan bordjes bij staan) aan beide kanten van die hike. Het zal vast wel loslopen, en anders kost een hotel ook niet zoveel.

Maps stuurt mij inderdaad ook via de SH23 en dan de A1 (via de SH22 is wel een stuk langer). Via Kosovo wordt aangegeven dat het iets van een kwartiertje scheelt - maar je moet wel twee keer de grens over en dat kan tijd kosten. Het zal niet voor het eerst zijn dat ik, als man alleen, de auto leeg moet halen. Aan de andere kant, dan ben ik wel een keertje (even) in Kosovo geweest. Hoe dan ook, die afstand kan prima op één dag. Dat een bus via Kosovo gaat kan ik mij wel voorstellen, die doen het minder makkelijk op bergwegen ;)

Hopelijk kan ik morgen weg rijden, maar ik zit eerst nog een onbepaalde tijd in de Alpen. En ik doe het met dezelfde auto trouwens, een Peugeot van 29 jaar oud, alleen nu is-ie van mij :P

Ik denk dat ik een rit heb samengesteld die ik zou kunnen doen, als ik er eenmaal ben:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alles onder voorbehoud natuurlijk :+ Mijn oorspronkelijke schema vorig jaar was eigenlijk alleen een doorreis van 4 dagen.
Klinkt als een goed plan. Ik ben vanaf vrijdag twee weken in Albanie, en Greavy een week later ook een week. Misschien zijn we er wel tegelijk. :D
  One tough cookie zondag 2 september 2018 @ 16:05:20 #227
169210 liesje1979
pi_181643446
Euhm, nog even over dag 9, het is haalbaar maar wel wat aan de optimistische kant wellicht. :@ Wij hebben eens met de auto T\irana-Elbasan-Berat gedaan. In Elbasan hebben we toen wel nog even rondgelopen en gelunched maar we deden er toch best een tijdje over. Fles of Hallojo weten misschien nog wel hoe lang. Dan wil je nog wel even in Berat kijken natuurlijk, dat is niet groot, maar toch. En dan nog naar Vlore en vanaf Vlore mag je ook zeker wel een dik uur rekenen tot aan Himare. Misschien dat je dan het laatste stuk wel in het donker rijdt. Ik zou in ieder geval vroeg in de ochtend gaan beginnen dan. :D
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 2 september 2018 @ 16:40:12 #228
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_181644334
Tirana - Elbasan is 1,5 uur, Elbasan - Berat ongeveer 2 uur.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_181645979
De tijden heb ik maar overgenomen van Google Maps, hangt er ook vanaf hoe die dat daar berekend hebben :P Meestal klopt het wel, mits alles meezit, maar het is inderdaad ook wel een paar keer voorgekomen dat de tent in de schemer op moest (of dat ik maar in de auto heb geslapen).
Al was ik ook alleen van plan om in Berat te stoppen - en waarschijnlijk ook niet al te lang - en anders zit er bij Berat geloof ik wel een camping en langs de kust vanaf Vlorë ook wel eerder al :Y

quote:
14s.gif Op zondag 2 september 2018 15:14 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ah ja, dat lijkt me wel cool. :Y

[..]

Klinkt als een goed plan. Ik ben vanaf vrijdag twee weken in Albanie, en Greavy een week later ook een week. Misschien zijn we er wel tegelijk. :D
Als ik het zover gehaald heb, zal ik het nog even laten weten :Y
  zondag 2 september 2018 @ 18:11:56 #230
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_181646292
Tirana - Elbasan - Berat liggen goede wegen ook, doorrijden kan je er. vanaf Tirana Grote deel autoweg (90kmh), laatste stuk tussen Tirana en Elbasan Snelweg (110kmh) en verder tweebaans wegen.
Wel kan ik adviseren vanuit Elbasan via Rroghozine te rijden en niet binnendoor te steken naar Lushnje, binnendoor via de SH58 en dan via Hysgjokai is leuk maar verlies je heel veel tijd (kan je niet echt doorrijden, veel slingers en af en toe ook wel wat gaten om te ontwijken)

[ Bericht 45% gewijzigd door greavy op 02-09-2018 18:18:26 ]
  One tough cookie zondag 2 september 2018 @ 18:30:58 #231
169210 liesje1979
pi_181646653
Ohja, volgens mij staken wij wel binnendoor.
pi_181647782
Hm, ik krijg de suggestie A3-SH7-S58 maar ipv naar Lushnje stuurt Maps mij daarna dan binnendoor naar Ura Vajgurore. Daar staat 2 uur voor (op 100 km), en via Rroghozine zo te zien 2,25 uur. Via Hysgjokai inderdaad 2,75 uur (125 km) en lijkt sowieso niet de handigste route. Op de kms van de hele vakantie is dat trouwens geen noemenswaardig verschil meer :P

Ik had 'via Elbasan' gedaan omdat Liesje zei dat het een mooie route is, daar ging het meer om dan om Elbasan zelf ;) Zonder het ommetje naar Elbasan zelf 'win' je overigens ook een half uur.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 2 september 2018 @ 19:28:23 #233
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_181647814
quote:
10s.gif Op zondag 2 september 2018 18:30 schreef liesje1979 het volgende:
Ohja, volgens mij staken wij wel binnendoor.
En dat ging prima *)

Maar dat was nog tussen Elbasan en Berat. Met name het stuk Gostime - Mollasi - Kuctove.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 2 september 2018 @ 19:29:26 #234
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_181647836
Elbasan zelf hoef je niet voor om te rijden nee :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_181648069
quote:
14s.gif Op zondag 2 september 2018 14:46 schreef Dingest het volgende:

[..]

Ah, oké. Helder, dank je ^O^

[..]

Ja, meerdere hikers hadden al gezegd dat je een tentje op kunt zetten bij een aantal hotels/gasthuizen (en dat er vaak dan bordjes bij staan) aan beide kanten van die hike. Het zal vast wel loslopen, en anders kost een hotel ook niet zoveel.

Maps stuurt mij inderdaad ook via de SH23 en dan de A1 (via de SH22 is wel een stuk langer). Via Kosovo wordt aangegeven dat het iets van een kwartiertje scheelt - maar je moet wel twee keer de grens over en dat kan tijd kosten. Het zal niet voor het eerst zijn dat ik, als man alleen, de auto leeg moet halen. Aan de andere kant, dan ben ik wel een keertje (even) in Kosovo geweest. Hoe dan ook, die afstand kan prima op één dag. Dat een bus via Kosovo gaat kan ik mij wel voorstellen, die doen het minder makkelijk op bergwegen ;)

Hopelijk kan ik morgen weg rijden, maar ik zit eerst nog een onbepaalde tijd in de Alpen. En ik doe het met dezelfde auto trouwens, een Peugeot van 29 jaar oud, alleen nu is-ie van mij :P

Ik denk dat ik een rit heb samengesteld die ik zou kunnen doen, als ik er eenmaal ben:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alles onder voorbehoud natuurlijk :+ Mijn oorspronkelijke schema vorig jaar was eigenlijk alleen een doorreis van 4 dagen.
Vanaf januari geloof ik is er geen grens meer tussen Kosovo en Albanië.
pi_181648083
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 19:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Elbasan zelf hoef je niet voor om te rijden nee :N
Hoezo?
  One tough cookie zondag 2 september 2018 @ 19:39:19 #237
169210 liesje1979
pi_181648086
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 19:26 schreef Dingest het volgende:
Hm, ik krijg de suggestie A3-SH7-S58 maar ipv naar Lushnje stuurt Maps mij daarna dan binnendoor naar Ura Vajgurore. Daar staat 2 uur voor (op 100 km), en via Rroghozine zo te zien 2,25 uur. Via Hysgjokai inderdaad 2,75 uur (125 km) en lijkt sowieso niet de handigste route. Op de kms van de hele vakantie is dat trouwens geen noemenswaardig verschil meer :P

Ik had 'via Elbasan' gedaan omdat Liesje zei dat het een mooie route is, daar ging het meer om dan om Elbasan zelf ;) Zonder het ommetje naar Elbasan zelf 'win' je overigens ook een half uur.
Oh maar dan zou ik, als Berat niet je eindpunt is denk ik lekker via Durrës rijden. Het is best een mooie route maar zeer tijdrovend. En je hebt ook nog de pass tussen Vlore en Himare. :D
  One tough cookie zondag 2 september 2018 @ 19:40:55 #238
169210 liesje1979
pi_181648131
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 19:38 schreef loni55 het volgende:

[..]

Vanaf januari geloof ik is er geen grens meer tussen Kosovo en Albanië.
Huh? :o Oh ik lees verkeerd denk ik. Je bedoelt dat de grenzen open gaan. Zou goed kunnen ze willen heel graag bij elkaar horen.
  One tough cookie zondag 2 september 2018 @ 19:42:10 #239
169210 liesje1979
pi_181648159
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 19:39 schreef loni55 het volgende:

[..]

Hoezo?
Het kleine stukje wat wij hebben gezien toen was niet zo boeiend. Maar we zijn niet eens binnen de oude stadsmuren geweest.
pi_181648264
quote:
11s.gif Op zondag 2 september 2018 19:40 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Huh? :o Oh ik lees verkeerd denk ik. Je bedoelt dat de grenzen open gaan. Zou goed kunnen ze willen heel graag bij elkaar horen.
Je kan inderdaad gewoon doorrijden. Op zich is het prima toch?
  One tough cookie zondag 2 september 2018 @ 19:48:04 #241
169210 liesje1979
pi_181648300
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 19:46 schreef loni55 het volgende:

[..]

