abonnement Unibet Coolblue
pi_173930129
Gisteren heb ik een nieuw setje banden laten monteren, Hankook's Kinergy Eco K425.
Echter vielen me bij thuiskomst meteen al een aantal dingen op, zo zag nergens op de banden van die frutsels uitsteken wat je normaal hebt bij nieuwe banden, wel de plek waar ze gezeten hébben. Met de duimstok meet ik vervolgens krap 6mm ipv. iets rond de gebruikelijke 8mm. Verder heb ik het idee dat ze aan de binnenzijde nog een fractie minder hebben dat verder aan de buitenzijde, waardoor ik sterk het idee kreeg dat er al mee gereden zou zijn. Volgens Hankook zelf zouden deze banden afgeleverd moeten worden met ongeveer 7.8mm profiel af fabriek. De DOT code is 2517 en is dus vrij recent.

Probeert het bedrijf die ze me geleverd en gemonteerd heeft nu een poot uit te draaien of heeft Hankook gewoon banden geproduceerd en verkocht die met minder profiel dan hun eigen voorschriften de deur uit zijn gegaan :? .







[ Bericht 0% gewijzigd door Garfield1985 op 22-09-2017 15:18:29 ]
pi_173930285
Ziet er zo inderdaad niet echt uit als nieuwe banden. Ook door de oneffenheden in het profiel
pi_173930409
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 14:32 schreef Garfield1985 het volgende:

Probeert het bedrijf die ze me geleverd en gemonteerd heeft nu een poot uit te draaien of heeft Hankook gewoon banden geproduceerd en verkocht die met minder profiel dan hun eigen voorschriften de deur uit zijn gegaan :? .

Ongeacht welke van de 2 waarheid is, zou ik gewoon teruggaan naar het bedrijf wat ze heeft geleverd.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_173930624
zijn het niet van die opgesneden banden ?:) daar schijn je de laatste tijd ook mee opgelicht kunnen worden:)
pies on joe toe
pi_173930849
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 14:40 schreef Fokker89 het volgende:
Ziet er zo inderdaad niet echt uit als nieuwe banden. Ook door de oneffenheden in het profiel
Hoe ''lees'' jij die oneffenheden precies??
Ik zie het rubber namelijk en dat er íets niet klopt, maar de oneffenheden zie ik ff niet?
pi_173930854
Aan die puntjes op het profiel te zien zijn ze gewoon nieuw die zijn er na 10km ook wel af zou je zeggen
Ik zwaai naar dieren.
pi_173930935
Die frutsels of het ontbreken van een gekleurde lijn zegt niets.
De band kost nog geen 40 euro per stuk dus dat is niet de moeite om ermee te rotzooien.
pi_173931020
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 15:16 schreef Mr.Ping het volgende:
Die frutsels of het ontbreken van een gekleurde lijn zegt niets.
De band kost nog geen 40 euro per stuk dus dat is niet de moeite om ermee te rotzooien.
Nee,maar het feit is wél dat deze nieuwe banden bijna 2mm profiel ''missen'' en daar is toch íemand verantwoordelijk voor.
pi_173931355
Als er 2 mm afgereden was zaten die dopjes niet op het profiel. Zijn die dopjes niet 2 mm toevallig?
Onder deze lijn niet schrijven
pi_173931414
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 15:10 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Hoe ''lees'' jij die oneffenheden precies??
Ik zie het rubber namelijk en dat er íets niet klopt, maar de oneffenheden zie ik ff niet?
Ik zie volgens mij bij de 2e foto wat afgesleten hoekjes. Maar dat kan ook aan mij liggen :P
  vrijdag 22 september 2017 @ 15:56:02 #11
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_173931625
Die haartjes zitten er vaak na 100en km nog aan, zeker op de zijkanten/randen van het loopvlak.
2 mm rijd je er ook niet in 400km af.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_173931681
Als het goed is heeft de bandengarage je km-stand genoteerd bij het monteren. Je kan dan altijd aantonen met een nieuwe band dat ze te weinig profiel hebben.
Maar een nieuwe band van dit merk met 8 mm profiel lijkt mij niet mogelijk.
  vrijdag 22 september 2017 @ 16:08:02 #13
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173931810
Apart verhaal dit.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173932021
Ik zie anders genoeg van die dingetjes uitsteken om te zeggen dat ze nieuw zijn.
Heb je je cm niet op een TWI zitten
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_173933761
er is echt geen 1.7mm afgereden gezien hoeveel van die dingetjes er nog opzitten...
pi_173934571
Net gemeten:
Sportrac5 zit net iets minder dan 7mm op nieuw.. hier zitten na 280km de haartjes nog wel op het loopvlak. Dit dan wel de auto van vriendin...


Die aan de zijkant zitten bij mijn voorbanden na 14k nog erop.
In het loopvlak zijn ze allang weg. Achterop zie ik ook geen haartjes op het loopvlak meer na +/- 2,5k..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_173934821
Genoeg tieten te zien toch?
.
pi_173938466
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 14:45 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]

Ongeacht welke van de 2 waarheid is, zou ik gewoon teruggaan naar het bedrijf wat ze heeft geleverd.
Ik rij morgen eventjes naar een willekeurige garage en check het nog even met een echte profielmeter.Als die idd ook uitslaat bij 6mm dan klopt het idd niet want volgens Hankook zelf zouden ze met 7.8mm geleverd moeten worden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 14:55 schreef bonke het volgende:
zijn het niet van die opgesneden banden ?:) daar schijn je de laatste tijd ook mee opgelicht kunnen worden:)
De DOT code is van 3 maanden geleden, dan zou er iemand wel érg veel gereden moeten hebben in een paar maanden tijd. Dag en nacht zo ongeveer dan gok ik, lijkt me sterk dus ;) .
Maar wél iets waar je bij 2ehands bandenbedrijven waakzaam voor moet zijn idd .

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 15:38 schreef marzman het volgende:
Als er 2 mm afgereden was zaten die dopjes niet op het profiel. Zijn die dopjes niet 2 mm toevallig?
Nee, maar die tellen ook niet mee voor de profieldiepte, dat gaat echt over het rubber zélf .

quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 15:42 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Ik zie volgens mij bij de 2e foto wat afgesleten hoekjes. Maar dat kan ook aan mij liggen :P
Mja dat zal voornamelijk het stof/zand zijn wat in lichte mate op het profiel zit, geeft een vertekenend beeld. Maar een nieuwe band hoort ook dát niet zó snel op te nemen. Meestal heb je toch met nieuwe banden dat vuil en zand ed. zich de eerste paar dagen nog niet echt ''hecht'' aan het profiel zeg maar. Het ziet er nu een beetje uit alsof er in ieder geval al eens een stevige rit mee gereden is. Terwijl ik vanaf het montagebedrijf direct naar huis ben gereden en dat is ca. 50km zoiets. Buiten dat en een bezoekje aan de wasstraat is er (van mijn kant althans) verder niks meer mee gereden. En dan is de wasstraat nog ná het maken van de foto's geweest. En aan de binnenzijde van de band lijkt het er in ieder geval op dat het profiel een fractie verder is afgesleten, wat dan ook wel weer vreemd is.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 15:56 schreef daNpy het volgende:
Die haartjes zitten er vaak na 100en km nog aan, zeker op de zijkanten/randen van het loopvlak.
2 mm rijd je er ook niet in 400km af.
En al helemáál niet na net 50km.........

