abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173927966
Even wat advies gevraagd, en ik moet het even van me afschrijven.

Vorig jaar met de aankoop van ons huis hebben we Eneco gekozen als energieleverancier. Dit hebben we gedaan via Energievergelijken.nl vanwege het beloofde welkomstgeschenk van ¤ 125,- als je minimaal een jaar lid zou blijven. Prima.

Na wat moeilijkheden in het begin (Eneco nam maar geen contact met ons op) kregen we dan eindelijk een mail dat het éénjarige contract 5 augustus 2016 in zou gaan en dus doorliep tot 5 augustus 2017. In de mail zat ook de contractbevestiging als bijlage.

Afgelopen 5 augustus liep het contract af en ben ik overgestapt naar een andere leverancier vanwege lagere prijzen en opnieuw een welkomstgeschenk. De nieuwe leverancier heeft keurig rekening gehouden met de looptijd van het contract van Eneco (i.v.m. welkomstgeschenk) en pas (ruim) na de einddatum de levering overgenomen, om precies te zijn op 18 augustus.

Omdat ik de beloofde ¤ 125,- nog niet had ontvangen van Eneco, besloot ik er maar achteraan te mailen. "Dit wordt verrekend met de eindnota", werd er gezegd. Prima. De eindnota komt, geen welkomstgeschenk... Weer gemaild. "Het ligt nu even bij een andere afdeling die het controleert bij Energievergelijken.nl en dat kon wel 4-6 weken duren, maar uiterlijk 20 september staat het erop".

Je raadt het al, 20 september, geen welkomstgeschenk.... Weer gemaild en nu kreeg ik het antwoord 'dat we het welkomstgeschenk niet uit kunnen keren omdat uw contract tot 21 augustus doorliep en wij nu dus 3 dagen missen'. Toen viel mijn mond echt open van verbazing... Dit lijkt gewoon op oplichterspraktijken...

Ik heb glashard bewijs (in mails en de contractbevestiging in PDF) dat mijn contract van 5 augustus 2016 tot 5 augustus 2017 liep :r
Dit contract heb ik ze terug gemaild en heb ze nog twee weken de tijd gegeven om het geld alsnog over te maken voor dat ik vervolgstappen neem. Gelukkig heb ik een rechtsbijstandverzekering maar mijn bloed kookt om de manier waarop Eneco hier onderuit probeert te komen.

Advies? Nog eens bellen in de hoop dat het direct geregeld kan worden (zodat ik het ook uit mijn hoofd heb) of nu even niets meer doen? En als ze het vertikken om het geld over te maken? Direct naar de geschillencommissie of toch eerst via de rechtsbijstandverzekering doen?
  vrijdag 22 september 2017 @ 12:23:25 #2
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_173927985
Hard bewijs + rechtsbijstand, dat zou wel goed moeten komen lijkt me. Maar ik ben wel benieuwd.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_173927998
Gewoon naar de geschillencommissie stappen.
pi_173928054
Ik bedoel, hoe dan...





8)7 8)7 8)7
pi_173928083
Duidelijk toch?
pi_173928091
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 12:30 schreef dopfles1 het volgende:
Duidelijk toch?
Zo duidelijk als wat, moest het ook even deels van mij afschrijven. En ik hou jullie wel op de hoogte van wat er volgt :P
pi_173928109
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 12:31 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Zo duidelijk als wat, moest het ook even deels van mij afschrijven. En ik hou jullie wel op de hoogte van wat er volgt :P
Ben benieuwd naar de uitslag!
pi_173928140
ik stap altijd pas over als ik de jaarafrekening met het welkomsbedrag eraf hebt ontvangen om gezeik te voorkomen.
:]
pi_173928273
Hoe komen ze in godsnaam aan 21 augustus? Ik zou ook even op je eindafrekening kijken. Daar zal ook wel het verbruiksjaar instaan.
pi_173928465
Ik zie trouwens net dat die datum van 18 augustus ook gewoon uit de duim gezogen is. Mijn nieuwe leverancier levert vanaf 21 augustus, precies dus ook de datum tot wanneer Eneco heeft geleverd (staat in de eindnota).
pi_173928531
Blijven stalken die boeven.
Als je dagelijks belt worden ze je vanzelf zat en betalen ze.
Of je treft een keer een medewerker die het snapt en fixt voor je.
pi_173928553
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 13:01 schreef flappy het volgende:
Blijven stalken die boeven.
Als je dagelijks belt worden ze je vanzelf zat en betalen ze.
Of je treft een keer een medewerker die het snapt en fixt voor je.
Ik heb met dit soort dingen altijd liever communicatie via de mail. Heb je het gelijk zwart op wit en dossieropbouw mocht dat nodig zijn. Maar er een keer extra achteraan bellen kan geen kwaad nee.
pi_173928655
Social media inzetten, werkt gegarandeerd.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_173929915
Social media inzetten inderdaad. Via alle mogelijke openbare kanalen laten weten dat hun administratie kennelijk een puinhoop is en/of dat ze bewust jouw tegoed niet uitbetalen.
  vrijdag 22 september 2017 @ 14:26:39 #15
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_173930006
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 13:08 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Social media inzetten, werkt gegarandeerd.
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 14:22 schreef Ivo1985 het volgende:
Social media inzetten inderdaad. Via alle mogelijke openbare kanalen laten weten dat hun administratie kennelijk een puinhoop is en/of dat ze bewust jouw tegoed niet uitbetalen.
Dat lijkt me eerder een 'when all else fails' idee. Zou ik niet meteen op inzetten.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_173930163
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 13:02 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Ik heb met dit soort dingen altijd liever communicatie via de mail. Heb je het gelijk zwart op wit en dossieropbouw mocht dat nodig zijn. Maar er een keer extra achteraan bellen kan geen kwaad nee.
Ik heb op aan de andere kant gezeten en ik had altijd liever contact per telefoon. Dan kan je tenminste ter plekke doorvragen en het echt goed uitzoeken en oplossen voor een klant.

Dat gezegd hebbende:
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 12:57 schreef Saekerhett het volgende:
Ik zie trouwens net dat die datum van 18 augustus ook gewoon uit de duim gezogen is. Mijn nieuwe leverancier levert vanaf 21 augustus, precies dus ook de datum tot wanneer Eneco heeft geleverd (staat in de eindnota).
Het lijkt erop dat je nieuwe leverancier rekening heeft gehouden met de einddatum van het contract zoals Eneco die aan de Netbeheerder heeft doorgegeven. Denk dat je even een paar keer moet bellen naar Eneco en niet moet ophangen voordat ze het goed hebben opgehelderd. Dit soort dingen zijn goed na te gaan in de systemen, mits je een medewerker treft die er verstand van heeft en even wat verder kijkt dan z'n neus lang is.

