abonnement Unibet Coolblue
pi_173945412
Ik vind het best vreemd dat alle (bekende) Nederlandse opiniemakers helemaal stil zijn hierover. Je zou toch van iemand een analyse verwachten...
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_173945429
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 13:16 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Oneens. Met Triggershot valt te discussiëren. Hij/zij? Staat best open voor de realiteit.

Die andere twee absoluut niet. Die leven echt in een droomwereld.
O+

Triggershit is overigens een echt account van mij. :o
pi_173945447
quote:
9s.gif Op zaterdag 23 september 2017 12:37 schreef Triggershot het volgende:
Ik in de beleving van OllieA

[ afbeelding ]

en Ser_Ciappelletto

[ afbeelding ]
Exact. En intussen zitten we opgescheept met heel veel:

https://scontent-sea1-1.c(...)Q4MDE0NzIyMTExNzE4.2

En we hebben liever:

https://media.nu.nl/m/m1o(...)n-essalam-moskee.jpg
Whatever...
pi_173945449
quote:
9s.gif Op zaterdag 23 september 2017 13:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Van jouw punten maak ik al helemaal pulp.
Wie was jij ook alweer?
Conscience do cost.
  zaterdag 23 september 2017 @ 13:20:29 #245
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173945458
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 13:18 schreef Mathemaat het volgende:
Ik vind het best vreemd dat alle (bekende) Nederlandse opiniemakers helemaal stil zijn hierover. Je zou toch van iemand een analyse verwachten...
Wat voor analyse zou dat moeten zijn? Van wie?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_173945485
quote:
5s.gif Op zaterdag 23 september 2017 13:20 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat voor analyse zou dat moeten zijn? Van wie?
Waarom deze cijfers bijvoorbeeld hoger zijn, dan in Zweden bijvoorbeeld.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_173945514
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 13:20 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Exact. En intussen zitten we opgescheept met heel veel:

https://scontent-sea1-1.c(...)Q4MDE0NzIyMTExNzE4.2

En we hebben liever:

https://media.nu.nl/m/m1o(...)n-essalam-moskee.jpg
Ik vind beide eigenlijk too much, een is te 'verkaasd' de ander is.. tjsahh.. wat kan/wil/zou je er nog over kunnen zeggen.. Empirische bewijs dat een subjectief concept als 'verloren generatie' werkelijkheid kan worden?
pi_173945525
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 13:20 schreef ems. het volgende:

[..]

Wie was jij ook alweer?
Waarom vraag je dat niet aan alle anderen, ben je nu wat aan het discrimineren?
  zaterdag 23 september 2017 @ 13:23:59 #249
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173945532
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 13:21 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Waarom deze cijfers bijvoorbeeld hoger zijn, dan in Zweden bijvoorbeeld.
Geen idee, doe er onderzoek naar.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_173945559
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 september 2017 13:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik vind beide eigenlijk too much, een is te 'verkaasd' de ander is.. tjsahh.. wat kan/wil/zou je er nog over kunnen zeggen.. Empirische bewijs dat een subjectief concept als 'verloren generatie' werkelijkheid kan worden?
Te ''verkaasd''? Als in ''teveel ge integreert''?

Kan dat ook?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_173945603
quote:
15s.gif Op zaterdag 23 september 2017 13:24 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Te ''verkaasd''? Als in ''teveel ge integreert''?

Kan dat ook?
Niet eens, meer te krampachtig erbij proberen te horen. Normaal links, rechts als de wind te sterk is. Te opportunistisch zeggen wat de rechtse kliek wil horen om punten te scoren. Na zijn optreden tegen Pimmeke komt het een beetje te geforceerd en fake over.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2017 13:27:33 ]
  zaterdag 23 september 2017 @ 13:27:34 #252
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173945611
quote:
15s.gif Op zaterdag 23 september 2017 12:50 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

[..]

Dat topic ja. #35.

Daar lees ik; Een kansloze aangifte, en die ouders maar huilen dat de politie niets doet.

Maar dit gaat verder off topic zo.
Precies. Daar staat helemaal niet dat de ouders niet moeten huilen omdat de mishandeling heeft plaatsgevonden. Je aantijging is dus onjuist.

En het is erg flauw om mij iets aan te wrijven, je zegje te doen en dan weerwoord te willen ontwijken door te stellen dat het te ver off topic gaat. Zeg dan niets.
pi_173945644
quote:
15s.gif Op zaterdag 23 september 2017 13:24 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Te ''verkaasd''? Als in ''teveel ge integreert''?

Kan dat ook?
Die worden dan ook als 'verraders' gezien. Aboutaleb's dochters zijn getrouwd met autochtonen en daarom worden ze binnen de Marokkaanse gemeenschap verguisd.
pi_173945664
True, true.. ik lag toevallig gisteravond nog wakker door de kutwijf Bouchra van Persie, beetje trouwen met een Nederlander. Wat een verraadster.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2017 13:37:42 ]
  zaterdag 23 september 2017 @ 13:30:51 #255
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173945665
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 13:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Gast :')
Als er een hier topics naar de klote helpt met een bepaald sfeertje, ben jij het.

