10 CAB als in 10th Combat Aviation Brigade?quote:Op donderdag 19 oktober 2017 17:04 schreef PluggieOD het volgende:
Er is iets waanzinnigs aan de hand nu. Heel 1 CAB en 10 CAB gaat volgende week via EHEH, Chievres, via EHRD o.a terugkomen. Holy.
Er stonden (staan?) daar altijd een paar van op Eelde. Mooi.quote:While newer versions are now replacing older L-39s in service, thousands remain in active service as trainers, and many are finding new homes with private warbird owners all over the world. It has been claimed that the L-39's desirability stems from the fact that it is "the only available second-generation jet trainer".
Benieuwd hoe dat gaat aflopen. Volgens wetgeving van IJsland mogen ze die kist vasthouden totdat er betaald wordt. Maar in een faillisement mag er niet zomaar betaald worden aan specifieke schuldeisers.quote:ISAVIA GROUNDS AIR BERLIN FLIGHT FOR OVERDUE SERVICE CHARGES
Airport operator, Isavia, grounded an Air Berlin Aircraft at Keflavik International Airport tonight due to unpaid airport charges. The action is based on provisions of the Aviation Act, to guarantee payment of the charges.
Air Berlin filed a petition of the opening of insolvency proceedings in August and the unpaid airport charges incurred prior the insolvency period. The action will inevitably affect the passengers who had booked a flight with Air Berlin, but this action is considered to be the final resource to ensure payment for services already provided. Isavia will have additional member of staff located at the airport to assist those who will be affected by this action if needed.
Je hebt het volgende shot gemistquote:
Was in Vilnius, daar staat ook nog een Transaero 737 (EI-DTW?) van het allang failliete bedrijf aan de grond (stond eerder al lange tijd in Wenen). Nu weet ik de achtergrond daar niet van, of die om dezelfde reden aan de grond gehouden werd ofzo. Maar schijnbaar raak je zo'n oude 73 aan de straatstenen niet kwijt, vraag me dan ook af of ze er dan in hun maag mee blijven zitten. Deze Airbus zal 't wel wat beter afgaan.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 13:44 schreef OEM het volgende:
In Keflavik wordt met sneeuwschuivers een A320 van Air Berlin vastgehouden (D-ABDX):
[ afbeelding ]
[..]
Benieuwd hoe dat gaat aflopen. Volgens wetgeving van IJsland mogen ze die kist vasthouden totdat er betaald wordt. Maar in een faillisement mag er niet zomaar betaald worden aan specifieke schuldeisers.
Nog een extra twist: Lufthansa neemt de toestellen over, maar volgens mij niet de landingsrechten. LH heeft dus straks het recht dat toestel op te halen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 13:44 schreef OEM het volgende:
Benieuwd hoe dat gaat aflopen. Volgens wetgeving van IJsland mogen ze die kist vasthouden totdat er betaald wordt. Maar in een faillisement mag er niet zomaar betaald worden aan specifieke schuldeisers.
Vandaar dat IJsland het toestel aan de ketting heeft gelegd. LH mag het dan niet zomaar ophalen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 16:17 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Nog een extra twist: Lufthansa neemt de toestellen over, maar volgens mij niet de landingsrechten. LH heeft dus straks het recht dat toestel op te halen.
Nog eentje voor je danquote:Op maandag 16 oktober 2017 22:55 schreef Blistering het volgende:
Even een random plaatje tussendoor. Gewoon omdat het vliegtuig + livery in mijn ogen een schitterende combo oplevert. De eerste 748F voor UPS (reg: N605UP):
[ afbeelding ]
Anchorage is wel een vrachthemel Vette foto.quote:Op zondag 22 oktober 2017 00:04 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Nog eentje voor je dan
De eerste landing voor de UPS 747-8F in Anchorage, Alaska waar de UPS 747-8F's nog heeel vaak zullen komen.