Edit: wellicht is het probleem dat de nieuwe leverancier is begonnen op de allerlaatste dag van het contract en dat de welkomstpremie bij Eneco daardoor is tegengehouden.
(dat Eneco zegt: contract loopt tot en met 21 augustus. En dat de nieuwe leverancier zegt: wij leveren vanaf 21 augustus. Waren ze begonnen met leveren op 22 augustus, dan was er geen gezeik geweest).
Somebody that I used to know
pi_173930251
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 12:35 schreef wootahH het volgende:
ik stap altijd pas over als ik de jaarafrekening met het welkomsbedrag eraf hebt ontvangen om gezeik te voorkomen.
En verder dit. Ik heb het te vaak fout zien gaan ;( Het is in principe allemaal wel te herstellen (als de medewerker maar wil), maar het is wel ontzettend veel gedoe en een flink juridisch getouwtrek.
Somebody that I used to know
pi_173930319
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 september 2017 14:35 schreef Postbus100 het volgende:
Edit: wellicht is het probleem dat de nieuwe leverancier is begonnen op de allerlaatste dag van het contract en dat de welkomstpremie bij Eneco daardoor is tegengehouden.
(dat Eneco zegt: contract loopt tot en met 21 augustus. En dat de nieuwe leverancier zegt: wij leveren vanaf 21 augustus. Waren ze begonnen met leveren op 22 augustus, dan was er geen gezeik geweest).
Je hebt het topic niet gelezen, hè?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_173930938
Het komt erop neer dat TS een marge heeft gehouden.
Of 6 augustus prima haalbaar was, is totaal niet van belang.
Feit is dat het contract bij Eneco afliep op 5 augustus en dat het contract bij de nieuwe leverancier begon op 21 augustus. Er is geen reden voor Eneco om die bonus niet uit te betalen.

[ Bericht 40% gewijzigd door Nizno op 22-09-2017 21:01:01 ]
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_173930960
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 15:16 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Het komt erop neer dat TS een marge heeft gehouden.
Of 6 augustus prima haalbaar was, is totaal niet van belang.
Feit is dat het contract bij Eneco afliep op 5 augustus en dat het contract bij de nieuwe leverancier begon op 21 augustus. Er is geen reden voor Eneco om die bonus niet uit te betalen.
Dat dus.
pi_173931031
Mijn moeder zet met dit soort onzin altijd gewoon een berichtje op de facebookpagina van het bedrijf en dan is het altijd op magische wijze binnen een paar uur opgelost.
pi_173935892
Rechtsbijstand gaat waarschijnlijk niets voor de je doen. Vermoed dat dit bedrag onder de drempel uit komt.
Komt het wel boven de drempel uit keren zij die 125 euro uit omdat dit goedkoper is dan een proces. Fijn dat je dan je geld hebt, maar balen dat Eneco er mee weg komt.
Eerst denken, dan typen
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 22 september 2017 @ 21:01:52 #23
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_173936306
Een hele lading onzin opgeruimd.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  vrijdag 22 september 2017 @ 21:50:07 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173937127
Been there, done that met Eneco en mijn contract liep nog een hele tijd door, het heeft uiteindelijk tot 3 maanden na de eerste jaarafrekening (die ook een jaar na start contact was) en een hoop gezeik via Twitter en hun forum geduurd voor het geregeld was.
Wat een drama.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173950159
Oh ik heb een soortgelijke ervaring gehad met Eneco. Bij mij kwamen ze met het antwoord: 'u heeft niet op tijd uw keuze aangegeven' (ik kon kiezen uit 225 euro cash of twv 225 euro een televisie) Kreeg al binnen twee weken na aanmelding de brief met code om je keuze te bevestigen, waarvan ik ook een bevestiging kreeg. Het geld werd niet verrekend op de jaarrekening. Ik had ook keurig een jaar lang energie via Eneco laten lopen voordat ik overstapte.

Het hielp juist toen ik ze op Facebook, Twitter, eigen contactformulier, klacht.nl naast elkaar ging bestoken. Duurde toen als nog drie weken tot ze inhoudelijk erop in gingen. Maar het geld kreeg ik wel uitgekeerd. Dus gewoon je klacht kenbaar maken via diverse kanalen. Dat is het enige waar ze gevoelig voor zijn.
mag het weten
pi_173954722
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 17:46 schreef Joosie200 het volgende:
Oh ik heb een soortgelijke ervaring gehad met Eneco. Bij mij kwamen ze met het antwoord: 'u heeft niet op tijd uw keuze aangegeven' (ik kon kiezen uit 225 euro cash of twv 225 euro een televisie) Kreeg al binnen twee weken na aanmelding de brief met code om je keuze te bevestigen, waarvan ik ook een bevestiging kreeg. Het geld werd niet verrekend op de jaarrekening. Ik had ook keurig een jaar lang energie via Eneco laten lopen voordat ik overstapte.

Het hielp juist toen ik ze op Facebook, Twitter, eigen contactformulier, klacht.nl naast elkaar ging bestoken. Duurde toen als nog drie weken tot ze inhoudelijk erop in gingen. Maar het geld kreeg ik wel uitgekeerd. Dus gewoon je klacht kenbaar maken via diverse kanalen. Dat is het enige waar ze gevoelig voor zijn.
Ik zou ze nog een rekening nasturen voor al dat "administratieve" werk wat je hebt moeten doen (maar eigenlijk zij hadden moeten doen) om je gelijk en geld te krijgen. Kan dat eigenlijk? Hebben burgers het recht om de kosten voor de administratieve handelingen die zij hebben moeten verrichten om de fouten van een bedrijf recht te zetten, te factureren?
pi_173955002
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 21:47 schreef Gruj0 het volgende:
Ik zou ze nog een rekening nasturen voor al dat "administratieve" werk wat je hebt moeten doen (maar eigenlijk zij hadden moeten doen) om je gelijk en geld te krijgen. Kan dat eigenlijk? Hebben burgers het recht om de kosten voor de administratieve handelingen die zij hebben moeten verrichten om de fouten van een bedrijf recht te zetten, te factureren?
Jazeker kan dat en hebben burgers dat recht.
Of je het geld ook daadwerkelijk krijgt, is een andere kwestie.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_173955020
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 21:59 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Jazeker kan dat en hebben burgers dat recht.
Of je het geld ook daadwerkelijk krijgt, is een andere kwestie.
Gewoon aanmaningen sturen dan en uiteindelijk een incassobureau. :D
pi_173955046
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 21:59 schreef Gruj0 het volgende:
Gewoon aanmaningen sturen dan en uiteindelijk een incassobureau. :D
Ja, kan ook.
Maar nogmaals: of je überhaupt een cent gaat zien (en of een incassobureau zich eraan wil branden) is een andere kwestie.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_173955465
Dit doe ik ook al jaren (overstappen elke jaar) zal ene op overslaan.
Wel Doe ik het Pas zodra de eindrekening binnen is. Meestal met een maand speling.
pi_174001459
Wat is dit voor incompetent bedrijf?

