abonnement Unibet Coolblue
  maandag 9 oktober 2017 @ 20:14:13 #101
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_174310253
Je zal maar een onwetende toerist zijn... xD
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_174310681
Brand in een container dat in een American Airlines Boeing 777-300ER werd geladen op de luchthaven van Hong Kong:





pi_174317687
Tering. En ook nog zo dicht bij de vleugels. :%
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_174318037
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 20:27 schreef Iemand91 het volgende:
Brand in een container dat in een American Airlines Boeing 777-300ER werd geladen op de luchthaven van Hong Kong:
Weten we al wat erin zat? Lithium batterijen?
pi_174318703
't was de lader die in de fik gevlogen Was: http://www.dailymail.co.u(...)epares-AA-plane.html
pi_174332354
Garuda Indonesia heeft zich in de lange rij van ex-747 operators aangesloten.
Het Hajj-seizoen is afgelopen en dus vloog de maatschappij afgelopen vrijdag haar laatste 747-400 vlucht van Medina naar Makassar gevolgd door een ferry flight terug naar Jakarta.
Gisteren was er een afscheidsceremonie.

De maatschappij heeft 3 747-400's in service gehad; naast een aantal die ze geleased hebben.








De 747's van Garuda (ook de -200) zijn lang een vast gezicht geweest op Schiphol:




Interessant weetje; Garuda had als een van de weinig maatschappijen net als KLM de forward galleyin de lengte zitten:



Zoals ik hierboven al aangaf heeft Garuda ook vaak 747's geleased, veelal voor de Hajj.
(Twee 747s van Wamos Air zijn paar dagen geleden ook teruggekeerd naar Madrid na lease aan Garuda)
In het verleden hebben ze ook geleased van KLM wat ietwat rommelige liveries opleverde :P:

pi_174333613
Voor de mensen die ook BBC4 ontvangen: vanavond om 22:00 - 23:00 uur:

Concorde: A Supersonic Story
quote:
The life of the most glamorous plane ever built - told by the people whose lives she touched. We uncover rare footage telling the forgotten row between the French and British governments over the name of Concorde which threatened to derail the whole project. On the eve of the opening of Bristol's multi-million pound aerospace museum, a cast of engineers, flight technicians and frequent fliers tell the supersonic story aided by Lord Heseltine and Dame Joan Collins - and we meet the passenger who shared an intimate moment with The Rolling Stones.

Narrated by Sophie Okonedo.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:03:25 #108
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174337241
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 20:05 schreef Iemand91 het volgende:
Garuda Indonesia heeft zich in de lange rij van ex-747 operators aangesloten.
Het Hajj-seizoen is afgelopen en dus vloog de maatschappij afgelopen vrijdag haar laatste 747-400 vlucht van Medina naar Makassar gevolgd door een ferry flight terug naar Jakarta.
Gisteren was er een afscheidsceremonie.

De maatschappij heeft 3 747-400's in service gehad; naast een aantal die ze geleased hebben.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

De 747's van Garuda (ook de -200) zijn lang een vast gezicht geweest op Schiphol:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Interessant weetje; Garuda had als een van de weinig maatschappijen net als KLM de forward galleyin de lengte zitten:

[ afbeelding ]

Zoals ik hierboven al aangaf heeft Garuda ook vaak 747's geleased, veelal voor de Hajj.
(Twee 747s van Wamos Air zijn paar dagen geleden ook teruggekeerd naar Madrid na lease aan Garuda)
In het verleden hebben ze ook geleased van KLM wat ietwat rommelige liveries opleverde :P:

[ afbeelding ]
Volgend jaar de hadj met de A380's van HiFly? :D
So we just called him Fred
pi_174339560
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 22:03 schreef FredvZ het volgende:
Volgend jaar de hadj met de A380's van HiFly? :D
Kunnen ze misschien beter bij de buren kijken. Maar zou op zich best kunnen.
Wat zelfs ook nog zou kunnen gebeuren is dat een chartermaatschappij een van de 2 747's overneemt (1 is al naar Oriënt Thai Airlines) en dat Garuda deze later weer leased voor de Hadj. :P

Bovenstaande Concorde documentaire is wel écht een aanrader hoor. Fantastisch. O+

[ Bericht 9% gewijzigd door Iemand91 op 10-10-2017 23:19:13 ]
pi_174344606
quote:
Motor wordt eraf gehaald en naar Cardiff gevlogen waar het onderzocht kan worden.
Een spare-engine neemt de plek van deze motor in en de A380 zal een 3-engine ferry flight terug naar huis maken.

Aangezien een Engine Allianc GP7270 - die Air France onder hun A380's heeft hangen - niet in z'n geheel in een 747-freighter past heeft men een Antonov 124 nodig om deze te vervoeren.
Tenzij men de core en fan gescheiden in het toestel meeneemt; maar dat lijkt me veel gedoe op zo'n aparte locatie.
(Voorbeeld is de 777 van Swiss waarbij de Antonov de GE90 moest invliegen: PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #36)
pi_174360317
Geweldige shot. Kan bijna het plekje zien (links) waar ik zelf altijd spot.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_174369866
quote:
11s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 21:18 schreef Blistering het volgende:
Geweldige shot. Kan bijna het plekje zien (links) waar ik zelf altijd spot.
Jij loopt nooit een stuk dat grasveldje in? :P

Lufthansa koopt groot gedeelte airberlin
quote:
Grote delen van de failliete Duitse luchtvaartmaatschappij airberlin worden door branchegenoot Lufthansa overgekocht. Zo laat Lufthansa topman Carsten Spohr weten aan de Rheinische Post. Vanmiddag worden de handtekeningen gezet.

Verkoop
Lufthansa zal 81 vliegtuigen overkopen van airberlin en ook 3000 werknemers. De totale kosten zullen 1,5 miljard euro bedragen. De vliegtuigen zullen hoogstwaarschijnlijk gebruikt worden om de dochter luchtvaartmaatschappij Eurowings uit te breiden. Het failliete airberlin heeft goede hoop dat 80 procent van de werknemers snel een andere baan zal vinden bij andere luchtvaartmaatschappijen.

Lufthansa
Lufthansa topman Sphor geeft aan de passagiers die de dupe geworden zijn van het faillissement van airberlin tegen een eerlijke vergoeding alsnog naar hun bestemmingen te brengen “in hoeverre de capaciteit zich daarvoor leent”. Vanaf 28 oktober vliegt airberlin niet meer met eigen vluchtnummers. Reizigers die voor 15 augustus hun ticket hebben gekocht krijgen geen geld terug. Passagiers die na die datum een ticket hebben geboekt krijgen wel een vergoeding.
pi_174383133
Er is op het moment veel te doen over de toekomstige vliegbewegingen van Vliegveld Lelystad.

Quote van website gemeente Wageningen:
quote:
Lelystad Airport heeft één start- en landingsbaan die in de aanloop naar 2019 wordt verlengd en verbreed. Deze baan wordt straks in twee richtingen gebruikt, afhankelijk van de windrichting. Er komen geen start- en landingsbanen bij. De start- en landingsbaan mag van 6.00 uur tot 23.00 uur worden gebruikt, met een uitloop tot uiterlijk 24.00 uur bij vertragingen. In de eerste vijf jaar breidt het aantal vluchten zich geleidelijk uit tot gemiddeld 15 starts en 15 landingen per dag. Dat zijn ongeveer 2 tot 3 naderingen vanuit het noordoosten (vanaf Steenwijkerland) en 12 tot 13 vanuit het zuidoosten (vanaf Lemelerveld). Dat telt op tot bij elkaar 10.000 vliegbewegingen per jaar in vijf jaar.