Je kan inderdaad gewoon doorrijden. Op zich is het prima toch?
Ik dacht alleen even dat je bedoelde dat de grenzen dicht waren. En ja hoor, dikke prima, die twee landen zijn zo met elkaar verbonden dat een bewaakte grensovergang ook een beetje onzin is.
  zondag 2 september 2018 @ 19:50:10 #242
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_181648349
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 19:26 schreef Dingest het volgende:
Hm, ik krijg de suggestie A3-SH7-S58 maar ipv naar Lushnje stuurt Maps mij daarna dan binnendoor naar Ura Vajgurore. Daar staat 2 uur voor (op 100 km), en via Rroghozine zo te zien 2,25 uur. Via Hysgjokai inderdaad 2,75 uur (125 km) en lijkt sowieso niet de handigste route. Op de kms van de hele vakantie is dat trouwens geen noemenswaardig verschil meer :P

Ik had 'via Elbasan' gedaan omdat Liesje zei dat het een mooie route is, daar ging het meer om dan om Elbasan zelf ;) Zonder het ommetje naar Elbasan zelf 'win' je overigens ook een half uur.
Ja, dan bij Belsh naar Cerrage naar Ura Vajgore denk ik? Dat stukje weg ken ik daar niet.
Denk dat het inderdaad niet heel veel uitmaakt, maar als je wil doorrijden kan je beter via Rroghozine denk ik, die wegen zijn breder en in betere staat. Maar Elbasan-Berat zit je rond de 1.5 tot 2u als je binnendoor gaat, Elbasan-Berat deed ik vorig jaar in ongeveer 1u20 via Rroghozine.
  zondag 2 september 2018 @ 19:54:08 #243
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_181648450
Maar via Mollas en Kucove is ook een aardige route lijkt t.
  zondag 2 september 2018 @ 19:56:28 #244
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_181648514
Maar Liesje, wilde jij nog naar de Blue Eye als ik ook in Ksamil ben?
Daar zaten we toch tegelijk die nachten?
pi_181649219
quote:
10s.gif Op zondag 2 september 2018 19:48 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ik dacht alleen even dat je bedoelde dat de grenzen dicht waren. En ja hoor, dikke prima, die twee landen zijn zo met elkaar verbonden dat een bewaakte grensovergang ook een beetje onzin is.
Alleen jammer dat de rest niet hetzelfde voorbeeld volgt.
  One tough cookie zondag 2 september 2018 @ 20:31:52 #246
169210 liesje1979
pi_181649533
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 19:56 schreef greavy het volgende:
Maar Liesje, wilde jij nog naar de Blue Eye als ik ook in Ksamil ben?
Daar zaten we toch tegelijk die nachten?
Yep! Die zaterdag zouden we gaan toch? Ik ben er donderdag en ga zondag weer weg.

quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 20:19 schreef loni55 het volgende:

[..]

Alleen jammer dat de rest niet hetzelfde voorbeeld volgt.
Mja, dat ligt wat gecompliceerder. :+
  zondag 2 september 2018 @ 20:33:43 #247
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_181649565
quote:
14s.gif Op zondag 2 september 2018 20:31 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Yep! Die zaterdag zouden we gaan toch? Ik ben er donderdag en ga zondag weer weg.

Ok, dat dacht ik al. En dan ook langs Butrint of had je dat dan al gedaan? Da's niet eens omrijden.
pi_181649583
quote:
14s.gif Op zondag 2 september 2018 20:31 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Yep! Die zaterdag zouden we gaan toch? Ik ben er donderdag en ga zondag weer weg.

[..]

Mja, dat ligt wat gecompliceerder. :+
Syri i kalter moet je sowieso zien.
Ja balkan en politiek :P
  One tough cookie zondag 2 september 2018 @ 20:38:53 #249
169210 liesje1979
pi_181649677
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 20:33 schreef greavy het volgende:

[..]

Ok, dat dacht ik al. En dan ook langs Butrint of had je dat dan al gedaan? Da's niet eens omrijden.
Lol ik weet niet of ik dat dan al heb gedaan, maar ik kan het op zich wel bewaren voor zaterdag. :Y

quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 20:34 schreef loni55 het volgende:

[..]

Syri i kalter moet je sowieso zien.
Ja balkan en politiek :P
Ja ik weet het. staat al heel lang op mijn lijstje. Maar een beetje lastig met OV En Greavy huurt een auto. Dus. :+
pi_181649709
quote:
10s.gif Op zondag 2 september 2018 20:38 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Lol ik weet niet of ik dat dan al heb gedaan, maar ik kan het op zich wel bewaren voor zaterdag. :Y

[..]

Ja ik weet het. staat al heel lang op mijn lijstje. Maar een beetje lastig met OV En Greavy huurt een auto. Dus. :+
Een auto huren in saranda kost maar 35 euro per 24 uur.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')