[ afbeelding ]
Wat hebben we eigenlijk onbegrijpelijk veel geld over de balk gesmeten om wat sentiment in de lucht te houden...quote:
En 5600+ banen plus ongetwijfeld nog een vracht gerelateerde arbeidsplaatsen.quote:Op maandag 23 oktober 2017 12:21 schreef FredvZ het volgende:
Wat hebben we eigenlijk onbegrijpelijk veel geld over de balk gesmeten om wat sentiment in de lucht te houden...
Het Franse gedeelte klopt ja, maar het Nederlandse gedeelte van jouw uitspraak toch echt niet bepaald.quote:En nu doen we nog steeds hetzelfde, want koste wat kost moet er blauw/witte toestellen met een kroontje op Schiphol staan en witte toestellen met blauwe letters en een rode back slash op Parijs CDG.
Zoveel mensen werken er nu nog steeds bij de restanten van Fokker, wat er imho veel meer hadden kunnen zijn als in de jaren '80 wél de fusie met Airbus was doorgezet. Maar nee, men stak er liever miljarden in om toch maar zelf vliegtuigen te kunnen bouwen.quote:Op maandag 23 oktober 2017 13:58 schreef Iemand91 het volgende:
En 5600+ banen plus ongetwijfeld nog een vracht gerelateerde arbeidsplaatsen.
In Nederland niet? Ik denk dat je het heel erg mis hebt.quote:Het Franse gedeelte klopt ja, maar het Nederlandse gedeelte van jouw uitspraak toch echt niet bepaald.
Ondertussen wel weer ja. Maar in 1996 stonden wel 5600+ mensen op straat.quote:Op maandag 23 oktober 2017 16:51 schreef FredvZ het volgende:
Zoveel mensen werken er nu nog steeds bij de restanten van Fokker, wat er imho veel meer hadden kunnen zijn als in de jaren '80 wél de fusie met Airbus was doorgezet.
En dat is inderdaad achteraf een beslissing geweest die ze beter niet hadden kunnen nemen.quote:Maar nee, men stak er liever miljarden in om toch maar zelf vliegtuigen te kunnen bouwen.
Slechts 5,9% in het KLM deel wat op zichzelf al een bijna verwaarloosbare hoeveelheid is.quote:In Nederland niet? Ik denk dat je het heel erg mis hebt.
De Nederlandse overheid heeft nog steeds aandelen in KLM
Niet geheel zonder reden; hoeft ook niet per se negatief te zijn.quote:en de hele constructie AF-KLM is verzonnen om maar AF en KLM te kunnen blijven heten.
Niet mogelijk; maximaal 49,9% van een Europese airline mag in foreign ownership zijn.quote:Als niemand zich druk zou maken over de toekomst van KLM, waren ze allang in Chineze, Arabische of Amerikaanse handen
In Europa zijn maar 3 echt grote Legacy airlines(groepen) over; AF/KLM, IAG-groep en Lufthansa.quote:of opgegaan in een grote Europese airline (maarja, in Frankrijk, Duitsland, UK en het overgrote deel van de andere EU lidstaten hebben hetzelfde sentiment met "hun" nationale airline).
Anno 2017 word meer samengewerkt tussen maatschappijen dan ooit.quote:Sabena was de eerste, maar als we zo door gaan dan zullen er nog meer nationale airlines omvallen in Europa, om dezelfde reden dat Fokker onderuit is gegaan: per se zelf alles willen blijven toen, terwijl er veel meer te halen valt als je samen werkt... (en was dat laatste niet het hele idee van de EU?)
Defensie helpt bij Amerikaanse troepenverplaatsingquote:Op donderdag 19 oktober 2017 17:04 schreef PluggieOD het volgende:
Er is iets waanzinnigs aan de hand nu. Heel 1 CAB en 10 CAB gaat volgende week via EHEH, Chievres, via EHRD o.a terugkomen. Holy.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |