abonnement Unibet Coolblue
pi_173926594
Omdat het topic in [CHI] niet werkt hierbij nogmaals een poging:

Ik zoek een MP3 speler die vanzelf begint met afspelen als het ding wordt aangezet. Het doel hiervan is een opstelling met een zonnepaneeltje, een powerbankje, een MP3 speler en een luidsprekertje dat onbeheerd wordt achtergelaten.

Vanwege dat onbeheerde en de kans dat het gesloopt en/of gejat wordt moet het zeer budgetvriendelijk zijn (lees: zo min mogelijk kosten).

Weet iemand of dit soort MP3 spelers bestaan? Of hoe ik zo'n goedkoop China ding (worden voor ¤1 opgestuurd!) kan modden zodat het afspelen begint zodra er spanning op komt?

Alle hulp wordt gewaardeerd!
Ik wil mijn vrouwen net als mijn koffie. Roomblank, zoet, gruwelijk heet!
pi_173926627
mijn sansa clip zip met rockbox firmware start automatisch met spelen als ik hem aanzet..
Echter zijn die clip zips niet bepaald goedkoop

kijk eens hier https://www.rockbox.org/ of daar nog spelers tussen staan (evt op forum) die wat recenter zijn en dus wat goedkoper..
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 22 september 2017 @ 11:24:57 #3
78918 SeLang
Black swans matter
pi_173927155
Inderdaad, mijn Sansa Clip speelt automatisch verder vanaf waar hij was gebleven als ik hem aanzet.

Alleen weet ik niet of dat ook zo is als je compleet de spanning eraf zou halen (accu eruit) - volgens mij niet namelijk. Ik denk dat TS daar op doelt? Ik kan het niet testen zonder dat ding te slopen.

Ben trouwens benieuwd waar je het voor gaat gebruiken :)

Edit: wat zijn die krengen trouwens duur geworden! Ik betaalde £22,64 inclusief verzenden in 2013 :o

[ Bericht 14% gewijzigd door SeLang op 22-09-2017 11:36:02 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_173927438
quote:
5s.gif Op vrijdag 22 september 2017 10:42 schreef Onaniem het volgende:
Omdat het topic in [CHI] niet werkt hierbij nogmaals een poging:

Ik zoek een MP3 speler die vanzelf begint met afspelen als het ding wordt aangezet. Het doel hiervan is een opstelling met een zonnepaneeltje, een powerbankje, een MP3 speler en een luidsprekertje dat onbeheerd wordt achtergelaten.

Vanwege dat onbeheerde en de kans dat het gesloopt en/of gejat wordt moet het zeer budgetvriendelijk zijn (lees: zo min mogelijk kosten).

Weet iemand of dit soort MP3 spelers bestaan? Of hoe ik zo'n goedkoop China ding (worden voor ¤1 opgestuurd!) kan modden zodat het afspelen begint zodra er spanning op komt?

Alle hulp wordt gewaardeerd!
Wat wil je er eigenlijk mee doen? (zomaar benieuwd)
pi_173927489
kan je hem niet continue aan laten staan en de speaker actief maken als het nodig is?
pi_173929540
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 11:47 schreef fespo het volgende:
kan je hem niet continue aan laten staan en de speaker actief maken als het nodig is?
De uitdaging in die oplossing is dat ik niet zeker weet of ik voldoende vermogen kan opslaan om het apparaat voltijds aan de gang te houden. Het project is bedoeld voor een plek waar véél zon schijnt, maar niet gegarandeerd. Mocht er overdag te weinig geladen worden met het zonnepaneeltje waardoor de speler uitvalt, dan moet het geheel 's morgens na zonsopgang weer vanzelf inschakelen

.
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 11:43 schreef fokexpert het volgende:

[..]

Wat wil je er eigenlijk mee doen? (zomaar benieuwd)
Een dixi-toilet voorzien van achtergrondmuziek. (en ja, dat meen ik nog serieus ook)

quote:
Op zich is dat iets wat er op lijkt, volgens de specs kunnen die echter tot een seconde of 30 opnemen/weergeven. Dat is voor mijn gebruiksdoel te kort.
Ik wil mijn vrouwen net als mijn koffie. Roomblank, zoet, gruwelijk heet!
pi_173936967
maar op het moment dat je hem aanzet is het toch een kleine moeite om ook om start te drukken :?
pi_173937377
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 14:01 schreef Onaniem het volgende:

Op zich is dat iets wat er op lijkt, volgens de specs kunnen die echter tot een seconde of 30 opnemen/weergeven. Dat is voor mijn gebruiksdoel te kort.
https://www.aliexpress.co(...)143_32411200978.html
pi_173941361
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 14:01 schreef Onaniem het volgende:

[..]

