abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_173946165
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
17s.gif Op zaterdag 23 september 2017 13:07 schreef Lastpost het volgende:
Heb hier trouwens eens goed kunnen praten met mijn vriendin over mijn situatie en waar ik tegenop zie, wat er niet makkelijk gaat en waarom ik dingen doe/laat zoals het gaat.
Was wel prettig, heb me eigenlijk te lang weggecijferd en gedaan alsof ik het allemaal wel onder controle had en het meeviel.

Bijwerkingen van de medicatie begin ik ook wel te merken, heb het idee alsof ik aan de harddrugs zit. Energie voor 10 momenteel. Alleen de zin om er iets mee te doen is er niet echt haha.
Welke medicatie/dosis zit je? En hoe lang ben je bezig?
pi_173947547
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 13:18 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Allereerst, waarom die "vergelijking", en sinds wanneer ken jij mijn hele voorgeschiedenis.

Ik wil niet gemeen doen maar ik vind het maar lastig reageren op zo'n post. Je weet "niks" zeg maar. Je was er niet bij toen ik in de brugklas in het ziekenhuis zat en al die shit, je weet niet hoe lang ik al mee loop in die ellende. :r
Ehm...we weten beiden dat ik van je voorgeschiedenis bijna niks weet. Waarom ga je daar dan vanuit, terwijl ik 't hier over m'n eigen geschiedenis heb?

Wel interessant blijkbaar dat ik met m'n vergelijk wel in de buurt zat. Maar 't komt dus wel vaker voor, wat ook m'n punt was.
Burn it to the ground.
Hokjesdenken is de patat met mayo van de cognitieve haute cuisine.
Iemand kapot maken is heel makkelijk. iemand weer helen...dat is pas een uitdaging!
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
  zaterdag 23 september 2017 @ 17:03:42 #28
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_173949110
Ik vind dit topic sowieso nogal een broedplek voor negativiteit worden. Mensen die hun verhaal willen komen doen worden al snel ondergesneeuwt door klaagzangen over het uwv en de hulpverlening.
pi_173949459
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 17:03 schreef Quotidien het volgende:
Ik vind dit topic sowieso nogal een broedplek voor negativiteit worden. Mensen die hun verhaal willen komen doen worden al snel ondergesneeuwt door klaagzangen over het uwv en de hulpverlening.
Sorry, ik zal mijn leven beteren ;)
Mon 'en!
pi_173949711
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 17:20 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Sorry, ik zal mijn leven beteren ;)
Trek het je niet aan. Logisch dat je moedeloos wordt wanneer de hulpverlening je niet (goed) kan helpen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_173950758
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 17:03 schreef Quotidien het volgende:
Ik ben zelf niet echt een fan van klaagzangen en de daarbijbehorende theekransjes-aanmoedigingen, maar.... als mensen hun verhaal komen doen en dat verhaal bestaat uit UWV en hulpverlening..wat verwacht je dan van die mensen?

Ik ben 't met je eens dat 'vooral komen klagen' en "dagboektopic" niet mijn voorkeuren zijn, en ik zelf liever kijk naar reflectie, oplossingsgerichtheid, bewustzijnsverbreding en inlevingsvermogen + respect.

Maar verschillende mensen hebben verschillende behoeftes, zelf ben ik van mening dat daar op zich wel ruimte voor zou moeten zijn.
Burn it to the ground.
Iemand kapot maken is heel makkelijk. iemand weer helen...dat is pas een uitdaging!
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
  zaterdag 23 september 2017 @ 18:40:29 #32
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_173951063
Zoals ik zei, het gaat een beetje ten koste van mensen die hun verhaal willen komen doen. Ik moet er ook bij zeggen dat door mijn depressie ik niet zo goed tegen geklaag kan, en het is nu al pagina's lang geklaag over de boze buitenwereld en dat er op de aardbol geen fatsoenlijke psycholoog te vinden is. Ben er wel een beetje klaar mee onderhand.
  zaterdag 23 september 2017 @ 18:42:51 #33
47102 Elvi
Omelette du fromage.
pi_173951102
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:40 schreef Quotidien het volgende:
Zoals ik zei, het gaat een beetje ten koste van mensen die hun verhaal willen komen doen. Ik moet er ook bij zeggen dat door mijn depressie ik niet zo goed tegen geklaag kan, en het is nu al pagina's lang geklaag over de boze buitenwereld en dat er op de aardbol geen fatsoenlijke psycholoog te vinden is. Ben er wel een beetje klaar mee onderhand.
Dat mensen komen klagen is op zich niet zo'n probleem alleen lijkt alsof men elkaar soms aansteekt met de verhalen. Dat is wel af en toe vervelend ja.
pi_173951147
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:42 schreef Elvi het volgende:

[..]