Troll. Ga terug naar je grot ofso.
Welk sfeertje bedoel je? En hoe creëer ik dat?
pi_173945839
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 13:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Welk sfeertje bedoel je? En hoe creëer ik dat?
Dat sfeertje waarbij er afbreuk wordt gedaan aan de knusse kneuterigheid van rechtsextremisme.
pi_173945968
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 12:57 schreef Elzies het volgende:

[..]

En? Ik moedig in mijn gegeven reacties toch niets aan? Ik geef alleen een voorbeeld hoe het in een land als Myanmar toegaat. Dan is Nederland ter vergelijking toch een paradijs?
Ja, dus moet je als inwoner maar je bek houden en dankbaar zijn want elders is het veel slechter. Wat een idiote redenatie.
pi_173946383
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 13:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Precies. Daar staat helemaal niet dat de ouders niet moeten huilen omdat de mishandeling heeft plaatsgevonden. Je aantijging is dus onjuist.

En het is erg flauw om mij iets aan te wrijven, je zegje te doen en dan weerwoord te willen ontwijken door te stellen dat het te ver off topic gaat. Zeg dan niets.
Ik zeg niet dat jij gezegd zou hebben dat de ouders niet moeten huilen omdat hun kind mishandeld is, maar dat jij gezegd hebt dat zij niet moeten huilen omdat de politie had geadviseerd geen aangifte doen van de mishandeling...

Nog een keer;
quote:
15s.gif Op zaterdag 23 september 2017 10:41 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Dit doe jij toch ook al? In een ander topic laatst vond jij dat de ouders die geadviseerd kregen geen aangifte te doen van hun mishandelde kind niet moesten ''huilen''.
Dit zei ik na aanleiding van deze reactie van jou;

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 10:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Oké, ga jij dan ook stoppen met klagen dat je fiets gestolen wordt, dat je oma in haar huis beroofd wordt en dat je dochter op straat aangerand wordt? Dat zijn namelijk rechtstreekse gevolgen van de weigering om bij te dragen aan een structurele oplossing tegen die criminaliteit.
Sorry, maar ik kan dat dus niet lijmen als je eerder een keer hebt gezegd ''Een kansloze aangifte, en die ouders maar huilen dat de politie niets doet.''
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_173946452
Fok on its best ^O^

Echt wijzer word je hier niet :')
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_173946557
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 13:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Niet eens, meer te krampachtig erbij proberen te horen. Normaal links, rechts als de wind te sterk is. Te opportunistisch zeggen wat de rechtse kliek wil horen om punten te scoren. Na zijn optreden tegen Pimmeke komt het een beetje te geforceerd en fake over.
''Teveel verkaasd'', spreek je dan over (bijvoorbeeld) een marokkaanse nederlander met teveel typisch niet-marokaanse eigenschappen enz?

(Dit is wat ik vind als ik het google.)
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_173946586
quote:
15s.gif Op zaterdag 23 september 2017 14:13 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

''Teveel verkaasd'', spreek je dan over (bijvoorbeeld) een marokkaanse nederlander met teveel typisch niet-marokaanse eigenschappen enz?

(Dit is wat ik vind als ik het google.)
In a nutshell :7
pi_173946604
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 september 2017 13:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, dus moet je als inwoner maar je bek houden en dankbaar zijn want elders is het veel slechter. Wat een idiote redenatie.
Zo idioot is die redenatie toch ook weer niet. Wij hebben dan wel luxe maar in landen waar ze het slechter hebben zijn volksmenners aan het werk die het volk ophitsen omdat zelfs sommige armen hier in Nederland luxe hebben. Waardoor de armen van elders de armen van Nederland zouden kunnen gaan bestrijden.
pi_173946619
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 14:16 schreef torentje het volgende:

[..]

Zo idioot is die redenatie toch ook weer niet. Wij hebben dan wel luxe maar in landen waar ze het slechter hebben zijn volksmenners aan het werk die het volk ophitsen omdat zelfs sommige armen hier in Nederland luxe hebben. Waardoor de armen van elders de armen van Nederland zouden kunnen gaan bestrijden.
Eh, ja, nee, oké. Wat zei je eigenlijk?
pi_173946634
Allicht een idee om cursussen uit te delen aan de mensen die zich gediscrimineerd voelen.
Conscience do cost.
  zaterdag 23 september 2017 @ 14:21:42 #266
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173946686
quote:
15s.gif Op zaterdag 23 september 2017 14:05 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat jij gezegd zou hebben dat de ouders niet moeten huilen omdat hun kind mishandeld is, maar dat jij gezegd hebt dat zij niet moeten huilen omdat de politie had geadviseerd geen aangifte doen van de mishandeling...

Nog een keer;

[..]

Dit zei ik na aanleiding van deze reactie van jou;

[..]

Sorry, maar ik kan dat dus niet lijmen als je eerder een keer hebt gezegd ''Een kansloze aangifte, en die ouders maar huilen dat de politie niets doet.''
Ten eerste: die reactie was in reactie op iemand die stelde dat moslims niet mogen klagen over discriminatie zolang sommigen van hen nog dingen uitvraten. Ik draaide dat om, om aan te tonen hoe belachelijk die reactie is. Oftewel, ik vind dus niet dat mensen hun mond moeten houden over kwaad dat hun aangedaan wordt omdat ze zelf niet onschuldig zijn.