De aansluitroute voor vliegverkeer vanuit en naar het zuidwesten lopen over Wageningens grondgebied. De routes voor naderend verkeer en vertrekkend verkeer liggen over elkaar. In de eerste vijf jaar worden deze routes tot ongeveer 6 tot 8 keer per dag voor vertrekkend verkeer en 6 tot 8 keer per dag voor naderend verkeer gebruikt. Het gaat dus om 12 tot 16 vliegbewegingen per dag boven Wagenings grondgebied. Dat aantal kan na deze vijf jaar toenemen. De vlieghoogte bedraagt minimaal 2.700 meter
Wie kan uitleggen waarom de vlieghoogte voor deze regio op ongeveer 2700 (9000 voet) meter uitkomt terwijl verkeer van Schiphol hier op 15000-20000 voet overkomt.
Voorheen Post ID 101472
pi_174383738
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 11:43 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Jij loopt nooit een stuk dat grasveldje in? :P

Lufthansa koopt groot gedeelte airberlin

[..]

Owh ja, keek verkeerd. Inderdaad altijd een stuk dat grasveld inlopen.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_174384553
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 21:04 schreef Estate2 het volgende:
Er is op het moment veel te doen over de toekomstige vliegbewegingen van Vliegveld Lelystad.

Quote van website gemeente Wageningen:

[..]

Wie kan uitleggen waarom de vlieghoogte voor deze regio op ongeveer 2700 (9000 voet) meter uitkomt terwijl verkeer van Schiphol hier op 15000-20000 voet overkomt.
Heb even op flightradar wat vluchten zitten bekijken en bijna alles wat vanuit het zuidwesten op schiphol aankomt zit rond 63 kilometer (Schouwen Duivenland) zo tussen de 2800 en 3200 meter.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_174384611
quote:
14s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 21:19 schreef Blistering het volgende:
Owh ja, keek verkeerd. Inderdaad altijd een stuk dat grasveld inlopen.
Voor de 'ervaring' is dat leuker, voor fotografie kun je beter niet zo dichtbij de centerline gaan staan is mijn ervaring.

Heb ook wel eens naast deze jongen gestaan; ook leuk qua fotografie, maar verder niet echt aan te raden. :+
pi_174388934
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 21:35 schreef Iemand91 het volgende:
Heb ook wel eens naast deze jongen gestaan; ook leuk qua fotografie, maar verder niet echt aan te raden. :+
Wat grappig, zo'n rabbit light "midden op" de weg. :D :D
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_174392422
quote:
2s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 21:34 schreef Karstman het volgende:

[..]

Heb even op flightradar wat vluchten zitten bekijken en bijna alles wat vanuit het zuidwesten op schiphol aankomt zit rond 63 kilometer (Schouwen Duivenland) zo tussen de 2800 en 3200 meter.
In principe komt elk vliegtuig vanuit het zuidwesten/zuiden aan over hoek van holland waar ze op of onder de 10.000 voet moet zitten, met een minimum van 7.000.
Alleen in de nacht/vroege ochtend mag het vaak hoger, maar dat is afhankelijk van de gebruikte landingsbaan.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_174394126
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 00:00 schreef LintuxCx het volgende:
Wat grappig, zo'n rabbit light "midden op" de weg. :D :D
Bood ook de nodige houvast op die windige middag. :%
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:38:15 #121
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174394757
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 21:04 schreef Estate2 het volgende:
Er is op het moment veel te doen over de toekomstige vliegbewegingen van Vliegveld Lelystad.

Quote van website gemeente Wageningen:

[..]

Wie kan uitleggen waarom de vlieghoogte voor deze regio op ongeveer 2700 (9000 voet) meter uitkomt terwijl verkeer van Schiphol hier op 15000-20000 voet overkomt.
Dat staat er imho niet

Dit haal ik er uit:
• 12-16 vliegbewegingen over de gemeente Wageningen komen van en naar Lelystad
• De minimale hoogte bedraagt 2700m

In de praktijk zullen imho vliegtuigen van/naar Lelystad hoger dan 2700m over Wageningen heen vliegen.
So we just called him Fred
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:46:26 #122
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174397937
Over een uurtje of 2 landt de ZS-NEX weer op Schiphol, met aan boord de Rolling Stones.
Interieur van het toestel is hier in 360 graden te zien.

