abonnement Unibet Coolblue
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:24:28 #176
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_174541096
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 17:04 schreef PluggieOD het volgende:
Er is iets waanzinnigs aan de hand nu. Heel 1 CAB en 10 CAB gaat volgende week via EHEH, Chievres, via EHRD o.a terugkomen. Holy.
10 CAB als in 10th Combat Aviation Brigade?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_174542666
Voor 12.500¤ kan je er zelf 25min als passagier mee vliegen :P

http://www.flyfighterjet.(...)d-moscow#toggle-id-2
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 18:10:24 #178
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_174542858
Was ik laatst toevallig naar aan 't kijken. Wat als je een lotterij wint en eens geen Ferrari koopt maar zoiets:
https://www.controller.co(...)9-aero-l-39-albatroshttps://en.wikipedia.org/wiki/Aero_L-39_Albatros
quote:
While newer versions are now replacing older L-39s in service, thousands remain in active service as trainers, and many are finding new homes with private warbird owners all over the world. It has been claimed that the L-39's desirability stems from the fact that it is "the only available second-generation jet trainer".
Er stonden (staan?) daar altijd een paar van op Eelde. :D Mooi.

Vond er nog een video bij:
Dacht 'ah! Nou weet ik waarom 'ie verkocht wordt!' :+ , maar lijkt om een andere te gaan.

Gaat om een L-39 Albatros van de Baltic Bees.
https://www.youtube.com/user/BalticBeesJetTeam/videos
Kun je ook een experience bij boeken, 1700,- EUR: http://www.balticbees.com/en/services/flight-with-passenger .

Helaas is die ATG Javelin nooit wat geworden:
https://en.wikipedia.org/wiki/ATG_Javelin

-- http://www.rtvdrenthe.nl/(...)straaljager-uit-1966
Oh ;( -O-

[ Bericht 7% gewijzigd door shiz op 20-10-2017 18:31:54 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_174547558
Ik heb even wat posts verwijderd. Ik denk dat iedereen wel snapt waarom.

Pluggie; niet iedereen heeft dezelfde kennis, niet iedereen snapt al je afkortingen. Probeer het af en toe ook eens in Jip en Janneke taal te vertellen voor de iets grotere noobs onder ons (ik bijvoorbeeld :W ), in plaats van meteen te beginnen met schelden, tegen iemand die ook nog eens beleefd tegen je was. Deel je kennis liever.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:47:03 #180
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174547592
Anne ^O^
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 13:44:11 #182
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_174556926
In Keflavik wordt met sneeuwschuivers een A320 van Air Berlin vastgehouden (D-ABDX):



quote:
ISAVIA GROUNDS AIR BERLIN FLIGHT FOR OVERDUE SERVICE CHARGES

Airport operator, Isavia, grounded an Air Berlin Aircraft at Keflavik International Airport tonight due to unpaid airport charges. The action is based on provisions of the Aviation Act, to guarantee payment of the charges.

Air Berlin filed a petition of the opening of insolvency proceedings in August and the unpaid airport charges incurred prior the insolvency period. The action will inevitably affect the passengers who had booked a flight with Air Berlin, but this action is considered to be the final resource to ensure payment for services already provided. Isavia will have additional member of staff located at the airport to assist those who will be affected by this action if needed.
Benieuwd hoe dat gaat aflopen. Volgens wetgeving van IJsland mogen ze die kist vasthouden totdat er betaald wordt. Maar in een faillisement mag er niet zomaar betaald worden aan specifieke schuldeisers.
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 14:31:36 #183
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_174557677
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 23:31 schreef Iemand91 het volgende:
insert Jaws music:

[ afbeelding ]
Je hebt het volgende shot gemist :P

Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 15:22:02 #184
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_174558566
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 13:44 schreef OEM het volgende:
In Keflavik wordt met sneeuwschuivers een A320 van Air Berlin vastgehouden (D-ABDX):

[ afbeelding ]

[..]

Benieuwd hoe dat gaat aflopen. Volgens wetgeving van IJsland mogen ze die kist vasthouden totdat er betaald wordt. Maar in een faillisement mag er niet zomaar betaald worden aan specifieke schuldeisers.
Was in Vilnius, daar staat ook nog een Transaero 737 (EI-DTW?) van het allang failliete bedrijf aan de grond (stond eerder al lange tijd in Wenen). Nu weet ik de achtergrond daar niet van, of die om dezelfde reden aan de grond gehouden werd ofzo. Maar schijnbaar raak je zo'n oude 73 aan de straatstenen niet kwijt, vraag me dan ook af of ze er dan in hun maag mee blijven zitten. Deze Airbus zal 't wel wat beter afgaan. :P
-- ah, hum, mkay zal wel een andere zijn geweest dan, want https://www.planespotters(...)IM-Airlines/jWbdfegO

[ Bericht 4% gewijzigd door shiz op 21-10-2017 16:31:47 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 16:17:44 #185
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174559235
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 13:44 schreef OEM het volgende:
Benieuwd hoe dat gaat aflopen. Volgens wetgeving van IJsland mogen ze die kist vasthouden totdat er betaald wordt. Maar in een faillisement mag er niet zomaar betaald worden aan specifieke schuldeisers.
Nog een extra twist: Lufthansa neemt de toestellen over, maar volgens mij niet de landingsrechten. LH heeft dus straks het recht dat toestel op te halen.
So we just called him Fred
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 21 oktober 2017 @ 16:23:58 #186
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174559296
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 16:17 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Nog een extra twist: Lufthansa neemt de toestellen over, maar volgens mij niet de landingsrechten. LH heeft dus straks het recht dat toestel op te halen.
Vandaar dat IJsland het toestel aan de ketting heeft gelegd. LH mag het dan niet zomaar ophalen.

Air Berlin heeft het toestel geleaset en de eigenaar zal het toestel terug willen hebben. Daar heeft de eigenaar recht op, maar dit zal wel via een rechtszaak moeten. Dat kan lang duren en al die tijd zal het toestel in IJsland staan. Optie twee is waar de IJslanders waarschijnlijk op hopen en dat is dat de eigenaar de luchthavengelden ophoest, waarna het toestel vrijgegeven wordt.

[ Bericht 22% gewijzigd door Peterselieman op 21-10-2017 16:33:09 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174564146
Volgende week om exact deze tijd land de allerlaatste KLM Fokker vlucht vanuit Londen op Schiphol als KL1070.
Dan is het na 21 jaar over met de F70 bij KLM en 97 jaar aan Fokker toestellen.




Op 15 september 1920 vloog de Fokker II dezelfde route van Amsterdam naar Londen, waarmee de KLM-Fokker relatie begon.

pi_174569276
quote:
14s.gif Op maandag 16 oktober 2017 22:55 schreef Blistering het volgende:
Even een random plaatje tussendoor. Gewoon omdat het vliegtuig + livery in mijn ogen een schitterende combo oplevert. De eerste 748F voor UPS (reg: N605UP):

[ afbeelding ]
Nog eentje voor je dan :P
De eerste landing voor de UPS 747-8F in Anchorage, Alaska waar de UPS 747-8F's nog heeel vaak zullen komen.
  zondag 22 oktober 2017 @ 12:42:48 #189
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_174574784
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 00:04 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Nog eentje voor je dan :P
De eerste landing voor de UPS 747-8F in Anchorage, Alaska waar de UPS 747-8F's nog heeel vaak zullen komen.
[ afbeelding ]
Anchorage is wel een vrachthemel :D Vette foto.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  Moderator zondag 22 oktober 2017 @ 16:49:57 #190
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_174581279
Andere Tijden terugkijken :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_174588204
Ruim anderhalf jaar geleden stond er een VIP 747-400 op Schiphol-Oost. A6-UAE van de Abu Dhabi Amiri Flight. Deze werd op Schiphol omgespoten in de kleuren van Royal Air Maroc en werd later naar Hamburg gevlogen voor de interieurombouw.

160208 CN-MBH B744 RMAF Royal Moroccan Air Force (ex A6-UAE) by mzunguwamap, on Flickr

Nu heeft Abu Dhabi weer een toestel naar Marokko geschoven; hun 747-8BBJ A6-PFA.



Wat er met de oude 747-400 gaat gebeuren; geen idee.
  maandag 23 oktober 2017 @ 12:21:49 #192
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174601164
quote:
14s.gif Op zondag 22 oktober 2017 16:49 schreef derLudolf het volgende:
Andere Tijden terugkijken :D
Wat hebben we eigenlijk onbegrijpelijk veel geld over de balk gesmeten om wat sentiment in de lucht te houden...

En nu doen we nog steeds hetzelfde, want koste wat kost moet er blauw/witte toestellen met een kroontje op Schiphol staan en witte toestellen met blauwe letters en een rode back slash op Parijs CDG.
(Dit geldt natuurlijk niet alleen voor luchtvaart, met alle andere industrieën doen we het ook. Het zal mij zelfs niet verbazen als we straks Shell nog het hoofd boven het water gaan helpen houden als de fossiele brandstoffen op zijn, omdat we niet zonder rood/geel schelp langs de snelweg kunnen ofzo 8)7 )
So we just called him Fred
pi_174603129
quote:
7s.gif Op maandag 23 oktober 2017 12:21 schreef FredvZ het volgende:
Wat hebben we eigenlijk onbegrijpelijk veel geld over de balk gesmeten om wat sentiment in de lucht te houden...
En 5600+ banen plus ongetwijfeld nog een vracht gerelateerde arbeidsplaatsen.
quote:
En nu doen we nog steeds hetzelfde, want koste wat kost moet er blauw/witte toestellen met een kroontje op Schiphol staan en witte toestellen met blauwe letters en een rode back slash op Parijs CDG.
Het Franse gedeelte klopt ja, maar het Nederlandse gedeelte van jouw uitspraak toch echt niet bepaald.
  maandag 23 oktober 2017 @ 16:51:14 #194
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174607611
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:58 schreef Iemand91 het volgende:
En 5600+ banen plus ongetwijfeld nog een vracht gerelateerde arbeidsplaatsen.
Zoveel mensen werken er nu nog steeds bij de restanten van Fokker, wat er imho veel meer hadden kunnen zijn als in de jaren '80 wél de fusie met Airbus was doorgezet. Maar nee, men stak er liever miljarden in om toch maar zelf vliegtuigen te kunnen bouwen.

quote:
Het Franse gedeelte klopt ja, maar het Nederlandse gedeelte van jouw uitspraak toch echt niet bepaald.
In Nederland niet? Ik denk dat je het heel erg mis hebt.
De Nederlandse overheid heeft nog steeds aandelen in KLM en de hele constructie AF-KLM is verzonnen om maar AF en KLM te kunnen blijven heten. Als niemand zich druk zou maken over de toekomst van KLM, waren ze allang in Chineze, Arabische of Amerikaanse handen of opgegaan in een grote Europese airline (maarja, in Frankrijk, Duitsland, UK en het overgrote deel van de andere EU lidstaten hebben hetzelfde sentiment met "hun" nationale airline).

Sabena was de eerste, maar als we zo door gaan dan zullen er nog meer nationale airlines omvallen in Europa, om dezelfde reden dat Fokker onderuit is gegaan: per se zelf alles willen blijven toen, terwijl er veel meer te halen valt als je samen werkt... (en was dat laatste niet het hele idee van de EU?)
So we just called him Fred
  maandag 23 oktober 2017 @ 17:16:34 #195
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174608250
En zo zit je opeens in het (bijna) winterse Quebec ipv het zonnige Cancun.


Een vrouw aan boord gedroeg zich agressief, waarop besloten is een extra stop te maken.
Duur geintje voor die vrouw, aangezien ze zelf maar mag zorgen hoe ze thuis komt en bij thuiskomst ligt er waarschijnlijk ook al gelijk een rekening klaar voor de ongeplande stop.
So we just called him Fred
  maandag 23 oktober 2017 @ 17:28:17 #196
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_174608488
Ah, een Engelse... Naar Cancun... Met een LCC... Dat zegt al genoeg :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_174613685
quote:
7s.gif Op maandag 23 oktober 2017 16:51 schreef FredvZ het volgende:
Zoveel mensen werken er nu nog steeds bij de restanten van Fokker, wat er imho veel meer hadden kunnen zijn als in de jaren '80 wél de fusie met Airbus was doorgezet.
Ondertussen wel weer ja. Maar in 1996 stonden wel 5600+ mensen op straat.
Pas in de decennia die daar op volgden zijn er steeds weer meer mensen bij Fokker onderdelen aan de slag geraakt.
quote:
Maar nee, men stak er liever miljarden in om toch maar zelf vliegtuigen te kunnen bouwen.
En dat is inderdaad achteraf een beslissing geweest die ze beter niet hadden kunnen nemen.
quote:
In Nederland niet? Ik denk dat je het heel erg mis hebt.
De Nederlandse overheid heeft nog steeds aandelen in KLM
Slechts 5,9% in het KLM deel wat op zichzelf al een bijna verwaarloosbare hoeveelheid is.
En dan valt KLM weer onder de AF/KLM holding waardoor dit helemaal wegvalt.