Ten tweede: ik heb nergens gezegd dat de ouders niet moeten huilen omdat ze geadviseerd kregen geen aangifte te doen. Ik heb gezegd dat ze niet moeten huilen dat de politie niets kan doen met hun vage aangifte.

Ten derde: het valt ook niet te rijmen, want het gaat over twee volledig andere dingen. Niet zo raar dus.
pi_173946732
quote:
Voel ik me toch weer wat beter. Ik had laatst nog mijn telefoon uitgeleend aan een mocro, midden in de nacht bij een verlaten treinstation. Ik stond uiteraard klaar om hem te tacklen maar uiteindelijk heeft hij gewoon netjes iemand gebeld en de telefoon teruggegeven.

Verder een beetje een lastige proef. Ik kan me best voorstellen dat mensen helemaal geen zin hebben om hun telefoon aan een vreemde te geven, ongeacht de huidskleur.
Conscience do cost.
pi_173946787
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 14:25 schreef ems. het volgende:

[..]

Verder een beetje een lastige proef. Ik kan me best voorstellen dat mensen helemaal geen zin hebben om hun telefoon aan een vreemde te geven, ongeacht de huidskleur.
Dat dus. Ik wil niet dat een vreemde mijn duizenden selfies ziet.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_173946806
quote:
15s.gif Op zaterdag 23 september 2017 14:28 schreef alilami het volgende:

[..]

Dat dus. Ik wil niet dat een vreemde mijn duizenden selfies ziet.
En de dickpics natuurlijk. Dat staat mijn legendarische bescheidenheid niet toe.
Conscience do cost.
pi_173946858
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 14:25 schreef ems. het volgende:
Verder een beetje een lastige proef. Ik kan me best voorstellen dat mensen helemaal geen zin hebben om hun telefoon aan een vreemde te geven, ongeacht de huidskleur.

deze dan?

Volgens mij is er over het algemeen toch wel een vergelijkbare resultaat waarin de gekleurde 'verdachter' wordt benaderd.

Het zijn geen absolute en onomstotelijke resultaten, maar volgens mij is het toch wel een trend.

Jammer dat mevrouw toch wel eindigt met 'witte privilege'.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2017 14:34:08 ]
pi_173946923
quote:
9s.gif Op zaterdag 23 september 2017 14:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]


deze dan?

Volgens mij is er over het algemeen toch wel een vergelijkbare resultaat waarin de gekleurde 'verdachter' wordt benaderd.

Het zijn geen absolute en onomstotelijke resultaten, maar volgens mij is het toch wel een trend.

Jammer dat mevrouw toch wel eindigt met 'witte privilege'.
Kan ook toeval zijn natuurlijk. Ik heb in precies dezelfde situatie gezeten toen ik sleutel had afgebroken in het slot van een bitch die ik probeerde te helpen. Toen heb ik ook een zaag moeten lenen bij een winkel en aan de oude gracht dat ding open zitten zagen. Geen opmerkingen gehoord :P
Conscience do cost.
pi_173946955
quote:
9s.gif Op zaterdag 23 september 2017 14:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]


deze dan?

Volgens mij is er over het algemeen toch wel een vergelijkbare resultaat waarin de gekleurde 'verdachter' wordt benaderd.

Het zijn geen absolute en onomstotelijke resultaten, maar volgens mij is het toch wel een trend.

Jammer dat mevrouw toch wel eindigt met 'witte privilege'.
Als er een ding is wat ik na jarenlang rondhangen op YT heb geleerd, is dat 101% van de sociale experimenten en pranks in scene zijn gezet.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_173946991
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 14:36 schreef ems. het volgende:

[..]

Kan ook toeval zijn natuurlijk. Ik heb in precies dezelfde situatie gezeten toen ik sleutel had afgebroken in het slot van een bitch die ik probeerde te helpen. Toen heb ik ook een zaag moeten lenen bij een winkel en aan de oude gracht dat ding open zitten zagen. Geen opmerkingen gehoord :P
Jij bent dan ook waarschijnlijk blond?
pi_173947117
quote:
9s.gif Op zaterdag 23 september 2017 14:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jij bent dan ook waarschijnlijk blond?
Nee, ik ben een getinte dude met zwart haar.
Conscience do cost.
pi_173947126
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 14:45 schreef ems. het volgende:

[..]

Nee, ik ben een getinte dude met zwart haar.
cognitieve dissonantie nu.
pi_173947147
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 september 2017 14:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

cognitieve dissonantie nu.
Hoezo? :P
Conscience do cost.
pi_173947417
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 13:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Niet eens, meer te krampachtig erbij proberen te horen. Normaal links, rechts als de wind te sterk is. Te opportunistisch zeggen wat de rechtse kliek wil horen om punten te scoren. Na zijn optreden tegen Pimmeke komt het een beetje te geforceerd en fake over.
Okee in a nutshell dus.

Links, rechts, opportunistisch, geforceerd, fake.
Allen niks met integratie te maken.

Ik kan mij niet voorstellen dat een autochtoon (mag ik m nog even gebruiken?) van mening is dat Aboutaleb ''teveel'' geďntegreerd is, maar juist uitstekend en derhalve als rolmodel beschouwt kan worden.

Jouw ''teveel verkaasd'' opmerking maakt uiterst duidelijk dat wanneer je vanuit een allochtoons (en dan voornamelijk Turks/Marokkaans) perspectief gezien ''teveel'' integreert (verkaasd) wanneer je je tot het niveau integreert wat door de autochtoon als ''ideaal'' word gezien.

Wat maar weer duidelijk maakt dat ''teveel nederlander worden'', gezien word als verloochenen van jouw afkomst. Iets met die eer en trots.

Wat ook maar weer duidelijk maakt waarom turken en marokkanen niet gezien de nederlandse maatstaven integreren, maar segregeren.

Wat op zijn beurt weer duidelijk maakt wat er nu precies scheef loopt, kijkend naar de samenleving.

De wil om te integreren naar een gewenst niveau bestaat niet, de eis om wel als zodoende behandeld te worden wel.

Maar omdat de wil uitblijft ontstaat er een gat. Een gat waar allochtonen zelf in blijven lopen, waardoor ze achtergesteld raken ten opzichte van de autochtoon, hetgeen frustratie en woede veroorzaakt wat zich dan vervolgens weer vertaald in nog meer verzet en onwil.

En een nog groter gat.

Mix daarbij nog een gerelateerde segregerende religie en het plaatje van de moslims die aangeven zich gediscrimineerd te voelen is compleet.

Nu ik dit tik besef ik ook weer even dat het zodoende helemaal niet zo gek of verrassend is dat de politieke partij die ''minder minder minder (marokanen) liet scanderen nu de op één na grootste partij van nederland is geworden, en FVD in de peilingen alsmaar blijft groeien.

Vind jij dat ook?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_173947527
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 12:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ho ho. Jij was discriminatie goed aan het praten omdat anderen ook dingen uitvreten. Als je vindt dat 'hullie doen ook iets' een goed argument is om illegale dingen te mogen doen, dan geldt dat ook voor criminele moslims die anderen beroven.
Ok :')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173947580
quote:
15s.gif Op zaterdag 23 september 2017 15:09 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Nu ik dit tik besef ik ook weer even dat het zodoende helemaal niet zo gek of verrassend is dat de politieke partij die ''minder minder minder (marokanen) liet scanderen nu de op één na grootste partij van nederland is geworden, en FVD in de peilingen alsmaar blijft groeien.

Vind jij dat ook?
Ik vind het ook, ook al verbaasde het mij dat ze niet de grootste partij geworden zijn. Gevalletje Rutte en turken denk ik.
Over minder, minder, minder....het voedingscentrum roept al jaren dat we minder kaas moeten eten! Wordt er nu geen kaas meer geproduceerd?

Juist.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_173947682
quote:
15s.gif Op zaterdag 23 september 2017 15:09 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Okee in a nutshell dus.

Links, rechts, opportunistisch, geforceerd, fake.
Allen niks met integratie te maken.

Ik kan mij niet voorstellen dat een autochtoon (mag ik m nog even gebruiken?) van mening is dat Aboutaleb ''teveel'' geďntegreerd is, maar juist uitstekend en derhalve als rolmodel beschouwt kan worden.

Jouw ''teveel verkaasd'' opmerking maakt uiterst duidelijk dat wanneer je vanuit een allochtoons (en dan voornamelijk Turks/Marokkaans) perspectief gezien ''teveel'' integreert (verkaasd) wanneer je je tot het niveau integreert wat door de autochtoon als ''ideaal'' word gezien.

Wat maar weer duidelijk maakt dat ''teveel nederlander worden'', gezien word als verloochenen van jouw afkomst. Iets met die eer en trots.

Wat ook maar weer duidelijk maakt waarom turken en marokkanen niet gezien de nederlandse maatstaven integreren, maar segregeren.

Wat op zijn beurt weer duidelijk maakt wat er nu precies scheef loopt, kijkend naar de samenleving.

De wil om te integreren naar een gewenst niveau bestaat niet, de eis om wel als zodoende behandeld te worden wel.

Maar omdat de wil uitblijft ontstaat er een gat. Een gat waar allochtonen zelf in blijven lopen, waardoor ze achtergesteld raken ten opzichte van de autochtoon, hetgeen frustratie en woede veroorzaakt wat zich dan vervolgens weer vertaald in nog meer verzet en onwil.

En een nog groter gat.

Mix daarbij nog een gerelateerde segregerende religie en het plaatje van de moslims die aangeven zich gediscrimineerd te voelen is compleet.

Nu ik dit tik besef ik ook weer even dat het zodoende helemaal niet zo gek of verrassend is dat de politieke partij die ''minder minder minder (marokanen) liet scanderen nu de op één na grootste partij van nederland is geworden, en FVD in de peilingen alsmaar blijft groeien.

Vind jij dat ook?
Als Aboutaleb een beetje consistent was in zijn houding, was ik in grote lijnen nog met je mee gegaan, maar nee. Aboutaleb is niet consistent en waait met iedere wint mee. Als er morgen een linkse wind waait door Nederland dan zie ik daar Aboutaleb weer in meegaan en een soort van Fatima Elatik-achtig typetje worden, die zich juist beroept op zijn achtergrond als 'bruggenbouwer'.