Krijg ik een reactie:



Denk je, ok prima, dat zit wel goed dan.

Kijk ik in die eenmalige nota:



What... the.... fuck :')

Maar er is alweer een reactie hun kant op...
  dinsdag 26 september 2017 @ 09:09:33 #32
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_174001572
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:02 schreef Saekerhett het volgende:
Wat is dit voor incompetent bedrijf?

Krijg ik een reactie:

[ afbeelding ]

Denk je, ok prima, dat zit wel goed dan.

Kijk ik in die eenmalige nota:

[ afbeelding ]

What... the.... fuck :')

Maar er is alweer een reactie hun kant op...
Ik denk dat dit komt door bruto - netto verschil. Haha nee grapje.

Stelletje stunperts!
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
pi_174001621
Lastig Ts Lastig,

Wat een pippo's |:(

Lijkt net of ze het express doen omdat je bent overgestapt ofzo.
pi_174001834
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:02 schreef Saekerhett het volgende:
Wat is dit voor incompetent bedrijf?

Krijg ik een reactie:

[ afbeelding ]

Denk je, ok prima, dat zit wel goed dan.

Kijk ik in die eenmalige nota:

[ afbeelding ]

What... the.... fuck :')

Maar er is alweer een reactie hun kant op...
krijg je er niet ook nog eentje voor gas? Ze maken er echt een zootje van
pi_174001959
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:31 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

krijg je er niet ook nog eentje voor gas? Ze maken er echt een zootje van
Geen idee... ik heb één nota gekregen. Als dat zo is, waarom dan? Waarom niet gewoon simpel één nota met stroom en gas. Maar goed, ik wacht het antwoord wel weer af.
  dinsdag 26 september 2017 @ 09:41:51 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174001977
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:13 schreef handik het volgende:
Lastig Ts Lastig,

Wat een pippo's |:(

Lijkt net of ze het express doen omdat je bent overgestapt ofzo.
Ik las dan ook "vertrekpremie" :@
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator dinsdag 26 september 2017 @ 09:53:44 #37
382129 crew  Donna
pi_174002128
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:02 schreef Saekerhett het volgende:
Wat is dit voor incompetent bedrijf?

Krijg ik een reactie:

[ afbeelding ]

Denk je, ok prima, dat zit wel goed dan.

Kijk ik in die eenmalige nota:

[ afbeelding ]

What... the.... fuck :')

Maar er is alweer een reactie hun kant op...
Je krijgt er waarschijnlijk nog eentje voor gas. Eneco doet dat allemaal (tot mijn grote ergernis ook) apart.
pi_174002746
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:53 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Je krijgt er waarschijnlijk nog eentje voor gas. Eneco doet dat allemaal (tot mijn grote ergernis ook) apart.
Ok, als dat zo is, dan klopt het dan wel (niet geheel toevallig is ¤ 62,50 precies de helft van ¤ 125,-), maar dan nog, WHY? 8)7

We wachten maar weer af.
  Moderator dinsdag 26 september 2017 @ 10:41:39 #39
382129 crew  Donna
pi_174002809
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:38 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Ok, als dat zo is, dan klopt het dan wel (niet geheel toevallig is ¤ 62,50 precies de helft van ¤ 125,-), maar dan nog, WHY? 8)7

We wachten maar weer af.
Geen idee. Ik had het met de overstapboete die zij vergoeden, dat ging ook niet helemaal vlekkeloos, maar kwam ook in 2 aparte delen (en ook niet op dezelfde dag ofzo).
pi_174003476
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:38 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Ok, als dat zo is, dan klopt het dan wel (niet geheel toevallig is ¤ 62,50 precies de helft van ¤ 125,-), maar dan nog, WHY? 8)7

We wachten maar weer af.
Omdat hun administratie zo werkt :')
Volgende nota is premium gas als omschrijving :P
mag het weten
pi_174004049
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:38 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Ok, als dat zo is, dan klopt het dan wel (niet geheel toevallig is ¤ 62,50 precies de helft van ¤ 125,-), maar dan nog, WHY? 8)7

We wachten maar weer af.
Omdat andere bedrijfskolom/afdeling/divisie waarschijnlijk.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 26 september 2017 @ 11:54:32 #42
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_174004133
Dit topic is goeie reclame om nooit bij Eneco iets af te nemen :')
Malheureusement le fromage de cacahouète.
pi_174004184
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 11:54 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Dit topic is goeie reclame om nooit bij Eneco iets af te nemen :')
Zojuist bij Eneco afgesloten grgr
pi_174004868
Ik wacht al bijna 14 dagen op de bevestiging van mijn opzegging... Ben benieuwd of ik straks ook zoveel gedoe krijg om mijn 125 euro te ontvangen.
pi_174004983
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 12:41 schreef Ivo1985 het volgende:
Ik wacht al bijna 14 dagen op de bevestiging van mijn opzegging... Ben benieuwd of ik straks ook zoveel gedoe krijg om mijn 125 euro te ontvangen.
Sterkte..
Maar dit topic geeft wel aan hoe je het aan moet pakken. TS lijkt (lijkt..) zijn geld te krijgen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_174025577
Kreeg net een mailtje met twee nota's, met inderdaad een nota voor gas en een voor stroom, tweemaal ¤ 62,50 maakt ¤ 125,-. Bedrag zal, naar hun zeggen, vóór 2 oktober overgemaakt worden. Ben benieuwd.

Maar ook geen enkele vorm van excuses voor het ongemak o.i.d.... Ben er toch wel een paar uur mee zoet geweest al met al.
pi_174029379
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 09:45 schreef Saekerhett het volgende:
Kreeg net een mailtje met twee nota's, met inderdaad een nota voor gas en een voor stroom, tweemaal ¤ 62,50 maakt ¤ 125,-. Bedrag zal, naar hun zeggen, vóór 2 oktober overgemaakt worden. Ben benieuwd.

Maar ook geen enkele vorm van excuses voor het ongemak o.i.d.... Ben er toch wel een paar uur mee zoet geweest al met al.
Je moet maar denken dat jouw vasthoudendheid hen ook geld heeft gekost. Niet alleen de ¤ 125, maar ook de tijd die hun medewerkers eraan hebben besteed. Die tijd hadden ze ook kunnen gebruiken om een andere klant een poot uit te draaien ;)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_174029777
Ik heb zojuist voor de 3e keer verzocht om mijn opzegging schriftelijk te bevestigen.