De Nederlandse staat kan hoog en laag springen, maar feitelijk hebben ze tot nu toe de handen van alles afgetrokken.

De Franse staat echter totaal anders; die bezat 15,9% van de aandelen in de AF/KLM holding.
Toen kwam de AF/KLM holding met het plan om kasoverschotten van de individuele maatschappijen (AF en KLM dus) naar de holding te halen.
Vervolgens stopt de Franse staat tussen de 33.15 en 45.9 miljoen euro in de holding waarmee hun percentage van 15,9 naar 17,6% ging en ze genoeg stemrecht verkregen om een resolute tegen te houden die het one-share-one-vote systeem zou behouden.
Maar doordat de Franse staat nu dus hun zin kon doordringen werd deze resolutie tegengehouden en kwam er de Florange act; long term shareholders kregen dubbel stemrecht; ofwel de Franse Staat heeft met een injectie van enkele tientallen miljoenen euro's hun vinger in de pap gehouden.

Heeft de Nederlandse staat hierop gereageerd?
Nope.

quote:
en de hele constructie AF-KLM is verzonnen om maar AF en KLM te kunnen blijven heten.
Niet geheel zonder reden; hoeft ook niet per se negatief te zijn.
quote:
Als niemand zich druk zou maken over de toekomst van KLM, waren ze allang in Chineze, Arabische of Amerikaanse handen
Niet mogelijk; maximaal 49,9% van een Europese airline mag in foreign ownership zijn.
Heb je daarnaast de recente investeringen heen en weer tussen AF/KLM, Delta Airlines, Virgin Atlantic en China Eastern gemist?
quote:
of opgegaan in een grote Europese airline (maarja, in Frankrijk, Duitsland, UK en het overgrote deel van de andere EU lidstaten hebben hetzelfde sentiment met "hun" nationale airline).
In Europa zijn maar 3 echt grote Legacy airlines(groepen) over; AF/KLM, IAG-groep en Lufthansa.
Daar vallen vele kleine en grote airlines onder, maar de keuzes worden al lang centraal geregeld.
De AF/KLM holding beslist alles over KLM, Air France, Transavia, HOP! etc.
IAG regelt alles voor British Airways, Siberia, Aer Lingus, Vueling etc.

KLM is alleen nog met naam en werknemers Nederlands.
Besluitvorming is sinds de fusie al niet meer in exclusief Nederlandse handen.
quote:
Sabena was de eerste, maar als we zo door gaan dan zullen er nog meer nationale airlines omvallen in Europa, om dezelfde reden dat Fokker onderuit is gegaan: per se zelf alles willen blijven toen, terwijl er veel meer te halen valt als je samen werkt... (en was dat laatste niet het hele idee van de EU?)
Anno 2017 word meer samengewerkt tussen maatschappijen dan ooit.
Code-sharing, joint ventures, investeringen heen en weer, etc.
En laat KLM nou ooit als eerste (van haar soort) een joint venture opgezet te hebben met Northwest. ;)
pi_174617942


Vanaf 4 maart 2018 is het voorbij met de Malaysia Airlines A380.
Hun 6 A380's worden momenteel alleen nog op de twee dagelijkse vluchten naar London Heathrow ingepland.
Vanaf 15 januari neemt de A350-900 een van de twee vluchten over en vanaf 4 maart ook de tweede.

Op 3 maart 2018 vertrekt dus de laatste uitgaande Malaysia A380 vlucht vanuit Kuala Lumpur die ook op dezelfde datum zal terugkeren naar Kuala Lumpur waar het op 4 maart aankomt.