Eind september was het toestel hier ook al:
So we just called him Fred
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 16:06:48 #123
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_174398272
Ik ben op zoek naar de constructie nummers van de MiG-31 Foxhound-Bs op de storage lines van Lipetsk-2. Iemand die?
pi_174398528
De eerste Boeing 787-10 heeft haar paintjob gekregen en is gisteren de painthal uitgerold;
9V-SCB voor Singapore Airlines:




pi_174402698
Elk rondje is anders...


(8 uur durende A350-1000 ETOPS certificatievlucht)

A fond farewell to the Boeing 747
quote:
Since her induction into our fleet, the Boeing 747 aka the "Queen of the Skies" has been one of our most recognizable aircrafts with a unique upper deck, giving her an instantly recognizable hump silhouette. Over the years, she's built up a considerable fanbase, winning the hearts of customers and employees alike. Before she flies into the sunset next month, join us as we pay homage to the Queen of the Skies after 47 years of service with United. #UA747Farewell
pi_174407776
Had nog nooit over Finnair vlucht EY666 naar HEL gehoord. :D

https://www.theguardian.c(...)-13th-flight-666-hel

En die vloog vandaag dus voor het laatst op vrijdag de dertiende, wat echt als een cultding klinkt hier :D

https://thepointsguy.com/2017/10/finnair-friday-13th-to-hel/
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_174411139
Ook fijn. Turkish Airlines vlucht 35 van Istanbul naar Montreal heeft meer dan 7 uur (!) zitten rond circkelen boven Turkije vanwege een medisch geval aan boord.
Deze specifieke A330-300 kan geen brandstof dumpen dus moest maar rond circkelen.
Schijnbaar is de passagier er wel goed afgekomen, maar blijft apart.

EDIT: schijnbaar is een 16-jarige passagier flauwgevallen vlak na takeoff; maar ging het daarna beter met hem/haar



[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 14-10-2017 22:10:25 ]
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 oktober 2017 @ 14:44:19 #128
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174414711
Geen brandstof dumpen?

Daarnaast staat de A330 er toch om bekend dat deze met een vrij hoog gewicht kan landen?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174415281
quote:
11s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 14:44 schreef Peterselieman het volgende:
Geen brandstof dumpen?
Ik geloof dat bij de A330-300 het fuel jettison systeem geen optie was; omdat deze in tegenstelling tot de A330-200 geen center fuel tank heeft.
Echter bij recente versies kan bij de -300 deze tank geactiveerd worden dus mogelijk geeft Airbus hier wel een optie bij voor het systeem.
Deze Turkish Airlines A330-300 heeft geen geactiveerde center fuel tank.
quote:
Daarnaast staat de A330 er toch om bekend dat deze met een vrij hoog gewicht kan landen?
Klopt.

Heel ruw gezegd verbruikt de A330-300 zo'n 6000 kilo brandstof per uur. Als dat ding dus ruim 7 uur heeft rondgecirkeld heeft die dus zo'n 42.000+ kilo brandstof verbruikt.
Dat is dus ook pretty much het verschil tussen max. takeoff weight en max. landing weight.
Schijnbaar was de situatie dus niet zo ernstig dat ze direct moesten landen en wilden ze daarom dus ook niet overweight landen wat natuurlijk zou resulteren in controles/inspecties aan het toestel.

Wilde gok aan de hand van de charts van Airbus zou het kunnen dat het toestel tegen de MTOW aanzat.

Maar goed; dat is gokken aan de hand van de informatie die tot nu toe bekend is, dus...
pi_174415726
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 15:21 schreef Iemand91 het volgende:
Heel ruw gezegd verbruikt de A330-300 zo'n 6000 kilo brandstof per uur. Als dat ding dus ruim 7 uur heeft rondgecirkeld heeft die dus zo'n 42.000+ kilo brandstof verbruikt.
Dat is dus ook pretty much het verschil tussen max. takeoff weight en max. landing weight.
Schijnbaar was de situatie dus niet zo ernstig dat ze direct moesten landen en wilden ze daarom dus ook niet overweight landen wat natuurlijk zou resulteren in controles/inspecties aan het toestel.
En die 42Mg aan brandstof is dus minder waard dan die controles e.d. Wel een interessante afweging.