Gisteren werd aan de telefoon beloofd dat ze de bevestiging zouden mailen. Kennelijk gaat de mail bij Eneco nog met postduiven ofzo, want ik heb nog niets ontvangen.
  Moderator woensdag 27 september 2017 @ 14:22:16 #49
382129 crew  Donna
pi_174031019
Ik ben (mede n.a.v. dit topic) toch maar vervroegd weer overgestapt naar een ander. Was al niet blij met Eneco omdat het overstappen naar hun toe al vreselijk ging, maar wil er ook niet langer bij blijven,.
pi_174031871
Ik ben van Eneco overgestapt naar Essent, maar ik denk dat ik na afloop van mijn contractperiode gewoon weer overstap naar Nuon, daar ben ik 15 jaar klant geweest en ik denk dat ik daar maar weer klant word.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174032428
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 22:20 schreef Kadooosh het volgende:
Dit doe ik ook al jaren (overstappen elke jaar) zal ene op overslaan.
Wel Doe ik het Pas zodra de eindrekening binnen is. Meestal met een maand speling.
Dit doe ik ook.
Soms geeft het wat gedoe en moet je er een paar keer achteraan bellen, maar (zeker als je gas en stroom gebruikt) zijn de welkomstbonussen/kortingen dat zeker waard.
pi_174039460
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 15:20 schreef DjMark het volgende:

[..]

Dit doe ik ook.
Soms geeft het wat gedoe en moet je er een paar keer achteraan bellen, maar (zeker als je gas en stroom gebruikt) zijn de welkomstbonussen/kortingen dat zeker waard.
Ik heb er echt nooit problemen mee gehad :). Misschien omdat ik het altijd ruim doe.
pi_174047856
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:34 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Ik heb er echt nooit problemen mee gehad :). Misschien omdat ik het altijd ruim doe.
Ik ben nu 7 keer overgestapt, en 2 keer gingen er kleine dingen mis.
Maar dit waren zaken als:
-grijze stroom terwijl ik groen wilde
-tot 2 keer toe het voorschotbedrag verkeerd aangepast

Niks schokkends, en nooit problemen met uitbetaling van premies/welkomstbonussen.
pi_174049734
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 09:16 schreef DjMark het volgende:

[..]

Ik ben nu 7 keer overgestapt, en 2 keer gingen er kleine dingen mis.
Maar dit waren zaken als:
-grijze stroom terwijl ik groen wilde
-tot 2 keer toe het voorschotbedrag verkeerd aangepast

Niks schokkends, en nooit problemen met uitbetaling van premies/welkomstbonussen.
Dus voor de rest, het is de moeite echt wel waard ;). En nu ik een slimme meter heb is het helemaal makkelijk.
Alleen misschien maar Eneco overslaan ^O^ .
Uit mijn hoofd heb ik in iedergeval bij qurrent(nu), budget energie, nuon, energiedirect en greenchoice gezeten zonder problemen.

Je moet overigens niet trappen in hogere welkomstbonussen. Ik zie bv dat ik bij oxxio ¤190 bonus krijg en vandebron ¤240 alleen is Oxxio uiteindelijk toch goedkoper.
Meestal vergelijk ik het op https://www.gaslicht.com/energievergelijker en https://www.energieleveranciers.nl/ .

Oh ja nog een tip, vul niet je echte/hoofd telefoonnummer in anders wordt je elke keer gebeld om de zoveel tijd. Dit geeft bij mij tenminste nooit problemen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Kadooosh op 28-09-2017 12:05:31 ]
pi_174051554
Helaas gaat bij mij de soap door.

Gisteren kon ik mijn telefonisch contact met Eneco beoordelen en daar heb ik een bar slechte beoordeling gegeven, simpelweg omdat de gevraagde bevestiging van opzegging nog steeds niet binnen is. Logisch toch? Een simpele mail met "Geachte Ivo, Wij hebben uw opzeggen ontvangen en in ons systeem verwerkt. Met vriendelijke groet, Eneco" is anderhalve minuut om op te stellen en had 2 minuten na het gesprek in mijn mailbox kunnen zitten.

Zojuist werd ik gebeld (dat kan kennelijk wel...) door dezelfde mevrouw als ik dinsdag aan de lijn had. Mevrouw was duidelijk geïrriteerd, waarschijnlijk vanwege mijn beoordeling. Nu kon ze ineens niet een mailtje naar mij sturen, Was moeilijk omdat ik alleen gas op zeg en nog niet de elektra. Ja we hebben het echt opgezegd.

Dus ik zeg prima, dan kunt u ook een bevestiging sturen. Mail, post maakt allemaal niet uit. Nu "zou ze kijken wat ze kon doen"...

Dat Liander moeilijk doet bij opzeggen van gas wist ik al, maar dat zelfs de energieleverancier problemen geeft... Juist vanwege het moeilijke Liander verhaal wil ik simpelweg zwart op wit staan dat ik de gaslevering heb opgezegd.

Als er maandag nog niks bij de post of mail zit, ga ik ze via alle mogelijke social-media wegen stalken.
pi_174051738
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 13:22 schreef Ivo1985 het volgende:
Gisteren kon ik mijn telefonisch contact met Eneco beoordelen en daar heb ik een bar slechte beoordeling gegeven, simpelweg omdat de gevraagde bevestiging van opzegging nog steeds niet binnen is. Logisch toch? Een simpele mail met "Geachte Ivo, Wij hebben uw opzeggen ontvangen en in ons systeem verwerkt. Met vriendelijke groet, Eneco" is anderhalve minuut om op te stellen en had 2 minuten na het gesprek in mijn mailbox kunnen zitten.

Het verbaast je wellicht, maar er zijn bedrijven waar call center-medewerkers simpelweg niet naar buiten mogen (en zelfs kunnen) mailen. Alleen gestandaardiseerde berichten kunnen (via een systeem) verzonden worden. Procedures waar (de meeste) medewerkers niet van af kunnen wijken. Het zou zomaar kunnen dat als jij maar een deel opzegt, het systeem hier niet in voorziet.

Maakt het verder niet minder vervelend, overigens.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_174053623
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 13:31 schreef baskick het volgende:
Het verbaast je wellicht, maar er zijn bedrijven waar call center-medewerkers simpelweg niet naar buiten mogen (en zelfs kunnen) mailen. Alleen gestandaardiseerde berichten kunnen (via een systeem) verzonden worden. Procedures waar (de meeste) medewerkers niet van af kunnen wijken. Het zou zomaar kunnen dat als jij maar een deel opzegt, het systeem hier niet in voorziet.

Maakt het verder niet minder vervelend, overigens.
Het klopt wat je zegt, maar dat is natuurlijk zijn probleem niet. Dat is het probleem van het bedrijf. En dat zouden ze niet het probleem van de klant mogen maken.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_174053871
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 13:31 schreef baskick het volgende:

[..]

Het verbaast je wellicht, maar er zijn bedrijven waar call center-medewerkers simpelweg niet naar buiten mogen (en zelfs kunnen) mailen. Alleen gestandaardiseerde berichten kunnen (via een systeem) verzonden worden. Procedures waar (de meeste) medewerkers niet van af kunnen wijken. Het zou zomaar kunnen dat als jij maar een deel opzegt, het systeem hier niet in voorziet.