Integratie of zelfs assimilatie is niet zo zeer het probleem. Hij is een opportunist en is daarmee zijn carričre aan het opbouwen. Wat je ook vindt van die lelijkerd van een Ebru Umar, ze is in ieder geval wel consistent. Heeft een opvatting wat door de jaren heen weinig veranderd is, zeker niet voor een carričre. Hetzelfde met bijvoorbeeld een Zihni Ozdil. Pre-GroenLinks was hij al kritisch over de allochtoon en specifieker de Turken en hetzelfde tijdens zijn lidmaatschap bij een van de grootste linkse partijen op dit moment in de kamer.

Ik vind Aboutaleb geen rolmodel, streven burgemeester te worden als allochtoon is een prima ambitie. zeker voor al die werkloze en straathangende jochies die er niets van bakken en weinig idealen hebben, alleen de manier waarop zou ik mijn kinderen niet willen meegeven als model.

Dat Wilders groter/grootste wordt gun ik hem, het volk spreekt en is weinig op tegen, maar ik voorzie ook wel weer een einde van de hype als de realiteit komt neerdalen en blijkt dat ook hij zijn eigen kiezers gaat naaien, compromissen gaat sluiten en beloften niet gaat na komen. Zodoende zie ik het verlies van de PVDA en de opmars van de PVV bijvoorbeeld als een tijdelijk hype. Iets vergelijkbaars hebben we al meegemaakt met Melkert.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2017 15:31:18 ]
pi_173947686
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 september 2017 14:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Eh, ja, nee, oké. Wat zei je eigenlijk?
Dat de buitenlandse rijken de Nederlandse armen met hun armen bedreigen.
pi_173948040
quote:
15s.gif Op zaterdag 23 september 2017 15:09 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Okee in a nutshell dus.

Links, rechts, opportunistisch, geforceerd, fake.
Allen niks met integratie te maken.

Ik kan mij niet voorstellen dat een autochtoon (mag ik m nog even gebruiken?) van mening is dat Aboutaleb ''teveel'' geďntegreerd is, maar juist uitstekend en derhalve als rolmodel beschouwt kan worden.

Jouw ''teveel verkaasd'' opmerking maakt uiterst duidelijk dat wanneer je vanuit een allochtoons (en dan voornamelijk Turks/Marokkaans) perspectief gezien ''teveel'' integreert (verkaasd) wanneer je je tot het niveau integreert wat door de autochtoon als ''ideaal'' word gezien.

Wat maar weer duidelijk maakt dat ''teveel nederlander worden'', gezien word als verloochenen van jouw afkomst. Iets met die eer en trots.

Wat ook maar weer duidelijk maakt waarom turken en marokkanen niet gezien de nederlandse maatstaven integreren, maar segregeren.

Wat op zijn beurt weer duidelijk maakt wat er nu precies scheef loopt, kijkend naar de samenleving.

De wil om te integreren naar een gewenst niveau bestaat niet, de eis om wel als zodoende behandeld te worden wel.

Maar omdat de wil uitblijft ontstaat er een gat. Een gat waar allochtonen zelf in blijven lopen, waardoor ze achtergesteld raken ten opzichte van de autochtoon, hetgeen frustratie en woede veroorzaakt wat zich dan vervolgens weer vertaald in nog meer verzet en onwil.

En een nog groter gat.

Mix daarbij nog een gerelateerde segregerende religie en het plaatje van de moslims die aangeven zich gediscrimineerd te voelen is compleet.

Nu ik dit tik besef ik ook weer even dat het zodoende helemaal niet zo gek of verrassend is dat de politieke partij die ''minder minder minder (marokanen) liet scanderen nu de op één na grootste partij van nederland is geworden, en FVD in de peilingen alsmaar blijft groeien.

Vind jij dat ook?
pi_173948080
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 13:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Welk sfeertje bedoel je? En hoe creëer ik dat?
Overal waar jij komt, gaat het binnen no time over vermeende discriminatie door NLers. Je bemt zo ingenomen en ver heen, dat je het niet eens meer doorhebt. Of gewoon keihar racist. Denk het laatste. Maakt je zielig.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_173948120
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 13:40 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat sfeertje waarbij er afbreuk wordt gedaan aan de knusse kneuterigheid van rechtsextremisme.
Valt tegen. Gaat eerder over intolerant zijn naar intolerantie. Maargoed, jij bent ook zo'n vooringenomen sneeuwvlokje dat je al het commentaar/kritiek van blanken bij voorbaat ziet als rechtsextreem natuurlijk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_173948142
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 16:04 schreef Red_85 het volgende:
jij bent ook zo'n vooringenomen sneeuwvlokje dat je al het commentaar/kritiek van blanken bij voorbaat ziet als rechtsextreem natuurlijk.
En jij bent een nazi.

Ga je nu weer huilen omdat iemand onaardig doet?
pi_173948309
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 22:47 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De door mij behandelde stelling gaat niet over wat moet je met een afvallige doen of wat is de juiste straf/interpretatie over omgang met de afvallige. De stelling en artikel wat ik plaats en waarom ik het plaats gaat over hoe erg het wordt afgeraden door moslims om andere praktiserende moslims uit te maken voor afvallig en te verketteren. Dus niet wat te doen met de dief, maar hoe je zou vaststellen hoe iemand een dief is en de vraag of je dat überhaupt wel moet doen. Daar zit nogal een wezenlijk verschil in.

Het kunnen / moeten doden van de afvallig verklaarde wordt nota bene als een van de redenen genoemd om juist niet te verketteren.

Dutchko post wel vaker dingen zonder dat hij helemaal door heeft waar hij op reageert en hoe het gesprek tot stand komt, maar dat hij daar ook nog eens steun bij krijgt vind ik serieus iets wat vreemd.
Het idee dat je voorzichtig moet zijn om mede-moslims afvallig te verklaren komt niet overeen met het islamitisch recht. Het klinkt als een poging een rookscherm op te werpen.
Het onderstaande is wetgeving uit Umdat al-Salik:

quote:
ACTS THAT ENTAIL LEAVING ISLAM
08.7 (0: Among the things that entail apostasy from Islam (may Allah protect us from them) are:
(1) to prostrate to an idoL whether sarcastically, out of mere eontrariness, or in actual conviction, like .that of someone who believes the Creator to be something that has originated in time. Like idols in this respect are the sun or moon, and like prostration is bowing to other than Allah, if one intends reverence towards it like the reverence due to Allah;
(2) to intend to commit unbelief, even if in the future. And like this intention is hesitating

whether to do ~o or not: one thereby immediately commits unbelief:
(3) to speak words that imply unbelief such as HAllah is the third ofthree:' or "'I am AlIah"unless one's tongue has run away with one. or one is quoting another. or is one of the friends of Allah Most High (wali, def: w33) in a spiritually intoxicated state of total oblivion (A: friend of Allah or not, someone totally oblivious is as if insane, and is not held legally responsible (dis: k13.1(O:»), for these latter do not entail unbelief;
(4) to revile Allah or His messenger (Allah bless him and give him peace);
(5) to deny the existence of Allah, His beginningless eternality, His endless eternaIity, or to deny any of His attributes which the consensus of Muslims ascribes to Him (dis: vI);
(6) to be sarcastic about Allah's name, His command, His interdiction, His promise, or His threat;
(7) to deny any verse of the Koran or anything which by scholarly consensus (def: b7) belongs to it, or to add a verse that does not belong to it;
(8) to mockingly say, "I don't know what faith is":
(9) to reply to someone who says, "There is no power or strength save through Allah": "Your saying 'There's no power or strength, etc.' won't save you from hunger";
(10) for a tyrant, after an oppressed person says, "This is through the decree of Allah," to reply, "I act without the decree of Allah";
(11) to say that a Muslim is an unbeliever (kafir) (dis: w47) in words that are uninterpretable as merely meaning he is an ingrate towards Allah for divinely given blessings (n: in Arabic, also "kaflr");

(12) when someone asks to be taught the Testification of Faith (Ar. Shahada, the words. "La ilaha ill Allahu Muhammadun rasulu Llah" (There is no god but Allah, Muhammad is the Messenger of Allah)), and a Muslim refuses to teach him it;
(13) to describe a Muslim or someone who wants to become a Muslim in terms of unbelief (kufr);
(14) to deny the obligatory character of something which by the consensus of Muslims (ijma', def: b7) is part of Islam, when it is well known as such, like the prayer (salat) or even one rak'a from one of the five obligatory prayers, if there is no excuse (def: u2.4);
(15) to hold that any of Allah's messengers or prophets are liars, or to deny their bcing sent;
(n: 'Ala' ai-Din 'Abidin adds the following:
(16) to revile the religion of Islam;
(17) to believe that things in themselves or by their own nature have any causal influence independent of the will of Allah;
(18) to deny the existence of angels or jinn (def: w22), or the heavens;
(19) to be sarcastic about any ruling of the Sacred Law;
(20) or to deny that Allah intended the Prophet's message (Allah bless him and give him peace) to be the religion followed by the entire world (dis: w4.3--4) (al-Hadiyya al-'Ala'iyya (y4), 423-24).)
There are others, for the subject is nearly limitless. May Allah Most High save us and all Muslims from it.)
*
Wat is je bron? Welke fiqh school leert wat jij stelt?

Ik heb dit eerder gevraagd, maar je gaf geen antwoord: Keur jij de sharia en jihad af? Keur jij de straf voor afvalligheid af?
pi_173948712
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 16:05 schreef Jigzoz het volgende:
En jij bent een nazi.

Ga je nu weer huilen omdat iemand onaardig doet?
Probeer nu eens wat anders dan Nazi :') dat begint een beetje afgezaagd te worden.
Ik weet dat je "Nazi" roepen stoer vindt, maar er zullen maar verrekte weinig hier op Fok! zijn die het nationaalsocialistische gedachtengoed aanhangen.

Anti islam heeft niets met Nazi te maken.
  zaterdag 23 september 2017 @ 16:49:14 #288
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173948785
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 16:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Overal waar jij komt, gaat het binnen no time over vermeende discriminatie door NLers. Je bemt zo ingenomen en ver heen, dat je het niet eens meer doorhebt. Of gewoon keihar racist. Denk het laatste. Maakt je zielig.
Dat valt ook wel mee. Dat het zo vaak over racisme gaat, is vooral omdat vrijwel ieder topic bezaaid is met discriminerende meuk. Daar doe je zelf ook vrolijk aan mee.
pi_173948865
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 16:46 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Probeer nu eens wat anders dan Nazi
Oké. PVV-ondermens?
  zaterdag 23 september 2017 @ 16:55:41 #290
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173948940
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 16:46 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Probeer nu eens wat anders dan Nazi :') dat begint een beetje afgezaagd te worden.
Ik weet dat je "Nazi" roepen stoer vindt, maar er zullen maar verrekte weinig hier op Fok! zijn die het nationaalsocialistische gedachtengoed aanhangen.

Anti islam heeft niets met Nazi te maken.
Joh, flikker op met je policor censuur. Dat is niet afgezaagd, dat is gewoon het beestje bij zijn naam noemen. Feiten benoemen. De racistische aap uit de mouw. Weet je wel.
pi_173949687
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 16:18 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Het idee dat je voorzichtig moet zijn om mede-moslims afvallig te verklaren komt niet overeen met het islamitisch recht. Het klinkt als een poging een rookscherm op te werpen.
Het onderstaande is wetgeving uit Umdat al-Salik:

[..]

Wat is je bron? Welke fiqh school leert wat jij stelt?

Ik vroeg me serieus af waarom je tot twee maal toe specifiek met Umdat Al-Salik kwam, met een beetje Googlen kom je op twee dingen uit, de tekst wat je kopieert komt dominant naar voren bij websites die eigenlijk alleen maar bestaan om de Islam in een negatief daglicht te plaatsen dus nogal dubieus, maar goed om het even wat inhoudelijker te maken:

De stelling is nogmaals niet wat je moet doen met een ongelovige of waaraan iemand moet voldoen om ongelovig genoemd te worden, de stelling is dat het is afgeraden om de praktiserende moslim uit te maken voor afvallig.

In je tekst worden voorbeelden genoemd als het ontkennen dat Allah bestaat (are you kidding me?) en dingen zelf toevoegen aan de Koran of, kritisch en sceptisch te zijn over de leer van de Islam. Dat had ik je ook wel kunnen vertellen dat als je volgens de Koran spot met het geloof, het bestaan van Allah ontkent, dingen weglaat of toevoegt die er niet zijn dat je volgens de leer als afvallig beschouwd wordt.

Ironisch gezien staat er in je tekst ook voorbeelden die onderstrepen wat ik zeg, dus dat het is afgeraden om een moslim uit te maken voor kafir:

quote:
(11) to say that a Muslim is an unbeliever (kafir) (dis: w47) in words that are uninterpretable as merely meaning he is an ingrate towards Allah for divinely given blessings (n: in Arabic, also "kaflr");
quote:
13) to describe a Muslim or someone who wants to become a Muslim in terms of unbelief (kufr);
Dus een moslim die een andere (potentiële) moslim uitmaakt voor afvalligheid wordt gezien als een van de voorwaarden waardoor je door het geloof kunt afvallen. Het staat zelfs in je eigen stukje tekst.

Ga je vervolgens nog wat dieper uit op onderzoek, wat kom je dan tegen?
quote:
'Umdat as-Salik wa 'Uddat an-Nasik (Reliance of the Traveller and Tools of the Worshipper, also commonly known by its shorter title Reliance of the Traveller) is a classical manual of fiqh for the Shafi'i school of Islamic jurisprudence
https://en.wikipedia.org/wiki/Reliance_of_the_Traveller

Umdat is gebaseerd op de Shafi wetschool, een van de 4 grootste wetscholen van de Soenitische stroming.. oke lets delve into that further:

quote:
whoever adhered to one of the four Sunni schools, [Hanifi, Maliki, Shafii or Hanbali] the two Shi’i schools or any school of thought, so long as they adhered to the belief in God, His Messenger Prophet Muhammad (pbuh) and the five pillars of Islam, it is neither possible nor permissible to make takfir on them. (The Amman Message. 2005, vol 1. p. 1)
quote:
All the imams, Hanafis, Maliki, Shafi‘is and Hanbalis, have made it clear that, if there is any ground for not issuing takfir, the ruling should not be made, even if that reason is weak (Islamopedia Online, 2010).
quote:
“Trustworthy Imams of the Hanafis, Shafi’is, Hanbalis, and the Asharis, is that none of the people of the Qibla can be called kafir” (Ali, 1950, p. 97),
Wat had Imam Shafi, de leider van de wetschool er zelf over te zeggen?
quote:
“one cannot make takfir on a person who erroneously interprets verse of the Qur’an differently from its obvious meaning” (Ismail, n.d.).
De Shafi'i Fiqh:

quote:
Imam Bukhari related in his Sahih v. 4, p. 124 #6103, 6104 on the authority of Ibn ‘Umar and Abu Hurayrah that the Prophet Muhammad (sallaAllahu alayhie wa sallam) said, “If a man says to his brother, ‘O kafir,’ then it returns to one of them.” Likewise, Imam Muslim narrated similar hadiths in his Sahih v. 2, p. 237-38 on the authority of Ibn ‘Umar and Abu Dharr.
quote:
In Rawdah v. 10, p. 65, Imam Nawawi cited from Mutawalli, “And if one says to a Muslim, ‘O kafir,’ in without interpretation, it is kufr; because, it is calling Islam kufr.” In Irshad al-Sari v. 9, p. 65, Qastalani said,
quote:
"The generality of the theologians and the jurists are agreed that none of the people of the Qibla can be called a kafir.'' (Al-Mawaqif, printed in Cairo, p. 600)
quote:
"And among the doctrines of the Ahl as-Sunna is that none of the people of the Qibla can be called kafir.'' (Sharh `Aqa'id Nasfi, p. 121)
Ik kan nog serieus lijsten vol geven met soennitische bronnen, uitspraken van de geleerden, hadiths, Koranverzen en commentaren over dat Takfir in de Islam afgeraden tot zelfs een zonde gezien kan worden, maar diegene die zich heeft ingelezen in de eeuwenoude Soennitische traditie zal weten dat takfir een uitzondering is en niet de norm.

Daar waar de Salafisten van IS, Azhar een van de oudste en grootste Soennitische instituten in de moslimwereld heeft uitgemaakt voor kafir en schoothondje van Sisi en de VS durfde een geleerde van Azhar niet om IS-strijders uit te maken voor kafir omdat ze zichzelf moslim noemen en takfir wordt afgeraden, ondanks dat hij de IS wel een terreurorganisatie, barbaars en verdraaiing van de Islam noemde.

quote:
Back in December 2015, Egypt's Al-Azhar Grand Sheikh Ahmed al-Tayyeb publicly announced that he does not have the right to declare IS an 'apostate' group since IS members believe in God and doomsday (Youm al-Qiyama).
Mocht je er toch behoefte aan hebben:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
tldr?

Er is in de Soennitische wereld een consensus dat Takfirisme nadrukkelijk wordt afgeraden muv enkele militante interpretaties en groeperingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2017 17:45:35 ]
pi_173950227
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 17:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

tldr?
Je hebt zijn vraag niet beantwoord.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_173950314
quote:
15s.gif Op zaterdag 23 september 2017 17:48 schreef alilami het volgende:

[..]

Je hebt zijn vraag niet beantwoord.
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 16:18 schreef geavanceerd het volgende:
Wat is je bron? Welke fiqh school leert wat jij stelt?
Beide vragen zijn beantwoord. Verder discussieer ik hier niet op persoonlijk titel - de overige vragen - , dat heb je goed gezien ja. Als we het hebben over over niet beantwoorden van posts en vragen, ben jij echt niet diegene die moet komen praten. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2017 17:53:05 ]
pi_173950394
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 16:52 schreef Jigzoz het volgende:
Oké. PVV-ondermens?
Ah, iemand een ondermens vinden omdat ze andere politieke overtuiging hebben, radicaal links word steeds brutaler.
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 16:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:Joh, flikker op met je policor censuur.
De enige die aan policor censuur doet ben jij door alles van de islam te vergoeilijken en te verdedigen.
quote:
Dat is niet afgezaagd, dat is gewoon het beestje bij zijn naam noemen. Feiten benoemen.
Het beestje bij zijn naam noemen en feiten benoemen, dat is precies waarom iedereen kritiek op de islam heeft.
Maar dan staat Ser weer klaar om de islam te verdedigen.
quote:
De racistische aap uit de mouw. Weet je wel.
Moet jij nodig zeggen, als opper-racist.
Jij hebt toch een hekel aan blanken ?
pi_173950425
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 september 2017 17:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[..]

Beide vragen zijn beantwoord. Verder discussieer ik hier niet op persoonlijk titel - de overige vragen - , dat heb je goed gezien ja. Als we het hebben over over niet beantwoorden van posts en vragen, ben jij echt niet diegene die moet komen praten. :')
Wtf, taqqiya-wolf in schaapskleren. :{w Als je niet op persoonlijke titel discussieert, namens wie doe je het dan, krijg je geld van de Organisatie voor Islamitische Samenwerking :?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_173950540
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 17:56 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ah, iemand een ondermens vinden omdat ze andere politieke overtuiging hebben, radicaal links word steeds brutaler.

Ik ben niet links. En niks mis met anders; wel veel mis met neonazi's.
pi_173950544
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 september 2017 17:57 schreef alilami het volgende:

[..]

Wtf, taqqiya-wolf in schaapskleren. :{w Als je niet op persoonlijke titel discussieert, namens wie doe je het dan, krijg je geld van de Organisatie voor Islamitische Samenwerking :?
Taqqiya, Jezus gast wat moet jij een zwakzinnige zijn, als je niet weet wat Taqqiya is zoek het eerst op. Ten tweede geen geld op aarde zou genoeg zijn om idioten als jij van enige inhoud te voorzien.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2017 18:03:54 ]
  zaterdag 23 september 2017 @ 18:06:54 #298
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173950599
Mensen ervan beschuldigen dat ze alle moslims over 1 kam scheren en dan zelf komen met termen als 'nazi' en 'PVV-ondermens'.

Niveautje weer hoor.
pi_173950603
Wel een mooi topic dit. Roepen dat al die moslims zich aanstellen om vervolgens keihard die denigrerende houding richting alle moslims in te zetten.
pi_173950614
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:07 schreef Xa1pt het volgende:
Wel een mooi topic dit. Roepen dat al die moslims zich aanstellen om vervolgens keihard die denigrerende houding in te zetten.
Het is een strijd tussen idioten en intellectuelen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')