(Kan me voorstellen dat controle vooral veel kost omdat het toestel dan een "paar uur" te lang aan de grond blijft... met alle vertraging en annuleringen dan?)

[ Bericht 8% gewijzigd door LintuxCx op 14-10-2017 15:57:34 ]
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_174416434
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 15:49 schreef LintuxCx het volgende:
En die 42Mg aan brandstof is dus minder waard dan die controles e.d. Wel een interessante afweging.

(Kan me voorstellen dat controle vooral veel kost omdat het toestel dan een "paar uur" te lang aan de grond blijft... met alle vertraging en annuleringen dan?)
42 ton Jet A1 kost momenteel zo'n ¤18.000 (als ik het goed heb)

Kan natuurlijk het geval zijn geweest dat de situatie in het begin ernstiger leek en dat men toen misschien nog dacht om (bijna) direct terug te keren naar Istanbul en dus een overweight landing te maken.
Na deze beslissing en voorbereiding blijkt de situatie niet zo ernstig te zijn maar men kan nu niet meer de lange vlucht naar Montreal maken en moet dus nu ook wel terug.
Maar omdat de situatie niet zo ernstig meer is het misschien niet meer nodig om die overweight landing te maken en dus maar uren lang rondjes maken totdat je onder je MLW komt.

Toestel is overigens wel opwacht door medisch personeel in Istanbul:
  PR/Manusje van alles zaterdag 14 oktober 2017 @ 16:45:47 #132
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_174416538
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 16:37 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

42 ton Jet A1 kost momenteel zo'n ¤18.000 (als ik het goed heb)

Kan natuurlijk het geval zijn geweest dat de situatie in het begin ernstiger leek en dat men toen misschien nog dacht om (bijna) direct terug te keren naar Istanbul en dus een overweight landing te maken.
Na deze beslissing en voorbereiding blijkt de situatie niet zo ernstig te zijn maar men kan nu niet meer de lange vlucht naar Montreal maken en moet dus nu ook wel terug.
Maar omdat de situatie niet zo ernstig meer is het misschien niet meer nodig om die overweight landing te maken en dus maar uren lang rondjes maken totdat je onder je MLW komt.

Toestel is overigens wel opwacht door medisch personeel in Istanbul:
Is doorvliegen naar een luchthaven met alle benodigde voorzieningen op de route dan geen optie?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_174417357
quote:
5s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 16:45 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Is doorvliegen naar een luchthaven met alle benodigde voorzieningen op de route dan geen optie?
Dan sta je met passagiers, crew en toestel op een luchthaven 'ver' van huis.
De crew zit mogelijk al bijna tegen hun uren (dus nieuwe crew moet ingevlogen worden) en passagiers moeten opgevangen worden.

Kun je allemaal beter op je thuisbasis doen.
pi_174420132
Vandaag is het exact 70 jaar geleden dat Chuck Yeager met zijn Bell X-1 door de geluidsbarrière knalde.
Voor het eerst vloog iemand sneller dan het geluid; zijn topsnelheid lag op Mach 1.06 / 1.125,7 kilometer per uur.




Toestel hangt tegenwoordig in het National Air and Space Museum van het Smithsonian Institution in Washington D.C.

Bell X-1, NASM by Ian Abbott, on Flickr
pi_174421245
KLM's Boeing 747-400 PH-BFY staat momenteel op de luchthaven van Paramaribo, Suriname.
Over een kleine 2 uur vertrekt ze weer op weg naar Amsterdam.
Morgenvroeg zal ze zo'n 4 uur na aankomst vertrekken naar Jakarta voor een D-check als vlucht KL9865.
Dit zal naar alle waarschijnlijkheid de allerlaatste D-check zijn voor een KLM 747.

PH-BFY is op 10 april 2002 aan KLM geleverd als 747-400 Combi maar vliegt al jaren rond als full-pax toestel.
Ze is ook de laatste 747 met de KLM Asia livery; iets wat ze naar haar onderhoud waarschijnlijk niet meer draagt omdat ze dan terug komt met de nieuwe KLM livery.

pi_174436312
Leuke bezoeker op Schiphol vandaag:


(Voor onderhoud op Schiphol)
pi_174439799


Vandaag zijn de laatste longhaul vluchten van Air Berlin vanaf Düsseldorf vertrokken; naar New York JFK, Miami en de allerlaatste was AB7008 naar Fort Meyers in Florida.
Watersaluut bij vertrek:



28 oktober (einde van het zomerseizoen in de luchtvaarsector) is het ook einde verhaal voor de korte vluchten.
Dan is Air Berlin niet meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 15-10-2017 22:03:51 ]
  zondag 15 oktober 2017 @ 21:48:17 #138
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_174440047
Jammer.

Heb zelf nog deze foto gemaakt 3 jaar geleden:
AirBerlin Fleet by Daniel, on Flickr
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  Moderator zondag 15 oktober 2017 @ 22:11:08 #139
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_174440682
LH/Eurowings neemt alles over?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_174462330
Even een random plaatje tussendoor. Gewoon omdat het vliegtuig + livery in mijn ogen een schitterende combo oplevert. De eerste 748F voor UPS (reg: N605UP):

Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  maandag 16 oktober 2017 @ 23:00:56 #141
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174462439
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 22:11 schreef derLudolf het volgende:
LH/Eurowings neemt alles over?
Meeste gaat naar LH, die het inderdaad onder gaat brengen bij Eurowings.
So we just called him Fred
  maandag 16 oktober 2017 @ 23:22:30 #142
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174462683
Waarom de safety briefing niet voor niets is:

Indonesia AirAsia A320 near Perth on Oct 15th 2017, loss of cabin pressure


Op zich was er helemaal geen reden tot paniek, het vliegtuig verloor de cabinedruk en geheel volgens protocol daalden de piloten naar 10000ft en vlogen naar het dichtstbijzijnde vliegveld. In dit geval terug naar Perth.

Toch is er "paniek" ontstaan onder (voornamelijk de Australische) passagiers, omdat er "Fasten your seatbelt" door de cabine werd geroepen...

So we just called him Fred
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 oktober 2017 @ 23:24:13 #143
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174462700
De eerste vlucht van de A330neo staat voor komende donderdag gepland.

Airbus twitterde op maandag 16-10-2017 om 16:21:20 Save the date! 📅The #A330neo maiden flight is scheduled for Oct 19th pending several factors incl. weather. Stay tu… https://t.co/cT2URGgHlw reageer retweet
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 09:42:11 #144
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_174465633
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:19:00 #145
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174473318
Airbus neemt een meerderheidsaandeel in de CSeries van het geplaagde Bombardier. Hiermee breidt Airbus de range van narrowbodies uit, maar het heeft wel tot gevolg dat de A319 uitgefaseerd zal gaan worden.

https://www.upinthesky.nl(...)rogramma-einde-a319/
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:31:30 #146
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174474488
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 16:19 schreef Peterselieman het volgende:
Airbus neemt een meerderheidsaandeel in de CSeries van het geplaagde Bombardier. Hiermee breidt Airbus de range van narrowbodies uit, maar het heeft wel tot gevolg dat de A319 uitgefaseerd zal gaan worden.

https://www.upinthesky.nl(...)rogramma-einde-a319/
Dat die Amerikanen daar niet op zijn gekomen...

Boeing heeft het trouwens wel eens beter gedaan:
717 gestopt, zonder opvolging (terwijl zowel Embraer en Bombardier aantonen dat er wel degelijk markt voor is.
757 gestopt, zonder opvolging (terwijl steeds meer airlines met narrowbodies de oceaan over willen)
747-8i was toch niet de concurrent voor de A380 als gehoopt (voor zover dat marktsegment nu nog bestaat)
777X lijkt net niet ver genoeg te kunnen vliegen tov een A350-900R
737MAX mist net wat lengte en capaciteit om te concurreren met de complete A320 lijn.