Maakt het verder niet minder vervelend, overigens.
Dat zulke bedrijven zo werken weet ik maar:

1: ik heb mijn opzegging in eerste instantie per mail gedaan en niet telefonisch naar het callcenter. In de mail heb ik al direct gevraagd om een bevestiging per mail of post

2: het is niet mijn probleem dat bedrijven het moeilijk maken voor zichzelf. De procedure moet dan simpelweg zijn dat de callcenter medewerker opdracht geeft aan iemand met de juiste bevoegdheden om alsnog een bericht te sturen buiten de standaard lijntjes.
pi_174053952
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 15:36 schreef Ivo1985 het volgende:
2: het is niet mijn probleem dat bedrijven het moeilijk maken voor zichzelf. De procedure moet dan simpelweg zijn dat de callcenter medewerker opdracht geeft aan iemand met de juiste bevoegdheden om alsnog een bericht te sturen buiten de standaard lijntjes.
Weet je hoeveel bureaucratie dat oplevert? Callcenter medewerker moet verantwoorden waaròm klant een bepaalde brief moet krijgen. Medewerker met bevoegdheid moet callcenter medewerker controleren of de aanvraag inderdaad terecht is (want anders: risico op misbruik). En dan moet de brief nog geschreven worden.

Ik snap je wens, maar de procedure is niet zo simpel als het lijkt.
Somebody that I used to know
pi_174053970
quote:
2s.gif Op donderdag 28 september 2017 15:39 schreef Postbus100 het volgende:
Weet je hoeveel bureaucratie dat oplevert? Callcenter medewerker moet verantwoorden waaròm klant een bepaalde brief moet krijgen. Medewerker met bevoegdheid moet callcenter medewerker controleren of de aanvraag inderdaad terecht is (want anders: risico op misbruik). En dan moet de brief nog geschreven worden.

Ik snap je wens, maar de procedure is niet zo simpel als het lijkt.
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 15:22 schreef spijkerbroek het volgende:
Het klopt wat je zegt, maar dat is natuurlijk zijn probleem niet. Dat is het probleem van het bedrijf. En dat zouden ze niet het probleem van de klant mogen maken.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_174054017
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 15:22 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Het klopt wat je zegt, maar dat is natuurlijk zijn probleem niet. Dat is het probleem van het bedrijf. En dat zouden ze niet het probleem van de klant mogen maken.
Helemaal eens, natuurlijk. Maar op basis waarvan is het bedrijf verplicht een opzegging op de door de klant gewenste wijze en binnen de door hem gewenste termijn te bevestigen Opzeggende klanten krijgen vanzelf een systeembrief. Alles wat daar van afwijkt is lastig. Theorie en praktijk...

quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 15:36 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Dat zulke bedrijven zo werken weet ik maar:

1: ik heb mijn opzegging in eerste instantie per mail gedaan en niet telefonisch naar het callcenter. In de mail heb ik al direct gevraagd om een bevestiging per mail of post

2: het is niet mijn probleem dat bedrijven het moeilijk maken voor zichzelf. De procedure moet dan simpelweg zijn dat de callcenter medewerker opdracht geeft aan iemand met de juiste bevoegdheden om alsnog een bericht te sturen buiten de standaard lijntjes.
Eens, alleen hier gaan theorie en praktijk uit elkaar lopen. Inkomende e-mail is voor bedrijven natuurlijk het minst favoriete kanaal.

quote:
2s.gif Op donderdag 28 september 2017 15:39 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Weet je hoeveel bureaucratie dat oplevert? Callcenter medewerker moet verantwoorden waaròm klant een bepaalde brief moet krijgen. Medewerker met bevoegdheid moet callcenter medewerker controleren of de aanvraag inderdaad terecht is (want anders: risico op misbruik). En dan moet de brief nog geschreven worden.

Ik snap je wens, maar de procedure is niet zo simpel als het lijkt.
Dit.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 28 september 2017 @ 16:06:32 #62
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_174054450
En de Eneco zijn inderdaad een paar sukkels. Ik heb hier nog een mail liggen van een medewerker die mij bepaalde toezeggingen voor korting deed voor mijn komende jaarafrekening een paar maanden later. Allemaal per email en zwart op wit.

3 maanden na de jaarafrekening werd na allerlei discussies besloten om deze toezegging in te trekken. Dat ik hem zwart op wit had deed er niet toe. Ook rede van de interekking werd niet gegeven (moet ik maar bij Stedin vragen). Het ging om 35 euro en ik was er wel klaar mee.

Volgend jaar mag ik overstappen en dat gaat nu inderdaad gebeuren na 30 jaar klant te zijn geweest.
Tot nooit .......
pi_174055028
quote:
2s.gif Op donderdag 28 september 2017 15:39 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Weet je hoeveel bureaucratie dat oplevert? Callcenter medewerker moet verantwoorden waaròm klant een bepaalde brief moet krijgen. Medewerker met bevoegdheid moet callcenter medewerker controleren of de aanvraag inderdaad terecht is (want anders: risico op misbruik). En dan moet de brief nog geschreven worden.

Ik snap je wens, maar de procedure is niet zo simpel als het lijkt.
Dat roepen ze over zichzelf af door de medewerkers zo weinig vrijheid en vertrouwen te geven en/of te weinig opties voor standaard berichten te geven.

En gezien de ambitie van de politiek voor een gasloze toekomst gaat het een voor Eneco een zeer vaak terugkerend probleem worden als ze hun systeem niet snel aanpassen. Ik hoor nog bij de pioniers, komende jaren zullen steeds meer mensen alleen hun gas opzeggen, elektra behouden en "all electric" gaan.

Dat ze het voor henzelf moeilijk hebben gemaakt is en blijft hun eigen probleem.
pi_174056483
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 16:06 schreef Speekselklier het volgende:
En de Eneco zijn inderdaad een paar sukkels. Ik heb hier nog een mail liggen van een medewerker die mij bepaalde toezeggingen voor korting deed voor mijn komende jaarafrekening een paar maanden later. Allemaal per email en zwart op wit.

3 maanden na de jaarafrekening werd na allerlei discussies besloten om deze toezegging in te trekken. Dat ik hem zwart op wit had deed er niet toe. Ook rede van de interekking werd niet gegeven (moet ik maar bij Stedin vragen). Het ging om 35 euro en ik was er wel klaar mee.

Volgend jaar mag ik overstappen en dat gaat nu inderdaad gebeuren na 30 jaar klant te zijn geweest.
Je nieuwe leverancier vergoed de overstapboete die je krijgt van Eneco als je een meerjarig contract afsluit. Dus als het aflopen van je contract volgend jaar de enige beperking is om NU over te stappen, hoeft dat geen probleem te zijn.