Dan is het na 5 jaar en 8 maand over en uit voor de A380 bij de maatschappij die de 8e maatschappij was die de A380 in de vloot naam.
De toestellen zullen met een high-density indeling onder een andere maatschappij worden ingezet voor pelgrimsvluchten.
pi_174620323
Zag er van het weekend nog 2 naast elkaar staan op KUL. ^O^

Jammer dat er weer een operator verdwijnt, maar voor MH een goede beslissing denk ik. Missen toch de schaalgrootte en hebben ook te weinig mogelijkheden om O&D pax te verbinden Azie in.
Jack does it in real time...
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:26:42 #200
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_174621761
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 17:04 schreef PluggieOD het volgende:
Er is iets waanzinnigs aan de hand nu. Heel 1 CAB en 10 CAB gaat volgende week via EHEH, Chievres, via EHRD o.a terugkomen. Holy.
Defensie helpt bij Amerikaanse troepenverplaatsing

Zo'n 60 helikopters van het type UH-60 Black Hawk, CH-47 Chinook, AH-64 Apache en ongeveer 1.100 voertuigen en containers. Het hoort allemaal bij de Amerikaanse 10th Combat Aviation Brigade. Deze eenheid gaat na 9 maanden terug naar thuisbasis Fort Drum, New York. Nederland helpt bij de verplaatsing die vrijdag begon en nog tot 20 november duurt.



Gistermiddag landden op Vliegbasis Eindhoven de eerste Amerikaanse toestellen op doorreis naar de Rotterdamse haven. Daar worden ze klaargemaakt voor transport naar de Verenigde Staten. De 10th Combat Aviation Brigade maakt plaats voor een andere eenheid. Door de verslechterde veiligheidssituatie zijn er weer meer Amerikaanse militairen aanwezig in Europa voor de collectieve verdedigingstaak.



Nederland levert de zogenoemde Host Nation Support. Dat houdt in dat NAVO-bondgenoten elkaar steun verlenen bij operaties op elkaars grondgebied. De VS hebben Nederland om hulp gevraagd bij het verplaatsen van militair materieel. Dat gaat vanuit Duitsland via vliegbasis Eindhoven en de Rotterdamse haven naar de VS. De vliegbasis biedt de flexibiliteit om dergelijke hoeveelheden helikopters op te vangen, te voorzien van brandstof en vlot af te handelen. De ruime openstellingstijden maken het tevens mogelijk om eventuele vertragingen door bijvoorbeeld weersomstandigheden op te vangen.



Goed spoor- en wegennet
Nederland biedt door de havens en het goede spoor- en wegennet de NAVO logistieke capaciteit om snel grote hoeveelheden militair materieel van en naar het Europese vasteland te verplaatsen. Diverse Nederlandse eenheden helpen de komende weken bij de Amerikaanse troepenverplaatsing.

In de Rotterdamse haven richten de Nederlandse militairen een overslaglocatie in met een landingsplaats voor de helikopters. Dit deel van de haven wordt 'tijdelijk militair terrein' en dag en nacht bewaakt door Nederlandse militairen. Op Vliegbasis Eindhoven levert Defensie bewaking voor de helikopters en voorziet de toestellen van brandstof.

Solidariteit
De kern van het Noord-Atlantisch verdrag is de verplichting tot bijstand van artikel 5. Hierin staat dat een gewapende aanval op één bondgenoot wordt beschouwd als een aanval op allen. De NAVO is gebouwd op dit sterke fundament van bondgenootschappelijke solidariteit. Met diverse maatregelen toont de NAVO haar onderlinge verbondenheid en ondersteunt daarmee rechtstreeks de bondgenoten aan de oostgrens van het verdragsgebied. Nederland levert hier ook een bijdrage aan.

Sinds begin 2017 zijn Nederlandse militairen voor de NAVO enhanced Forward Presence (eFP) in Litouwen gestationeerd. Daarnaast draagt Nederland per toerbeurt bij aan de Baltic Air Policing taak en levert het troepen aan de NATO Response Force (NRF) en de Very High Readiness Joint Task Force (VJTF).

(Defensie)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')