Een dixi-toilet voorzien van achtergrondmuziek. (en ja, dat meen ik nog serieus ook)

[..]

Als je er vanuit kan gaan dat de speler practisch tot geen stroom verbruikt wanneer ie slaapt is
het dan niet mogelijk iets te McGyveren waardoor er op play gedrukt wordt wanneer dixi op slot gaat en op stop/pauze wanneer ie van het slot af gaat ?
All opinions are not equal. Some are a very great deal more robust, sophisticated and well supported in logic and argument than others. [Douglas Adams]
pi_173948076
Ik heb een draagbare oplaadbare bluetooth luidspreker. Die speelt wat je via bluetooth toestuurt, maar ook vanaf USB disk of TF card. En zodra je 'm aanzet begint ie te spelen.

Ik denk dat als je er een zonnepaneeltje aanhangt dat 'm op/bijlaadt het ding eeuwig door blijft spelen, of tot de accu leeg raakt als de zon niet genoeg schijnt.
Goud kan je niet bijdrukken
pi_173948103
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 16:01 schreef Poekieman het volgende:
Ik heb een draagbare oplaadbare bluetooth luidspreker. Die speelt wat je via bluetooth toestuurt, maar ook vanaf USB disk of TF card. En zodra je 'm aanzet begint ie te spelen.

Ik denk dat als je er een zonnepaneeltje aanhangt dat 'm op/bijlaadt het ding eeuwig door blijft spelen, of tot de accu leeg raakt als de zon niet genoeg schijnt.
Hen je daar een merk/typenummer van?
Ik wil mijn vrouwen net als mijn koffie. Roomblank, zoet, gruwelijk heet!
pi_173948117
quote:
Goede suggestie, maar veel te duur voor dit doel...
Ik wil mijn vrouwen net als mijn koffie. Roomblank, zoet, gruwelijk heet!
pi_173948168
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 16:03 schreef Onaniem het volgende:

[..]

Hen je daar een merk/typenummer van?
Tsja, ooit eens bij de supermarkt bij de non-food zooi meegenomen voor 19.95 ofzo.

Ik heb een 'Denver BTS-52' en een 'Soundlogic Bazooka Speaker'. Die laatste klinkt het beste.

Google zegt: https://www.voordeeldrogi(...)ZEAQYASABEgK5RPD_BwE
Goud kan je niet bijdrukken
pi_173957764
quote:
5s.gif Op vrijdag 22 september 2017 10:42 schreef Onaniem het volgende:
Omdat het topic in [CHI] niet werkt
Oh. Daar had ik een reactie achtergelaten. Maar als ~15 euro al te veel is, dan wordt mijn idee het ook niet.
pi_174022293
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 01:43 schreef Azerdion het volgende:

[..]

Oh. Daar had ik een reactie achtergelaten. Maar als ~15 euro al te veel is, dan wordt mijn idee het ook niet.
Zie uitleg aldaar
Ik wil mijn vrouwen net als mijn koffie. Roomblank, zoet, gruwelijk heet!
pi_174022371
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 00:02 schreef Onaniem het volgende:

[..]

Zie uitleg aldaar
Hoort niet meer echt thuis in CHI, daarom hier (ook) mijn reactie:

Jammer. Arduino was anders inderdaad ook een goede optie geweest. Moest alleen aan de Orange Pi denken omdat ik hem zelf ook heb gekocht.

Op facebook bij van die weggeefhoeken vragen?
pi_174071108
Ik ga het met deze proberen. Kan ik aansturen met een attiny85 (heb ik nog genoeg liggen hier), versterker(tje) is blijkbaar al ingebouwd.

Alleen even wachten tot ze weer op voorraad zijn...
Ik wil mijn vrouwen net als mijn koffie. Roomblank, zoet, gruwelijk heet!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')