Ons contract loopt in januari 2019 af, maar ben nu deze week overgestapt.
pi_174072076
De ¤ 125,- staat intussen op mijn rekening, dus uiteindelijk na pijn en moeite is het geregeld.

Nooit weer Eneco voor mij.
pi_174072095
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 13:35 schreef Saekerhett het volgende:
De ¤ 125,- staat intussen op mijn rekening, dus uiteindelijk na pijn en moeite is het geregeld.
^O^
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Moderator vrijdag 29 september 2017 @ 14:13:22 #67
382129 crew  Donna
pi_174072644
Top!
pi_174137858
Inmiddels maar een klacht ingediend, wellicht dat de klachten-afdeling wel over e-mail beschikt

[edit] Nu zijn ze kennelijk wel in staat binnen een uur een e-mail te sturen. So far, so good.

[ Bericht 35% gewijzigd door Ivo1985 op 02-10-2017 15:36:08 ]
pi_174138127
gast, het gaat om 125¤ vergeet het gewoon
pi_174138418
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 14:23 schreef 20100 het volgende:
gast, het gaat om 125¤ vergeet het gewoon
1. Lees het topic, het is al opgelost
2. Doe niet zo omhooggevallen, 125 euro is best wat geld. Ik heb er recht op en zal het dan krijgen ook.
pi_174140081
Ik neem aan dat zijn reactie op Ivo1985 sloeg (of hij heeft inderdaad niet gelezen). Je argumentatie blijft van kracht :Y
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_174141323
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 14:39 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

1. Lees het topic, het is al opgelost
2. Doe niet zo omhooggevallen, 125 euro is best wat geld. Ik heb er recht op en zal het dan krijgen ook.
ga werken voor je geld schavuit
pi_174141466
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 16:42 schreef 20100 het volgende:

[..]

ga werken voor je geld schavuit
Geef jij hem dan die 125 als het niet zo'n big deal is.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_174141556
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2017 16:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Geef jij hem dan die 125 als het niet zo'n big deal is.
Als hij wil werken voor mij dan geef ik dat met plezier, het geld komt niet zomaar aanwaaien linkse rakker
pi_174141745
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 16:54 schreef 20100 het volgende:

[..]

Als hij wil werken voor mij dan geef ik dat met plezier, het geld komt niet zomaar aanwaaien linkse rakker
Mij een linkse rakker noemen. Hoe schattig. :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 2 oktober 2017 @ 21:47:23 #76
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_174150847
Ik mag ook weer overstappen, dat gaat dus niet Eneco worden.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_174152745
Je bloed kookt voor 125,-. Damn hoe ga je om met dingen die echt belangrijk zijn?
pi_174153774
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 22:35 schreef Artbij2 het volgende:
Je bloed kookt voor 125,-. Damn hoe ga je om met dingen die echt belangrijk zijn?
Sommige mensen besteden zolang ze geen echte problemen hebben graag tijd aan principe-kwesties tegenover logge bedrijven die je aan alle kanten (proberen te) naaien. Je kiest voor een bepaalde energieleverancier omdat het totale kostenplaatje bij hen voordelig uitpakt. Als ze dan achteraf de beloofde korting niet geven of welkomstbonus niet uitbetalen, zijn ze feitelijk één van de duurste leveranciers. Zonder korting zou je dus niet eens de overeenkomst met hen zijn aangegaan. Bovendien zou zo'n bedrijf ook alles uit de kast trekken, inclusief incassobureau en deurwaarder, als de klant hen 125 euro (of zelfs een veel kleiner bedrag) verschuldigd is.

Als niemand moeite doet zijn recht te halen bij bedrijven die er een puinhoop van maken, worden we binnen korte tijd aan alle kanten genaaid. Simpelweg omdat er voor bedrijven geen prikkel meer is om klanten eerlijk te behandelen en/of hun zaken op orde te brengen.

Los daarvan is voor sommige mensen 125 euro serieus veel geld, waardoor het de moeite is om er tijd en energie in te steken. 125 euro kan 2 weken boodschappen zijn voor een gezin, of een nieuwe winterjas voor de opgroeiende kinderen, of eindelijk eens een echt dagje uit met het gezin naar de dierentuin, met als klap op de vuurpijl frietjes eten bij de plaatselijke snackbar.
pi_174158107
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 23:11 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Sommige mensen besteden zolang ze geen echte problemen hebben graag tijd aan principe-kwesties tegenover logge bedrijven die je aan alle kanten (proberen te) naaien. Je kiest voor een bepaalde energieleverancier omdat het totale kostenplaatje bij hen voordelig uitpakt. Als ze dan achteraf de beloofde korting niet geven of welkomstbonus niet uitbetalen, zijn ze feitelijk één van de duurste leveranciers. Zonder korting zou je dus niet eens de overeenkomst met hen zijn aangegaan. Bovendien zou zo'n bedrijf ook alles uit de kast trekken, inclusief incassobureau en deurwaarder, als de klant hen 125 euro (of zelfs een veel kleiner bedrag) verschuldigd is.

Als niemand moeite doet zijn recht te halen bij bedrijven die er een puinhoop van maken, worden we binnen korte tijd aan alle kanten genaaid. Simpelweg omdat er voor bedrijven geen prikkel meer is om klanten eerlijk te behandelen en/of hun zaken op orde te brengen.

Los daarvan is voor sommige mensen 125 euro serieus veel geld, waardoor het de moeite is om er tijd en energie in te steken. 125 euro kan 2 weken boodschappen zijn voor een gezin, of een nieuwe winterjas voor de opgroeiende kinderen, of eindelijk eens een echt dagje uit met het gezin naar de dierentuin, met als klap op de vuurpijl frietjes eten bij de plaatselijke snackbar.
Kerel heeft 3 mailtjes gestuurd. Niet perse om het geld, maar meer omdat er nog niet echt een issue is. Ze hebben e.a. uitgezocht, dat duurt nu eenmaal lang bij zulke bedrijven. En nu maken ze een foutje met de datum. Stuur ze even je bewijzen en klaar.
pi_174159170
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 09:21 schreef Artbij2 het volgende:

[..]

Kerel heeft 3 mailtjes gestuurd. Niet perse om het geld, maar meer omdat er nog niet echt een issue is. Ze hebben e.a. uitgezocht, dat duurt nu eenmaal lang bij zulke bedrijven. En nu maken ze een foutje met de datum. Stuur ze even je bewijzen en klaar.
Daar gaat het toch niet om man... Het gaat erom dat dit soort bedrijven doelbewust klanten een poot probeert uit te draaien door beloftes niet na te komen. En daar kots ik op. Al zou het 5 euro, 500 euro of 5.000 euro zijn, ik heb er gewoon recht op.