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 16:00 schreef Mr.Ping het volgende:
Als het goed is heeft de bandengarage je km-stand genoteerd bij het monteren. Je kan dan altijd aantonen met een nieuwe band dat ze te weinig profiel hebben.
Maar een nieuwe band van dit merk met 8 mm profiel lijkt mij niet mogelijk.
Waarom zou dat niet mogelijk zijn?!
Hankook zélf geeft aan dat volgens de richtlijnen die band uit de mal moet komen met ca. 7.8mm profiel.

quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 19:19 schreef Glijdt_licht het volgende:
Net gemeten:
Sportrac5 zit net iets minder dan 7mm op nieuw.. hier zitten na 280km de haartjes nog wel op het loopvlak. Dit dan wel de auto van vriendin...

Die aan de zijkant zitten bij mijn voorbanden na 14k nog erop.
In het loopvlak zijn ze allang weg. Achterop zie ik ook geen haartjes op het loopvlak meer na +/- 2,5k..

Elke fabrikant hanteert natuurlijk zijn eigen richtlijnen, maar als ze die opstellen dan dienen ze zich er natuurlijk ook wel aan te houden. Dus als morgen bij het opmeten idd 6 eruit komt dan heeft één van de 2 partijen wel wat uit te leggen natuurlijk. Want dan is dit gewoon bijna een verschil van 25% en zal me gok ik zo'n 20.000km schelen? Dat wil ik dan uiteraard wel gecompenseerd krijgen. Maar mijn duimstok wijkt geen 2 volle mm's af, dat geloof ik niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Garfield1985 op 22-09-2017 23:14:56 ]
pi_173939211
Niet liegen ze zijn niet nieuw, wie hou je hier voor de gek
pi_173939452
ik vind het met een schuifmaat nooit heel accuraat, door de bolling in het profiel. Ben benieuwd wat de echte meter aangeeft.

Je kunt ook Hankook zelf nog even bellen, misschien zeggen zij dan al dat dat wel voorkomt.

Maar het komt weleens voor dat je 'stiekem' demobanden krijgt. Heb je korting gekregen? Werden deze banden specifiek aangeraden of waren ze in de aanbieding? Als ik voor nieuw betaal wil ik ook nieuw.
pi_173939643
Die tieten in het loopvlak hou je niet lang, dus de banden zijn op z'n minst heel erg nieuw
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_173940053
Ah lees in je andere topic dat de garage met die banden aan kwam zetten. Ik zou eerst eens goed meten en mocht er dan nog zo een verschil zijn zou ik Hankook bellen en kijken wat zij er over zeggen. Als dat absoluut niet mogelijk is zijn het dus gebruikte banden.

Maar dat je de tietjes er nog op hebt is dan wel raar inderdaad, die horen bij 1,5mm slijtage wel weg te zijn.
pi_173941340
de Chinese versie van Hancook misschien ?:)
pies on joe toe
pi_173941851
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 06:33 schreef bonke het volgende:
de Chinese versie van Hancook misschien ?:)
Volgens mij is het al Aziatische shit!

7.1 mm moeten ze nieuw zijn volgens deze site.

[ Bericht 15% gewijzigd door Mr.Ping op 23-09-2017 08:55:25 ]
pi_173942003
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 00:18 schreef Glijdt_licht het volgende:
Die tieten in het loopvlak hou je niet lang, dus de banden zijn op z'n minst heel erg nieuw
Dit. En een mm verschil met een rolmaat meten is ook.niet echt exact.
Whatever...
pi_173984772
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 23:08 schreef Garfield1985 het volgende:
Ik rij morgen eventjes naar een willekeurige garage en check het nog even met een echte profielmeter.Als die idd ook uitslaat bij 6mm dan klopt het idd niet want volgens Hankook zelf zouden ze met 7.8mm geleverd moeten worden.

Al nieuws? Ben wel benieuwd :D
pi_174120720
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 11:57 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Al nieuws? Ben wel benieuwd :D
Sorry dat het even duurde voordat ik met een antwoord kwam,een paar nogal drukke dagen achter de rug gehad.

Ik ben inderdaad naar een garage hier in de buurt gereden en heb even gevraagd of ze een profielmeter ter beschikking hadden om de diepte op te meten. Dit ging al niet echt van harte, kreeg een beetje het idee dat hij me maar matig van dienst wilde zijn omdat ik de banden niet bij hém gekocht had. Hij liep wat te stuntelen met die profielmeter en kwam op een stand uit van 7 á 7.5mm. Er zat iets verschil tussen de binnen en de buitenzijde, wat volgens hem normaal zou zijn ivm hoe de banden naarmate de km's verstrijken verslijten. Hij maakte een vergelijk met een Porsche band die schijnbaar af-fabriek een heel schuin profiel mee krijgt omdat die band anders verslijt onder de auto. Geen idee of dat klopt, maar echt heel veel wijzer ben ik natuurlijk nóg niet. Wat ik nog zou kunnen doen om het helemaal uit te sluiten is zelf een metertje online bestellen, voor mijn part zo'n digitale, om het echt helder te krijgen.

Verder blijf ik ook last houden van trillingen in het stuur sinds ze erop liggen en heb ik dit ook meteen kenbaar gemaakt bij de garage waar ze gekocht en gemonteerd zijn. Ik heb het op zijn advies heel even aangekeken maar ook na ca 500km is het nauwelijks minder geworden. In het begin verdacht ik even die noppen ervan icm met een bandenspanning die tussen de banden onderling iets afweek, tezamen met het gewicht van de oude wielen in de achterbak. Maar die noppen zijn inmiddels bijna gelijk aan het profiel, de spanning heb ik op alle banden gecontroleerd en gelijk getrokken naar 2,4 en de oude wielen zijn er al lang en breed uit gehaald maar de trillingen zijn maar minimaal verminderd, iets minder welliswaar als eerst, maar wel nog aanwezig.
Dus hoogstwaarschijnlijk is er een wiel niet helemaal lekker gebalanceerd vermoed ik. :{
  zondag 1 oktober 2017 @ 20:58:49 #28
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_174123627
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 19:20 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]
Hij liep wat te stuntelen met die profielmeter en kwam op een stand uit van 7 á 7.5mm. Er zat iets verschil tussen de binnen en de buitenzijde, wat volgens hem normaal zou zijn ivm hoe de banden naarmate de km's verstrijken verslijten. Hij maakte een vergelijk met een Porsche band die schijnbaar af-fabriek een heel schuin profiel mee krijgt omdat die band anders verslijt onder de auto. Geen idee of dat klopt, maar echt heel veel wijzer ben ik natuurlijk nóg niet.
Nog nooit gehoord of gezien.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator zondag 1 oktober 2017 @ 21:18:15 #29
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_174124320
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 20:58 schreef daNpy het volgende:

[..]

Nog nooit gehoord of gezien.
Ik heb ook nooit geweten dat Porsche zelf banden maakte.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 1 oktober 2017 @ 21:19:10 #30
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_174124355
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 21:18 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik heb ook nooit geweten dat Porsche zelf banden maakte.
Precies :D
Als de ophanging is afgesteld naar de bestuurder slijten banden gewoon recht af. En op straat is dat allemaal niet echt spannend.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_174126788
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 21:18 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik heb ook nooit geweten dat Porsche zelf banden maakte.
Ik doelde uiteraard op een band vóór een Porsche, níet dat Porsche ze zelf zou maken.
pi_174166492
Tja, snap wel een beetje de reactie van die gast natuurlijk ;)

Maar 7 tot 7,5 is goed toch? Ik zou niet al te veel moeite er voor gaan doen, maar zo een profielmeter kan altijd van pas komen. Ik heb ook net nieuwe banden voor m'n 106 XSi gekocht (Vredestein Sportrac 5) en daar zitten na 100km de haartjes zeg maar nog gedeeltelijk op (voor gaat sneller dan achter) en de blauwe streep zit nog wel in de groeven.

Voor:


Achter:
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:39:41 #33
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_174166679
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 22:19 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Ik doelde uiteraard op een band vóór een Porsche, níet dat Porsche ze zelf zou maken.
Nog nooit van gehoord.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')