Je gaat je toch af vragen waar ze met hun hoofd hebben gezeten bij Boeing sinds de overname van McDonnel Douglas. Eigenlijk alles (de klasse van de 787 buiten beschouwing gelaten) waar nu vraag naar is, hebben zet niet. En dat zijn precies de gaten die de 717, 757-200/-300 en zelfs de 767-200 hadden kunnen opvullen.
So we just called him Fred
pi_174475116
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 17:31 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat die Amerikanen daar niet op zijn gekomen...

Boeing heeft het trouwens wel eens beter gedaan:
717 gestopt, zonder opvolging (terwijl zowel Embraer en Bombardier aantonen dat er wel degelijk markt voor is.
757 gestopt, zonder opvolging (terwijl steeds meer airlines met narrowbodies de oceaan over willen)
747-8i was toch niet de concurrent voor de A380 als gehoopt (voor zover dat marktsegment nu nog bestaat)
777X lijkt net niet ver genoeg te kunnen vliegen tov een A350-900R
737MAX mist net wat lengte en capaciteit om te concurreren met de complete A320 lijn.

Je gaat je toch af vragen waar ze met hun hoofd hebben gezeten bij Boeing sinds de overname van McDonnel Douglas. Eigenlijk alles (de klasse van de 787 buiten beschouwing gelaten) waar nu vraag naar is, hebben zet niet. En dat zijn precies de gaten die de 717, 757-200/-300 en zelfs de 767-200 hadden kunnen opvullen.
En toch heb ik de hele tijd het gevoel dat Boeing meer orders binnensleept dan Airbus. Betere marketing van Boeing misschien?
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 18:26:30 #148
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174475458
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 18:07 schreef lyolyrc het volgende:
En toch heb ik de hele tijd het gevoel dat Boeing meer orders binnensleept dan Airbus. Betere marketing van Boeing misschien?
De keuze van een vliegtuig wordt door meer factoren bepaald. Onder andere ook de type rating van vliegers die een airline in dienst heeft. Als je nu al veel piloten hebt die op een 737 kunnen vliegen, dan kan het zomaar (ondanks de lagere capaciteit) voordeliger zijn overstappen naar een A320/A321 aangezien dan alle piloten of opnieuw getraind moeten worden of vervangen moeten worden.

En zolang de verschillen nog niet significant genoeg zijn, heeft Boeing nog een troef in handen, aangezien er zo'n 12.000 737's rondvliegen. De rek is echter nu wel uit, dus Boeing moet wel met wat nieuws komen.
So we just called him Fred
  Moderator dinsdag 17 oktober 2017 @ 18:26:35 #149
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_174475461
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 16:19 schreef Peterselieman het volgende:
Airbus neemt een meerderheidsaandeel in de CSeries van het geplaagde Bombardier. Hiermee breidt Airbus de range van narrowbodies uit, maar het heeft wel tot gevolg dat de A319 uitgefaseerd zal gaan worden.

https://www.upinthesky.nl(...)rogramma-einde-a319/
Zonder kosten uitgaven dat overnemen, erg slim. Win/Win situatie.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 17 oktober 2017 @ 18:29:40 #150
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_174475538
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 18:26 schreef FredvZ het volgende:

[..]

De keuze van een vliegtuig wordt door meer factoren bepaald. Onder andere ook de type rating van vliegers die een airline in dienst heeft. Als je nu al veel piloten hebt die op een 737 kunnen vliegen, dan kan het zomaar (ondanks de lagere capaciteit) voordeliger zijn overstappen naar een A320/A321 aangezien dan alle piloten of opnieuw getraind moeten worden of vervangen moeten worden.
Omscholen gaat op een gegeven toch ook geld opleveren...

Als je als 767/747 piloot 'uitgerangeerd'wordt, moet je sowieso bijscholen. Is een A350 dan heel anders vliegen dan 777/787?
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')