En als het nou een incidentje met Eneco zou zijn, dat is nog tot daar aan toe. Maar kijk dit maar eens door: https://www.overstapervaringen.nl/energie/eneco/
pi_174159254
Maar goed, een medewerker maakt een fout en na wat moeizame communicatie, zoals zo vaak bij dat soort logge bedrijven, is dat hersteld. 'Doelbewust poten uitdraaien' is toch echt de invulling die je daar zelf bij verzint.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_174159256
Mooi hoe men dwars door elkaar reageert op twee individuele cases (hoewel identiek) van 2 verschillende users.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_174159345
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 11:54 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Dit topic is goeie reclame om nooit bij Eneco iets af te nemen :')
Zo zit ik idd ook al te lezen _O- Wat een prutsers.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:39:12 #84
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174161009
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 10:24 schreef nostra het volgende:
Maar goed, een medewerker maakt een fout en na wat moeizame communicatie, zoals zo vaak bij dat soort logge bedrijven, is dat hersteld. 'Doelbewust poten uitdraaien' is toch echt de invulling die je daar zelf bij verzint.
Deze "fout" wordt bij Eneco anders wel heel vaak gemaakt.... je zou het bijna systematisch kunnen noemen, dus dan is het geen foutje van een medewerker.
Punt is dat dit soort overstapbonussen nagenoeg automatisch uitgekeerd of verrekend zouden moeten worden na of met de jaarnota, en dat dat simpelweg niet gebeurt.
Bij Eneco lijkt het er bijna op dat ze hem helemaal niet uitkeren als je er niet zelf om vraagt, en als je er wel zelf om vraagt doen ze nog heel moeilijk om gewoon hun verplichtingen na te komen.

Ik had een 1-jarig contract en had dat in goed vertrouwen verlengd. Bij mijn eerste jaarrekening (toevallig ook een jaar nadat het contract ingegaan was) werd de bonus (¤ 233) niet verrekend, daarna werd het ook niet verrekend of uitbetaald, en ik heb er zo lang achteraan moeten zitten dat ik heb moeten dreigen met het storneren van mijn reguliere maandtermijn als het niet heel rap overgemaakt was....
Ze hadden het in juli moeten betalen/verrekenen, toen werd het binnen 6 weken na einde contract (half september) het is uiteindelijk na beloftes in oktober (eind deze maand) november (5-11: spoedbetaling, 10-11: waarschijnlijk binnen 2 weken, 17-11: aantekening bij Eneco van 10-11: binnen 3 weken betalen) op 27 november bijgeschreven, op 5 december kreeg ik nog wel een "goedmakertje" van Eneco bezorgd, een Rituals pakket.

Dit speelt in 2014, dus het is niet iets van de laatste tijd.
Ik had ook nooit een incasso gemist, ik hoefde ook niet bij te betalen op de jaarafrekening (kreeg ¤ 700 terug zelfs).
Lang verhaal kort, het lijkt meer de modus operandi van Eneco dan een toevallig foutje van een medewerker.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174174268
En ik heb net Eneco afgesloten voor de korting :')

Anno 2017 oke of moet ik er binnen de termijn nog onderuit komen?
pi_174174405
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 20:38 schreef kurk_droog het volgende:
En ik heb net Eneco afgesloten voor de korting :')

Anno 2017 oke of moet ik er binnen de termijn nog onderuit komen?
Vaak zal het wel goed gaan, maar als het niet goed gaat, moet je vasthoudend zijn om je recht te krijgen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_174954034
Ik heb mijn jaarrekening nu ook binnen. Ik krijg ruim 350 euro terug dankzij zonnepanelen.

Maar helaas, geen woord over de welkomstbonus van 125 euro...

Straks dus maar weer contact opnemen met de oplichters van Eneco.
pi_174954143
Ik heb geen andere keuze dan Eneco :')
pi_174954197
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 08:05 schreef spiritusbus het volgende:
Ik heb geen andere keuze dan Eneco :')
Gecondoleerd... Neem maar snel een warmtepomp zodat je van de veel te dure stadsverwarming af kan.
pi_174954375
quote:
2s.gif Op donderdag 28 september 2017 15:39 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Weet je hoeveel bureaucratie dat oplevert? Callcenter medewerker moet verantwoorden waaròm klant een bepaalde brief moet krijgen. Medewerker met bevoegdheid moet callcenter medewerker controleren of de aanvraag inderdaad terecht is (want anders: risico op misbruik). En dan moet de brief nog geschreven worden.

Ik snap je wens, maar de procedure is niet zo simpel als het lijkt.
Het is wel zo simpel, maar bureaucratie en goedkope domme mensen aannemen icm command en control structuur lijkt voor dit soort bedrijven goedkoper dan een clubje zelfsturende medewerkers die de boel goed regelen. Totdat ze de waarde van het aantal ontevreden mensen mee gaan tellen. Maar zo slim zijn ze niet.
Whatever...
  donderdag 9 november 2017 @ 10:17:44 #91
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_174955635
Eneco, daar ga ik ook nooit meer naar terug. Een jaar of 5 geleden overgestapt en toen stuurde Eneco de rekeningen, maar Stedin de (onterechte) aanmaningen van diezelfde rekeningen zonder dat duidelijk was op de brief dat dit over hetzelfde onderwerp ging.

Uiteindelijk wel excuses gekregen maar daar ben ik echt meerdere uren mee bezig geweest om op te lossen.

Toevallig deed ik toen een project voor Eneco en die uren heb ik gewoon geschreven tegen contractor tarief, dat was meer dan mijn hele jaarafrekening.
If you can't beat them, join them.
  donderdag 9 november 2017 @ 10:21:11 #92
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174955700
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 10:17 schreef 44pje het volgende:
Eneco, daar ga ik ook nooit meer naar terug. Een jaar of 5 geleden overgestapt en toen stuurde Eneco de rekeningen, maar Stedin de (onterechte) aanmaningen van diezelfde rekeningen zonder dat duidelijk was op de brief dat dit over hetzelfde onderwerp ging.

Uiteindelijk wel excuses gekregen maar daar ben ik echt meerdere uren mee bezig geweest om op te lossen.

Toevallig deed ik toen een project voor Eneco en die uren heb ik gewoon geschreven tegen contractor tarief, dat was meer dan mijn hele jaarafrekening.
:D _O- _O_
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174965813
Dan duik je er even verder in met betrekking tot de ontbrekende welkomstpremie, en zie je dat eigenlijk alles aan de afrekening onjuist is:

- Eneco rekent met dubbel tarief, ik heb een contract voor enkel tarief afgesloten.
- Gerekende tarieven voor elektriciteit kloppen dus ook niet.