Dat mensen komen klagen is op zich niet zo'n probleem alleen lijkt alsof men elkaar soms aansteekt met de verhalen. Dat is wel af en toe vervelend ja.
Het is een cirkel. Maar niet geheel onlogisch in een topic als deze, klagen is makkelijk en lucht op. Al kan ik me voorstellen dat een grote klaagzang gaat tegenstaan.

Je kunt t zelf ook richting het positieve duwen door goede ervaringen te posten, bijvoorbeeld :Y. Dit is algemeen bedoeld, trouwens.
pi_173956393
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 10:17 schreef LuciferShiningOne het volgende:
Na een afschuwelijke dag gisteren met een nog dieper dal dan de dag ervoor lijkt het vandaag ineens een stuk beter te gaan. Hoop echt dat ik door de eerste ellende van de opbouw van de AD heen ben en dat het nu de goede kant op gaat.

Gisteren kreeg ik het niet eens voor elkaar om van de bank af te komen om te douchen. Had elf uur geslapen en werd kotsmisselijk wakker met een vermoeidheid alsof ik niet geslapen had.

Nu lijk ik wat energie te hebben die ik ga investeren om wat naar buiten te gaan vandaag.
Jeetje wat heftig!
Ik heb wel in de middag steeds een dipje maar verder heb ik het gevoel eindelijk weer een beetje mezelf te worden na de emotionele rollercoaster van de afgelopen 5 maanden.
Ik wens je veel sterkte en hoop dat het snel beter gaat!
  zondag 24 september 2017 @ 11:41:42 #36
466832 LuciferShiningOne
The world is enough
pi_173961431
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 23:17 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Jeetje wat heftig!
Ik heb wel in de middag steeds een dipje maar verder heb ik het gevoel eindelijk weer een beetje mezelf te worden na de emotionele rollercoaster van de afgelopen 5 maanden.
Ik wens je veel sterkte en hoop dat het snel beter gaat!
Dank je wel. Fijn dat je weer de oude jij begint te worden. Jij ook sterkte gewenst.
pi_173971281
Hoe denken jullie over daten met een depressie?
pi_173971957
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 18:26 schreef Melancholia_war het volgende:
Dat ligt er helemaal aan of je ruimte hebt om nog mensen te ontmoeten en daar aandacht aan te geven. Pas wel op dat je niet vlucht in relaties om maar niet aan je issues te denken.
pi_173972025
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 19:00 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Dat ligt er helemaal aan of je ruimte hebt om nog mensen te ontmoeten en daar aandacht aan te geven. Pas wel op dat je niet vlucht in relaties om maar niet aan je issues te denken.
En dat je van je eventuele nieuwe vlam geen hulpverlener maakt.
  zondag 24 september 2017 @ 19:45:45 #40
47102 Elvi
Omelette du fromage.
pi_173973045
quote:
Ik zou het niet doen. Je trekt dan toch niet de juiste persoon aan als je zelf niet lekker in je vel zit.
pi_173973250
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 19:45 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik zou het niet doen. Je trekt dan toch niet de juiste persoon aan als je zelf niet lekker in je vel zit.
Juist daar ben ik bang voor. Maar ja, mijn behandelaar zegt dat ik er voor open moet staan en dat het heel erg kan helpen.
Ik weet even niet zo goed hoe ;(. En wat moeten chronisch depressieve mensen doen. Hoe gaan die ermee om etc.
  zondag 24 september 2017 @ 20:08:48 #42
47102 Elvi
Omelette du fromage.
pi_173973673
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 19:53 schreef Melancholia_war het volgende:

[..]

Juist daar ben ik bang voor. Maar ja, mijn behandelaar zegt dat ik er voor open moet staan en dat het heel erg kan helpen.
Ik weet even niet zo goed hoe ;(. En wat moeten chronisch depressieve mensen doen. Hoe gaan die ermee om etc.
Daten is wat anders dan een relatie aangaan he :P
Ik kan me voorstellen dat het daten, iets leuks doen met een ander, je geliefd voelen, of zelfs sex je kan helpen. Maar een volledige relatie zou ik afraden op dit moment. Richt je eerst maar op jezelf.

En chronisch depressieve mensen hebben ook tools ontdekt om ermee om te kunnen gaan en kennen hun valkuilen ;)
  zondag 24 september 2017 @ 20:12:37 #43
212761 magnetronkoffie
Too hot to handle!
pi_173973796
quote:
Ik zou het niet gericht doen, maar ik ben wel een paar keer een relatie "ingerold" tijdens een dal. Voor mezelf heb ik zoiets van "Als 't me overkomt, prima dan, ik probeer er 't beste van te maken" (maar ga er dan wel vanuit dat de kans fors groter is dat het niet lang zal duren).

Ding is dat 't wel verlokkelijk is om dan die geborgenheid bij een ander te kunnen halen. Natuurlijk is dat fijn. Maar tijdens een depressie zal je niet optimaal relatiemateriaal zijn (niet dat niemand hier dat wist).

Ik doe trouwens niet aan datingsites.
Burn it to the ground.
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
pi_173974667
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 20:08 schreef Elvi het volgende:

[..]

Daten is wat anders dan een relatie aangaan he :P
Ik kan me voorstellen dat het daten, iets leuks doen met een ander, je geliefd voelen, of zelfs sex je kan helpen. Maar een volledige relatie zou ik afraden op dit moment. Richt je eerst maar op jezelf.

En chronisch depressieve mensen hebben ook tools ontdekt om ermee om te kunnen gaan en kennen hun valkuilen ;)
Klopt, maar ze had het juist over het verkrijgen van een relatie.

Dat alles staat mij tegen (daten + relaties). Ik kan mezelf prima ondersteunen en op mezelf vertrouwen. Het staat mij tegen omdat ik bang ben deze veiligheid te verliezen, zonder dat ik het in de gaten heb. Misschien ook o.a. omdat mijn trauma door mijn voormalige partner is ontstaan.

Ik denk dat ik daten e.d. even laat voor wat het is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Melancholia_war op 24-09-2017 20:49:01 ]
  zondag 24 september 2017 @ 20:43:15 #45
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_173974702
Het is aan de Andre om te bepalen of ze met je depressie om wil gaan.
Pain is temporary, Pride is forever.
pi_173974765
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 20:12 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik zou het niet gericht doen, maar ik ben wel een paar keer een relatie "ingerold" tijdens een dal. Voor mezelf heb ik zoiets van "Als 't me overkomt, prima dan, ik probeer er 't beste van te maken" (maar ga er dan wel vanuit dat de kans fors groter is dat het niet lang zal duren).

Ding is dat 't wel verlokkelijk is om dan die geborgenheid bij een ander te kunnen halen. Natuurlijk is dat fijn. Maar tijdens een depressie zal je niet optimaal relatiemateriaal zijn (niet dat niemand hier dat wist).

Ik doe trouwens niet aan datingsites.
Ik durf geen geborgenheid bij een ander te zoeken.

Waarom doe je niet aan datingsites?
  zondag 24 september 2017 @ 20:57:52 #47
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_173975274
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 20:43 schreef Keep_Walking het volgende:
Het is aan de Andre om te bepalen of ze met je depressie om wil gaan.
Wie is Andre?
pi_173977126
Morgen even een goed gesprek voeren met m'n behandelaar..

Afgelopen dagen heb ik me niet helemaal gevoeld zoals normaal. Beetje alsof ik in een hele erge brain fog zit. Heb vaak momenten dat ik gewoon niks anders kan dan recht voor me uit staren, omdat het dan in mijn hoofd te druk is en het net is alsof mijn hersenen overbelast raken. Kom dan ook niet goed uit mijn woorden en het is soms net alsof ik niet goed meer kan nadenken.

Mijn hoofd zegt natuurlijk meteen dat ik een hersentumor of een beroerte heb, maar waarschijnlijk is het weer puur mijn angst die deze symptomen creert. Ik word hier echt niet goed van.
  zondag 24 september 2017 @ 23:16:44 #49
47102 Elvi
Omelette du fromage.
pi_173979646
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 20:42 schreef Melancholia_war het volgende:

[..]

Klopt, maar ze had het juist over het verkrijgen van een relatie.

Dat alles staat mij tegen (daten + relaties). Ik kan mezelf prima ondersteunen en op mezelf vertrouwen. Het staat mij tegen omdat ik bang ben deze veiligheid te verliezen, zonder dat ik het in de gaten heb. Misschien ook o.a. omdat mijn trauma door mijn voormalige partner is ontstaan.

Ik denk dat ik daten e.d. even laat voor wat het is.
Dan moet je het niet doen.

De psych kan wel vinden dat het een goed idee is, maar als jij er geen behoefte aan hebt nu dan moet je het niet doen.
pi_173979820
Maar waarom Zegt je psych dat?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')