Zojuist maar een boze mail gestuurd. Samengevat:

- Gemeld wat er fout is
- Dat ik binnen een week een correcte eindnota verwacht en binnen 2 weken het geld
- Ik alle communicatie schriftelijk of per mail wil, dus niet telefoniscurh
- Het schandalig is dat er al vele jaren klachten zijn over het niet automatisch toekennen van de welkomstpremie, maar Eneco niet pro-actief zelf de nota's controleert en ook nog geen verbeteringen in het systeem heeft toegepast die de 'fout' niet meer doet voorkomen.

Hoeveel duizenden mensen zouden de afgelopen jaren hun welkomstpremie zijn misgelopen, omdat ze niet grondig de eindnota hebben gecontroleerd?

[ Bericht 53% gewijzigd door Ivo1985 op 09-11-2017 20:04:04 ]
  Moderator donderdag 9 november 2017 @ 19:53:19 #94
382129 crew  Donna
pi_174966410
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 19:34 schreef Ivo1985 het volgende:
Dan duik je er even verder in met betrekking tot de ontbrekende welkomstpremie, en zie je dat eigenlijk alles aan de afrekening onjuist is:

- Eneco rekent met dubbel tarief, ik heb een contract voor enkel tarief afgesloten.
- Gerekende tarieven voor elektriciteit kloppen dus ook niet.
Nou ben je mooi klaar mee!

Ik ben dus overgestapt vorige maand en Eneco heeft me 2 weken gestalkt om terug te komen. Gelukkig hebben ze de moed opgegeven nu.
pi_175205392
Inmiddels de belofte dat de welkomstbonus volgende week wordt uitbetaald.

Uiteraard geen e-mail terug gehad, maar slechts telefonisch contact. Op mijn vraag waarom weer het slappe excuus dat ze geen mail kunnen sturen.

Op mijn vraag hoe het kan dat ik ineens andere tarieven heb (dubbel ipv enkel tarief) dan afgesproken was het antwoord "Dat doen we standaard bij mensen die zonnepanelen hebben". Dat zou namelijk altijd voordeliger zijn. Ik heb nogmaals gemeld dat ik het een kwalijke zaak vond dat men zich niet simpelweg aan het contract houdt. En dat ik verwacht dat alles conform het contract op de juiste wijze wordt afgehandeld. Ze gaan maar mooi aan het werk voor een paar centen verschil.

Zomaar wat doen, lijkt bij Eneco eerder regel dan uitzondering te zijn. Het is voor mij een principekwestie geworden dat alles correct wordt afgehandeld.
pi_175205551
Kut, heb ook bij eneco afgesloten paar maanden terug :')
pi_175216477
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 21:54 schreef Ivo1985 het volgende:
Inmiddels de belofte dat de welkomstbonus volgende week wordt uitbetaald.

Uiteraard geen e-mail terug gehad, maar slechts telefonisch contact. Op mijn vraag waarom weer het slappe excuus dat ze geen mail kunnen sturen.

Op mijn vraag hoe het kan dat ik ineens andere tarieven heb (dubbel ipv enkel tarief) dan afgesproken was het antwoord "Dat doen we standaard bij mensen die zonnepanelen hebben". Dat zou namelijk altijd voordeliger zijn. Ik heb nogmaals gemeld dat ik het een kwalijke zaak vond dat men zich niet simpelweg aan het contract houdt. En dat ik verwacht dat alles conform het contract op de juiste wijze wordt afgehandeld. Ze gaan maar mooi aan het werk voor een paar centen verschil.

Zomaar wat doen, lijkt bij Eneco eerder regel dan uitzondering te zijn. Het is voor mij een principekwestie geworden dat alles correct wordt afgehandeld.
Benieuwd wat ze gaan doen en waar ze mee aan komen!
pi_175231772
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 21:54 schreef Ivo1985 het volgende:
Op mijn vraag hoe het kan dat ik ineens andere tarieven heb (dubbel ipv enkel tarief) dan afgesproken was het antwoord "Dat doen we standaard bij mensen die zonnepanelen hebben".
Daarvoor moet een andere meter worden geïnstalleerd door de netbeheerder, en dat kost geld. Wie heeft dat dan betaald? _O-
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 22 november 2017 @ 01:06:56 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175232009
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 00:43 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Daarvoor moet een andere meter worden geïnstalleerd door de netbeheerder, en dat kost geld. Wie heeft dat dan betaald? _O-
Nee dat hoeft niet, je kunt met een dubbeltariefmeter wel enkel tarief gebruiken, maar andersom kan dat niet.
Overigens zijn digitale meters nagenoeg altijd dubbel tarief.
Alleen als je nog een ouderwetse meter hebt heeft hij werkelijk 1 of 2 tellers.

Overigens is het van de zotte dat ze dat automatisch zouden doen bij mensen met zonnepanelen, nog een reden om ze niet aan te melden bij die foute website van de gezamenlijke netbeheerders.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175232140
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 01:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee dat hoeft niet, je kunt met een dubbeltariefmeter wel enkel tarief gebruiken, maar andersom kan dat niet.
Overigens zijn digitale meters nagenoeg altijd dubbel tarief.
Alleen als je nog een ouderwetse meter hebt heeft hij werkelijk 1 of 2 tellers.

Overigens is het van de zotte dat ze dat automatisch zouden doen bij mensen met zonnepanelen, nog een reden om ze niet aan te melden bij die foute website van de gezamenlijke netbeheerders.
Ja, het zou kunnen dat hij een dubbele meter had maar enkel tarief betaalde. Dat is wel zeldzaam. En zomaar omruilen zonder overleg, wtf? :D

Zo'n "slimme" meter hebben ze mij ook geprobeerd aan te smeren. Waarom zou ik een meter willen die op afstand afgesloten kan worden, terwijl dat met mijn huidige meter niet kan? :W

[Ja, het kan wel, maar dat kost een vermogen.]
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_175233096
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 00:43 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Daarvoor moet een andere meter worden geïnstalleerd door de netbeheerder, en dat kost geld. Wie heeft dat dan betaald? _O-
Het is doodnormaal om zelf te kiezen tussen enkel en dubbel tarief als er een meter hangt de met dubbele telewerken. Kies je voor enkel tarief, dan wordt het gemeten verbruik van de telewerken gewoon bij elkaar opgeteld.

Dat in een ver verleden 3 bewoners terug iemand betaald heeft voor een dubbele meter is niet relevant. Overigens heb ik nu wel een digitale meter, want ik moest de aansluiting laten verzwaren naar 3x25A voor de warmtepomp. Maar de vorige meter was ook een dubbele en bij de voorgaande energieleveranciers werd er gewoon enkeltarief afgerekend.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 22 november 2017 @ 20:07:34 #102
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_175246614
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 01:31 schreef heiden6 het volgende:
Ja, het zou kunnen dat hij een dubbele meter had maar enkel tarief betaalde. Dat is wel zeldzaam.
ik heb bij meerdere leveranciers gewerkt en dat is zeker niet zeldzaam
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')